CZK/€ 25.320 +0,18%

CZK/$ 23.408 +0,56%

CZK/£ 29.523 +0,28%

CZK/CHF 25.813 +0,21%

Text: Jan Majer

24. 01. 2008

31 komentářů

Proč sázím na sportovce

 


 

Na stěně pracovny nejmladšího zemského ředitele v České republice visí podepsaný dres nejúspěšnějšího českého basketbalisty posledních let Jiřího Welsche. Bývalý spoluhráč? "Kdepak spoluhráč. Soupeř. Hrávali jsme proti sobě," říká věcně Radim Lukeš.

Vedle dresu hráče známého z americké basketbalové ligy NBA visí na stěně další trofeje. Vesměs diplomy, dokumentující úspěšnou profesní kariéru, kterou Radim Lukeš letos završil dosažením pozice zemského ředitele pro OVB, ale také poděkování za spolupráci při vývoji nového produktu pojišťovny Winterthur.

CHCEME NA VRCHOL
Při setkání s Radimem Lukešem si brzy všimnete, že sportovní kariéra zanechala v jeho uvažování znatelnou stopu. Jeho zemské ředitelství se řadí mezi pět nejúspěšnějších v Evropě. On ale míří na vrchol.

"Zatím jsme se hodně učili od nejúspěšnějších kolegů z Německa, Rakouska nebo Švýcarska. Dlouho jsme k jejich práci vzhlíželi jako k nedostižné metě. Oni mají veliký náskok, ale my zase máme ohromnou energii a dynamiku. Brzy se možná budou někteří učit od nás," říká sebevědomě.

Se zahraničními kolegy se setkává při pověstných velkých cestách, jež OVB pořádá pro nejlepší spolupracovníky z celé Evropy. "Takový zájezd vypadá jako luxusní dovolená, ale pro mne jsou to společensko-pracovní cesty. Mluvím s těmi nejúspěšnějšími lidmi z oboru a chci od nich získat co nejvíc pro svůj byznys."

Spřízněnou duši našel v zemském řediteli ze Slovenska Jánu Müllerovi, s nímž úzce spolupracuje. "Naše ředitelství budou v dohledné době vlajkovou lodí OVB v celoevropském měřítku," konstatuje.

SVÉ LIDI NECHVÁLÍM
O svých splupracovnících mluví jako o obchodních partnerech. A má na ně vysoké nároky. "Někdy je štve, že je ani při skvělých výkonech nechválím. Prostě to nedělám. Oceněním úspěchu je přeci jejich provizní výpis. A kromě toho – chválit je budou všichni ostatní. Budou jim blahopřát, tleskat, plácat po ramenou. Mým úkolem je hledat rezervy. To je job každého manažera," vysvětluje.

Zároveň ale nechce, aby peníze byly hlavním hnacím motorem jeho spolupracovníků. "Peníze jsou cílem pro hloupé lidi. Pro ty chytré jsou jen prostředkem. Prostředkem k dosažení osobních cílů. Kdo pracuje jen pro peníze, může svoji práci dělat kdekoli, s kýmkoli. Já se snažím o to, aby v naší práci bylo vždycky něco víc než jen honba za výdělkem."

MYŠLENÍM K BOHATSTVÍ
Když nedávno Radim Lukeš poskytoval rozhovor novinářce, která o finančním poradenství neměla valné znalosti, pobavila ho hned první otázka: Proč jste se svými schopnostmi do OVB nenastoupil rovnou jako ředitel?

"Když se dnes ohlédnu, vidím, jak důležitý je každý krok, každý schod nahoru. Jako poradce se člověk musí soustředit na klienta. Chce-li uspět, musí k němu najít cestu. Později, jako řídící pracovník, musí najít cestu ke svým spolupracovníkům, k poradcům. V pozici ředitele člověk obstojí a všechnu předchozí práci zúročí, pokud dokáže o sobě a své práci přemýšlet."

Na začátku si s nejbližšími spolupracovníky předsevzali, že budou všechno dělat jinak, po svém.

