Sobota 16. ledna. Svátek má Ctirad.

Facebook ve 4Q reportoval růst výnosů nad očekávání

01.02.2018 | 11:27 0 Komentářů

Facebook reportoval ve 4Q výnosy nad konsensem, opět robustně rostly výnosy z mobilní reklamy (+84 %). Společnost oznámila, že dojde k poklesu hodin, které uživatelé stráví na síti. Negativní dopad do výnosů však nemusí být nutností, tvrdí firma.

Výsledky společnosti Facebook Inc (FB) za 4Q 2017
  4Q 2017 *Konsensus 4Q 2017 4Q 2016
Výnosy (mld. USD) 12,97 12,54 8,03
Čistý zisk (mld. USD) 4,23 2,39
Očištěný zisk na akcii (EPS, USD/akcie)  2,39 2,26 1,41

 * Konsensus Bloomberg

Pokračující výrazný růst

Největší sociální síť světa Facebook včera reportovala výsledky za čtvrtý kvartál a za fiskální rok 2017. Firma vykázala nárůst čistého zisku za poslední čtvrtletí minulého roku na 4,27 miliard dolarů, k čemuž napomáhaly zejména výnosy z mobilní reklamy. Co se týče celkových výnosů ve čtvrtém kvartále, rostl o 47 %. V procentuálním vyjádření rostly stejně i výnosy za celý fiskální rok, které činily 40,65 miliard dolarů. Čistý zisk za fiskální rok dosáhl 15,93 miliard dolarů.

Vývoj celkových výnosů a výnosů z reklam; Zdroj: Facebook

Výnosy z mobilní reklamy vzrostly meziročně o 84 %.

Výnosy z reklamy činily v posledním čtvrtletí celkově 12,78 miliard dolarů, což je zhruba o půl miliardy více, než v konsensu očekávali analytic oslovení agenturou Bloomberg. Největší část výnosů z reklamy pak samozřejmě činí výnosy z mobilní reklamy (89% podíl na celku), které v meziroční komparaci s posledním kvartálem roku 2016 vzrostly o 84 %.

V posledních třech měsících roku 2017 Facebook získal v meziročním srovnání 14 % nových uživatelů. V současné chvíli má sociální síť 2,13 miliard měsíčních aktivních uživatelů. Počet denních aktivních uživatelů pak vzrostl na 1,40 miliardy uživatelů.

Počet aktivních denních uživatelů od 4Q 2015; Zdroj: Facebook

Změny v News Feed zapříčiní pokles hodin strávených uživately na síti

Facebook také oznámil, že jeho uživatelé v budoucnu budou na sociální síti trávit výrazně méně času. Důvodem jsou změny provedené na News Feed, které by měly snížit agregovaný čas strávený uživateli na sociální síti cca o 50 milionů hodin ročně. Facebook tak reagoval na kritiku jeho algoritmů, které měly dávat velký prostor fake news. Nově budou algoritmy upřednostňovat zejména statusy a sdílení rodiny a přátel. Sníží se navíc podíl reklamy. Akcie Facebooku na tyto informaci reagovaly 5% poklesu v after – marketu. Po konferenčním hovoru však akcie obrátily směr, když Facebook oznámil, že pokles agregovaných hodin strávených na síti nemusí mít nutně dopad do výnosů. V současné chvíli v předobchodí fázi akcie posilují o 1,58 %.

Výsledky k dispozici zde.

Facebook Inc (FB) včera uzavřel na 186,89 USD
Ukazatel   Ukazatel  
Kapitalizace (mld. USD) 545,4 P/E 30,3
Vývoj za letošní rok (%) +5,9 Očekávané P/E 22,4
52týdenní minimum (USD) 130,3 Prům. cílová cena (USD) 219,7
52týdenní maximum (USD) 190,7 Dividendový výnos (%)

 

Zdroj: The Financial Times, Bloomberg, Facebook

František Mašek, Fio banka, a.s.

Zdroj: Fio banka

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.