Neděle 27. května. Svátek má Valdemar.

Pravdu a nic než (celou?) pravdu

K jakémukoli rozhodnutí potřebujeme informace. Klienti finančních poradců také. Kolik informací potřebují? Všechny? Vždyť to by pak nekoupili! Tak jen část? A kterou?

„Klientům nikdy nelžu,“ řekl mi jeden finanční poradce a dodal: „Jen se je nesnažím zahltit informacemi. Dávám jim jen ty podstatné, které potřebují k rozhodnutí.“ A k jakému rozhodnutí? Samozřejmě k tomu správnému – koupit.

Přehltit klienta informacemi rozhodně správná cesta není. Lidé jsou schopni zpracovat a vyhodnotit jen určité množství informací. Je-li jich příliš, raději odloží řešení… na neurčito. Kde ale leží hranice informací, které klientovi poskytnout a které již nikoli?

Není důležité, zda je poradce placený z provizí nebo přímou platbou od klienta. I poradce placený přímo klientem musí prodat – nikoli finanční produkt, ale službu. A pokud klient získá příliš mnoho informací, které není schopen zpracovat, je pravděpodobné, že nebude s prací poradce spokojen. A příště žádné příště nebude.

Špičkový finanční poradce tak musí být nejen dobrý obchodník a orientovat se v řešení spletitých finančních situací. Musí být také schopný pedagog, který správně odhadne schopnosti svých studentů – klientů.

Kolik informací má klient od poradce obdržet?

Zobrazit výsledky

Nahrávání ... Nahrávání ...

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.