Úterý 24. listopadu. Svátek má Emílie.

Amazon představil výsledky za 1Q, které nadchly Wall Street

27.04.2018 | 18:24 0 Komentářů

Americký internetový maloobchodník a poskytovatel cloudových služeb představil výsledky za 1Q 2018. Konsensus překonaly tržby, zisk ale i výhled na 2Q.

Výsledky společnosti Amazon (AMZN) za 1Q 2018
  1Q 2018 Konsensus 1Q 2018 1Q 2017
Tržby (mld. USD) 51,042 50,0 35,714
Čistý zisk (mil. USD) 1,629 0,724
Očištěný zisk na akcii (EPS, USD/akcie) 3,27 1,27 1,48

 

Výsledky

Tržby Amazonu meziročně vzrostly o 36 %, respektive o 34 % po očištění o pohyb měnových kurzů. Na severoamerickém trhu vzrostly o 46 %, ve světě o 34 %. Výsledky překonaly očekávání analytiků na úrovni tržeb i zisku, když zisková marže vzrostla nejvíce za poslední dva roky. Očekávání překonal také výhled na 2Q. Amazon se tak dočkal řady zvýšených cílových cen.

Vývoj tržeb Amazonu (součet tržeb za poslední 4 kvartály) a rozdělení tržeb mezi Severní Ameriku (žlutá), zahraniční trhy (zelená) a cloudové služby (černá)

Vývoj tržeb Amazonu (součet tržeb za poslední 4 kvartály) a rozdělení tržeb mezi Severní Ameriku (žlutá), zahraniční trhy (zelená) a cloudové služby (černá)

Cloudové služby s nejrychlejším růstem výnosů od roku 2016

Cloudové služby (AWS) meziročně vynesly o 49 % více. Jedná se nejsilnější růst jejich výnosů od druhé poloviny roku 2016.

Výnosy Amazonu z cloudových tržeb

Výnosy Amazonu z cloudových tržeb

„AWS má neobvyklou výhodu sedmiletého náskoku oproti podobně uvažující konkurenci a tento tým nikdy nezpomalil,“ řekl zakladatel a výkonný ředitel Amazonu Jeff Bezos.

„Díky tomu jsou AWS služby s výrazným rozdílem nejrozvinutější a nabízí nejširší spektrum služeb. AWS umožňuje vývojářům zvládnout více a reagovat pružněji a zlepšuje se každým dnem. To jsou důvody této značné akcelerace růstu, který nyní zrychlil dvě čtvrtletí v řadě,“ dodal.

Výnosy z reklam hrají větší roli

„Reklama hraje čím dál větší roli v příběhu Amazonu a je to velmi ziskové podnikání,“ uvedl Ron Josey z J. P. Morgan. Amazon totiž umožňuje obchodníkům a třetím stranám koupit si reklamu na jeho stránkách, což je další zdroj výnosů, které činí většinu segmentu Ostatní. Ten v 1Q meziročně dvojnásobně vzrostl na 2 mld. USD.

„Google ví, co lidé hledají. Facebook zná, co chcete, aby si přátelé mysleli, že máte rádi. Amazon oproti tomu má data o nákupech a zná potřeby nakupujících,“ řekl Jason Damata ze společnosti Fabric Media.

Finanční ředitel Amazonu Brian Olsavsky označil reklamy za „multimiliardový, rychle rostoucí byznys“. Inzerenti všech velikostí podle něj projevují zájem o reklamy produktů s cílem zvýšit povědomí o značce, seznámit spotřebitele s produktem a zvýšit prodeje.

Společnost eMarketer minulý říjen předpověděla, že tržby Amazonu z reklamy v USA by do roku 2019 mohly dosáhnout 3,19 mld. USD ročně – přibližně 3,0 % výdajů na online reklamu, které zatím dominuje Google a Facebook.

Amazon zdraží své předplatné

Amazon oznámil zdražení svého předplatného Prime v USA na 119 USD ročně z 99 USD, které si účtoval od roku 2014. Jeff Bezos se nedávno pochlubil, že počet předplatitelů přesáhnul 100 mil.

Výhled

Amazon očekává, že provozní zisk ve 2Q dosáhne 1,1 až 1,9 mld. USD při tržbách v rozmezí 51 až 54 mld. USD. Analytici očekávali provozní zisk na 1,13 mld. USD při tržbách 52,3 mld. USD.

Amazon.com Inc (AMZN) +4,8 % na 1590,8 USD
Ukazatel   Ukazatel  
Kapitalizace (mld. USD) 771,7 P/E 250,5
Vývoj za letošní rok (%) +36,0 Očekávané P/E 88,8
52týdenní minimum (USD) 912,1 Prům. cílová cena (USD) 1856
52týdenní maximum (USD) 1638,1 Dividendový výnos (%)

Zdroj: Amazon, Bloomberg, Reuters

Jan Tománek, Fio banka, a.s.

Zdroj: Fio banka

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.