CZK/€ 25.305 -0,06%

CZK/$ 23.413 +0,02%

CZK/£ 29.594 +0,24%

CZK/CHF 25.911 +0,38%

Text: Jan Traxler

24. 01. 2008

124 komentářů

Vztah lidí k penězům

 


 

Říká se, že peníze člověku štěstí nepřinesou. Něco na tomto rčení určitě bude. Na druhou stranu se asi všichni shodneme, že peníze do jisté míry usnadňují lidem život. Kde však leží ta míra?

Je zajímavé, že všichni chtějí neustále více než mají. A nemusí jít jen o majetek. Je to přirozená lidská vlastnost. Ovšem pokud jde o peníze, znamená víc opravdu vždy víc? Přinese vám více peněz vždy jednodušší a kvalitnější život?

Položme si otázku jinak. Chtěli byste být Billem Gatesem, nebo třeba Petrem Kellnerem? Možná že ano. S jejich jměním lze dělat spoustu věcí, o kterých se většině lidí ani nezdá. Avšak správa takového jmění také něco vyžaduje a přináší mnoho starostí.

Ano, určitě mi dáte za pravdu, že od jisté úrovně roste s přibývajícím kapitálem také starost o něj. Přemýšlel jsem, zda se dá tato úroveň nějakým způsobem stanovit. Ze zkušeností s klienty z různých socioekonomických vrstev mi vychází, že "optimální" vztah mezi příjmem a starostmi o peníze leží někde na trojnásobku průměrného příjmu na člena domácnosti v daném regionu s tím, že s každým dalším členem domácnosti klesá tento koeficient (na jednu osobu trojnásobek) vždy o 30%.

Příklad:
V celé ČR je dnes průměrný příjem na člena domácnosti 9 545 korun. Pokud bychom vzali rodinu se dvěma dětmi, pak by nejméně starostí takové rodině přinášel příjem ve výši (3 * 9 545 + 2,1 * 9 545 + 1,47 * 9 545 + 1,03 * 9 545) = 7,6 * 9 545 = 72 542 korun.

Poznámka: Samozřejmě, že jiná čísla by vycházela pro Prahu a jiná pro Teplice.

Až do úrovně tohoto "optima" klesají finanční starosti domácnosti s rostoucím příjmem. Jinak řečeno člověk s 30 000 čistého bude mít určitě daleko méně finančních starostí než člověk na sociální podpoře.

Avšak roste-li příjem nad hranici "optima", starostí začíná opět přibývat. Člověk s příjmem 200 000 měsíčně stráví rozhodně více času uvažováním, jak s penězi naloží, než člověk s příjmem 30 000 měsíčně.

Podobný vztah bychom našli mezi hodnotou vlastněného majetku a starostmi o správu tohoto majetku. I zde se mi jako "optimální" vztah jeví trojnásobek průměrného čistého jmění na člena domácnosti v daném regionu s tím, že (stejně jako tomu bylo u příjmu) s každým dalším členem domácnosti klesá koeficient (na jednoho člena domácnosti trojnásobek) o 30%.

Příklad:
Bohužel se mi nepodařilo najít žádný oficiální údaj o průměrném čistém jmění na člena domácnosti. Počítám tedy s mým odhadem pro ČR ve výši 750 000 korun. Pokud bychom tentokrát vzali tříčlennou rodinu, vychází mi "optimum" na majetek v hodnotě (3 * 750 000 + 2,1 * 750 000 + 1,47 * 750 000) = 6,57 * 750 000 = 4 927 500 korun.

Poznámka: I zde budou jiná čísla pro Prahu a jiná pro Teplice.

Pro grafické znázornění jsem zvolil lineární podobu. Je otázkou do diskuze, zda míra starostí roste na obě strany lineárně, či progresivně, a nebo degresivně. V částkách, ve kterých se dennodenně pohybuji, se mi růst jeví jako lineární.

S výrazným růstem kapitálu (či zadlužení) by posléze mohl růst postupně slábnout a blížit se určitým mezím, nad kterými už míra starostí dále neporoste. Matematicky řečeno blížit se limitě.

To už ale nechávám jiným ekonomům jako příležitost k hledání nových teorií. Já se detailními výpočty ani sociologickými průzkumy zabývat nehodlám. Mým cílem je pouze vyprovokovat čtenáře k přemýšlení o tom, zda přirozená vlastnost chtít víc a víc je správnou cestou.

Loading

Vstoupit do diskuze 124 komentářů

Zdroj a více informací: CII750.cz


Související články

Jak zapůsobí soud Bankmana-Frieda na krypto?

Někdejší hvězda kryptosektoru Sam Bankman-Fried nejspíše půjde do vězení, soud ho usvědčil z podvodu. Pád jeho dříve miliardové burzy FTX negativně ovlivnil i celé odvětví, ale v konečném důsledku to vlastně může být i pro něco dobré.

Text: Karel Pučelík

Foto: Zdroj: Pixabay.com

08. 11. 2023


Diskuze k článku

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna, vyžadované informace jsou označeny hvězdičkou.

Napsat komentář: :-) Zrušit odpověď na komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

 
 
 

 
  • Pavel Zachrdla

    4 dubna, 2007

    To je velmi zajímavá úvaha i z pohledu marketingu finančního poradenství. V podstatě by se z ní dalo dovodit, že lidé s „optimálním“ vztahem mezi příjmem a starostmi o peníze asi pociťují i nejmenší potřebu mít svého finančního poradce. Bylo by proto zajímavé uvést za jakých testovacích podmínek autor k uváděným číslům dospěl. Zejména by mne zajímalo, jak byla hodnocena (kvantifikována) „míra starostí“. Ověřit tato čísla za srovnatelných podmínek u dalších firem by mohlo přinést zajímavé marketingové výstupy.

    Odpovědět

  • Jan Traxler

    4 dubna, 2007

    Takový závěr bych z toho nedělal. Myslím si, že výše příjmu nemá žádný přímý vliv na pociťování potřeby mít svého finančního poradce. Z marketingového hlediska bychom určitě našli mnoho jiných podstatnějších faktorů, které tuto potřebu ovlivňují – vzdělání, profesní obor, osobnostní typologie…

    Míru finančních starostí jsem se nesnažil přesně kvantifikovat, chybí jednotka, podle které by tak šlo činit. 😉 Použil jsem pouze názornou grafickou ukázku svých subjektivních dojmů ze vztahu mezi financemi a finančními starostmi u lidí v mém okolí a tu jsem se pokusil aplikovat na číselné parametry.

    Chtěl jsem tak čtenářům dát podnět k přemýšlení, což se pevně věřím povedlo.

    Hezký den 😉

    Odpovědět

  • Pavel Zachrdla

    4 dubna, 2007

    Díky za vysvětlení. Jako námět k zamyšlení nad vztahem lidí k penězům je článek jistě přínosný. Pěkný den (či spíše již noc) i Vám.

