CZK/€ 25.320 +0,18%

CZK/$ 23.408 +0,56%

CZK/£ 29.523 +0,28%

CZK/CHF 25.813 +0,21%

Text: István Léko

27. 09. 2012

20 komentářů

Proč asi Pavel Kohout z firmy Partners vyhrožuje Balkánem a arbitráží

 


 

Prezidentské veto prováděcího zákona druhého pilíře důchodového systému zaskočilo penzijní fondy i firmy, které se jejich nové finanční produkty chystaly prodávat. Tyto finanční instituce v uplynulém roce investovaly do příprav nemalé peníze, nabíraly a vyškolily nové obchodníky, jejich inzeráty v posledních týdnech zaplavily média. Finančníci, kteří se od roku 2013 těšili na skvělý byznys z druhého pilíře, nyní pochopitelně tvrdě kritizují prezidenta Václava Klause. Je však zarážející, že někteří zástupci těchto podnikatelských kruhů útočí na prezidenta pod hlavičkou „ekonom“, aniž by připomněli své pozice ve firmách chystajících byznys spojený s reformou.

Zářným příkladem takového mimikry je rozhovor „ekonoma Pavla Kohouta“ pro Lidové noviny, které ho označily za nejostřejšího kritika Klausova rozhodnutí vetovat zákon. Kohout, ale i redaktor Lidových novin, v rozhovoru jaksi zapomněli uvést, že zaměstnavatelem „ekonoma“ je společnost Partners Financial Services.

Kohout je členem představenstva, ředitelem pro strategii a hlavním mediálním maskotem této firmy. Nelze se divit, že Kohout ostrými slovy na adresu prezidenta brání svůj byznys, ale divíme se, proč nepřizná, co je jeho motivem.

„Prezidentovo veto nás může dovést kamsi na Balkán,“ tvrdí Kohout. „Věřím, že pokud se levice dostane k moci, najde v sobě elementární míru politické zodpovědnosti a druhý pilíř nezruší, protože tím bychom se opravdu dostali na úroveň Balkánu. Opačný krok by Českou republiku vyřadil z kategorie civilizovaných zemí,“ vysvětluje Kohout.

Celý článek čtětě na serveru ČeskáPozice.cz

REKLAMA

Loading

Vstoupit do diskuze 20 komentářů

Zdroj a více informací: CII750.cz


Související články

Petr Stuchlík, Fincentrum - kandidát Hnutí ANO na pražského primátora

Petr Stuchlík vstupuje do investičního fondu Quant

Petr Stuchlík prostřednictvím společnosti Duck Sauce kupuje majoritní podíl v investičního fondu Robot Asset Management SICAV s podfondem Quant. Fond zároveň rozšíří distribuci a plánuje další růst.

Text: Petr Zámečník

27. 05. 2019

Vlaďka Cisarzová - genreální ředitelka Sirius Finance

Vlaďka Cisarzová: Hlavním lákadlem pro poradce je akciový program

Finančně poradenská společnost Sirius Finance chce do konce příštího roku mít 400 poradců. „Na trhu není firma, která by měla v rámci akciového programu připravené, že až 65 % firmy budou vlastnit lidi, kteří ji tvoří,“ říká k akciovému programu Vlaďka Cisarzová, generální ředitelka Sirius Finance.

Text: Petr Zámečník

21. 11. 2018


Diskuze k článku

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna, vyžadované informace jsou označeny hvězdičkou.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

 
 
 

 
  • Josef Novohradský

    27 září, 2012

    „Dobry vecer,
    rad bych se Pavla Kohouta zastal. To co rika ma hlavu a patu, i kdyz zdanlive haji zajmy sveho chlebodarce. Jako zastupce uspesnejsiho (co do dlouhodobe ziskovosti) konkurenta Partners mohu zodpovedne a bez jakehokoliv zajmu prohlasit, ze to pan Kohout mysli uprimne, ne zistne.
    To, ze je bilym konem Partners, je dusledkem jeho socialni naivity a neinformovanosti, ne neodbornosti ci zlych umyslu. Kazdy, kdo pana Kohouta opravdu zna, to potvrdi. Znam jej mnohem dele nez Partners existuji a dodnes mne trochu mrzi, ze jsem mu tehdy v roce 2006 nedal nabidku.
    Pan Kohout nevi nic o dlouhodobe pripravovanem tunelu na Allianz, i kdyz mu svou naivitou slouzi. Neobvinujte jej ze zlych umyslu, kdyby na to v Mnichove skocili, pan Kohout z toho mit nic nebude.
    Povazuji tento clanek za zbytecny vuci panu Kohoutovi. Istvane, redakce CP – vzdyt to vite.
    Preji vsem ctenarum CP hezky vecer,
    Petr Stuchlik, Fincentrum a.s.“

    Je smutné, že si na internetu každý může do každého kopnout a napsat jakýkoli nesmysl, že pane Stuchlíku. Hlavně že máte „nejlepší poradce“ , děláte obrovská kvanta hypoték a máte nejvyšší provize pro své poradce, které zaplatí klient.

