Pondělí 30. listopadu. Svátek má Ondřej.

Makro: Spotřebitelská důvěra USA se v dubnu zotavila, Conference Board

26.04.2011 | 17:08 0 Komentářů

Telefonický průzkum spotřebitelské nálady Spojených Států vyzněl oproti březnu příznivě poté, co inflační obavy ustoupily do pozadí. Podle Conference Board vzrostl dubnový indikátor spotřebitelské důvěry o 1,6 na 65,4 bodů a předčil očekávání. V březnu se propadl o 8,2 bodu na tříměsíční minimum 63,8 bodů. Spotřebitelská důvěra nepřímo odráží budoucí trend spotřebitelských útrat, které se na růstu ekonomiky podílí ze dvou třetin.

Většinový konsenzus předpokládal zlepšení na 64,5 bodů, z předběžného čtení 63,4 v březnu. Hodnota 100 odráží hladinu roku 1985. Indikátor současné situace vyskočil z revidované hodnoty 37,5 bodů až na 28- měsíční vrchol 39,6 bodů. Navzdory zlepšení setrvává na relativně nízkých úrovních. Ukazatel očekávání se rozšířil o 1,3 na 82,6 bodů. V březnu se kvůli inflaci propadl z čtyřletého maxima 97,5 na 81,3 bodů.

Důvěra v oživení ekonomiky nadále roste a odráží současnou situaci pracovních příležitostí. Počet domácností, které vidí dobré uplatnění na pracovním trhu, vzrostl o 0,6% na 5,2%, špatnou situaci nadále vnímalo 41,8%. Počet respondentů, kteří hodnotili současné podnikatelské prostředí, jako dobré klesl o 0,2% na 14,8%, opačný postoj zastávalo 36,4% (-0,2%).

Krátkodobý výhled byl smíšený. Více pracovních příležitostí předpokládá jen 17,5% dotazovaných (-2,1%), zatímco opačný vývoj 19,0% (-1,5%). Lepší podnikatelské prostředí pouze 18,8% respondentů o 2,0% méně než v březnu, horší situaci pak 14,2% (-1,3%).

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.