CZK/€ 25.320 +0,18%

CZK/$ 23.408 +0,56%

CZK/£ 29.523 +0,28%

CZK/CHF 25.813 +0,21%

Text: Dušan Šídlo

24. 01. 2008

13 komentářů

Společnost Callin končí

 


 

První firma s možností sjednání pojištění výhradně přímými distribučními kanály, Callin, zkrachovala. Přesto neúspěch Callinu neodradil Allianz pojišťovnu od spuštění a společnost GDII od přípravy nového projektu. Prodej pojištění přes telefon a internet však poradce nikdy vážně neohrozí.

Podíváme-li se na stránky www.callin.cz, zjistíme, že klienti, kteří uzavřeli smlouvu povinného ručení či cestovního pojištění přes telefon, se mají pro informace o pojistných smlouvách a při likvidaci smlouvy obracet přímo na pojišťovny, u kterých byla smlouva uzavřena. Důvodem je ukončení činnosti společnosti Callin, která zahájila činnost v září 2005, kdy jako první společnost v České republice začala nabízet prodej pojištění výhradně prostřednictvím přímých distribučních kanálů.

Zatímco na konci loňského roku odmítla společnost Callin komentovat pro investujeme.cz počty uzavřených smluv s uvedením, že očekává 60.000 unikátních návštěvníků měsíčně, dnes je již sdílnější.

V oficiálním vyjádření PPF, která společnost Callin vlastnila, se tvrdí: "Skupina PPF provedla v rámci projektu Callin test trhu, který prokázal, že je tento trh perspektivní, nicméně v současnosti neskýtá takový potenciál, jaký byl na základě analýz zahraničních trhů očekáván. Lidskou i technologickou kapacitu, vybudovanou v Callinu, využije skupina PPF beze zbytku v dceřiné České pojišťovně".

Z vyjádření PPF je patrné, že ambiciózní projekt přímého prodeje pojištění zkrachoval. Zájem veřejnosti o nákup pojištění přes telefon byl i přes masivní reklamní kampaň mizivý, a tak byl celý projekt zřejmě výrazně ztrátový.

REKLAMA

Lépe na tom ovšem nejsou ani prodeje u největších českých finančních serverů. Nejlépe se daří prodeji cestovního pojištění, kterých se v sezónách prodává zhruba 10 až 15 smluv týdně. Rovněž povinného ručení se prodává několik stovek smluv ročně. Prodeje životního pojištění a pojištění majetku jsou ovšem mizivé. Výrazně se nedaří ani prodeji přímo na portálech pojišťoven – prodeje mnohdy nedosahují ani půl procenta z celkového předepsaného pojistného. Prodávají se stovky či dolní tisíce smluv za rok.

Je patrné, že přímý prodej pojištění má svá úskalí: neexistence tradice telefonického obchodování, silná pozice distribučních sítí (obava o distribuční konflikt), složitost většiny pojistných produktů, nedůvěra a potřeba přímého kontaktu ze strany klienta. K tomu je potřeba klienta přesvědčit, že prodej přes internet či telefon mu přináší dostatečnou přidanou hodnotu a výrazně nižší náklady, a to zejména tehdy, kdy pojištění je dnes nabízeno na každém rohu.

I přes tato úskalí spustila Allianz pojišťovna reklamní kampaň na www.allianzdirekt.cz, které umožňuje sjednání autopojištění a cestovního pojištění prostřednictvím internetu a telefonu. Zatím i tento projekt trpí některými nedostatky – ačkoliv se uvádí, že výhodou nabídky Allianz Directu je výhodnější cena, nejsou dle mého názoru výše těchto slev a důvody pro uzavření přes internet potenciálním klientům dostatečně zřejmě komunikovány.

Možná bude odvážnější nizozemská společnost GDII (www.gdii.cz), která chystá spuštění přímého prodeje pojištění automobilů a na rozdíl od Allianz pojišťovny nebude nijak svázána případným distribučním konfliktem.

REKLAMA

I pokud se této společnosti podaří cenově a produktově zaujmout, nebude to mít jednoduché. V prodeji pojištění bude přímý prodej vždy zanedbatelný, protože bohužel platí otřepaná pravda, že pojištění je více prodáváno než kupováno, a že lidé při nákupu služeb typu pojištění upřednostňují přímý kontakt a potvrzení si správnosti svého rozhodnutí.

