Čtvrtek 03. prosince. Svátek má Svatoslav.

Lyft nepotěšil ponecháním výhledu; jeho akcie reagovaly 5% poklesem

12.02.2020 | 10:38 0 Komentářů

Výsledky za poslední čtvrtletí investory příliš nepotěšily, a to zejména z důvodu, že firma nerevidovala svůj výhled ziskovosti v dalších letech. Ta se tak i nadále očekává přibližně ve čtvrtém kvartálu fiskálního roku 2021.

Výsledky společnosti Lyft (LYFT) za 4Q 2019
  4Q 2019 *Konsensus 4Q 2019 4Q 2018
Tržby (mil. USD) 1 017 985,8 669,6
Čistý zisk (mil. USD) -356,1 -248,9
Očištěný zisk na akcii (EPS, USD/akcie) 0,784 -0,536

* Konsensus Bloomberg

Kalifornská alternativní taxislužba Lyft včera po uzavření trhů zveřejnila výsledky svého hospodaření za uplynulé čtvrté čtvrtletí fiskálního roku 2019.

Tržby překonaly odhady

Tržby na konci roku dosáhly 1,017 mld. USD a překonaly i ty nejvyšší odhady analytiků. Lyft ale investory zklamal, když neslíbil ziskovost firmy v nejbližších obdobích. Akcie tak na výsledky reagovaly 5% poklesem.

Naopak konkurent Uber před pár dny taktéž zveřejnil výsledky, které ale překonaly odhady analytiků a zároveň oznámil, že navyšuje svůj cíl ziskovosti.

Lyft tentokrát nerevidoval svůj výhled ziskovosti. V minulém roce společnost uvedla, že na upravené bázi bude zisková asi ve čtvrtém kvartálu roku 2021.

I přestože je Lyft hlavním soupeřem Uberu, tak obě společnosti se od sebe značně liší. Lyft operuje pouze v Severní Americe, zatímco Uber působí i v zámoří. Uber navíc poskytuje servis doručování potravin a nově přepravu helikoptérou (od 9. července) či spojování potenciálních zaměstnanců a zaměstnavatelů na krátkodobé práce.

Vývoj čtvrtletních tržeb Lyftu (v mil. USD); zdroj: Lyft

Nárůst počtu aktivních uživatelů

Lyft ve čtvrtém kvartálu meziročně zvýšil počet svých aktivních uživatelů o 23 % na 22,9 mil. a mírně tak překonal očekávání analytiků, kteří očekávali 22,8 mil. Tržby na uživatele vzrostly o 23 % na 44,40 USD.

Stručný komentář k výsledkům za 4Q; zdroj: YouTube – CNBC

Zaměření Lyftu

Na rozdíl od Uberu se Lyft soustředil pouze na přepravu. To znamená, že vynakládal své úsilí na zkvalitňování své automobilové přepavy, elektrická kola, koloběžky a integraci s veřejnou přepravou. Strategie společnosti se orientuje více na trhy, na nichž již působí. Na těch se snaží získat více aktivních uživatelů a zvýšit jejich průměrnou útratu za služby Lyftu. V posledních měsících společnost přidala možnost veřejné přepravy do své aplikace a představila měsíční předplatné. Lyft svým uživatelům zároveň nově umožňuje nastoupit o pár ulic dále a snížit tak cenu za jejich cestu. V minulém roce firma poprvé skombinovala všechny přepravní možnosti ve své aplikaci, což by jí mělo pomoct k vyšším tržbám za uživatele v roce 2020.

Výhled na další čtvrtletí

V prvním kvartálu Lyft prognózuje tržby v rozmezí 1,055 až 1,060 mld. USD. Odhady analytiků se pohybují v pásmu od 1 mld. USD do 1,12 mld. USD. EBITDA by měla dosáhnout hodnoty od -140 mil. USD do -145 mil. USD.

Výhled na celý fiskální rok 2020

Tržby za celý fiskální rok očekávají ve výši od 4,58 mld. USD do 4,65 mld. USD. Odhady analytiků jsou v rozmezí od 4,29 mld. USD do 5,25 mld. USD. EBITDA se očekává v pásmu od -450 mil. USD do -490 mil. USD.

Zdroj: Bloomberg, Lyft,

Tomáš Novák, Fio banka, a.s.

Tomáš Novák, Fio banka, a.s.

Zdroj: Fio banka

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.