Čtvrtek 29. října. Svátek má Silvie.

Makro: Maloobchodní prodej USA v březnu nečekaně vyskočil o 1,6 pc

14.04.2010 | 16:48 0 Komentářů

Maloobchodní tržby USA v březnu rostly nad očekávání, taženy jarní poptávkou po automobilech, stavebninách, oblečení a nábytku. Pozitivně se projevila vzestupná revize dat.

Březnové tržby maloobchodu ve Spojených Státech vylétly o 1,6% po revidovaném růstu o 0,5% v únoru a 0,1% za leden, uvedla zpráva amerického ministerstva obchodu. Úřad zpětně revidoval předběžná únorová data o 0,2% nahoru. V meziročním srovnání maloobchodní prodej USA v březnu zrychlil růst z 4,4% na 7,6%. V 1Q rostly meziroční tržby o 5,5%.

S vyloučením volatilního automobilového sektoru tržby rostly  o slabé 0,6% a meziročně zrychlily růst ze 4,5% na 6,4%. S vyloučením automobilů i PHM maloobchodní prodej stoupl o 0,7% a následoval 1,1% tempo o měsíc dříve.

Výsledek překonal očekávání. Průměrný odhad předpokládal růst celkových tržeb o 1,2% a  s vyloučením automobilů o 0,5%.

Prodej automobilů, jenž odpovídá asi za pětinu celkových tržeb, v březnu vyskočil o 6,7% po revidovaném snížení o 1,9% v únoru a 1,5% v lednu. V meziročním srovnání tempo růstu zrychlilo z 3,8% na 14,1%. Tržby benzínových stanic naproti tomu klesaly o 0,4% po růstu o 0,2% v únoru. Oproti stejnému období vloni prodej u stojanů vyskočil o 26,4%.

Mimořádný růst tržeb o 3,1% zaznamenali prodejci stavebnin, solidní růst obchodní domy, prodejny oblečení, sportovního zboží,  smíšeného zboží a stánkový prodej. Slabé tržby prodejci potravin,  zdravotní péče a pokles prodejny elektroniky. Maloobchodní prodej odpovídá asi za 40% celkových spotřebitelských výdajů v USA.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.