CZK/€ 25.305 -0,06%

CZK/$ 23.413 +0,02%

CZK/£ 29.594 +0,24%

CZK/CHF 25.911 +0,38%

Text: redakce

09. 04. 2021

64 komentářů

V Česku se za první kvartál prodaly kryptoměny za 2,3 miliardy

 

Foto: Shutterstock

Za první kvartál tohoto roku se v Česku prodaly kryptoměny za téměř 2,3 miliardy korun. Meziročně jde o trojnásobný nárůst. Důvodem je rostoucí kurz bitcoinu a dalších kryptoměn. Loňské obchodování ovlivnil příchod koronavirové pandemie.

Loading



 

Na Slovensku byl objem obchodu s digitálním zlatem v porovnání s Českem zhruba třetinový a v lednu až březnu dosahoval přibližně 800 milionů Kč.

„Dá se říct, že na začátku roku Česko zachvátila bitcoinová horečka, což souviselo s prudkým nárůstem ceny až na dvojnásobek. Růst by mohl zřejmě pokračovat. Dalším důvodem je omezení jiných investičních příležitostí a snadný způsob nakupování bitcoinů,“ říká ředitel Bitstock.com Martin Stránský.

Cena bitcoinu se od začátku roku zvýšila o více než 90 procent ze zhruba 29 000 dolarů až na současných 57 000 dolarů, tedy asi 1,23 milionu Kč.

„Po příchodu koronaviru se bitcoin osvědčil jako aktivum, které na krizi nereaguje přímo, jako cenné papíry nebo dluhopisy. Kvůli své rostoucí hodnotě bez ohledu na propad ekonomiky je mnohdy označován jako digitální zlato,“ popisuje Stránský.

REKLAMA

Zájmu o bitcoiny nahrává podle něj snadná možnost obchodování i příchod známých investorů, kteří zvyšují důvěryhodnost kryptoměn. Poptávce stále nahrává i extrémně expanzivní politika centrálních bank, která vyvolává obavu ze znehodnocení konvenčních úspor a peněz jako takových, a klesající úrokové míry.

Loading

Vstoupit do diskuze 64 komentářů

Zdroj a více informací: CII750.cz


Související články

Mohou investoři najít ziskovost v akciích obranného průmyslu

Investoři často hledají výnosy v akciích obranných společností v období zvýšeného geopolitického napětí, jelikož jsou tyto společnosti připraveny těžit ze zvýšených vládních výdajů na obranu a bezpečnostní opatření. V roce 2024, kdy geopolitické napětí stále pokračuje, by akcie obranných společností mohly být pro investory atraktivní příležitostí. Zde […]

Text: Redakce

Foto: Shutterstock

22. 03. 2024


Diskuze k článku

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna, vyžadované informace jsou označeny hvězdičkou.

Napsat komentář: Pavel Zrušit odpověď na komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

 
 
 

 
  • Úprk z inflační koruny

    9 dubna, 2021

    Stát se rekordně zadlužuje.
    ČNB má nově pravomoci dělat QE (tisknout peníze).
    Je div, že to ještě nedošlo více lidem a že to číslo není větší.

    Češi zatím jen utíkají do nemovitostí a je o ně šílená rvačka (=bublina).
    Vystřízliví, až bublina praskne. Nebo až zjistěj, že když kdekdo bude mít 5 nemovitostí, tak že nenajde nájemníka.
    Nebo aspoň ne takového, který mu s hyposplátkou pomůže tak, jak počítal.

    No a nakonec to skončí tak, že nějakej socan či pirát si na vlastníky (investičních) nemovitostí došlápne a řádně je podojí (progresivní daň z nemovitosti, regulovaný nájem, …).

    Odpovědět

  • Vymyslel a

    9 dubna, 2021

    Ano. A je dobré chápat, že když se stát zadlužuje, roste množství peněz v oběhu.
    Ty peníze, co nyní stát rozdává po hrstech jako kompenzace, či za předražené roušky, ty nevybral na daních. Jsou to úplně nové peníze. A jde o stovky miliard, spíš již o biliony.

    Odpovědět

  • Goldman

    9 dubna, 2021

    Předpokládám, že prodejci investičního zlata (přestože jakoby mají mít zavřeno), v současné situaci mají žně.
    Kdo uteče, vyhraje.
    Poslední zhasne.

    Odpovědět

  • Tomáš Plekanec

    11 dubna, 2021

    Co si myslíte o prodejcích zlata? například Goldengate ? viděl jsem jejich interní prodejní techniky školení – zní to něco jako, všechno zrušit a vše do zlata !

    Odpovědět

  • Goldman

    12 dubna, 2021

    A jak myslíte, že se školí prodejci realit, ti co nabízejí akciové fondy, korporátní dluhopisy, diamanty, atd…
    Zkrátka to chce používat vlastní rozum, udělat si nějaký vlastní průzkum a názor (drahé kovy lze rozhodně lépe nakoupit u velkých renomovaných prodejců v Německu), atd…
    Není žádná jedna správná investice. Je potřeba hledat, vyhodnocovat, diverzifikovat.

    Odpovědět

  • Vymyslel a

    12 dubna, 2021

    No stále nic proti tomu, jak politici prodávají ten svůj „produkt“. Tam i když je prokouknete, nic vám to není platné.

    Můžete si 100x myslet, že je pro vás průběžný penzijní systém krajně nevýhodný (nebo že dokonce zkrachuje dříve, než dojdete do penzijního věku), ale vystoupit z něj (oficiálně, legálně) nesmíte. Přestože se jedná o VÁŠ život, VAŠI budoucnost a VAŠE peníze.

    Obdobě s korunou. Můžete si 100x myslet, že to je inflační shit, ale stále zde budete mít legisativu o „zákonnem platidle“, stále si nebudete moct otevřít obchod a v něm přijímat jen např. zlaté a stříbrné mince a ne koruny.

    Odpovědět

  • Pavel

    13 dubna, 2021

    Jo, zlato je strašně praktické při placení. Už vidím borce v hospodě, jak vytáhne cihlu a 5 piv zaplatí tak, že u cihly obrousí růžek a nakonec ještě smirkem dvakrát rychle zabrousí, aby bylo i něco na dýško…. 🙂

    Odpovědět

  • Vymyslel a

    13 dubna, 2021

    Tak samozřejmě bitcoin je daleko praktičtější a tak to zlato pomalu nahrazuje.

    Ale běžte něco o nepraktičnosti zlata vyprávět Němcům, jejichž babičky pamatují, že pro chleba se jezdilo s trakařem miliardových bankovek a za jeden zlaťák jste si mohl koupit blok činžovních domů v Berlíně (a počkejte si na bankrot Itálie či Španělska a následně lavinovitě celé eurozóny – pak uvidíte).