    Odpovědět

  • Slavomír Kožúšek

    6 dubna, 2007

    Zajímavá otázka. Na to, zda je to správné, existuje jen stěží nějaká uspokojující odpověď. Bez chtění není například poznání (pokrok), ale také ani chamtivost, ješitnost nebo i třeba povýšenost. Všiml jsem si, že závislost na penězích (kterou do určité míry trpíme všichni) se často prolíná s destruktivním chováním. Ne každý ví, že například předválečná hyperinflace a ekonomická situace v Německu měla určitě značný vliv na uvažování tehdejších Němců a podle mě se velkou mírou podílela na tom, že vůbec vznikla II. světová válka. Podobné asociace nalezneme snad v každé učebnici historie. Velikou oklikou se tedy vrátím, k autorově myšlence, od jaké úrovně roste s přibývajícím kapitálem také starost o něj. Já bych se zde pokusil nadhodit myšlenku, že bychom toto mohli zkusit měřit i třeba na základě nějaké definice životní úrovně a potřeb, kterou si každý chceme zachovat a která se nám zvedá s přibývajícím kapitálem. Připouštím však, že by to bylo poměrně obtížné 🙂 SK

    Odpovědět

  • Mario

    4 dubna, 2007

    V této souvislosti mi přišla na mysl zajímavá myšlenka jistého, pro nás nepodstatného, autora, který tvrdí, že člověk je bohatý, pokud si dokáže udržet svůj standard i po absenci přítoku nových peněz.

    Odpovědět

  • Mario

    4 dubna, 2007

    Ještě poznámka. Nevím jestli to víte, ale touto myšlenkou se již zabývala řada akademiků a dokonce jsem v nedávné minulosti něco málo četl. Bohužel si nevzpomínám kde přesně to bylo:-)).

    Odpovědět

  • Jan Traxler

    4 dubna, 2007

    Myšlenkou toho nejmenovaného autora, nebo myšlenkou použitou v článku?

    Odpovědět

  • Mario

    4 dubna, 2007

    Myšlenkou použitou v článku:-)).

    Odpovědět

  • Jan Traxler

    4 dubna, 2007

    Aha, tak to jsem ani netušil. Ale docela by mě to zajímalo. Kdybyste si vzpomněl, kde jste na toto téma něco zajímavého četl, tak mi prosím dejte vědět. Děkuji.

    Dobrou noc 🙂

    Odpovědět

  • Jiri LAhoda

    17 dubna, 2007

    Tato myslenka byla v knize Bohaty tata, chudy tata. od Kiosakiho … kniha co by se dala schrnout na jednu A4ku psana roztahanym americkym style … ovsem je tam par myslenek co za neco stoji …

    Odpovědět

  • Dmitriy Lovermann

    17 dubna, 2007

    Já bych chtěl jenom dodat, že dle mého názoru autory Kiyosaki apod. nic nového vlastně nevymýšlejí, jenom obalují již známé věci do jiných příběhů, úvah a myšlenek.

    Odpovědět

  • Adam OVB

    4 dubna, 2007

    Nespíš Robert T. Kiosaki nebo podobný autor, ne? 🙂

    Odpovědět

  • Mario

    4 dubna, 2007

    Napsal jsem to takto hlavně proto, že autorské prvenství bude asi problém:-))

    Odpovědět

  • Milan Havrda

    5 dubna, 2007

    Někde už jsem se tady dočetl, že Kiyosaki varuje ve svých knihách před finančními poradci. Nějak mu leží v žaludku ta aféra s Enronem. Bral bych podobné knihy opravdu s rezervou.

    Odpovědět

  • filip

    6 dubna, 2007

    Kiyosaki varuje aj pred podielovými fondami, ale inde zas doporučuje Hedge fondy. Ja by som radšej takéto knihy písal než čítal 🙂

    Odpovědět

  • Slavomír Kožúšek

    6 dubna, 2007

    A o to tu jde :)) Nicméně určitou zásluhu pan Kiyosaki má. Lidé se začali zaobírat tím, jak mohou peníze pracovat pro ně. Ostatní je diskutabilní. SK

    Odpovědět

  • Milan Havrda

    6 dubna, 2007

    Při četbě Kiyosakiho knih je nutné zapojit opravdu zdravý rozum. On pořád zdůrazňuje
    finanční vzdělávání, ale jaksi zapomíná vysvětlit, co přesně má na mysli. Studium na Harvadu nebo četbu finančních časopisů a příruček? Nelíbí se mi, že ponižuje „střádaly“. Spoření jako takové je důležité. Jenže pro Kiyosakiho jsou to jen pomalé peníze. Doporučuji přečíst Reedovu kritiku Kiyosakova Bohatého a Chudého táty.Jen pro ty, kteří umí anglicky.

    Odpovědět

  • s.kozusek

    6 dubna, 2007

    V češtině to vyšlo také. Četl jste překlad? Přiznám se, že jsem si kdysi ze zvědavosti koupil tuto knihu a byl jsem zklamán (subjektivní pocit). Podobné to bylo i s ostatními knihami na podobné téma. Teď už čtu jenom literaturu faktů :))) SK

    Odpovědět

  • filip

    6 dubna, 2007

    kde tú kritiku nájdem?

    Odpovědět

  • Milan Havrda

    6 dubna, 2007

    Dejte do google “ John T. Reed’s analysis of Robert T. Kiyosaki’s book Rich Dad …“ a hned Vám to vyjede. Je to asi 70 stránek čtení. Já jsem od četl jenom 3 tituly, protože jsem v té době uvažoval o koupi investičního bytu a knihy mi doporučil jeden burzovní makléř. Ten mi tvrdil, že za své jmění vděčí výhradně Kiyosakimu, tak jsem přece jen ty knihy od něj vypůjčil a během víkendu prošel. Asi bych věřil Reedově kritice více než obsahu. Ale stejně je dobré, že ty knihy vyšly a nakoply lidi trochu o svých financích přemýšlet.

  • Jiří Jirmal

    18 dubna, 2007

    Na všech finančních servrech se objevuje Robert Kiyosaki až příliš často a ani nevím, proč jím neustále někdo argumentuje v potírání významu finančních poradců. Přitom Kiyosakije dost nekonzistentní ve svých názorech. Někde už byla zmínka o jeho pohrdání“ obyčejnými střádaly“. Jeho rozdělení investorů v knize Cashflow kvadrant vyvolává ve čtenáři pocit absolutního finančního hlupáka. Představte si, že si klient uzavře stavební spoření, pak si přečte Kiyosakiho a zjistí, že je vlastně pablb, protože „zaparkoval“ své peníze na 6 let při výnosu cca 6% ročně. Kdyby byl ale použil peníze svého bankéře ? což není vůbec problém, byl by koupil výhodně nemovitost na hypotéku, kterou by mu zaplatil nájemce a ještě by zbylo hodně navrh.
    Tak páni poradci, vždyť je to tak jednoduché. Proč těm klientům , do pěruna, pořád cpete ty hloupé podílové fondy, když není problém dělat 40% zisk na kšeftování s nemovitostmi???:)

  • Jan Traxler

    18 dubna, 2007

    Pro mě osobně je Kiyosaki (a další autoři) důležitý zejména tím, že mi pomáhá vidět věci z různých úhlů.

  • Jiří Jirmal

    20 dubna, 2007

    pane Traxlere, berte to trochu s nadsázkou. Kiyosaki chápe finanční poradce nikoliv jako investory (kvadrant I), ale hlavně jako tzv. sole traders (kvadrant S), kteří jsou živi s provizí za aktivní činnost. Pozastavuje se nad tím, jak může člověk s mentalitou kvadrantu S tedy „neinvestor“ radit druhým jak investovat. Zkrátka a dobře – fondy Kiyosakimu nevoní. Lidé by neměli svěřovat peníze do rukou někomu jinému. Jestli jsem dobře četl, tak si nejspíše počíná i pan Šmucler. Rád bych věděl, jestli by u něj při kontaktáži nějaký poradce pochodil. Je až úsměvné, že udělal rozhovor právě pro OVB.

