CZK/€ 25.305 -0,06%

CZK/$ 23.413 +0,02%

CZK/£ 29.594 +0,24%

CZK/CHF 25.911 +0,38%

Robert Šindelář: Jsme zajímavá – sexy – firma

 


 

Kdy vstoupila společnost Hamburg-Mannheimer na český trh?

Společnost Hamburg-Mannheimer zahájila  svou činnost v roce 2001.  Nicméně naše mateřská společnost v Německu funguje již více jak 100 let.

Na druhou stranu o vás není zas tolik slyšet. A ani v šíři nabízených produktů nepatříte mezi společnosti s širokým portfoliem.

Marketingové a produktové nastavení je součástní naší strategie. Ne, že bychom se stranili úplně marketingovým aktivitám, nicméně ve srovnání s jinými společnostmi se snažíme převážnou část svých investic směřovat zpět do aktivní podpory našich spolupracovníků, což je ta nejlepší reklama. V první řadě to je velmi zajímavý systém odměňování, prodejní a náborové pomůcky, vzdělávání a to nejen v rámci ČR a další.

K otázce produktové palety bych rád uvedl ještě jedno podstatné dopřesnění. Jak v České Republice, tak i v ostatních evropských zemích působí Hamburg-Mannheimer prostřednictvím exkluzivní odbytové organizace HMI, ve které slučujeme naše spolupracovníky. Filozofie HMI, jakožto odbytové organizace, je poskytovat špičkové poradenství v oblasti zajištění na stáří; naším klíčovým  produktem je finanční program EVENTUS. Obdobu tohoto produktu naleznete ve všech zemích, kde HMI působí .

Samozřejmě máme v portfoliu i  další produkty, ale hlavní důraz  je kladen na EVENTUS. Naši spolupracovníci mohou nabídnout klientovi např. i majetkové pojištění, cestovní pojištění atd.

REKLAMA

Jak je široká vaše prodejní sít? Kolik máte zprostředkovatelů?

Zde bych místo slova „zprostředkovatel“ preferoval raději „spolupracovník“. Myslím, že to lépe vystihuje podstatu činnosti – tedy „spolupráci“. V tento okamžik máme přibližně 1000 spolupracovníků.

Jak se takové množství  spolupracovníků může uživit distribucí jednoho produktu? Přeci jen, pokud poradce nebo zprostředkovatel má v nabídce více produktů, může postihnout mnohem širší paletu potenciálních zákazníků.

To je trochu filozofická otázka. Na jednu stranu se říká, že mít deset produktů znamená v některém případě možná neprodat žádný, a mít jeden a ten špičkově ovládat znamená mít vždycky úspěch. To zaprvé. Za druhé, pokud disponujete „vějířem“ produktů, správně říkáte, že se jedná pouze o distribuci. Touto cestou však HMI nejde.

Co ovšem vidím jako hlavní argument je filozofie HMI jako takové. Mise našeho spolupracovníka totiž spočívá ve vybudování si vlastní firmy v rámci naší společnosti, tudíž příjem spolupracovníka HMI není tvořen jen vlastní produkcí, ale především z obratu své firmy

Takto pracují ale v podstatě všechny multilevelové finančně poradenské nebo zprostředkovatelské společnosti

Souhlasím. Ale…

…V čem se tedy liší váš systém práce s vašimi poradci od konkurence?

Pokud bych měl srovnávat přímo s konkurencí, což si myslím není vždy legitimní, faktem zůstává, že hlavní věcí, kterou se lišíme, je kariérový systém. Jsem přesvědčen, že převážná většina konkurentů pracuje s nějakou formou strukturového marketingu, nicméně to, co je u nás již prověřeno zubem času, tedy filozofie jednoho špičkového a bezkonkurenčního produktu, spravedlivé a vysoce motivační odměňování, které je mimo jiné nastaveno tak, že velmi podstatná část provize směřuje našim spolupracovníkům. To už se dá označit za přednost. Jinak řečeno konkurenční společnost se může lišit  širším portfoliem, o něco nižší provizí a větším objemem prostředků např. pro zmiňovaný marketing.

REKLAMA

Jiné finančně poradenské a zprostředkovatelské společnosti staví svůj přístup ke klientovi na vytváření komplexního finančního plánu a na snahu o starost o veškeré finanční záležitosti domácnosti. To ale s jedním produktem není možné.

Můj názor, který jsem ostatně již v některých předešlých rozhovorech prezentoval, je,  že prostřednictvím multilevel marketingu se nedá poskytovat, a tady zdůrazňuji slovo komplexní,  finanční poradenství,  Jinými slovy neznám nikoho, kdo by toto zvládal v nějaké uspokojivé podobě, čímž ovšem netvrdím, že neexistují světlé výjimky.

Myslíte tedy, že není možné, aby multilevelová finančně poradenská společnost nastavila pravidla tak, aby její poradci poskytovali kvalitní poradenství?

Pravidla lze nastavit vždy, důležitá je však jejich exekutiva – prosazení, kontrola a vedení. Důležitá je také následná pravidelná péče o klienta. Teprve pak můžeme mluvit o finančním plánování. Více bych se k tomu asi nechtěl vyjadřovat. Snad jen, že finanční plánování je natolik komplexní a náročná záležitost, která vyžaduje především správnou metodiku, dobré finančně-ekonomické vzdělání a v neposlední řadě neustálý přehled o trhu. HMI žije s dobrým pocitem, že jsme klientovi správně nastavili řešení jeho důchodové situace.

Kdo jsou vaši spolupracovníci?

O tom, že jsme zajímavá – sexy – firma, se přesvědčujeme každý den. U nás naleznete velmi pestrou škálu lidí. Naše filozofie je velmi lákavá pro různá odvětví. Není tajemstvím, že jedním z našich spolupracovníků, který této myšlence také holduje, je Aleš Valenta, což vypovídá něco o  „sekci sport“, kde máme například i několik prvoligových hráčů hokeje apod. Jsme opravdu velmi různorodá firma, přicházejí k nám spolupracovníci z různých oborů činnosti (např. s právním vzděláním, lékaři apod.).

Jakým způsobem je získáváte?