Podle optimistů ovšem nebude přímý prodej mizivý navždy. Lidé mají tendenci přeceňovat nové trendy. Naopak z dlouhodobého hlediska změny podceňují, a to možná bude případ přímého prodeje.

Loading

Vstoupit do diskuze 13 komentářů

Zdroj a více informací: CII750.cz


Související články

Mohou investoři najít ziskovost v akciích obranného průmyslu

Investoři často hledají výnosy v akciích obranných společností v období zvýšeného geopolitického napětí, jelikož jsou tyto společnosti připraveny těžit ze zvýšených vládních výdajů na obranu a bezpečnostní opatření. V roce 2024, kdy geopolitické napětí stále pokračuje, by akcie obranných společností mohly být pro investory atraktivní příležitostí. Zde […]

Text: Redakce

Foto: Shutterstock

22. 03. 2024

Komentář: Šílenství měnové politiky

Současná měnověpolitická „sezóna“ začala v roce 2022, kdy centrální bankéři v západních vyspělých ekonomikách začali zvyšovat sazby, aby bojovali proti inflaci. Trvalo jim několik let, než se dostali tam, kde jsou dnes. Zda bylo jejich úsilí úspěšné, nám pravděpodobně napoví několik příštích měsíců a další období.

Text: Redakce

Foto: Shutterstock

18. 03. 2024


Diskuze k článku

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna, vyžadované informace jsou označeny hvězdičkou.

Napsat komentář: Milan Mastný Zrušit odpověď na komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

 
 
 

 
  • David Plešinger

    21 března, 2007

    Osobně – jako „koncáka“ a „marketéra“ – mě příliš toto finále nepřekvapuje. Podle sebe – myslím si, že český člověk pojištění sjednává teprve když musí (pro hypotéku, úvěr, …., nebo podlehnutí vylíčeným rizikům).
    Tj. dobrá zpráva pro finanční poradce: pojistky bude prodávat jen ten, kdo proaktivně nabízí….a bude to člověk (osobní přístup, důvěra)
    Automat na prodej pojistek v česku fungovat asi moc nebude, neboť na maslovově pyramidě běžného člověka je pojistka někde úplně nahoře. Přirozeně, na rizika myslíme neradi a zvážení rizika k uzavření pojistné smlouvy patří….

    Odpovědět

  • Petr Šafránek

    21 března, 2007

    Pokud má být článek současně jakýmsi shrnutím situace v této oblasti na českém trhu, je třeba zmínit firmu Top pojištění, s.r.o. a její portál http://www.top-pojisteni.cz – v povinném ručení on-line představují v tuto chvíli jedničku na našem trhu.

    Odpovědět

  • Jan Pruda

    21 března, 2007

    V on-line ,mozna ano. Nicméně nejsme v Nemecku. Jsme v Cesku, takze jde o cenu = prumer.

    Odpovědět

  • Jan Valachovič

    21 března, 2007

    Upřímně Dušane pamatuješ na moji skepsi ke Callinu:-)? A on-line nákup cestovního pojištění doporučuji i svým klientům, neb je to pro všechny strany jednoduší a levnější…..

    Odpovědět

  • Jaroslav Plachý

    21 března, 2007

    http://finweb.ihned.cz/attachment.php/13150660/aotv58BE7GIJKLMNjlPcefhxyz0U29Am/BA0702_12p.gif
    Jak je možné, že FP na Vysočině mají více než v Praze? To je chyba ne? 🙂

    Odpovědět

  • Milan Mastný

    21 března, 2007

    Dobrý den. Máte tu někdo zkušenosti s Fio záložnou? A konkrétně s jejich produkty (účty, vklady)? Uvažuji o založení běžného účtu, ale nevím, jaký typ účtu si u nich mám založit (http://www.fio-zalozna.cz/ucty.itml).
    A jaký je rozdíl mezi jejich nabízenými „účty“ a „vklady“?
    Předem děkuji za názory.

    Odpovědět

  • Milan

    8 září, 2009

    mám dobrou zkušenost s jejich běžným účtem pro fyzické osoby i se vstřcností zaměstnanců na pobočkách. Pokud jsem si dobře všiml, neúčtují žádné nesmyslné poplatky typu poplatek za položky a pod.

