CZK/€ 25.320 +0,18%

CZK/$ 23.408 +0,56%

CZK/£ 29.523 +0,28%

CZK/CHF 25.813 +0,21%

Poradenství není soutěžní disciplína

 


 

Obvykle nemám potřebu vyjadřovat se k názorům druhého člověka. Prostě proto, že je to jeho názor, má na něj právo a ve slušné společnosti se názory druhých respektují. Jakkoliv mohou být mylné, zavádějící nebo odlišné. V tomto případě však udělám výjimku, neboť článek nepovažuji za prezentaci názoru, ale za záměrné shazování práce druhých za účelem prosazování a ochrany svých vlastních zájmů.

Nemohu a ani nechci mluvit za ostatní, co však mohu a musím udělat, je uvést na pravou míru informace, které se týkají naší společnosti a mě osobně. Skutečnost, že si pan Stuchlík plete obrat firmy s brutto výnosem, nechme stranou. Je však nezbytné dodat, že prezentovaná skutečnost ohledně zisku naší firmy je ještě daleko horší! Po odečtení daňových nákladů souvisejících s provozem a daně z příjmu právnických osob byl čistý zisk za rok 2012 pouze 312 tis. Kč, tedy měřeno optikou zmíněného článku pouhopouhých 8 670 Kč na hlavu a měsíc hrubého. Mimochodem, rok 2013 na tom bude velmi podobně i při takřka 1,5násobně vyšším obratu než v roce 2012. Takže ani ne životní minimum pro domácnost se dvěma dětmi.

Pro někoho možná smutný příběh, na kterém lze krkolomně a účelově demonstrovat neschopnost jednotlivce a mizernou kvalitu broker poolu. Skutečnost je však zcela opačná. Pro nás, je to dosažením dílčího cíle. Když jsme zakládali Tilea Finance (tenkrát ještě INFIA), dělali jsme to pro sebe. Spolu se svými společníky jsme na trhu pracovali velmi dlouho a chtěli jsme si vytvořit dobré podmínky pro vlastní práci. Pak ale začali chodit lidé (a stále chodí) a chtěli pracovat s námi, diskutovat, bavit se o poradenství, zkrátka odborně růst.

Otevřeli jsme tedy systém a nastavili ho tak, aby meziprovize byly přiměřené a byly schopny zajistit provoz firmy na rozumné úrovni. Nepočítali jsme s tím, že bychom byli na firmě finančně závislí. Práce s klienty nás baví a rozhodně ji chceme dělat i nadále. Naopak, nyní se zabýváme výběrem doplňkových služeb a následně i projektem placeného poradenství.

A zde leží i replika na moji údajnou chudobu. Jsme chudí majitelé firmy? Dá se to tak říci. Jsme ale chudí poradci? To rozhodně ne. Pan Stuchlík ve své bohorovnosti zapomíná, že živit se dá i prací. Žádné příjmy mimo Broker Trust, žádné příjmy mimo daňový systém, je to práce na živnostenský list, ze které máme všichni v Tilea Finance majoritní příjmy. Naše společnost Tilea nám slouží jako rámec pro naši vlastní poradenskou činnost. Živí nás práce s klienty, nikoli meziprovize z práce druhých.

REKLAMA

Jsme rádi, že k nám chodí a soustředí se u nás lidé, kteří mají a chtějí mít práci s klientem na prvním místě. Možná jsme i tím posledním místem odpočinku pro takové lidi, ale nás to prostě baví.

Petr Stuchlík je skvělý manažer a motivátor. Osobně velmi oceňuji řadu jeho aktivit, například anketu Banka roku nebo projekt Fincentrum Hypoindex. Jsou benefitem pro celý poradensko-zprostředkovatelský trh. Klobouk dolů.

Moc bych nám všem přál, aby stále více lidí v oboru dospělo k poznání, že už si můžeme dovolit působit ve prospěch celé naše nechvalně proslulé profese. Přestat válčit a škodit, a začít podnikat se společenským přesahem.

Největší problém našeho oboru totiž leží jinde. Je jím glorifikace výkonu a peněz. Ocenit podle výkonu finančního poradce nebo manažera je stejné jako prohlásit za nejlepšího doktora toho, kdo udělá největší kšeft farmaceutickým firmám. Kvalitní poradenství je disciplína, kterou můžete dělat, ale nemůžete v ní soutěžit.

