CZK/€ 24.700 +0,12%

CZK/$ 23.043 -0,10%

CZK/£ 29.102 +0,34%

CZK/CHF 24.087 +0,40%

Text: Petr Zámečník

18. 05. 2008

0 komentářů

Pravdu a nic než (celou?) pravdu

 


 

„Klientům nikdy nelžu,“ řekl mi jeden finanční poradce a dodal: „Jen se je nesnažím zahltit informacemi. Dávám jim jen ty podstatné, které potřebují k rozhodnutí.“ A k jakému rozhodnutí? Samozřejmě k tomu správnému – koupit.

Přehltit klienta informacemi rozhodně správná cesta není. Lidé jsou schopni zpracovat a vyhodnotit jen určité množství informací. Je-li jich příliš, raději odloží řešení… na neurčito. Kde ale leží hranice informací, které klientovi poskytnout a které již nikoli?

Není důležité, zda je poradce placený z provizí nebo přímou platbou od klienta. I poradce placený přímo klientem musí prodat – nikoli finanční produkt, ale službu. A pokud klient získá příliš mnoho informací, které není schopen zpracovat, je pravděpodobné, že nebude s prací poradce spokojen. A příště žádné příště nebude.

Špičkový finanční poradce tak musí být nejen dobrý obchodník a orientovat se v řešení spletitých finančních situací. Musí být také schopný pedagog, který správně odhadne schopnosti svých studentů – klientů.

Vstoupit do diskuze 0 komentářů

Zdroj a více informací: CII750.cz



Diskuze k článku

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna, vyžadované informace jsou označeny hvězdičkou.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.