CZK/€ 25.305 -0,06%

CZK/$ 23.413 +0,02%

CZK/£ 29.594 +0,24%

CZK/CHF 25.911 +0,38%

Text: Petr Stuchlík

14. 12. 2010

51 komentářů

Tečka za odchodem z AFIZ

 


 

 

Ve středu jsem zcela v souladu se Stanovami AFIZ oznámil vystoupení Fincentra k 9.12.2010. Připojil jsem k tomu i obsáhlé zdůvodnění, které jsem osobně přečetl přítomným členům představenstva. Protože následovala tomuto kroku neadekvátní hysterie, dovolte mi zodpovědět několik otázek, které v této souvislosti vyvstaly.

Byli jsme ve středu členy FECIF?

Po pravdě řečeno nevím. Když jste uvedeni v seznamu korporátních členů, sekretariát FECIF členství potvrdí a IT FECIF dokonce s omluvou pošle login do uzavřené online-sekce pro členy… Pak bych řekl, že ano.

Zároveň generální sekretářka tvrdí, že ne. Jak to bylo? Zajímá to ještě někoho? Pokud ne, skočte prosím na další oddíl. Pokud ano, zde je posloupnost událostí:

V pondělí 6. 12. jsem obdržel e-mailovou výzvu FECIF (s podpisem Marty Gellové a Vincenta Deruddera), aby se Fincentrum stalo členem. Ve světle připravovaného vystoupení z AFIZ nám to přišlo jako dobrý nápad. Když právní oddělení Fincentra chtělo odeslat přiloženou přihlášku, zjistilo, že jsme na webu uvedeni mezi korporátními členy. Na přímý dotaz nám sekretariát FECIF poslal mimo jiné všechny údaje pro neveřejný přístup do systému pro členy. Na základě informací od sekretariátu FECIF jsme žili v domnění, že jsme platnými členy a řádně zaplatili příspěvky za rok 2010. Naše členství nám sekretariát FECIF – formálně k naší radosti vedený Martou Gellovou – opakovaně potvrdil.

Dokonce ještě ve čtvrtek dopoledne (den po tom, co generální sekretářka médiím tvrdila, že jsme nikdy nebyli členy) přišla omluva z IT FECIF za opožděné zaslání logovacích údajů, kde v závěru doslova stojí: “The area is for members only, we check every subscription to make sure they are members before enabling access, and as I was out of office that day it took s a bit longer.“

REKLAMA

Kdyby nás sekretariát FECIF neodradil od podání přihlášky s odkazem na naše aktivní členství, podali bychom řádně přihlášku a komunikovali, že vstupujeme do FECIF, nikoliv, že zůstáváme členy.

Když se ve středu začaly v on-line médiích objevovat tvrzení Marty Gellové, že nejsme členy, nechali jsme úředně zaznamenat, že ve středu večer byli v seznamu členů pouze Fincentrum a ZFP akademie. Tím pádem je argumentace, že zde jsou automaticky všichni členové AFIZ, lichá.

Po telefonickém rozhovoru s Vincentem Derudderem jsem ve středu pozdě večer dorazil na večírek AFIZ, kde jsme se dohodli, že nechceme z komára dělat velblouda, že pro jistotu ve čtvrtek podáme přihlášku (příspěvky na rok 2010 již byly zaplaceny). Tak se i stalo a Fincentrum je členem FECIF, teď už snad i pro jeho generální sekretářku.

Omlouvám se všem čtenářům za zdlouhavé vysvětlení, ale nemohu se nechat obviňovat ze lži.

Poznámka: Ve večerních hodinách 13. 12. 2010 opět zmizelo logo Fincentra z webu fecif.eu, přestože máme znova potvrzené členství. Tak nevím, kudy se FECIF vydal.

Lukáš Štork a role AFIZ

Na mnohé otázky – co mohl či měl udělat AFIZ víc, mohu říct jediné: NIC. To je právě ten problém.

Lukáš Štork z OVB je symbol neetického jednání ve finančním zprostředkování (nemohu říci poradenství), zdaleka však není jediným na trhu. Ondřej Malý z Hospodářských novin shrnul odchod Fincentra z AFIZ trefně do jedné věty: Fincentrum vystupuje z Asociace, protože je bezzubá. AFIZ udělal vše co mohl, ale stejně nic nezměnil. Absolutně nic. K čemu pak všechna krásná slova o samoregulaci, když AFIZ nedokáže omezit ani ten nejkřiklavější případ? K dobru AFIZ je třeba říci, že USF se o žádná omezení nikdy ani nesnažilo.

REKLAMA

Společná tisková zpráva AFIZ a USF po našem odchodu to potvrdila: „Představenstvo AFIZ na svém zasedání jednoznačně toto rozhodnutí přivítalo, neboť způsob působení této společnosti (Fincentra) na trhu finančního poradenství se dlouhodobě vymyká principům uznávaným ostatními subjekty trhu.“

Principy uznávané společnostmi jako ZFP, Kapitol nebo Partners (exOVB) a OVB jsou možná společné. Ale právě tyto společnosti reprezentovaly ještě nedávno absolutní většinu trhu. Kdo je tedy zodpovědný za jméno, které finanční „poradenství“ v Česku má? Štork je jen symbol, špička ledovce.

Fincentrum se nestydí, že uznává jiné principy. Dlouhodobý důraz na kvalitu a transparentnost směrem k poradcům i klientům je důvodem, proč jsme nejrychleji rostoucí finančně-poradenskou firmou v České republice. S Fincentrem rostou i jeho poradci. V rámci námi uznávaných principů je u nás vítán každý, kdo to s poradenstvím myslí vážně a komu jeho rádoby-poradenská společnost neposkytuje odpovídající zázemí.

