Sobota 25. září. Svátek má Zlata.

Google má na výběr: expandovat, nebo zemřít

04.03.2011 | 12:05 0 Komentářů

Tak nazval John Dvorak svůj článek na webu Market Watch, ve kterém se zamýšlí nad budoucností jednoho z gigantů internetového světa.

Podle Dvoraka se z Googlu (GOOG) stává obr na hliněných nohou. Společnost sice vyniká v oblasti internetových vyhledávačů a prodeji reklamy, ovšem v ostatních oblastech, které zastupují její produkty Gmail, Google maps, prohlížeč Chrome či operační systém Android, výrazně zaostává.

Společnost potřebuje najít nové zdroje příjmů a trh se začíná ptát kde je bude hledat. Jednou z nejzajímavějších zvěstí je vstup do provozovatele video-serverů Netflix (NFLX). Google to však popírá.

Někteří se začínají domnívat, že internetový gigant začíná trpět stejnou nemocí, jako Microsoft (MSFT) či Yahoo (YHOO), tedy neschopností pružně reagovat na nové konkurenční inovace a růst příslušných trhů. Nejlepším příkladem jsou nové sociální sítě, jejichž symbolickým zastupitelem je Facebook. Google se v minulosti již pokoušel proniknout na tento trh se svou vlastní sítí Orkut, která však zaznamenala pouze omezený úspěch.

Dvorak říká, že řešením současných problémů je převzetí vývojové a firemní strategie IBM (IBM). Zatímco Google se obvykle žene za jediným náhodným cílem, o kterém obvykle rozhoduje CEO, či jiný člen vedení, IBM nechává své vývojové týmy si navzájem konkurovat a dle jejich výsledků se rozhodne, který projekt má větší potenciál.

Google má však k podobnému přístupu daleko, postrádá cílevědomost a dlouhodobější plán a to jak u akvizic (např. Blogger.com), tak u vlastních produktů, jako byl Orkut. Ohledně fundamentální změny v tomto trendu je Dvorak velmi skeptický.

Akcie GOOG včera posílily o 1,46 % na 609,56 USD.

Miloslav Veselý
Fio banka, a.s.
Prohlášení

Zdroj: Fio banka

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.