    Odpovědět

  • Pavel Ronovský - Top-Pojištění.cz

    28 března, 2007

    Dobrý den všem,
    musím trochu poopravit údaj p. Šídla o počtu smluv cestovního pojištění a mou prozradit, že na našich stránkách http://www.top-pojisteni.cz se denně uzavírají již desítky smluv o cestovním pojištění a to jsme mimo sezónu. Srávnáváme a také online prodáváme největší počet pojišťoven v ČR.

    Částečně chápu, že zástupci Callinu nechtěli prozradit údaje o počtu klientů, protože začíná být v tomto novém trhu pojištění silné konkurenční prostředí, které tlačí na finanční sílu každého provozovatele takového portálu.

    Osobně mne trochu mrzí, že projekt Callinu skončil, protože to byl pro nás zatím jediný adekvátní konkurent. Jejich reklama byla zajímavá, ale nejspíše došlo k přecenění imageové reklamy a k odlišnému zacílení reklamy (spíše mladí lidé z velkých měst) a skutečné cílové skupině, pro které měl Callin zvýhodněné podmínky. Naše společnost velmi silně hlídá efektivitu vynaložených nákladů na propagaci a nejdeme do žádné bombastické reklamy např. v televizi i přesto je objem našich návštěvníků i klientů větší než byl právě u Callinu.

    Odpovědět

  • Jaroslav Rovny

    30 března, 2007

    Dobrý den,
    všem čtenářům zajímajícím se o pojištění, zejména pak o problematiku pojištění přes internet.
    Asi bych se osobně do této, byť zajímavé diskuse, pro nedostatek času nezapojoval.
    Ovšem nemůžu než se pozastavit nad tím, že mě poněkud překvapilo, že se pisatel obšírně věnuje problematice zkrachovalého projektu Callin, zmińuje internetové pojištění Allianz, i připravovaný projek Gdii. Ani zmínka o internetovém pojištění UNIQA, která provozuje povinné ručení i havarijní pojištění na internetu již téměř rok. Pravda, její reklama není tak nákladná jako např. u zmiňovaného projektu Callin. Klade spíše důraz na spokojenost zákazníka než na přemrštěné náklady na reklamu. Chtěl bych Vám proto touto cestou doporučit, abyste se podívali na http://www.uniqa.cz. Možná, že i vy usoudíte, že pojištění vozidel po internetu je již dnes poměrně výhodné. Možná, že i Vám se bude zdát uzavření smlouvy jednodušší než jste čekali. Dovolte mi proto svůj komentář ukončit názorem, že již dnes se některým ústavům daří minimalizovat distribuční konflikty.

    Odpovědět

  • Adam Mastný

    30 března, 2007

    Dobrý den. Mohu se zeptat, jaký je rozdíl mezi povinným ručením a havarijním pojištěním? Povinné ručení musí platit povinně každý majitel automobilu, nebo jaký je rozdíl? Děkuji..
    PS: Jsem budoucí majitel jednoho vozu, tak jsem se o to začal zajímat 🙂

    Odpovědět

  • Ivana Ferová

    30 března, 2007

    Dobrý den, v podstatě jste si odpověděl sám. Povinné ručení = povinně smluvní pojištění odpovědnosti za škody způsobené provozem a vlastnictvím vozidla třetím osobám; z předchozí definice vyplývá, že ho musí mít ze zákona povinně sjednáno každý vlastník vozidla, ale může si vybrat, u které pojišťovny.
    Havarijní pojištění = kryje škody vzniklé na vlastním vozidle, a to především havárií, ale i živelními škodami, odcizením, vandalismem, atd. Záleží na tom, jaký rozsah pojištění si zvolíte.

    Odpovědět

  • Franz

    7 září, 2009

    Já osobně doporučuji stránku pojisteninainternetu.cz ať už potřebuji nejvýhodnější pojištění na cokoliv, tak to tam najdu. Sjednám on-line z domova, havarijní pojištění, cestovní pojištění, povinné ručení, pojištění majetku, pojištění cizinců, pojištění odpovědnosti, pojištění proti blbosti, dokonce i sjednání hypoték on-line a mnoho dalších.

    Odpovědět

  • Radek

    8 září, 2009

    Dobrý pokus o reklamu 😉

    Odpovědět