CZK/€ 25.320 +0,18%

CZK/$ 23.408 +0,56%

CZK/£ 29.523 +0,28%

CZK/CHF 25.813 +0,21%

Reference? Ani ty nemusí být spolehlivé!

 


 

„V diskuzi i v článku je zmínka o tom, ze nejlepší reklama je dobrá reference. Dovolil bych si trochu polemiky,“ začíná čtenář viglib svůj diskusní příspěvek na téma důvěryhodnosti referencí. Dokumentuje dva příběhy lidí s nevhodně zvolenými produkty, kteří jsou ale naprosto spokojeni se svým řešením. Ve svém okolí pak šíří pozitivní reference na finanční zprostředkovatele, kteří jim produkty doporučili.

V editorialu „Honorář podílem na zisku? I ten má své „mouchy“…“ jsem uváděl extrémní hypotetický případ investičního poradce, který chce maximalizovat svůj honorář a který je odměňován podílem na zisku: „Extrémním případem by ale bylo, kdy by poradce odměňovaný podílem na zisku postavil dva klienty proti sobě – např. kdyby u vysoce rizikové investice u jednoho z nich spekuloval na růst a u druhého u téže investice na pokles. Jeden klient by hodně prodělal, to by ale „poradce“ příliš netrápilo, neboť druhý klient by hodně vydělal.“

Podívejme se na příklad z pohledu spontánních referencí, tedy nikoli referencí, o něž si poradce říká na schůzce s klientem, ale těch, které klient šíří sám z vlastní vůle mezi své známé a příbuzné. Polovina klientů ukončí investici vysokou ztrátou. Ti kladné reference šířit rozhodně nebudou. Ovšem druhá polovina dosáhne nadstandardního zisku a poradce bude mít za skutečného mága. V dobré víře pak budou šířit nejlepší reference a „poradce“ může svou „strategii“ dál provozovat.

Klienti bývají mnohdy spokojeni především s přístupem poradce, s jeho vystupováním, s výmluvností… s celkovým dojmem, který v jejich očích vytvořil. Kvalitu poradenství umí posoudit jen málokterý klient. Reference „běžného spokojeného klienta“ tak mohou být zavádějící a hodnota kladných referencí klesá. Klient, jehož reference má být skutečně důvěryhodná, se musí ve financích přinejmenším velmi schopně orientovat.

Bohužel ani negativní reference nejsou nejspolehlivější. Vycházejí sice mnohem častěji z odborné části poradenství, ale… ze zkušeností poradců, kteří změnili zastřešující finančně poradenskou společnost, je patrné, že zdaleka ne všechny negativní informace se zakládají na pravdě. Naopak mnoho z nich je součástí nečistého konkurenčního boje či pomsty.

REKLAMA

Jak tedy nakládat s referencemi? Určitě se vyplatí je sledovat – a prověřovat. Není dobré poradce či finančně poradenskou společnost zavrhnout jen proto, že na ní zazněla negativní reakce. Pokud jich je příliš, pak je to samozřejmě jiná. A naopak nemá smysl přeceňovat kladné reference. I ty se mohou mýlit. Reference by měly být pouze jedním ze střípků v mozaice při výběru kvalitního finančního poradce.

Loading

Vstoupit do diskuze 45 komentářů

Zdroj a více informací: CII750.cz



Diskuze k článku

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna, vyžadované informace jsou označeny hvězdičkou.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

 
 
 

 
  • OTTO

    14 prosince, 2009

    Reference jsou důležité a drtivou většinu investic i podnikatelských aktivit řeším přes reference a mám vynikající zkušenosti.
    Před cca rokem mi kamarád poradil svého finančního poradce. Nechci mu dělat na investujeme.cz reklamu, protože ji nepotřebuje. Jeho výsledky a právě reference z něj dělají velice vyhledávaného poradce.
    Přestože je mým poradcem jen pár měsíců a mám i mnoho dalších poradců, patří dnes mezi mé klíčové.
    Všichni mu říkáme Amádeus, protože on jím ve finanční branži opravdu je a každá schůzka s ním je čistokrevnou inspirací a přesto, že už v investování mám něco za sebou, vždy se od něj něco nového naučím.
    Mohu jen doporučit!!!

