Pátek 17. září. Svátek má Naděžda.

Avast oznámil silné výsledky za 1. pololetí a stabilní výhled na zbytek roku

11.08.2021 | 08:59 0 Komentářů

Společnost Avast dnes oznámila výsledky za 1. pololetí roku 2021, dosáhla dvouciferného organického růstu tržeb a udržela si vysokou úroveň ziskovosti. Výhled na rok 2021 očekává růst na horní hranici 6-8 %.

Výsledky společnosti AVAST (BAAAVAST) za 1H 2021
  1H 2021 1H 2020
Tržby (mil. USD) 471,3 433,1
Organický růst (%) 10,4 6,6
Očištěná EBITDA (mil. USD)  270,2

241,4

Očištěná EBITDA marže (%)

 57,3 55,7
Free cash flow (mil. USD)  263,1 241,2
Čistý zisk (mil. USD) 205,8 169,8
Očištěný zisk na akcii (EPS, USD/akcie)  0,20 0,16

 

Hospodářské výsledky

Ke včerejšímu večeru bylo oznámeno uzavření dohody o akvizici Avastu společností NortonLifeLock.

Avast svými výsledky za 1. polovinu roku 2021 překonal očekávání banky J&T, která předpokládala tržby 459,9 mil. USD a organický růst o 8,1 %.

Čistý dluh na konci pololetí byl v poměru 1:1 ku očištěnému zisku EBITDA.

„V souladu s očekáváním představenstva s potěšením oznamujeme, že výsledky skupiny za první pololetí roku 2021 jsou silné, a to i při porovnání s dobrými výsledky z předchozího roku. Skupina dosáhla dvouciferného organického růstu tržeb a udržela si vysokou úroveň ziskovosti s upravenou marží EBITDA na úrovni 57,3 %,“ vyjádřil se k výsledkům Ondřej Vlček, CEO společnosti.

Fakturace společnosti za 1H 2021 meziročně vzrostly o 2,9 % na 482,7 mil. USD, organický růst činil 0,9 %.

Tržby dle segmentů

Upravené tržby segmentu Consumer Direct meziročně vzrostly o 15 % na 401,6 mil. USD, organický růst dosáhl 13,9 %. Tento stěžejní segment zahrnuje antiviry Avast, AVG a údržbový program CCleaner a vydělává přímým prodejem spotřebitelům. Počet zákazníků se od 31. prosince 2020 navýšil o 1,5 %, průměrné tržby na zákazníka rostou v souladu s ročním výhledem.

Upravené tržby segmentu Consumer Indirect meziročně oslabily o 13,3 % na 42,5 mil. USD, organická ztráta činila 14,3 %. Tento segment zahrnuje např. prohlížeč Avast Secure Browser a vydělává na reklamách a affiliate provizích (např. od Google za distribuci prohlížeče Chrome, nebo od partnerů za přivedení zákazníka na stránky).

Avast v tomto pololetí také dokončil prodej nízko ziskové části podnikání Family Safety.

Výhled

Společnost uvádí nezměněný výhled pro letošní rok na horní hranici 6-8% růstu. Očištěná EBITDA je očekávána stejná v porovnání s rokem 2021, příčinou jsou především zvýšené náklady na získávání uživatelů a zákazníků a podstatně vyšší marketingové výdaje v souvislosti se zaváděním produktu Avast One v druhé polovině roku. Zvýšené výdaje na získávání zákazníků očekává společnost i v roce 2022 kvůli rozšiřování povědomí zákazníků o značce Avast a nových vedoucích produktech jako Avast One.

„Do druhé poloviny roku se díváme optimisticky a s očekávanou normalizací trendů ve srovnatelném období předpokládáme opětovnou akceleraci růstu ukazatele objemu fakturací (billings). Podle očekávání plánujeme v druhé polovině roku uvést na trh náš nový vlajkový produkt Avast One a chceme se soustředit na zvýšení zapojení zákazníků, získávání nových a jejich udržení, což si ve střednědobém horizontu vyžádá vyšší investice do výzkumu a vývoje, inovací a marketingu,“ uvedl k výhledu Vlček.

Dividenda

Představenstvo společnosti Avast 10. srpna oznámilo mezitímní dividendu v hodnotě 4,8 centů na akcii splatnou 15. října 2021 všem držitelům k rozhodnému dni 10. října. V souladu s dividendovou politikou Avastu toto představuje jednu třetinu ze 40 % volných peněžních toků roku 2020. Vyplacení dividendy neovlivní hodnotu dohody o akvizici s NortonLifeLock, uvádí společnost v prohlášení.

 

Akcie Avast včera na pražské burze uzavřely s poklesem o 1,53 % na 170,10 Kč. Na burze RM-SYSTÉM uzavřely s poklesem o 0,15 % na 171,00 Kč.

Zdroj: Avast

Matěj Švanda, Fio banka, a.s.

Matěj Švanda, Fio banka, a.s.

Zdroj: Fio banka

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.