Pátek 22. ledna. Svátek má Slavomír.

Makro: Spotřebitelská důvěra USA v březnu odrazila z osmiměsíčního minima, Conference Board

30.03.2010 | 17:04 0 Komentářů

Průzkum Conference Board v březnu uvedl, že se spotřebitelská důvěra odrazila z únorového osmiměsíčního minima. Navzdory tomuto zlepšení pesimismus ohledně současné i budoucí ekonomické situace přetrvával.

Průzkum agentury uvedl, že ukazatel spotřebitelské důvěry v březnu rostl z revidované hodnoty 46,4 na 52,5 bodů, poté co ztratil 10,5 bodů v únoru. Výsledek předčil očekávání. Průměrný odhad čekal 50,0 bodů a růst z předběžné hodnoty 46,0. Hodnota 100 odráží rok 1985. V únoru 2009 se důvěra amerických spotřebitelů otřásla v základech a klesla na historické minimum 25,3 bodů.

Indikátor současné situace v březnu stoupl z revidované hodnoty 21,7 na 26,0 bodů. V únoru se předběžně propadl z 25,2 na 19,4 bodů, na dohled minima 17,5 bodů z února 1983. Ukazatel očekávání rostl z revidované hladiny 62,9 na 70,2 bodů, když před měsícem klesl z dvouletého vrcholu 77,3 bodů na 63,8 bodů. Domácnosti zůstávají rozladěni v hodnocení současného podnikatelského prostředí USA a situací na trhu práce, budoucí výhled je také více méně negativní.

Počet respondentů, kteří hodnotili současné podnikatelské prostředí jako dobré rostl o 2,2% na 8,6% avšak opačný postoj se zlepšil o 2,3% na 42,8%. Počet respondentů, kteří v současnosti vidí uplatnění na pracovním trhu se zvedl o 0,4% na 4,4%.

Conference Board provádí každý měsíc průzkum vzorku asi 5000 amerických domácností ohledně jejich současné a budoucí situace. Spotřebitelská důvěra nepřímo odráží budoucí výdaje, které se na růstu americké ekonomiky podílejí ze dvou třetin.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.