    Nebo o nepraktičnosti zlata jděte vyprávět Američanům, kteří dobře vědí, že 1 unce zlata stála v roce 1933 20 dolarů, v roce 1971 35 dolarů a dnes stojí 1700 dolarů (a zkuste se na to dívat z opačné strany, jako na dolar vůči zlatu oslabující brutálním způsobem).
    A předpokládám, že poměr britské libry ke zlatu bude mít ještě katastrofičtější vývoj. O koruně, která prošla inflací 90. let, měnovou reformou 1953, měnovou odlukou napřed od Rakouska, pak od Německa a pak od Slovenska… Ale v budoucnu to najednou bude zcela jiné, že….

    Odpovědět

  • Pavel

    14 dubna, 2021

    jj, pravda pravda, a co až vám pár velkých hráčů vystoupí z bitcoinu? Jako v zimě před 3 lety. To budete nadávat komu až to spadne o desítky procent skoro přes noc?

    Odpovědět

  • Vymyslel a

    14 dubna, 2021

    Slabé ruce při pádu prodávají a pak nakupují na nových maximech.

    Chytří to dělají naopak.

    A ti, co jsou někde mezi, prostě jen drží – i ten, kdo byl úplně pitomej a nakoupil jednorázově za velkou sumu na minulém vrcholu v roce 2017 (necelých 20tis dolarů) a při (super děsivém pádu až o 80%!) vydržel a neprodal, byl v roce 2020 zpět na svém a nyní má víc jak trojnásobek!

    I ten trotl, co do toho šel All In přesně na minulém vrcholu, kousek před brutálním pádem o 80% má dnes víc jak trojnásobek.

    Ostatně to procentuálně vyjádřeno rozhodně nebyl největší historický propad bitcoinu – padal i po dosažení hodnoty 100 USD (ale to jste ještě ani nevěděl, že něco jako bitcoin existuje). Kdyby ano, tak byste lidem radil, aby to za $100 nekupovali – určitě by vám dnes děkovali 🙂

    Odpovědět

  • Pavel

    14 dubna, 2021

    Článek je o tom, že češi nakupují právě na té špičce btw. Jestli to držíte déle, prosím. Hlavně nezapomenout včas vystoupit. Za to, že někdy v budoucnu něco bezcenného mělo kdysi velkou hodnotu, si totiž v tom budoucnu nic nekoupíte.

    Já to mám ve škatulce gambling, stejně jako daytrading a podobné věci, kde prostě cca 20% převážně velkých hráčů vydělá na 80% jelit. Ale tak, co jiného hrát, když už jsou automaty skoro všude zakázané, že?

  • Argent Goldmann

    13 dubna, 2021

    Existoval systém eGold. V podstatě banka, jen účty vedla v miligramech zlata.
    Poslal jste si tam dolary a oni vám je převedli na zlato v aktuálním kurzu.
    Měli nasmlouvaných několik renomovaných skladů zlata a nechávali ty rezervy pravidelně auditovat.
    Ze svého zlatého účtu jste mohl normálně dělat dolarové (resp. v jakékoli měně) převody, mohl jste běžně platit kartou v obchodech. Cena zboží se přepočetla v aktuálním kurzu zlato-dolar a z účtu se vám strhl příslušný počet miligramů zlata.
    Asi jako když máte účet v eurech či dolarech a platíte v českém obchodě, kde jsou ceny v CZK.

    Dokud to používalo relativně málo lidí, vláda se tvářila jako že OK, pohoda, nevadí nám to.
    Ale když stále více a více lidem začalo docházet, že je rozumnější mít zůstatek v neinflačním zlatě, než v potištěných papírcích, stát zasáhl. Poslal tam ozbrojence FBI, zlato zabavil, vedení firmy zatkl, servery vypnul. Ten váš skvělý stát.

    A proto Satoshi Nakamoto navrhl bitcoin tak, aby se toto nemohlo stát. Není žádná centrála, kam by šlo poslat zakuklence, nejsou žádné servery k vypnutí, není nic k zabavení, není žádný ředitel k zatčení. Principiálně ideální peníze. Kdyby je šlo zarazit, stát to již dávno udělal – protože ten eGold zarazil v DALEKO rannější fázi rozvoje.

    Ale i dnes má zlato svůj význam. Sice s ním není pohodlné platit za drobné nákupy, ale vždy ho lehce směníte za státní inflační papírky – ale vždy jen minimální množství, abyste je rychle utratil a nesežrala vám to inflace.
    Až ta inflace bude větší, za potištěný papír vám nikdo nic nedá. Rozhodně ne hodnotnější věc, jako třeba byt. Tam se to zlato začne znovu používat. Tedy pokud bitcoin zlato do té doby kompletně nenahradí (jako že již nahrazuje, ale je to proces).

    Ale možná jednou tu státní hydru porazíme a zase budeme svobodní a něco jako eGold zase bude moci pokojně fungovat. Do té doby zkrátka fyzické zlato zakopané na zahradě a k tomu bitcoin jako pohotové peníze, které můžete v řádu minut poslat na druhý konec světa a nikdo se to nedozví, nikdo tomu nezabrání.

    Odpovědět

  • N E S M Y S L

    14 dubna, 2021

    Uplne nesmyslna argumentace!

    Odpovědět

  • MIlan

    9 dubna, 2021

    Lepší dvě nemovitosti v hrsti, než pět Bitcoinů na střeše…. V jedné mohu bydlet, v druhé pak za práci, třeba na poli, ubytovávat ty, co věřili v nekonečný růst BTC…….

    Odpovědět

  • Nenapsal

    11 dubna, 2021

    Než vám je pirát sebere, Babiš progresivně zdaní, nebo Maláčová vám tam nasadí „sociálně slabého“, státem chráněného regulovaného nájemníka.
    Až se to tu zase začne srát, tak se přijdu podívat, jak s dvěma nemovitostma na zádech prcháte přes kopečky.
    Hlavně by mě zajímala ta „analýza“ za tím – nyní to vypadá, že každý Čech se snaží mít několik nemovitostí (a nemít žádné akcie, zlato, bitcoin, …). Žasnu, kde si myslej, že furt budou brát ty (solventní) nájemníky.
    Zvlášť když podle předpovědí většiny ekonomů stát do 15-20 let nebude mít na penze, takže zde budou 3 miliony lidí, kteří nebudou mít ani na chleba, natož na nájem. Respektive aby měli střechu nad hlavou, tak se tak 5 vdov sestěhuje do jednoho 3+1 a ty zbylé 4 byty uvolní, vrhnou na trh – co to udělá s cenami a nájmy, na to stačí pomocná ekonomická.

    Zkrátka Češi se rozhodli investovat prakticky výhradně do nemovitostí a to ještě ke všemu extrémně riskantně – na páku. A vy jdete s tím davem, se stádem ovcí. Na porážku. Českej Jouda má zažito, že nemovitosti jdou jen nahoru – asi proto, že nečte 13 let staré americké noviny. Vsází vše na prosperitu a stabilitu jedné pidizemičky, respektive jednoho města (ve kterém má ty nemovitosti). Jako by zapomenul, co všechno se dělo ve 20. století. Nebo si naivně myslí, že 21. století bude ráj na zemi, žádné revoluce, války, převraty, státní bankroty, znárodňování, socialismus, …

    Tak tedy good luck!