    Odpovědět

  • Michael Jindra

    14 prosince, 2009

    Doporučit ho samozřejmě můžete, ale anonymně to v této branži jde velice obtížně.

    Odpovědět

  • Škodolibka domácí

    14 prosince, 2009

    V diskusi ho určitě doporučovat nebude, protože by se tu hned na onoho poradce vyrojila spousta nevhodných poznámek od závistivých kolegů.

    Odpovědět

  • OTTO

    14 prosince, 2009

    Nejmenoval jsem ho, protože reklamu určitě nepotřebuje.
    Jeho přezdívka Amádeus je dostatečným vodítkem pro ty, kteří si chtějí zjistit jeho identitu a zároveň dostatečnou ochranou před lidmi, kteří do diskuzí píší jen s jedním cílem léčit si mindráky a nejčastěji se léčí tak, že do někoho kopnou, napíší všechny sprosté slova, které se za celý život naučili ( někteří jich umí sice jen pár, ale i tak se cítí významně ), píší lži a urážky, zkrátka opravdu se snaží a já osobně mám jejich příspěvky rád.
    Za prvé, protože je podle nich poznat jaký mindrák si léčí a někdy je možné jim pomoci radou jak si onen mindrák vyléčit rychleji a bez nutnosti kopání do lidí okolo sebe.
    Za druhé, protože některé formulace, a obsah příspěvku mě rozesměje více než některé skvělé komedie, jejich jsem nadšený divák. Jsem přesvědčen, že mnozí by si vydělali miliony, kdyby svoji kreativitu vrhli jiným směrem a začali třeba psát knihy, scénáře, komiksy, články do novin, časopisů a to jak v papírové podobě tak i v elektronické.
    PS: Takže díky za pobavení, protože smích léčí a samozřejmě je od vás na druhou stranu velice milé, že to děláte zcela zdarma což já oceňuji a vím, že nejste zlí lidé, jen vám někdo ublížil a jediný způsob léčby, který znáte je ubližovat ostatním.
    Zkuste i ty další způsoby, díky kterým nepřijdete o kamarády a přátele a častokrát i o respekt a úctu

    Odpovědět

  • OTTO

    14 prosince, 2009

    Máte pravdu, že anonymně to jde velice obtížně a proto jsem v příspěvku zmínil jeho přezdívku Amádeus. Pod touto přezdívkou je velice známý ikdyž ne mezi všemi lidmi a všemi poradci, ale je to dostatečné vodítko pro ty, kteří chtějí zjistit jeho identitu.

    Odpovědět

  • Jan.Veselý

    14 prosince, 2009

    Milý OTTO, opravdu je ten Váš Amádeus taková hvězda? S kým jste ho porovnával?:-)

    Odpovědět

  • OTTO

    14 prosince, 2009

    Porovnával jsem ho s mými poradci. Jak už jsem napsal, není nejlepší z mých poradců, ale patří teď mezi ty klíčové

    Odpovědět

  • Václav

    14 prosince, 2009

    Dobrý den,
    mohl byste jen nastínit, proč se od ostatních poradců liší a čím si Vás získal? Vybíral jsem si teď svého poradce a musím říct, že většina jich byla pouze prázdnou nádobou bez vlastního rozumu.

