CZK/€ 25.305 -0,06%

CZK/$ 23.413 +0,02%

CZK/£ 29.594 +0,24%

CZK/CHF 25.911 +0,38%

Text: Jan Majer

24. 01. 2008

38 komentářů

Zapomeňte na komodity, jděte do technologií

 


 

Akciové trhy v nejbližší době nejspíš neporostou, upozorňuje analytik Pavel Hadroušek. Je naopak poměrně pravděpodobné, že budou klesat. Z kopce to půjde také s komoditami. Naopak růst mohou podhodnocené technologické akcie.

VÝHLED DO KONCE ROKU
Podzim bude poněkud obtížný, situace by se mohla začít zlepšovat s nadcházející zimou. Na konci roku můžeme zažít i tradiční "year-end rallye". Svoji předpověď Hadroušek podpořil řadou argumentů.

"Historie nás učí, že září a říjen neznamená pro akcie nic dobrého," říká. Jedním z důvodů, proč se akcie v tomto období spíše prodávají, je fakt, že mnohé fondy končí svůj fiskální rok 31. října.

"V průběhu září a října proto manažeři fondů prodávají akcie, kterým se příliš nedařilo, aby daňově kompenzovali ztráty z těch ziskových. To vede obvykle k poklesu indexů v těchto měsících," vysvětluje.

Nejnižší hodnoty indexů bývají kolem 20. října, pak do konce roku často následuje významný růst. Pokud nebude letošní rok výjimkou, bude vývoj v následujících týdnech pravděpodobně negativní.

REKLAMA

Loni trh rostl od poloviny srpna do 12. září, pak klesal až do 27. října.

JEN MALÁ ŠANCE PRO RŮST
"Jsme svědky poklesu cen komodit. Nejspíš to nebude žádný kolaps, ale jen lehký pokles, což je argument spíše pro růst trhů," připouští.

Dalším pozitivním argumentem jsou současné ceny akcií. "Dá se říci, že trhy nejsou předražené. To jsou okolnosti, které dávají šanci na pozitivní vývoj, ovšem těch negativních je podle mého názoru více," upozorňuje Hadroušek.

"Centrální banka přestává zvyšovat sazby, protože americká ekonomika zpomaluje. Zpomalující ekonomika znamená zpomalování růstu zisků," vysvětluje.

REKLAMA

"Když americká centrální banka zastaví zvyšování úrokových sazeb, pak začnou v 70 procentech případů indexy klesat. Poslední výjimka z tohoto pravidla nastala v roce 1995," říká.

"Jedním z největších problémů je také to, že v USA výrazně rostou náklady práce. Meziročně vzrostly náklady práce o 4,9 procenta. V minulých letech tento ukazatel naopak klesal a pomáhal růstu i v době zvyšování cen komodit," soudí Hadroušek.

Dalším varovným faktorem je pohled na dluhopisový trh, kde přetrvává takzvaná reverzní vývojová křivka. To znamená, že krátkodobé sazby jsou vyšší než dlouhodobé. Když se opět podíváme do historie, zjistíme, že tento stav předznamenává velké zpomalení nebo dokonce recesi.

TECHNOLOGIE OPĚT NASTUPUJÍ
Pokud skutečně dojde k tomu, že zahraniční akciové trhy budou v příštích týdnech klesat, měli by podle Hadrouška investoři v průběhu září a října plynule navyšovat pozice v technologiích.

REKLAMA

"Technologie bývají na konci roku tradičně silné. Dnes jsme navíc svědky snahy firem o zvyšování produktivity, které se dosahuje investicemi do informačních technologií," soudí.

"Zároveň se zvyšuje zájem spotřebitelů o ploché televizní obrazovky, herní konzole, Microsoft chystá svůj nový produkt Vista. Ani akcie největších technologických firem přitom vůbec nejsou drahé," upozorňuje.

"Mezi investory teď nejsou technologické akcie populární. Preferované jsou energetické tituly, těžba zlata, těžba ropy. To všechno je dnes in, technologie jsou out."