    Odpovědět

  • Pavel

    13 dubna, 2021

    Češi mají totiž jednu velmi blbou vlastnost. U všeho být pozdě…

    Koupit investiční nemovitost s měsíční splátkou hodně přes 20k a pak ji pronajímat za 15k max… Hurá do toho!!!

    Když stál bitcoin 3k dolarů, pes tu po něm neštěkl a najednou, když to raketově vystoupalo nahoru, jelita se jen hrnou, aby ještě stihla koupit nahoře a předhánějí se, kdo za černého Petra zaplatí víc…

    Ale o ty důchody bych se tak nebál. Možná budou nižší, možná nebudou, ale budou místo nich nějaké sociální dávky nebo základní nepodmíněný příjem. Z té nemovitosti vždycky něco bude, důležité je, jestli jste koupil panel v Praze za 3 míče, což ještě před několika málo lety šlo, nebo na vrcholu bubliny za 7 míčů, to na ten byt pak budete dlouhodobě doplácet…

    Odpovědět

  • HlavníJeVeřit

    13 dubna, 2021

    Mánie nemovitostí není čistě česká úchylka.
    A co se týče bitcoinu, je Česko docela světová velmoc a v přepočtu na počet obyvatel jich tu lidi budou mít dost. A jestli je něco černý Petr, tak inflační státní koruny a státní dluhopisy. Bitcoin jsou budoucí peníze globální internetové ekonomiky a ač se to nezdá, je stále velmi levný (1 satoshi = 1.3 haléře).

    Důchody: zajímala by mě ta vaše logika a matematika. Jakože stát nebude mít na penze, ale bude mít na sociální dávky a základní nepodmíněný příjem? Hmmm… Asi to jde s nějakých jiných peněz, že?

    Ale vlastně možná ano – pokud si na to stát ty peníze bude půjčovat a tisknout. Jenže to povede akorát tak k (hyper)inflaci a když lidi ten tisk a to zadlužování uvidí, budou do zlata a bitcoinu prchat tak rychle, až z toho koruna zkolabuje.

    „Z té nemovitosti vždycky něco bude“ mi připomíná Cimrmany – „Viděl jste někdy důl? To je díra v zemi, to vám nemůžou vzít“. Ale fajn, třeba si to lidi v 1947 taky říkali.
    A až státu ty prachy začnou docházet, tak si je určitě nepůjde vzít tam, kde ví (podle katastru), že nějaké jsou a že s domem na zádech do daňového ráje neutečete. A až stát nebude mít na penze, tak vůbec se nepokusí vyřešit problém 3 milionů penzistů, kterým penze nedá ani na nájem tak, že ten problém hodí na vlastníky nemovitostí (regulovaný nájem, nadměrné metry, ochrana sociálně slabých neplatičů nájemného, atd…).

    Odpovědět

  • Pavel

    13 dubna, 2021

    Asi máte nějaké iluze o tom, že BTC je nedohledatelný státem?

    Asi jste tedy neviděl zprávu, že stát draží stovky různých zadržených BTC z kriminální činnosti. Když je to tak bezpečné a neviditelné, tak jaktože se o to ti kriminálníci nechali tak snadno připravit?

    Ale nechci vám brát iluze…

    Stát nenechá miliony lidí o hladu. Prostě ne. Taky nezapomeňte, že důchodci jsou stále se zvětšující skupinou voličů.

    Odpovědět

  • HlavníJeVeřit

    13 dubna, 2021

    Víte něco o bitcoinu, nebo jen tak vaříte z vody?
    Bitcoin vám mohou zabavit jen tak, že se chováte jak trotl. Což uznávám běžní zločinci sakra jsou. Nebo si myslíte, že stát jen tak může jít a vzít si bitcoiny třeba za 1000 miliard dolarů? No nemůže. Kdyby mohl, už by to udělal. Nebo nějaký hacker.

    Pokud chcete Frantovi sebrat jeho bitcoiny, tak:
    A) Se napřed vůbec musíte dozvědět, že Franta nějaké má. Pokud se tím bude chlubit v hospodě, máte vyhráno. Pokud si je koupí na nějaké regulované burze, kde napřed musí ukázat občanku, tak také. Ale jinak máte smůlu.
    B) Kdo má privátní klíč, toho bitcoiny to jsou. Takže pokud někomu chcete sebrat nějaké bitcoiny, musíte mu napřed sebrat ten klíč. Pokud ho má v mobilu či napsaní na žlutém papírku nalepeném na mobilu, pak jste v pohodě. Pokud má 12 seed slov zakopaných (4 ve sklepě, 4 na zahradě, 4 v lese), tak máte problém. Stejně tak máte problém, pokud si těch 12 anglických slovíček jen nosí v hlavě. Dokud ten klíč nezískáte NEEXISTUJE ŽÁDNÁ možnost se k jeho bitcoinu dostat.

    „Stát nenechá miliony lidí o hladu“ je hezkej vtip. Vemte chlup na dlani, když tam není! Z čeho by je bankrotující stát platil?

    Je skvělé, že napíšete půlku pravdy („důchodci jsou stále se zvětšující skupinou voličů“) a už zní ale logicky neodvodíte tu druhou půlku:
    1) Více penzistu a méně produktivních plátců = na penze bude méně. Jako o dost. A na dávky a příspěvky na bydlení už nezbude nic.
    2) Pokud penze klesnou na těch 6500Kč, jak tvrdí ekonomové i mnozí politici, tak třicátníci a čtyřicátníci začnou přemýšlet: „To jako mám 45 let platit 12 tisíc měsíčně, abych pak 10 let dostával 6500? Co mohu udělat pro to, abych se tomu vyhl? Přeci musím udělat prakticky cokoli, abych se tomu vyhnul a zbylo mi víc na to si sám napořit – protože jinak budu ve stáří totálně živořit.“
    3) Čím nevýhodnější ten systém bude, tím více lidí se mu bude stále odvážněji vyhýbat. A čím více se jich vyhne, tím bude sytém dále nevýhodnější. A následuje dokola bod 3.

    Odpovědět

  • Axl

    13 dubna, 2021

    „Stát nenechá miliony lidí o hladu“ – to povídejte ve Venezuele.
    Nebo nakonec v Řecku. A to bylo zachráněno – až bude bankrotovat Itálie či Španělsko, na záchranu nikdo mít nebude. A vezme to celou EU s sebou.

    Odpovědět

  • Pavel

    13 dubna, 2021

    Blbost, stačí i jen jedna transakce na kdejakou kryptoburzu a víc netřeba, zbytek už si zjistí…. To se nebojte, když sedíte, času je dost… 🙂 Snad jen, pokud vám ty BTC nosí nějaká mlčenlivá osoba na USBčku, která to kupuje na sebe, tak pak asi jo, jinak nic neschováte, ale iluze je to pěkná. Navíc když na ty burzy vlítne státní dohled, řeknou i to, co neví, jinak sami skončí, stejně jako banky.