    Odpovědět

  • OTTO

    14 prosince, 2009

    Většina finančních poradců jsou vlastně pojišťováci. Amádeus nenabízí pojistky, spoření, stavebko, penzijko ani fondy. On nabízí investice a v roce 2009 vydělal klientům miliardy, proto je tak žádaný.
    Zaujal mě tedy hlavně tím, že je praktik a sám je aktivní investor. Je multimilionář, protože to co nabízí sám využívá. Jeho klienti na něm vidí, že to co jim nabízí z nich udělá multimilionáře stejně jako z něj, protože nabízí to samé co sám využívá.
    A nejdůležitější je, že pokud člověk vydělá milony, ale neumí s penězi pracovat a správně přemýšlet stejně o ně přijde.
    Amádeus ví, že nestačí lidem vydělat peníze, ale je nutné je i učit zásady, díky kterým o své peníze nepřijdou. Je to vlastně český Kiyosaki

    Odpovědět

  • Martin

    14 prosince, 2009

    Mohl byste mě poslat Amadeusovi kontaktní údaje do mailu, rád bych se s ním popřípadě setkal.
    Díky
    tiperrossi@seznam.cz

    Odpovědět

  • TOTTO

    14 prosince, 2009

    No toto,bobavte nás ještě pane Otto,nebo jak se jmenujete.Chápu,že neodkryjete identitu někoho,kdo s tím nemusí souhlasit.Ale,že Vy se bojíte.Možná proto,že by bylo jasné jakými pohádkami nás tady krmíte.

    Odpovědět

  • Václav

    14 prosince, 2009

    Není to takhle náhodou pan Harmann a společnost APL? Nebo je zde konečně nějaký konkrétní obchodník s platnými licencemi a transparentním obchodem? Hledám ho, ale ještě jsem žádného takového nenašel. Nejsem z těch, co dávají peníze někam, kam na ně nevidí, to znamená do díry.

    Odpovědět

  • OTTO

    14 prosince, 2009

    Nevím o tom, že by pan Hartmann byl finančním poradcem. Vidím, že zrovna vám by se Amádeus možná hodil, ikdyž možná ne. Je to čech. Přestože jsem původně nechtěl tak vidím, že zájem jea tak si rychle napište jeho jméno a kontakt, než to administrátor jako reklamu smaže.
    [redakcí byly odstraněny osobní údaje]

    Odpovědět

  • Václav

    14 prosince, 2009

    Děkuji za kontakt, určitě jej využiji. To, že je Čech mi nevadí, já jsem taky Čech. Takže tedy pan [redakcí byly odstraněny osobní údaje] pokud to dobře chápu investuje vlastní kapitál. Je to tedy obchodník – obchoduje jen na burze, nebo využívá i něco jiného?

    Odpovědět

  • vk

    14 prosince, 2009

    a je člověk, který nabízí jen investice, finančním poradcem? Nejde spíše o investiční poradenství?
    Je pojišťovák finančním poradcem? Je prodejce stavebního spoření finančním poradcem? atd…

    Odpovědět

  • OTTO

    14 prosince, 2009

    On si říká privátní finanční poradce

    Odpovědět

  • Gekko

    14 prosince, 2009

    je multimilionář a stará se o mne … klientům vydělal miliardy … to jsou kecy … a pracuje v BFC Capital, dnes o něm psali v MF DNES :-)))) ahoj troubo OTTÍKU…

    Odpovědět

  • OTTO

    14 prosince, 2009

    Vidím, že máš mindrák, ale jestli ti tento výlev pomohl tak jsem rád.
    Pracuje úplně jinde a nevím, že by o něm někdy někdo psal a pokud tak jen v dobrém.

    Odpovědět

  • otakárek

    14 prosince, 2009

    Janota shání 120 miliard, co by na to řekl Amádeus?