Loading

Vstoupit do diskuze 31 komentářů

Zdroj a více informací: CII750.cz


Související články

Kalkulačka pro výpočet orientační pojistné hodnoty – snížení rizika podpojištění

V roce 2023 Česká asociace pojišťoven (ČAP) představila nový standard pro výpočet pojistné hodnoty nemovitostí, zaměřený především na rodinné domy. Cílem tohoto standardu je minimalizovat riziko podpojištění. V rámci tohoto úsilí byla vytvořena kalkulačka pro orientační hodnotu pojistného, dostupná na webových stránkách ČAP. Tato kalkulačka umožňuje zadat […]

Text: Redakce

Foto: Shutterstock

27. 03. 2024

Jaké sankce hrozí při nedodržení povinností v rámci daňového přiznání?

Stále platí, že nejvíc lidí podává přiznání k dani z příjmu fyzických osob až poslední týden v březnu. Proto Finanční správa od pondělí 25. března do úterý 2. dubna letos prodlužuje úřední hodiny podatelen všech finančních úřadů. Finanční úřady budou otevřené od 8 do 17 hodin. Neplatí to však pro […]

Text: Redakce

Foto: Shutterstock

26. 03. 2024


Diskuze k článku

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna, vyžadované informace jsou označeny hvězdičkou.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

 
 
 

 
  • Hurvínek

    28 března, 2014

    Simaichl z vás udělal obhájce zla v poradenském sektoru. Docela přesvědčivým způsobem:-)).

    Odpovědět

  • Lukáš

    28 března, 2014

    Velké poradenské společnosti se prezentují pouze svými objemy. O kvalitě nevypovídající ukazatel…
    Pouze to ukazuje o tom, kde jsou dobří obchodníci.

    Odpovědět

  • Jan Dvořák

    28 března, 2014

    Stuchlík prostě některým věcěm nerozumí… Hlavně když mu to sype :-)

    Odpovědět

  • Petr Žáček

    28 března, 2014

    Poslední odstavec bych dal vytesat do kamene. Plně s ním souhlasím

    Odpovědět

  • Tomáš

    28 března, 2014

    Zajímavé :-) Co dodat? Ono to skutečně bude spíše o tom co komu z pohledu stylu práce vyhovuje více než stále dokola řešit co je lepší nebo horší, MLM nebo Broker pool? Pochybuji, že by někdo z velkých společností dovolil něco podobného p.Simaichlovi realizovat :-)))

    Odpovědět

  • Compliance

    28 března, 2014

    Proč si Tomáši myslíte, že pan Simaichl odešel z Pááártners ? Přesně z těch důvodů, o kterých píšete.

    Odpovědět

  • Jáchym Bierhanzl

    29 března, 2014

    Ta společnost se přece nejmenuje Páártners, pane Compliance! Vám nejde o odpověď na Vaši otázku, Vám jde o obyčejné faulování, že? Jste troll?

    Odpovědět

  • Míra

    28 března, 2014

    Naprosto souhlasím s článkem pana Simaichla. Pan Stuchlík čaruje s čísly tak, aby mu to vyhovovalo.
    Já jsem jeho článek pochopil jako zuřivý stesk nad tím, že mnoho dobrých poradců mu z Fincentra odchází jinam, zhusta právš do broker poolů za lepšími penězmi. A poradci odchází nejen z FC, ale i z dalších MLM z týchž důvodů.
    Na jedné straně jeho stesk chápu. Ono totiž dá mnoho práce najít a vychovat dobrého poradce. Ale po čase se ten dobrý poradce začne rozhlížet po poradenském trhu a zjistí, že za stejnou práci může jinde dostat daleko víc peněz. A tak se často stává, že dá sbohem své mateřské MLM společnosti a jde do poolu. A je také pravdou, že mnohé MLM společnosti nastavují své smlouvy o spolupráci tak, aby ten poradce nemohl jen tak odejít. Ať už formou konkurenční doložky (většinou neplatné!), rozhodčí doložkou zastoupenou spřáteleným rozhodcem, nebo nesmyslně vysokými platbami za různá školení. Je pravdou, že FC žádné takové diskriminační podmínky nemá a proto je odtud snadný odchod. A to asi pana Stuchlíka hodně trápí, protože mu tímto způsobem utíká hodně peněz. Jinak je dle mého názoru úplně jedno, zda poradce pracuje v MLM nebo poolu. Já rozlišuji pouze dobré a špatné poradenství, potažmo poradce. A jsem toho názoru, že dobří poradci jsou jak v MLM tak i v poolech. A to samé se nechá říci i o těch špatných. Ani jena forma nezaručuje to nejlepší poradenství. Je to pouze v lidech. Buď jsou dobří nebo špatní.

