Čtvrtek 18. října. Svátek má Lukáš.

Pravdu a nic než (celou?) pravdu

K jakémukoli rozhodnutí potřebujeme informace. Klienti finančních poradců také. Kolik informací potřebují? Všechny? Vždyť to by pak nekoupili! Tak jen část? A kterou?

„Klientům nikdy nelžu,“ řekl mi jeden finanční poradce a dodal: „Jen se je nesnažím zahltit informacemi. Dávám jim jen ty podstatné, které potřebují k rozhodnutí.“ A k jakému rozhodnutí? Samozřejmě k tomu správnému – koupit.

Přehltit klienta informacemi rozhodně správná cesta není. Lidé jsou schopni zpracovat a vyhodnotit jen určité množství informací. Je-li jich příliš, raději odloží řešení… na neurčito. Kde ale leží hranice informací, které klientovi poskytnout a které již nikoli?

Není důležité, zda je poradce placený z provizí nebo přímou platbou od klienta. I poradce placený přímo klientem musí prodat – nikoli finanční produkt, ale službu. A pokud klient získá příliš mnoho informací, které není schopen zpracovat, je pravděpodobné, že nebude s prací poradce spokojen. A příště žádné příště nebude.

Špičkový finanční poradce tak musí být nejen dobrý obchodník a orientovat se v řešení spletitých finančních situací. Musí být také schopný pedagog, který správně odhadne schopnosti svých studentů – klientů.

Kolik informací má klient od poradce obdržet?

Zobrazit výsledky

Nahrávání ... Nahrávání ...

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.