Středa 21. dubna. Svátek má Alexandra.

Facebook má zájem publikovat zpravodajství ostatních subjektů uvnitř vlastní platformy

24.03.2015 | 11:29 0 Komentářů

Společnost Facebook (FB), která provozuje největší sociální síť na světě, má dle New York Times zájem o prohloubení spolupráce při zveřejňování zpravodajství. S 1,4 mld. uživateli je Facebook.com druhou nejnavštěvovanější internetovou stránkou na světě a je tak zajímavým partnerem i pro nejvýznamnější zpravodajské společnosti, které by takto mohly zaujmout ještě větší masu čtenářů.

Dle zdroje zevnitř společnosti, který si nepřál být jmenován, Facebook údajně v nedávné době oslovil několik potenciálních partnerů, kterým nabídl možnost zveřejňování obsahu přímo uvnitř sociální sítě. Odpadla by tak nutnost použití odkazů na externí weby, což by mělo zajistit rychlejší načítání obsahu zvýšit komfort především u uživatelů mobilních zařízení. Nový formát by měl být testován v nadcházejících měsících. Jako možní partneři projektu se nejčastěji skloňují jména The Times, BuzzFeed, National Geographic a The Guardian.

Pro společnosti, které by prostřednictvím facebooku takto uveřejňovaly vlastní obsah, by se jednalo a výraznou změnu. Vystoupením z vlastního ekosystému by riskovali snížení návštěvnosti webových stránek a následně nižší příjmy z reklam na těchto stránkách umístěných. Aby toto riziko vyvážil, facebook pravděpodobně nabídne přispěvovatelům možnost získat dodatečné peníze z reklamy, která by byla přítomna v blízkosti samotného obsahu. Vydavatelé se však v současné době obávají i částečné ztráty kontroly nad uveřejňovaným obsahem. O tom, zda do projektu nakonec skutečně vstoupí, by měla rozhodnout podoba konečného řešení a nastavení podmínek ze strany facebooku.

Zdroj: Bloomberg, The New York Times

Tomáš Spousta, Fio banka, a.s.

Zdroj: Fio banka

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.