    Odpovědět

  • 28 března, 2014

    Žádní poradci neexistujou. Jste prodejci pár vybraných finančních produktů.

    Odpovědět

  • pavel-hanzl

    28 března, 2014

    Haf – haf !

    Odpovědět

  • Anonym

    28 března, 2014

    Pohybuji se na trhu dost dlouho a zažil jsem chvástání mnoha lidí, kteří to už tentokrát opravdu dělají jinak, takže by mě zajímalo, čím se kvalitativně odlišujete Vy, nicméně Váš náhled a argumentaci vůči původnímu článku shledávám přiléhavými.

    Odpovědět

  • Zdeněk Simaichl

    29 března, 2014

    Je mi líto pokud to vyznělo jako chvástání. Těžiště mé reakce mělo být skutečně někde zcela jinde. Nemáme absolutně žádnou potřebu se jakkoliv vymezovat vůči zbytku trhu nebo prohlašovat, že něco děláme jinak nebo dokonce lépe. Prostě tu jsme a děláme věci tak, jak nám vyhovují v kvalitě, které jsme za daných okolností schopni. Toť vše :-)

    Odpovědět

  • Anonym

    29 března, 2014

    To nic, jen prostě z podstaty systému se může chovat jinak pouze ten, kdo klientům fakturuje přímé platby. Vzhledem k tomu, že Vy na tom „teprve začínáte pracovat“ (a to už jste několikrát vzbudil rozruch jako mimořádně schopný a úspěšný), tak je zřejmé, že možná budete slušnější prodejce, ale stále pouze prodejce.

    Přeji Vám úspěchů v přechodu k placenému poradenství. Věřte, že za odvahu a vůli přijde i zasloužená odměna.

    Odpovědět

  • Petr Stuchlík, Fincentrum. a.s.

    1 dubna, 2014

    Dobrý den,

    děkuji panu Simaichlovi za hezký článek, který vlastně není vůbec v rozporu s tím mým. Klíč k pochopení našich rozdílných postojů leží v této větě:

    „Největší problém našeho oboru totiž leží jinde. Je jím glorifikace výkonu a peněz.“

    Ano, svět by byl krásnější, kdyby lidé mezi sebou nesoutěžili a nešlo jim o peníze. Jenže tak svět nikdy nefungoval a nefunguje. Ti, co se o takovou společenskou změnu snažili, budovali socialismus. Plní ideálů, lásky a vzájemného porozumění. Jak budování socialismu dopadlo, všichni víme.

    Kde se žije běžným lidem lépe, na Floridě nebo na Kubě? Pane Simaichle, Vy doporučujete beztřídní Kubu, já si stojím za kapitalisticky tvrdou Floridou. Oba máme svou pravdu a objektivní soud se těžce hledá. Jistě budou lidé, kterým Kuba/pool bez velkých nároků na jednotlivce vyhovuje lépe. Jenže jak to dopadá po pár letech, vidíme všichni.

    A ano, Kuba má dobré lékaře, kteří kvalitně léčí třeba ve Venezuele. Ale motorem pokroku jsou Ty Vámi opovrhované farmaceutické koncerny, které to dělají kvůli penězům. Ne „kvalitní“ lékaři dle kubánských standardů.

    Článek pana Simaichla jen potvrzuje to, co píši v každém svém porovnání MLM vs. pool. Totiž to, že pool je pro někoho rychlejší cesta k penězům, ale ten systém prostě není tak efektivní a finančně silný jako strukturovaná firma. Orientovaná na výkon.

    Socialismo o Muerte! Pro mne: raději smrt.

    Petr Stuchlík
    Fincentrum a.s.