Mimochodem: s odchodem Fincentra je prý reálná fúze AFIZ a USF. Lukáš Štork tak bude pod hlavičkou OVB opět členem AFIZ.

Dodatek k nepodepsané otázce z diskuse (Otázka: „Kdyby se pan Štork se svojí obrovskou a z hlediska storen bezproblémovou produkcí rozhodl odejít z OVB a rozšířit řady poradců Fincentra, odmítl byste ho?“): Odpověď zní ANO a není to jen teorie. Při oťukávacích a nezávazných debatách s jedním z jeho nadřízených o teoretickém přechodu struktury do Fincentra byla jednou z našich podmínek „struktura ano, ale bez Štorka.“ Nedohodli jsme se.

Čas a forma vystoupení

Vystoupení v den Valné hromady AFIZ mělo jediný důvod. Chtěl jsem o tom vrcholné představitele všech korporátních členů (kteří se setkávají jen v den VH) informovat osobně a sdělit jim osobně z očí do očí důvody. Navázal jsem tak na opakované debaty o poslání a významu AFIZ, které jsem otevíral na předchozích představenstvech. Bohužel pro AFIZ pro nezájem ostatních členů bezvýsledně.

Forma vystoupení neměla zkomplikovat Valnou hromadu AFIZ. Kdybych ji opravdu chtěl zkomplikovat, tak to udělám třeba tak, že vystoupíme ke dni konání VH, ne ke dni následujícímu. Nebo – pro větší efekt – tím zahájím Valnou hromadu.

REKLAMA

Konal jsem s ohledem na řádný průběh Valné hromady, což se beze zbytku podařilo. Valná hromada proběhla řádně a dokonce bez zdržení. To jsou fakta. To ostatní je hysterie konkurence – jejíž někteří představitelé se ani neobtěžovali přijít na koordinační představenstvo před Valnou hromadou. O to víc byli slyšet po našem vystoupení.

Mediální charta

USF a AFIZ se sblížily již v červnu, kdy Unie přišla s návrhem, aby se členové asociací zavázali, že se navzájem o sobě nebudou v médiích jakkoliv vyjadřovat.

Fincentrum jako jediný člen odmítlo tento návrh ze dvou důvodů:

1)  Respektujeme svobodu projevu. Ano, přináší i spoustu balastu, ale každý demokrat ví, že jakékoliv stanovování hranice „co ano, co ne“ zavání dříve či později průšvihem. Jedinou možnou výjimkou je protiprávní jednání, kdy hranice stanovuje zákonodárce. Investujeme.cz je dnes nejsledovanějším médiem (nejen internetovým) ve finančním poradenství a informační otevřenost je jedním z důležitých důvodů. Když jsme zkoušeli (tuším před třemi lety) kultivovat diskuse pouhým zveřejněním IP adres, protestovali nejvíce Ti, kdo dnes volají po „umravnění“ diskuse.

2) Mediální charta je více či méně skrytý pokus o kartel, který naštěstí AFIZ nepřijal. Kdyby se tak stalo, vystoupili bychom už okamžitě po přijetí takového dokumentu.

V diskusi jsem objevil názor, že snaha o „slušnější“ příspěvky zavání komunistickým režimem a tvrdou regulací médií, „aby se vyjadřovaly tak, jak chce socialistický člověk“. Byť jsem v roce 1989 chodil do 7. třídy, lépe bych to nevystihnul! Můžete se spolehnout, že ve Fincentru z vás nikdy socialistického, tyrkysového, modrého nebo červeného člověka dělat nebudeme. Negativní názory nás totiž posouvají dále.

Rada na závěr

Vystoupili jsme z profesní asociace. Reálně jedné ze tří (AFIZ, USF a nezapomeňme, že FECIF také pokrývá ČR). Nic víc, nic míň. Promíjím všechny výroky reprezentantům asociace, kteří byli tímto krokem zaskočeni a jednali unáhleně.

Chce-li AFIZ – ať už jako samostatná asociace nebo ve spojení s USF – získat nové členy, měl by se příště chovat profesionálněji. Musí se chovat profesionálněji. Poslední dny možným zájemcům ukázaly, že vystoupení z asociace (tj. legitimní krok, ať se asociaci líbí nebo ne) se neodpouští a je doprovázeno neprofesionálním chováním.

Epilog

Nejsem rád, že jsme vystoupili, lidsky mi to nebylo příjemné.

Ovšem emoce do zodpovědného řízení tak velké společnosti, jako je Fincentrum, prostě nepatří. Fincentrum roky úspěšně roste i proto, že všechna zásadní rozhodnutí konzultujeme s manažery i poradci. Protože právě oni financují téměř všechny činnosti, včetně členství v AFIZ. Několik měsíců jsem se s nimi bavil i o skutečném přínosu členství Fincentra v AFIZ pro jejich práci. Když přínos nevidí ani oni ani vrcholové vedení… bylo rozhodnuto.

Loading

Vstoupit do diskuze 51 komentářů

Zdroj a více informací: CII750.cz



Diskuze k článku

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna, vyžadované informace jsou označeny hvězdičkou.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

 
 
 

 
  • fincentrák

    14 prosince, 2010

    Dobrý den,
    myslím, že takovou ostudu, kterou nám vedení dělá, už si jako pradcové z finacentra ani nezasloužíme. A ještě bych dosal, že mě docela překvapuje, že celou jednu větu dala redakce tučně. proč? Kvůli vyhledavačům? Může si tučnit kdo chce co chce? Mě by to nevadilo, ale nesnáším ten rozpor mezi kecama a skutečností.