Naši spolupracovníci šíří jen myšlenku a know-how naší společnosti a funguje nám to velmi dobře.

Máte spolupracovníky spíše na „hlavní pracovní poměr“, nebo na „vedlejší pracovní poměr“, kdy k této činnosti mají ještě standardní zaměstnání?

To je právě jedna z našich výhod  Náš spolupracovník si „nás může vyzkoušet“  bez toho, aniž by dělal nějaké škrty ve své kariéře. Samozřejmě těch, kteří to pochopí hned, a je jich stále více, velmi rychle přechází na full time.

Získáváte spolupracovníky též akvizicemi z finančně poradenských či zprostředkovatelských sítí?

REKLAMA

Nemáme zájem o cílenou akvizici v jiných společnostech. Lze využít spoustu jiných zdrojů. Navíc o takové ty přeběhlíky a cestovatele nemá zájem žádná společnost a obvykle ti dobří zůstávají tam, kde jsou.

Vraťme se k produktu, který distribuujete. O co konkrétně se jedná? Jak byste ho charakterizoval?

Především nedistribuujeme! Náš exkluzivní  program, který nám poskytuje náš spřízněný partner v rámci finanční skupiny Victoria Volksbanken pojišťovna, se jmenuje EVENTUS a jedná se o důchodové životní pojištění.

Z našeho Eventusu lze však udělat velmi dobrou pojistku na zajištění, ale jeho primární poslání je samozřejmě vytvoření dostatatečné rezervy na důchod. Klient si řekne, kolik chce v důchodu pobírat, a mi mu nyní řekneme a do smlouvy zaneseme, kolik musí spořit, aby dosáhl na požadovaný důchod – garantovanou doživotní rentu.

Jak to popisujete se Eventus velmi blíží kapitálovým životním pojištěním nabízeným různými pojišťovnami. Krom toho kapitálová životní pojištění bývají nezávislými analytiky i finančními poradci označována za v dnešní době ne zcela vhodný či spíše zcela nevýhodný produkt kvůli nízkým úrokovým sazbám a nejasné poplatkové struktuře.

To je samo sebou pravda. Nicméně jiní nezávislí analytici říkají, že investiční životní pojištění se strukturou svých poplatků také nebývá nejšťastnějším nástrojem pro řešení zajištění potřeb klienta.

S tím naprosto souhlasím. Proto se většina kvalitních finančních poradců staví spíše k investičním produktům než k pojišťovacím, co se týká vytváření finančních rezerv, ať už na stáří nebo jiných.

Tomu zcela rozumím. Realita trhu je však jiná. Většina klientů má bohužel doma ve svém šuplíku  investiční životní pojištění anebo penzijní připojištění. To je jako instrument pro zajištění na stáří zcela nevhodné. V dlouhodobém horizontu se musíme bavit o garanci a né o možných vyhlídkách. Proto svým klientům nabízíme garance. Nestavíme se do role poradců na investiční bázi, zde se totiž dostáváme opět k základům filozofie finančního plánování, tedy zajistit základní rizika – tedy příjem a to jak v aktivním životě, tak i v důchodu. Což náš klient bude čerpat formou garantované doživotní renty, jak jsem již zmínil, a teprve pak může být vhodnou nadstavbou  správně nastavený investiční  program.

V čem byste definoval hlavní rozdíl mezi vaším produktem a standardními kapitálovými produkty jiných pojišťoven?

Když jsem mluvil o výjimečnosti našeho produktu, tak je samozřejmé, že odlišností je celá řada. Rád bych vyzdvihnul ty hlavní. Patří sem rozhodně garantovaná doživotní renta, která řeší příjem klienta v důchodové fázi, je dále pravidelně zhodnocována a především smluvně garantovaná. Za druhé je tu doživotní poúrazová renta, která pro změnu řeší jistotu příjmu v aktivní části života.

Už jen těmito dvěma nástroji připravíme klientovi perfektní zajištění stability jeho příjmu v průběhu celého jeho života…

Na finančním trhu obecně a na pojistném trhu také vždy platí, že garance není zadarmo. Jak je váš produkt nákladný?

Nyní je velmi aktuální diskuse o TANKu pro investiční produkty, což si myslím, že je velmi správné a transparentní. Můžu pouze říci, že Eventus patří mezi velmi nízkonákladové produkty už jen proto, že není zatížen nehoráznou provizí, tak jak to vídáme u jiných produktů.

Děkuji za rozhovor.

Loading

Vstoupit do diskuze 68 komentářů

Zdroj a více informací: CII750.cz



Diskuze k článku

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna, vyžadované informace jsou označeny hvězdičkou.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

 
 
 

 
  • Michael Jindra

    8 prosince, 2009

    tento článek nemá na odborném webu co dělat. Přijde mi to jak rozhovor se školákem, který byl poprvé na semináři amway. Všechno je super, ti co to dělají normálně to dělají samozřejmě špatně a konkurence nemá šanci.
    Tomuto pánovi nevěřím ani nos mezi očima. Tento člověk by byl schopný mi prodávat plesnivý chleba za 200kč a ještě mi vykládat, jaká je to pro mě neskutečná výhoda.
    Redakce by se možná měla zamyslet, jaké lidi zvát do svých interview…

    Odpovědět

  • ropo

    8 prosince, 2009

    Darmožrouti,plesnivý chléb nabízíte všichni vy“finanční poradci“ pojistkohypotékářský

    Odpovědět

  • Miky

    8 prosince, 2009

    Jo jo, tráva je fialová, slunce je na obloze v noci a ve Španělsku je u vlády ještě generál Fracko, že? 🙂
    Kdybyste alespoň ty Vaše žvásty nějak relevantně podložil…

    Odpovědět

  • ropo

    8 prosince, 2009

    Relevantě je Vám tady pravidelně podkládá pan Otto, to myslím stačí

    Odpovědět

  • Ives

    8 prosince, 2009

    Když slyším něco popisovat jako „sexy“, tak si nemůžu nevzpomenout na Jirku Paroubka a jeho sexy-mozek. Asi tak.

