CZK/€ 25.305 -0,06%

CZK/$ 23.413 +0,02%

CZK/£ 29.594 +0,24%

CZK/CHF 25.911 +0,38%

Text: Martin Vlnas

21. 07. 2018

33 komentářů

Petr Stuchlík: Přešel jsem na druhý břeh. A to se neodpouští

 


„Z Andreje Babiše mám dobrý pocit. Je silný, ale pozorně poslouchá ty, kteří umějí argumentovat. Pokud bych ale měl jít proti svým hodnotám, politiku dělat nebudu,“ říká Petr Stuchlík, nový kandidát hnutí ANO na pražského primátora.

Loading



 

Proč se úspěšný podnikatel, který za svou kariéru vydělal stamiliony, rozhodne ze dne na den opustit svět, ve kterém se pohybuje jako ryba ve vodě, a stane se kandidátem hnutí ANO na místo pražského primátora? Petr Stuchlík říká, že se rozhodl udělat něco pro město, kde žije.

Jak se vyrovnává s novináři, kteří hledají šrámy na jeho podnikatelských aktivitách? Proč mu nevadí, že kandiduje za politickou stranu, v jejímž čele stojí trestně stíhaný ministerský předseda? A co jsou jeho programové priority?

Měl jste Andreje Babiše uloženého v kontaktech, když vám před dvěma týdny zavolal? Lekl jste se?

Uloženého jsem ho měl. Nelekl jsem se, ale překvapilo mě to.

Společně se znáte z období, kdy se řešila regulace životního pojištění?

REKLAMA

Říct, že se známe, je silné slovo. Setkali jsme se v té době jednou. Pan Babiš, tehdy ministr financí, okamžitě zareagoval na mou smsku, vyslechl mě, řekl mi svůj pohled na věc a přislíbil mi, že o mých argumentech bude přemýšlet. Což podle všeho později udělal a toho si vážím.

Nevadí vám, že je Andrej Babiš trestně stíhaný?

Ctím presumpci neviny.

A pokud by byl odsouzený?

ODS do čela pražské kandidátky postavila prvoinstančně odsouzeného docenta Svobodu. Odpověď na vaši otázku je, uvidíme, co bude dál. Neznám podrobnosti případu a věřím v nezávislost justice. Už mnohokrát jsem v byznyse zažil, že se něco nějak jeví, ale na konci to může být úplně jinak. Sám na sobě po dvou týdnech vidím, jak nepřátelská dokážou být média. Pokud se rozhodnete spojit s panem premiérem, jste pro některé a priori špatný člověk. Mnozí novináři mě přitom osobně znají, a ještě do minulého týdne jsme byli kamarádi. Ale já přešel na druhý břeh, a to se neodpouští.

Nemůže si za to Andrej Babiš sám? Několikrát v minulosti ukázal, jak dokáže být při argumentaci kreativní…

Je mi jednačtyřicet a nepamatuji se, že by byli někdy novináři nadšení z premiéra. Nečas, Gross, Paroubek… Novináři dělají svoji práci, ale podle mého zapomínají, že nežijeme v nejhorší době našich dějin. Opravdu nejsme kousek od totality, jak nám řada z nich tvrdí. Andreje Babiše bych nedémonizoval. Pořád neznáme lepší politické uspořádání než demokracii a na konci rozhodnou voliči. Lidé nejsou hloupí.

Proč jste se rozhodl na nabídku Andreje Babiše kývnout a vstoupit do politiky?

Po osmnácti letech přišel v mém životě mimořádný okamžik. Společnost Fincentrum, kterou jsem zakládal, právě dokončuje prodej strategickému investorovi. I předtím ale byla má role ve firmě rok od roku menší. A já měl víc času přemýšlet, co dál. Když od pana premiéra přišla nabídka postavit se do čela pražské kandidátky, byl to impuls, který jsem hledal.

Nadávat politikům do pitomců je strašně snadné. Dostal jsem šanci věci změnit. Kolegové v práci, moji blízcí a celá řada dalších lidí mě od vstupu do politiky odrazovala, varovali mě před ztrátou soukromí, útoky novinářů a bůhvíčím ještě, zároveň ale dodávali, že právě lidi s takovou kvalifikací, jako mám já, do politiky patří.

Od pondělí, kdy jste na prvním místě kandidátky oficiálně vystřídal Patrika Nachera, okupujete titulní stránky médií…

REKLAMA

Je paradoxní, že novináři neustále volají po nových tvářích v politice, ale sotva se tam objevíte, začnou tvořit neskutečné konstrukty.

Řada textů kritizuje vaše aktivity spojené se společností Fair Credit poskytující nebankovní půjčky. Ještě pořád svého rozhodnutí nelitujete, i když jste třeba pro kolegy z Echa Babišův lichvář?