    Odpovědět

  • Vím kdo jste

    14 prosince, 2010

    Z Fincentra určitě ne :)))))

    Odpovědět

  • Martin

    14 prosince, 2010

    Bez komentáře k obsahu textu zprávy – Asi nevíte jak fungují vyhledavače (jejich roboti). Jinak byste takový nesmysl nepsal. Jinak pokud je toto dle vás zneužití serveru, pak jej zneužívají jak si všímám všechny firmy, které zde zveřejňují své zprávy .. Zamyslete se trošku.

    Odpovědět

  • fincentrák

    15 prosince, 2010

    Ano, to dělám každý den. Měl byste to také někdy zkusit. Nebolí to. Uvidíte a třeba i pak pochopíte, jak fungují vyhledavače. :-))))

    Odpovědět

  • Anonym

    14 prosince, 2010

    Pane Stuchlíku, věta \“dlouhodobě vymyká principům uznávaným ostatními subjekty trhu\“ se dá vnímat i velmi negativně. Proč by pro klienty a poradce mělo být dobré, že nezveřejňujete výroční zprávy a berete do Fincentra všechny, kteří mají dvě ruce a nohy?
    Jak moc je důležité, jestli jste členy FECIF a nebo ne? Není to vůbec podstatné. Podstatné je to, že jste téměř rok byl předsedou představenstva AFIZu a mohl jste konat, ale bohužel jste trh nikam neposunul. Nic jste nezlepšili.
    A Štork je v tomto případě jen zbytečná záminka. Chováte se úplně stejně jako OVB, které taky uteklo, když po nich AFIZ žádal zavést mechanismy a odvádět lepší práci.
    Přeji pěkný den.

    Odpovědět

  • Martin Nejedlý, Fincentrum

    14 prosince, 2010

    Pane kolego, sorry, ale co to kecáte? Fincentrum je jedna z mála firem, která zprávy zveřejňuje. Byl jste někdy na justice.cz? Jak jste přišel na to, že bereme každého? Ano berem hodně lidí, stejně jako všechny ostatní firmy, ale zdaleka ne každého. A hlavně náš systém pravidelně čistíme. O lidi, kteří nedělají nebo nedodržují základní poradenské principy.
    Vy jste někdy byl na představenstvu AFIZ? Jak chcete jedním hlasem přehlasovat kolegy z jiných firem, které dělají byznys zásadně jinak než my a mají jiné zájmy (Kapitol, ZFP a malé firmy)? Jak chcete přehlasovat Martu Gellovou, která má z principu věci zájem na maximalizaci příspěvků? Probuďte se a nekydejte. Dík

    Odpovědět

  • diz

    14 prosince, 2010

    A co to kecáte vy? Pokud je známo, tak paní Gellová nebyla členkou představenstva AFIZ tudíž tam nehlasovala. Navíc rozpočet AFIZ je několik let stejný, tak o jaké maximalizaci příspěvků mluvíte? A je také dostatečně známo, že pan Stuchlík se ani jednou nepokusil dát o jakékoliv změně v činnosti AFIZ hlasovat třebaže byl předsedou představenstva AFIZ. Tak o jakém přehlasování to mluvíte?

    Odpovědět

  • Anonym

    14 prosince, 2010

    Pane Nejedlý, naštěstí nejsme kolegové. Za výroční zprávu se omlouvám, hledal jsem jí na vašich stránkách, kde jsem jí nenašel, na justici samozřejmě je.
    Máte ještě někde k dispozici strukturu produkce Fincentra za rok 2009? Neumím na internetu moc vyhledávat.
    Děkuji za případný odkaz.
    Ještě k náborům, informace mám z první ruky, seděl jsem s jedním vaším regionálním ředitelem, hned mi byla nabídnuta superpozice aniž bych vůbec ukázal, jestli něco umím. Takže mám osobní zkušenost.
    Nejsem nejlepší poradce v ČR, v oboru jsem přes 2,5 roku, takže je ještě potřeba se hodně vzdělávat,ale rozhodně mám více znalostí a informací než tento regionální ředitel, který ve financích dělá cca 13 let.
    Obrázek nechť si každý udělá sám.
    A k AFIZu, nemyslím si, že děláte byznys zásadně jinak než ostatní členové AFIZu (viz třeba projekt Trefa, to nemá s poradenstvím nic společného).
    Pěkný den.

    Odpovědět

  • Pavla

    17 prosince, 2010

    Jste v branži necelé 3 roky a myslíte si, že jste sežral svět. Já působím ve finanční sféře 11 let a věřte, že vymývání mozku jsem zažila a vy jste jeden z těch, kteří tento problem má. Jednou příjdete na to o čem to je. Až si sundáte své Partners brýle, pochopíte.

    Odpovědět

  • Anonym

    18 prosince, 2010

    Dobrý den slečno anonymní Pavlo, já nemám žádný problém a vůbec si nemyslím, že jsem sežral svět.
    Stačí si pořádně přečíst můj předchozí příspěvěk.
    Přeji krásný den.

    Odpovědět

  • Jiří

    18 prosince, 2010

    Myslím si, že nezáleží pouze na tom jak dlouho působíte ve finanční sféře, ale v jaké společnosti jste pracovala a kdy jste sundala růžové brýle. Znám pár poradců, kteří mají praxi přes 10let a růžové brýle ještě nesundali, nebo je spíše sundat ani nechtějí. Žijí ve světě lží. Chystá se zajímavý projekt, který otevře oči všem a nejenom klientům.

