CZK/€ 25.320 +0,18%

CZK/$ 23.408 +0,56%

CZK/£ 29.523 +0,28%

CZK/CHF 25.813 +0,21%

Text: Ondřej Záruba

11. 11. 2008

73 komentářů

Povolání: CEO

 


 

Můj oblíbený magazín Forbes si čas od času dá tu práci a sbírá zajímavá data. Mimo jiné každoročně sestavuje žebříček nejlépe placených CEOs v Americe. Žebříček je složen ze 498 nejlépe placených CEO, u nichž se dozvíme výši roční odměny za práci ve firmě a kumulativní výdělek u firmy za posledních pět let. Forbes zároveň hodnotí výhodnost manažera pro firmu ukazatelem Efficiency v těch případech, kdy manažer je ve své pozici alespoň 6 let.

Vybral jsem pár oblíbenců…

Larry Ellison

Larry Ellison šéfuje ve firmě Oracle. Považovat ho za čistokrevného „manažera-vyžírku“ by bylo k němu nehezké. Tento pán totiž Oracle založil. V jeho čele stojí již 31 let. Dnes je mu 63 let a patří mezi nejbohatší obyvatele planety. Jeho osobní jmění se odhaduje na cca 25 mld. USD. Převážná část jeho majetku je tvořena akciemi Oraclu. Jeho podíl ve firmě dosahuje 22,6 %. Jeho plat činí rovný jeden milion USD. Na bonusech si v roce 2007 přišel na dalších cca 9 mil. USD, v akciích dostal zaplaceno cca 180 mil. USD. Suma sumárum 192 mil. USD. To jest nejvyšší odměna CEO v USA za rok 2007.

Naproti tomu však Larry Ellison obdržel od Forbes nelichotivou známku 101 (nejlepší možná je 1, nejhorší 175). Jeho cena je příliš vysoká a již neodpovídá jeho přínosu pro firmu. Možná si to Larry vysloužil i svou image rozmarného miliardáře, který tráví spoustu času na automobilových závodech nebo pilotováním letadla. Každopádně jeho kariérní úspěch je vykoupen třemi rozvody. Larry se oženil i po čtvrté. Na jeho svatbě nechyběl ani jeho velký kamarád Steve „Aplle“ Jobs, který byl oficiálním svatebním fotografem.

Frederic Poses

Frederic Poses pracuje ve firmě Trane (ticker TT), která je jedním z předních světových výrobců topení a klimatizace. Ve své pozici je již 8 let, dnes je mu 66 let. Je druhým nejlépe vydělávajícím manažerem v současnosti. Stejně jako Ellison má i Poses základní plat 1 mil. USD. K tomu si na bonusech vydělal cca 6 mil. USD a v akciích obdržel 119 mil. USD. Přesto je však nevýznamným akcionářem firmy Trane. Vlastní pouze 0,15 % akcií, což je dokonce pod průměrem v rámci odvětví.

Jeho poslední výdělek byl spíše výjimečný. Mimo něj si za 6 let vydělal dohromady u Trane jen 45 mil. USD. Forbes ho hodnotí tvrdě známkou 125.

REKLAMA

Warren Buffett

Warren Buffett není typický manažer. Vlastní 28 % akcií kolosu, který sám stvořil, Berkshire Hathaway. Tyto akcie mají tržní hodnotu dnes nějakých 49 mld. USD. Warren sám má motivaci jako hrom, aby jeho firma fungovala, jak má. Tedy , aby maximalizovala svou tržní hodnotu. Kromě symbolického platu 100 tis. USD za rok totiž nemá jiný příjem.

Snad jedinou nevýhodou Warrena Buffetta jakožto CEO Berkshire Hathaway je jeho věk. Ten už je značně pokročilý – 77 let. Mario Puzzo v jednom svém románu vykreslil postavu Olivera Oliphanta, kterému se říkalo Vševěd. Nejbohatší a nejmoudřejší muž na světě. Takto vnímá Warrena velká část investorů. Jako Vševěda. Vševěd se v knize dožil rovných sta let. Že by se to Warrenovi také povedlo? Bylo by to symbolické. Forbes ho ohodnotil dobrou známkou 30.

Steve Ballmer

Steve Ballmer je s Microsoftem již 28 let. A když se s kariérou ve firmě rozloučil guru Bill Gates, zaujal jeho místo. Je jedním z nejznámějších manažerů vůbec. Aby také ne. Jeho kousky budí pozornost. Jednou sympaticky a zuřivě tančí, jindy po něm študáci házejí vajíčka. Kdekdo by si pomyslel z jeho výrazu v tváři, že bude tak trochu blázen. Ale ať už je stav jeho duševního zdraví, jakýkoliv, na mě působí velmi sympaticky. Je v některých věcech docela podobný Buffettovi.

Plat Steva Ballmera u Microsoftu je malý. Základní plat je 620 tis. USD ročně + bonusy ve výši 650 tis. USD není na to, že šéfuje největší technologické firmě světa, mnoho. Jeho akciový podíl v Microsoftu je 4,89 %. Tento podíl je dnes tržně oceněn zhruba na 9,3 mld. USD. Tudíž i on má dostatečnou motivaci k tomu, aby směroval hodnotu firmy správným směrem. Forbes ho možná i díky jeho společenským excesům hodnotí 128. Mimochodem, zběžným pohledem, vypadá, dle mého názoru, velmi lákavě pro dlouhodobější nákup.

Jeffrey Bezos

Podle redaktorů magazínu Forbes je právě Jeffrey Bezos tím v současnosti nejlepším šéfem velké firmy v Americe. Je ohodnocen známkou 1, která zároveň i představuje celkové pořadí mezi hodnocenými manažery. Působí ve společnosti Amazon.com (ticker AMZN). Tuto velmi rychle rostoucí internetovou firmu, která konkuruje o trochu slavnějšímu eBay, řídí za základní plat pouhých 80 tis. USD ročně. Vedlejší příjmy plynoucí z jeho funkce jsou přiznány ve výši 1,2 mil. USD za minulý rok.

REKLAMA

Vzhledem k tomu, že Jeffrey Amazon.com před 14 lety sám založil, stále drží významný balík jeho akcií – 23,80 %. Ty mají k dnešnímu dni tržní hodnotu 5,02 mld. USD. Jeffreymu je 44 let, je řeckého původu a než přišla slavná „Dotcom Bubble“, byl i celkem populární. V roce 1999 ho magazín Time označil za Osobnost roku.

Steven Jobs

Zakladatel firem Apple a Pixar Animations Studios je zvláštním případem CEO. S firmou je již 33 let. Jeho pole působnosti je široké. V Apple aktuálně drží méně akcií než ve Walt Disney Company, kde je největším akcionářem.

Jakožto šéf Apple vyinkasoval největší sumu ze všech manažerů v USA kumulativně za posledních 5 let: 661,24 mil. USD. Vše z této částky obdržel formou akcií. Jeho základní plat činí 0 USD. Nemá žádné vedlejší příjmy ani finanční bonusy. Dostává za svou práci v Apple pouze jeho akcie. Před časem se jich zbavoval, tak je jeho podíl v Apple 0,63 %. Se známkou 25 patří mezi nejlépe hodnocené.

Ray Irani

Druhý nejlépe vydělávajícím managerem v oblasti ropného průmyslu je v Libanonu narozený Ray Irani. CEO ropného gigantu Occidental Petroleum za posledních 6 let v průměru inkasoval 93 mil. USD ročně. U firmy Occidental Petroleum je již 25 let, z toho v čele 17 let.

Základní plat v jeho případě je 1,7 mil. USD, bonusy přes 4 mil. USD, zbytek tvoří ostatní příjmy. V akciích nedostal minulý rok vůbec nic. Přesto jich drží za aktuální tržní cenu 351 mil. USD. Jeho podíl Occidental Petroleum je 0,82 %. Firma Occidental pod jeho vedením proslula zejména velmi silnými vazbami na politiku. Ať už to je G. W. Bush či Muamar Kadáfí.

REKLAMA

Angelo Mozilo

Hádejte, který z top managerů skončil v hodnocení efektivnosti poslední? Ano, andělský Angelo Mozilo, sympatický vesele usmívající se chlápek v elegantním obleku, ovšem také bývalý CEO finanční skupiny Countrywide Financial.