    Odpovědět

  • jarda

    14 prosince, 2009

    No nevím, kolik lidí vlastně používá pseudonym „Amadeus“, tak jsem na základě zajímavé debaty poprosil strécu Googla, a něco jsem i našel. Ale přestalo mně to bavit…
    asi je těch „Amadeů“ dosti, ale všichni zjevně mimo umění, protože o tom to jméno je, a hudební génius takového formátu má, pokud uvážíme i jiné názory na posmrtný život, asi vážné problémy se zneužitím jeho jména… 🙂
    http://prochpra-travnik.blogspot.com/2006_12_01_archive.html
    Hospůdko malá, restauračko začouzená
    http://www.cuperadek.estranky.cz/
    http://zena.centrum.cz/sex-vztahy/vse-o-sexu/2008/8/27/clanky/zensky-orgasmus-chcete-ved
    et-vic/komentare/?ids=204735
    http://www.autotuning.cz/galerie/displayimage.php?album=257&pos=245
    Amadeus (88.101.57.x) [Říjen 15, 2007 at 09:18 PM]
    No rukama nevím,ale když né rukama,tak hlavou.Ale jedno vím jistě,že jí tak nezkurvil
    jako ty.Já mít takové auto jako ty,tak ho hodím ze skály.Poradím ti,dobře ho pojisti a
    potom ho zapal.Zůstatková
    Bismarck (88.103.21.x) [Říjen 15, 2007 at 09:19 PM]
    to petr bures: to je tak dulezite, zda se clovek zivi mozkem nebo rukama? ty si asi
    myslis ze ten kdo dela rukama je neco vic? ano, asi jo, typicky socansky pristup …
    Amadeus (88.101.57.x) [Říjen 15, 2007 at 09:51 PM]
    Rukama se Bureš asi neživý,protože jeho Audi A4 je toho příkladem.A hlavou,to asi taky
    né,protože by tady nepadal romskou komunitu.Takže je asi v tom procentu,tězce
    nezařaditelní.No
    no aby to nebylo tak, jako v této pisni… http://abmp3.com/download/4937030-loupeznicka.html

    Odpovědět

  • OTTO

    15 prosince, 2009

    Váš výkon je čistokrevná performance a satira. Když toto rozvinete a zaměříte se na to vyděláte jako performer miliony.
    Klobouk dolů

    Odpovědět

  • Gekko

    15 prosince, 2009

    a já myslel, že Ottík v tom slavným filmu měl ty klapky jen na uších, OTTO nám je hodlá nasadit na očiiiii…

    Odpovědět

  • Švor z Nemanic

    15 prosince, 2009

    Otevřel jste mě plebejci a bezzemkovi oči, Vaše hraběcí rady (v dobrém slova smyslu) mě otevřely oči, zbavil jsem se nesmyslných pojistek a PP a ve 42 letech se znovu postavil na startovní čáru a začal se finančně vzdělávat. Ale výše uvedný člověk mě nějak nesedí.Co jsem vygooglil : 1. je nějaké databázi pojišťováků 2. byl nebo je v OVB, dostal nějakou stříbrnou plaketu či co. 3. V září u ČNB požádal o zrušení licence obchodníka CP.
    Ještě jsem se chtěl optat jak dopadly vaše investice v Dubaji. Letěl jste tam v nějakém Boeingu. Stačil jste otevřít padák ? Věřím, že jste stačil přestoupit na jiný let.
    Mějte se pěkně a děkuji, že jste mě otevřel oči.

    Odpovědět

  • lingvista

    15 prosince, 2009

    …mně otevřel oči…
    …mně nesedí…

    Odpovědět

  • otakárek

    14 prosince, 2009

    A jestli mi ho přineseš, tak slibuju, že příští rok už neuzavřu žádné ižp.

    Odpovědět

  • otakárek

    14 prosince, 2009

    Takže jsem chtěl získat miliardy, ale bohužel se Amádeus už natolik proslavil, že o jeho služby mají zájem i ruští (?) hackři. To fakt nase..
    Zpráva Googlu o Amádeově webu (nebo nejen webu?):
    Podezřelá útočná stránka!
    Webová stránka serveru http://www.vipconsulting.cz byla nahlášena jako útočná stránka a proto byla na základě vašeho bezpečnostního nastavení zablokována.