    Odpovědět

  • Mike

    8 prosince, 2009

    Jeden produkt a oni tomu říkají koplexní finanční poradenství. Vždycky je dobře z nevýhody udělat výhodu že? 🙂

    Odpovědět

  • Pavel

    8 prosince, 2009

    Asi neumíte číst, řeč je zde pouze o důchodovém zajištění a produktu, který jej řeší.

    Odpovědět

  • cpvwzs

    18 července, 2010

    uqLbbb pqimpvkxffms, [url=http://oiadfxwkywqb.com/]oiadfxwkywqb[/url], [link=http://buslmspbojdt.com/]buslmspbojdt[/link], http://oqvzvgfmmrdz.com/

    Odpovědět

  • mates

    23 března, 2011

    Já se musím bavit ještě více.Možná by jste měli společnost poznat i z jiné strany, a ne tady zhazovat produkt, který nabízejí.Osobně vím že společnost má širokou škálu produktů,a velmi dobrých.Pro mně je Eventus top produkt na českém trhu,říkejte si co chcete.

    Odpovědět

  • Ing. Kratochvíl CsC

    4 prosince, 2011

    A jak se pozná, že je tento produkt top? Už jste si spočítal průměrné roční zhodnocení dle modelace, kterou prodejci ukazují? Já ano, tato garance Vás přijde hodně draho. A ty řeči kolem TÚM, to je fakt legrační. Copak vážně nevíte, co to znamená? Tento produkt je pro hlupáky, kteří koupí cokoli. Bohužel se prodává na výhodách, které jsou vlastně nevýhodou. Takže žádné 2,4% plus další možné zhodnocení. Garance je jen něco kolem 1,22% p.a. a víc třeba nic. To i spořící účty mají víc. A co likvidita? Stavte se někdy na mých přednáškách o složeném úrokování a tam vám vše objasním. Takže prodeji zdar a oblbování důvěřivých lidí obzvláště 🙂

    Odpovědět

  • fofo

    3 září, 2014

    no těbůh, kandidáte. Víš, srovnává se to s jinými čísly, které ti pojišťovna vyplatí na konci bez ohledu na to co se děje. Capito ?
    Odborně se to jmenuje pojištění důchodu . Tááákže – vezmeš například jiné životní pojištění nebo penzijní fond, podíváš se co tam má klient napsáno za garantovanou výplatu a napíšeš si to do okýnka jedna. Pak vezmeš jinou smlouvu, třeba ten Eventus, podíváš se do smlouvy, co tam má klient napsáno za garantovanou výplatu a číslo napíšeš do druhýho okýnka…

    No a tak pokračuješ dál, až si obejdeš celý trh a papír se ti zaplní vyplněnými okýnky. No a pak si vezmeš tužku a začneš porovnávat ta čísla, která jsou větší a který menší, OK ?

    Takže ti na konci zbyde dole na chvostu penzijko ( jakékoli, protože všechny mají garantovanej jen vklad, tedy černou nulu ) a pak tam můžeš mezi sebou srovnávat životní pojistky. Ty důchodové by ti měly ještě nabídnout ( ale už při podpisu smlouvy a hezky černý na bílým )i částku doživotního důchodu ( což také žádné penzijko neumí)…
    Snažil jsem se to napsat jednoduše, neboť ty obecný čísla o TÚM neznamenají pro klienta nic, jeho musí zajímat konkrétní čísla ve smnlouvě…

    Odpovědět

  • VK

    8 prosince, 2009

    z článku jsem nabyl jediného dojmu. Nejedná se o nic jiného než o další finančně poradenskou společnost, jen primárně zaměřenou na podporu přípravy na penzi. Co se týká kariéry spolupracovníka, funguje to stejně jako u některých jiných poradenských firem. Nic nového pod sluncem.
    A o tom, že neexistuje jiná poradenská společnost, která by nedokázala nejméně stejně dobře poradit ve spořících plánech, silně pochybuji.

    Odpovědět

  • Anonym

    8 prosince, 2009

    Bude zajímavé sledovat, jak se na trhu prosadí společnost s překonaným produktem a překonaným obchodním systémem. Pokud pan jednatel tvrdí, že „HMI žije s dobrým pocitem, že klientovi správně nastavili řešení jeho důchodové situace“, co asi bude mít HMI za pocit, až někdo začne klientům a především poradcům vysvětlovat, že mohou mít na jiných produktech o dost vyšší zhodnocení a zároveň levnější pokrytí rizik? Přestože pan jednatel mluví o nižších provizích u konkurence, skutečnost je naprosto opačná, což ovšem „spolupracovníci“ HMI (z osobní zkušenosti) netuší.
    Nesouhlasím s tím, že by se podobný článek neměl na Investujeme.cz publikovat. Vzhledem k tomu, že tyto stránky navštěvují lidé, kteří oboru rozumí, je lepší, když se s podobnou společností seznámí hned a ne až na schůzce s jejich „spolupracovníkem“.
    Tomáš Psota, ROYAL VISION

    Odpovědět

  • Liska rysava

    8 prosince, 2009

    HMI má teměř 30-letou tradici, kde na německém finanční trhu existuje obzvláště velká konkurence a taktéž větší finanční gramotnost lidí než zde, takže o úspěch se nemusíte obávat.
    V oblasti důchodové zajištění nemá HMI konkurenci. Za společnosti stojí taktéž silná finanční skupina.
    Jediné co je překonané je český obchodní systém a jejich rádoby „komplexní“ poradci. Tak znechucené lidi slovem pojišťovák alias poradce ve světě málokde uvidíte jako u nás.

    Odpovědět

  • Lamka

    8 prosince, 2009

    A jéje… Další důvěřivý či zmanipulovaný blázínek…

    Odpovědět

  • Liska rysava

    9 prosince, 2009

    Monika skeptik 🙂

    Odpovědět

  • Jarda

    14 ledna, 2012

    Tak kámo tys byl asi na té přednášce a jsi dost zmanipulovanej=ú­plně mimo. Ty laciné naučené fráze mají všichni od vás. Doufám, že až se probudíš, bude ještě dost času tuhle kapitálovku zrušit a začít investovat. Hlavně mi neodepisuj bláboly o garancích a o propadech na finančních trzích. Pokud bys i přesto měl to nutkání, tak si přečti odborné knihy, vypozoruj něco o pravidelných investicích a pak mi napiš. To budeš dostatečně vyzbrojen vědomostmi a budeš mluvit možná za sebe. Jinak si užij „krásného“ garantovaného = podinflačního zhodnocení v kapitálovce.J.

