Pondělí 17. května. Svátek má Aneta.

Coca Cola zveřejnila solidní výsledky za třetí čtvrtletí

18.10.2019 | 15:04 0 Komentářů

Výrobce ikonického nápoje Coca-Cola zveřejnil výsledky svého hospodaření za třetí čtvrtletí. Společnosti se i navzdory turbulentnímu ekonomickému prostředí na některých trzích podařilo doručit velmi solidní výsledky a rozšířit portfolio svých produktů o Coke coffee a Coke Energy.

Výsledky společnosti (KO) za 3Q 2019
  3Q 2019 Konsensus 3Q 2019 3Q 2018
Tržby (mld. USD) 9,500 9,427 8,263
Čistý zisk (mld. USD) 2,593 1,880
Očištěný zisk na akcii (EPS, USD/akcie) 0,560 0,565 0,580

*Konsensus Bloomberg

Hospodářské výsledky

Zisk na akcii dosáhl 56 centů a byl tak v souladu s očekáváním analytiků. Tržby ve třetím čtvrtletí překonaly očekávání, když dosáhly výše 9,5 miliardy dolarů oproti 9,4 miliardám očekávaným. Jako důsledek vyšších cen a většímu objemu prodeje dražších nápojů vzrostly organické tržby meziročně o 5 %. Čistý zisk dosáhl 2,6 miliardy dolarů (60 centů na akcii), oproti 1,8 miliardě dolarů (44 centrů na akcii) ve třetím kvartálu loňského roku. Provozní marže dosáhla 26,3 % a meziročně tak poklesla oproti 28,1 % v třetím kvartálu loňského roku.

Spotřebitelé mění preference

Američtí spotřebitelé v dnešní době raději volí méně sladké nápoje, a proto se Cocca Cola rozhodla vsadit na tuto kategorii produktů, v níž zaznamenala dvojciferný růst a u malých plechovek s perlivou vodou zaznamenala meziroční nárůst ve výši 7,5 %.

Stručný komentář k výsledkům za 3Q; zdroj: YouTube, CNBC

Rozšiřování portfolia

Mimo Spojené státy Coca Cola rozšiřuje svoji nabídku produktů. Na více než dvaceti trzích začala nabízet Coca-Cola Plus Coffee a momentálně uvádí na trh svůj první energetický nápoj pod značkou Coca Cola. Ten je dostupný v nejméně 25 zemích a v lednu vstoupí také na domácí půdu. Tím tak zasáhne do „teritoria“ energetického nápoje Red Bull a Monster Energy. Red Bull „original“ tvoří téměř 25 % objemu prodeje v US a Monster Energy „classic“ 15,1 %. Obě značky tak tvoří více než 50 % amerického trhu a je otázkou, jak se Coca Cole proti nim v prodeji energetických nápojů povede.

Coca Cola v současnosti vlastní 18,74% podíl v Monsteru, který se dříve snažil zastavit Coca Colu před prodejem energetického nápoje pod vlastní značkou a argumentoval tím, že porušuje podmínky smlouvy partnerství o dlouhodobém rozdělení.

Evropa, USA, Latinská Amerika a Pacifik

Tržby v EMEA (Evropa, Blízký východ a Afrika) meziročně zůstaly téměř beze změny, když dosáhly 1,828 miliardy dolarů. Proovozní zisk meziročně poklesl o 5 milionů dolarů na 886 mil. USD. Tržby v Latinské Americe meziročně vzrostly o 4 % na 1,045 miliardy dolarů a provozní zisk poklesl o 6 % na 603 mil. USD. Tržby v Severní Americe meziročně vzrostly o 2 % na 3,138 miliardy dolarů a provozní zisk meziročně poklesl o 3 % na 641 mil. USD. V Asijsko-Pacifickém regionu tržby meziročně vzrostly o 3 % na 1,462 miliardy USD a provozní zisk poklesl meziročně o 3 % na 594 mil. USD.

Akcie Coca Cola v před-obchodní fázi posilují o 1,88 %.

Výsledky v plném znění naleznete po kliknutí.

Coca-Cola Co/The (KO) +0,6 % na 53,79 USD
Ukazatel   Ukazatel  
Kapitalizace (mld. USD) 230,0 P/E 25,2
Vývoj za letošní rok (%) +13,6 Očekávané P/E 25,5
52týdenní minimum (USD) 44,4 Prům. cílová cena (USD) 57,5
52týdenní maximum (USD) 55,9 Dividendový výnos (%) 3,0

 

Zdroj: Bloomberg, CNBC

Tomáš Novák, Fio banka, a.s.

Tomáš Novák, Fio banka, a.s.

Zdroj: Fio banka

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.