Jeho příjem? Jednoduše řečeno astronomický. Zakladatel Countrywide minulý rok vydělal 102 mil. USD, když jeho plat činil 2,87 mil. USD, bonusy 20,46 mil. USD, vedlejší příjmy 7,30 mil. USD a bonusové akcie za 72 mil. USD. Finančník to zas tak špatný nebude, jelikož akcie Countrywide dlouho nedržel. V době pádu měl podíl jen cca 0,25 %.

Aubrey McClendon

Nejlépe placeným manažerem v ropném průmyslu byl minulý rok Aubrey McClendon, CEO firmy Chesapeak Energy (CHK). Tento pán musí být bezesporu mimořádně schopný, ve 28 letech založil Chesapeak Energy a od té doby je stále jejím šéfem. Ve své pozici si vydělá jistě 980 tis. USD, bonusy v roce 2007 činili 1,58 mil. USD, ostatní příjmy 11,82 mil. USD a v bonusových akciích obdržel 102,52 mil. USD. McClendon držel podíl v Chesapeaku 5,98 %. Aktuální hodnota tohoto podílu by byla něco přes 800 mil. USD.

McClendon je poměrně dosti společensky činný. Vlastní basketbalový klub, kromě Chesapeak figuruje v dalších ropných firmách, v Národní petrolejové radě, a také se angažoval v podpoře prezidentského kandidáta Johna McCaina. Jeho prastrýc Robert Kerr byl dokonce Guvernérem státu Oklahoma a senátorem. Forbes hodnotí McClendona příznivě – 60. Jenomže to bylo předtím, než se McClendon možná z paniky zbavil svého podílu a vše prodal za 16 USD za kus. Jen tak mimochodem, dnes je za 23 USD.

Jerry Yang

Život a kariéra rodáka z Taiwanu Jerryho Yanga jsou spojeny s internetovou společností Yahoo. V ní pracuje za symbolický plat 1 USD ročně. Byl jedním ze dvou zakladatelů společně s Davidem Filem. Jerry Yang je také jedním ze třech nejmladších „Big CEO“. Je mu pouhých 39 let.

Angažovanost Jerry Yanga na blahu společnosti spočívá v držbě 3,95 % akcií. Jeho majetek však není pouze tento podíl. Větší část je již mimo Yahoo. Yang dokáže být i vděčný. Své Alma mater Stanford University daroval 75 mil. USD. Forbes ho nehodnotil.

Howard Solomon

Nejstarší pán ze všech 498 top managerů v USA se jmenuje Howard Solomon. Je mu 80 let. Již 31 let šéfuje ve farmaceutické firmě Forest Laboratories (ticker FRX). Solomon ale není v žebříčku do počtu jako zpestření. Průměrně si v posledních letech vydělával okolo 30 mil. USD ročně. Základní plat pobírá ve výši 1,11 mil. USD, bonusy činily cca 600 tis. USD. Zbytek (39 mil. USD loni) dostává v akciích. Moc jich ale nedrží, podíl ve firmě 0,25 % nepředstavuje velkou část Solomonova majetku.

Howard Solomon je otcem známého spisovatele a sloupkaře The New York Times Andrewa Solomona. Forbes ho hodnotí nelichotivě – 135.

Rupert Murdoch

Jeden z největších světových byznys guru je Rupert Murdoch. To, co znamená Buffett pro svět financí, je Murdoch svět médií. Rodák z Austrálie je již 29 let v čele News Corporation (ticker NWS.A). U firmy je dokonce 55 let.

Dnes má Rupert Murdoch pozici jako málokterý manažer na světě. Jeho fixní plat je 8,10 mil. USD! Na bonusech si vydělal v roce 2007 dalších 15 mil. USD. V akciích nedostal nic. Přesto jich má dost. Drží 11,35 % společnosti.

Murdoch drží nezanedbatelné pozice i v jiných firmách (např. Hughes Electronics). Murdoch příliš populární není. Novináři, kteří se živí často na senzačních tragédiích, to mají těžké obecně, avšak v Murdochově případu k tomu připočtěte nařčení od redakce Economist, že před daněmi ukryl přes 1 mld. USD. Forbes ho přesto řadí mezi lepší manažery s hodnocením 78.

Loading

Vstoupit do diskuze 73 komentářů

Zdroj a více informací: CII750.cz



Diskuze k článku

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna, vyžadované informace jsou označeny hvězdičkou.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

 
 
 

 
  • Bedrich Navratil

    12 listopadu, 2008

    Bylo by dobré prezkouset taky platy a bonusy chéfu od Porsche a Blackstone a Goldman Sachs. Myslim ze vykradl kazdý jeden CEO minulý rok 60 az 200 milionu euro a dolaru v penezích akciích z firmy. I chef Deutsche Bank snad si vzal 13 milionu euro vloni. A chef casino-bordelu = Lehman Brothers vyraboval za nekolik let 900 milonu dolaru, cimz se ta vytunelovaná firma Lehman Brothers zhroutila.

    Odpovědět

  • OTTO

    12 listopadu, 2008

    Skvělý příspěvek.
    Váš humor je exelentní.
    Velice jsem se pobavil.
    Moc se těším na další vaše příspěvky.
    Jen tak dál.
    Díky Otto

    Odpovědět

  • FL

    12 listopadu, 2008

    OTTO,
    kdyz jste byl na zacatku, tak rikajic s holym zadkem, zacinal jste s nulou na konte a v nakem jobu za par korun pro preziti a postupne sporeni/investovani na dalsi plany nebo Vam treba nekdo pomohl do zacatku a zacal jste s nejakym , trebas vypujcenym / darovanym,kapitalem podnikat nebo tak podobne?

    Odpovědět

  • OTTO

    12 listopadu, 2008

    Začínal jsem s holým zadkem. To je velice přesně řečeno. Nikdo mi do začátku nepůjčil ani nedaroval žádné peníze. Na vše jsem si musel vydělat sám. Dnes vám mohu potvrdit, že to jde začít s holým zadkem a vypracovat se.
    Jestli člověk pracuje s 1000kč nebo o několik nul větší částkou je to pořád stejná práce protože např. 30% z 1000 kč nebo 30% z 1 000 000 kč je pořád 30%.
    To je jedno z mých důležitých zjištění.
    Dívejte se na procenta, ne na částku.

    Odpovědět

  • FL

    12 listopadu, 2008

    OTTO,to jste dobry.
    Ja resim ted velmi podobne veci,ale spis presnejsi, jak bych si predstavoval svou realitu? Mit uz penize a soustredit se na obchodovani, ale brat si pujcku nebo si sehnat sponzora / darce / investora je hodne zle, takze jak rikate, zrejme zacatek bude takovy, s holou prdeli jit delat i to co clovek k smrti nenavidi (napr.jit za kasu do hypernovy), aby prezil,zaplatil ucty a velke z 0 vykouzlil za xlet neco velkeho. Do tehle druhe verze se moc nechce, pravda, zacina dilema. 🙂

    Odpovědět

  • OTTO

    12 listopadu, 2008

    Myslím, že by jste si měl přečíst knihu myšlením k bohatství a pokud jste ji už četl tak si ji přečtěte znovu a jak ji dočtete tak ji začněte číst znovu.
    Doporučuji ji přečíst 12x za sebou. Měl by jste to v pohodě stihnout za rok a to bude ten rok kdy se váš život změní a už nebude nikdy takový jaký býval.

    Odpovědět

  • FL

    12 listopadu, 2008

    jeste jsem necetl, ctu si spis o psychologii pri obchodovani a tak podobne, jsem silne nastaven na tenhle smer, mysleni je bezesporu vec vyjimecna a vsim pro uspech,jen jsem ted v rovine kdy potrebuji vydelat a zaplatit ucty a to v obchodovani neni hned,tudiz je pro me ted i realne ze zoufalosti jit delat pro zacatek nakeho skladnika…

    Odpovědět

  • OTTO

    13 listopadu, 2008

    Není nic špatného dělat skladníka, nebo sedět za kasou v Hypernově, ale špatné je zůstat tam dlouho, nebo celý život.
    Myšlení je to co vám pomůže vidět lepší finanční příležitosti a chopit se jich.
    Bohatí lidé jsou majitelé firem a investoři.
    Majitelé firem dávají několik desítek procent svých vydělaných peněz do investic.
    Majitelům i investorům chodí pasivní příjem aniž by museli šáhnout na práci.
    Jejich práce je hledat nové příležitosti ať už v založení nových firem, koupení firem nebo podílů v nich a dalších druhů investic.
    Kniha myšlením k bohatství vám ukáže, že se dají vydělávat peníze i bez peněz a to je to co mě dostalo tam kde jsem teď.
    Možná si také myslíte, že peníze dělají peníze, ale to je lež.
    To si myslí chudí.
    Vy chcete být bohatý a proto je třeba zjistit jak vydělávají peníze bohatí.
    Peníze se vydělávají myšlením. Myšlení vám pak ukáže co je třeba udělat, aby jste peníze vydělal a rozmnožil.
    Ano je to můj názor podepřený mojí osobní zkušeností a proto vám ho doporučuju.
    Jsou možná i jiné cesty, ale k nim potřebujete peníze, které ale nemáte.
    Rozhodnutí je na vás.
    Zkuste si přečíst i knihu, kterou napsal Robert Kiyosaki a Donald Tramp – Proč chceme, aby jste byli bohatí.

