Pátek 18. června. Svátek má Milan.

Makro: Předvánoční prodej v USA meziročně rostl o 5,5 pct, Spending Pulse

29.12.2010 | 15:50 0 Komentářů

Předvánoční maloobchodní prodej zaznamenal v letošním roce výrazné zlepšení, rostl ve všech kategoriích včetně šperků. Makroekonomický ukazatel Spending Pulse od MasterCard Advisor´s uvedl, že maloobchodní prodej vyjma automobilů rostl meziročním tempem 5,5% v periodě od 5. listopadu do 24. prosince. Společnost uvedla, že loňský prodej byl story o znovuzískání určité stability, zatímco letošní o růstu.

Spending Pulse poskytuje data o prodejní činnosti v oblasti platebních karet sítě MasterCard, společně s odhady založené na průzkumu všech ostatních forem plateb, včetně hotovosti a šeků. Společnost MasterCard Worldwide poskytuje služby ve více jak 210 zemích po celém světě.

Spending Pulse sleduje ekomerci, prodej oděvů, elektroniky, luxusního zboží a šperky. Stejně jako v loňské sezóně, se stala vítězem kategorie ekomerce. Chladné prosincové počasí ve většině oblastí podpořilo právě on-line prodej, jenž vyskočil o 15,4%. Solidní 11,2% meziroční nárůst tržeb a výrazný obrat v této sezóně nastal v kategorii oděvy. Prodej elektroniky meziročně rostl pouze o 1,2% a byl nejslabší. Prodej šperků a luxusního zboží po pomalém počátečním startu nakonec vzrostl o 8,4%. Předvánoční sezóna pro luxusní zboží započala velmi příznivě a na konci vykazovala velmi slušný meziroční růst 6,7%.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.