"OVB v České republice byla do té doby prodejní sítí. Nemluvilo se o rozdílu mezi poradentsvím a zprostředkováním. Prostě se prodávalo stavební spoření, penzijní fondy, životní pojistky. My jsme potřebovali jinou vizi, a tou bylo sofistikované finanční poradenství."

MLADÝ TÝM
Radim Lukeš spolupracuje výhradně s mladými lidmi. S vrstevníky se mu komunikuje nejlépe. A také nejlépe rozumí jejich motivaci.

"Schopní mladí lidé mají dnes obrovské možnosti. Mohou nastoupit do zaměstnání za dobrý plat, dostanou služební auto, telefon a další výhody. Aby si dokázali sami sebe představit v roli finančního poradce, musí mít velmi jasný cíl, který je povede dopředu. Přes překážky, kterých je, jak všichni víme, hrozně moc."

K úspěchu v oboru jsou podle Radima Lukeše předurčeni sportovci: Znají prohry, váží si dobře míněných rad a je jim jasné, že bez dřiny se úspěch nedostaví.

"Finanční poradce navíc musí být neustále v pohybu. Produkty a trendy se rychle mění – a poradce se musí měnit s nimi. Poradce nemůže nikdy říci, že už všechno zvládl. Stejně jako sportovec, který chce zůstat ve hře."

CÍTÍM VĚTŠÍ PODPORU
V současné době probíhá podle Radima Lukeše v OVB řada pozitivních změn. "Pražská centrála představila výhledy, které se ztotožňují s mými představami. Pokud se vše podaří zrealizovat, budeme mít pro naši práci vše, co potřebujeme. A bude to znát na našich výsledcích," těší se Radim Lukeš.

Systém práce v OVB považuje za dokonale propracovaný. Možná až příliš. "Vedeme své spolupracovníky a partnery krok za krokem k úspěchu, až někteří podlehnou klamavému dojmu, že jsou vlastně v jakémsi příjemném zaměstnání. Začnou podle pokynů plnit rutinní každodenní úkoly, zpohodlní."

Před touto slepou uličkou pan Lukeš varuje všechny kolegy. "Finanční poradenství nabízí obrovské možnosti – ale jen pro toho, kdo pochopil podstatu našeho byznysu. Musíme klientům dávat to nejlepší, protože pouze tak si zajistíme jejich dlouhodobou přízeň. Jméno si v naší branži zkazíme jen jednou," varuje.

A jaké vlastnosti by měl mít finanční poradce, který chce dosáhnout stejného úspěchu jako Radim Lukeš? "Měl by být zároveň vizionář, který umí snít, a zároveň dělník, který dokáže den za dnem dřít, aby dosáhl svých cílů. A také běžec na dlouhou trať. Protože ta cesta je dlouhá. Vlastně nikdy nekončí."

Loading

Vstoupit do diskuze 31 komentářů

Zdroj a více informací: CII750.cz



Diskuze k článku

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna, vyžadované informace jsou označeny hvězdičkou.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

 
 
 

 
  • Jan Lener

    30 srpna, 2006

    Zdravím Vás, pane Majere, po delší odmlce 🙂 . Chci se zeptat, jak takovýto článek vzniká. Díky.

    Odpovědět

  • Jan Majer

    31 srpna, 2006

    Je to první z řady profilů celebrit našeho oboru. Vzniká podobně jako vznikají rozhovory. Povídá se u kafe, autor si dělá poznámky, nahrává vše na diktafon. Nakonec se rozhodne, jestli materiál zpracuje jako rozhovor nebo jako článek s použitím citací.

    Odpovědět

  • Jitka Janušková

    1 září, 2006

    Nevím, co bude pan Lukeš říkat, až se bude v brzské době době probírat OVB v médiích ohledně ztracených 750 mil. v kauze Helvag. Soud s OVB se blíží a vydatně již pracujeme na tom, aby se to veřejnost dověděla. OVB není zase tak dobrá firma, když vlastní poradce hodila přes palubu. Vím, o čem mluvím. Připravila jsem své známé a přátele a miliony, které jim sebelepší poradenství z mé strany, nevrátí. A sebe jsem připravila o víc, o báječné lidi, kteří se mně vyhýbají.