    Odpovědět

  • Partners

    27 září, 2012

    Istvan leko ma pravdu, Pavel Kohout je jen marketingovej maskot Partners. Hledacek bych zameril na jejich majetkovou strukturu, ktera je skryta a kdo zajmy skutecne Kohout do medii prosazuje. Nechapu, jak regutor (CNB) muze pripustit, ze spolecnost, ktera se profiluje jako nezavisla (!) „nezavisle klientum radi“ muze existovat na trhu s akciemi na majitele. Tohle je Balkan! ne veto prezidenta.

    Odpovědět

  • be in

    27 září, 2012

    že by to bylo tím, že Partners úspěšně prošla státní kontrolou? nebo tím, že ČNB majetkovou strukturu zná a to jak z kontroly, tak určitě musela být dokládána při žádosti o licenci na Partners IS? nebo díky transparentnímu reportingu? nebo zavedení investičního poradenství dle MIFID na rozdíl od všech ostatních? Partners se majetkovou strukturou nikde netají a akcie na majitele měly svůj důvod a to jiný než že to vlastní Doliak či Žaluda a podobné bláboly. a furt je to takto lepší než Broker Trust, který je totálně netransparentní nebo čekat, kterou pojišťovnu se podaří Stuchlíkovi s Nejedlým ukecat, aby koupila ten jejich „ziskový“ odpad. :)

    Odpovědět

  • Poradce

    27 září, 2012

    Kazdy kdo videl a mluvil s Kohoutem vi, ze je autista, teda jak psal Stuchlik socialne naivni clovek, kteryho jde snadno manipulovat. Ma ale jine kvality, co normalni lide nemaji, talent na psani a skvelou pamet. A bilej kun pro Partners, uzitecnej idiot, kdyz mu to tak vyhovuje, proc ne?

    Odpovědět

  • Uzitecnej idiot

    27 září, 2012

    Kohout uzitecnej idiot, prachy vezme Borkovec, utec Pavle, utec!

    Odpovědět

  • anonym

    27 září, 2012

    mno nevim, nevim. kdyz uz si tady bere do ust skoro kazdej partners. Prezident Klaus udelal to nejlepsi co muze, jak muze existovat slovo nelze vystoupit ze smlouvy to je blabol a kord s takovym shodnocenim, ktere sezere inflace polatky spolecnosti a kdyz k tomu pripocteme dan z vynosu co tomu cloveku zbyde na ten duchod. jediny co tohle ta slavna duchodova reforma je tak obrovsky mega tunel okopirovany od mistra kozenyho akorat ti nasi poslanci udelali neco k tomu zmodernizovali a ted si mnou ruce jak jsou skveli a doufaji, ze to projde schvalenim. Jedine co by se melo udelat pro lidi, aby se fakt dobre zajistili na duchod je to, ze se jim ty penize zhodnoti nadinflacne bez toho anichz by se na tom stat podilel. Vem me si priklad ze zapadnich zemi, proc neudelat to ze lidi se dozvi o lepsich moznostech jak efektivneji bez starosti a beze strachu zhodnit penize jako napriklad svycari? ne tady se to bude tutlat o takovych moznostech akzdej bude hrabat a zhrabavat velke provize. Mimochodem kdyz tu byla rec o provizich tak nejvic toho klienta stoji prostredkovatel a spolecnost ktera si uctuje. A pak jim nakecejai slovo GARANCE. Toje nesmysl jak nekdo muze garantovat neco na co nejsou ani penize na zajisteni kdyz nejaka ta spolecnost krachne. vsechny spolecnosti i bankovni spravuji castku o objemu 2,6 bilionu kc a ve fondu pojisteni vkladu je cca 22 miliard. to je divny. Ja sam neverim zadne spolecnosti ktera neco garantuje, spoleham se radeji na jistotu. Tak si odkladam do svetove ekonomiky bez prostrednika a mam cisty vynos v 6–12% p.a. nejaka reforma se muze zahrabat. Jediny co umi ceska spolecnost vydelavat na druhych. Kdy vy lidi si uvedomite ze banka, penzijni spolecnost atd. jsou firmy ktere maji vydelavat penize a ne aby vydelavali klientum. Setkali jste se nekdy s nekym komu banka zhodnotila penize nadinflacne??? Odpovezte si sami.