    Odpovědět

  • Petr K

    19 prosince, 2010

    O jaký projekt jde?

    Odpovědět

  • Jiří

    19 prosince, 2010

    Představte si webovou aplikaci kde nebudou zkreslené informace na které narážíme denně. Aplikace, který Vám umožní se podívat pod pokličku. Smysl tohoto projektu je otevřít všem vymytým hlavám oči a zároveň klienty varovat před černými ovcemi. To co se děje na finančním trhu je hrůza a děs. Ovšem to není celý projekt, ale jenom část projektu. Více prozradit nemohu. ČNB sice má v úmyslu určité změny, ale nevěřím, že to bude dostatečné opatření.
    Jde o to, aby se o nápravě pořád jenom nemluvilo, ale aby se tak i konalo. Bavím se tím jak některé společnosti mluví o tom, jak by se trh měl vyčistit, zlepšit, ale přitom jejich ovečky dělají finančnímu poradenství ostudu.

    Odpovědět

  • Realista

    19 prosince, 2010

    Proberte se naivko i s Vasi webovou aplikaci a prevratnymi projekty, ktere se chystaji. :)) CNB nechysta nic na cem by se nejak nepodileli velke spolecnosti. Ale realne še chystaji veci, ktere malym spolecnostem velmi znesnadni ci hodne zdrazi fungovani a tudiz v podstate znemozni fungovani.

    Odpovědět

  • Jiří

    19 prosince, 2010

    Pane, uvidíme. Především velké společnosti mají problémy. Podívejte se např. na ZFP. Asi moc pod pokličku nevidíte, ale to nic. Projekt nemá za cíl někoho potápět, asi jste to nepochopil. Ten kdo je poctivý a pracuje, tak jak pracovat má, tak mu projekt pomůže a je jedno jestli dělá v malé, nebo ve velké firmě. Podle toho co jste napsal, jste vůbec nic nepochopil. Zkuste se podívat na to jak to funguje ve světě, ČR je hodně pozadu.

    Odpovědět

  • Realista

    19 prosince, 2010

    Prave to zahranici je dukazem. Jde videt, ze jste krmen hodne mylnymi informacemi. Zfp jen proste nastesti pro vsechny dosla na konec fungovani sveho modelu. Doufejme.

  • Jiří

    20 prosince, 2010

    Záleží jak se na to budete dívat. I v zahraničí působí špatné společnosti, ale ve vyspělé Evropě je velmi rozšířené placené poradenství. Poradci ve světě více využívají servisních společností. Má to velké výhody, které bohužel poradci v ČR teprve objevují. Není tam poměrně tolik podvodů jako u nás. Finanční poradci mají dobré jméno především v USA, u nás je finanční poradce brán jako černá ovce, která chce jenom vydělat. Doporučuji se setkat s lidmi, kteří tyto zkušenosti mají. V ČR jsou bohužel firmy, které dělají ostudu a nezáleží na tom jestli je to velká firma nebo malá.
    Když pracujete pro velkou firmu, neplníte sny sobě ale firmě. Dříve nebo později na to poradci přijdou a odchází, proto je společnosti drží nesmyslnou smlouvou.
    IFP, co to je? Prodávají rohlíky nebo chleba? Jak může taková společnost v ČR podnikat? A není to jediná společnost, která dělá hromadné nábory a sepisuje závazné smlouvy na IŽP. ČNB by se měla zaměřit především na takové společnosti. IFP byla šetřená ČNB, ale firma stále funguje. Už tolik stížností bylo podáno a pořád se nic neděje. Aplikace bude nabízet informace o tom, jak se dnes mohou klienti bránit. Čím více lidí projekt podpoří, tím bude úspěšnější.

  • Tomáš Marný

    20 prosince, 2010

    V zahraničí je rozšířené placené? Zdroje se mírně liší, ale uvádí se, že v retailu Západní Evropy je podíl 4-6% na všech obchodech. To je rozšířené?! 🙂 (Tedy pokud nehovoříme o správě aktiv, ale to členové AFIZu s ohledem na velikost majetku svých klientů nedělají.)
    USA bych do toho nemíchal, pojem finanční poradce v Evropě a USA je zcela odlišný, dán historickým pozadím a zcela jinou právní a daňovou legislativou. Stačí si projít odpovídající ANSI normu a porovnat se stavem v EU.

  • Jiří

    21 prosince, 2010

    Napíši to asi tak. Asociace které prosazují MLM, nikdy nebudou podporovat přímé provize. Asociace tvrdí, že je to nereálné, ale je to nereálné jenom proto, protože to nechtějí prosazovat a není se čemu divit, společnosti na bázi MLM jsou zaměřené především na nemajetné klienty“ Nevím jaký je podíl, ale i 6% je uspokojivé procento. Placené poradenství je pro užší klientelu a pro špičkové poradce, kteří dokáží své nástroje a znalosti využít. Placené poradenství má budoucnost pro vybrané poradce a klienty.
    V zahraničí jsou vyplácené extrémně vysoké provize za životní programy, jednou dojde na snižovaní. Navíc v určitých zemích je MLM zakázán a ani se nedivím. Snižování provize nebude v ČR asi až tak citelné, protože samotní členové asociace, mají svůj model pevně nastavený a nemají prostor pro nějaké snižování. Když se zde budeme bavit o kvalitě, proč AFIZ nenastaví vlastní tvrdší podmínky pro své členy? Na to je jednoduchá odpověď, protože to členové nechtějí, jen se o tom mluví.
    Chystá se důchodová reforma, zažijí lidé stejné podvody jako na Slovensku? Chápete na co narážím???