    Odpovědět

  • Coulik

    1 dubna, 2014

    Pane Stuchlíku, jak si vůbec můžete dovolit prohlásit, že článek pana Simaichla není v rozporu s tím, co říkáte Vy. Pan Simaichl Vás dost těžce nechytal na švestkách, jak překrucujete fakta a dokonce i jasná čísla jen za těžkopádným podložením svých „pravd.“ Teď se jen bezmocně chytáte jednoho použitého citátu, který z úst pana Simaichla zněl spíše jen proto, aby do Vás nekopal moc – protože on slušný člověk je. Pokud chcete používat slova úspěch a kvalita v jedné větě, tak ty vaše firmy srovnejte třeba dle výkonu na hlavu, nebo průměrným výdělkem poradce, nebo třeba strukturou produkce celé firmy (podle přijatých provizí z daného segmetnu, ne podle počtu smluv, jak vy v MLM rádi používáte). Myslím, že byste dostali těžce na …..

    Odpovědět

  • Jiří

    1 dubna, 2014

    Píšete: Jistě budou lidé, kterým Kuba/pool bez velkých nároků na jednotlivce vyhovuje lépe. Jenže jak to dopadá po pár letech, vidíme všichni.

    Jak to teda dopadá? Co jste tím chtěl říci?

    Odpovědět

  • bývalý poradce

    1 dubna, 2014

    Opět děkuji panu Stuchlíkovi za jasnou prezentaci toho, co jsou MLM.
    Cílem MLM není být přínosem, ale vydělečnou organizací bez ohledu na přínosy. Nebo dokonce způsobené ztráty jiným. Podstatné je, aby MLM byla mašina na peníze pro majitele MLM a pár vyvolených nahoře.
    Právě množící se tento přístup je špatně. A přitom je zavádějící (v podstatě špatné) odkazovat se na socialismus. Socialismus byl o umělé rovnosti, společenském vlastnictví bez odpovědnosti. O tom tady nikdo nemluví.
    Ve financích honba za ziskem z činnosti bez odpovídajícího přínosu této činnosti je sebedestruktivním prvkem.
    Pan Stuchlík obahuje sebedestruktivní fungování MLM. V čem se projevuje ona sebedestruktivnost? Lidé (obecně) nevnímají MLM poradenské společnosti jako přínos, ale jako parazity. ČNB má podobný náhled. Nakonec to dopadne tak, že se něco někde najde se smrtícím účinkem pro MLM v dnešní podobě. V podstatě půjde o sebedestrukci. Např. lidé nebudou věčně chtít platit miliardy na poplatcích za finanční produkty někomu, kdo dnes funguje jako MLM…

    A to jsem nekomentoval osobní nastavení a charakter těch lidí, kterým fungování MLM přináší osobní uspokojení.

    Odpovědět

  • pamětník

    1 dubna, 2014

    Nemám sebemenší důvod se pana Stuchlíka zastávat, ale ty kecy o přínosu fakt smrdí komunismem.

    Odpovědět

  • bývalý poradce

    2 dubna, 2014

    Tak jinak, polopatě.
    Dnes není poptávka po IŽP, jde o umělou poptávku vynucenou MLM, podpořenou pojišťovnami. Jinými slovy, je deformovaný trh (střet nabídky a poptávky). A to nemůže trvat dlouho. Jestli posuzování trhu je komunismus, nechť si to srovná každý sám.

    Odpovědět

  • Angelus

    1 dubna, 2014

    MLM hlavně ničí životy.
    Znal jsem okolo sebe lidi, kterým se plnil Americký sen. Příjmy 400–500 tisic mesicne, podobne velké výdaje. Uplácení lidí, investice do aut na splátky atd. Před cca 2 lety první místa na sjezdech, zvedali poháry atd. Dnes? 5 milionu za rok prislo, 2 miliony prislo storno. Provize utraceny, storna neni z ceho platit. Jelikoz se struktury rozpadly, dnesni prijmy jsou cca 100 tisic, Provizni ucet minus milion. Na ucet neprijde ani koruna, dokud se to nevyrovna. Neni z ceho zit, vedlejsi prace na pokryti vydaju, Nepracuje se 12 hodin denne, lidi z tymu odchazeji, prijmy kliesaji a storna se splaci pomaleji atd. atd.
    Nakonec se zabavuji auta, exekuce a dluhy ve statisich a milionech. Americky sen konci. Ve velkych MLM neni vyjimkou proplacenost kolem 40% (z 10 milionu provizi 6 milionu storno).