To je tedy pořádná zkratka. Když jsme s kolegou v roce 2014 prodali majoritu ve Fincentru, měl jsem najednou mnoho milionů korun. Ty jsem rozložil do řady investičních projektů a Fair Credit byl jen jedním z nich. Byla to prostě jedna z mnoha investic. Vedle toho jsem investoval třeba do Le Premier, kde se Kuba Lohniský zabývá pánskou módou šitou na míru, nebo do pražského radia Classic, které by jinak získali Bělorusové. Tohle na mě ale samozřejmě nikdo nevytáhne.

Taky mě víc zajímá firma na rychlé půjčky. Neměl jste s jejich byznysem etický problém?

Firma nabízí půjčky lidem, kteří nejsou pro banky jako klienti zajímaví. Na tom není nic neetického. Dělat ze mě kvůli tomu lichváře je nesmysl. Je to byznys regulovaný Českou národní bankou a já se do investice rozhodl až poté, co jsem se přesvědčil, že Fair není v názvu jenom na okrasu.

Co to znamená?

Je to složitý a dlouhodobý byznys, pokud jej děláte férově a poctivě. Pokud mají klienti problém se splácením, ale jsou ochotní své problémy řešit, nikdy je nepošle do exekuce. Půjčka se splácí týdně, typicky během 52 týdnů. Kvůli složenému úročení na 52 cyklech a osobnímu výběru pak vychází RPSN zdánlivě vysoko. Jak jsem říkal, takoví klienti nejsou pro banky zajímaví, a pokud by nefungovaly firmy jako Fair Credit, skončili by u opravdových lichvářů, jako se to stalo na Slovensku, kde podobné firmy populisticky omezili. A nyní už toho litují. Je to seriózní podnikání, které stojí na pečlivém řízení rizika a funguje všude na světě.

Nebylo by ale lepší, kdyby si lidé nepůjčovali vůbec?

Když opravdu potřebujete peníze, vždycky se najde někdo, kdo vám je půjčí. Když nejste zajímavý pro banku a nemáte bohatého strýčka, můžete jít do šedé zóny nebo za seriózním regulovaným subjektem. Pro mě jako pasivního investora je třeba důležité, že společnost nezastavuje klientům nemovitosti.

Kolik na Fair Creditu vyděláváte?

Pořád čekám na návrat investovaných peněz. Teď firmě paradoxně pomohla regulace České národní banky, která z trhu vyhnala velký počet méně solidních subjektů, což z logiky věci pomohlo těm, které přežily. Mimochodem: víte, co je úsměvné?

Ne.

Novináři, kteří ze mě dělají lichváře, mají pravděpodobně uložené peníze v bankách. A ty je zase půjčují firmám jako Fair Credit, které potřebují obrovské finanční sumy v miliardách korun. Aktivity firmy financovalo hned několik českých i zahraničních bank.

REKLAMA

Přesto… neplánujete podíl ve společnosti prodat?

To můžu udělat velmi jednoduše. Mám zájemce, kteří by kupovali obratem. Po volbách budu samozřejmě muset uspořádat svůj majetek, takže to nemohu vyloučit. Nemám, co skrývat.

Další věc, na kterou média v souvislosti s vámi upozorňují, je nestandardní způsob, jakým jste se dostal do čela kandidátky.

Proč myslíte, že byl nestandardní?

Kandidátka ANO se zdála být jasná. Patrik Nacher se na pozici lídra připravoval a počítalo se s ním. A najednou jste se objevil vy.

Ale to není na mě, abych to posuzoval. Dostal jsem nabídku být lídrem zajímavého týmu lidí, kteří chtějí udělat něco pro Prahu. A protože přišla ve správný čas, přijal jsem ji. Vše proběhlo podle stanov, hned jsem se s Patrikem potkal a využil i toho, že se známe deset let. Dokonce jsem spolufinancoval jeho první knihu Konec finanční negramotnosti v Čechách, protože Fincentrum vždy podporovalo zvyšování finanční gramotnosti.

Bavil jste se o své kandidatuře s Patrikem Nacherem osobně?

Mnohokrát. Teď jsme v úzkém kontaktu jako členové jednoho týmu. A mimochodem společně s panem Ivanem Pilným jsme nejlepší tým, který v Praze kandiduje. Ivan je skvělý manažer, Patrik je zkušený politik a já mám za sebou spoustu let zkušeností ve finančním poradenství – byznyse postaveném na práci s lidmi. Věřím, že společně dokážeme změnit Prahu k lepšímu.

Tohle zní jako skvělý příběh. Já jsem ale z mediálních výstupů Patrika Nachera cítil zklamání. Bylo patrné, jak moc se na potenciální post primátora těšil. Opravdu to přijal bez mrknutí oka?

Na to se musíte zeptat Patrika. Nebylo to jednoduché rozhodnutí ani pro mě. Patrik to ale zvládl a to ukazuje, jak silná osobnost je. Zareagoval jako chlap. Jeho znalost prostředí je pro mě teď nedocenitelná.

Je pravda, že váš tým posílí také Marta Gellová, spoluzakladatelka EFPA Česká republika, profesní asociace, jejímž cílem je vzdělávání finančních poradců?