  • Tomáš Marný

    21 prosince, 2010

    Ve White book (financial) EU, která je podložena seriozním dotazováním je uvedeno, že klient si přeje aby mu bylo raděno. Zároveň ale nechce za rady platit. Upozorňuji, že dotazováni byli „vzdělání a zkušení“ klienti Západní Evropy. Mass, Up mass ale i Affluent segment je tak prostě nastaven.
    Tedy, příčinou nejsou MLM ale MLM jsou důsledkem.
    Tolik k asociaci.
    K 6%, proto jsem záměrně psal o správě aktiv. Při vší úctě ke všemu, co jsem měl v ČR možnost vidět, ať již hovoříme o bankách nebo Vašich „vybraných poradcích“, na skutečnou správu aktiv tu nikdo nemá a) znalosti, b) zkušenosti c)zázemí d)možnosti. Nicméně souhlas, placené poradenství má budoucnost, Ale vzhledem k výše napsanému, nebude to Jenda z Horní Dolní, co se rozhodl, že bude poskytovat placené služby.
    Pokud mohu sledovat, (přiznávám, že neznám podmínky okrajových zemí EU), u provizí za životní programy, pokud máte na mysli kapitálové a investiční pojištění, jsou podmínky srovnatelné se starými zeměmi EU. V minulosti sice byly například v DE odměny vyšší, ale došlo ke korekci.
    Nevím v kterých zemích je MLM zakázané? Touto informací nedisponuji a zajímá mě. Můžete být konkrétní?
    Slovensko – jistě, dílka firem jako je ZFP vedli až ke změně zákona o DDS. Nicméně, pokud vyjdeme z informací, které poskytlo MF ČR, tohoto rizika jsou si vědomi, a proto se vedou úvahy že by registrátorem byla např. Správa soc. zabezpečení. (Nechávám stranou nakolik je to z kapacitních důvodů reálné.)

  • Jiří

    22 prosince, 2010

    Zdáte se mi jako seriozní člověk.
    Rozhodně nechci zde shazovat nějaké statistiky, ale zaleží jak se člověka zeptáte. Kdyby se lidem vysvětlilo o čem to je, tak by se rozhodovali jinak. Bohužel lidé nemají dostatek informací na to, aby si vytvořili kvalitní obrázek toho co je pro ně nejlepší. Klientům je vymýván mozek a jsou masivně ovlivňování. Nevím co si představujete pod slovy vzdělaní a zkušení. Vzdělání s tím nemá nic společného a zkušený může být pouze ten, který to sám zkusil. Vím že asociace jsou proti tomu, protože zastřešují především velké MLM společnosti. Já přece neprosazuji jenom placené poradenství, ale myslím si, že by rozšíření nebylo marné pro vybranou klientelu. Osobně bych takového poradce uvítal daleko více, než zprostředkovatele ze závislé firmy, která své zprostředkovatele omezuje v rozhodování. Zprostředkovatele duplikují, poradci uvažují a to je obrovský rozdíl. Nechci, aby mi někdo nutil své programy, chci radu a spoustu lidí za dobrou radu je ochotná zaplatit. V MLM společnostech je klamně vysvětlováno placené poradenství, buď cíleně mlží, nebo prostě neví o čem mluví.
    Pro informaci, já placené poradenství neposkytují, pouze o tom přemýšlím. Tato práce je ze začátku celkově mnohem náročnější. Na druhou stranu, lišit se od ostatních je opravdu neodolatelná výzva. Mít smlouvu s klientem a ne s pojišťovnou, byt 100% nezávislý a vytvářet si věrnou klientelu je velké lákadlo. Myslím si, že zde nemusím vysvětlovat další výhody. Je to opravdu zodpovědná práce, ale o to může být daleko více přínosnější a to jak pro klienta tak pro poradce.
    Na Slovensku byly podvody, které se řeší dodnes. Je zajímavé, že podvody dělala především mega velká společnost, která je členem AFIZ. Proto tuto asociaci ani neberu a nechápu jiné členy, jak tam někoho takového mohou trpět. Myslím si, že to bude jedna velká fraška. Je až zarážející kolik firem láká lidi na důchodovou reformu, zneužívají důvěru lidí, takovým firmám člověk má věřit???
    Kde jsou MLM zakázané netuším, četl jsem to kdysi na internetu (FECIF)
    Když se bavíme o zdrojích, kde jste našel příslušné statistiky???

  • Anonym

    14 ledna, 2011

    all
    Podstatou problémů je naivita a negramotnost těch, kteří se spoléhají na různé MLM systémy ve finančním poradenství. V MLM nejsou žádné záruky, smlouvy o ničem, pouze často partička chamtivců chce zneužít a okrást ty, kteří mají málo, a podlehnou evidentním blábolům typu „ZFP“!. Dokonce je evidentní zločinec navádějící veřejně ke kriminalitě /nezákonnému uzavírání smluv, pod nátlakem, podváděním, klamáním…/ znovu od 13.1. v představenstvu AFIZ, takže nastávají zákonitě otázky typu :
    Komu a čemu vlastně slouží AFIZ ?
    Kdo ho vůbec potřebuje ?
    Samozřejmě se najdou i paraziti, kteří chtějí zneužít tíseň podvedených k jejich dalšímu ožebračení. Základem je neplatit nikomu nic dopředu, nenechat se nalákat na účasti žádných seancí řízenými chamtivými nenažranci a zločinci, a raději se soustředit na konkrétního zdokladovaně dobrého a znalého poradce, který nežije z bouchání smluv, není zapojený v žádné finanční instituci, není sociopatem, který zneužívá i veřejně manželky a přítelkyně spolupracovníků, nedává do představenstva firmy chamtivce a podvodníky – třebas i prodávajícími falšované telefonní karty pro volání gratis na úkor telekomunikací, nelikviduje vlastní struktury a jejich řídící pracovníky s cílem žít z jejich následných a udržovacích provizí… dokladů a stížností je na netě doopravdy dost.
    //www.policiste.com/podvody/zfp-mimikry-financni-poradenstvi-t536.html
    //www.facebook.com/topic.php?uid=137240646323474&topic=78&_fb_noscript=1

