Sobota 26. září. Svátek má Andrea.

Britský regulátor je znepokojen dominancí Google a Facebooku na trhu s online reklamou

18.12.2019 | 16:17 0 Komentářů

Podle regulátora trhu silně dominují američtí technologičtí giganti Google a Facebook a absentuje zde reálná hospodářská soutěž. Regulátor má také pochybnosti ohledně férovosti obchodních strategií gigantů, spočívající v přesvědčování ve využití určitého vyhledavače jako defaultního či nemožnosti odmítnout sdílet uživatelská data.

Britský úřad pro ochranu hospodářské soutěže Competition and Markets Authority (CMA) dnes vydal prohlášení, že je znepokojen ze současného stavu na trhu s internetovou reklamou ve Spojeném království. Podle regulátora trhu silně dominují američtí technologičtí giganti Google a Facebook a absentuje zde reálná hospodářská soutěž. Podle úřadu se daří Google inkasovat okolo 90 % veškerých tržeb trhu s reklamou spojenou s vyhledáváním a Facebook pak okolo ½ veškerých tržeb z reklamy z „vyskakujících oken“.

Regulátor se taktéž táže nad „férovostí“ strategie Google, která spočívá v přesvědčování společností, aby do jejich produktu zabudovali jako defaultní vyhledávač ten její, a hodlá se na ni v budoucnosti blíže zaměřit. V případu sociální sítě Facebook se ji pak také nezdá podmínka jejího využívání, že k ní připojení uživatelé jsou donuceni sdílet svá data.

Úřad vyzval  v rámci svého prohlášení, aby se začalo pracovat na novém regulatorním režimu a oznámilo, že sám v případě nutnosti předloží britské vládě konkrétní doporučení.

 

Zdroj: CNBC, Competition and Markets Authority 

Miloslav Blín
Fio banka, a.s.

Zdroj: Fio banka

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.