    Odpovědět

  • Jan Majer

    1 září, 2006

    Paní Janušková, můžete se mi ozvat na mail redakce@investujeme.cz? Zajímají mne podrobnosti. V diskusích narážím na podobné komentáře, ale nikdy jsem neměl příležitost osobně poznat nikoho z bývalých poradců OVB, kteří by připravovali žalobu, o níž píšete.

    Odpovědět

  • Angel Bratovanov

    3 září, 2006

    mate jich dost prece i v fincentru a to od sameho pocatku FC _:)

    Odpovědět

  • neni pro ted duležite

    12 září, 2006

    LOL!!!

    Odpovědět

  • Jiří Kubeš

    1 září, 2006

    Pokud vím, tak tohle nechá p. Lukeše klidným, protože klienty Helvagu v jeho struktuře můžete napočítat na prstech jedné ruky, pokud tam vůbec nějací jsou… (i vzhledem k době, jakou on a jeho struktura v OVB působí) Ono rozhodování o tom, kam peníze klientů umístit je opravdu na poradcích a oni sami rozhodnou, kam peníze klientů dají. K tomu aby jste do Helvagu peníze vašich klientů nedávala stačil tenkrát selský rozum….

    Odpovědět

  • Jan Lener

    1 září, 2006

    Pana Kubeši, máte pravdu, že produkt typu Helvag by výborně ekonomicky vzdělaný a investic znalý člověk nepodepsal, nebo nenabízel, nebo alespoň by ho používal s vědomím vysokého rizika. Takových uvědomělých lidí a investorů je ovšem dost málo. K práci užitečného a dobrého nevýhradního finančního zprostředkovatele tyto znalosti a dovedednosti mít na takové úrovni nepotřebujete. Ona totiž centrála makléřské společnosti rozhoduje, jaký produkt dá k dispozici poradcům. Společně s vrcholnými představiteli sítě pak rozhodne zda bude ten či onen produkt protlačovat „mezi poradce“. Není tedy Vaše jednostranné odsouzení dosti nespravedlivé? Může být vůbec poradce po třeba 5 měsících v oboru zodpovědný za například složité investiční poradenství? A pokud ano, uvědomuje si svou odpovědnost?

    Odpovědět

  • Jiří Kubeš

    1 září, 2006

    Jen doufám, že jste ve svém příspěvku nepopsal, jak to u Vás ve Fincentru funguje a doufám, že tam nemáte mnoho těch „užitečných a dobrých nevýhradních finančních zprostředkovatelů“, kteří ke své práci nepotřebují ekonomické vzdělání či vzdělání v oblasti investic. Také společně s panem Nejedlým rozhodujete jaké produkty, jak říkáte, „protlačíte mezi poradce“? To že dá konkrétní produkt centrála k dispozici neznamená, že jsou jej povinni poradci uzavírat, nebo se mýlím?
    Zajímalo by mě, proč soudíte, že dovednosti které jste popsal zprostředkovatel nepotřebuje ? Děsím se, jaké znalosti a dovednosti tedy Vaši zprostředkovatelé potřebují…
    A k tomu dle Vás jednostrannému odsouzení. Jak to bylo u Vás? Vy jste se u svých klientů v prvních měsících pouštěl do složitého investičního poradenství? Pokud ano, tak to Vaši odvahu obdivuji….. A svou odpovědnost by si měl člověk uvědomovat v každé chvíli své práce, ať už po třech dnech, dvou měsících nebo patnácti letech….
    Zajímalo by mě složení portfolií, které paní realizovala, jestli šlo vše do jednoho produktu, tak je s prominutím hloupější než moje babička, která ví že se všechna vejce nikdy nedávají do jednoho košíku…..