    Odpovědět

  • Ondřej Záruba

    15 prosince, 2009

    Multivitamín jak vymalovanej:-)

    Odpovědět

  • Dobre-info

    15 prosince, 2009

    vipconsulting je obyčejná webofka obyčejnech OVBáků kteří se za svoji modrou hlavu stydí..(st.Gallen, OVBinvest v partnerech..) – myslím že OVB [redakcí byly odstraněny osobní údaje], protože neveřím tomu že by OTTO se svým rozhledem a zkušenostmi nějakého levláka prezentoval..Je možné že OTTO jen kecá a za pseudonymem je nějaké košťátko, ale delší dobu jeho názory sleduji a věřím že je jedním z erudovanějších návštevníků icz.cz a jde o omyl..

    Odpovědět

  • otakárek

    15 prosince, 2009

    Jenže ono sedí nejenom jméno, ale i telefon. Další [redakcí byly odstraněny osobní údaje] s uvedeným telefon je k dohledání na Dumfinanci.cz. Takže to podle mě bude jeden jediný [redakcí byly odstraněny osobní údaje]. Ale třeba OTTO není ten pravý OTTO.

    Odpovědět

  • otakárek

    15 prosince, 2009

    Správně mělo být vlastně napsáno [redakcí byly odstraněny osobní údaje].

    Odpovědět

  • Nesedí

    16 prosince, 2009

    Takhle velký ústřel na OTTO original nesedí, tohle smrdí modrou žumpou a čím dál tím víc mám dojem že [osobní údaje odstraněny redakcí] jako čtenář icz.cz využil identitu pravého OTTO a podstrčil svůj kontakt..Tohle je totiž blueshitstyle“ hladových ovbáků jak ze žurnálu“

    Odpovědět

  • Anonym

    15 prosince, 2009

    Myslim, ze reference (+ vysledky, zkusenosti) jsou velmi dulezite. Pro muj byznys jsou dokonce klicove. Strasne nerad presvedcuju lidi, neumim to, nesedi mi to, tudiz sam aktivne potencialni klienty neoslovuji. Chci, aby prisli sami. Takze pouze publikuji sve nazory a soustredim se hlavne na to, abych mel co nejlepsi vysledky a potazmo co nejlepsi reference.
    Petr v uvaze zminuje, ze reference nemusi byt spolehlive. Samozrejme ze nelze dat na referenci od jednoho cloveka, ten klidne muze ve sve nevedomosti byt presvedceny o „dokonalosti“ sveho poradce, zatimco ho poradce taha za nos. Ale velmi spolehlive funguje osvedcena metoda – strycek google + dotaz na „hodnoceni“ poradce v diskuzich na odbornych serverech.
    A to se netyka jen financnich poradcu, takto si lze overit reference v jakemkoliv oboru.
    Jan Traxler
    FINEZ Investment Management

    Odpovědět

  • viglib

    16 prosince, 2009

    Pane Traxlere, jako obvykle nelze pristup, ktery funguje ve Vasem pripade, vztahnout na vetsinu 🙂 To myslim v dobrem slova smyslu. Take takovy pristup muze fungovat napr. pro vyhlaseneho pana Storka 😉 Ale co ten zbytek? Tech par stovek nebo tisicu lidi, kteri se zivi poradenstvim v ramci spolecnosti a nepredstavuji ani spicku, ani odpad spolecnosti. Anebo mohou patrit do jedne z techto kategorii, ale nemaji potrebu psat clanky a prispevky do diskuzi.
    .
    Zajimave by bylo, kdyby spolecnosti nabizely samy urcite zebricky kvality svych poradcu, rekneme pro ruzne typy produktu, ci zivotnich situaci, ktere se jim v minulosti darilo zdarne resit. Dokazal bych si i predstavit, ze by potom bylo mozne si i priplatit za ‚elitnejsiho poradce‘, nebo naopak ziskat podil z provize pri akceptaci poradce napr. zacinajiciho apod. Napadu by se jiste nasla cela rada. Ale to je asi uplna utopie a asi by to v mnoha pripadech vedlo k usporadani dle provizniho prinosu…