  • Mario

    6 dubna, 2007

    Co se Vám nezdá na oprávněné kritice poradců? Alespoň u nás je to naprosto odůvodněné.

    Odpovědět

  • Milan Havrda

    6 dubna, 2007

    Odůvodněné to sice je, ale není možné házet všechny do jednoho pytle. Můžete zadat finanční cíl více poradcům a pak si vybrat. Máte to zadarmo (alespoň u řady poradenských společností).

    Odpovědět

  • Adam Holý

    4 dubna, 2007

    Novinka ING:
    Novinkou ING je pak nový příspěvek k transparentnosti pojištění ? shrnutí toho nejdůležitějšího z pojistné smlouvy pro klienta srozumitelnou formou na 1 stránce A4, tzv. pojištění v 7 bodech.
    Máte někdo toto shrnutí v elektronické podobě? Rád bych ho viděl 🙂

    Odpovědět

  • Jan Valachovič

    5 dubna, 2007

    Tak to je nás víc. I v ING to není trak úplně zveřejněno…… On i název TOP LIFE by zasloužil rozebrat 🙂 (a nemám problém jen s TOP;-)

    Odpovědět

  • Jan Valachovič

    5 dubna, 2007

    Opravuji již je známo, jedná se o bývalou U-140….

    Odpovědět

  • David Plešinger

    4 dubna, 2007

    jako osoba/domácnost/ s příjmem „pod bodem zvratu“ přemýšlím, jestli tedy:
    – chci vydělávat více peněz, abych se o ně nemusel tolik starat
    – chci se starat o peníze – protože jich mám málo

    Přemýšlím dál: zřejmě míra starostí peníze/aktiva vyjádřená tímto vzorce hraje svoji roli, ale: v „konečném součtu starostí“ zatěžujících jednotlivce daleko více figuruje část odpovídající charakteru jedince. Samozřejmě při počtu členů domácnosti >1 je třeba průměrovat…

    Díky za podnět k zamyšlení (už vím proč se zajímám o finance – částečně: zatím jich vydělávám málo;-)

    PS: osobně si představuji prezentované křivky jako lineární úměru v celém rozsahu – jen poměr starostí přerůstá od „jak vydělat“ na „jak investovat“

    Odpovědět

  • Danny Ocean

    5 dubna, 2007

    Zajimava otazka Honzo, je-li dobre chtit vic a vic. Podle meho nazoru je prirozene a navic nutne chtit vic a vic. Z prosteho duvodu. V tomto vesmiru je to zarizeno tak, ze cemu se nevenuje pozornost, to upada. (rezne, starne, vycicha…..) Stalost neexistuje.
    Mame-li penez stale stejne, mame jich uz jen diky inflaci mene(s vekem a casem muze byt spotreba vyssi, konkurence se zdokonaluje……). Takze musime jich chtit vic a vic.

    Odpovědět

  • Jan Traxler

    5 dubna, 2007

    Jenže v tomto vesmíru vše rezne, stárne a vyčichá i tehdy, když se tomu věnuje pozornost. A mnohdy tím rychleji, čím větší pozornost se tomu věnuje. Stálost nemá s pozorností nic společného.

    Odpovědět

  • Danny Ocean

    5 dubna, 2007

    Zalezi co podle vas znamena pozornost. ;o)

    Odpovědět

  • Eva Mašková

    5 dubna, 2007

    Mohla bych se zeptat někoho kvalifikovaného??
    Před časem mi banka zamítla hypoteční úvěr asi na 1 450 000 Kč kvůli nedostatečnému příjmu. Kamarádka mi doporučila finančního poradce ze společnosti OVB, který ví, jak dosáhnout na hypotéku. S poradcem jsem se sešla, vysvětlila mu svou situaci a po týdnu jsem dostala návrh řešení.
    Poradce mi navrhl investiční životní pojištění UNIQA, kde bych musela platit asi 3000 Kč měsíčně.Na tomto základě bych pak dostala nejpozději do dvou let určitě hypotéku u Reifeisen banky, i když mám nízké příjmy. Funguje to tak?Děkuji

    Odpovědět

  • Pavel Zachrdla

    5 dubna, 2007

    Vy nevěříte poradci kterého Vám doporučila kamarádka, ale jste ochotna věřit tomu, co Vám zde někdo, bez jakékoli znalosti Vašich podmínek a možností odpoví? Nepřipadá Vám to trochu nelogické (až podezřelé 🙂 ?

    Odpovědět

  • Eva Mašková

    5 dubna, 2007

    Pane Zachrdlo!Děkuji za odpopvěď. Bylo mi tehdy jen divné, proč mi toto řešení nedoporučili v samotné Reifeissen bance. Byla jsem ve třech bankách. Všude mě zamítli. Já jsem toho poradce o pojištění vůbec nežádala. Mám životní pojistku od AMCICA asi 9 let, kterou mi poradce doporučil okamžitě zrušit, protože tu banky pro hypotéky prý neakceptují.Vlastně jsme mluvili pořád o pojištění.Proto to na mě působilo nepřesvědčivě.

    Odpovědět

  • Pavel Zachrdla

    5 dubna, 2007

    Najděte si konkrétního poradce, kterému bude moci opravdu důvěřovat (třeba dle článků či diskusí na tomto webu) a kontaktujte se s ním mailem. Vyžadujte přitom, aby za poskytnutou radu nesl i odpovědnost (požadujte poradenství na smluvním základě). Víc Vám takto, anonymně, poradit nelze.

    Odpovědět

  • Eva Mašková

    6 dubna, 2007

    Děkuji za informaci. Kontaktoval mě již vedoucí struktury, pod nímž uvedený poradce pracuje. Potvrdil pochybení svého poradce a slíbil nápravu.

    Odpovědět

  • Pavel Zachrdla

    6 dubna, 2007

    Hm, to ten vedoucí struktury asi sleduje ICZ a podle stylu práce se domyslel, že by se mohlo jednat o jeho podřízeného a zastyděl se :-o). A jak na Vás získal kontakt ?

    Odpovědět

  • Jan Valachovič

    6 dubna, 2007

    Že by Eva Mašková@seznam.cz ? Podívejte se na předchozí příspěvky lépe…….

    Odpovědět

  • Pavel Zachrdla

    6 dubna, 2007

    Já věděl, že se ozvete, pane Valachoviči :-). Přeji krásné Velikonoce!

    Odpovědět

  • Jan Valachovič

    6 dubna, 2007

    Nerad bych zklamal. Taky tak a pozor na chlesterol, moc vajec najednou škodí 😉

    Odpovědět

  • Martin Bouček

    6 dubna, 2007

    Paní Mašková, jsem moc rád, že investujeme.cz pomohlo v řešení Vaší situace. 🙂 Přeji krásné velikonoce. MB

    Odpovědět

  • Vit Kalvoda

    7 dubna, 2007

    Paní Mašková,já bych s takovým poradcem rozhodně dále nespolupracoval,ať by mi jeho vedoucí řekl cokoliv.
    Jestliže Vás chtěl někdo v nějaké firmě podvést (ať vědomě či nevědomě) a ta firma to připouští a/nebo dokonce své „pohůnky“ – slovo poradce skutečně nesedí – takovýmto způsobem školí, stává se tato firma nedůvěryhodnou.
    Přeji Vám, abyste našla správného poradce.