    O to bych se nebál, já jsem se snažil, takže přežiju i s 6500,- úplně v klidu. Jste naočkován nesmysly, protože se tu někdo již dlouho snaží zprivatizovat i to, co zbylo, tedy penzijní systém. Přitom od toho všechny středoevropské země velmi rychle ustoupily, když si uvědomily, jaké riziko to je. Myslím, že to nebude dlouho trvat a brzy bude český důchodce brát víc, než ten za velkou louží…

    Ale máte pravdu, že to, že ten systém je nabouráván třeba ičaři je špatně, proto se mi nelíbí pokusy o minimální důchod, mělo by to být, jak říkáte, kdo málo platí, málo dostává, jenže oni ti hrdinové, kteří málo platili, pak v důchodu jaksi natahují ruce o pomoc a berou ještě soc. dávky, místo aby se starali sami, když by to bylo tak, jak říkáte vy, bude jich ještě daleko víc.

    Odpovědět

  • HlavníJeVeřit

    13 dubna, 2021

    Tak teď už je jasné, že o bitcoinu nic nevíte a jen tak kalíte vodu.

    Když si do své peněženky pošlu bitcoin z kryptoburzy (tedy z té, která zná moji identitu – což je první věc, kterou bych raději nedělal), tak si to s mými ostatními bitcoin někdo může spojit jen pokud budu totální trotl a budu na všechny příchozí platby používat jednu jedinou přijímací adresu (něco jako „číslo účtu“). To ovšem dělá jen totální cvok. Navíc drtivá většina kryptopeněženek toto již řeší za vás a na KAŽDOU příchozí transakci vám AUTOMATICKY vygeneruje NOVOU přijímací adresu. Takže ten, kdo nemá privátní klíč si spojí leda kulové. Každou tu transakci uvidí v blockchainu zcela izolovaně a nikdy si je nespojí dohromady. A ideální je to dělat i při útratě (nespojovat více UTXO).

    Další věc je, že můžete použít CoinJoin, nebo mixér (pošlete tam bitcoiny a zpět dostanete zcela jiné), nebo si bitcoiny poslat na anonymní neregulovanou decentralizovanou burzu (např. Bisq), tam bitcoiny směnit za opravdu zcela anonymní a nevystopovatelnou kryptoměnu (např. Monero) a někdy jindy na nějaké jiné anonymní burze můžete třeba to Monero směnit zpět (za zcela jiné) bitcoiny.

    Holt když někdo je vzděláním pomocný dělník, má IQ 80 a živí se vařením pervitinu či pěstováním trávy u rodičů na půdě, tak na toto asi nemá mentální kapacitu, privátní klíč má napsaný na papírku v peněžence, od klientů si platby nechává posílat stále na tu samou adresu a pak se diví, že mu to URNA zabaví.

    Jestli vyžijete z 6500, tak good luck. Ale už chci vidět někoho, kdo bude ochotný 45 let platit 12 tis měsíčně, aby pak za to pobíral usmolených 6500 měsíčně a bydlel pod mostem a jedl suchej chleba. Zvlášť když si spočte, že kdyby těch 12tis měsíčně investoval do akcií, zlata, bitcoinu a nemovitostí, tak může penzi trávit v Karibiku na jachtě.

    Ad privatizace: vždyť vy, kteří tu průběžnou pyramidovou hru máte rádi, si ji klidně provozujte dál. Nikdo vám nebrání. Jen trvám na tom, že svobodný svéprávný jedinec má právo se za SVÉ peníze na SVOU penzi zařídit podle SEBE. A zároveň předpokládám, že se o to lidé budou čím dál intenzivněji snažit. Až nakonec v tom vašem průběžném letadle zbydou jen nezaměstnaní a státní zaměstnanci – asi jako kdyby NDR nepostavila Berlínskou zeď. Doktoři a inženýři by zdrhli na západ a v NDR by zbyli jen funkcionáři, nástěnkáři a profesoři marxismu leninismu – to by panečku byl blahobyt.

    Odpovědět

  • Pavel

    13 dubna, 2021

    Ano, do pyramid neinvestuji, kdysi mi nabízeli i Amway, také jsem odmítl.

    Jistě tušíte, že Snowden už v roce 2013 tvrdil, že NSA na BTC tvrdě maká… Ale jak říkáte vy, hlavní je věřit… 🙂

    Stačí si zagooglit, třeba IRS tracking BTC a pod. a můžete si počíst.

    Je jedna skvělá paralela z historie. Hitler si až do své sebevraždy myslel, že jeho kód je neprolomitelný, přitom ho spojenci tou dobou odposlouchávali už 4 roky.

    A nebylo by to geniální, nechat kriminálníky, hodlery a ostatní věřit tomu, že mají něco neprolomitelného a nedosledovatelného v ruce a přitom je to vlastně trojský kůň, který to vše naopak pomůže velmi dobře zmapovat?

    Ale věřte si čemu chcete, mě je to jedno, jen nevěřím něčemu, o čem ani nevím, kdo to vytvořil a zároveň čeho hodnota roste jen tím, že tomu hodně lidí věří. Já radši tu cihlu nebo panel…

    Odpovědět

  • HlavníJeVeřit

    14 dubna, 2021

    Tak jasně, věřícím v konspirační teorie to nevyvrátíte, vzdávám to a good luck s potištěnými papírky a spoléháním se na stát.

    Teď ještě něco o chemtrails a chipech ve vakcínách…

  • Pepe

    14 dubna, 2021

    Bitcoin nahrazuje zlato

    cryptosvet.cz/cena-btc-muze-dosahnout-400-000-dolaru/

  • Pavel

    13 dubna, 2021

    Říkám to tu pořád. Nechcete nikomu přispívat na důchod, platit daně, tak šup s vámi do Somálska, tam je to možné. Držím palce.

    Jinak, vám někdo brání být vzdělaný, investovat ze svého nadprůměrného platu a mít na stará kolena víc zdrojů příjmů včetně státního důchodu? To vás těch několik málo tisíc tak vytrhne? Je to pro vás tak důležité? To děláte někde za 100,- na hodinu? To je mi líto teda…

    Někteří jen pláčou, jaké by to bylo kdyby…. A někteří nepláčou a raději se snaží. Tak se snažte taky.

    Odpovědět

  • HlavníJeVeřit

    14 dubna, 2021

    Přijdu vám každý měsíc ukrást 12 tisíc a když budete mít námitky, tak řeknu: „To vás těch několik málo tisíc tak vytrhne? Je to pro vás tak důležité? To děláte někde za 100,- na hodinu? To je mi líto teda…“

  • Pavel

    14 dubna, 2021

    No vidíte, odvody máme zhruba stejné. Tak co takhle místo plakání něco dělat? To mě vždycky baví, když někdo s nadprůměrným platem pláče, jako malé dítě, že teď je to na nic, ale s těmi odvedenými penězi by to bylo vše jinak. Když víte, jak zhodnocovat peníze, tak zhodnocujte a budete stejně v důchodu milionář, tak kde je problém? Kdyby to přetrvávalo, určitě se to obviňování všeho a všech okolo dá i léčit… Nějaká diagnóza na to určitě bude….