    Odpovědět

  • FL

    13 listopadu, 2008

    otto,Zajimave, muzete mi nastinit jen pro predstavu jak se vydelavaji penize bez penez?ja mel za to,ze pokazde se musi nejakym zpusobem investovat aby z investice byl nejaky prijem, respektive musi byt kapital nebo zdroj penez k vydelavani dalsich penez i treba v podnikani,toto se priznam ze je pro me nova myslenka a rad ji prozkoumam.kazdopadne knihu si urcite rad prectu s tim problem nemam.mimochodem muzu se zeptat z jakeho kraje cr jste?

    Odpovědět

  • OTTO

    13 listopadu, 2008

    Příklad jak vydělat peníze bez peněz?
    Tenhle příběh se stal před pár desítkami let.
    Určitě znáte Coca Colu.
    Na začátku 20 století se Coca Cola prodávala na ulici v Coca Cola stáncích. Myslím v podobných jaké jste viděl když nějaké značky piva dělají reklamu a mají takové stánky na ulici, nebo před supermarketem a rozdávají zadarmo kalíšek piva na ochutnání.
    Tehdy přišel jeden člověk na to, že by se Coca Cola mohla v továrně plnit do lahví a prodávat v obchodech.Díky tomu by byla k dostání ve všech obchodech ve městě než jen v těch pár stáncích co stály na ulici.
    Tenhle nápad milý pán prodal společnosti Coca Cola a nechtěl určitou sumu peněz, protože asi četl knihu myšlením k bohatství.
    Chtěl každý měsíc procenta z obratu celé Coca Coly.
    Je jasné že se stal velice brzy multimilionářem a chodili mu peníze aniž by musel pracovat.

    Další příklad.

    Na začátku 20. století se olej do aut prodával jen v autoservisech.
    Měly tam velké sudy s olejem a pumpou vám odlili tolik oleje kolik jste chtěl.
    Autoservisů bylo v každém městě jenom několik.
    Jeden pán přišel za firmou, která těžila ropu a dále ji zpracovávala na benzín, naftu, oleje, maziva atd.
    Řekl jim, že ví jak zvýšit jejich obrat v prodeji motorového oleje.
    Chtěl za to myslím jen dolar z každého vagonu oleje.
    A tak se olej začal v továrně plnit do plechovek o objemu 0,5 až 5 litrů a začali se prodávat ve všech obchodech ve městě i na benzínkách. Dokonce i v některých hotelech se dal koupit.
    Tento pán se stal během jednoho roku multimilionářem, ikdyž chtěl jen dolar za vagon.
    Už chápete, že peníze se vydělávají buď prací, nebo myšlením?
    K myšlení nepotřebujete kapitál.
    Znáte filmy Walta Disneyho?
    On také vydělal první peníze úplně bez peněz.
    Bill Gates založil Microsoft bez peněz, ale měl nápad.
    Potkal se k klukama co vymysleli DOS nebo jeho předchůdce.
    Chtěli to prodat myslím IBM.
    Bill věřil, že počítače budou jednou masovou záležitostí a že budou menší než televize.
    Tehdy nejmenší počítač zabral několik místností a stál hodně peněz.
    Věřil, že operační systém který tihle kluci vymysleli bude prodávat milionům domácností.
    To byl jeho nápad a šel s ním za svým kamarádem ze střední a přednesl mu svůj plán. Paul Allen mu půjčil peníze, protože se mu tento nápad líbil a věřil, že vydělá peníze. Bill koupil operační systém, který chtěli jeho vynálezci prodat IBM a založi Microsoft.
    Dnes žijeme v době kterou Bill viděl ve své vizi a vydělal díky ní miliardy. Přeztože 62% všech peněz, které za svůj život vydělal daroval na charitu, do mynulého roku se držel na prvním místě nejbohatších lidí světa.
    A co jeho kamarád ze střední Paul Allen?
    Jeho půjčka mu přinesla královské peníze.
    Jeho majetek je v současnosti okolo 16 miliard dolarů.
    Přečtěte si tu knihu 12x za sebou a uvidíte příležitosti okolo sebe, které ostatní nevidí.
    Otto

  • Mario

    13 listopadu, 2008

    Ja bych mel v zaloze par podobnych, a urcite vybornych myslenek, ktere k zadnemu bohatstvi nevedly, zato vedly k financni katastrofe. Podle me jen myslenka nestaci. Ale radeji se vam do zajimave diskuse nebudu dale michat:)

  • OTTO

    13 listopadu, 2008

    My se ale nebavíme o myšlenkách, ale o myšlení k bohatství.
    Myšlení k bohatství produkuje myšlenky vedoucí k bohatství.
    Je spousta jiných druhů myšlení a ty taky produkují myšlenky a ty vedou k tomu co je podstata daného myšlení.
    Ve vašem příkladu se evidentně jednalo o myšlení k chudobě.

  • FL

    13 listopadu, 2008

    OTTO,Ano, to jsou velmi zname pribehy, ted znam jeden o studentovi ktery opravoval kamaradum auta na vysoke skole, pak zacal kupovat bourana a opravoval, na kazdem vydelal neco , rozjizdel se a dnes vlastni jednu z nej prodejnich siti aut v usa 🙂 Proc zrovna 12x za sebou? Myslite Myslenim k bohatstvi?

  • OTTO

    13 listopadu, 2008

    Ano myslím knihu Myšlením k bohatství. Proč 12x?
    Pokud by bylo vaše myšlení nastaveno na myšlení k bohatství tak budete teď bohatý a to nejste.
    Ve vaší mysli jsou myšlenky které k bohatství nevedou.
    Když budete tuto knihu číst vaše současné myšlenky nebudou souhlasit s tím co budete číst. Budou říkat, to není možné, tak to nefunguje, to nemůže nikdy fungovat, s tím nemáme žádnou zkušenost, nečti takové blbosti atd. atp.
    Určitě znáte příběh o hodném bílém pozitivním psovi a zlém černém negativním psovi, který žije uvnitř mysli každého člověka a bojují o to kdo bude mysli vládnout.
    Kdo vyhraje???
    Ten kterého budete více krmit.
    Proto jsem navrhl přečíst knihu 12x za sebou v průběhu jednoho roku.
    Nemusíte to dělat.
    Pokud to ale uděláte tak to z vás udělá multimilionáře.
    Jdete do toho nebo ne?

    Který pes vy

  • FL

    13 listopadu, 2008

    OTTO, ja ted musim ale oponovat,
    v me mysli rozhodne myslenky na bohatstvi jsou, ve me je bily pozitivni pes, spis vlcak, trhac ktereho neustale krmim,ze v obchodovani neni nic nemozne a dokazu vse, co si reknu a vse co mam v hlave ( spoustu techto kroku a cilu,jsem si splnil a na dalsich krocich neustale pracuji) v tomto smeru se povazuji za uspesneho cloveka.
    Vite proc me moc veci nezajima ? a proc tu pisu ze pujdu delat zrejme skladnika? protoze mam plan a mam cil v cem chci uspet, mam obchodovani
    a neexistuje v me hlave „ze to nejde“ nemam pro to zadni vratka, protoze v tomhle, je uspech nemyslitelny, vim,ze kdyz prohraju, nebo prohravam,jsem silnejsi a ucim se vic dokud se to mym smerem neobrati ! tudiz = ja finance nemam, vse mam na trading uctu a ktere za zadnou cenu nehodlam spotrebovat a zrejme pujdu delat toho skladnika, jak sam rikate, (za coz dekuji otevrel jste mi oci) neni nic spatneho a dal si budu drit natolik , dokud muj trading ucet nebude tak velky,ze vstavat do prace nebudu muset. !