    Odpovědět

  • Anonym

    8 dubna, 2007

    Sliby – chyby!!!!!

    Odpovědět

  • Karel Synek

    8 dubna, 2007

    Paní Mašková,Promiňte mi tu nezdvořilost, ale Vaše stížnost mi připadá nevěrohodná ba přímo účelová. Vzhledem k Vašemu nízkému příjmu Vám nemohl kolega určitě nabídnout kombinaci hypotéky s životním pojištěním. Jak již zmínil jiný z mých kolegů níže, toto řešení je daleko náročnější na bonitu.
    Naše finanční poradenství je založeno na základě podrobné analýzy, na jejímž výstupu nebyla určitě životka za 3000 měsíčně. Je to dosti vysoké pojistné a zdůvodnění takové pojistné ochrany by muselo z analýzy jednoznačně vyplynout.
    Ještě jeden dotaz? K čemu dospěl vedoucí (GST,BL?), který Vás kontaktoval??
    Děkuji za případnou odpověď.

    Odpovědět

  • Pavel Storož ml.

    9 dubna, 2007

    K čemu ty růžové brýle, pane Synku? Chápu, že bráníte společnost (zřejmě z důvodu, že se sám snažíte dělat poradenství), avšak výše uvedené pochybení mi přijde více než podivné.

    Nic ve zlém.

    Odpovědět

  • Pavel Zachrdla

    9 dubna, 2007

    Pane Synku, pane Storoži, myslím, že žádná skutečná paní Málková neexistuje. Téměř jistě šlo o provokaci s cílem vyvolat právě takovou kontraproduktivní diskusi.

    Odpovědět

  • Anonym

    11 dubna, 2007

    Kdo má zájem o vyvolávání takových diskusí? Vydavatel tohoto serveru kvůli návštěvnosti?

    Odpovědět

  • Anonym

    5 dubna, 2007

    Fuj… prý poradce…:-)

    Odpovědět

  • Milan Havrda

    5 dubna, 2007

    Řekl Vám poradce, na jakém základě dospěl k tomu, že by se Vaše pojistka nedala využít k případné hypotéce ?

    Odpovědět

  • Jan Lener

    5 dubna, 2007

    Nefunguje. A kombinace bývá na bonitu ještě náročnější. Už jen to nefunguje, že hypotéku nikdy URČITĚ nedostanete. Není na ní právní nárok. Pokud budete chtít, Evo, podám Vám více informací mailem.

    Odpovědět

  • :-)

    5 dubna, 2007

    Prý jen odborná témata….. Ovečka se hodí že…
    Tady si někdo nevidí do úst:-)

    Odpovědět

  • Jakub Tarant

    5 dubna, 2007

    Pan Lener psal, že bude psát o věcných tématech.

    Odpovědět

  • :-)

    5 dubna, 2007

    Nevím, nevím psal:
    „Opakuji větu: „Max věcná témata“. Nebudu pod svými články řešit nic, co se věcně netýká tématu. Nebudu řešit pravopis, hledání chybiček, zklamání čtenáře nad formou apod…“

    Odpovědět

  • Jakub Tarant

    5 dubna, 2007

    No vidíte. A copak neřeší věcné téma? Zdá se mi, že jste smajlík škoditel.

    Odpovědět

  • :-)

    5 dubna, 2007

    Nebo smajlík školitel 🙂
    „věcně netýká tématu“ – vztah lidí k penězům?, a také psal k vlastním článkům, přeberte si sám 🙂

    Odpovědět

  • Plevka Jan

    5 dubna, 2007

    To je neskutečná prasečina. Dělám pojišťováka přes 10 let, ale nevzpomínám si, že bych já sám řešil u ženy krytí takto vysokým pojistným. Když ještě k tomu máte nízké příjmy. To máte asi 3 děti, jste samoživitelka a ještě splácíte fůru dluhů, ne?? Jinak nevím, jak by mohl ten Váš poradce takové řešení obhájit.Uvědomil si ten filuta, že by musel svou královskou provizi do 2 let vrátit, kdyby Vás to třeba přestalo bavit platit-:) No jo, multilevel.

    Odpovědět

  • Pavel Zachrdla

    5 dubna, 2007

    Vy jste, pane Plevko, zaměstnanec pojišťovny?

    Odpovědět

  • Jan Plevka

    15 dubna, 2007

    Jsem zaměstnancem pojišťovny. Co to má společného s tím, co navrhl Pan Poradce paní Maškové. Mohl jí navrhnout rozumně nastavenou úrazovku (cca do 400 Kč/měs) a ten zbytek do 3000 Kč do nějakého podílového fondu. OVB jich má v nabídce přece dost. Nejspíš z tohoto řešení by nebyla zajímavá provize. Nemám pravdu???

    Odpovědět

  • Pavel Zachrdla

    15 dubna, 2007

    Právě proto že jste zaměstnanec jste možná hned nepoznal, že případ paní Maškové je fikce a záminka. Je to taková naše hra, při které se jedni zprostředkovatelé (poradci) snaží dokázat, že ti druzí jsou ještě horší než oni. Je to ale jenom hra, ve skutečnosti jsme všichni dobří ;-).

    Odpovědět

  • Karel Synek

    9 dubna, 2007

    Pane Plevko,
    nenašel jsem Vás v registru poj.zprostředkovatelů, tudíž jste pravděpodobně „jen“ zaměstnancem nějaké pojišťovny. Co konkrétně nazýváte prasečinou?!? Viděl jste nastavení této pojistky ? Je možné, že byla nastavena vysoko spořící složka. Jestli šlo o IŽP, nebyl by problém udělat v budoucnosti zásadní úpravy. Ani jeden z nás jsme neviděli finanční analýzu pí nebo slečny Maškové, takže jsou to tak jako tak zbytečné dohady. Jsem přesvědčen, že je pořád lepší spořit řekněme „investičkem“ než nechávat peníze na běžném účtě. Prasečina je dost přehnané, nemyslíte??

    Odpovědět

  • :-)

    9 dubna, 2007

    Je to prasečina a 🙂 taky v registru nenajdete Sherloku……

    Odpovědět

  • Jan Bartoš

    9 dubna, 2007

    Souhlas pane Synku a hlavne je treba osobne klientovi po 4 letech ukazat, kolik si tam na bydleni naspořil!

    Odpovědět

  • Anonym

    5 dubna, 2007

    Životní pojištění v získání hypotéky v tomto případě nepomůže určitě.
    Já bych toto nazval přímo podvodem, tento „poradce“ chtěl prostě za každou cenu prodat pojištění bez ohledu na cokoli jiného a ty dva roky, jak dlouho že se ručí za provizi?
    Řekl bych, že tohle křiklavý případ pro exemplární řešení

    Odpovědět

  • Anonym

    5 dubna, 2007

    Povolejte pana Šafránka!!!!

    Odpovědět

  • Anonym

    5 dubna, 2007

    Ten školí v ZFP.

