Čtvrtek 28. ledna. Svátek má Otýlie.

Německá spotřebitelská důvěra na říjen stagnuje

25.09.2012 | 10:51 0 Komentářů

Německá spotřebitelská důvěra na říjen zůstala beze změny, když nízké úrokové sazby povzbuzují lidi k utrácení, než by ukládali peníze do bank za hubený výnos, ukázal v úterý průzkum GfK.

Do budoucna zaměřený index pro průzkum trhu od norimberského institutu, založený na dotazování mezi zhruba 2000 Němci, pro říjen stagnoval na 5,9 bodu, v souladu s průměrným odhadem 24 analytiků oslovených Reuters.

"Spotřebitelé mají stále tendenci investovat své peníze spíše do nákupů vyšší hodnoty, jako jsou nemovitosti, než aby je ukládali do banky. To dokládá zřetelně nízký sklon šetřit," uvedla GfK ve zprávě.

Výsledky průzkumu na říjen posilují naděje, že domácí poptávka podpoří tradičně exportně orientovanou ekonomiku v době, kdy polevuje poptávka v eurozóně v důsledku úsporných opatření a oslabuje i širší globální ekonomické prostředí.

GfK zopakovala svou předpověď, že soukromá spotřeba, jež představuje asi 60 procent německého hrubého domácího produktu, letos navzdory krizi vzroste na reálném základě o 1 procento.

Také relativně stabilní trh práce a dobré mzdové podmínky by měly zvedat chuť spotřebitelů po nákupech zboží, dodala GfK.

Německá míra nezaměstnanosti stojí na 6,8 procenta, poblíž nejnižší úrovně od znovusjednocení země, a pracovníci v sektorech chemie a strojírenství berou více peněz po úspěšných mzdových vyjednáváních.

Zdroj: Reuters

Lukáš Brodníček, Fio banka, a.s.

Zdroj: Fio banka

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.