    Odpovědět

  • učitel

    8 prosince, 2009

    Jestli je Eventus tak skvělý jako pravopis tohoto článku, tak to teda potěš trh.

    Odpovědět

  • Petra

    8 prosince, 2009

    jednatel určitě ne…

    Odpovědět

  • poradce

    8 prosince, 2009

    čekal jsem, kdo to tady první zmíní

    Odpovědět

  • player8

    9 prosince, 2009

    Vážení, po přečtení tohoto článku si říkám jestli je opravdu možné věřit těm blábolům co se tady povídají… Produkt eventus mi připadá jako takový malý Herkules, který na všechno stačí sám. Nic jiného klient nepotřebuje, hlavně když má toto jinak pojmenované KŽP, nebo možná trochu upgreadované Důchodové pojištění. Hloupost je trvdit, že jeden produkt stačí – pokud ho znáte dobře…nechtěl bych radu od vašeho rádoby „poradce“ který mi nemá možnost nabídnout cokoliv jiného a tudíž nemá ani rozhled na finančním trhu, protože kdyby měl, musel by mě poslat jinam. K čemu mi je produkt, který mi byl výborně odprezentován a prodán, pokud absolutně nesplňuje to, co jím chci řešit ??? Buhužel váš prodejce nemá jinou možnost…
    Ale co, neřešme Eventus – protože když nebude Eventus a spol HMI, přijde třeba Fatalus a spol MADOFF. Ono je to jedno, prodavačů kteří vám to u HMI prodají bude stále dost! Bohužel je ještě více hloupých lidí kteří si to sjednají. 🙁
    Poslední věc ke které se chci vyjádřit je pan Valenta – toto je pro mne obrovské zklamání. Propůjčit své jméno a tvář takovémuto nesmyslu. Zklamání o to větší, že o sobě nechá říkat, že je také jeden z těchto prodejců.
    Aleši nechám vám tu vzkaz: „Pokud byste na tom byl opravdu tak špatně, že byste byl nucen zvonkovat a prodávat pojistky tohoto typu – nechte mi tu na sebe kontakt a já Vám dám práci, kde si opravdu budete moci říkat FINANČNÍ PORADCE !
    🙂

    Odpovědět

  • rumCais

    9 prosince, 2009

    Co prodáváte vy ? (kromě svých odborných rad) IŽP, stavebko ?, nebo jiný geniální produkt pro masy ?. Nejste o nic lepší, o tom jsem přesvědčen. HMI neznám, ani Eventus, ale z Vašich řádek čiší závist, že ten projekt nemáte ve svém geniálním portfoliu produktů.

    Odpovědět

  • Radek

    9 prosince, 2009

    To je smutné, že Eventus neznáte. A to pan Šindelář tvrdil, že ho znáte všichni dokonale ;-).

    Odpovědět

  • Anonym

    9 prosince, 2009

    Jaký projekt? Je to obyčejné staré nic neřešící KŽP prodávané mizerně zaplacenými prodejci. Jak můžete o někom tvrdit, že není o nic lepší, i když o něm vůbec nic nevíte a zřetelně má mnohem lepší přehled jak o produktech, tak o trhu samotném?

    Odpovědět

  • rumCais

    9 prosince, 2009

    KŽP x IŽP ani jedno bych si nikdy neuzavřel, protože mám rád kontrolu nad svými penězi, všechno stejná zlodějina

    Odpovědět

  • Michael Jindra

    10 prosince, 2009

    A banky jsou zloději!! Ne, teďka vážně…jste hlupák

    Odpovědět

  • rumCais

    10 prosince, 2009

    je sice možné, že jsem hlupák, ale jsem za H2O, což není Vaším přičiněním vážení „poradci“

    Odpovědět

  • Michal Rychter

    9 prosince, 2009

    Jak ja miluju tyhle clanky takhle po ranu. Hned se vstava lepe 🙂 Opravdu. S usmevem – usklebem do noveho dne.

    Odpovědět

  • Jaromír

    9 prosince, 2009

    Velmi rád čtu tento web, zejména sekci „Finanční poradenství“. Rád si přečtu názory šéfů makléřských firem a struktur. Přetrpím v diskusi bláboly lidí, kteří bohužel nemají co dělat a někdo je připojil k internetu /asi jejich rodiče či zaměstnavatel/. Baví mne jiná věc a říkejte si co chcete, jsem o ní stále více přesvědčen – nejen v článcích /tam je to jasné, když víte komu tento web patří a slouží/, ale i v diskusích /asi nový marketingový trend/ jde o jediné – udělat ze všech krom Fincentra a Partners for Life Planning /asi dohoda o neútočení/ naprosté pitomce – ať je to HMI, ZFP, Kapitol nebo kdokoliv jiný další – z článku /způsobu kladení otázek/ i z diskuse kape jediné: „my jsme ti správní, ostatní jsou ti zlí, zastaralí, prolhaní a neschopní!“ Největší legrace je, jak se tady brojí proti životnímu pojištění. Když člověk ví, že obě firmy ho prodávají jako na běžícím pásu nebo dokonce zná, jakým šéfové obou společností jednají s pojišťovnami a k čemu si je a sebe jim zavazují … málokde se tak lže jako na tomto webu! Možná v parlamentu.

    Odpovědět

  • player8

    10 prosince, 2009

    Naprosto s Vámi souhlasím…! To co u klienta někdy vidím za smlouvy sjednané FINCENTREM, je děs a hrůza. Umí dělat jen kapitálovky a penzijko – na tomto webu jsme se o tom ale nikdy nedočetl – proc? 😉 snad je jasné kdo je partnerem tohoto webu…

    Odpovědět

  • Anonym

    10 prosince, 2009

    Nedočetl jste se o tom, playere8, protože si to necháváte pro sebe. Vlastně se ani nedivím, že si to necháváte pro sebe, když jste schopen a ochoten vystupovat pouze pod pseudonymem. (Jen pro upřesnění, Vaše anonymita mi nevadí, máte na ni plné právo, jen je pro mne vysvětlením.)
    Mě osobně je jedno, kdo je z jaké firmy. Pro mě je podstatné, zda dělá dobré poradenství nebo ne. Ale ono je asi stejně jedno, že Vám tu odpovídám, protože kdo chce psa bíti, hůl si vždy najde, použiji-li přísloví :-).

