Středa 20. ledna. Svátek má Ilona.

Makro: Spotřebitelská důvěra USA v listopadu opět roste, Conference Board

30.11.2010 | 17:33 0 Komentářů

Telefonický průzkum spotřebitelské důvěry vyzněl v listopadu zásluhou očekávání znovu pozitivně a odráží postupné zlepšení na trhu práce a v ekonomice. Výrazný vzestup zaznamenal ukazatel očekávání, hodnocení současné situace vyznělo bez větších změn. Spotřebitelská důvěra nepřímo odráží budoucí trend spotřebitelských útrat, které se na růstu ekonomiky podílí ze dvou třetin.

Podle listopadového průzkumu Conference Board stoupl ukazatel spotřebitelské důvěry z 49,9 na 54,1 bodů. Byla to nejvyšší hladina od června. Před měsícem se indikátor odrazil ze sedmiměsíčního minima. Květnový spotřebitelský sentiment (62,7) byl přitom v USA nejvýš za poslední dva roky.

Výsledek nakonec předčil očekávání. Většinový konsenzus předpokládal zlepšení na 53,0 bodů. Hodnota 100 odráží hladinu roku 1985. Indikátor současné situace stoupl o 0,5 bodu na 24,0 bodů. Letos v únoru sklouzl na 19,4 bodů a atakoval 27- leté minimum. Ukazatel očekávání naproti tomu vyskočil o 6,7 bodu na půlroční vrchol 74,2 bodů.

Oživení pracovního trhu je pro spotřebitelské klima USA nadále klíčové. Počet dotazovaných Američanů, kteří vidí v současnosti dobré uplatnění na pracovním trhu stoupl o 0,5% na pouhé 4,0%, zatímco špatnou situaci vnímalo 46,5% respondentů. Počet spotřebitelů, které hodnotili současné podnikatelské prostředí jako dobré klesl z 8,3% na 8,1%. Opačný postoj zastávalo 43,6%. Spotřebitelé byli pozitivnější ohledně budoucího výhledu. Více pracovních příležitostí čeká 15,5%, lepší podnikatelské prosředí vidělo 16,7% respondentů o 0,9% více než v říjnu.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.