    A klienti rozpousteji sve penize v investickach a podobnych srackach. OVB, Partners, Finacentrum atd. – jestli na tomto systému vydělává dohromady 200 lidí (Akcionari, management centrály, majitelé, LDcka atd.) tak je to hodně, ostatní buď přežívají nebo jsou v naprostém hajzlu.

    Odpovědět

  • pavel-hanzl

    2 dubna, 2014

    Vážený bývalý poradče, velmi se mýlíte. Na celém světě nikdy nebyla nějaká významná stálá poptávka po osobním pojištění. Z podstaty věci lidé tuto důležitou věc v životě – tedy důležitou pro drtivou většinu, která není zajištěna dostatečným majetkem v mnoha milionech Kč – aktivně nepoptávají. Je jim prodána a pokud se tak stane slušně, tak po předchozí analýze objektivní pojistné potřeby v rodině, nikoliv po masáži v reklamě o (bídně jediném) milionu v penzi, nebo že jsou tu nějací mistři v pojištění, nebo že někdo tu už 176 let a chrání naše sny.. Je zcela irelevantní zúžit osobní pojištění na nějaké konkrétní, třeba investiční či variabilní, či rizikové, nebo důchodové. Z podstaty věci jde o nepříjemný nákup, ochranu před nepříjemnými věcmi, třeba před úrazy, jejich následky, nemocemi, smrtí, invaliditou, nebo mizernou budoucí životní úrovní. A proto je tato práce těžká, je to práce s lidmi. Lidé selhávají, nedrží slovo, neváží si této společensky prospěšné práce. A proto je dobře placená. To, že někdo zneužívá osobní pojištění ke svému nepřiměřenému obohacení, například nastavením v mnoha tisících Kč měsíčně jen na investici přes osobní pojištění, je selháním osoby a státu, který to dovolil a podpořil daňovými úlevami. A proto se nemá trestat osoba, která se naší prací slušně živí nějakou závistí, zlostí většiny národa, či omezením její odměny zákonem. Má se změnit tento stát a jeho funkce v našem životě. Jakto, že jistý LŠ mohl léta zabíjet finanční úspory českých rodin a nikdo mu nedokázat/nechtěl/­nemohl sebrat licence? Žijeme v divném státě. Všude plno kamer, dopravně-policejní zvůle s bodovým systémem, ale máme jen tu svobodu slova a svobodu přečíst si na internetu, jak nějaký ubožák s 10 body uháněl před policií po dálnici, aby mu nevzali
    práci – vzali mu třeba rovnou život. Žijeme ve státě plném závisti. A nikdo nám nepřeje naše provize, přesto že máme tak slabé právní postavení, že když nám klient ublíží, využije nás, pak to uzavře jinde, a třeba se šábne s nějakým kamarádem o provize, nevyděláme si nic, přijdeme o čas, náklady, iluze, provizní příjem a ani jej nemůžeme žalovat. Tedy, hezky polopatě: nemáte pravdu. IŽP je jen nástroj a pro mnoho lidí potřebný. Žádnou poptávku nelze vynutit. Lze ale pomoci s formulací pojistné potřeby, která je objektivní a často diametrálně jiná, než ta klientova subjektivní. Aby bylo jasno, dobrý finanční poradce není jen prodavač pojistek. Budoucí životní úroveň řeší v investičních, nikoliv v pojistných produktech. Proto přímo z definice není finančním poradcem ten, kdo nemá licenci na investice. Finanční poradce je prostě víc než pojišťovák, a to i pokud je to agent či makléř nebo jejich zástupce, tedy pojišťovák více než jedné pojišťovny.

