Pátek 17. září. Svátek má Naděžda.

Makro: Evropský prodej aut klesl o 1,6 pct v roce 2009, ACEA

15.01.2010 | 15:26 0 Komentářů

Nové evropské registrace osobních vozidel dosáhly celkem 14 481 545 jednotek v roce 2009, což byl meziroční pokles o 1,6%, uvedl přehled Evropské asociace výrobců automobilů. Oproti roku 2007 bylo snížení ještě výraznější -9,5%.

V prosinci počet registrací sezónně rostl o 19,3% na 1,074 milionů, opět podpořen stimuly programů obnovy vozového parku některých členských zemí eurozóny. V nových členských zemích EU prodej naopak klesal.

V západní Evropě v prosinci vyskočil meziroční ukazatel o 19,3% na 1,004 milionů. Nejvyšší růst o 48,6% reportovala Francie, následovala Británie, Španělsko Itálie a další země. Od ledna do prosince dosáhlo kumulativní prodej 13,153 milionů jednotek a meziroční nárůst 0,9%. Nejvyšší objem 3,8 milionů prodaných vozidel a meziroční vzestup o 23%, reportovalo v roce 2009 bez konkurence Německo.

Top automobilka VW Group reportovala v roce 2009 jako celek prodej 14,484 milionů vozidel, což byl meziroční pokles o 1,6%. Nejvyšší prodej zaznamenala v Evropě značka VW a to 1,65 milionů jednotek. Velmi dobré výsledky reportoval Fiat Group, prodej rostl o 6,3% na 1,255 mil vozidel. Roční prodej Ford Group rostl o 2% na 1,486 milionů, Renault Group zaznamenal vzestup o 3,9% na 1,336 milionů vozů, PSA Group prodej meziročně stagnoval na 1,865 milionů vozidel.

Nejlepší výsledky vzdor recesi ohlásila vloni v Evropě automobilka Hyndai, prodej jí meziročně vyskočil o 27% na 342 tisíc vozů. Stabilní výsledek zaznamenala sesterská Kia a japonská automobilka Nissan, pouze slabý růst japonská Suzuki.

Dvouciferný procentní pokles vloni ohlásily automobilky Chrysler, Jaguar, Mazda, Mitsubishi, BMW Group a Daimler. Mírný meziroční pokles pak Toyota Group, Honda, GM Group. Nejhlubší meziroční propad poptávky o 59% hlásila v roce 2009 značka Saab, -56% GM a -42% Chrysler.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.