    A když budete žít zdravě, třeba do 100 let, tak ještě z toho strašlivého státu vytaháte víc, než jste do něj nacpal. Takhle ten stát můžete pěkně ztrestat… 🙂

  • HlavníJeVeřit

    14 dubna, 2021

    Krást se zkrátka nemá.
    A odebrání majetku proti vůli vlastníka je z definice krádež.

    Svoboda = mohu se (i) rozhodnout, zda se pojistím či nepojistím, jak a kde se pojistím.

    Koukám, že o vás již psal Edmund Burke: „Otrok spokojený se svým osudem je dvojnásobným otrokem, protože v otroctví je nejen jeho tělo, ale i jeho duše.“

  • Pavel

    14 dubna, 2021

    Ještě tu na mě vytáhněte Ayn Randovou, nebo nějakého jiného psychopata… 🙂

    Krádež, jo? Takže vy a vaše rodina jste nikdy nevyužili třeba silnice, nebo služeb někoho, kdo využívá silnice? Nikdy jste nebyli u doktora nebo v nemocnici, nikdo z vaší rodiny nepobírá důchod nebo třeba invalidní důchod? Policii jste nikdy nepotřebovali, stejně tak jste asi nikdy nebyl v divadle nebo na výstavě umění? Do školy jste nechodil? A takhle by se dalo pokračovat do nekonečna. Jen tahle výše uvedená úzká výseč jsou služby, které si všichni platíme z daní a všichni je využíváme.

    Pokud jste nikdy nic z toho nevyužil, o čemž silně pochybuji, můžete někomu vyprávět o krádeži. Vy to vše ale využíváte a vaši příbuzní a rodina také. To je jako kdybyste přišel do restaurace, objednal si jídlo a když vás příjdou zkasírovat, tak jim začnete nadávat do zlodějů… Ankap magor no…

  • HlavníJeVeřit

    14 dubna, 2021

    Jen ilustrujete své propadnutí státní propagandě.

    Velmi rád bych si platil KOMERČNÍ zdravotní pojištění (odvíjející se od rizika a ne od výše příjmu), takže váš argument doktory a nemocnicemi je k popukání. To vy mě zločinným násilím nutíte využívat „kvalitních“ služeb státního zdravotnictví (kvalitní jak státní pošta a dráhy), když já bych si raději platil za soukromé (kvalitní jak DHL a soukromé letadlo).

    A silnice? Myslíte ty, které stát postavil na ukradených pozemcích za ukradené peníze? Fakt budete říkat, že jsou legitimně jeho?

    Ano, rodiče pobírají důchod a velmi rádi se na ně se sourozenci složíme výměnou za optout z průběžné pyramidy.

    Škola? Opět zkoušíte ten etatisticko-socialistický humor? Stát mě násilím donutil chodit do jeho škol (POVINNÁ docházka) a poslouchat tam státní propagandu, která na vás zanechala tragické stopy. Být za to ještě státu vděčný je stejné, jako mu být vděčný za kriminál. Stejně jako vy mohl argumentovat i bolševik Havlovi: „Byl jsi ve státním kriminálu, stát tě tam živil a šatil a ty ještě ten stát kritizuješ?“

    Z čeho proboha myslíte, že stát ty věci (korupčně, předraženě, neefektivně) financuje? Z něčeho jiného, než z peněz, které nám sebere (a většinou rozfrcá)? Takže opravdu za to máme být vděční? Smarjá!

    Etatistický socialistický magor uzavře příspěvek zvoláním „Ankap magor no…“, aneb dovršení humornosti vašeho žvástu.

  • Pavel

    14 dubna, 2021

    Víte jak rád bych vám to komerční pojištění dopřál, jen se podívejte do US, jaké jsou tam ceny a jaké podmínky toho pojištění. A na to krytí, které máte od státu, byste nedosáhl ani s těmi 12 tisíci…. Jo pak platit rodičům důchod ze svého, to jste borec, ale to už by vám jaksi finančně nehrálo… 🙂

    Jak můžete vůbec kecat něco o 12k, o které vás stát okradl, když ty soukromé služby a důchod rodičů by vás stály daleko víc… Asi v té škole fakt něco zanedbali – matiku.

    Ale máte pravdu v jednom, stát vás nutil do toho a onoho, proto jste tam kde jste a vyděláváte, kolik vyděláváte. Já dnes vidím často rodiče, které vyloženě ničí své děti nevýchovou a nesmysly typu „až se začne zajímat o matiku, tak ho to naučím“. Ale je to vlastně v pořádku, lopat je málo. 🙂

    Jinak k té revoluci, nejblíže vašemu vidění světa jsou Svobodní (nevím, jestli ještě existují vůbec) a pak Trikolóra asi.

    Abych to zkrátil, opravdu nemám strach, že by k takové revoluci vůbec kdy došlo…

  • Logik a ekonom

    28 dubna, 2021

    „Jak můžete vůbec kecat něco o 12k, o které vás stát okradl, když ty soukromé služby a důchod rodičů by vás stály daleko víc… Asi v té škole fakt něco zanedbali – matiku.“

    Koukám, že u vás zanedbali LOGIKU!

    12k je platba sociálního (= na penze) z průměrného platu (ne z mého vysoce nadprůměrného).
    A je to platba pouze na penze – takže si to spočtěte, představte si, že 45 let produktivního života posíláte 12 tisíc měsíčně do investičního fondu. A pak za to dostanete na 10 let penzi 14 tisíc? Byl byste v takovém investičním fondu?!

    Na daních platíme alespoň 60% výdělku (přímé daně a odvody, DPH, spotřebky, …). A vy přijdete s BLÁBOLEM, že bychom si za ty peníze nezvládli pořídit lepší služby za lepší cenu na volním trhu?

    U vás tedy zjevně zanedbali i EKONOMII. Kde si proboha myslíte, že ten (neefektivní, zkorumpovaný a plýtvavý) stát na ty služby (podřadné kvality) bere? Kde jinde, než od lidí, od plátců daní?
    LOGIKA za 5, EKONOMIE za 5 !

