Čtvrtek 01. října. Svátek má Igor.

Němečtí dodavatelé automobilek prohlubují spolupráci s technologickými společnostmi

14.09.2015 | 15:14 0 Komentářů

Německé automobilky BMW (BMW), Daimler (DAI) a Volkswagen (VOW3) čelí nové potenciální konkurenci od společností Google (GOOGL) nebo Apple (AAPL), které již dříve oznámily ambice představit vlastní automobily. Na druhé straně němečtí dodavatelé automobilek vidí potenciál, protože mohou dodávat více zařízení.

Výrobci zařízení Bosch, Continental (CON) a ZF Friedrichshafen se zaměřují na rozvoj technologií určené pro všechny části automobilů. Tyto společnosti již začaly spolupracovat s velkými technologickými společnostmi v USA.

Německé automobilky a jejich místní dodavatelé jsou si dobře vědomi, že digitální technologie v automobilech je klíčem k úspěšným prodejům. Samořídící automobily, komunikační spojení mezi automobily a pokročilé bezpečnostní systémy závisí na úspěšném propojení zařízení v automobilech a softwaru.

CEO společnosti Google Eric Schmidt řekl, že Německo v tomto sektoru může hrát vedoucí roli a již dochází ke spolupráci mezi Googlem a společnostmi v Německu.

Minulý měsíc automobilky Audi, BMW a Daimler souhlasily se společným nákupem map od společnosti Nokia s názvem Nokia Here. Mělo by se jednat o jeden z kroků, který by měl vést k samořídícím automobilům od těchto společností.
V současné době někteří dodavatelé zvažují spolupráci a investice do segmentu map. CEO společnosti Continental Elmar Degenhard oznámil, že počká na konec a roku a pak se uvidí.

Loňského roku společnost ZF Friedrichshafen koupila za 12 mld. dolarů amerického dodavatele automobilového zařízení TRW Automotive, který se specializuje na bezpečnostní a brzdový systém.

Minulý týden se 10 světových automobilek dohodlo na vytvoření nového automatického brzdného systému a standardizaci bezpečnostních prvků v novým automobilech, jako jsou bezpečnostní pásy a airbagy. Využitím kamer, radarových senzorů a softwaru by se měl automobil zastavit v případě, že řidič nereagoval včas v zabránění havárie.

Podle CEO ZF Friedrichshafen Stefana Sommera by samořídící automobily měly být využívány spíše v obydlených oblastech než na dálnicích.

Podle institutu IHS Automotive automobilový průmysl letos investuje až 12 mld. dolarů do vývoje a produkce radarových senzorů, kamer, softwaru a jiných technologií.

Němečtí dodavatelé investují poměrně agresivně do nových technologií, protože mohou velmi ztratit. Každé sedmé pracovní místo v Německu je navázáno na automobilový průmysl. Bosch je největší dodavatel zařízení podle tržeb na světě. Nové technologické společnosti mohou standardní dodavatele ohrozit.

V květnu společnost Continental koupila finskou společnost Elektrobit Oyj za 680 mil. dolarů, která dodává software, tím Continental získala 1900 programátorů. Continental je známá výrobou pneumatik, nicméně v současnosti zaměstnává 12000 softwarových inženýrů, což je více než polovina z celkového počtu na inženýrských pozicích.

Bosch je znám v automobilovém průmyslu jako dodavatel zařízení jako jsou zapalovací svíčky. Nyní je ale největším dodavatelem radarových senzorů na světě. Společnost vyvinula systém, který umožňuje automobilu nalézt volný prostor v garáži a zaparkování, zatímco řidič může být mimo automobil a monitorovat pohyb pomocí dálkového ovládání.
Bosch rovněž odebírá čipy pro senzory od německého výrobce Infenion (IFX).

Zajímavostí je, že německé automobilky se obávají příliš těsné spolupráce se společnostmi jako Apple nebo Google. Důvodem je neochota se podělit o patenty a riziko oslabení hodnoty vlastních značek. Před rokem CEO Apple Tim Cook a jeho tým dva dny strávil v automobilce BMW pro sjednání potenciální spolupráce. BMW ale spolupráci odmítla.

Němečtí dodavatelé, které mají značky uvnitř automobilů a nejsou tak vidět, mohou být v lepší pozici, když bude větší spolupráce mezi technologickými společnostmi a automobilovým průmyslem.

Zdroj: Wall Street Journal

Vojtěch Cinert, Fio banka, a.s.

Zdroj: Fio banka

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.