Podle Hadrouška je čas na změnu. Módní energetické akcie by měli investoři začít prodávat a nahrazovat je investicemi do technologických firem.

Loading

Vstoupit do diskuze 38 komentářů

Zdroj a více informací: CII750.cz



Diskuze k článku

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna, vyžadované informace jsou označeny hvězdičkou.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

 
 
 

 
  • Jan Majer

    13 září, 2006

    Vážení kolegové, pořad o investování v programu veřejnoprávní televize dosud chyběl. Buďme rádi, že se nyní objevil alespoň na ČT24. Časem by se mohl dostat i do hlavního vysílání.
    Možná se shodneme, že s lépe informovanými klienty se pracuje lépe. Investorský magazín může naší práci významně prospět. Jeho budoucnost je ale závislá na tom, jak bude přijat laickou a odbornou veřejností.
    Spolu s tvůrci projektu vás, zástupce odborné veřejnosti, prosíme o vaše náměty a připomínky k pořadu. Pochvalte, co se vám líbilo, zkritizujte, co bylo špatně. Projektu tak pomůžete.
    Diskuse odborné veřejnosti na investujeme.cz se může stát důležitou součástí projektu a může mu pomoci k získání prestiže a atraktivnějšího místa v programu České televize.

    Odpovědět

  • Jan Rettich

    13 září, 2006

    Dobrý den pane Majere,
    protože jsem byl na pořad velmi zvědavý, čekal jsem po sobotním obědě velmi napjatě. 🙂 Když jsem se konečně dočkal a začal „hltat informace“ byl IM přerušen naprosto nesmyslnou TK Jiřího Paroubka.(Bohužel CT24 nebyla do této chvíle i přes sliby schopná nahrávku vyměnit 🙁 ) Pak čekání další hodinu na druhý pokus. Ten už naštěstí nebyl přerušen žádným paranoidním výlevem. 🙂
    Budu upřímný, pan Ježek mě tedy vůbec nezaujal, osobně jsem čekal, že je větší odborník. Zato pánové Borkovec a Novotný se předvedli jako opravdoví odborníci. Jen nevím jestli naprostý laik, který měl zrovna puštěnou televizi vůbec pochopil o čem je řeč. Myslím, že by bylo lepší v prvním díle hovořit trochu obecněji, než začít rovnou s komoditními fondy a aktivními portfolii.
    Celkově hodnotím první díl IM známkou 3mínus. Tvůrci ještě budou muset hodně vychytat mouchy. Jinak ale zajímavý počin a těším se na další díl.

    P.S.: Na strankách ct24.cz jsem žádný odkaz na investujeme.cz nenašel, tak nevím jak se veřejnost, která v tuto chvíli server investujeme.cz nezná dozví…

    Odpovědět

  • Jan Majer

    13 září, 2006

    Díky za objektivní hodnocení. Řekl bych, že pan Ježek se snažil o srozumitelnost, kterou doporučujete. Je těžké pořad vybalancovat tak, aby byl stravitelný pro co největší počet diváků.
    Záznam nahradíme i na našem webu verzí bez Paroubka, jakmile bude k dispozici. Prolinkování webů bude – tentokrát naši programátoři pracovali bleskurychle (díky, Josko!), takže předběhli tým ČT24:-)

    Odpovědět

  • Jan Majer

    13 září, 2006

    A s dovolením přidám moje hodnocení: Na řadě míst byla znát nejistota – hostů i moderátorky. Vysílání ČT24 jinak nesleduji, tak nevím, jestli je to na tomto kanále standard.

    Asi ano – v nonstop zpravodajském vysílání dostávají ve větší míře slovo lidé, kteří s vystupováním v televizi nemají zkušenost. Redaktoři zase musejí zvládnout velké množství témat – Lenka Dolanská zcela pochopitelně nedokáže vždy reagovat těmi správnými otázkami.