    Odpovědět

  • Martin gruščík

    16 dubna, 2007

    COŽE??? ZFP??? to ještě existuje? Ruce pryč!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Odpovědět

  • Anonym

    17 dubna, 2007

    Souhlasím s Vámi. Mám s touto firmou velice špatné zkušenosti. Nedodržují ani základní smluvní podmínky!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Odpovědět

  • michal

    1 července, 2008

    zdravím,
    je to blbost,k získání hypotéky není a nikdy nebylo
    podmínkou platit investiční pojštění ani žádné jiné.Ten poradce od OVB vám to doporučil jen kvůli své provizi a ne kvůli vám.Hypotéku by jste totiž stejně za ty tři roky jen kvůli tomu nezískala,ale on by si pěkně vydělal.Ty podmíněné dva roky,co by jste případně pojistku platila vám řekl jen proto,aby nevracel provizi.Za smlouvu se totiž většinou ručí dva až tři roky.Když by jste ji po těch dvou-třech letech zrušila,přijdete o peníze,ale jemu provize už zůstane celá.Kamárádce poděkujte a jeho pošlete k lopatě.

    Michal

    Odpovědět

  • Adam Holý

    5 dubna, 2007

    Co to znamená clearingové centrum ČNB? Děkuji

    Odpovědět

  • Jan Traxler

    6 dubna, 2007

    ehmm, jak to popsat… jde o jakýsi systém, přes který funguje mezibankovní trh… veškeré mezibankovní transakce jdou přes clearingové centrum ČNB. Tedy když z banky A posíláte peníze do banky B, Vaše transakce je vypořádána v clearingovém centru ČNB.
    Stačí takto? 😉

    Odpovědět

  • Jiří Voskovec

    5 dubna, 2007

    Chtěl bych znát názor Vás poradců. Jakou DZ byste mi doporučili? Fio nebo WPB Capital? Vybírám mezi těmito dvěmi, děkuji.

    Odpovědět

  • Gekko

    10 dubna, 2007

    raději FIO, sám je používám, velkou výhodou je jejich vlastní bankovní kód – usnadňuje mi to platební styk

    Odpovědět

  • Slayer

    20 dubna, 2007

    dobrý den, doslechl jsem se o firmě tourex a jakési refundace.Nemáte podrobnější informace o této firmě??díky

    Odpovědět

  • Pavel Zachrdla

    20 dubna, 2007

    Ano, máme :-).

    Odpovědět

  • Miroslav Piták

    20 dubna, 2007

    Trochu jsem o tom diskutocvaly zde: http://www.investujeme.cz/?object=toptema&sid=277&diskuse_highlight=6871

    Bohužel nefunguje vyhledávání v diskuzích.

    Odpovědět

  • huhu

    2 června, 2008

    http://tourex-trx.webgarden.cz/diskuze/diskuze-o-techto-strankach.html
    Nová diskuse od 14.5.2008, protože předešlé diskuse byly bůhvíproč smazány.

    Odpovědět

  • ŤažKO POšKODENý

    19 srpna, 2008

    Navrhujem urobiť komisiu, ktorá by bola našou reprezentáciou v boji o naše peniaze. Mali by byť v nej kvalitní ekonómovia a právnici a organizátori. Inzerciou, alebo podobne, podľa jednotlivých centier zistiť zoznamy poškodených a potom sa dať do tvrdého boja za vymáhanie našich oprávnených požiadavok.

    Odpovědět

  • Michal K.

    2 listopadu, 2008

    Dobrý den, jsem na tom podobně jako vy, již více jak rok a čtvrt slyším, jakým způsobem by měly plynout peníze a jak všechny banky jsou proti společnosti Tourex a jejím klientům. V současnosti zasílám vedení společnosti Tourex a KVC-CZ výzvu k vyjasnění stávající situace. Sbírám podporu tak, aby vyjednávací síla byla větší. Pokud budete chtít, zašlete mi e-mailovou adresu, já vám tento dopis zašlu a můžete se připojit.

    Odpovědět

  • illu

    6 listopadu, 2008

    Nechala jsem se rok ubezpečovat že je vše na dobré cestě až do doby kdy imaginární p.Strachoň začal spřádat výmluvy. Ověřovala jsem si pár informací a chtěla bych podat žalobu. Myslím, že když nás bude víc a ujmou se věci odborníci snad se podaří alespoň potrestat.Přiznávám si že jsem nalétla i když jsem jinak ve svých investicích velmi opatrná. Ale síť charismatických reprezantantů s výborným jakoby odborným výkladem zmátne laika.Peníze už nikdo neuvidí.Pro Michala K. a i další, kteří by chtěli napsat moje adresa – illu@seznam.cz

    Odpovědět

  • Ada

    11 listopadu, 2008

    Dobrý den,
    Náš reprezentant tvrdí,že Tourex proplácí. řekl nám, že nové smlouvy, které uzavřel v roce 2007 jsou v termínu propláceny.Zablokované jsou dle něho staré smlouvy. Nevím nezdá se mi to nevěřím tomu. Chtěli bychom se připojit k Vašemu doposu. Můj email : Jozefine @ seznam.cz

    Odpovědět

  • Lukáš

    18 listopadu, 2008

    Zdravím, zasílám e-mailovou adresu ….. jsme na tom asi stejně. haloda@sanha.cz

    Děkuji

    Odpovědět

  • jana

    23 listopadu, 2008

    zasílám e-mailovou adresu,připojuji se k Vám.Nikdo není informován,co se vlastně stalo,ale prý máme stále zasílat vyúčtování,což se mě zdá podivné.Dalerovaj@eznam.cz

    Odpovědět

  • Dana

    7 prosince, 2008

    zasílám e-mailovou adresu, připojuji se k Vám. Též nemám žádné informace. Jozefine@seznam.cz

    Odpovědět

  • jsmrcek

    11 prosince, 2008

    i já jsem poškozený: jsmrcek@tiscali.cz

    Odpovědět

  • e.v.

    28 prosince, 2008

    také přidávám svoji adresu: eliska.veckova@seznam.cz…nejhorší je, že člověk ani pořádně neví, co má dělat..na jednu stranu odvolání, na druhou stranu si zač člověk říká, že to může být jen bouda…

    Odpovědět

  • ev

    28 prosince, 2008

    dobrý den, také bych se ráda něco více dozvěděla o tom, co se vlastně děje…adresa: eliska.veckova@seznam.cz…díky

    Odpovědět

  • Korina

    29 prosince, 2008

    Dobrý den,

    prosím o zaslání dopisu(výzvy k vyjasnění situace)
    na : corinde@seznam.cz

    ¨Do Tourexu jsem vložila všechny svévolné finanční prostředky, nyní vím, že to nebylo moudré.
    Budu vděčna komukoli, za podporu vymoci své peníze zpět, protože žiju sama se dvěma dětma a ocitám se ve velmi složité finanční situaci.

    Nikdo se mnou po oficiální stránce nekomunikuje a veškeré informace získávám po telefonu, neúplné, a často i mylné. Jsem v situaci (jako jistě většina věřitelů), kdy naprosto nevím, jak mám postupovat. Byla jsem dnes telefonicky vybídnuta, abych zaslala ,,nějakému“ právníkovi v Rakousku celkem 129 euro, aby mě zastupoval. Nevěřím tomu.