  • Pavel

    28 dubna, 2021

    Vy podle mě neberete to, co říkáte, i když možná nějaký IŤáček, který tu ekonomii pro jistotu na škole neměl vůbec…. Dobře, podívejte se pozorně na západ od nás, ano? Holandsko řeší, co s penzijním systémem, protože investice už jaksi nenesou. Až padne US na zadek, jakože padne, tak co budou ti důchodci dělat, když mají všechno ve fondech, půjdou se pást? Minulé výnosy nejsou zárukou výnosů budoucích… V US je spousta lidí, kteří dělají i ve vysokém důchodovém věku. Právě proto, že je tam systém, jaký tam je. U nás se to zatím týká jen některých IČařů, kteří si málo odváděli, teď jsem odpálkovával jednoho prodejce elektřiny, kterému bylo 70. Jeho blbost, měl si platit a mohl už být v důchodu. Však se jen do té Ameriky podívejte, kolik se tam platí za soukromé pojištění, vůbec netušíte. Kdyby neexistoval stát, tak co bezpečnost? Budete platit soukromé pojištění, rodičům důchod, bodyguarda, abyste se přes živořící lůzu dostal do práce živý… Krásná představa budoucnosti. Jako nějaký scifi film, ale někde je to realita, stačí si zajet do nějaké středoamerické země, kde před každým obchodem stojí borec s AKčkem, proč asi? To tu chcete? To co ušetříte byste pak zaplatil za ochranku u domu a vysoké zdi, aby se přes ně lůza nedostala…. Trvám na tom, že sociální smír je i pro bohaté daleko výhodnější, než nějaká iluze rakouské školy…

  • Pavel

    13 dubna, 2021

    Tady máte něco k tomu sledování BTC:

    https://klasing-associates.com/irs-track-bitcoin-cryptocurrencies/

    A pokud si pamatuji, už v roce 2013 Snowden tvrdil, že NSA se na BTC intenzivně zaměřuje, takže už možná i vědí, co jste měl včera k večeři… 🙂

    Odpovědět

  • HlavníJeVeřit

    14 dubna, 2021

    Jasně 🙂
    No jak jsem napsal – dost lidí nedodržuje tu „hygienu“ a svým lajdáctvím zanechává stopy. Jejich problém.

    Odpovědět

  • Pavel

    13 dubna, 2021

    A btw. ta ochrana sociálně slabých je tu už teď. Stát většinou samoživitelkám doplácí nájem. Je to docela běžné a někteří pronajímatelé se na tyhle lidi specializují, protože je to ten nejjistější příjem z pronájmu, když to platí stát…

    Odpovědět

  • HlavníJeVeřit

    13 dubna, 2021

    Ano. Ale peníze dojdou. Dluh tímto tempem jednou narazí na své limity. Plus přibývá penzistů (a státních zaměstnanců, atd..) a ubývá produktivních. A naopak přibývají možnosti, jak se tomu všemu vyhnout. Před 200 lety 95% lidí pracovalo v zemědělství. Pak přišla průmyslová revoluce. Po průmyslu nastoupil věk služeb. A nyní nastupuje 4. generace ekonomiky – globální bezhraniční internetová a krypto ekonomika.
    Ano, někdo, kdo se hrabe v hnoji, či se živí utahováním šroubku M4, toho se to moc nedotkne. Ale zdaleka nejvyšší přidaná hodnota (a tedy i balík peněz) je vždy v té poslední generaci ekonomiky. A ta hodí na nějaké hranice a jurisdikce bobek. Není problém mít české občanství, trvalý pobyt v Thajsku, daňovou rezidenci v Paraguai a přes internet pracovat pro firmy po celém světě. Navíc brzy za bitcoiny.

    Nechápu, proč by vzdělaný, kvalifikovaný a pilný člověk znalý jazyků a IT zůstával (platit daně) v ČR. V zemi, kde bude platit stále více a dostávat za to stále méně. Je snad padlý na hlavu?

    Odpovědět

  • HlavníJeVeřit

    13 dubna, 2021

    Doporučuji:
    https://youtu.be/g4eDHLoOAFs

    Odpovědět

  • HlavníJeVeřit

    13 dubna, 2021

    Zkuste toto video:
    youtu.be/g4eDHLoOAFs

    Odpovědět

  • Pavel

    13 dubna, 2021

    Tak se najde jiný nájemník. Lidí je stále více a pokud jsem si všimnul, tak nemovitosti nestíhají tempu růstu populace, třeba v Praze.

    Ale jinak pravda, nebude třeba aby „produktivně“ pracovalo tolik lidí, když je nahradí stroje. Ty montovny atp., tam jen všichni čekají, až je nahradí fotobuňka s ramenem…

    Některé firmy už mají kompletně automatizované továrny.

    Já chápu, proč by chytrý a vzdělaný člověk zůstal v ČR. Sám znám američana, který projel celý svět několikrát a nakonec se usadil s rodinou tady. Třeba proto, že porod jeho dítěte ho tu nestál jako nové auto. Nestřílí tu po sobě na ulicích každý den všelijaká pakáž, můžete chodit po chodníku, protože není plný stanů bezdomovců a jejich výměšků….

    Ale to byste musel nejdřív vytáhnout paty do světa, abyste mohl ocenit rodnou zemi…

    Odpovědět

  • HlavníJeVeřit

    13 dubna, 2021

    Lidí přibývá? Máte nějaký odkaz na demografickou křivku ČR za posledních 40 let? Hlavně za pár let třetina těch lidí bude v penzi a druhá třetina budou (věční) studenti, státní zaměstnanci, neziskovkáři, grantaři a dotačníci – ti pro nás nebudou přínosem, ale naopak je budeme muset živit (pokud si nezměníme tu daňovou rezidenci).

    Automatizované fabriky: jasně.
    ALE: proč bych stavěl fabriku v ČR, kde mi zisk zdaní 50%, aby bylo z čeho živit penzisty, když ji mohu postavit kdekoli jinde?

    S těmi patami do světa jste vtipný. Mám zcestováno opravdu hodně. A ano, v USA bych žít nechtěl. Ale je plno jiných zemí, kde je bezpečno, daně nízké, dokonce daně ze zisků ze zahraničí (práce na dálku, prodej bitcoinu, dividendy, …) nulové.
    Navíc: nikdo neříká, že musíte žít tam, kde máte trvalé bydliště, tam, kde podnikáte, tam, kde máte daňovou rezidenci. To mohou být 4 zcela rozdílná místa.

    Odpovědět

  • Pavel

    13 dubna, 2021

    Podívejte se na ČSÚ. I za minulý rok lidí v Čr přibylo. Díky přistěhovalcům. Nevím proč, když tu tak skuhráte, ale spousta cizinců vidí ČR jako skvělé místo pro život a ze svých nadprůměrných platů hodně přispívají. Ono se sem totiž kromě lopat stěhuje i spousta vysoce kvalifikovaných lidí. Stejně jak vy říkáte, že kvalifikovaný člověk může dělat odkudkoliv, tak oni si často vyberou ČR.

    Daně máme relativně v průměru a problém máme spíš opačný, těch fabrik tu je až moc.