    V pořadu zazněla bez vysvětlení hromada odborných termínů. Když občas požádám někoho z kolegů o článek pro Reflex, musím často odbornostmi prošpikovaný text dlouze předělávat. Nakonec už mám dojem, že je to srozumitelné… a zpětně se dozvím od editora nebo od čtenářů, že tomu vůbec nebylo rozumět:-)

    Celkově je myslím současná podoba pořadu ještě příliš vzdálená záměru, se kterým se realizační tým do projektu pouštěl. Nebo jsem si možná sám představoval něco jiného, ne „talking heads“ prostřídané s několika sestříhanými záběry z burzy.

    Nemohu si pomoct, ale i když je Lenka Dolanská hrozně sympatická a určitě to v mezích možností zvládla bezvadně, na jejím místě by v takovém pořadu měl sedět (nebo spíš stát, pobíhat a dynamicky gestikulovat) nějaký ten Přemek Podlaha přes peníze. Měl by z hostů dostat nějakou srandu, měl by je okřikovat nebo doplňovat, když jim není rozumět.

    Odpovědět

  • Jan Lener

    13 září, 2006

    Dobrý den, pane Rettichu, zkuste se na tomto serveru vyvarovat politických výlevů! A myslím, že při hodnocení jste byl příliš tvrdý.

    Odpovědět

  • Jan Majer

    13 září, 2006

    Pane Lenere, nepromluvil byste taky s panem Opálkou? Viz poslední komentáře čtenářů…

    Odpovědět

  • Jan Lener

    13 září, 2006

    Přečtu si to. Ale asi bych měl prozradit, že Honza Rettich je mi velmi blízkým člověkem a chtěl jsem ho jen trochu popíchnout :-). Kdo je ten pan Opálka?

    Odpovědět

  • Jan Majer

    13 září, 2006

    Jestli mě nešálí zrak, tak k nám zavítal odborný mluvčí KSČM. To by mohla být zajímavá diskuse. Bez legrace.

    Odpovědět

  • Jan Rettich

    13 září, 2006

    Vážený pane Lenere,
    velice se Vám i ostatním čtenářum investujeme.cz omlouvám, že jsem zabral místo na serveru komentářem někoho, kdo za to vůbec nestojí.

    Odpovědět

  • Jan Lener

    13 září, 2006

    Koho myslíš? Z těch jmenovaných. 🙂

    Odpovědět

  • Jan Rettich

    13 září, 2006

    Myslel jsem toho, kdo se naboural do IM. Je to dostatečně jasné??

    Odpovědět

  • Jan Traxler

    13 září, 2006

    Komodity nyní zažívají korekci, podobně jako akcie v květnu. To je dobře, už bylo na čase. Konečně je zase vhodná chvíle nakupovat. 😉 Krátkodobě (v horizontu několika týdnů) je možný další pokles. Pro střednědobý a dlouhodobý horizont však považuji komodity za vhodné k nákupu právě v těchto dnech, kdy značně poklesly ze svých maxim.
    K technologickým akciím souhlas. Obecně Nasdaq má rozhodně velké rezervy. 😉
    Dlouhodobě osobně preferuji spíše biotechnologie před internetovými společnostmi. Ale to je jen má spekulace.

    Odpovědět

  • Miroslav Piták

    13 září, 2006

    Souhlasím, komodity také považuji v dlouhodobém horizontu za velmi vhodnou investici. Podívám-li se na 10-ti letý vývoj cen komodit (vývoj jednotlivých indexů DJ AIG), myslím že je zde zajímavý potenciál k růstu. Zajímavý je sektor Agriculture, kde hodnoty jednotlivých indexů jsou níže než před deseti lety. Jsem zvědavý, jestli dojde k vzrůstu cen. Energetický sektor je v dlouhodobém růstovém trendu, poklesy cen bych bral jako vhodnou příležitost k nákupu. Ostatní komodity také nelze opomenout.

