Středa 24. dubna. Svátek má Jiří.

Facebook, Google a Apple můžou čelit novým regulacím

12.02.2019 | 15:17 0 Komentářů

Vláda UK vydala zprávu týkající se technologických společností jako je Apple, Google a Facebook, ve které žádá o přísnější kontrolu obsahu na webu a také úpravu podmínek se zadavateli reklamy.

Autor: [Sodacan]

  • Ve zprávě vydané v úterý vládou UK stojí, že regulátoři by měli zajistit, aby technologické firmy jako Facebook, Google a Apple učinily opatření, která by pomohla uživatelům identifikovat důvěryhodné a spolehlivé zprávy
  • Ve zprávě dále stojí, že společnosti jako je Facebook a další v oblasti sociálních médií by měly přijmout kodex chování, který by upravoval jejich dohody se zadavateli reklamy
  • Zpráva by mohla vést k další regulaci technologických společností v Británii a Evropě

Online platformy jako je Google, Facebook a Apple by měly být regulovány ve způsobu doručování informací svým uživatelům, podle zprávy zveřejněné vládou UK.

Ve zprávě vydané v úterý stojí, že regulatorní agentura  by měl zajistit, aby technologické firmy podnikly opatření, které by uživatelům umožnily identifikovat důvěryhodné a spolehlivé zprávy. Společnosti jako Facebook a Google by měly stavět na již dříve zavedených opatřeních vedoucích k odstranění falešného obsahu.

Online stránky jako Facebook, Twitter a YouTube se ocitly pod těžkou kritikou za umožnění rozšiřování falešného obsahu napříč platformami. Firmy investují do bezpečnosti, aby tak eliminovaly počet falešných účtů a dezinformací, ale zpráva UK tvrdí, že tyhle záležitosti by měly být vynuceny spíše vládní autoritou. Dále se ve zprávě uvádí, že by zmíněné společností měly podepsat kodex chování upravující smlouvy se zadavateli reklamy.

Zkušenosti z minulých let ukázaly, že sociální média mohou být nesmírně zisková a zároveň obsahovat velké množství falešných informací.

Rostoucí příliv regulace

Závěry zprávy by mohly přidat další regulaci technologických společností v Británii a napříč Evropou. Doporučení zprávy nejsou závazná a nyní budou posouzeny vládou UK.

Zpráva vyzvala orgán UK (úřad pro hospodářskou soutěž), aby prověřila sektor online reklamy (e-commerce) za účelem zajištění spravedlivé hospodářské soutěže. Příjmy Googlu a Facebooku z online reklamy představovaly 54 % celkových příjmů z online reklamy v UK v roce 2017.

Vláda tak musí učinit opatření, která vyjasní pozici Googlu a Facebooku a zároveň výrazně nepoškodí zadavatele reklamy.

Minulý týden německý antimonopolní úřad rozhodl, že Facebook zneužíval svého dominantního postavení při shromažďování a spojování uživatelských dat. Dále uvedl, že Facebook nemůže kombinovat data z odlišných aplikací jako je Instagram a WhatsApp bez uživatelského souhlasu.

Právní experti tvrdí, že antimonopolní úřady v Evropě jsou v dobrém postavení, aby mohly vznést obvinění proti technologickým společnostem.

Evropská komise v současnosti prošetřuje Google za porušování antimonopolních pravidel v oblasti e-commerce. Komise již společnosti vyměřila dvě rekordní pokuty za porušování antimonopolních regulací ohledně jejich zařízení Android a funkce srovnávače nákupů.

Zdroj: CNBC

Tomáš Novák, Fio banka, a.s.

Tomáš Novák, Fio banka, a.s.

Zdroj: Fio banka

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.