Pondělí 19. dubna. Svátek má Rostislav.

Makro: Květnový prodej automobilů se v USA nečekaně propadl

02.06.2011 | 14:29 0 Komentářů

Prodej automobilů v USA meziročně zpomalil o 7,1% a zaostal za očekáváním. Spotřebitelé odkládali nákupy kvůli vyšším cenám. Podle květnového průzkumu Auto data se ve Spojených Státech prodalo pouze 1,05 milionů vozidel, oproti 1,09 milionů ve stejném období před rokem.

Nedostatek nabídky kvůli zemětřesení z Japonska povzbudil mnoho společností, včetně Toyota a Honda ke zvýšení cen osobních i užitkových vozidel.

Kombinovaný roční prodej tuzemských a zahraničních značek tudíž dosáhl jen 11,8 milionů a výrazně zaostal za odhady 12,6 milionů a 13,1 milionů v dubnu. Byla to nejnižší úroveň od září 2010.

Prodej GM v květnu meziročně zpomalil o 1,2% na 221,2 tisíc, u Ford Motor téměř stagnoval na úrovni 192,1 tisíc. Chrysler oznámil 115,4 tisíc prodaných vozidel, což znamenalo meziroční nárůst o 10,1%. Podíl tuzemských značek na trhu v květnu vzrostl o 2,5% na 49,6%.

Toyota zaznamenala meziroční propad 33,4% na 108,4 tisíc jednotek. Prodej Honda Motor zpomalil o 22,5% na 90,7 tisíc, Nissan reportoval 76 1 tisíc prodaných vozidel a meziroční pokles 9,1%. Korejské automobilky opět vykázaly výborné výsledky, Hyundai 59,2 tisíc vozidel (20,7% y/y), sesterská Kia 48,2 tisíc (+53,4% y/y). Nedařilo se značce Subaru a Mazda. Dobré výsledky reportovala automobilka Mitsubishi a Suzuki. Podíl asijských značek na severoamerickém trhu meziročně klesl o 4,5% na 40,7%.

Evropským automobilkám se opět dařilo a zaznamenaly rostoucí podíl na severoamerickém trhu. Prodej VW meziročně vyskočil o 28% na 30,1 tisíc, prodej BMW rostl o 20% na 26,5 tisíc, u Mercedes se zvýšil o 6% na 20,3 tisíc, u Audi o 13,6% na 10,5 tisíc a u Porsche o 50,4% na 2,8 tisíc. Nárůst poptávky opět reportovala značka Saab a Volvo.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.