    Odpovědět

  • richard kučera

    13 září, 2006

    No já nevim pánové, ale osobně si myslím, že komodity jsou opravdu out. Možná v krátkodobém horizontu bych ještě viděl nějakou šanci, ale velmi mnoho „drobností“ ukazuje, že to spíš půjde dolu, ale neperu se 🙂

    Odpovědět

  • Jan Traxler

    13 září, 2006

    Super, prát se určitě nebudeme, ale pojďme o tom debatovat, od toho tu jsou tyto stránky… snad to bude všem ke prospěchu. Zajímalo by mne, jaké „drobnosti“ máte na mysli?

    Odpovědět

  • richard kučera

    13 září, 2006

    Tak například měď. Nárůst za půl roku 150%? Nevim střílim od boku. Více méně se v současné době vyrovnala poptávka s nabídkou. Cena může reagovat především na různé stávky v dolech (což se děje docela často), problémy při těžbě atpod. Na konci r. 2007 nebo v roce 2008 se má otevřít obrovský důl na měď v Číně další ještě někde (bohužel si nepamatuju kde) už v tuto chvíly snad začíná Čína těžit v Tibetu (konečně je mi jasné proč ho obsadily). Vzhledem k ceně jsou těžební společnosti v zisku a tím pádem můžou investovat do lepšího vybavení (nejspíš s větší účinností a tím pádem větší výtěžností). U ropy to vidím hodně podobně. Společnost Cargo našla nová ložistka. Další obrovká jsou tuším v Mongolsu. To, že dochází něktará nerostná surovina se mi nezdá. Jednou to příjde to ano, ale teď to asi není.

    Odpovědět

  • Jan Traxler

    13 září, 2006

    Vidíte, o nových čínských dolech na měď jsem nevěděl. Takže dobře, že o tom tady můžeme diskutovat.
    Co se týká ropy, nalezišť je zatím dostatek. Problém je však v tom, že se nestíhá těžit, resp. především zpracovávat, v dostatečném množství. O ropě jsem psal krátký příspěvek na mém blogu. Ropě věřím. Jen mám obavy, že jednou (a to nevíme kdy) přijde někdo s převratným alternativním pohonem… to by pak byla rána. Ale nyní, když spadla o cca 17-18%, ji považuji za skvělou příležitost.

    Odpovědět

  • richard kučera

    13 září, 2006

    Naprostý souhlas. Akorát toho převratnýho vynálezu se na rozdíl od Vás vůůůbec nebojim 😉

    Odpovědět

  • Jan Traxler

    13 září, 2006

    :-)))

    Odpovědět

  • Miroslav Piták

    13 září, 2006

    Jasně, souhlasím. Prudký nárůst cen mědi byl z velké části způsoben stávkami v největším dole na světě, ale to není jediný průmyslový kov, jehož cena tak prudce vystřelila nahoru. Hliník +42% p.a., Cín + 33% p.a., Nikl +106% p.a., Olovo +40% p.a., Zinek +164 % p.a., Legovaný hliník +43% p.a. Máte nějaké vysvětlení pro růst ostatních průmyslových kovů? Růst cen zinku bych docela chápal vzhledem k růstu ceny mědi (stavebnictví), ale co ostatní kovy?

    Odpovědět

  • richard kučera

    14 září, 2006

    Tak zřejmé je asi to, že poptávka nám „trošku neseděla“ s nabídkou. Prostě odběr Číny, Indie, ale i např. nás jde obrovksky nahoru. Na druhou stranu si neumím moc představit, že by se ta poptávka nějak dramaticky snížila, takže jedině zvýšení těžby může cenu tlačit. Na druhou stranu bych se nedivil kdyby si největší důlní firmy udělaly takový malý OPEC a pak bych s poklesem moc nepočítal.

    Odpovědět

  • Miroslav Piták

    14 září, 2006

    Problém se zvýšením těžby je ten, že to nejde tak rychle. Nalézt nové zdroje a zahájit těžbu může v některých případech trvat i několik let.