    Odpovědět

  • bývalý poradce

    2 dubna, 2014

    Pane Hanzle, s ohledem na Vaši reakci, její charakter se obtížně odpovídá, aby zároveň byla odpověď stručná a jasná (a tím pádem pro ostatní srozumitelná).
    Cítím ve Vašich slovech inspiraci jistým textem z pera páně Špirakuse.
    Platí:

    • v tržní ekonomice má význam, jestli je poptávka nebo ne po produktu,
    • pokud někdo nastaví vysokou odměnu za produkt, dealeři se budou snažit vyvíjet natolik vysoké úsilí, aby produkt prodali, dokud bude přínos z provize vyšší než náklady na prodej (nebo dokonce vnucení).
    • je jasné, že MLM jako nejdokonalejší způsob hromadného prodeje, se tohoto mimořádně výnosného byznysu bude držet jako klíště a bude vymýšlet (protože se to vyplatí) strategie k udržení prodeje takto dobře honorovaných produktů.

    Všiml jste si pane Hanzle, že v předešlých řádcích není prostor pro poradenství? Ano, skutečné poradenství je de facto vysokými odměnami za prodej produkt zabito, likvidováno nebo krutě zneužito a znetvořeno, aby posloužilo dalším prodejům.

    Za co jsou odměny? Za rady nebo za prodej? Za prodej. Poradenství je zde jen špatně ušitý děravý kabát.

    Poradci, kteří chtějí dělat dobré poradenství, dřívě nebo později krutě narazí na podstatu MLM (prodejní organizace), který potřebuje objemy, objemy, objemy…

    Má-li začít fungovat v ČR finanční poradenství, je nutné zabít MLM. Nekompromisně a jasně. Jde o nádor. Můžeme hádat, proč neprošla novela 38.

    Ano, poradenství není pro všechny. Potřebuje poradenství člověk s průměrnými nebo podprůměrnými příjmy ve státě, který má tak rozsáhlý sociální systém? Ne. Potřebuje pár pojistek.

    Skutečné finanční poradenství je pro lidi s nadprůměrnými příjmy. Ti mají peníze na zaplacení poradců. Profesionálů, kteří budou mít minimálně VŠ, budou zdatní v používání softwarových nástrojů, budou znát alespoň základy finanční matematiky. Z dnešních desetisíců poradců jeden až max. 5 tisíc poradců v celé ČR.

    Tak, a zároveň vidíte, proč jsem bývalý)

    Hodně štěstí, držím Vám palce pane Hanzle.

