Neděle 29. listopadu. Svátek má Zina.

Nike ve 4Q zůstala pod odhady zisku, tržby očekávání naplnily

28.06.2019 | 14:17 0 Komentářů

Oděvní gigant Nike ve 4Q zůstal pod odhady zisku, tržby očekávání naplnily. Firma reportovala pokles ziskové marže z titulu vysokých investic a vyšší efektivní daňové sazby.

Výsledky společnosti NIKE Inc (NKE) za 4Q 2019
  4Q 2019 *Konsensus 4Q 2019 4Q 2018
Tržby (mld. USD) 10,18 10,16 9,79
Čistý zisk (mld. USD) 0,99 1,14
Očištěný zisk na akcii (EPS, USD/akcie) 0,62 0,66 0,69

*Konsensus Bloomberg

Ziskovost pod očekáváními, tržby naplnily odhady

Oděvní gigant Nike včera po uzavření trhu reportoval čísla za poslední kvartál fiskálního roku 2019. Firma zůstala pod odhady analytiků oslovených agenturou Bloomberg na úrovni ziskovosti, tržby naopak dokázaly odhady trhu naplnit. Firma dokázala v posledním čtvrtletí prodat více sneakers bot a sportovního zboží, než se očekávalo, což podpořilo 4% meziroční nárůst tržeb. Ziskovost však zůstala mírně pod tržním konsensem, což způsobilo zhruba 4% akcií pokles v after – marketu.

Brand Nike a Converse

Tržby brandu Nike, který abstrahuje od značky Converse, meziročně poskočily o 10 % a dostaly se na úroveň 9,7 miliard dolarů. Značka Converse meziročně na úrovni tržeb stagnovala a dosáhla výše 491 milionů dolarů.

Jednotlivé regiony

Co se regionů týče, rostly tržby na území Severní Ameriky, na kterém Nike v posledních kvartálech bojuje se silnou konkurencí ze strany Adidasu či Lululemonu, o 8 % na cca 4,17 miliard dolarů (vyjádřeno v konstantním směnném kurzu) při odhadu trhu 4,09 miliard dolarů. V Číně tržby vzrostly meziročně o 22 % na zhruba 1,70 miliardy dolarů (odhad analytiků v konsensu 1,62 miliardy dolarů). Region EMEA zaznamenal tržby ve výši 2,46 miliard dolarů (konsensus 2,48 miliardy dolarů), což se v meziroční změně rovná poklesu o 0,4 %.


Investice do oblasti přímého prodeje

Nike také oznámil, že ve čtvrtém kvartále byla výrazně zasažena zisková marže (pokles ze 45,5 % na 44,7 %; konsensus trhu 45,6 %), a to zejména z titulu výrazného nárůstu investic do oblasti přímého prodeje koncovým zákazníkům. V odvětví přímého prodeje dosáhly za celý fiskální rok 2019 tržby zhruba 11,80 miliardy dolarů, když online tržby meziročně poskočily o 35 % a tržby z obchodů fungujících alespoň rok (tzv. porovnatelné tržby) vzrostly o 6 %. Segment velkoobchodu pak vykázal meziroční růst tržeb o 10 %.

Vyšší efektivní daňová sazba

Kromě vysokých investic hrála podle samotné společnosti za nižším ziskem roli také výrazně vyšší efektivní daňová sazba, která dosáhla výše 20,4 %, přičemž v posledním čtvrtletí roku 2018 činila 6,40 %.

Komentáře CEO

CEO společnosti Mark Parker kromě akcentace právě výše zmíněného budování přímějšího vztahu se zákazníkem také neopomenul, že navzdory probíhajícím sporům mezi USA a Čínou při vyjednávání obchodní dohody zůstává Nike společností vůči Číně velmi otevřenou a na tamním trhu zainteresovanou.

Kompletní výsledky jsou k dispozici zde.

Akcie oděvního giganta dnes v předobchodní fázi oslabují o 0,79 %.

NIKE Inc (NKE)
Ukazatel   Ukazatel  
Kapitalizace (mld. USD) 131,5 P/E 33,6
Vývoj za letošní rok (%) +12,8 Očekávané P/E 28,7
52týdenní minimum (USD) 66,5 Prům. cílová cena (USD) 93,7
52týdenní maximum (USD) 90,0 Dividendový výnos (%) 1,0

 

Zdroj: CNBC; Bloomberg; Nike

František Mašek, Fio banka, a.s.

František Mašek, Fio banka, a.s.

Zdroj: Fio banka

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.