    Odpovědět

  • Jan Traxler

    13 září, 2006

    Tak na to jsem také zvědavý. Našli bychom hondě argumentů pro i proti dlouhodobému růstu zemědělských komodit. Podle historických dat by se dal čekat růst a dohánění jiných odvětví (cen nezemědělských komodit), u kterých navíc dlouhodobě čekám další nárůst. Avšak osobně více věřím biotechnologiím, jejichž vývoj hraje proti růstu cen zemědělských komodit. Ale jak říkám, jde pouze o spekulaci.
    Každopádně mít nyní nějaké volné prostředky, tak je dám právě do komodit. Samozřejmě spekulativně, tedy ne všechny úspory, ale opravdu jen 5-10% kapitálu… to dodá portfoliu trochu šťávy. 😉

    Odpovědět

  • Jan Traxler

    13 září, 2006

    K dluhopisům, v článku je menší překlep. Autor chtěl asi napsat, že krátkodobé sazby jsou vyšší než dlouhodobé. 😉
    Jinak rozhodně zajímavý článek, takže díky Pavlovi Hadrouškovi i Honzovi Majerovi. 🙂

    Odpovědět

  • Jan Majer

    13 září, 2006

    Díky, Honzo. Za opravu i za pochvalu:-)

    Odpovědět

  • Jan Lener

    13 září, 2006

    Upřímně, nechci být přísný a negativní, ale je to pro mě zklamáním. Nezkušený investor nevěděl o čem je řeč a zkušený investor se podivoval nad nesmyslným pokus zhustit složité informace do pár vět. Pan Ježek vystrašil národ (asi 0,5% která to podle mě sledují) obrovským rizikem na kapitálových trzích a následně uklidnil, že na 1-2 ročním horizontu se u akcií neprodělává. Vím, že ani jedno tak nemyslel. Pánové se snažili mluvit učeně a pro obyčejného diváka, což nejde skloubit. Pan Novotný nějak neupozornil na rizika komoditních investic a krátké představování produktů moderátorce, která problematice nerozumí (nerozumí ani tomu, čemu klienti nerozumí) formou živé diskuze musí na hosty vyvíjet zbytečný tlak, který je z obrazovky cítit, Já bych tam tedy sedět nechtěl. Nějak nevím, pro koho by takovýto formát pořadu měl být. Spíše mi to přišlo jako reklama pro pár společností (nemyslím tím Conseq) a AFIZ. Nestoudně zavádějící prohlášení, že poradce by měl být členem AFIZU, aby měl klient větší jistotu, že je to tensprávný, mě opravdu zarazilo. Vždyť přihlásit se tam může každý, kdo zaplatí. A hodně poradců tam není, protože odmítá ochranářský spolek velkých hráčů, což nemá s kvalitou poradenství nic společného. Jinak plně souhlasím s Honzou Majerem – jiný moderátor (který rozumí, pobíhá, usměrňuje a nechá překládat do češtiny) by určitě pomohl a klidnější vysvětlení základů investování by učinilo pořad srozumitelným pro veřejnost.

    Odpovědět

  • Jan Majer

    13 září, 2006

    Je to tak specifické a pro národ tak důležité téma, že by to chtělo lépe připravené dialogy, pečlivě formulovaná sdělení, klidně pomalejší tempo. Točit (předtáčet) tohle téma naživo – to v našich podmínkách nemůže dobře dopadnout.

    Odpovědět

  • Jan Lener

    13 září, 2006

    Jo přesně tak! Ale pro tvůrce pořadu vzkaz! Můj příspěvek byl kritický, ale zároveň vítám daný pořad a fandím Vám. Snad někdy i na více sledovaném kanálu naší české televize. Držím palce a myslím, že potenciál pořadu má možnost být rozvinut do úžasných šířek. Zpomalte.