    Odpovědět

  • jarda

    10 prosince, 2009

    I ja se domnivam, ze jde o odborny nestranny seriozny web. A cose tyka prispevku a odvahy jit verejne vlastnim jmenem – to je zjevne. Anonymne pomlouvat, to je snad adrenalinovy sport, ne ? Ke konkretnostem k podvonemu jednani konkretnich firem se zatim nevyjadruji a doufam, ze do konce roku budou eliminovany, a zakon od pristiho roku ztizi a znemozni cinnost parazitum ve financnim poradenstvi.

    Odpovědět

  • Jiří Březina

    11 prosince, 2009

    Lidé, co jsou z branže a chtějí tuto práci dělat kvalitně, moc dobře ví, že každý klient má jiné potřeby, plány a také finanční možnosti. Pokud klientovi nejsem schopen poradit na základě analýzy, a z vybraných produktů ne produktu, vybrat ten nejvhodnější,nemůžu se označovat za finančního poradce. Z tohoto článku vyplynulo v celé nahotě, oco HMI jde. My vám zajistíme pouze důchod- máme na to výborné pojištění, u něhož je výnos zdaněn, čili investice jsou zbytečné. K tomu Vám možná dáme kvalitní úrazovku- beze strachu, my říkáme, že je levná. Nepotřebujeme k tomu například T-A-N-K. My říkáme, že je levná. Tak to podepiště prosím tady dole. A jestli chcete řešit v blízké době bydlení a jiné záležitosti, na to si najděte někoho jiného. Ale zatím to podepiště tady dole.
    Možná na to Aleš Valenta má dost peněz, ale mnoho občanů na takové drahé legrace ne.
    P.S. jsem zvědavý, kolik lidí od HMI má na vizitkách napsáno SPOLUPRACOVNÍK a né fin. poradce.
    Březina Jiří
    Royal Vision

    Odpovědět

  • Chose

    11 prosince, 2009

    Já mám na vizitkách napsáno finanční specialista, jestli Vás to uspokojí. Nevím jestli umíte číst, ale tady se nikdo nestaví do role finančního poradce a každý dobře ví, jaká je společná potřeba všech klientů, a to zajištění na stáří, zde je HMi bezkonkurenční.Řekněte mi kde není výnos zdaněn?, kromě investic do podílových fondů a stavebka. Měl by jste se raději držet Vaší „královské vize“ a nesrovnávat něco co nemáte ani nebudete mít ve Vašem portfoliu distributorských produktů.

    Odpovědět

  • Ajven

    11 prosince, 2009

    Chose, prosím na co se konkrétně Vy specializujete, pokud se prezentujete jako specialista? Sdělte nám to prosím.

    Odpovědět

  • Martin z Partners

    11 prosince, 2009

    Tak tohle bych ani v portfoliu mít nechtěl.
    Jeden produkt,který pokaždé jinak doporučen klientovi stejně stěží vydělá na inflaci po odečtení všech poplatků a konečného zdanění.
    Finanční specialista na jedno pojištění.
    To je jako automechanik specialista-co se specializuje pouze na výměnu oleje…..protože je to jednoduché a zvládne to každý “ hlupák“.
    Takže všichni ostatní jsou podle HMI vlastně „blbci“ protože tento výsostný produkt v portfoliu nemají (díky bohu) a tím že dělají i ostatní aspekty trhu (tak nejsou odborníci)…..
    Demagogie největšího zrna.
    Toto není reakce jen na Váš příspěvek Chose ale na celou diskuzi…..

    Odpovědět

  • Chose

    12 prosince, 2009

    Demagogie si vytváříte bohužel sám, nikdo tady neoznačuje ostatní za „blbce“. Hezké přirovnání automechanika, ale opomněl jste, že existují taktéž specializace např. autoelektrikář, autokarosář, automechanik a pokud chcete vědět vše o autě (fin.trh), tak by jste měl umět podrobně ovládat všechny tyto činnosti (analogie k finančnímu poradci),takových kvalitních poradců je velmi málo.
    HMi se zaměřuje na důchodové zajištění klienta a pokud již kritizujete produkt, měl by jste znát jeho přesné nastavení o čemž velmi pochybuji, jelikož jak jste zmínil ho nemáte v portfoliu, takže nevím na základě jakých zkušenosti se Vaše tvrzení opírá?

    Odpovědět

  • Martin z Partners

    12 prosince, 2009

    No ale Chose, to jsme stále tam , kde by neměl finanční trh být.
    Klient bude mít jednoho specialistu na důchod-dejme tomu Vás, který mu uzavře to vaše zázračné pojištění (poučte mne v čem je ta výhoda, já neshledávám žádnou výhodu v KŽP určeném na spoření ani v důchodovém poj.)
    Dále bude mít jednoho člověka ze stav. spořitelny nejčastěji s typickým nastavením (přemrštěná cílová částka a několik smluv na jedno R.Č. aby se zástupce spořitelny uživil) atd… atd..
    Celkově to nikdy nebude fungovat jako celek, ale klient bude terčem nástřelu jednotlivých dealerů (říkejme finančních specialistů) na jeden produkt.
    Poté tam přijde finanční poradce, zjistí kompletně veškeré potřeby klienta, otevře mu oči, klient zjistí, že existují i jiné možnosti, např. OPF, přímý nákup cenných papírů, komodity,fondy živ. cyklu, spořicí účty atd.atd..a stejně dojde k restrukturalizaci tohoto stávajícího náhodného portfolia-což se děje dnes a denně.
    Takže ve výsledku stejně u většiny klientů v budoucnu přijde nějaký finanční poradce xy a dojde k úpravám, v některých případech případně i ke zrušení toho Vašeho zázraku.