    Odpovědět

  • Jan Traxler

    16 prosince, 2009

    Ano, souhlasim s Vami. A je to velmi dobra pripominka. Reference samozrejme overite jen u spicky ledovce… a to v obou smerech… kladne reference na nejlepsi lidi v oboru a zaporne reference na nejvetsi prasata v oboru.
    Zebricek kvality vlastnich poradcu dane spolecnosti, to je zajimavy napad. Realizaci si nedovedu predstavit. Ale napad je to rozhodne zajimavy. Treba se ho nejaka firma chytne. 😉
    Jan Traxler
    FINEZ Investment Management

    Odpovědět

  • Ivana

    16 prosince, 2009

    Otázkou bohužel je, co bude ona společnost považovat za kvalitní a přínosné poradenství. V tuto chvíli jsou nejlepší poradci právě hodnoceni na základě největší produkce zejména v IŽP. To o kvalitě poradce a poradenství nic nevypovídá.

    Odpovědět

  • viglib

    16 prosince, 2009

    Opravdu to tak je ve vsech spolecnostech? Nema nektera i dalsi, verejnosti nepristupna, kriteria? Nevim, dovnitr nevidim 🙂

    Odpovědět

  • Ivana

    16 prosince, 2009

    Domníváte se, že existuje společnost, která se veřejně prezentuje shodně s ostatními a má veřejně nepřístupná kriteria, která budou přínosná pro klienty? Pokud takovou znáte, pak sem s ní. Já bych naopak řekla, že se většina právě tato kriteria snaží co nejvíce utajit, aby se veřejně prezentovala coby s lidskou tváří, jsme proklientsky založení a další blábláblá.
    Pravda je taková, že v tuto chvíli vzniká pár nových společností, které se tak snaží chovat, nebo alespoň skutečně dodržovat určitou etiku vůči klientovi, avšak poradci se nemají moc chuť angažovat. Víte co je pro dnešního poradce hlavní motivace? Získat hotový kmen klientů, který ne že může poctivě udržovat – zadarmo, ale který může maximálně vytěžit a získat maximální možný prospěch z nových smluv, neboť není nic složitějšího, než se přihrnout do rodiny se slovy jsem poradce společnosti XY. Váš bývalý poradce již ve společnosti již nepracuje (nejlépe je nadhodit že byl vyhozen pro nekvalitní práci) a on je pojišťovnou pověřen jej nahradit a pochopitelně pro Vás má spoustu nápadů, jak ušetřit. Bohužel spousta klientů na toto slyší. Např. na téma „převodu starého KŽP 2 roky před dožitím do nového Dynamiku“ tu již byla popsána spousta textu. Osobně se musím přiznat, že jsem po 10 letech práce ve finančním poradenství opravdu značně znechucena. Nové a nové společnosti typu BTC Broker, Eurofinancial, AMV Group a podobné, které sepisují investička jak na běžícím pásu klientele požadující úvěr, který stejně nemají šanci získat pouze degradují a znehodnocují práci slušných lidí.

    Odpovědět

  • Na Vasi prvni otazku

    17 prosince, 2009

    je odpoved, ze neznam, proto jsem to napsal jako otazku a nikoliv ve zpusobu oznamovacim 🙂
    Tedy zajimave je se zamyslet, co by se s tim dalo udelat, ne? Nemohly by se ty ‚slusne‘ spolecnosti domluvit a nejaka verejne pristupna kriteria zavest? Bylo by to v jejich neprospech? Mne by laicky prislo, ze po takove volbe by mnoho klientu skocilo, protoze ted jde opravdu jen o loterii. Je mi jasne, ze se pohybuji v teoreticke rovine, ale ta je mnohem zabavnejsi nez kazdodenni realita, tak mozna proto 🙂