    Předem děkuji za informace
    a přeji Vám pěkný den

    Korina

    Odpovědět

  • Hana

    7 ledna, 2009

    to samé, připojuji se. Budu ráda za nové informace.

    Hana.BPT@seznam.cz

    Odpovědět

  • Milan

    1 února, 2009

    Dobrý den,jsme na tom podobně,taky jako řada ostatních klientů prosím o zaslání „výzvy k vyjasnění situace“ firmy Tourex.
    e-mail : milacromi@seznam.cz
    Předem děkuji

    Odpovědět

  • Hana N.

    3 února, 2009

    Dobrý den,
    ráda bych se připojila ke skupině nespokojených. Kam mám ,prosím, zaslat mailovou adresu aby jste mi poslal ten dopis.

    děkuji H.N.

    Odpovědět

  • xxx_a

    4 února, 2009

    A co tak prosim navstivit oficialni stranky FCI http://www.fci-ch.org/, kde je popsan cely proces blokace kont Tourexu od predstavitelu firmy, nez shanet tzv. „info z druhe ruky“ a podavat jednotlive zaloby ? Pro ty, kteri se mene orientuji je to v pravem hornim rohu „Vyhlaseni konkursu…“ Je tam m.j. popsan i podrobny navod, jak postupovat v pripade uplatnovani svych naroku.
    Divim se vsem, kteri nekam davaji svoje uspory, aniz by minimalne znali web, jehoz URL jim byla pri zakladani konta urcite sdelena, vcetne jejich reg. cisla pro pristup ke svym udajum !!

    Odpovědět

  • OTTO

    3 listopadu, 2008

    Pane Traxlere tento článek je velice zajímavé zamyšlení nad útěkem z finančních problémů.
    Jistě víte, že lidé mají buď finanční problém číslo 1, tedy kde peníze vzít, nebo finanční problém číslo 2, kam peníze dát.
    Vaše zamyšlení nad neutrální zónou mezi těmito dvěma finančními problémy je velmi zajímavé a myslím si že pro širokou veřejnost asi velmi lákavé.
    Lidé neradi vystupují ze své zóny pohodlí a když výsledek vyřešení, nedostatku peněz a přemýšlením, kde peníze vzít je nadbytek peněz a přemýšlení, kam je dát je pro mnohé nemilé překvapení.
    Lidé chtějí klid a jistoty, tedy většina lidí.
    Já velice rád přemýšlím kam peníze dát a přesto si platím poradce, kteří mi radí kam s nimi na základě mého investičního i životního plánu.
    Pokud bych neměl rád přemýšlení kam s penězi a měl stres z toho, že mám moc peněz, tak si stejně najmu poradce. Oni to za mě vyřeší a budou za to chtít jen peníze čímž mi jich ubude a to bych v takovém připadě asi bral jako pozitivum.
    Komu by to i tak působilo muka, že má moc peněz a nemohl by kvůli tomu spát, tak by dřív nebo později zjistil, že se dají dát na charitu a nechat si jen tolik, kolik psichycky unesou, aby se zbavili pocitu súzkosti, z toho velkého množství peněz.
    Většina lidí celý život prožije v průměru a myslím, že průměr ve finanční oblasti určitě mnohé z nich nadchne.
    Myslím, že vám teď hodně lidí píše a volá, aby jste jim poradil, kde je ta jejich hranice, kdy budou moci konečně zažívat ve finanční oblasti klid a mír

    Odpovědět

  • Anonym

    3 listopadu, 2008

    Zdravim Vas, Otto. Lide se spis ozyvaji, do ceho dnes investovat, nez jaka je jejich hranice, kde budou mit s majetkem nejmene starosti. 😉

    Tento clanek je rok a pul stary a je to takova uvaha nad tim, pri jakem objemu prinasi penize nejmensi starosti. Nijak nehodnoti, zda je lepsi mit starosti s nedostatkem, nebo nadbytkem. Vetsina lidi si preje nadbytek, ale nema moc poneti, ze i to s sebou prinasi spoustu starosti, i kdyz se da rict, ze prijemnejsich nez u nedostatku.

    Vse dalsi uz jsem se snazil popsat v clanku, ja k tomuto tematu nemam moc co dodat. Snad jen to, ze jeho ucelem neni nic analyzovat, pouze provokovat lidi k mysleni. 😉

    Hezky vecer

    Odpovědět

  • OTTO

    4 listopadu, 2008

    Když se lidé ptají do čeho dnes investovat tak kromě finančního vzdělání což je nejvýnosnější investice jim určitě poradíte nějaké dobré možnosti.
    Konkrétně tato doba je pro investory vánocemi kdy je možno nakupovat s výraznou slevou

    Odpovědět

  • Anonym

    5 listopadu, 2008

    Vanoce byvaji kazdorocne a navic se pred nimi zdrazuje, ale akcie jsou nejlevnejsi za poslednich 10, 15, 20… let (zalezi na tom, k cemu se cena vztahne). I kdyby klesly treba o dalsich 20%, tak dnesni ceny jsou velmi atraktivni.

    Zrovna vcera jsem pridal do hledacku dalsich deset titulu, u kterych ocekavam, ze se do trech let jejich cena minimalne zdvojnasobi. 😉 Ale to se dostavame trochu mimo tema clanku.

    Jan Traxler
    FINEZ Investment Management

    Odpovědět

  • Ondřej Záruba

    5 listopadu, 2008

    Dobrý den,
    jaké tituly Vám padly do oka?

    Odpovědět

  • Anonym

    5 listopadu, 2008

    To jsou informace, ktere patri jen zakaznikum FINEZ. Konkretni akcie nikdy verejne zminovat nebudu. 😉

    Odpovědět

  • Ondřej Záruba

    5 listopadu, 2008

    Jak tu pak mame diskutovat o investicích?S prominutím i větší borci než jste vy,se čas od času podělí o svůj investiční pohled konkrétněji.Nikdo po Vás nechce složení celého portfolia.Když se podělí ostatní,tak to rád komentujete.Své tipy úzkostlivě tajíte.Jestli budou dobré,tak přeci nehrozí,že byste měl méně klientů.

    Odpovědět

  • Anonym

    5 listopadu, 2008

    Take se cas od casu podelim o svuj pohled. Zrovna dodelavam investicni vyhled FINEZ Investment Management (akorat ho dodelavam a stale aktualizuji uz ctvrtym mesicem, pac posledni dobou, vlastne asi porad, dost nestiham).

    Konkretni instrumenty ale nikdy verejne nezminuji (maximalne jako ilustrativni priklad), je to jedna z mych zasad, to uz jste mozna za tu dobu na Icz poznal. 😉

    Vy zde v clanich rozebirate konkretni akcie. Jsou to vyborne clanky, momentalne to NEJ, co Icz nabizi. Ale sam jste se nekolikrat priznal, ze do nich neinvestujete. (Nevim, mozna se na tom neco zmenilo.) Takze to nelze povazovat za Vase „tipy“ na dobre investice, ale spise za edukativni a informativni clanky. Aby ucel clanku byl splnen, povazuji za spravne k akcii pridat svuj nazor. 😉 Verim, ze to ctenari vitaji. Ale netusim, protoze se o akcii zpravidla velmi malo diskutuje. Ono vubec se tu nad dulezitymi investicnimi tematy velmi malo diskutuje.