    Odpovědět

  • Michael Jindra

    12 prosince, 2009

    souhlasím s tím, že další specializace lidí z finančního byznysu je nesmysl. Jedinou výjimku bych viděl u investic a financování bydlení. Hypotečního makléře ještě jakž takž skousnu, přestože pro finančního poradce, který pracuje v oboru alespoň 2 roky, by nemělo být problémem vyřešit bytovou situaci klienta, i když se na tento typ služeb zrovna nezaměřuje.

    Odpovědět

  • Jiří Březina

    12 prosince, 2009

    Souhlasím s Martinem z Partners. Ale komu čest tomu čest. Abychom tady pouze nepomlouvali, tak by bylo nejrozumější a pro všechny nejdůvěryhodnější, pokud by HMI dala k dispozici podklady a udělali jsme spolu s klukama z T-A-N-Ku nezávisly audit a uvedli pak EVENTUS do chartu. Takže bud se mi ozvete na můj e-mail: jiri.brezina@royalvision.cz nebo na pracovní jiri-brezina@t-a-n-k.eu
    Budu se těšit na podklady

    Odpovědět

  • Petr

    13 prosince, 2009

    Martin z Partners ,
    vaše věta „otevře mu oči, klient zjistí, že existují i jiné možnosti, např. OPF, přímý nákup cenných papírů, komodity,fondy živ. cyklu, spořicí účty“ otevře mu spíš peněženku a stejně příjde o velkou část vkladu. Jak můžete spát. ??

    Odpovědět

  • Mara

    13 prosince, 2009

    Hm, a není to dobře, že člověk nespotřebuje a nerozháže během aktivního života všechny své peníze a nevytváří si železnou rezervu, rezervu na bydlení, rezervu pro děti, velkou rezervu na stáří? Pokud ano, tak to je již posun…ale pak kde??? Tak na to si odpovězte sám :).

    Odpovědět

  • Michael Jindra

    12 prosince, 2009

    Velice krásné přirovnání 🙂
    souhlasím s vámi

    Odpovědět

  • Jiří Březina

    12 prosince, 2009

    Ano my se držíme královské vize, a proto máme v portfoliu jak OPF, tak stavební spoření, a od nového roku budou mít naši klienti možnost investovat i do ETF. A co se týče přípravy na důchod, bonitnějším klientům doporučuji koupi akcií – doporučuji FIO jakožto poplatkově nejlevnější pro drobné, pravidelně investující klienty. TAkže pokud jde o naši královskou vizi, tak naše nabídka s tou Vaší ( 1 produkt ) opravdu srovnávat nelze pane Finanční specialisto.

    Odpovědět

  • Chose

    14 prosince, 2009

    Pane Březino, v dlouhodobém horizontu, což se týká především zajištění se na penzi je nejprve nutné se bavit o garancích a jistotě pro klienta, aby mu nezůstala jenom ta vaše holá „vize“, v případě poklesu trhů před odchodem do důchodu jak se to událo v předešlém roce. Poté je možné akcentovat rizikovou složku, jak vy zde nabízíte pane „investiční“ specialisto 🙂 a pro bonitnější klienty doporučuji navštívit přímo investiční společnosti, kteří se budou starat o Vaše investiční portfolio a nemusíte se tak spoléhat jen na nějaké rady.
    Co se týče nabídky, vězte, že EVENTUS je natolik kvalitní produkt, že se prodává sám!

    Odpovědět

  • Radek

    14 prosince, 2009

    Po poklesu v minulém roce. Ano. Ale když se podíváte na trhy za posledních 20 let, stejně je výnos vyšší, než co slibují „zajištěné produkty“. Navíc – všimněte si, že potíže mají i pojišťovny. Co když zrovna ta Vaše zkrachuje? Co pak? Klient přijde o všechno, nikoli o nějakých 30 – 40 % (z nichž je polovina už zase zpět).

    Odpovědět

  • Stanislav Šafránek-Fincentrum

    14 prosince, 2009

    To snad ten pán nemyslí vážně :)))))

    Odpovědět

  • jarda

    15 prosince, 2009

    Všeobecně zaužívané pojetí o sexe a firmě je zjevně jen jedno, ne ? A tyto firmy při neopatrnosti dají za peníze jiné benefity a profity… 🙂

    Odpovědět

  • Whiplash

    15 prosince, 2009

    Kluci zlatí mladí moderní z mladých moderních firem, kdyby jste jenom věděli, jak obelhaní sami jste…. 🙂
    Finanční analýza je naprostý nesmysl. Na jedné straně by musel sedět skutečný odborník, což Vy většinou nejste. Na druhé člověk, který opravdu ví, co plánuje v příštích řekněme deseti dvaceti letech, což je také málo pravděpodobné. Celá analýza pak není nic jiného než – hledání záminky jak prodat člověku životku, jak prodat člověku stavebko na co nejvyšší cílovku a krátká modlitba k Pánubohu, ať jenom ten dezolát má už penzijko a díky zaměstnavateli nějaký slušný balík na něm, dokud to ještě jde převést snadno. Teprve pod nátlakem pak takový finanční poradce vypíše i ty málo zajímavé smlouvy /provizně/ jako je povinné ručení, pojistka na blbost, domácnost či nemovitost a úrazovka pro dítě – pokud to vůbec umí.
    Dokud bude finanční poradenství provizně odměňováno ze strany finančních ústavů, nebude nezávislé.
    Produkt HMI od Victorie není určitě optimální – tak jako optimální není žádný jiný produkt na světě. Ve vztahu k potřebné délce – cca 30 let, aby životka měla smysl a ve vztahu k naprosto nepředvídatelnému výnosu v tomto horizontu jsou drobné rozdíly v kalkulacích a nákladovosti v podstatě zanedbatelné, byť „na oko“ jde o statisícové rozdíly – skutečnost může být úplně jiná.
    Milí TANKisté, naučte se raději myslet hlavou a chápat principy fungování finančních produktů a mechanismus tvorby peněz – mj. provizních – namísto parametrů smluv od Vámi zastupovaných institucí. Radím dobře i když zadarmo.