    Odpovědět

  • Jan Traxler

    13 září, 2006

    Myslím, že úplně laická veřejnost (řekněme někdo, kdo slyší slovo podílový fond poprvé v životě) tento pořad stejně sledovat nebude. Maximálně tak když nějaká důchodkyně přepne při reklamě kanál z telenovely. 🙂
    Pro většinu lidí, kteří se o investování chtějí zajímat, byl snad pořad srozumitelný. Takže já bych neříkal, že pořad byl příliš odborný.
    Je ale fakt, že bych doporučil zpomalit. Myslím to doslovně. Skáče se od jednoho k druhému a nic se nerozebralo pořádně. Vždycky pár „reklamních“ vět a už byla řeč o něčem jiném. To lidem nic nedá. Moderátorka měla sice předem připravené otázky, ale to se hodí možná do komentovaných událostí. Tady to bylo na škodu. Host ani pořádně neodpověděl na otázku natož aby ji více rozebral a už dostal další dotaz z úplně jiného soudku.
    Čili nezpomalovat ve smyslu používat více laické výrazy a vysvětlovat každé třetí slovo. Ale zpomalit ve smyslu více rozebrat jednu oblast a neskákat od jednoho k druhému.

    Odpovědět

  • Jan Majer

    14 září, 2006

    Volatilita, likvidita, pí ej, to jsou výrazy srozumitelné profesionálům a lidem, kteří aktivně investují. Jestli má ten pořad být pro ně, tak třetina obsahu byla vata. Ale on má být, když to vezmu z našeho pohledu, pro naše klienty a pro naše potenciální klienty. Pan Borkovec p.a. zcela samozřejmě pro diváky přeložil – je totiž zvyklý mluvit s klienty a ví, že když mu není rozumět, mluví do zdi.

    Odpovědět

  • Jan Traxler

    13 září, 2006

    A pak jedna připomínka. Absolutně jsem nepochopil to jejich interaktivní portfolio. Tak jak to zatím chápu mi to přijde naprosto ujeté. Aby diváci volili, co je podle nich zajímavější a pak se z toho stavělo „doporučované“ portfolio. Je třeba si uvědomit, že mnoho diváků to nebude brát jako pouhou názornou ukázku (interaktivní portfolio), ale bude to na ně mít podobný dopad jako reklama a z tohoto pokusu vznikne „doporučované“ portfolio. No a to si řekněme narovinu bude naprostý nesmysl.

    Odpovědět

  • angel bratovanov

    14 září, 2006

    taz: Vážené kolegyně, vážení kolegové mohl by mi někdo vysvětlit princip těch aktivních portfolií (respektive této souteže) ? jestli jsem dobře postřehl tak je k dispozici 16 titulů a do každého z nich se může dát max. 62 500 a celkem tedy 1Mil, takže pokud budu chtít použit cely milion, tak nevím moc prostor a musím to rozdělit do všech stejně… to mi nepřijde logické, takže předpokládám, že mi něco uniklo. můžete mi prosím sdělit co ?

    Odpovědět

  • Jan Traxler

    14 září, 2006

    Angeli, Ty hlavně nic nevybíráš, Ty můžeš akorát ovlivnit zařazení hlasováním jakožto divák. A můžeš vždy vybírat mezi několika v daném díle prezentovanými aktivy.
    Jak už jsem tu psal, pořad je skvělý nápad, ale tohle portfolio je blbost. Chápu, že chtějí lidem ukázat, jak to asi funguje. Ale asi si vedení ČT24 neuvědomuje, že to portfolio bude dělat obrovskou reklamu a lidé se podle něj budou rozhodovat. ČT24 může divákům říkat cokoliv, ale stejně je to strašně ovlivní. A dovedu si živě představit ten guláš, co pomocí hlasování vznikne. Navíc diváci budou stejně hlasovat ne podle toho, který produkt je „lepší“, ale podle toho, který host ho dovedl lépe prodat. Chudáci začínající investoři. To po mně zase všichni klienti budou jen chtít žhavé tipy. Ale nikdo jim nevysvětlí základy investování – strategie a disciplina – že to není tipsport.
    Redaktoři ČT24, ještě jednou se prosím zamyslete nad tím „úžasným“ interaktivním portfoliem.

