Pondělí 10. srpna. Svátek má Vavřinec.

Facebook ve 2Q překonal očekávání všech analytiků na úrovni výnosů i zisku

31.07.2020 | 18:01 0 Komentářů

Americká technologická společnost Facebook stojící za stejnojmennou sociální sítí představila výsledky za 2Q 2020, které překonaly i nejvyšší analytické odhady.

Výsledky společnosti Facebook (FB) za 2Q 2020
  2Q 2020 Konsensus 2Q 2020 2Q 2019
Tržby (mld. USD) 18,687 17,31 16,886
Čistý zisk (mld. USD) 5,178 2,616
Zisk na akcii (EPS, USD/akcie) 1,80 1,39 0,91

 

Facebook překonal očekávání na úrovni výnosů, zisku i počtu aktivních uživatelů

Výnosy Facebooku ve 2Q meziročně vzrostly o 11 %, zisk na akcii vzrostl téměř na dvojnásobek. Na obou úrovních Facebook překonal odhady všech analytiků oslovených agenturou Bloomberg.

Vývoj výnosů společnosti Facebook

Vývoj výnosů společnosti Facebook, ze kterých většinu přináší reklama

„Jsme rádi, že můžeme malým podnikům nabídnout nástroje, které potřebují ke svému růstu a úspěchu online v těchto náročných časech, a jsme pyšní, že se lidé mohou spolehnout na naše služby, aby spolu zůstali ve spojení, i když spolu nemůžou být vždy osobně,“ řekl zakladatel a výkonný ředitel Facebooku Mark Zuckerberg.

Vývoj zisku na akcii společnosti Facebook

Vývoj zisku na akcii společnosti Facebook

Počet měsíčně aktivních uživatelů (MAU) sociální sítě Facebook byl meziročně o 12 % vyšší a dosáhnul 2,7 mld. při očekávání 1,74 mld. Denně se pak přihlásilo 1,79 mld. uživatelů (DAU, +13 %) při očekávání 1,74 mld. Facebook zvýšený počet připisuje karanténě a v dalším čtvrtletí očekává stagnaci nebo mírný pokles počtů MAU i DAU.

Vývoj aktivních uživatelů sociální sítě Facebook alespoň jednou za měsíc (MAU)

Vývoj aktivních uživatelů sociální sítě Facebook alespoň jednou za měsíc (MAU)

Tempo růstu výnosů z reklamy by i ve 3Q mělo zůstat na 10 %

Většina výnosů Facebooku pochází od malých a středně velkých inzerentů, kteří mají méně kanálů, jak svým sdělením zasáhnout zákazníky, uvádí Bloomberg. Od července však společnost čelí bojkotu více než 1000 inzerentů včetně některých velkých firem zahrnujících mimo jiné telekomunikační společnost Verizon nebo Coca-Colu.

Facebook uvedl, že růst výnosů z reklamy v prvních třech červencových týdnech byl v souladu s 10 % za 2Q a podobný růst očekává i ve zbytku čtvrtletí. Výnosy z reklamy dosáhly 18,32 mld. USD při očekávání 16,92 mld. USD.

Společnost očekává, že náklady za rok 2020 dosáhnou rozmezí 52-55 mld. USD místo dříve očekávaných 52-56 mld. USD a že kapitálové výdaje (CAPEX) budou činit přibližně 16 mld. USD z dříve indikovaných 14-16 mld. USD kvůli dřívější než očekávané výystavbě dalších datacenter.

Počet zaměstnanců meziročně vzrostl o 32 % na více než 52 tis. lidí.

 Vývoj akcií Facebook

Vývoj akcií Facebook

Akcie Facebooku se pod tickerem BAAFB obchodují i v korunách na české burze RM-SYSTÉM.

Facebook Inc (FB) +8,3 % na 253,915 USD
Ukazatel   Ukazatel  
Kapitalizace (mld. USD) 724,1 P/E 31,0
Vývoj za letošní rok (%) +23,7 Očekávané P/E 28,9
52týdenní minimum (USD) 137,1 Prům. cílová cena (USD) 276,7
52týdenní maximum (USD) 255,9 Dividendový výnos (%)

Zdroj: Facebook, Bloomberg

Jan Tománek, Fio banka, a.s.

Jan Tománek, Fio banka, a.s.

Zdroj: Fio banka

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.