    Odpovědět

  • Ivana

    18 prosince, 2009

    A jak byste to chtěl konkrétně provést. Že by se slušní spojili, oznámili my jsme ti slušní a ukázali na ty druhé – oni jsou ti špatní? Myslíte že by se ti na druhém konci nebránili? Jejda, to by byla mela. Navíc o veřejně přístupná kriteria se nyní snaží např. KOFIP, ze strany poradců je zájem vytvořit pravidla, která budou jasně definovat co ano a co ne. Ale někteří velcí hráči na trhu to označují pouze za hru, za něco, co fungovat nebude. Ono to fungovat bude, ale ještě to chvíli potrvá. Tedy máte možnost – chci poradce, který se zavázal, že se bude ke klientům chovat slušně – dobrovolně, nikdo ho k tomu nenutil, navíc se dobrovolně zavázal zvyšovat svou kvalifikaci, podrobit se přezkoušení – můžete vybírat z členů KOFIPU. Můžete hledat i jiné sdružení nebo společnost, která je stejně založena na dobrovolnosti, kde se nehájí zájmy jedné konkrétní společnosti, která není závislá na výsledcích a produkci poradců. Myslím, že odpověď jste ode mě právě obdržel.

    Odpovědět

  • vigliv

    18 prosince, 2009

    Dekuji za Vase prispevky. O KOFIPu vim, ale pred casem, kdyz jsem se o nem dozvedel, me odradilo to, ze jsem na jeho strankach nenasel popis mechanizmu, kterym je zajisteno, ze poradci v nem sdruzeni se opravdu chovaji dle deklarovanych zasad a vyuzivaji k tomu, jak sama rikate overovanych, znalosti. Ale to uz je asi paranoia 🙂

    Odpovědět

  • Ondřej Záruba

    18 prosince, 2009

    Momentálně se všichni známe a víme o sobě,kdo dělá jakou práci.Ten mechanismus dnes funguje takhle:Klient pošle stížnost sám nebo se dozvíme od někoho z kolegů o špatné práci našeho člena a pak to okamžitě řešíme.Vyřešíme to klidně až vyloučením,kauzu mediálně rozmázneme a servítky si brát nebudeme.Myslím,že být vyloučen z KOFIP bude velmi nepříjemné pro poradce.Zatím jsme nikho nevyloučili,ovšem co není,může být.Pokud někdo ze čtenářů ICZ bude mít něco špatného na nějakého člena KOFIP,tak mi to může zaslat mailem na ondrej.zaruba@kofip.cz .Chceme být organizací,která kompromisy v tomhle směru nedělá.A viglive,pokud byste měl zájem se pobavit o členství,tak se klidně můžeme sejít.Slušných profesionálů je málo a rád se s každým potkám.

  • viglib

    18 prosince, 2009

    Pane Zarubo, dekuji za promptni vysvetleni. Nejsem ovsem poradcem, ale kdybych byl, jiste bych o Vasi nabidce uvazoval. Preji vsem soucasnym i budoucim clenum hodne zdaru s budovanim image KOFIPu!

  • Ondřej Záruba

    18 prosince, 2009

    Děkujeme.

  • Ivana

    18 prosince, 2009

    Viglibe, vše je jen a jen o lidech. Pokud dobře chápu Váš poslední příspěvek (a dám do souvislosti s předchozím), pak se necítíte být poradcem, ale prodejcem. Pakliže máte zájem o vstup do KOFIPU, pak ten není pouze pro PORADCE, ale i pro případné prodejce pojišťoven, či makléřských společností (klidně i MLM), pokud VY sám osobně přijmete za své právě ty nastavené podmínky. Tady se nekope za společnost, jak jsem již uvedla výše, to jsou právě ta nastavená pravidla, že se Vy osobně budete chovat v zájmu klienta – a uděláte to hlavně pro sebe.

  • viglib

    19 prosince, 2009

    Jeje, to se povedlo. Nejsem vubec z branze, tak jedine, ze by mel KOFIP kategorii ‚zvedavy klient‘ 🙂