    Odpovědět

  • Ondřej Záruba

    15 prosince, 2009

    Asi tady označujete za TANKisty špatné lidi.TANKisté by totiž s většinou toho,co jste napsal, souhlasili.

    Odpovědět

  • Whiplash

    15 prosince, 2009

    Možná ano. Tedy upřesním – TANKisty nazývám hochy, kteří vyrukují s báječnou nákladovou kalkulačkou a plamenným výrazem a slovy: „Ten Váš produkt je špatný, dobrý je náš produkt, protože je levnější!“ Jakoby snad cílem bylo koupit životní pojištění levné. Já tvrdím, že cílem je koupit ziskové. Dneska jsem si pod názvem máslo koupil margarín, udělal jsem chybu, vedlo bylo jiné máslo, bylo dražší – asi o tři koruny. Možná to bylo máslo…

    Odpovědět

  • Ondřej Záruba

    16 prosince, 2009

    To ale vůbec nejsou tvůrci TANKu.

    Odpovědět

  • poradce Fincentra

    13 března, 2011

    Naprosto s Vámi souhlasím kolego, čtu tady totéž mezi řádky. Ale osobně si myslím, že je ztráta času vysvětlovat někomu takovému principy fin. poradenství. Každý z pojišťovny Vám bude tvrdit, že jejich produkt je bezkonkurenční, ale přitom spoření přes pojišťovnu je nejdražší.

    Odpovědět

  • Jiří Prášil

    15 prosince, 2009

    Četl jsem si celý článek a musím přiznat, že jsem o společnosti již slyšel. Byla mi tak trochu prezentována od jedné slečny. Bohužel o produktu EVENTUS se moc nepíše a informace mi připadají tak trochu tajné. Nedokážu si přestavit jak probíhá u dané společnosti servis. Když mi slečna řekla, že mají jeden jediný produkt, který je údajně bezkonkurenční, tak jsem ji poděkoval za její čas a odešel jsem. Osobně by mě nebavilo prodávat jeden produkt, je mi to proti srsti. Produkt nemůže vyřešit veškeré potřeby klienta a byl bych na jednom produktu jako zprostředkovatel závislý. Klientela je náročnější a konkurenční boj je stále tvrdší. Na českém trhu vznikají stále nové a mnohem propracovanější společnosti, které se převážně soustřeďují na kvalitní servis. Pokud bych nabízel stále stejný produkt bez ohledu na finanční potřeby klienta, konkurence by mě rozdupala. Chci se zdokonalovat a nabírat nové informace o produktech a ne prodávat jediný produkt jako na běžícím páse. Nemyslím si, že to může dlouhodobě fungovat, lépe informovaným klientům tohle přece nemůže stačit. Daná společnost se mi jeví tak trochu líným dojmem,,jeden produkt stačí jen, aby to nebylo moc složité“ Díval jsem se na stránky HMI kde byly zveřejněné grafy, mě osobně odradily, než oslovily. Předpokládat budoucí zisky dokáže opravdu každý a co tak předpokládat inflaci, tam už to bude horší a to nemluvím o zdanění výnosu. Pokud mi vyjde podle finanční analýzy, že si musím přibližně naspořit 6 000 000,- abych si zachoval určitý standart v důchodu, tak kolik bych musel vložit do produktu vlastních prostředků, abych takové částky dosáhl i při odečtení daně? Raději se neodvážím předpovídat jaká bude daň z výnosu za 30-35let. Ono není špatné si spočítat kolik dostaneme formou daňové úlevy a kolik si stát na konci vezme.
    Vše co jsem napsal je můj osobní názor a neměl za cíl někoho cíleně zesměšňovat a vůbec ne poškozovat. Zdravím kolegy.

    Odpovědět

  • Pavel

    13 června, 2010

    Produkt Eventus je ochráněn proti inflaci.

    Odpovědět

  • Jiří Prášil

    12 září, 2010

    Jak se chová taková ochrana? Docela zábavné tvrzení.

    Odpovědět

  • Janíček

    5 prosince, 2011

    Souhlas. Jak se chová taková ochrana? Čekal bych, že zhodnocení bude nad inflací. A ne, že tam budu cpát každý rok o 5% více, než předchozí rok. Mimo jiné nečekejte, že dostanete více než 1,5% zhodnocení. Pak ještě odpočítejte 15% ze zisku. A že vám to nikdo neřekl? Prodává se na výhodách. Jen šílenec cpe peníze do této kapitálovky. To už budu dávat vše na spořící účet, ten mi vydělá víc a garantovaně 🙂

    Odpovědět

  • ndxikbno

    18 ledna, 2010

    RC2yjV vjupwsvbrdwe, [url=http://cjktgdywnduh.com/]cjktgdywnduh[/url], [link=http://jrqaykszuiil.com/]jrqaykszuiil[/link], http://slhenytrrgwg.com/

    Odpovědět

  • Jan Konečný

    28 února, 2010

    Za sebe, jako státního policistu ČR mohu říct, že Eventus mám, je super. Hledal jsem u různých firem, a žádná mě, mé rodině toto nenabídla. Vřele doporučuji dál.

