Sobota 18. září. Svátek má Kryštof.

Makro: Spotřebitelská důvěra USA v únoru prudce klesla, Conference Board

23.02.2010 | 17:45 0 Komentářů

Průzkum Conference Board v únoru uvedl, že se ukazatel spotřebitelská důvěry zhoršil na osmiměsíční minimum. Sentiment se přitom od října do ledna nepřetržitě zlepšoval. Pesimismus ohledně současné ekonomické situace USA v únoru vyvrcholil.

Průzkum agentury uvedl, že ukazatel spotřebitelské důvěry v únoru klesl z revidované hodnoty 56,5 na 46,0 bodů. Výsledek tak předčil pesimistické předpovědi. Průměrné analytické odhady čekaly 55,0 bodů a mírný pokles z předběžné hodnoty 55,9. Hodnota 100 odráží rok 1985. V únoru 2009 se důvěra amerických spotřebitelů otřásla v základech a klesla na historické minimum 25,3 bodů.

Indikátor současné situace se v únoru snížil z revidované hodnoty 25,2 na 19,4 bodů až na dohled minima 17,5 bodů z února 1983. Ukazatel očekávání se propadl z dvouletého vrcholu 77,3 bodů na 63,8 bodů. Domácnosti zůstaly mimořádně rozladěni ohledně pracovní a příjmové situace v budoucnu, to může mít negativní dopad na spotřebitelské výdaje.

Počet respondentů, kteří hodnotili současné podnikatelské prostředí jako dobré, klesl o 2,3% na 6,2% avšak opačný postoj se zvedl o 1,6% na 46,3%. Počet respondentů, kteří vidí v současnosti uplatnění na pracovním trhu klesl o 0,8% na pouhé 3,6%.

Conference Board provádí každý měsíc průzkum vzorku asi 5000 amerických domácností ohledně jejich současné a budoucí situace. Spotřebitelská důvěra nepřímo odráží budoucí výdaje, které se na růstu americké ekonomiky podílejí ze dvou třetin.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.