Pátek 25. června. Svátek má Ivan.

Makro: Spotřebitelská důvěra USA se před vánoci výrazně zlepšila, ISR

23.12.2010 | 17:19 0 Komentářů

Nálada amerických domácností v období vánočních svátku roste, současná situace je v prosinci nejlepší za poslední dva roky. Konečný průzkum ISR Reuters/Michiganské univerzity potvrdil, že index spotřebitelské důvěry vyskočil z listopadové úrovně 71,6 na 74,5 bodů, v souladu s očekáváním. Předběžný údaj z půlky prosince 74,2 bodů byl revidovaný nahoru. Domácnosti přijali pozitivně prodloužení daňových úlev o další dva roky.

Byla to nejvyšší hladina od června a druhá nejvyšší v letošním roce. Ve stejném období před rokem ukazatel dosahoval 72,5 bodů. Klíčový komponent předstihových ukazatelů – index očekávání vzrostl z 64,8 na 67,5 bodů, předčil předběžný odhad 66,4 a atakoval půlroční vrchol. Indikátor současné ekonomické kondice vyskočil z 82,1 na 85,3 bodů a byl nejvýš od ledna 2008. ISR revidoval předběžný údaj o 0,4 bodů dolů.

Odhad spotřebitelských cen setrval v jednoletém výhledu beze změn na 3,0%. Rovněž projekce inflace v následujících pěti letech na 2,8%. Byla to v obou případech změna o 0,1% nahoru. Index spotřebitelské důvěry ISR je měsíční průzkum vzorku asi 500 amerických domácností formou předběžného a konečného odhadu. Spotřebitelská důvěra nepřímo odráží trend budoucích spotřebitelských útrat, které se na růstu americké ekonomiky podílí ze dvou třetin.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.