Úterý 22. září. Svátek má Darina.

Maloobchodník Kohl’s reportoval výsledky za 2Q nad konsensem, konferenční hovor poslal akcie dolů

18.08.2020 | 18:50 0 Komentářů

Americký maloobchodní řetězec Kohl’s reportoval výsledky za 2Q 2020. Ty byly na úrovni tržeb i zisku nad konsensem. Akcie se v předburzovní fázi krátce obchodovaly v plusu, opatrný konferenční hovor však poslal akcie dolů.

Výsledky společnosti Kohl’s (KSS) za 2Q 2020
  2Q 2020 Konsensus 2Q 2020 2Q 2019
Tržby (mld. USD) 3,213 3,10 4,169
Čistý zisk (mil. USD) 47 241
Očištěný zisk na akcii (EPS, USD/akcie) -0,25 -0,70 1,55

 

Propad tržeb o 23 % v kontrastu se silnými výsledky maloobchodníků s nezbytným zbožím

Tržby řetězce se meziročně propadly o 23 %. Společnost nezveřejnila v maloobchodě sledovaný ukazatel porovnatelných tržeb z provozoven otevřených alespoň rok vzhledem k uzavírání obchodů kvůli koronaviru.

Hrubá marže meziročně klesla z 38,8 % na 33,1 %. Přibližně za polovinou poklesu marže stály zvýšené promoční náklady a změna prodejního mixu vzhledem k silným prodejů domácího vybavení a potřeb, druhou polovinu poklesu přinesly vyšší náklady na dopravu vzhledem k meziročnímu růstu podílu tržeb z realizovaných přes digitální kanály z 20 % na 41 % ve 2Q 2020.

„Při pohledu do budoucna počítáme s tím, že krize COVID-19 bude v nejbližší době i nadále ovlivňovat naše podnikání,“ řekla výkonná ředitelka Michelle Gass a dodala: Máme dobrou pozici, abychom těžili z proměňujícího se chování zákazníků a disrupce maloobchodu, která nám podle našeho přesvědčení umožní dlouhodobě růst a navyšovat tržní podíl.“

Konferenční hovor a komentáře analytiků: Kohl’s zaznamenal slabý červenec

„Samotný druhý kvartál byl mírně lepší oproti očekávání, zklamáním však bylo zpomalení tržeb v červenci,“ uvedl analytik Paul Lejuez ze Citibank. Právě o vývoji v červenci se management zmínil na konferenčním hovoru.

Na tento měsíc podle managementu dopadly nové případy koronaviru a zároveň prodej zboží před začátkem školného roku byly slabší, jelikož rodiče nevěděli, jak si nadcházející školní rok představit a co svým školákům koupit. Tržby se podle managementu stabilizovaly na 75 % obvyklé výše a společnost očekává, že poptávka bude nižší i po zbytek roku 2020.

Výsledky řetězce Kohl’s jsou v kontrastu s dnes reportovaným růstem tržeb hypermarketového gigantu Walmart a řetězce domácích potřeb Home Depot. Podle analytika Neila Saunderse ze společnosti GlobalData Retail tento kontrast podtrhuje nerovný dopad pandemie na maloobchod. Propad tržeb Kohl’s podle něj „demonstruje, že oživení bude u některých maloobchodních řetězců zdlouhavý“.

„Marže řetězce Kohl’s může i v druhé polovině roku zůstat pod tlakem rostoucí digitální penetrace, která ve 2Q činila 41 % tržeb, rostoucích prodejů domácího vybavení a zvýšených promocí. Vnímáme je ale jako příležitost k získání tržního podílu v maloobchodě, jehož prostředí ovlivňuje uzavírání obchodů a bankroty,“ uvedla analytička Poonam Goyal z Bloomberg Intelligence.

Společnost posílila rozvahu načerpáním dluhu a úsporami

Hotovost na účtech společnosti ze 723 mil. USD na začátku kvartálu vzrostla na 2,428 mld. USD na jeho konci.

Díky disciplinovanému přístupu k výdajům a zásobám společnost dosáhla pozitivního provozního cash flow, uvádí společnost. Dlouhodobým cílem společnosti si držet úvěrový rating v investičním spektru.

Společnost pozastavila výplatu dividendy a zpětné odkupy akcií. Zároveň navýšila úvěrový rámec u revolvingového úvěru, emitovala nové dluhopisy a realizovala prodej a zpětný pronájem dvou nemovitostí.

Vývoj akcií Kohl

Vývoj akcií Kohl’s za poslední rok

Zdroj: Kohl’s, Bloomberg, Nasdaq

Jan Tománek, Fio banka, a.s.

Zdroj: Fio banka

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.