  • FL

    14 listopadu, 2008

    myslenka je ta : skladnik vydela spotrebni penize na bydleni jidlo atd a ucet na obchodovani diky % roste,pokud z nej budu cerpat, rustu se moc darit nebude.

  • OTTO

    14 listopadu, 2008

    Chápu, ale co mi řeknete na tom že nejenom já, ale spoustu traderů ze svého účtu čerpá a stejně se jim všem daří.
    Oni se věnují tradingu právě proto aby z účtu mohli čerpat.
    Já to tak mám taky

  • FL

    16 listopadu, 2008

    OTTO : to mate pravdu,ze uctu lze cerpat,ale vy tam mate jina cisla, ja abych si vybral nejake rozumne cisla, je to % uctu, ktere se mi nelibi, tudiz ho chci nechavat nedotceny a jen ho zvysovat.
    mate pravdu,ze jsem odhodlany, ale ja nejsem ve fazi kecani ala “ to by bylo krasne kdyby“ atd , ja jsem o dost dal, ale kazdopadne rozvijet si sve obzory a samozrejme mysleni je velmi cenne.
    Ja mam vysledky takove, jake si dam.
    Ano myslenky – chodim do prace 24/7 a budu sazet sportku – to by bylo krasny byt bohaty , koupil bych si to, tamto a zelene auto,ano jen myslenky, ne mysleni.
    Ja krmim pouze sve pozitivni a cilevedome myslenky, to ze mame psa „mindrak“ to je vec jasna, ale techto mindraku vidim v okoli behat spousty, uz dlouho se odlisuji, kor od mych vrstevniku co resi spis pivo.:)

    nuze cesta to je dlouha,je treba se jeste dlouze vzdelavat, urcite chci poznat lidi z tradingu , neco se do zivota naucit atd
    at se vam tu to s panem traxlerem libi nebo ne, nemam zadni vratka, nepremyslim o nich , nebudu utikat pred svym cilem,uspeji a i kdyby jste mi tu tyden nebo mesice povidali ze to nejde nebo ze na to je maly ucet, NE , vse jde, uspeji a i z maleho uctu se da zvednout,i kdybych mel bejt skladnik,coz asi budu,stejne budu odpo u trhu sedet a pracovat na sobe, nemluvim do vetru, dost toho mam za sebou ale i dost pred sebou, vim o cem mluvim, z chyb se da ucit – ztrata je velmi casto cennejsi nez vyhra, z vyher se toho clovek moc nenauci, ty zas naopak dodaji dalsi duvery.
    nechci se vydat na cestu spotreby jak vetsina naroda a kdyz vidim venku ty utrapene obliceje, je mi z toho na bliti, kdyz vidim ty nasrane prodavacky v tescu, atd, system mysleni lidi jez premysli , co bude dnes k obedu, co se zase ve svete stalo,jaky hruzy, kolik pujcek a slozenek zaplatit atd. NE, tohle neni moje cesta, pan Traxler nejak nechape nebo nechce chapat,ze jsem se opravdu nasel,ale v tom, co vidim ve vetsine neuspesneho naroda v tom ani omylem.
    Chozeni do prace , ktera me nebavi, poslouchat nesmysly typu „pracovat se musi“ a dalsi vyplachy starsich lidi slusne vymytych komunismem, ziti – jak jsem psal, stylem spotreby – vydelam,zaplatim, pripadne si na neco pujcim – splacim tv,pracku,auto,mobil.tel,dovolenou a kdo vi co jeste, ty lidi si pujci a nakonci je ceka velka odmena : dalsi chudoba s vyrobkem/sluzbou zadne nebo zlomkove ceny. NE , tenhle ohavny styl zivota nikdy nepochopim a proto si tvorim svoji realitu, svuj svet, jdu si za svym cilem, dokud to nedojdu , na ceste jsem uz par omylu udelal a spousta lidi mi rika – vykasli se na to, vis jak jsi minule dopad , atd ale to ja nechci byt,takhle vznikaji ti zoufalci co berou ty pujcky a nadavaji na vse kolem sebe a hledaji duvody proc to nejde, jde to, ja cestu nasel a pracuji na nyni a uprimnou soustrast vsem jez nemaji cil. ceka je stanice smutek – chudoba – vymluvy – namlouvani si neceho si atd.

  • Anonym

    17 listopadu, 2008

    FL, asi jste me nedobre pochopil. Preji Vam uspech. Uz vite, co nechcete a uz mate nejake cile. Zaroven se vydavate po jedne ceste, o ktere se domnivate, ze Vas dovede k cili. Nerikam, ze se k cili nedostanete. Jen rikam, ze mozna budete muset vyzkouset vice cest. 😉 Uz pred touto cestou jste jednu jinou vyzkousel. Myslim, ze takovych bude vic. 😉

    Tedy kdyz rikam, ze to, ze „jste se nasel“, budete opakovat jeste mnohokrat, tak tim pouze myslim, ze jeste mnohokrat zmenite cestu, ne ze zmenite cil. 😉

    Je videt, ze stejne jako OTTO i Vy mate spojeni „zadni vratka“ spojeno s negativnimi pocity. Ja to negativne nemyslim. Zadni vratka nejsou selhanim. Zadni vratka slouzi k tomu, aby clovek mohl na ceste odbocit a nebo se nekdy dokonce i kousek vratit. Obcas je to uzitecne. To ale neznamena nedosahnout cile. To pouze znamena, byt pripraveny na ruzne situace. 😉

    Doufam, ze to tu spolu nezacneme dlouze rozebirat stejne jako s Ottem. ;-))

    Dobrou noc

  • FL

    17 listopadu, 2008

    Dekuji pane Traxlere , kazdopadne se s Vami prit o tom nebudu, ze vim co chci a nechci, ze mam cile ale mam jiz zvolenou cestu jen to ted bude drobet klikatejsi,mimochodem uz jako financni poradce,jsem si uzival „volneho“ casu a vice sedel u grafu nez abych nahanel klienty, nevim proc si porad myslite ze za pul roku tu budu psat ze delam neco jineho 😉 ale vasi pointu s cilem bere ale ten cil, neni vseobecny,je urcity a je v tradingu, tudiz tam proste dojdu 😉

    Ano zadni vratka..jak se to vezme, ty jsem jako fin.poradce nemel,sel jsem do toho po hlave a skoncil s velmi nelichotovou ztratou, jeste dnes po pul roce se nemuzu dostat do plusu,trebas tady by se mi ty zadni vratka hodili ;))

  • Anonym

    17 listopadu, 2008

    Dobrý den, pane FL, rozhodně projevujete velmi sympatické názory a je vidět, že tvrdě pracujete na své budoucnosti. To vše vás posunuje úžasně dopředu. A to nejdůležitější: získal jste sebeúctu a sebedůvěru, z ní pramení přirozené sebevědomí. Vy svých cílů dosáhnete a je mi líto jen jednoho: že nebudete špičkový finanční poradce, že nevěříte ve ve svůj úspěch jako poradce, že jste asi měl špatné učitele. Asi jste na to šel špatně i myšlením. Tak ať se tedy stanete úspěšným v tradingu! Přeji Vám mnoho sil, abyste své sny a cíle nevzdal.

