Sobota 05. prosince. Svátek má Jitka.

Alphabet (Google) investory svými výsledky nepotěšil

04.02.2020 | 11:09 0 Komentářů

Google zveřejnil výsledky za uplynulé čtvrtletí. Pomalejším tempem rostly zejména tržby z reklam při vyhledávání výrazů na Googlu. YouTube se v minulém roce potýkalo s kritikou za nedostatečné konání v boji proti šíření toxických videí a dezinformací.

Výsledky společnosti Alphabet Inc (GOOGL) za 4Q 2019
  4Q 2019 *Konsensus 4Q 2019 4Q 2018
Tržby (mld. USD) 37,574 38,397 31,840
Čistý zisk (mld. USD) 10,671 8,948
Očištěný zisk na akcii (EPS, USD/akcie) 13,916 15,612 14,070

*Konsensus Bloomberg

Slabší YouTube i Google „search“

Americký technologický obr Google zveřejnil výsledky svého hospodaření za čtvrté čtvrtletí loňského roku. Tržby zaostaly za průměrným odhadem trhu.

Tržby z reklamy meziročně vzrostly o 17 % a zaostaly tak za 20% růstem ve čtvrtém kvartále předchozího roku. Reklamy z YouTube přinesly Googlu tržby na úrovni 15,1 mld. USD a meziročně vzrostly o 36 % a překonaly tak odhady analytiků. Google konzistentně prohlašuje, že YouTube je hlavním zdrojem růstu.

Přestože tržby z reklam při vyhledávání výrazů na Googlu jsou stále enormně významné, tak nerostou tak rychle z důvodu hledání dalších cest, jak dosáhnout na „auditorium“ ještě většího rozsahu včetně sociální médii, reklamy a videí Divize „search unit“ tak vygenerovala tržby meziročně vyšší o 17 %, nicméně tržby z reklam Facebook meziročně vzrostly o 25 %. Divize Amazonu zaměřená zejména na reklamy zaznamenala meziroční růst tržeb ve výši 41 %.

Konfereční hovor k výsledkům za 4Q, zdroj: YouTube – Alphabet

V sekci online videí hraje klíčovou roli stále YouTube. To se v loňském roce ale zabývalo zejména obrannou na kritiku, že YouTube nejedná dostatečně aktivně v boji proti šíření toxických videí a dezinformací. YouTube bylo zároveň donuceno ukončit používání cílené reklamy u videí, které jsou určeny pro děti. Právě ty představují nové rozsáhlé publikum. Dle analytika Bank of America Merrill Lynch vygenerovalo YouTube v průměru tržby na uživatele v rozmezí 7 až 8 USD.

Provozní tržby dosáhly 9,27 mld. USD a meziročně vzrostly o 13 %. Provozní marže dosáhla 20 % oproti čtvrtému kvartálu předchozího roku, ve kterém se pohybovala na úrovni 21 %. Analytici v průměru očekávali její výši na 24,7 %. Kapitálové výdaje dosáhly 6,05 mld. USD a meziročně poklesly o 15 %.

Alphabet Inc (GOOGL) +3,5 % na 1482,6 USD
Ukazatel   Ukazatel  
Kapitalizace (mld. USD) 1021,7 P/E 31,5
Vývoj za letošní rok (%) +10,7 Očekávané P/E 22,2
52týdenní minimum (USD) 1027,03 Prům. cílová cena (USD) 1571
52týdenní maximum (USD) 1500,581 Dividendový výnos (%)

 

Zdroj: Bloomberg, Alphabet

Tomáš Novák, Fio banka, a.s.

Tomáš Novák, Fio banka, a.s.

Zdroj: Fio banka

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.