    Vy mate nyni prostor diskutovat nad nastinenou strategii, kterou aktualne FINEZ pouziva (ta se muze zase casem zmenit dle situace na trzich). To je myslim dosti zajimave tema.
    (Jen bych to radsi rozebiral jinde, protoze to nesouvisi s clankem, ale kdyz uz jsme to tu tak rozjeli, tak klidne pokracujme.)

    Pekny den

    Odpovědět

  • Anonym

    11 listopadu, 2008

    Mimochodem slibovany investicni vyhled FINEZ Investment Management uz je na webu http://www.finez.cz.

    Dobrou noc

    Odpovědět

  • chk

    5 listopadu, 2008

    ovsem nezapomente na jednu vec. v uplynulych nekolika letech rostly akcie nezdravym tempem. priklad treba takovy eon jeko zastupce blue chipu. pred tremi lety stal 20eur, na maximech stal cca 50eur, coz je na blue chip nevidanych 150%. pokles k soucasnym 30eur se zda byt v teto souvislosti (pominu-li vsechny ostatni fundamentalni udaje) jako prirozenou korekci. proc by tedy mela takovato akcie znovu atakovat sva maxima, kdyz se svet riti do recese?

    Odpovědět

  • Anonym

    5 listopadu, 2008

    A tady nekdo mluvil o akcii e.on? ;-)) Je to pekna firma, ale mela-li by takova akcie rust na dvojnasobek, tak by stejnym tempem musel rust cely trh a na to bych si rozhodne nevsadil.

    Ale kdo hleda, ten najde daleko atraktivneji ocenene akcie. Jsou akcie, ktere spadly treba z 10 euro na 2 eura. Pro pristi rok se ocekava zisk na akcii 50 centu (tzn P/E 4). Takovym prognozam ale nejde verit. Presto, i kdyz firma treba dva roky nevytvori zisk, staci, kdyz tech 50 centu udela za tri roky, nebo treba za pet let. Proste az bude zase ziskova, tak jeji cena pujde prudce nahoru. A byla-li firma zvykla vyplacet velkou cast zisku na dividendach, bude to delat (pravdepodobne) po letech znovu. Takze vedle sance na rust akcie o sto a vice procent je zde i sance na slusnou dividendu. I kdyby vyplacela treba dividendu 25 centu na akcii a treba az po nekolika letech, tak to vzhledem k investici dela 12,5% (kazdy rok). 😉

    Jiste ze to nebude zitra a asi ani za rok, ale za par let ano. Jde jen o to, aby firma prezila. 😉 Tzn. nemela by se nyni dostat do hluboke ztraty, nemela by byt moc zadluzena, mela by mit dostatek obeznych aktiv atd. atd. A necht si klidne spadne o dalsich 50% na 1 euro (ja vesteckou kouli nemam, abych umel trefit dno). Hlavne kdyz to prezije a za par let bude zase ziskova. 😉

    Kdyz si takhle sestavite dobre diverzifikovane portfolio z vice akcii, muzete se klidne u tretiny zcela mylit, i tak ten zbytek za nekolik let prinese celkove velmi tucne zisky. 😉
    Alespon to je strategie, kterou momentalne jde FINEZ Investment Management. Chceme soucasne situace s klienty maximalne vyuzit. Fondy, indexy ani strukturovane produkty dnes takove sance jako individualni stock picking nenabizeji. Dluhopisy, nemovitosti ani komodity take dnes takove sance jako akcie nenabizeji. Bez ohledu na to, jak hluboka a dlouha recese nas ceka (a ja myslim, ze bude dlouha a hluboka), prilezitosti, jake dnes nektere akcie nabizi, se po mnoho dalsich let nebudou opakovat. Je ale treba velmi obezretne vybirat, protoze mnoho akcii (a zejmena „tezkych vah“) se dle meho nazoru bude po zmene trendu jen pomalu plazit nahoru. Proto nyni moc nedoporucuji indexove investice.

    Resime zde ale off topic tema. Sice velmi aktualni, ale pod clanek to moc nezapada.

    Hezky den

    P.S. Jen dodam, ze priklad je fiktivni, nehledejte za tim zadny konkretni titul. ;-))

    Odpovědět

  • FL

    5 listopadu, 2008

    Me osobne se ted nejvic libi Immofinanz ktery je ted za akcni cenu necely 1euro 🙂

    Odpovědět

  • Anonym

    5 listopadu, 2008

    Immofinanz nemam nijak detailneji proklepnutou, nevim, co stoji za tak hlubokym padem. Kazdopadne mohla by to byt jedna z potencialne velmi slibnych investic. Ovsem zde ne ani tak kvuli budoucim ziskum, ale diky ucetni hodnote firmy. Ciste obchodni jmeni bude asi vyrazne vyssi nez 1 euro na akcii. Ale jak rikam, nemel jsem jeste tu cest se ji mrknout na zoubky a nevim, v cem je zakopany pes, takze to berte z me strany jako placnuti do vetru bez hlubsi analyzy.

    Pamatuji se, kdyz stala nejakych 10 euro a rostla stale nahoru, ze jsem myslim i zde varoval, ze nemuze rust do nebe a ze je rust zalozen na plosne distribuci akcie financnimi poradci nejmenovanych spolecnosti, ale ne na fundamentech.
    Na druhou stranu kdyz spadla na 6 euro, tak uz jsem rikal, ze to je celkem rozumna cena, kolem ktere bude pravdepodobne delsi dobu oscilovat. No, vidim, ze to bylo hodne predcasne.

    Jan Traxler
    FINEZ Investment Management

    P.S. A co to, ze Vy se zajimate o akcie a ne o forex, psycho a moneymanagement??? ;-))

    Odpovědět

  • chk

    5 listopadu, 2008

    s immofinanz je to zvlastni. lidi /dealeri/ to doporucovali, ikdyz stala 10eur. ted se ohanet nejakou ucetni hodnotou je liche z jednoho duvodu: jedna se aktualne o akcii tzv. prodavanou s diskontem. v tomto pripade s velkym diskontem, ktery ale odpovida potencionalne vysokemu snizeni ucetni hodnoty. totiz ucetni hodnota je jen takova abstraktni slecna, ktera kdyz se nastve, dokaze nam pekne pomotat vysledek.

    to same se tyka akcii orco. ucetni hodnota nad 1000 kc? ok, akcie za 300? no nekupte to, ze? nicmene tak velky diskont nam rika, ze se muze cokoli zkazit a my nakonec, ikdyz jsme investovali „vyhodne“, splaceme nad ztratou.

    nikomu nechci nic vnucovat, ale to, ze nejaka akcie stala 10x tolik a ucetni hodnota je nad akt. cenou, nerika nic o tom, ze vydelam.

    ps: co treba takove NWR? to ma pry v cash penize rovnajici se cca 60CZK/akcii. no, nekupte to za ty penize… 🙂

    Odpovědět

  • Anonym

    5 listopadu, 2008

    Proto rikam, ze ji nemam prokleplou, netusim, v cem je zakopany pes.