    Ale anarchokapitalistovi to asi nemá cenu vysvětlovat. Před 100 lety bylo strašně moderní být komunistou, dneska anarchokapitalistou. Neživotaschopná utopie je obojí…

    Odpovědět

  • HlavníJeVeřit

    14 dubna, 2021

    Tak si na svém a za své žijte socialisticky, komunisticky, jak chcete. A anarchokapitalisti zase pracujou na tom, aby si na svých pozemcích a za své peníze mohli žít podle svého. A bitcoin je jedním z nástrojů, jak toho dosáhnout. Třeba se ani nebude potřeba stěhovat, až budeme pracovat za nevysledovatelné nezdanitelné globální peníze.

  • Pavel

    14 dubna, 2021

    No, co jsem si tak všiml, tak anarchokapitalisti se hlavně předhánějí v rozumování na youtube a u obecenstva žebrají o bitcoiny… 🙂

    Mě ta ankap ideologie připomíná Pol Pota, také v podstatě snaha o historický reverz a naivní destrukci současného pokroku v ještě naivnější touze po nějakém „jiném pokroku“. Jako vždy, cesta do pekel…

    Ale naštěstí to skoro nikoho nezajímá a pár zhulenců s BTC na nějakém letním kempu rozumujících o klasické škole rakouské ekonomie u piva tu revoluci asi nerozpoutá.

  • HlavníJeVeřit

    14 dubna, 2021

    Je vidět, že o BTC ani AnCapu či Rakouské škole NIC nevíte.
    A k tomu jste slepý, že nevidíte, že ta revoluce již probíhá.
    Ale tak vždy budou lidi, kteří na změny paradigmatu reagují popíráním a pak se díví-závidí těm, kteří to pochopili před nimi.
    Akcie konězpřežek jste předpokládám nakupoval i když už skoro všude jezdila auta a parní vlaky. O internetu jste ještě v roce 2001 psal, že je na nic a že email nemůže ohrozit-nahradit poštu.
    Přeji vám mnoho štěstí. Hlavně pak nekřičte: „Jak jsem to mohl vědět! Žádám přerozdělení od early adopterů!“.

  • Pavel

    14 dubna, 2021

    Revoluce probíhá jo? 🙂 Jako jo, Biden teď chce jednat o minimální povinné dani pro nadnárodní firmy, jestli jste myslel tohle?

    Hlavně pozor o rozumování o revolucích na internetu, ať nedopadnete jako ti vaši kolegové, co chtěli někde bombardovat vlak v Praze… 🙂

    Bublina na BTC mě naopak zajímá, jako i jiné bubliny. Nebo třeba jako pyramidka Bernieho Maddofa, kde také nikdo nic netušil a „hlavně věřil“, a díky tomu to vydrželo v chodu dokonce několik dekád, než to padlo.

    Já bych vám přál strávit aspoň den v té vaší utopii, to byste rychle zjistil, že je to vlastně dystopie, pokud byste ten den tedy ve zdraví přežil…

    Už vidím, jak při neexistenci ozbrojených složek na některých skupinách obyvatel vynucujete to vaše „nenásilí“. To můžete jít rovnou přesvědčovat medvěda, aby se z něj stal vegetarián… 🙂

    A btw. takovéto „pokrokové“ řeči vedli přesně před 100 lety komunisti. Jenže ti aspoň oslovovali silné skupiny obyvatelstva, koho oslovujete z pražské hipster kavárny vy? Pár geeků Zhoven nebo koho?

  • HlavníJeVeřit

    14 dubna, 2021

    Jestli nevidíte rychost šíření bitcoinu, tak mi vás je líto. A to nejen mezi lidmi, ale i v bankách, finančních institucích, velkých firmách kotovaných na burze, atd…

    Vy komunusti jste cílili na plebs. Ekonomicky irelevantní plebs. Ancap cílí na ty, kteří vám ten socík financují a už je to nebaví.

    Až přestanou, budete se divit. A bitcoin je jedním z nástrojů toho přestání.

    K čemu těm vašim masám bude většina? K čemu bude spodním osmdesáti procentům (zhusta čistí daňoví příjemci) jejich láska k socialismu, dávkám, státnímu zdravotnictví a penzím, když 20% nejproduktivnějších odejde do bezhraničního kyberprostoru? Nebo jste nepostřehl, že dnes dochází ke 4. přechodu (zemědělství-průmysl-služby-kyberekonomika) a že nejvyšší přidaná hodnota dnes vzniká na bezhraničním internetu (koukněte na firmy s nějvětší kapitalizací, samé internetové firmy) a bitcoin bude jeho penězi?

    Zkostnatělý stát se stává přežitkem. Hranice vznikly a měly smysl v dobách, kdy hlavním výrobním prostředkem byla půda a skoro všichni dělali v zemědělství. Ale technologický vývoj (internet, umělá inteligence, bitcoin, …) zrychluje exponenciálně a stát a jeho byrokracie mu čím dál zřetelněji přestává stačit.

    Ale jasně, většině lidí takové změny nedojdou, dokud je nepraští do nosu. Tak si dál spokojeně žijte v blažené nevědomosti, třeba to ještě nějak doklepete (pokud vám je 65+, tak se možná dokonce ani nedožijete kolapsu penzijního systému).

  • Pavel

    14 dubna, 2021

    Bezhraniční kyberprostor… A já myslel, že jen hulíte… 🙂

    Nebo chcete utéct za Jedličkou na ten ostrůvek mezi Srbskem a Chorvatskem, nebo kde to je? Tak to asi rychle, aby vás tam brzy nebylo moc a vešli jste se tam.

    To už by byl asi lepší Jedličkův ústav… Tam by vám mohli i pomoct.

  • HlavníJeVeřit

    28 dubna, 2021

    Státní občanství: ČR
    Trvalé bydliště: Portugalsko
    Daňová rezidence: Panama (daňový ráj)
    https://liberation.travel

  • Loysa

    13 dubna, 2021

    Super. Takže by vlastně stát mohl platit nájem všem a nikdo by nemusel pracovat.
    Nebo kolik myslíte, že stát zvládne živit samoživitelek, nezaměstnaných, důchodců, státních zaměstnanců, grantařů, dotačníků, neziskovkářů, …?

    Viděl jste, jak se vyvíjí státní dluh? Věříte, že to půjde donekonečna?
    A to se demografická situace bude ještě dost zhoršovat.
    A brzy mladí a schopní začnou odcházet někam, kde nebudou nuceni tuto zátěž živit. Jako dnes z Pobaltí, Rumunska, Řecka, jihu Itálie, …

    Odpovědět

  • Penzistou od pětačtyřiceti

    13 dubna, 2021

    info.cz/nazory/cesta-k-zachrane-vladnich-financi-v-cesku-nevede-pres-duchody

    Vzhledem k tomu, že i dnes ty valorizace tak tak pokryjí růst toho, co mají penzisté ve spotřebním koši (nájmy, energie, služby, jídlo, …), tak za X let omezených valorizací se ty penze k těm šesti tisícům v dnešních cenách brzy dostanou.
    Nominálně bude za X let průměrná penze třeba 27 tisíc, ale koupíte si za ni jako dnes za 6. Na víc zkrátka nebude, takže se utěšovat větami „stát přeci nenechá penzisty na holičkách“ je z říše zbožných přání.