    Odpovědět

  • petr

    27 září, 2012

    mohl by jste mi poslat mejl na: erwo@centrum.cz ?
    rád bych si s Vámi napsal.

    Děkuji

    Odpovědět

  • Petr Šafránek

    27 září, 2012

    Když jsem si přečetl tento příspěvek, musel jsem se podívat, jestli jsem se nepřeklikl na nějaký bulvár! Článek by měl racionální jádro, kdyby pan Kohout někde sám publikoval svůj komentář a podepsal se pod něj jako nezávislý ekonom. V tomto případě šlo ovšem o rozhovor a za to, koho si vybere a jak ho prezentuje zodpovídá výhradně novinář Lidových novin – pan Kohout je v tom naprosto nevinně. Není přece jeho povinností, pokud je dotázán na názor, tak aby v odpovědi sděloval, pro koho pracuje, zejména pak, když je to všeobecně známou skutečností!
    K věci samé pak musím připomenout, že Václav Klaus klíčový zákon, zavádějící v ČR tzv. II. pilíř v listopadu 2011 nevrátil sněmovně, pouze jej ve stanovené lhůtě nepodepsal, čímž umožnil, aby se zákon stal platným. Kdyby v něm nebyly chyby a kdyby v něm byl zahrnut i systém inkasa pojistného, neměl by pam prezident už vůbec šanci do procesu zasáhnout. Trh se začal chovat podle platného zákona a připravovat se na jeho realizaci, což je naprosto legitimní. Nikoho opravdu nemohlo napadnout, že pan prezident využije balíček zákonů, napravujících chyby v tom původním a jím nevetovaném, k vyřizování si účtů s některými politiky ODS. To je skutečně legislativní Balkán a pokud by tímto způsobem byly zmařeny investice soukromých subjektů, je zcela namístě je nahradit, protože tyto subjekty postupovaly podle platného zákona, přijatého a prezidentem nevetovaného v listopadu 2011! Opravdu nemohly předpokládat, že za rok pan prezident začne hrát tyto politické hry a využije k tomu zrovna zákon, mající jen napravit v podstatě technické chyby v tom původním.
    Pro jistotu dodávám, že působím jako generální sekeretář AFIZ a jsem placen potenciálními zprostředkovateli II. pilíře. Nejsem tedy nezávislý, přesto nehodlám mlčet k takovýmto nesmyslným útokům.

    Odpovědět

  • Milan Schaffer milan.schaffer.e-konzultant.cz

    28 září, 2012

    Pane Šafránku, nazval jste to pravým jménem, legislativní Balkán. Souhlasím s Vámi, že v tomto případě nešlo vůbec o to co vetoval, ale o to, co jste popsal. Je smutné, že může veřejná osoba využít těchto pák k uskutečňování soukromých cílů, nehledě na ekonomické dopady na subjekty, kterých se to dotkne.

    Odpovědět

  • Josef Novák

    28 září, 2012

    Otázka zní: Co je horší, zda jakési politické kroky prezidenta nebo paskvil a zlodějna zvana II. pilíř??

    Odpovědět

  • Milan Schaffer milan.schaffer.e-konzultant.cz

    28 září, 2012

    Politické kroky hlavy státu. Že je to paskvil věděl už když to nepodepsal a umožnil tomu svým tichým souhlasem vzniknout nejspíše proto, že toho hodlal politicky využít.

    Odpovědět

  • vasek

    27 září, 2012

    tyhle žabomyší války mě fakt baví.
    To věčně propírání autismu na straně jedné a homosexuality na straně druhé.