  • FL

    17 listopadu, 2008

    Pane Hanzle, i Vam dekuji. Co se tyce. fin.poradce, nevedel jsem o tomto oboru zhola nic, ze vubec jsou nake firmy jako ovb,bc,fincentrum atd a jak funguji pojistky – „sporeni“ . sel jsem do toho s tim, naivne, ze to lidi bude zajimat, jak se budou chtit mit lip atd, kupodivu to nezajimalo ani me blizke pratele / rodinu. velmi brzo jsou prozrel ze spoustu lidi jejich vlastni finance ani nezajimaji a vymlouvaji se atd a resi ty obyc veci co vlada,co k veceri, co zaplatit driv,kde si pujcit..:-) Casto mi i plan zrusili s tim,ze musi platit neco „dulezitejsiho“ nez jejich vlastni lepsi budoucnost. samozrejme chyba je i ve me – nejsem prodejce, jsem fer clovek co rekne je to tak a tak, bude to takle a hotovo, bud se chcete mit lip nebo ne, praxe pojistovaku a otravnych poradcu co ukecavaji dokud neprodaji se mi prici, mozna i proto jsem se neuzivil.tez jsem nemel silu chodit po zvonkach a dalsich skvelych vecech co mi radil nadrizeny,jez je velmi uspesny prodejce,doslova a do pismene.sam jsem od nej do zacatku ve svych 22letech dostal izp na „sporeni“ za 2tis.bez pojisteni. Trading se mi libi i z toho duvodu,ze zalezi ciste na me, klienty moc dobre neovlivnim a u toho rozhoduje i spoustu dalsich faktoru,ale ja vim,ze se muzu spolehnout jen na sebe a kdyz je nekde chyba tak ve me a to v tradingu presne plati a proto si uz od dob meho „poradenstvi“ jdu a buduju byznys jmenem trading a vim,ze to dokazu, protoze to zalezi jen a jen na me.
    Nerikam,ze bych fin.poradenstvi nemohl delat, nebo ze to je zla prace,naopak,je to velmi zajimave, ja mel nejvetsi problem se „zasobou“ klientu a protoze nejsem ukecavac, o to horsi to bylo. Dokazu si sebe max predstavit jak jezdim na domluvene schuzky , za klienty,jez maji sami zajem a jinak spise skolim novacky a doprovazim je na schuzkach – vim,ze se to da udelat a vypracovat se,nic neni nemozne,ale venuji se naplno tradingu a na tohle nemam moc chut ani finance si budovat karieru poradce,tudiz se soustredim na to, co me doopravdy bavi. Je mozne ze dojdu v tradingu tez tak daleko,ze budu i tam skolit a mit seminare – to vidim velmi realne.
    Kazdopadne Vam preju hodne dobrych klientu – hlavne tech jez to maji hlave v poradku a projevuji zajem ve financich – tam, kde vetsina lidi financne umira a neuvedomuji si to.
    FL

  • Anonym

    17 listopadu, 2008

    FL, mam na Vas par dotazu…

    1) Jaky je Vas prumerny zisk na obchod a prumerna ztrata na obchod? Procentualne vzhledem k pouzitemu kapitalu na obchod, ne k celkovemu kapitalu. (Cili kdyz na obchod pouzijete treba 10tis a vydelate 2tis, tak je zisk 20%.)

    2) Kolik obchodu denne (nebo treba tydne) delate a kolik casu okolo toho stravite?

    3) Jaky je Vas pomer ziskovych a ztratovych obchodu, kolik ziskovych pripada na kolik ztratovych?

    Predem dekuji za odpovedi. Jestli nechcete psat verejne, muzete na email. Ale vazne me to zajima. Dekuji.

    Hezky den

  • FL

    17 listopadu, 2008

    1) riskuji 0,5-1% celeho uctu na obchod. , nevim co tim myslite presne jako „pouziteho kapitalu“, ale pokud risknu 1% kapitalu vydelam trebas 1 nebo 2% a vice %. (obchoduji pouze intradenne )

    2) pro predstavu,za rijen jsem mel 23 obchodu, takze mi to dela zhruba 1 a neco denne / obchodni den
    obchodovat mene znamena vice – nemam problem si pockat na to „nej“ jedinej obchod za cely den.
    sedim u toho prakticky cely den,sleduju po oku – cekam na svuj signal, u toho si ctu treba,jindy jen koukam na grafy a cekam – coz je lepsi protoze se soustredim

    3) prumerny zisk byl za tento mesic 2,5x takovy nez prumerna ztrata. Nejvetsi zisk 3x vetsi nez nejvetsi ztrata. uspesnost 65%. zhruba na 2-3 vyhry mam 1 ztratu.
    Snad jsem Vam to alespon trosku osvetlil, takto vypadal muj posledni mesic.
    Listopad mam zatim velmi maly vzorek protoze tu jsem dost casto nebyl, kazdopadne mam dobre najety system a styl a vysledky jsou z toho velmi zajimave a pozitivni.S realnymi penezi obchoduji zrhuba 6 mesicu.

  • FL

    17 listopadu, 2008

    Jeste dodam ze za minuly mesic jsem udelal zhruba +7% uctu. Coz se mi nelibi, to se zlepsi, upravuji trosku moneymanagement a bude to veselejsi.

  • Anonym

    17 listopadu, 2008

    Dekuji. Jeste prosim k otazce jedna, jaky je tedy prumerny procentualni zisk na pozici a procentualni ztrata? Jak uz jsem psal, kdyz na obchod pouzijete treba 10tis a vydelate 2tis, tak je to zisk 20%. Kdyz prodelate 2tis, tak je to ztrata 20%. Nebo kyz vydelate 20tis, tak je to zisk 200%, kdyz prodelate 20tis, tak je to ztrata 200%. Je to jednoducha otazka.
    Dekuji.

  • FL

    17 listopadu, 2008

    Mozna si sedim na vedeni ale moc mi to neni jasne, bavime se to o tradingu komodit, indexu jako Dow pripadne forexu, tam to jsou jine pocty , na uctu mam tolik a tolik a nic z toho „nevezmu“, otevru obchod, pri lotu je na forex margin trebas 35tis a kdyz cena trefi muj tp nebo stopku ztratim nebo vydelam trebas 10-20% z marginu tak to myslite? ja sleduji spis ty vysledky co jsem napsal,jen to nebylo vyjadrene v %

  • Anonym

    17 listopadu, 2008

    Ano, tak jsem to myslel. Kolik tedy mate procentualne ten prumerny zisk a ztratu na pozici (vuci pouzitemu marginu)?

  • FL

    17 listopadu, 2008

    tak zrovna tyhle statistiku nemam, mam tu vic trhu a ted se mi to nechce vse dopocitavat…ja mel za to,ze jsou smerodatnejsi ty udaje co jsem Vam psal, jako prumerny zisk a ztrata vuci celk kapitalu, nasobek zisku/ztraty atd

  • Anonym

    17 listopadu, 2008

    Dobre, tak zkuste jeste jednou uvest co nejpresneji prumerny zisk a ztatu na jeden obchod vuci celkovemu kapitalu. Asi jsem ten Vas prvni prispevek spatne pochopil.
    Dekuji.

  • FL

    18 listopadu, 2008

    pane Traxlere – min mesic prumerny zisk / prumerna ztrata zhruba zisk 0,5% a prumerna ztrata 0,2 %, vidite – sam jsem prekvapen, mel jsem tam vic obchodu s mensim riskem, tudiz to musim aspon 2x tak zvednout

  • FL

    18 listopadu, 2008

    Pane Traxlere, jeste dodatek: s temi % to je snadne,jen navysim postupne 2x-3x pozice, i pres takto maly risk jsem slusny plus, chce to rozumne pomalu zvedat. a budu spokojeny:)

  • OTTO

    14 listopadu, 2008

    To co jste napsal je váš současný stav myšlení.
    Vytiskněte si prosím to co jste mi napsal, přečtěte si knihu Myšlením k bohatství a pak si opět přečtěte co jste mi napsal.
    Pak si znovu přečtěte knihu a opět si přečtěte co jste mi napsal.
    Takhle to udělejte 12x a uvidíte, že vaše myšlení se mění.
    Z toho co jste napsal je jasně vidět, že jste odhodlaný.
    To, ale nestačí.
    Potkal jsem tolik odhodlaných a vytrvalých lidí s vírou která mohla hory přenášet, ale pokud to vše díky špatnému myšlení vede jen k narážení do zdi tak to stejně každý vzdal, nebo zjistil, že to kde dělá chybu je způsob jak myslí což ovlivňuje jak mluví i jaké činy dělá a činy přinesou vždy výsledky.
    Otázka je jestli jsou to ty výsledky, které chtěl.

    V úvodu píšete, že musíte oponovat, protože ve vaší mysli rozhodně myšlenky na bohatství jsou.
    Já vám to věřím.
    Myšlenky na bohatství mají skoro všichni lidé na světě, ale bohatých není ani 10% z nich.
    Nepsal jsem o myšlenkách, ale o myšlení což je veliký rozdíl.
    Dále píšete, že je ve vás bílý pozitivní pes, spíš vlčák, trhač, kterého neustále krmíte……
    Musím vás upozornit, že každý člověk i já má v sobě oba dva.
    To který má navrch záleží na člověku, kterému dává více potravy.
    Potravou je myšlení.
    Moudrost moudrého je v tom, že rozumí své cestě.
    Přemýšlejte o tom.