    Odpovědět

  • Jan Majer

    1 září, 2006

    Pozor, pan Lener myslím nemá s Fincentrem pranic společného. A dovolím si namítnout, že ekonomické vzdělání zprostředkovatelé v OVB ani v jiných firmách skutečně mít nemusí – jen maturitu a nenáročného bobříka v podobě několikahodinového semináře. Kdo jde dál nebo to vzdělání má z VŠ, má konkurenční výhodu.
    Investiční společnosti už přece připravily produkty, se kterými mohou pracovat i řadoví zprostředkovatelé (koneckonců i ČMSS prodává klientům konzervativní fondy – a je to dobře). V této podobě není investiční poradenství žádná věda.
    Divím se, že OVB nemá pro případ, že se v podobné diskusi objeví zmínka o Helvagu, připraveno několik vhodných formulací, kterými by někdo z vedení reagoval. Věta o tom, že poradci nemusí uzavírat produkt, který dala centrála k dispozici, je dost nešťastná.

    Odpovědět

  • Jan Majer

    1 září, 2006

    …ještě dodám, že se mi na moji výzvu zatím žádná paní Janušková neozvala.

    Odpovědět

  • Jiří Kubeš

    1 září, 2006

    Pokud nemá pan Lener nic společného s Fincentrem, tak se mu tímto omlouvám, nevím proč jsem nabyl z některých diskusí dojmu, že ve FincentruFP pracuje…
    Je mi jasné že to vzdělání mít nemusejí, ale pokud ho nemají, nevypovídá to něco o konkrétní společnosti? (ať už je to OVB, AWD, BC, FincentrumFP či kdokoliv ostatní)
    Vaše připomínka k OVB předpokládám nesměřovala ke mě (nemám s ní, kromě pár známých kteří tam pracují, nic společného), ale nepochopil jsem proč by Vámi citovaná věta byla nešťastná???

    Odpovědět

  • Jan Lener

    1 září, 2006

    Omluva přijata, pane Kubeši. Ale také jsem nabyl dojmu, že jste z OVB. Reakci napíšu jindy, čekají mne příjemnější povinnosti – doma. 🙂

    Odpovědět

  • angela

    13 září, 2006

    A to je zajímavé, že Fincentrum o ty nevzdělané bobříky několikahodinových seminářů tak stojí.. Pokud vím, tak tam žádný brainwashing v podobě produktových školení není nutný, poradce se vzdělává dobrovolně, když se mu chce..( A CO KDYŽ SE MU NĚKDY NECHCE??!!!)
    Chudáci OVBáci, AWDáci a Brokeři se musí školit, ale ve Fincentru přenášejí informace telepaticky, stačí když se pan Mejer na někoho podívá a je z něj vzdělanec jedna radost:-))

    Odpovědět

  • Jan Bartoš

    1 září, 2006

    Vážený pan Kubeši, jestli jste předchozí příspěvek myslel vážně, zkuste si prosím sundat ty začouzené brýle, které nosíte, a podívat se kolem sebe.
    Předpokládám, že jste z OVB, když se tak mohutně navážíte do fincentra, budiž, je to Vaše volba, možná ale kdybyste místo nenávisti a pomluv věnoval stejné množství energie zamyšlení nad faktickým stavem, mohl byste přinést určitě víc než snůšku blábolů .
    Konkrétně:
    1)ANO, pokud jste si nevšiml, tak „objektivnímu, nezávislému, finančnímu poradci“ stačí maturita na nástavbě v horní dolní a dvoudenní info, zkuste se prosím podívat, kolik takových lidí klem Vás PRODÁVÁ.
    2)Záměrně píši prodává, protože takový člověk není schopen dělat mnoho jiného, než slyší od svých vedoucích. A jsme u merita, kdybyste otevřel oči, zjistil byste, že nikdo nemusí nic „protlačovat“.
    Jak jste sám dobře podotkl, málokdo si může troufnout jít po půlroce fundovaně radit s investicemi. Zároveň málokdo zvládne po půlroce více než jedno konkrétní portfolio vybrané pojišťovny. Pokud ovšem nemáte na mysli naučit se vyplnit smlouvu a naučit se básničku IŽP,KŽP a úrazovky a“utíkej prodávat, jsme obrátková firma“
    A od koho že se portfolio produktů každý začínající poradce naučí, přece od svých vedoucích, kteří jim je motivačně předestřou a náležitě vychválí, a taky samozřejmě rozhoduje provize, všichni to koneckonců děláme pro peníze.
    3)V jednom Vám musím dát zapravdu, samozřejmě si člověk musí uvědomovat svou odpovědnost od začátku do hořkého konce, ale je tomu skutečně tak? Má vůbec nastoupivší člověk šanci objektivně hodnotit věci kolem sebe. Jakou šanci má člověk v oblastní kanceláři, kde se dělá pouze „GENERALI“ dělat „WUESTENROT“? Je opravdu příjemné, když si lidé neumazaní nebo dostatečně krytí přihřívají polívku a ani se nepokusí shlédnout ze svých výšin na zem.