    Odpovědět

  • pavel-hanzl

    3 dubna, 2014

    Dobrý den!
    Myslím že zbytečně nasazujete MLM psí hlavu. Je to osvědčený systém prodeje. Já jsem v tomto systému pracoval a vím, že pokud je poradce odborně vyspělý a etika mu není vzdálena, vždy se snaží dodat před vlastním prodejem poctivé finanční poradenství. To spočívá v důkladné analýze situace klienta, následné optimalizaci jeho finančních toků a v učícím procesu, jak se chovají finanční trhy a produkty a jak toho klient může využívat v čase dlouhodobě. Tato služba je vlastně dodáváním finanční osvěty (doplňuje vzdělání klienta) a dodáváním tržně strategických informací (doplňuje kompetence správně volit produkt a parametry), a to dlouhodobě, protože dobrý poradce se chce stát členem rodin svých klientů. Jsou samozřejmě různé úrovně této služby. Souvisí to s tím, že jsou na trhu poradci tříd C, B, A a A+. Je jasné, že dělnická rodina obvykle nemá tolik příjmu ani ochoty velkou část odkládat ke krytí rizik a ke zhodnocení. Typickým produktem, který pak řeší rizika i investici bude pak IŽP, už pro nízký vstup, který rodina může či chce odkládat. Představte si třeba, že může odkládat 1 800 Kč měsíčně, ale současně 1 400 Kč pokryjí rizika. Jak chcete dlouhodobě investovat 400 Kč, když minimální vstup do jednoho OPF napřímo je 500 Kč? Jediným rozumným způsobem je mimořádné pravidelné pojistné do nějakého z akciových či smíšených, aktivně spravovaných fondů dostupných v dané pojišťovně, jejím prostřednictvím u externí investiční společnosti. Naproti tomu je třeba bohatá rodina, kde manžel je majitelem firmy a manželka je státní vysoký úředník. Mohou odkládat 70 000 Kč měsíčně, ale přitom ještě nemají dost majetku, který by je jistil. Pak se IŽP použije na velkorysé krytí rizik podle příjmu těch osob a budoucího příjmu a i jejich dětí, řekněme za 5 860 Kč měsíčně do doby, než naroste majetek
    v investici níže. Zde neuplatní daňové odpočty, aby mohli se smlouvou kdykoliv před věkem 60 let pojistníka disponovat, tedy také ji zrušit. Daňové odpočty uplatní v jiné smlouvě, s minimálním běžným pojistným, doplněným o mimořádné pojistné do daňových limitů 12 000, resp. 30 000 Kč za rok. Do investic poteče 64 000 Kč měsíčně, řekněme 15 let. Je jasné, že takové obchody nebude schopen udělat poradce tříd C a B, protože jej bohatý člověk nepustí ani k analýze. Vidíte, že zde není prostor pro polemiku, zda MLM ano či ne? Vždy půjde o to, z jaké třídy je poradce, tedy zda je tento finanční zprostředkovatel také finančním poradcem a z jaké třídy poradců. Z naznačeného plyne, že poradenství je i pro chudší rodiny, kde se živí právě poradci třídy B. Třída C obvykle sleduje svůj vlastní zájem mnohem více, než ten klientův a měla by z trhu odejít. Myslím, že poradenství je asi tak pro 80% lidí v republice. Špičkové poradenství je tak pro 10% lidí a samozřejmě u těchto lidí se chytají poradci tříd A a A+. Tyto osoby dělají velké obchody a je jedno, zda je nad nimi MLM poradenská firma, či broker pool, nebo jejich vlastní firma v pozici PA či PM a IZ. MLM je užitečný systém, vychovává poradce. A novela zákona 38, tak jak byla v roce 2013 navržena, likviduje distribuci nejen produktů, ale i poradenství. Nemá se regulovat provize, mají se regulovat parametry produktů. Například stačí legislativní zákaz použití běžného pojistného 500 kč nad postačitelným pojistným. A bylo by.
    Odměny jsou sice za prodej, ale bez poradenství nebude obchodu, tedy prodeje. Já jsem zažil k poradcům velmi slušný model MLM ve firmě Fincentrum a kdybych neměl vlastní firmu, ihned bych všem poradcům z trhu doporučil, aby hromadně přestoupili do ředitelství Martina Kováře, protože dělá velmi vysokou úroveň služby. Není to nádor. A chudý člověk zajisté potřebuje pojistky na krytí rizik a ještě předtím poradenství od poradce z třídy B nebo A, když bude mít štěstí a bude jím osloven. Na sociální systém tohoto státu, tedy chudého zlého strýčka s holí v ruce, bych nesázel. A mýlíte se, ani osoby s nadprůměrnými příjmy ještě nejsou ochotny přímo platit finančním poradcům. To až osoby s extrémně nadprůměrným příjmem, takže by se uživili jen poradci ze třídy A+. To jako mají ostatní poradci umřít hlady? VŠ není rozhodující. Já ji třeba mám, Martin Kovář nikoliv. Přesto je on mnohem lepším odborníkem. Jste bývalý poradce, protože se ve spoustě věcí velmi mýlíte. Ale můžete mi zavolat a už nebudete bývalý…

    Odpovědět

  • bývalý poradce

    3 dubna, 2014

    Cituji Vás:
    „Je to osvědčený systém prodeje.“
    Ano. Souhlasím. A jaký je osvědčený systém finančního poradenství? A co střet zájmu mezi prodejcem a klientem?

    Pane Hanzle, jsem si jist, že kvalita prodeje v MLM tristní ve srovnání s pooly typu Broker Trust a INSIA. Veřte, je to tak.