  • Anonym

    14 listopadu, 2008

    Zadni vratka jsou uzitecna. Kazda vetsi budova ma nouzovy vychod a nedelaji se tam jen tak pro nic za nic. Az zacne horet, tak nouzovy vychod velmi ocenite. 😉

  • OTTO

    14 listopadu, 2008

    Srovnáváte jablka a hrušky.
    Nouzové východy se dělají kvůli bezpečnosti návštěvníků daných budov tedy hostů, kteří do budov zavítají, protože majitel budovy pro hosty musí zajistit včasné a bezpečné ukončení návštěvy jeho budovy, když to situace vyžaduje.
    Nouzový východ je navíc vpodstatě jen další východ, aby se díky tomu navýšila kapacita odcházejících hostů.

    Musím se přiznat, že dávat tento příklad pod téma, o kterém jsem psal mě u vás šokovalo.

    Byl by z vás skvělý bulvární novinář.
    Ti také napíší – Šok!!! Karel Gott jde do vězení!!!
    No a pak se dočtete, že tam jde na 30 minut zazpívat.
    Tento příklad jsem si vymyslel jen pro názornost.
    Kájo díky, za pochopení.
    Otto

  • Anonym

    14 listopadu, 2008

    Kdyz budete majitel budovy a zrovna se budete pohybovat uvnitr budovy, budete za ten nouzovy vychod take vdecny. Tyka se to vsech uplne stejne.

    Nouzovy vychod je uzitecny a je jedno, jestli jde o nakupni centrum, nebo o podnikani, nebo jakoukoliv investici.

  • OTTO

    14 listopadu, 2008

    Jen to potvrzuje to co už jsem napsal.
    S FL jsme se bavili o myšlení.
    Pokud to přirovnáváte k budově dobře.
    Asi máte takovou zkušenost, že se ve vašem myšlení promenádují stovky hostů a kdyby to s vaším myšlením šlo z kopce hosté vašeho myšlení i vy sám uvítáte uníkové východy.
    Většina lidí včetně mne to má jinak.
    V mém myšlení se nikdo nepromenáduje.
    Všichni postávají venku a tudíž nebudou nikdy potřebovat únikové východy.
    Já sám ho také nebudu potřebovat, protože ikdybych chtěl z mého myšlení já uniknout nemohu.
    Snad jste pochopil trochu lépe absurditu vašeho přirovnání, ale jsem nakloněn věřit tomu, že šlo jen o nedorozumění a že jste váš příklad uvedl na něco zcela jiného, který je mi momentálně neznámý.
    Nebo jste opravdu tak mimo?

  • Anonym

    14 listopadu, 2008

    No, myslim, ze FL mluvil o svem postoji ke sve vysnene zivotni ceste tradera… asi ve stylu tohle je jedina mozna cesta, kterou chci jit, zadne jine varianty si nechci pripoustet. Zadna zadni vratka.

    Ja na to reaguji, ze si myslim, ze je dobre ta zadni vratka mit a prirovnavam to k nouzovemu vychodu v budove. Pravda, mozna to neni idealni prirovnani. Jde o to, ze v zivote se ne vzdy vsechno vyvyji, jak by si clovek predstavoval. Obcas se stavaji veci, ktere si nepreje. Ale je dobre na ne byt pripraveny a mit nouzovy vychod.

    Uz si rozumime? Nebo opravdu kazdy mluvime o necem jinem.

    Hezky vecer

  • OTTO

    15 listopadu, 2008

    Aha takže zakopaný pes je v tom, že jste psal panovi FL, ale napsal jste to mě.
    Je jasné, že FL si žádné jiné varianty mimo tradingu připouštět nechce, ale nazývat jinou variantu zadními vrátky také moc pozitivně nezní.
    Znáte tu písničku – už se nechcem nikdy vracet, tam kde nám bylo mizerně.
    Zadní vrátka pro mne znamenají vrátit se tam kde mi bylo mizerně, kde jsem se rozhodnul zvednout se a jít vstříc lepšímu životu.
    Vy si pod zadními vrátky možná představujete něco pozitivního a FL možná také.
    Já bych to formuloval jako, že je dobré mít rozpracovaných několik záložních variant, kdyby plán A nesplnil očekávání.
    Všechny varianty včetně plánu A, ale musí směřovat k mému cíli, ke kterému, mě měl dovést plán A.
    Vy by jste asi použil slovo které nemám rád a to diversifikovat, nebo jak se to píše.

  • Anonym

    15 listopadu, 2008

    Otto, jsem rad, ze i Vy uznavate uzitecnost diverzifikace, ackoliv jste jeste nedavno tvrdil neco jineho. Je zde ale jeden rozdil. Pro plan B se rozhodnete az v okamziku, kdy plan A nevyjde. Kdezto moudri lide diverzifikuji hned od zacatku. Nejde ani tak o zalozni cesty. Spis bych to prirovnal ke stavbe budovy. Aby byla pevna a vydrzela stat, musi mit vice opernych zdi.

    Osobne si pod pojmem zadni vratka nepredstavuji cestu zpet, ale nouzovy vychod.

    Jinak se nechci dohadovat, ale podivejte se poradne na vlakno diskuze a zjistite, ze reakce byla na anonyma FL. 😉

  • OTTO

    15 listopadu, 2008

    Nevím jak jste přišel na to, že tím co jsem napsal jste došel k závěru, že uznávám užitečnost diverzifikace.
    Diverzifikaci nepraktikuju a už samotné slovo diverzifikace namám rád.
    Podle vašeho příspěvku je jasné, že naše názory jsou odlišné.
    Díval jsem se na vlákno diskuze a váš příspěvek byl pod mým.
    V této hloubce už chybí čáry upřesňující na čí příspěvek je to reakce.
    Vy asi znáte způsob jak to i přesto poznat protože i vy sám svými články vytváříte ICZ.
    Já ten způsob neznám

  • Anonym

    15 listopadu, 2008

    No ja myslim, ze diverzifikaci velmi cile uplatnujete, jen si to nechcete priznat, nebo si to neuvedomujete. Psal jste tu v nedavne dobe, ze investujete do neceho v Dubai, do diamantu a ze jste trader (sam jste se dokonce nazyval maklerem). A urcite se dockame dalsich „opernych zdi“. Takze bud diverzifikujete, nebo jste jeden velky lhar.

    Kdyz si date zobrazit vsechny nazory, tak tam cary vidite. 😉

  • OTTO

    15 listopadu, 2008

    Opět mýcháte jablka a hrušky.
    Diverzifikace je způsob jak se chránit před ztrátami. Investor místo toho, aby vše vložil na jednu kartu rozkládá investice na více částí, pro případ, že by některé skončili ve ztrátě, tak ty ostatní ziskové ochrání celou investici před ztrátou.
    Tímto stylem neinvestuji a proto nediverzifikuji.
    Je to stejné jako by jste tvrdil, že Buffet diverzifikuje, protože vlastní více jak jeden akciový titul.
    On však tvrdí, že nediverzifikuje a diverzifikaci se vyhýbá.
    Např. když má člověk kromě své práce ještě vedlejšák tak to neznamená, že diverzifikuje, ale znamená to jen to, že chce vydělávat více peněz.
    Když má podnikatel 5 firem tak to neznamená, že diverzifikuje, ale znamená to, že chce vydělávat více peněz.
    Diverzifikace je pro ty, kteří si nejsou jisti svou investicí a proto se chtějí pojistit diverzifikací.
    Naopak já když si nejsem jistý tak neinvestuji vůbec.

  • Anonym

    15 listopadu, 2008

    Ano, i Buffett diverzifikuje, stejne jako Vy i ja a jako kazdy rozumny investor. Kazdy diverzifikujeme trochu po svem, protoze kazdy mame svou vlastni strategii, ale vsichni diverzifikujeme, vsichni pouzivame vice „opernych zdi“ a tim rozkladame riziko.

    Nebo snad chcete tvrdit, ze ty dalsi „operne zdi“ pridavate jen proto, ze do prvni „operne zdi“ uz se dalsi cihly nevejdou?

    Vase logika, ze chce vydelavat vice penez, plati pouze v pripade firmy, kdy s rostoucim kapitalem klesa profit margin, kdy uz nema smysl do ni davat dalsi penize a je vynosnejsi je pouzit jinde. Ale kdyz budete mit dve firmy s profit marginem 10%, tak je matematicky (pro zisk) jedno, zda kapital vlozite do jedne, nebo do dvou. Ale rozumny investor je vlozi do dvou, ne kvuli dalsimu prijmu, ale kvuli rozkladani rizika.