    Odpovědět

  • dna

    14 září, 2006

    pravidla portfolia IM naleznete na http://www.ct24.cz/porady/investorsky_magazin/

    Odpovědět

  • vaclav

    20 září, 2006

    Panové
    Mám zajímavou skušenost docela se začíná projevovat nárůst zajímavého segmentu možných výnosných investic do technologií ochrany životního prostředí. Sledoval jsemposlední dobou růst firem které mají s tím to problémem co dočinění a musím konstaovat že kamse hrabou koodity. V oboru ekotechnologií je nárůst tak obrovský že je to až neuvěřitelné. Jen příklad Rakouské firmy které vyrábějí technologie na zpracování odpadů (zejména bioodpadů) šli s tržbou o 40% nahoru ,Je jasný že to dělá EU svou politikou . Dokonce jsem teď zachitil zprávu, že někde u Plzně bude se bude otvírat nová společnost pro výrobu technologií na zpracování bioodapdů ,dle informacíkteré jsou kuse to má být a.s.společnost . Investice do těchto programů může být velice zajímavá jenom na to nejsme naučený. Kdyby se někdo dověděl nějaké informace o té České a.s. podejte sem zprávu.
    jinak musím souhlasirt s článkem s komoditama je to na vážkách ,no ale uvidíme.
    zdravím Václav

    Odpovědět

  • Jan Rettich

    20 září, 2006

    Vážený „Václave“,
    na těchto stránkách je normální se podepisovat. Možná jste si toho nevšiml. 🙂
    Váš příspěvek je zajímavý, ale chtěl bych Vás poprosit, aby jste si příště po sobě přečetl text, protože tolik hrubek na tak malém prostoru jsem už dlouho neviděl.
    Nenechte se ale odradit od psaní dalších příspěvků.
    Pěkný den
    Jan Rettich

    Odpovědět

  • mirda

    2 října, 2006

    .. a vy take, pise se ABYSTE nikoli aby jste! stejne tak abychom (ne aby jsme!)

    Odpovědět

  • Bedrich

    29 září, 2006

    Ten pan Tomas Jezek je nejak chybne ve funkci ( at mi promine )
    On zastava asi tu nejyssi funkci toho spolku
    a snad dostal tu funkci pres nejakou velikou protekci ,
    anebo ma za to tak nizkou mzdu , ze to nikdo jiny nechtel delat
    jiste je pan Jezek nekde veliky odbornik , treba na fotbal , nebo na jedle lesni houby ,
    ale jako vedouci poradce v investovani ? to mu vubec nepasuje !
    Vzdyt on nevi vubec jakou akcii si koupit a tak si koupil nejakej libovolnej fond
    a snad se mu ten fond nejak vyplati a nebo ne , on nevi kam jinam s penezi.
    Ale o investovani se mel bavit v televizi Daniel Gladis ,
    kdyz by vynechal tu jeho VELIKOU LEZ , ze hedge fond je jistejsi a mene rizikovy nez fond bezny !
    A pritom opak je pravdou , polovina hedgefondu po roce zkrachuje , protoze kupuji opce a akcie a komodity z 50% na dluh.
    Ale o investovani do akcii a fondu jako Buffett a Graham , o tom se muze bavit jedine Daniel Gladis a nikdy ne Tomas Jezek.
    Tomas Jezek at se bavi nekde jinde o jeho hobby , snad fotbal nebo lesni houby ,
    ale ne akcie a fondy ( at promine a nastuduje strategii Warrena Buffetta a proda svuj fond a vybere si podle strategie Warrena Buffetta 3 akcie zapadni Evropy a 3 akcie USA ( a treba i CEZ ) a pak teprve bude v te jeho funkci na spravnem miste ) !

    Odpovědět