    Odpovědět

  • diz

    14 prosince, 2010

    Petr Stuchlík: „Chtěl jsem o tom vrcholné představitele všech korporátních členů (kteří se setkávají jen v den VH) informovat osobně a sdělit jim osobně z očí do očí důvody.“
    Skutečnost: Petr Stuchlík sdělil své rozhodnutí pouze členům představenstva, se kterými se potkával každý měsíc a pak utekl jako malý kluk dřív než se vrcholní předsdtavitelé korporátních členů dostavili na valnou hromadu. Těm to musela při zahájení valné hromady sdělit paní Gellová, protože pan Stuchlík už byl dávno pryč – tak vypadá jednání „z očí do očí“ v podání pana Stuchlíka!

    Odpovědět

  • Petr Stuchlík, Fincentrum

    14 prosince, 2010

    Na představenstvu díky VH byl Vlado Poliak (obvykle zastoupen), Jirka Klaban (poctivý účastník) a pan Blažke (občas zastoupen), všichni vrcholní reprezentanti svých společností.
    Můj předpoklad se splnil. Zástupce Partners na představenstvu chyběl, ale za to já nemohu. Přitom Tomáš Prouza patřil k poctivým účastníkům představenstev, za což mu patří pochvala.
    V jednom máte pravdu: na VH dorazil JEDINÝ svým způsobem vrcholný představitel velkého člena AFIZ – ředitel distribuce a šest měsíců jmenovaný místopředseda představenstva Petr Borkovec. Ten o svých funkcích jistě neLŽE, kariéra školitel-místopředseda představenstva za tři roky je inspirací pro všech 12 trenérů a školitelů Fincentra.
    Na Petra Borkovce bych s radostí počkal, setkání s ním je vždy velmi inspirativní. Bohužel si to nepřáli ostatní členové.
    Po svém prohlášení jsem se přítomných členů Představenstva zeptal, zda si přejí, abych zůstal na VH, třeba kvůli usnášeníschopnosti či volbě orgánů (abych VH nezkomplikoval, vystoupili jsme až k následujícímu dni). Nepřáli si to, proto jsem odešel. Celou dobu jsem se zdržoval poblíž na pražské centrále Fincentra a po telefonickém rozhovoru s VJD se na AFIZ později večer vrátil.
    Ale z Partners tam už zase nikdo z vrcholového vedení nebyl (pokud nepočítám obchodního ředitele AEGON). Mohu za to já?

    Odpovědět

  • diz

    14 prosince, 2010

    Pane Stuchlíku doporučuji vám psychiatrické léčení pod dohledem statného ošetřovatele jak by řekl klasik. Zamotáváte se do vlastních lží a řešíte to jako vždy útoky na ostatní. Možná si myslíte že jste vtipný ale jste obyčejný trapný ubožák kterého doma zapomněli vychovat. Mimochodem moc dobře víte že Tomáš Prouza se řádně omluvil pro nemoc.

    Odpovědět

  • fc

    14 prosince, 2010

    Marto, Petr Stuchlík je hodně psychicky stabilní i odolný. Akorát je prostě tvrdě pragmatický manažer bez kompromisů. Jasně. Nemá doma deset let zrovna dlouhonohou blondýnu. To ve 21. století někomu vadí?

    Odpovědět

  • diz

    15 prosince, 2010

    Marto??? :-)))))))))))Tak to se povedlo! Sexuální orientace je snad jediný s čím nemám u pana Stuchlíka fakt problém zmíněný zjevný nedostatek rodinné výchovy se u něho projevuje totální absencí elementárního slušného chování a sebereflexe.

    Odpovědět

  • kolegové

    30 prosince, 2010

    Dodatek k nepodepsané otázce z diskuse (Otázka: „Kdyby se pan Štork se svojí obrovskou a z hlediska storen bezproblémovou produkcí rozhodl odejít z OVB a rozšířit řady poradců Fincentra, odmítl byste ho?“): Odpověď zní ANO a není to jen teorie. Při oťukávacích a nezávazných debatách s jedním z jeho nadřízených o teoretickém přechodu struktury do Fincentra byla jednou z našich podmínek „struktura ano, ale bez Štorka.“ Nedohodli jsme se.
    – Pane Stuchlíku, nechce se mi věřit. Známe osobně „jednoho z nadřízených Štorka“.
    Hodně konkrétní informace!Může to být jen Podolák nebo Křen,jiný nadřízený není. Jak můžete degradovat Fincentrum takovou informací? Lidi od grázla a podvodníka Podoláka utekli k vám a vy byste je hodil do jednoho pytle? Křen není manažer, neví která bije. Je rád,že je rád a svý bouchače plácá po zádech. Nemá o etice poradenství ani páru.