    Neco jineho je, kdyz firmu zakladate. Ale to neni pripad ani Vasi investice v Dubai, ani do diamantu.

    P.S. Jan vim, Vy jste si u vsech investic 100% jisty, nikdy zadne riziko nepodstupujete. ;-))

  • OTTO

    16 listopadu, 2008

    Je jasné, že se nedohodneme.
    Bylo poučné číst si vaše názory a proto věřím, že bylo stejně poučné pro vás číst si ty moje.

    Ale ať to trochu zpestříme přidávám názory jiných lidí, které jsou jistě také zajímavé a není to tím že se s nimi ztotožnuji.

    Diverzifikace napomáhá ignoraci. ( William O´Neill )

    Diverzifikované portfolio amerických akcií přineslo za 37 let ( 1905-1942 ) zisk 0%.
    Za 18 let ( 1965-1983 ) zisk 0% a za 5 let ( 2000-2005 ) zisk 0%.
    Východisko je mít akcie jen od třetího do devátého roku dekády, které jsou fundamentálně levné a patří podniku s rostoucím ziskem. ( neznámý autor )

    Kdo to umí, vydělává dostatek peněz s akciemi, ti ostatní radí lidem jak s akciemi vydělat. ( André Kostolany )

    Důvodem spekulace je touha rychle bez práce vydělat hodně peněz. ( André Kostolany )

    Riskuje se, když se neví, co se dělá. ( Warren Buffett )

    A na závěr si neodpustím jeden můj.

    Když si myslíš, že jsi vyhrál, většinou se probudíš s rukou v nočníku. ( OTTO )

  • Anonym

    16 listopadu, 2008

    OTTO, pekne, ale vytrzene z kontextu. Nepsal jste na zacatku nasi diskuze neco u bulvaru? Ze by „Podle sebe soudim Tebe“???

    Dovolim si k citatum pridat par komentaru:

    „Diverzifikace napomáhá ignoraci.“ ( William O´Neill )
    … je rozdil mezi diverzifikaci aktivni a pasivni

    „Diverzifikované portfolio amerických akcií přineslo za 37 let ( 1905-1942 ) zisk 0%.
    Za 18 let ( 1965-1983 ) zisk 0% a za 5 let ( 2000-2005 ) zisk 0%.
    Východisko je mít akcie jen od třetího do devátého roku dekády, které jsou fundamentálně levné a patří podniku s rostoucím ziskem.“ ( neznámý autor )
    … zcela vytrzeno z reality, stejne tak by slo vybrat obdobi, kdy „diverzifikovane“ portfolio americkych akcii rostlo 20% rocne. Kazdopadne S&P 500 je skutecne skvela diverzifikace. ;-)) Mimochodem Buffett se svym diverzifikovanym portfoliem americkych akcii tech 20% rocne delal i v obdobi, kdy S&P skoncil na nule.

    „Kdo to umí, vydělává dostatek peněz s akciemi, ti ostatní radí lidem jak s akciemi vydělat.“ ( André Kostolany )
    … Ano, tak to chodi. A ti nejschopnejsi spravuji jak svoje penize, tak i cizi penize. Treba i Warren Buffett. 😉

    „Důvodem spekulace je touha rychle bez práce vydělat hodně peněz.“ ( André Kostolany )
    … K tomu neni co dodat. Snad jen, jak to souvisi s tematem diverzifikace, nebo tematem zadnich vratek???

    „Riskuje se, když se neví, co se dělá.“ ( Warren Buffett )
    … Je rozdil mezi „riskovat“ a „podstupovat riziko“. Kazdy ma jinou hranici rizika, ktere je ochotny podstoupit. Pri vetsim riziku uz by riskoval.

    „Když si myslíš, že jsi vyhrál, většinou se probudíš s rukou v nočníku.“ ( OTTO )
    … to je takrikajic nazor „mimo misu“. ;-))

    Nechci Vas nijak urazet. Od zacatku si jen hajim svuj nazor, na ktery jste trochu ostre (a dle meho soudu nepravem ostre) reagoval. Je ale videt, ze Vas o sve pravde nepresvedcim a Vy me o sve take ne. Takze toho radeji nechejme.
    Vymenili jsme si par zajimavych nazoru. Snad si z toho „kolemjdouci“ take neco odnesou. Ale pokracovani diskuze by byla ztrata casu. Ukonceme to remizou, jste pro? 😉

    Hezkou nedeli.

  • OTTO

    16 listopadu, 2008

    Ukončíme to remízou???

    Vy diskutujete, aby jste vyhrál, nebo alespoň remízoval?

    Tak teď chápu proč píšete to co píšete.

    Klidně to berte, že jste vyhrál.

    Já diskutuju, abych se něco dozvěděl o svém názoru a o názoru ostatních.

    Nepotřebuju vyhrávat ani remízovat, protože diskuzi neberu jako souboj.

    Takže gratuluji,
    vaše ego došlo očekávaného cíle a všechen ten čas strávený diskuzí se mnou se vyplatil!!!

    Vyhlašuji vás vítězem této naší diskuze!!!!!

    Ať žije Jan Traxler!!!

    Hurá

    Hurá

    Hurá

    Hurá

    Poražený OTTO

  • Anonym

    16 listopadu, 2008

    OTTO, prectete si po sobe predchazejici prispevky a mozna pochopite „nabidku na remizu“. Jinak ruku na srdce, jsme na tom oba dva stejne, oba potrebujeme mit pravdu, nebo snad ne? ;-))

    Diskutuji s Vami proto, abych si obhajil svuj nazor, ktery jste napadl. 😉 Obhajuji a obhajuji, ale Vy stale mate svou vlastni pravdu. Proto rikam, ze jeden druheho nepresvedcime.

    Slava vitezum, cest porazenym. ;-))

  • OTTO

    16 listopadu, 2008

    Přečetl jsem si předcházející příspěvky a nabídku na remízu vidím pořád stejně.

    Už jsem na ní ostatně reagoval.

    Co se týká vašeho názoru ( Jinak ruku na srdce, jsme na tom oba dva stejně, oba potřebujeme mít pravdu, nebo snad ne? ) tak ruku na srdce, hluboce se mílíte.

    Pravda není závislá na tom co si vy, nebo já myslíme.

    Pravda prostě je.

    To kdo má pravdu kolikrát ani lidé nedokáží posoudit, ale pravda sama sebe posoudit dokáže.

    Pravda je jako ty mlýny co melou pomalu, ale jistě.

    Diskutujete, aby jste si obhájil svůj názor, který jsem napadl.

    Já vám váš názor nechci brát, ale jasně jste asi pochopil, že ho ani nepřijímám, ikdyž přemýšlím nad tím co píšete.
    Svůj názor jste předemnou neobhájil a to proto, že se díváte na to co jsme probírali s panem FL v jiné rovině a navíc z jiného úhlu.

    Když máte nasazené brýle, které mají červené skla tak pro vás bude sníh zkrátka červený, ikdyž je bílý, ale jiný bude tvrdit, že je zelený, nebo modrý.

    My jsme se bavili o životních přístupech, které mají člověku pomoci stát se bohatým.

    Můj názor se zakládá na mé vlastní zkušenosti, protože to co jsem radil panovi FL jsem sám kdysi také udělal.

    Dnes mám majetek přez 100 milionů kč, což není špatný začátek vzhledem k tomu, že mi ještě nebylo 40 let, ale zbohatnul jsem i v ostatních oblastech a toho si cením daleko více než těch milionů. Peníze budou a my už nebudem.
    V kolika srdcích lidí zůstane láskyplná vzpomínka na nás, že jsme pozitivně ovlivnili jejich život, má větší hodnotu než všechny peníze světa.

    Vy jste také začínal a udělal jste asi tu záležitost s únikovým východem a vypracoval jste se tam, kde dnes jste. Také asi radíte z vlastní zkušenosti.

    Možná se panovi FL nebude líbit ani moje, ani vaše rada.

    Takový už je život.

  • Anonym

    17 listopadu, 2008

    Konecne se na necem shodneme. 😉 De facto se uz dva prispevky snazim napsat to same, ale napsal jste to lepe.

    Kazdy mame svou pravdu. Kazdy mame sve bryle a jeden druheho nepresvedcime. Ja budu i nadale tvrdit, ze nouzovy vychod je uzitecny, stejne tak diverzifikace a ze i Vy obou dvou vyuzivate, jen si to ani neuvedomujete. Vy budete i nadale tvrdit, ze jsou nepotrebne a ze jich nevyuzivate. Ve skutecnosti jde asi hlavne o to, ze si kazdy pod temi pojmy predstavujeme neco jineho, mame kazdy trochu jine bryle. Snazili jsme se to tu jeden druhemu vysvetlit, ale nikam to nevedlo. Takze to nechme byt a venujme se uzitecnejsim cinnostem.