    Jak rikate, u ucetni hodnoty je vzdycky problem, jakym zpusobem je ocenen majetek. U NWR jde treba o to, s jakou cenou uhli je kalkulovano a taky jake jsou „skutecne“ rezervy (loziska). U bank je zase problem, co vsechno figuruje mimo rozvahu, nebo je nekde shovane. U developeru visi otaznik nad skutecnou cenou nemovitosti a zvlaste nad tim, za jakou cenu by je byli schopni prodat v pripade nouze (coz bude nizsi nez trzni cena). I tak se ale zda byt podivne, aby NAV byla nadhodnocena petinasobne (kdyz vezmeme NAV uvadenou pred rokem a pul). A to de facto napric celym trhem. Myslim, ze jde spis o diskont nekolika budoucich let bez zisku (ba co vic casto asi ztratovych let).

    Zrovna Orco i NWR bych se nebal dnes s dlouhodobym vyhledem kupovat. U obou je navic vyhoda, ze je jde kupovat po malych castkach treba kazdy mesic.

    Kazda investice s sebou vzdy nese riziko. Cim vyssi vynos clovek chce, tim vyssi riziko musi byt ochotny akceptovat. A jak rikam, i kdybych se treba u tretiny akcii mylil, ty ostatni by mely prinest zisk i za ne. 😉

  • chk

    5 listopadu, 2008

    ac to tak nevypadalo, myslel jsem tim, ze je NWR podle me zajimava investice. na rozdil od orka

  • Jan Dvořák

    5 listopadu, 2008

    Cash na akcii vytržená z kontextu a zejména bez analýzy zadluženosti je zavádějící informace. 🙂

  • chk

    5 listopadu, 2008

    naprosto souhlasim

  • Ondřej Záruba

    5 listopadu, 2008

    rco bych nekoupil ani za 100 Kč.

  • Ondřej Záruba

    5 listopadu, 2008

    Orco

  • Anonym

    5 listopadu, 2008

    Nejaky racionalni duvod, nebo jen emoce (vztah ke znacce)?

  • Ondřej Záruba

    5 listopadu, 2008

    Spíš se ke mě dostaly klepy lidí z branže,které pro něj vyznívají dost blbě.

  • Anonym

    9 listopadu, 2008

    Ondreji, ale preci neinvestujete na zaklade „jedna pani povidala“, nebo snad ano? Muzete se s nami podelit o ty „klepy“, pokud je povazujete za verohodne a urcujici? Me to vazne zajima. „Insider“ informace nemam a verejne dostupne informace se mi jevi pro Orco z dlouhodobeho hlediska velmi dobre.

    P.S. Pral bych si, aby akcie klesla az na 100. Dalo by se prikoupit zase o neco levneji. 😉

  • Ondřej Záruba

    10 listopadu, 2008

    Ta paní je až příliš blízko Orca na to,abych to bral na lehkou váhu a dělal si z toho srandu.Řekl bych,že jen otázkou času,kdy se dočtete,že Orco prodává své projekty konkurenci.Já bych řekl,že metoda „jedna paní povídala“ je úspěšnější než všechny analýzy.Problém je však s legálností této metody.Mimochodem,včera jsem zaslal redakci Investujeme článek o nejmocnějších amerických CEO.Možná byste se divil,kolik z nich se „takticky“ zbavilo svých akcií než jejich firmy padly na kolena.

    P.S.Přál bych Vám,aby jste nakonec dokupoval něco jiného.Zkuste třeba Microsoft.

  • Anonym

    11 listopadu, 2008

    Dobre, co se stane, kdyz budou prodavat sve projekty? Budou je prodavat z jakeho duvodu? Nedostatek kapitalu? Nizka rentabilita? Nebo proc?
    To jsou zasadni otazky. Pokud nebudete prodavat nejak vyrazne pod cenou, tak to samo o sobe nic spatneho neznamena. Naopak to muze byt i dobry tah.

    Muzete tedy celou vec vice rozebrat? Pokud nechcete verejne, muj email znate. Dekuji.

    Pokud jde o zbavovani akcii ze strany vysokych manazeru, to je znama vec. Na druhou stranu nekteri uz zase nakupuji. 😉 Ale budu se tesit na clanek. Sveho casu jsem na toto tema mel take v umyslu par myslenek napsat, ale jak se rika, cas je otazkou priorit a clanky musi nyni cekat. Bohuzel.

    Hezky vecer

  • Ondřej Záruba

    11 listopadu, 2008

    Stane se to,že ta firma to sotva může vůbec přežít.Kupci z řad konkurence mají co dělat sami se sebou,malokterý z nich může kupovat projekty Orca za cenu,která by vyhovovala(spasila) Orco.

    Problémy mají všichni s předprodaností,s dodavateli,pak nemají nárok dostat se na již schválené úvěry.Tu vlastní ekvitu každý ještě nějak slepí,ale fakt je,že banky zavřely kohoutky.A Orco nemá zrovna přebytek cashe.Proto se také uchýlilo k tak radikálním slevám.

    Na mě to celé působí ala tonoucí se stébla chytá.

    Vše je samozřejmě má spekulace,důkazy pro svá tvrzení předložit nemohu.Nebudu ani jmenovat konkrétní lidi,od kterých jsem informace vyslechl,jelikož nikomu z nich nechci přidělávat problémy.Pokud vy máte informace,že Orco je zdravá firma,tak Vám je vyvracet nebudu.Český akciový trh považuji za trochu netransparentní rybníček,takže na něm vůbec neinvestuji.

  • Anonym

    11 listopadu, 2008

    Aha, no mozna si pod nazvem Orco predstavujete jen developing, coz neni tak uplne pravda. Jinak se obchoduje krome Prahy treba take v Parizi. Ale to je jedno, ja se tu nechci Orca nejak zastavat. Proste mi to jen prijde, ze jde z Vasi strany o emocionalni zavery. Kdyz to trochu prezenu, tak mi to pripada podobne jako… nelibi se mi design strechy, tak nekoupim akcii ani kdyby stala stovku.

    P.S. 10% nepovazuji za radikalni, navic myslim nebude dlouho trvat a budeme svedky vetsich slev a plosne od vsech developeru. 😉

  • FL

    5 listopadu, 2008

    O akcie se zajimam spis pro radost, aj o prazskou burzu.ale neobchoduji je. A tez vim,kdyz jsem delal fin.poradce,ze dost lidi kolem me prodavalo immofinnanz jeste za dob 10eur, ptz to vypadalo jako perpetum mobile a investicni zazrak, (hloupost,samozrejme,ale prodejcum se to hodi,a nevzdaleni klienti to berou+ dostavali docela pekne divideny) jak to dopadlo vidite sam. Vzhledem k tomu,jaky Immo ma aktivity , nemovitosti vseho charakteru atd, to vypada velmi slibne,mit finance navic,urcite tam neco vrznu 😉
    otazka kolik je min.vklad,tusim ze pres spolecnost kde jsem pracoval to bylo pres 100tis k,ale uz si nejsem jisty. coz je tedy pro me utopie, ale muzete to zkusit prozkoumat Vy 😉

    Odpovědět

  • Anonym

    5 listopadu, 2008

    No minimalni vklad je pokud je cena akcie 1 euro, tak 1 euro + poplatky brokerovi. ;-)) Ty by byly asi trochu vetsi nez samotna investice. ;-))

  • chk

    5 listopadu, 2008

    on ma asi na mysli immofinanz jako produkt

  • Karel

    11 května, 2013

    Video nefunguje a youtube píše, že neexistuje :-(

    Odpovědět

  • zamecnik

    11 května, 2013

    Děkuji za upozornění. Už je opraveno.

    Odpovědět