    Odpovědět

  • Jan Lener

    2 září, 2006

    Tak tady má slibovaná reakce. Že s FinFP nemám nic společného jsme již vyjasnili. Tudíž nevím proč bych měl rozhodovat s panem Nejedlým :-). Poradci skutečně nejsou povinni uzavírat, co jim dá (jakákoliv) centrála k dispozici. Každopádně určité produkty, či balíčky řešení bývají protěžovány (teď to nemyslím nijak špatně). Dovednosti zprostředkovatel nepotřebuje
    a)ze zákona
    b)z požadavků firem, které koneckonců neustále řeší nedostatek lidí.
    c)měl jsem namysli hlubší vzdělání, zahrnující také zkušenosti. Zprostředkovatelé potřebují spíše empatii a schopnost prodat a hlavně potřebují charakter. Pro zprostředkování pojištění, stav.spoř, pp atd…prostě nepotřebujete detailní makroekonomické znalosti, nepotřebujete znát swapy a opce, protože vaši klienti to od vás nevyžadují, neočekají a protože vám to v práci nijak nepomůže. Pro zprostředkovávání pravidelných investic potřebujete základy investování a pro zprostředkování investic do OPF ve výši do pár set tisíc potřebujete umět určit rizikový profil klienta, zjistit horizont a používat grant od Pioneeru a znát základní makroekonomické zákonitosti a „pravidla“. Musíte umět alespoň trochu jak diverzifikovat A HLAVNĚ k tomu musíte mít od centrály takové produkty, které jsou samy o sobě v pořádku. Přeci není úkolem „řadového“ zprostředkovatele ověřovat zda společnost Winterthur hospodaří, jak deklaruje, zda má v pořádku své účetní a ekonomické ukazatele a zda jejich struktura poplatků u produktů odpovídá té, kterou se dozvěděli na školení. Prací zprostředkovatele je práce s klientem. A k té odpovědnosti: ta je produktem znalostí. Člověk, který neví, nemůže cítit adekvátní odpovědnost. V sítích pak např. příprava složitějšího investičního portfolia leží na bedrech vedoucího, ač klient jedná s novicem. Připravuje vedoucí, podepisuje novic…kdo má odpovědnost? Kdo má morální odpovědnost?
    A pane Kubeši, uvažte prosím investiční znalosti okolo 1998, 1999, podle mě nic takového jako diverzifikace a tak tenkrát nebylo v módě. Všeobecně. Podle mě se tenkrát hledal ten jeden zázračný produkt, který je lepší než ostatní. Co myslíte?

    Odpovědět

  • Luboš

    3 září, 2006

    Pane Lenere nemáte ve všem pravdu. Jsem vedoucím v OVB, pocházím ze skupiny pí Majerové, která dnes dělá ve Fincentru. Co se nabízených produktů týče, vybíráme z většího portfolia a nováčci mají šanci se s námi poradit co vhodné je, co ne. Co se investic týče, investice do fondů je (bohužel) jedním z posledních produktů, (ve většině případů konzervativnímu) klientovi nabízených. Investice do fondu má v sobě určité riziko, proto je třeba aby se nováček poradil s mnohem zkušenějším a nenaletěl na první, hezky se tvářící produkt. Co se Helvagu týče, jsem přesvědčen, že převážná většina zprostředkovatelů do Helvagu (1998-2001) již v OVB není. Tipněte si, kde jsou asi dnes?

    Odpovědět

  • Luboš

    3 září, 2006

    Omlouvám se, má reakce nepatří panu Lenerovi ale panu Batrošovi.

