Pondělí 27. září. Svátek má Jonáš.

Makro: Prodej automobilů v USA v únoru meziročně vyskočil o 27,4 pct

02.03.2011 | 16:33 0 Komentářů

Únorový prodej automobilů v USA meziročně vyskočil o 27,4% a byl nejsilnější od srpna 2009 poté, co vláda prosadila šrotovné. Zlepšení odráželo výjimečně dobré úvěrové podmínky a zlepšená spotřebitelská důvěra. Dealeři lákali zákazníky na výrazné slevy. Počet prodaných vozidel dosáhl 984,7 milionů, oproti 773,2 milionů ve stejném období před rokem. Prodej lehkých užitkových vozidel a SUV vzrostl navzdory rekordním cenám benzínů téměř o 32% nad hranici půl milionu.

Sezónně očištěný roční prodej vozidel v únoru dosáhl 10,2 milionů, kombinovaný roční prodej tuzemských a zahraničních značek 13,4 milionů, oproti 12,6 milionů v prosinci. Výsledek výrazně předčil očekávání. Většinový konsenzus předpokládal roční tempo 12,6 milionů jednotek.

Prodej GM v únoru meziročně vyskočil o 45,8% na 207 tisíc, konkurenční Ford Motor o 13,8% na 156,6 tisíc, Chrysler prodal 95,1 tisíc vozů, což znamenalo meziroční nárůst o 12,6%. Podíl tuzemských značek na trhu klesl o 0,5% na 46,0%.

Japonská Toyota obnovila ztracenou důvěru, reportovala meziroční vzestup téměř o 42% na 141,8 tisíc jednotek. Prodej Honda se zvýšil o 21,6% na 98,1 tisíc, Nissan reportoval prodej 92,3 tisíc vozidel, což znamenalo meziroční nárůst o 31,6%. Za ním se umístily obě korejské automobilky. Hyundai rostla meziroční poptávka o 28% na 43,5 tisíc, sesterské Kia o 36,4% na 32,8 tisíc. Dařilo se Isuzu, Suzuki, Mitsubishi i Mazdě. Podíl asijských automobilek na severoamerickém trhu proto meziročně vyskočil o 1,4% na 46,3%.

Evropské automobilky reportovaly znovu slabší výsledky a ztrácely podíl na trhu. Prodej VW meziročně zrychlil o 18,5% na 21,4 tisíc, prodej BMW o 11% na 19,9 tisíc, Daimler o 5% na 16,6 tisíc, Audi o 24,7% na 7,7 tisíc a prodej Porsche zrychlil o 32% na 2 tisíce. Výrazně si polepšila značka Saab, jenž zaznamenala trojciferný procentní nárůst.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.