    Odpovědět

  • Josef Nedomský

    13 dubna, 2010

    Dobrý den, víte, fascinují mne ty rady různých finančních rádoby komplexních poradců, kteří mají za cíl z vlastní zkušenosti jen jediné – zpřeházet stávající portfolio produktů klienta a vnutit mu úžasně moderní a „in“ investičko, nejlépe hodně flexibilní, aby bylo sympaticky nepřehledné…
    Musím ocenit – když čtu článek skutečně pozorně – že HMI se nepouští na žádný tenký led a prezentuje opravdu ve své kategorii – důchodovém pojištění – produkt s nejvyšší garantovanou částkou na čs. trhu. A není to žádný produkt, spadlý z nebe – ale modifikace toho, co už v západní Evropě funguje pro x- generací důchodců…Je tam běžné, že každý – bez ohledu na stáří – má nějaké garantované spoření na důchod jako svůj privátní pilíř a v průběhu svého produktivního věku může a samozřejmě hledá i další doplňky -investování apod.
    A seznámil jsem se i s doplňkem Eventusu – úrazovým pojištěním s doživotní rentou a…klobouk dolů…A pokud se podíváte na net a vazby na finanční holding ERGO – valíte oči dál…Proto již chápu ty diskutéry – královské vizionáře i další Partnery či podobně – protože oni nikdy tento produkt ve své nabídce mít nemohou – je určen jen a výhradně pro vlastní distribuční kanál finančního koncernu ERGO, společnost HMI…A propos – kdo jste si dal místo prchlivých reakcí dotčeného finančně-poradenského ega práci se seznámit s tím, co HMI v Evropě znamená ? Znáte někdo, co na pojistném trhu v Evropě znamenají pojmy D.A.S. ? Hamburg – Mannheimer ? Victoria ? DKV ?
    A teprve v této chvíli bych mohl začít produkt a firmu kritizovat, ale – upřímně – nevím za co. Za to, že nabízí garantovanou alternativu k zprofanovaným penzijním fondům ? nebo tak dobře prodávanému módnímu investičnímu pojištění bez jakýchkoli garancí ? Kdo z vás chce o svůj důchod hrát na burze s makléři ?? Bavíme se pořád o stejné věci ? Garantované zhodnocení, jistota gigantu Munich Re, x – generací vyplacených důchodců v Německu a Beneluxu ?
    Vážený pane Šindeláři, bavím se společně s vámi tím, jak jste záměrně šťouchl do nepříjemně bzučícího hnízda…

    Odpovědět

  • mqvofs

    28 prosince, 2010

    [Odstraněn spam]

    Odpovědět

  • Milan

    6 dubna, 2011

    Asi přicházím s křížkem po funuse. Nicméně když jsem narazil na netu na tuto diskuzi, docela jsem se bavil. Udivují mne názory rádoby finančních poradců. Já zatím nenarazil na žádného! Vždy se jednalo o zprostředkovatele. Zajímalo by mě, jaké giganty mají za zády tito zprostředkovatelé. Také mě udivuje reakce některých prodejců. Já osobně tvrdím, že na trhu je několik dobrých produktů. Liší se třeba v detailech, podrobnostech, možnostech. Ale nemohu o nich říci, že jsou špatné. Špatní většinou bývají ti, co je haní! Ale k článku, který vyvolal tak zajímavou diskuzi. Pánové z …nebudu jmenovat všechny ty makléřské, zprostředkovatelské společnosti, opravdu si myslíte, že HMI dělá špatnou věc? Že program Eventus není dobrý? Pak mi tedy vysvětlete, proč za zády HMI stojí jedna z největších světových zajišťoven, která je vzorovou společností, která bdí i nad vašimi „aktivitami“? Proč je tato zajišťovna pyšná na svojí odbytovku HMI? Proč je pyšná na produkt, jakým je Eventus? Zamyslete se. Hlavně nad tím, koho máte za zády. Kdo vlastní vaší společnost. Jestli je to pan XY nebo společnost s více jak stoletou tradicí a ekonomickými parametry, o kterých se vám může pouze zdát. A až stejně jako HMI, potažmo ERGIO budete mít „na svědomí“ 5% HDP Německa, zkuste se porovnat, když o to srovnání tak stojíte. A pak…spěte klidně!

    Odpovědět

  • Radek

    6 dubna, 2011

    😀
    díky za zábavný příspěvek
    😉

    Odpovědět

  • Milan

    7 dubna, 2011

    Není zač. Stačí porozumět faktům. A bavit se lze u všeho 🙂

    Odpovědět

  • swan

    23 prosince, 2011

    Člověče, 5% HDP??? To myslíte vážně? Pochybuju že samotné Ergo je schopno takových čísel, ale čím jsem si jistý, že HMI zcela určitě ne. HMI je pouze jedna z interních odbytových cest, i když nejsilnější. Každopádně nic nevlastní, jsou to pouze lidé prospěšní ERGU. Navíc jak sám možná víte, právě dochází k velkým čistkám v HMI na nejvyšších místech. Na nejvyšších, myslím úplně na těch nejvyšších. Tzn. u pana Knolla, Rumpa a Thusta

    Odpovědět

  • Radek

    2 ledna, 2012

    Vážený pane policisto.
    Za sebe, absolventa VŠE, mohu říci,že Eventus jsem si nastudoval velice podrobně a musí říci, že je to velice špatný produkt. Nikde jsem nehledal, jen jsem si spočítal složeným úrokováním výnos a došel jsem ke katastrofickým podvodným číslům. Takže nikomu nedoporučuji Eventus ani náhodou. Ale když se něco dobře podá, tak se tomu uvěří. Hodně zdaru důvěřivci :-)

    Odpovědět

  • Jirka

    2 ledna, 2012

    Češi mají mezery ve finanční gramotnosti
    Z nedávného průzkumu ČSOB vyplynulo, že 36 % Čechů má ve finanční gramotnosti značné rezervy. V zahraničí už k názoru, že finanční gramotnost obyvatel je klíčová, dospěli. K jejímu zvyšování používají např. interaktivní hry či finanční „řidičáky“. ČSOB na podporu finanční gramotnosti rozdělí granty za milion Kč. Letos se chce banka zaměřit především na projekty, které jsou vedeny interaktivní formou, působí preventivně před případným předlužením a učí zúčastněné, jak si vést rodinný a osobní rozpočet a jak zacházet s penězi. Kdo si koupí něco tak hloupého, jako je kapitálovka ( důchodovka nebo jak si to říká šílený produkt Eventus), tak patří k těm, kteří si mají doplnit své finanční znalosti. Pojišťovny tento produkt prodávají bláhovým klientům, protože na tom nesmírně rýžují. Né ti klienti, samozžejmě :-) A když se podíváte, kdo to prodává, tak to jsou opravdu „odborníci“. Lidé bez vzdělání, kterým někdo něco nakukal, dal jim formulář, namotivoval je na školení a poslal ke kamarádům, aby je odýloval. Takže lidi nebuďte hloupí a „kapitálovky“ si nekupujte.

    Odpovědět

  • Lumír

    8 února, 2012

    Pitomce stačí nechat mluvit, že je pitomec, to už ukáže sám :)

    Odpovědět