    Odpovědět

  • Jan Lener

    3 září, 2006

    Také jste to mohl říct dřív 🙂

    Odpovědět

  • Jan Lener

    3 září, 2006

    Souhlasím, ále chybí mi
    1)V čem nemám pravdu.
    2)Neřekl jsem a distancuji se od toho, že všude vznikají pouze typová portfolia.
    3)IŽP nese stejné riziko jako OPF, takže rozumím správně, že ve Vaší struktuře jsou produkty IŽP nabízeny jako jedny z posledních produktů? Navíc s konzervativními fondy?
    4)Kde jsou zprostředkovatelé Helvagu nevím, ale o jednom „potravinářském výrobku“ víme všichni a také víme, kde je.
    5) Hezký den. Mějte se.

    Odpovědět

  • Jan Bartoš

    3 září, 2006

    Vážený Luboši,
    jen připojím k námitkám pana Lenera (IŽP vs OPF), že to, co jste řekl vpravdě vystihuje situaci, přesně takovou jaká je u velkého procenta poradců nejen v OVB.
    „Co se investic týče, investice do fondů je (bohužel) jedním z posledních produktů, (ve většině případů konzervativnímu) klientovi nabízených. Investice do fondu má v sobě určité riziko, proto je třeba aby se nováček poradil s mnohem zkušenějším a nenaletěl na první, hezky se tvářící produkt.“
    = převedeno do srozumitelné řeči, ať chce klient cokoliv, doporučíme mu KŽP, tam má své vždy jisté a poradce i vedoucí ostatně taky!!!
    Nevím, jestli je to tak náročné na pochopení, ale jde přece o interpretaci, když budu mít trochu zkušeností, dokáži jako poradce snadno přesvědčit kohokoliv méně znalého, že je KŽP(stejně tak ovšem IŽP etc.) nejlepší volbou( ať neznalého klienta nebo nového kolegu, aby dělal to samé) Ostatně Vaše argumentace je toho snadným důkazem, laciné zdůrazňování jistot je pořád ještě v dnešní době pro poradce velice atraktivní artikl.

    Odpovědět

  • Luboš

    4 září, 2006

    Každý o něčem jiném… Dnešní klientela jakž takž ví co je stavební spoření, cca 20% lidí si neplete penziní připojištění s důchodovým pojištěním, mnoho lidí ví, že pojištění má hlavně krýt rizika (někteří klienti si i myslí že na určitých pojistkách – produkty které mám na mysli nebudu jmenovat -supervýhodně spoří… opravdu není tak nesnadné klieta utáhnout „na vařený nudli“ viz. např. reklamy v televizi…pojistkám lidi jakž takž věří, vždyť ihned po narození stál pojišťovák nejčastěji ČP (dříve ČSP) u dveří a dělal dítěti výhodnou „spořící“ kapitálovou pojistku. O solidnosti takovýchto slibotechen se ale nechci rozepisovat. Takže většina lidí si pod těmi pojmy něco dokáže představit.
    Ale při vyslovení „fond“ si spousta lidí představí jak nevydělala v kuponové privatizaci, nebo jak jejich známý zainvestoval, „nejlépe“ na jaře 2000 a pak když se to rozhodl vybrat, „nejlépe“ opět na jaře ale 2003 tak „prodělal kalhoty“. S takovýmto obecným míněním se těžko vysvětlují světlé zítřky po investování do podílových fondů. Takže má reakce směřuje tím směrem, že teprve až má poradce u klienta skutečnou důvěru, že se nejedná o prodej ale o poradenství, teprve pak je klient ochoten jít trochu nejistou cestou investic. A co se konzervativnosti týče, na nás je přece zjistit, zda je klient konzerva, či zda je ochoten určité, dobou potlačované, riziko připustit… Nemýlím-li se, všichni zdejší přispivatelé snad vědí o čem mluvím, nebo ne?
    A co se týče solidnosti, poradci, co myslí svou práci vážně, snad počítají, že jednou budou u výsledku svého poradentví, tzn. u konečné sumy. A konečný výsledek, že klient prodělal by byl příšerný. Proto správný poradce porovnává, hodnotí a pak vybírá. Klient by měl být opravdu na prvním místě. Co se provize týče, tak snad se po ní budu koukat až u naprosto identických (pro klienta vhodných) produktů od různých společností, ne?