    Odpovědět

  • Taky kolega

    30 prosince, 2010

    Jedna se samozrejme o Podyho. A bylo to na spadnuti, ale doslo mu, ze by si nepomohl.
    Ale degradovat? To nemuzete myslet vazne. Podolak neni zadny zazrak, ale pri srovnani s odpadem, ktery je ve Fincentru je to jeste super kluk. Ze srovnani s nejvetsim a nejdrsnejsim bouchacem z aegonu, grazlem s CMSS a mraky lidma ze ZFP vychazi Podolak jako nejvetsi odbornik. Zeptejte se v aegonu, co tam tento mistr vyvadel za prasarny a v cmss jake prumerne cilove castky melo vedeni toho pana. A takto by se mohlo pokracovat. Stork by tam jen zapadl. Jen se o nem uz moc vi a to je moc i na Fincentrum a strategii fincentracke propagandy, ktera prekonava v nekterych ohledech i tu komunistickou.

    Odpovědět

  • Mirek Hloušek

    30 prosince, 2010

    Prosíme děti z Partners, aby si vzaly něco na uklidnění.

    Odpovědět

  • Honza

    30 prosince, 2010

    myslím, že průměrný věk poradců Partners 30,5 roku je tím nejsprávnějším. Vzdělaní, nezkažení komunismem, zvyknutí používat moderní nástroje atd. Prostě ideál, na kterém se dá stavět.

    Odpovědět

  • z pojistovny

    30 prosince, 2010

    Hlavne jsou dostatecne nezkuseni na to, aby se nechali krmit kecama o snizene provizi a nepremysleli, z ceho si Radim s Petrem stavi vily. Z ceho vyplaceji ostatni ucelove spolecniky, za co kupuji penize.cz, z ceho Petr financuje milenky a Radim plati drzhubne.
    Partners jsou nejvetsi podvod ceskeho zprostredkovani. Podvod na tech co makaji v siti, ne na klientech. Az to praskne, bude to hukot.
    Honzo, jste si jisty, ze vite o vsech financnich tocich Partners? Ja sam jsem na jeden takovy skryty ucet penize posilal. Jenze uz to Radas prehani, kohoutek jsme zavreli.
    Mnoho stesti, vzdelani nezatizeni poradci Partners. Az se v roce 2011 probudite, budou se vam jen smat. I Tobe Lucko, i Tobe, Petre K.

    Odpovědět

  • Tygr

    31 prosince, 2010

    Tak takové blafy jsou možné pouze na investujeme.cz 🙂
    Děkujeme pane Zámečníku za výbornou diskuzi 🙂

    Odpovědět

  • Anonym

    31 prosince, 2010

    Mě neděkujte – o čem diskutujete s dalšími čtenáři, záleží jen na vás a ostatních čtenářích.

    Odpovědět

  • Kristyna Havligerova

    31 prosince, 2010

    To je spravne pane Zamecniku. Nezavadite cenzuru jako Partners na finmagu. Dekuju Vam a preji za celou redakci pevne nervy do roku 2011.

  • Anonym

    7 ledna, 2011

    Paní Havligerová, proč je podle vás lepší nemoderovaná anonymní diskuze plná lží, nadávek, pomluv a urážek?

  • Anonym

    7 ledna, 2011

    Myslel jsem to to trochu ironicky, že si tu i v roce 2011 každý může napsat jakýkoli nesmysl , lež a pomluvu. Je problém zavést pravidla v diskuzi a tyto pravidla dodržovat? Nebo si tady každý může léčit své komplexy?

  • H.

    31 prosince, 2010

    to jsou zase bláboly. Asi jako ty pohádky, že dostali 100 mil. Kč z AXY a že oni osobně dostali každý jedno auto, aby odešli z OVB. z čeho si stavějí svoje domy? jednoduché. jsou partneři v síti. příjem 3 – 5 mega měsíčně. z toho už se něco postavit dá a není na tom nic tajnýho. teď už jsou další dva partneři. Partners jsou naopak extrémně transparentní a kdybyste byl skutečně z pojišťovny, tak byste věděl, že produkty Partners mají skutečně nižší provize a celkové poplatky než Vaše pojišťovna vyplácím jiným společnostem u dražších produktů. a z čeho kupují penize.cz apod. znovu velmi jednoduché. pokud má firma obrat 1 mld. Kč, na provizích vyplatí 0,8 mld. Kč, tak zbývá 200 mil. Kč na zaměstnance, servis a podporu a samozřejmě na investice jako jsou investička a penize.cz apod. blafy chudáčku z žádné pojišťovny.

    Odpovědět

  • Od Podža

    30 prosince, 2010

    To je něco jinčího, jestli ho srovnáváte s většíma grázlama než je sám. Utekli mu slušný lidi a k tomu ještě odborníci. Nesahal jim po kotníky. Co je to za spokojenou holku – správnej kluk? To pak traktorista Krajíček, co ho taky nevzali s sebou je správnej kluk. Naše holky by taky mohly vyprávět! To by prošel.

    Odpovědět

  • taky správnej kluk

    31 prosince, 2010

    To by byl Absurdistán. Utečeš od intrikána Podoláka do Fincentra a potkal bys ho ve Fincentru. Pane Stuchlík, to by byl přestup roku! Jeho struktura s bouchačem Krajíčkem. V OVB Štork č.2. Taky se u něj učil. Vysoký investička bouchá s „týmem analytiků a právníků“ jako na běžícím páse. Udělat z analfabeta Krajíčka poradce, nemožný!
    Podolák ví, že se nemůže jinde chytit. Ty špinavosti u Křena by jinde dělat nemoh. Sondoval v Partners,vymetli ho. OVB stojí na principu okrádání a intrik. To je společný princip AFIZU? Společných principů za totáče bylo. Stačí vyřešit KAUZU ŠTORK pánové a dámo z AFIZU. Nestrkejte hlavu do písku!!!!

