Neděle 24. ledna. Svátek má Milena.

Makro: Maloobchodní tržby na Černý pátek jen nepatrně vyšší než vloni

29.11.2010 | 13:41 0 Komentářů

Američané utratili na Černý pátek, který oficiálně zahajuje předvánoční nákupní sezónu v USA, jen o málo více než v loňském roce. Podle dat ShopperTrak vzrostly maloobchodní tržby o 0,3% na 10,69 miliardy dolarů oproti 10,66 miliard dolarů v loňském roce. Dva faktory, které odrážely nesmělé výsledky na den po Dni díkůvzdání zastupovaly výrazné slevy na počátku listopadu a nárůst prodejů prostřednictvím internetu. V prvních dvou listopadových týdnech maloobchodní prodej meziročně vzrostl o 6,1% a návštěvnost prodejen vyskočila o 6,2%.

ShopperTrak, jenž provádí průzkum zhruba 70 tisíc maloobchodních prodejen po celé zemi dále uvedla, že je těžké říci, zda to byl úspěch nebo neúspěch. Tržby sice dosáhly novou rekordní hodnotu pro tento den, výsledek ale zaostal za predikcí 3,2% růstu. Do obchodů přitom přišlo o 2,2% více zákazníků než před rokem. To naznačuje, že spotřebitelé hledali v obchodech nabídky.

Maloobchodní prodej prostřednictvím internetu vylétl na Černý pátek o 16%. Průměrná on-line objednávka dosáhla 190,80 dolarů, což je 12% nárůst oproti $170,19 ve stejném období vloni, podle údaje Coremetrics. Solidní výsledek následoval 33% meziroční vzestup on-line prodejů na Den díkůvzdání. PayPal na Černý pátek oznámil 27% navýšení objemu plateb porovnáním s loňským rokem.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.