    Odpovědět

  • Bartoš

    1 září, 2006

    Pro p.Januškovou: Pokud dobře vím,tak podle vyjádřední KCP a AFIZu nenese OVB žadnou právní odpovědnost,protože je to poradenská společnost a nikoli přímo investiční.Proto je tato záležitost právně nepostihnutelná!
    Dle Vašeho příspěvku soudím,že jste právě v této době pro OVB pracovala,takže zcela jistě dobře víte co byla spol. Helvag zač.Byla to investiční společnost převážně obchodující s realitnímy fondy a to klienti zcela jistě dobře věděli.HLAVNĚ se ona krize stala přímo v dané společnosti (interně) a jednalo se o trestný čin,za který byli dotyční po právu odsouzeni!!!!!
    Navíc dnešní legislativa ČNB,KCP je velmi odlišná oproti té v druhé polovině devadesátých let.
    Proto si dovolím oponovat a osobně brát Váš příspěvek za naprosto bezpředmětný.

    Odpovědět

  • Jan Lener

    1 září, 2006

    Asi jsem danou problematiku nepochopil. Helvag obchodoval s realitními fondy? ????

    Odpovědět

  • Anonym

    1 září, 2006

    Dle zjištění Komise společnost OVB Allfinanz nabízela v rámci investičního poradenství možnost zprostředkování investic do „investičního spolku? HELVAG, se sídlem ve Švýcarsku a do komanditní společnosti HELVAG, se sídlem v Lucembursku. Investoři se stávali společníky spolku, resp. komanditisty společnosti, přičemž tyto společnosti deklarovaly, že svěřené prostředky využívají k investování do nemovitostí a jejich výhodnými pronájmy a prodeji zhodnocují prostředky podílníků spolku a komanditistů.

    Odpovědět

  • XY

    3 září, 2006

    bohužel si myslím, že jedna věta v rozhovoru s panem Lukešem vypovídá o jeho stylu velmi jasně…. :“. Oceněním úspěchu je přeci jejich provizní výpis“ k tomu nemám co dodat, pan Lukeš řekl sám co si o něm myslím já, nicméně uznávám, že se mu podařilo udělat obrovský úspěch a k tomu mu gratuluji

    Odpovědět

  • Jan Majer

    3 září, 2006

    Kdybyste se podepsal, docela bych s vámi na tohle téma podiskutoval – sám bych se nepovažoval za dobrého a úspěšného poradce, kdybych nevydělával slušné peníze. Naopak mi je podezřelý každý, kdo radí jiným, co s penězi, a sám je nemá!

    Odpovědět

  • Ondřej

    17 června, 2007

    Holt peníze jsou až na prvním místě!A kdo říká, že ne tak lže.Je potřeba si sáhnout do svědomí!Pan Lukeš dělal svou práci jako každý dobrý poradce a proto je tam, kde je.

    Odpovědět

  • Petr Šafránek

    4 září, 2006

    Milý anonyme, nic proti Vašemu názoru, ale vytrhávat takto drsně věty z kontextu není to pravé ořechové. Hned za Vámi vytrženou větou se můžete dočíst: „Zároveň ale nechce, aby peníze byly hlavním hnacím motorem jeho spolupracovníků. „Peníze jsou cílem pro hloupé lidi. Pro ty chytré jsou jen prostředkem. Prostředkem k dosažení osobních cílů. Kdo pracuje jen pro peníze, může svoji práci dělat kdekoli, s kýmkoli. Já se snažím o to, aby v naší práci bylo vždycky něco víc než jen honba za výdělkem.“

    Odpovědět

  • Luděk

    25 října, 2006

    Ví někdo, co má pan Radim Lukeš za vzdělání? Hodně se o něm mluví, ale nějaký kvalitní životopis v médiích chybí. LS

    Odpovědět

  • Anonym

    17 června, 2007

    co vím, tak má VŠE v Praze, předtím dělal manažera nějakého nóbl hotelu v Praze

    Odpovědět