    Odpovědět

  • účastník valné hromady

    14 prosince, 2010

    jen další lži pane Stuchlíku. zbytečné řešit a ztrácet čas. každý si udělá závěr sám. způsob působní fincentra pan Švorba popsal přesně, způsob působení fincentra v AFIZ také mluví za sebe a vyjadřit se dá slove NIC, prostě NIC, bohužel NIC, způsob odchodu popsal pan Borkovec velmi trefně a způsob vyhrocené a směšné komunikace demonstrují všechna tato vyjádření a chování pana Stuchlíka na večírku po valné hromadě naznačuje těžkou nevyrovnanost a osobní problémy.
    souhlasit se dá s jediným – způsob podnikání fincentra se skutečně prostě vymyká. na každého však jednou dojde.

    Odpovědět

  • čtenářka

    14 prosince, 2010

    „působení pana Švorba“? Nechtěl jste říci „Štorka“? Pan Švorb pracuje u Vás v Partners.

    Odpovědět

  • diz

    14 prosince, 2010

    Ono by to chtělo pořádně číst a pak teprve něco psát – nejde o působení pana Švorba ale o působení Fincentra, které popsal pan Švorb v této diskusi o pár řádků níž. :-))))

    Odpovědět

  • Pavla

    17 prosince, 2010

    Já pořád nemohu pochopit, proč se to tady tak řeší??? AFIZ je nevýznamná organizace už jenom proto, že má takové členy jaké má. Vůbec bych si s tím nelámala hlavu a teď se do mne vymyté hlavy pusťte. Velké společnosti si pořád na něco hrají a zatím jsem nepřišla na co.

    Odpovědět

  • Jiří

    18 prosince, 2010

    Souhlasím, být členem asociace kde rozhodují především lidé ze společnosti, které nemají s finančním poradenstvím nic společného je opravdu nevýznamné. ČNB chystá změny, uvidíme jak se přizpůsobí MLM společnosti zaměřené na kvantitu.

    Odpovědět

  • Aneta

    19 prosince, 2010

    Zprostředkovatelé MLM poradenských společností jsou většinou prodejci, kteří především (z obchodních důvodů) předstírají poradenství. Fincentrum a jiné MLM poradenské společnosti byly založeny za účelem velmi zajímavého zisku na finančně i právně negramotných retailových klientech. Těmto klientům poskytují své služby jen o něco málo více finančně gramotní obchodníci (zprostředkovatelé), kteří financím příliš nerozumí a později, když už třeba prohlédnou, se nechají koupit za vysoké provize z obchodů. Vysoká výše vyplácených provizí má samozřejmě negativní dopad na cenu zprostředkovaných finančních produktů. Víceúrovňová struktura MLM poradenských společností je nutnou podmínkou pro růst (tj. i zisk) společnosti a opět má negativní dopad na cenu zprostředkovaných finančních produktů. A ostatní už ponechám na objektivním úsudku čtenářů.

    Odpovědět

  • Anonym

    21 prosince, 2010

    Aneta, je to daleko horší, Není problém, aby se do čela představenstva této „organizace placené členy“ dostal i organizátor jednoho z největších podvodů na Slovensku, a zjevně jen proto, že platí největší členské, a neoprčávněně se chválí veřejně, že je jednotkou… ale nechápe, že v podvodech. Ve finančním poradenství je veřejné hodnocení právě opačné, jsou nejhorší.
    A koho že už z těch závislých úředníčků v AFIZ zajímá, že nejde nejen o protizákonnou činnost v oblasti důchodové reformy v SR, o amorálnosti na úrovni vlastnictví a řízení firmy, o podporu prostituce a kuplířství, o daňové podvody, o mnohá trestní oznámení a stíhání těchto zjevných zločinců – hlavně že máme členské… takže nemám jinou možnost, než rozšířit oznámení o paragraf 252 trestního zákona těch, kterým jsem několikrát zaslal důkazy. Prostě odejdou všichni. Nikdo nepotřebuje parazity, a v důchodové reformě tuplem. V prospěch všech podvedených, okradených a soudně stíhaných spolupracovníků a jejich pozůstalých, a to i vlivem nečinnosti i této „firmy“.

    Odpovědět

  • Radek

    21 prosince, 2010

    Pane Jedličko, to že někdo na někoho podá trestní oznámení, ještě neznamená, že dotyčný spáchal trestný čin. Pokud vím, tak soud zatím nepotvrdil ani jedno vaše obvinění.

    Odpovědět

  • Anonym

    22 prosince, 2010

    Radku, nejen pro mně jste obyčejný anonym, ale nevadí mi to. Mám samozřejmě soudní precedens z prosince minulého roku, kdy mezinárodní podvodník, stíhaný na základě vícero paragrafů trestního zákona, zaplatil to, co požadovala AXA po podvedené a okradené firmou ZFP, jmenovitě „majiteli a jejich nohsledy“, a samozřejmě ostré doklady nedám na net, nemohu narušit průběh vyšetřování. Váš pokus nevyšel… a chcete-li více, obraťte se na orgány činné v trestním konání… pokud si tedy troufnete.
    Jde o 18C/144/2009, ale potřebujete na to mít i právo…

    Odpovědět

  • Jiří

    23 prosince, 2010

    Radek nemá ponětí o tom co se děje. Možná by nebylo naškodu mu poslat nějaké materiály.

    Odpovědět

  • hurjra

    28 prosince, 2010

    [Odstraněn spam]

    Odpovědět