    Odpovědět

  • pavel-hanzl

    3 dubna, 2014

    Střet zájmu naleznete i při prodeji klobásy na Václavském náměstí. Musíte si uvědomit, že každý obchod s finančním poradcem dělá osoba způsobilá k právním úkonům. Dáváme jí k podpisu sadu dokumentů, kde ji informujeme, kde si na nás může stěžovat, je totiž v postavení neprofesionálního zákazníka a tedy požívá zvláštní ochrany. Prodavač klobás je v jasném střetu zájmů s vaším žaludkem, protože na vaší chuti chce vydělat co nejvíce vy akceptujete, tedy obligátních 60–20 Kč, plných 200% svých nákladů, tedy nákupu v Makru a nájmu místa pro stánek. Takhle to je úplně všude kde nakupujete. Jasný střet zájmů. Proč ale klient akceptuje, že si jeho poradce vydělá provize? Protože vidí a věří, že se mu to vyplatí. I ten prodavač klobás si mne ruce, protože vy mu to přejete. Nejsem věřící ve smyslu zavři oči a věř nám. Nemohu souhlasit. Insii zevnitř neznám. Broker pooly jsou pro poradensky dospělé, samostatné poradce a mně vyhovují. MLM zase nabízejí firemní kulturu, zájezdy, auta a notebooky, 5 minut slávy na pódiu. Každému co je libo. MLM je nevinen. Vinen je český stát a jeho neschopné soudy a většina úřadů. Rád bych se proto jasně zastal pana Petra Stuchlíka. Kdekdo mu tady na webu spílá, ale ze své vlastní zkušenosti vím, že je to férový člověk a snaží se o funkční, zdravé prostředí MLM, jak on říká, MLM s lidskou tváří. Lidem v síti Fincentra se žije dobře a proto přejí majitelům, aby si z jejich práce vydělali. Firma spoustu peněz vrací do sítě nad rámec provizí. Je dobře, že tento MLM neklade poradcům překážky při odchodu jinam, pokud to tak oni cítí. Nikdo nebude pracovat dobře, pokud nebude „dýchat“ za MLM, kde pracuje. Jiné MLM se rozpadají, jeho MLM roste. Jde tedy správnou cestou. Osvědčený systém finančního poradenství je dán způsobem práce a ten se učí právě ve slušné firmě typu MLM. Dobrá
    firma vždy bude na výchovu poradců dbát a nepůjde jí o to, aby byla jen prodejním strojem. Vy i mnoho dalších bojujete za klienta nesprávně. Prostě střílíte do nevinných, protože lid chce vidět něčí krev.

    Odpovědět

  • Coulik

    3 dubna, 2014

    Koukám, že panu Hanzlovi zase někdo hacknul počítač a jeho jménem spamuje v diskusi úplně mimo téma :)

    Odpovědět

  • pavel-hanzl

    3 dubna, 2014

    Pane Lukáši, ono to velmi souvisí s tím, že poradenství není soutěžní disciplína. Ale jak chcete měřit úspěšnost finančního zprostředkování, jehož pracovním nástrojem je právě poradenství, jinak, než objemy zprostředkovaných obchodů? Poradenství a obchody nelze udělat a hlavně udržet, pokud bylo odvedeno špatné poradenství. Kdepak, tohle píšu opravdu já, o mou počítačovou síť nyní pečují profesionálové. Hackeři už nemají šanci :-)

    Odpovědět

  • Coulik

    3 dubna, 2014

    Myslím, že z mých příspěvků je patrné, že úspěšnost vůbec měřit nechci. A pokud se o to přesto kdokoliv pokusí, tak jsem i níže nastínil, jaké ukazatele budou zajímavé – ty se ale MLM do krámu moc nehodí.

    Kdybych byl Lukáš, podepisuji se Lukáš. Já jsem Coulik a tak se podepisuju Coulik :)

    Odpovědět

  • pavel-hanzl

    3 dubna, 2014

    Sorry, pane. Jak byste tedy měřil kvalitu?

    Odpovědět

  • DjnN

    9 dubna, 2014

    Stale nechapu, proc by melo byt fungovani MLM a Broker Poolu v rozporu. Je to prece o lidech, kteri tam pracuji. Kdyz budu bezpaterni podvodnik, tak se tak budu projevovat vsude. Ma volba je MLM se vsemi plusy i minusy, ale chapu, proc si nekteri kolegove voli pool. Nedelal bych svou praci v poolu jinak. Vnimam pridanou hodnotu v lidech, ktere si platim, kdybych ji nevnimal, pujdu jinam. Jinak musim priznat, ze reakce Pana Simaichla na Petruv clanek sedla a verim, ze mu rozsirila obzor. Model fungovani firmy, kde jsou majitele zaroven poradci, a tak nejsou zavisli na vykonech ostatnich dava smysl.

    Odpovědět

  • wovka

    9 dubna, 2014

    Rozumná slova. Akorát řídit firmu a dělat současně poradce je možno jen v malém, to je jasný. Krom toho málokdy se vidí dobrý poradce a manažer v jednom. Častěji je to buď a nebo.

    Odpovědět