    Teď do toho vstupuje příběh o tunelu na Allianz a naproti tomu ten o snaze prodat Fincentrum pojišťovnám…

    Jen mě zajímá jedna věc – server Česká pozice je nějak spřízněn s fincentrum Media? Že ta citace. A v podstatě souhlasím s příspěvkem P.Šafránka

    Odpovědět

  • pepik z Lisne

    28 září, 2012

    no… o autismu se spekuluje, homosexualita je tutovka. jako nic pro me, ale homo je vic sranda nez autista bych rekl :-))) LOL

    Odpovědět

  • Borkovec

    29 září, 2012

    Coze? je opravdu úravda. ze je Kohout homosexual?!?! jednou mi jeden znamej mlel, ze leze do gay klubu Alcatraz, ze ho tam potkal! Ze se zavira do klece. A me to prislo uplne prasteny, protoze ma syna. Prislo mi to nechutny. Na tutovku je ten autista, je uplne mimo a je to chudak a za nic nemuze. Je ale fakt ze ma takovy divny pohyby, kdyz jde a je tokovej zzenstelej. kdo ty drby o homosexualite roznasi? nekdo z centraly?

    Odpovědět

  • Původní kolemjdoucí

    29 září, 2012

    A snižujeme se na úroveň B…u. Není to jedno, jestli je gay, asexuál nebo heterosexuál? Tento typ příspěvku vypovídá něco o jeho autorovi.

    Odpovědět

  • Petr Šafránek

    27 září, 2012

    Po delší době jsem chvíli brouzdal ve zdejších diskusích a bylo mi divné, kam čtenáři chodí na ty informace. Odpověď jsem nalezl na http://www.in­vestujeme.cz/klaus-vetoval-druhy-pilir-duchodove-reformy-co-na-to-politici/
    To je opravdu neuvěřitelné, co může vypustit redaktorka odborného serveru. Dáma promine, ale už titulek: „Klaus vetoval druhý pilíř důchodové reformy.“ je na odborném serveru s odpuštěním na facku. A následující sdělení: „Prezident Václav Klaus dnes vetoval návrh zákona, který by měl od příštího roku zavést druhý pilíř důchodové reformy.“ je na okamžitý vyhazov! Je to naprostý blábol a nelze se pak divit, že čtenáři jsou totálně zmatení a mylně se domnívají, že pan prezident právě zachránil svět… Více informací o tom, co pan prezident skutečně vetoval, je v mém příspěvku o kousek níže, nebudu se opakovat…

    Odpovědět

  • Marta

    28 září, 2012

    Petře, kdo te ted plati?

    Odpovědět

  • Partners

    29 září, 2012

    Osud Pavla Kohouta je velmi smutny pribeh. Posledni dobou se o tom zacalo mluvit verejne, ze je autista. Pavel je skutecne clovek, ktery ma silnou socialni poruchu. Vypracoval se „talentem psat ctive sloupky“ az na ekonoma radicimu vlade. Tehdy mu po jeho vyhazovu z PPF Majer nabidnul praci v Partners. I tak, bez ekonomicke skoly, bez tiulu se dostal takhle daleko. Inteligenci mu nelze upritt Komu se tohle povede? Ze ho v Partners zneuzivaji k propagaci jako bileho kone (vola) vi kazdej. Ale dokazal by delat se svoji poruchou nejakou zodpovednejsi praci? Snad v Partners mezi zamestnanci neni uplne za vola, kteremu se smejou za postizeni a ma stale odbornou autoritu. Staci kdyz z nej vola udelal sef Fincentra na Ceske pozici. Mimochodem staci se podivat jake ma Pavel postaveni ve firme, kdyz sidli v prosklene kancelari u metra a „sefove“ jsou v betonu nahore.

    Odpovědět

  • MHMO

    29 září, 2012

    Tak tohle je už fakt nad míru. Občas jsem na investujeme zašel, ale teď už fakt končím… Takovej hnůj a špína… Na každým slušným serveru by polovinu příspěvků, které se objevily v diskusi okamžitě smazali. Ne však tady… Pane Zámečníku, tohle je úrověň serveru, který chcete mít ?? A ty příspěvky Mr. Gay Stuchlíka pod nicky Partners, Borkovec a některými dalšími jsou už fakt taky hodně nad míru. Fincentrum musí být už fakt hodně v pr…….. když se sníží k něčemu podobnému… Je mi z Vás pánové na blití…

    Odpovědět

  • vasek

    30 září, 2012

    tak dost možná tyhle příspěvky zachraňují p. Zámečníkovi krk, protože „zvyšují“ návštěvnost. Resp. je asi lepší mít pod článkem 20 příspěvků s hloupým obsahem než pouze dva k věci… :-)

    Odpovědět