    Preji Vam prijemny den a at se Vam v zivote i nadale dari. 😉

  • Jan Dvořák

    17 listopadu, 2008

    Velmi zajímavá diskuse, každý z vás si pod pojmem „diverzifikace“ představuje něco jiného. Nic se nemá přehánět, ani přehnaná diverzifikace není řešením.

    Řešením pro investory je podle mne koncentrace na „nosná témata“. Výběr těchto témat je pak základem portfolia, pokrývající základní požadavky na diverzifikace.

    Něco málo mám zde:
    http://www.pro-investory.cz/know_how/jak_stanovit_velikost_pozice/

  • Anonym

    17 listopadu, 2008

    Presne tak. Ani ja nejsem zastancem prehnane diverzifikace. Proto vzdy mluvim o „rozumne“ diverzifikaci. 😉 V minulosti zde tusim Petr Simcak psal, ze i budoucnost fondu je v koncentrovanych portfoliich.

    Ach, ten Kiyosaki dovede obcas lidem pekne zamotat hlavu. Pak je nadlidsky ukol vysvetlit jim, ze diverzifikace neznamena jen „koupit vsechno za ucelem prumeru“.

    Ja si pod pojmem diverzifikace predstavuji, ze nestavim barak s jednou opernou zdi, ale s nekolika na sobe nezavislymi opernymi zdmi, nebo jak Vy rikaty nosnymi tematy.

    Ale diverzifikace je hold pro nektere sproste slovo, stejne jako zadni vratka.

    No nechci provokovat dalsi diskuzi, takze toho radsi necham. Vysvetlili jsme si s Ottem, ze si pod temi pojmy predstavujeme neco jineho. Tecka. Vic uz to nepitvejme.

  • OTTO

    18 listopadu, 2008

    Klidně to pitvejte, od toho diskuze jsou.
    Omlouvám se ze se nezůčastním, budu teď 14 dní na ostrově Bali.
    Musím diverzifikovat ten mráz

  • FL

    18 listopadu, 2008

    „Musím diverzifikovat ten mráz“… .to je hlaska roku fakt jste me rozesmal:-D

  • OTTO

    18 listopadu, 2008

    Tentokrát to byla ironie na diverzifikaci.
    Pan Traxler mi tvrdil, že diverzifikuji aniž o tom vím a tak je třeba tohle jedna z těch diverzifikací :o)

  • FL

    18 listopadu, 2008

    OTTO, mimochodem vcera jsem platil objednavku online a cekam na tu knihu myslenim k…:-)
    Preji Vam hezkou dovcu;-)

  • OTTO

    18 listopadu, 2008

    Dobrá práce.
    Co se týká Bali tak to až tak dovolená nebude.
    Vlastním tam pár nemovitostí a člověk, který se mi stará o pronájmy, mi volal, že je tam k mání velice lukrativní nemovitost.
    Takže mimo flákání budu muset i pár hodin pracovat.
    Mě to, ale nevadí, já tuhle práci miluju.

  • Anonym

    18 listopadu, 2008

    No vidite to, dalsi operna zed. Krome diamantu a Dubaje jeste nemovitosti na Bali. A urcite jsou i dalsi operne zdi. A presne tomuhle rikam diverzifikace. 😉

    Dobra prace.

  • FL

    18 listopadu, 2008

    Pane Traxlere uz Vam staci vsechny ty udaje? mimochodem proc Vas tak zajimaji?

  • Anonym

    18 listopadu, 2008

    Ano, dekuji, staci. Zabyvam se hodne efektivitou ruznych investicnich strategii, tak me zajimaly Vase prozatimni vysledky. Mozna na toto tema nekdy neco vic napisu. 😉 Kazdopadne jeste jednou dekuji za odpovedi.

  • Mario

    12 listopadu, 2008

    Nesouhlasim. Neni podle me jedno jestli pracujete s 1.000 nebo 1.000.000 nebo 100.000.000 a navic mi pripada, ze cim vyssi je ta castka, tim vice se clovek nediva na procento, ale na jine promenne…

    Odpovědět

  • obchodnik

    12 listopadu, 2008

    tak tak. to je jen mantra tyhle %.

    Odpovědět

  • OTTO

    12 listopadu, 2008

    Pro mně to mantra rozhodně je a má výsledky a o ty jde především.
    Mariovi třeba funguje jiná mantra a já říkám OK, protože nejde o mantru, ale o výsledek.
    Proto každá mantra vedoucí k výsledku je OK.
    Já používám procenta

    Odpovědět

  • OTTO

    12 listopadu, 2008

    A protože se dívá na jiné proměné tak mu to nakonec zlomí vaz.
    Je skvělé, že nesouhlasíte a dělejte si to tak jak vám to vyhovuje. Tomu se říká svoboda.
    Já to budu dál dělat tak jak to vyhovuje mě.
    Ve finále přeci nejde o metodu, ale o výsledky.
    Pokud vaše metoda výsledky má, tak je to skvělý a držte se jí.
    Já se budu držet mojí metody, která mi přináší výsledky

    Odpovědět

  • Mario

    13 listopadu, 2008

    A propos, jak se vede Vasi investici v SAE? Zda se, ze krize doleha v plne sile i tam:)

    Odpovědět

  • OTTO

    13 listopadu, 2008

    Investici v SAE se vede skvěle.
    Překvapuje mne, že píšete o doléhající krizi v plné síle na SAE.
    Podle mých informací hospodářské výsledky SAE svědčí o konjunktůře.
    Nespletl jste si to s jinou zemí???

    Odpovědět

  • Ondřej Záruba

    18 listopadu, 2008

    Drazí čtenáři.CEO společnosti Yahoo Inc. Jerry Yang skončil ve své funkci.

    Odpovědět

  • Marie Vlková

    18 listopadu, 2008

    Otto, ty nezbedný hochu. Nauč se pravopis, přiznej barvu, že máš v peněžence pětikorunu…a nemazej tu med lidem kolem huby. Člověk tvých „schopností“ jistě nemá čas vysedávat u počítače a ťukat tu o svých úspěších a zahraničních cestách komentáře do diskuzí. Pokud jsi takovým veleschopným člověkem, jistě by ses tak nechoval. Navštiv odborníky. A nejen Otta – snílci a hájmanažeři 20-25let…víte o kom mluvim.

    Odpovědět

  • FL

    18 listopadu, 2008

    Pani Marie nikdo Vas komentare panna OTTA cist nenuti. Zkuste jiny server, napr.novinky.cz, tam jsou podobne vylevy Vaseho typu bezne.

    Odpovědět

  • Trader amatér

    18 listopadu, 2008

    Máte pravdu, dřív pro vás byla červená knihovna, nyní je to OTTO. Je mi vás líto, ale netrápí mě to. Marie má naprostou pravdu. Takové bláboly jako OTTO tu publikuje málokdo, spíše nikdo. Někdy ještě Insider.

    Odpovědět

  • Marie Vlková

    18 listopadu, 2008

    ..::reaguji už i na pana FL. Tipuji, že dokonce i chlapce. Mladý muži-slovo „panna“ označuje nedotčenou ženu, nebo znamení zvěrokruhu(a nevymlouvej se na překlep!). Do mé knihovničky se řadí Týden, Reflex, popř. MF Dnes, Lidovky apod. novinky.cz nepovažuji za důvěryhodný zdroj informací.Tím s Vámi tady končím pánové…nejdřív studium, potom peněz maximum:). Ádié poradci, investoři, podnikatelé, PRmanagers vašich schopností.

    Odpovědět

  • FL

    18 listopadu, 2008

    Heled, Maru, kdyz si teda tykame, samozrejme ze preklep, nekdo jako ty si totiz nezaslouzi abych ti psal natoz spisovne, tak bud rada, zalez zpet do sve zumpy a neobtezuj zde pritomne – slusne diskutujici ctenare.

    Odpovědět

  • F.

    24 listopadu, 2008

    CO se tyka clanku -rad bych doplnil o perfektni proslov pana Jobse. http://www.grafika.cz/art/spolecnost/steve-jobs-stanford.html?tisk=on

    Odpovědět