    Odpovědět

  • Pavel

    13 dubna, 2021

    Ok, a co tedy navrhujete? Nacpat to přes soukromé firmy za provize do BTC a Tesly? Tak to držím palce pánové… Ale ono to asi chvilku šlapat bude, tak do první krize. Pak bude mít ty důchodce stát na krku stejně, akorát ty peníze, které by od nich vybral, budou víte kde… Jsem si celkem jistý, že až většina místních diskutérů půjde do důchodu, Tesla ani BTC už existovat nebudou…

    Odpovědět

  • Penzistou od pětačtyřiceti

    13 dubna, 2021

    A já si jsem jistý, že již nebude existovat česká koruna, euro a český penzijní systém. A stát se svým dluhem bude po bankrotu.

    Každopádně prosím nechte na mě, jak se zajistím na penzi. Já vám také nemluvím do života.

    Platím sociálku dramaticky vyšší, než Novákové s průměrným platem. Kdybych to investoval, tak v penzi mohu mít chodítko ze zlata, pantofle posázené diamanty a mohu chodit holuby krmit lanýžema a kaviárem.

    Ostatně jak nick napovídá, mohl bych do předčasné penze jít v 45, protože mám našetřeno – i přes to, jak brutálně mě už stát na sociálním „pojištění“ okradl. Do té předčasné penze půjdu i proto, abych už těm zlodějům nemusel dát ani korunu (raději bych ty peníze demonstrativně spálil před ministerstvem soudružky Venezuely Maláčové).

    Odpovědět

  • Pavel

    15 dubna, 2021

    Mě se líbí, jak pořád všichni chtějí „nechat být“. Já vám něco nařizuji nebo vás nutím platit sociální a zdravotní atp.? Však to neplaťte, brzy si vás pak najde exekutor.

    A ty nesmysly s okrádáním… To si nechte. Bez toho „okrádání“ byste nebyl tam kde jste. Mladí optimisté, co tu šavlují s iluzemi a utopiemi od Rothbarda vůbec netuší a nedokážou si představit, co by následovalo. Naštěstí je to tak praštěné, že k tomu nikdy nedojde. Ten Rothbard byl taky pěkné hovado, prý svoboda znamená i to, že rodiče nemusí krmit své dítě a podobné bludy. Opravdu není rozumné naslouchat každému psychopatovi, který vyplodí kdejaký blábol…

    Odpovědět

  • Penzistou od pětačtyřiceti

    28 dubna, 2021

    Jste zralý na léčení

  • Bydlík

    15 dubna, 2021

    e15.cz/nazory/akcie-meny-nazory-jiriho-tylecka-centralni-banka-a-dostupnost-bydleni-1379583

    Sakra – aby se investice do bytů ještě nestaly předmětem zájmu centrální banky. To by pak dost investorů zaplakalo…

    Odpovědět

  • Pavel

    15 dubna, 2021

    ČNB to nezajímá, jen varuje před bublinou, ale má jiné úkoly a priority. Ale může se to stát předmětem zájmu nové sněmovny po volbách. Ale taky se bude asi rozlišovat, jestli ten byt máte jeden, nebo třeba 60. Ale nedivil bych se zavedení třeba majetkových daní, které jsou na západě hodně obvyklé a s nějakou progresí u investorů, co toho mají víc. V US zaplatíte 1-2 procenta ročně z ceny nemovitosti jako daň a v Kanadě snad ještě více a nikomu to tam divné nepřipadá.

    Odpovědět

  • Bydlík

    28 dubna, 2021

    Tak samozřejmě mě nepřekvapuje, že komunistům vašeho typu ty šílené daně nepřijdou divné.
    Předpokládám, že ani komunistické znárodnění vám nepřišlo divné.
    A mnoha lidem vašeho typu před 300 lety nepřišlo divné nevolnictví.

    Přeci se nebudete zatěžovat nějakou logikou či morálkou. Někdo si za své (již jednou zdaněné) peníze postaví bydlení a pak přijde bolševik Pavel a chce od takového člověka vybírat výpalné. Prosím prosím, obcházejte ty lidi osobně a osobně od nich chtějte ty peníze, ať si to s vámi mohou na místě vyřídit!

  • Pavel

    28 dubna, 2021

    Já po nikom nic nechci 🙂 Ale jestli jste si všiml, právě se zasekává dramatická sekera do státního rozpočtu, z čehož velká část jde třeba i na podporu podnikatelů. Dokonce jeden podnikatel tu založil i podnikatelské odbory… Jestli jsou u nás komunisti, tak komunisti naruby… 🙂

    A ty peníze, které dostali třeba i ti podnikatelé, tak to bude muset někdo zaplatit. A politikové už delší dobu koukají na západ, kde jsou vyšší majetkové daně, za to nižší DPH a třeba spotřební daně. Prostě u nás si to berou z jedné kapsy, v USA zase z druhé kapsy a podle mě je model USA lepší, protože když mám, platím víc, když nemám, platím méně. Zatímco když je zdaněná především spotřeba, táhne to především střední a nižší třída a taky důchodci. Něco na tom nechápete? Tak běžte na západ nadávat jim do komunistů, mě to neříkejte…

    Odpovědět

  • Jejda

    11 dubna, 2021

    https://www.mzv.cz/bern/cz/obchod_a_ekonomika/zpravy/blockchainu_a_kryptomenam_se_pod_alpami.html

    https://assets.bbhub.io/promo/sites/12/1060725_Crypto-Apr2021Outlook.pdf

    Odpovědět

  • Pietro

    12 dubna, 2021

    https://kryptomagazin.cz/7-zemi-kde-nemusite-kryptomeny-danit/
    – a u nás to jedním šmahem zdaní a v plné výši 🙁
    – legislativa je a bude v oblasti kryptoměn pozadu, takže nám zase jeden důležitý vlak ujíždí 🙁

    Odpovědět

  • Petr

    14 dubna, 2021

    Co znamená „nám“? Já tyto kolektivistický termíny nemám rád.
    Ujíždí vám? Ujíždí mně? Neřekl bych. Ujíždí tady Pavlovi a panu Novákovi z Bruntálu? Ano. A? Jejich problém.

    Až budeme chtít jednou vybírat, tak ta částka očekávaná českou vládou na daních bude pravděpodobně více než dostatečnou motivací ke změně daňové rezidence. Za ty ušetřené daně si pravděpodobně koupíte pěkný dům na Madeiře, kde budete trávit podzimy a zimy (půl roku => daňová rezidentura v Portugalsku, kde je daň z prodeje bitcoinu nula). Stát zkrátka přijde o naše daně, se kterými počítal na penze pro Pavla a spol.

    Odpovědět

  • OptOut!

    15 dubna, 2021

    cevroarena.cz/post/důchodci-na-dlažbě

    Odpovědět