Sobota 23. ledna. Svátek má Zdeněk.

Makro: Spotřebitelská důvěra Německa se v listopadu významně zlepšila, GfK

23.11.2010 | 14:43 0 Komentářů

Spotřebitelská důvěra Německa by měla zůstat pozitivní v závěru roku, ovlivněna výhledem, nízkou inflací a nezaměstnaností. Ukazatel očekávání ekonomiky pokračuje v nepřetržitém růstu šest měsíců, indikátory budoucí příjmy a výdajové plány se zotavily z předchozích poklesů.

Průzkum spotřebitelské důvěry zhruba 2000 německých domácností, provedený GfK Group předpokládá pro prosinec tříleté maximum 5,5 bodů, po revidovaném výsledku 5,1 bodů za listopad. Výsledek výrazně předčil konsenzuální předpovědi 5,1 bodů.

Ukazatel ekonomická očekávání v listopadu vzrostl o 9,8 bodu na nový tříletý vrchol 65,8 bodů poté, co přidal 2,5 bodu o měsíc dříve. Spotřebitelé věří v sílu ekonomiky a pozitivní trend na trhu práce. Počet nezaměstnaných dosáhl v říjnu nejnižší úroveň od listopadu 1992. Navíc některé společnosti již oznámily navýšení mezd a očekává se nové kolektivní jednání ohledně mezd v příštím roce. Optimistický výhled podpořil indikátor budoucí příjmy o 8,9 bodů na 44,9 bodů, jenž téměř vykompenzoval pokles o měsíc dříve a atakoval desetileté maximum.

Indikátor výdajové plány v listopadu vyskočil o 16,8 na 39,3 bodů poté, co ztratil 8,2 bodu v říjnu. Pozitivní vyhlídky ohledně finanční situace a tenčící se obavy ze ztráty zaměstnání vzbuzují optimismus před obdobím vánočních svátků. GFK ponechal odhad 0,5% růstu soukromé spotřeby v roce 2010 beze změn, avšak nevyloučil růst o 1,0%. Další průzkum vyjde 21. prosince.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.