Neděle 29. listopadu. Svátek má Zina.

Henkel zveřejnil své výsledky za 3Q 2020

10.11.2020 | 16:36 0 Komentářů

Německý Henkel zveřejnil své výsledky za 3Q 2020, ve kterém vykázal růst organických tržeb ve všech segmentech podnikání.

Výsledky společnosti Henkel (HEN) za 3Q 2020
  3Q 2020 Konsensus 3Q 2020 3Q 2019
Tržby (mld. EUR) 5 4,93  5,08

 

Organické tržby společnosti meziročně vzrostly o 3,9 % a všechny segmenty společnosti zaznamenaly ve 3Q zlepšení. Z regionálního hlediska vzrostly tržby o 8,8 % v rozvojových zemích, zatímco ve vyspělých ekonomikách vzrostly prodeje o 0,6 %.

Vysoká volatilita měnových párů měla negativní efekt na tržby, které tímto vlivem klesly o 5,5 %.

Segmentové rozdělení tržeb

Segment technologie lepení zaznamenal oživení poptávky z druhého kvartálu a vykázal meziroční pozitivní růst organických tržeb, které vzrostly o 1,3 %. Nejhůře se dařilo odvětví autodílů, kovů a elektroniky, kde organické tržby zůstaly pod úrovní z minulého roku. Organické tržby rostly v odvětvích spotřebního zboží, konstrukce, řemesla a stavebnictví.

Segment péče o krásu také vykázal pozitivní výsledky při porovnání s předchozím čtvrtletím, avšak organické tržby kadeřnických salonů byly vzhledem ke stejnému čtvrtletí minulého roku záporné. Naproti tomu maloobchodní tržby dosáhly meziročně na vysoký růst. Organické tržby segmentu vzrostly o 4,3 %. Velmi dobré výsledky značky Dial z druhého čtvrtletí se projevily i během třetího čtvrtletí.

Vlasová kosmetika zaznamenala dvouciferný růst organických tržeb díky četným prodejům barviv na vlasy. Kvůli následkům koronavirové pandemie a jejím promítnutí do spotřebitelského chování se nedařilo stylingovému odvětví.

Segment praní a péče o domácnost vykázal významný růst organických tržeb díky přetrvávající vysoké poptávce po pracích prostředcích. Organické tržby vzrostly o 7,7 %. Silný nárůst tržeb byl ovlivněn především vysokou poptávkou po čistících přípravcích značek Pril, Bref a Somat, z nichž všechny přispěly dvouciferným nárůstem tržeb. Tento trend byl podpořen zvýšenou poptávkou domácností vlivem pandemie a také produktovými inovacemi.

Odvětví péče o prádlo dosáhlo také vysokých tržeb ve 3Q. Hlavní značka Persil zaznamenala významný nárůst tržeb, které byly dvouciferné, čímž prodloužila svůj úspěšný šestiměsíční vývoj.

Regionální rozdělení tržeb

  • Největší podíl na tržbách měl trh západní Evropy, který přispěl tržbami ve výši 1,472 mld. EUR, avšak ty meziročně klesly o 0,9 %.
  • Tržby v Severní Americe dosáhly 1,354 mld. EUR a meziročně vzrostly o 1,9 %.
  • Trh ve východní Evropě přinesl tržbyo hodnotě 796 mil. EUR a meziročně klesly o 2,3 %.
  • Na asijském trhu tržby meziročně poklesly o 2,4 % na 777 mil. EUR.
  • Tržby v Latinské Americe klesly o 8,6 % na 273 mil. EUR a v oblasti Afriky a Blízkého východu o 7,2 % na 301 mil. EUR.

Komentář výkonného ředitele

„Dopady globální koronavirové krize nadále určují tržní prostředí. Nicméně Henkel ve třetím kvartálu dosáhl dobrého výkonu napříč všemi přispívajícími segmenty. Toto je důkazem našeho robustního a diverzifikovaného portfolia složeného z úspěšných značek a inovativních technologií pro naše zákazníky v odvětví průmyslového a spotřebního zboží. Vyplácí se také naše dodatečné investice do marketingu, inovace a digitalizace. Zároveň jsme se významně posunuli v oblasti online tržeb, jejichž podíl na celkových tržbách ve třetím kvartálu vzrostl na více jak 15 %,“ uvedl CEO Carsten Knobel.

Výhled společnosti

Kvůli pokračující tíživé ekonomické situaci v Evropě upravil Henkel svůj výhled na fiskální rok 2020, ve kterém očekává pokles ročních organických tržeb o 1-2 %. Rozhodující faktor ve vývoji poptávky a činnosti podniku bude mít podle společnosti vývoj počtu nakažených a uvalené restrikce. Společnost předpokládá, že v nejdůležitějších regionech pro společnost nedojde k dalekosáhlým „lockdownům“ během čtvrtého čtvrtletí.

 

Celou tiskovou zprávu o výsledcích si můžete přečíst zde.

Henkel AG & Co KGaA (HEN) -0,1 % na 85,05 EUR
Ukazatel   Ukazatel  
Kapitalizace (mld. EUR) 38,7 P/E
Vývoj za letošní rok (%) +1,3 Očekávané P/E 20,3
52týdenní minimum (EUR) 54,7 Prům. cílová cena (EUR)
52týdenní maximum (EUR) 89,6 Dividendový výnos (%) 2,2

 

Zdroj: Bloomberg, Henkel

Martin Singer, Fio banka, a.s.

Martin Singer, Fio banka, a.s.

Zdroj: Fio banka

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.