Marta má pro Prahu skvělou kvalifikaci. Vyzná se v institucích Evropské unie, byla členkou Národní ekonomické rady vlády, je předsedkyní Kontrolní a revizní komise Československého ústavu zahraničního. Jako předsedkyně českých i evropských asociací umí hledat konsenzus napříč názory. Jsem rád, že přijala nabídku hnutí ANO a pomůže Praze jako nezávislá kandidátka svými zkušenostmi. Takový profil mi na kandidátce chyběl.

Pojďme se teď bavit o vás, o vašich postojích a preferencích. Koho jste volil v prezidentských volbách?

To si nechám pro sebe.

Jste spíš pravicově, nebo levicově orientovaný?

Určitě liberálně pravicově.

S kým byste chtěl utvořit po volbách koalici, pokud byste si mohl vybrat?

Mé srdce i mozek tíhnou doprava. S paní Martou Semelovou bych smlouvu určitě nepodepsal. Do voleb ale zbývá osmdesát dní, na koalice je opravdu brzo…

Je pro vás důležitější mít vyrovnaný rozpočet s polštářem na horší časy, nebo investice, byť za cenu zadlužení v přítomnosti?

Dlouhodobě udržitelný život Pražanů. Praha má problém, protože neinvestuje. A to chci změnit. Jsem zkušený manažer, řídil jsem spoustu investičních projektů a jsem určitě kvalifikovanější než většina kariérních politiků.

Do čeho byste investoval?

Číslo jedna je doprava. Ale to není vše. Musíme vrátit Prahu Pražanům. Například AirBnB je dneska všude. Z trhu zmizelo obrovské množství bytů, a to – společně se zastaralým územním plánem, což je další téma –  zásadně znedostupňuje a zdražuje bydlení v Praze. Víkendoví opilci z ciziny navíc dál zhoršují kvalitu života v širším centru.

Můj návrh je, pojďme se s AirBnB bavit. Zdá se, že jsou diskusi naklonění, protože sami chápou, že je stávající stav neudržitelný. Pokud to nepůjde, tak je začněme regulovat. Vraťme se k tomu, jak tahle služba fungovala na začátku. Pokud někdo odjede na dovolenou a má volný byt, ať ho klidně na šedesát, devadesát dnů v roce pronajímá. Víc ale ne. A stavět čistě pro AirBnB, to mi přijde neuvěřitelné. Trpí Pražané, kteří nedosáhnou na byt.

Co Uber a taxikáři?

Musíme zajistit, aby měli všichni stejné podmínky. Současný magistrát tady bohužel nenašel dostatečnou podporu, věřím, že teď bude spolupráce efektivnější.

Bude to platit i pro nepoctivé taxikáře okrádající turisty prakticky pod okny magistrátu? Nebo se konečně dočkáme toho, že ze svých oblíbených stanovišť v Pařížské nebo u Hlavního nádraží zmizí?

Pokud mě zvolí, tak udělám všechno proto, abych tenhle problém vyřešil. V mojí firmě se nekalé praktiky tvrdě trestaly a svůj přístup měnit nehodlám ani v politice.

Andrea Krnáčová taky přišla z Transparency International a působila na vysokých manažerských pozicích… Magistrát má zvláštní moc dělat z lidí odhodlaných zlepšit situaci v Praze neúspěšné odpadlíky. Tomáš Hudeček, ještě když se staral o dopravu, měl taky velké plány.

Politika je velmi těžké řemeslo. A primátorské křeslo je opravdu horké.

Nebojíte se, že dopadnete jako oni?

Kdybych se toho bál, tak tady s vámi nesedím. Mám zkušenosti s vedením tisíců lidí. Jsem zvyklý vyjednávat a dělat kompromisy. Navíc chci jít příkladem a ukázat, že pokud na to máte, měl byste místo nadávání zkusit společnosti něco vrátit. Při vší skromnosti, do politiky by mělo chodit víc lidí jako já. Pokud je pro někoho magistrát kariérním vrcholem, protože vydělává víc, než když byl náměstkem, je to špatně. Tohle jsou potenciálně zkorumpovatelní lidé.

Posledních dvacet let jste ředitelem, investorem… Nemáte šéfa. Teď ho mít budete, i když se stanete primátorem. Nevadí vám to?

Koho myslíte?

Andreje Babiše.

Pan premiér není přímý nadřízený primátora hlavního města.

Dokážete se mu postavit?

Pana premiéra uznávám, budu s ním chtít mluvit, znát jeho názory. Podle mě je výhoda, že můžeme spolupracovat. Ale zároveň jsem naprosto svébytný a samostatný. Což je taky naše dohoda. Velmi podobně jako Ivan Pilný. Ani jeden z nás nepotřebuje politiku, abychom splatili hypotéku.

Mám pocit, že lidí schopných se Andreji Babišovi postavit je v hnutí čím dál méně. Buďto odešli, nebo byli odejiti.

To neumím za tak krátký čas komentovat. Já mám z Andreje Babiše dobrý pocit. Je silný, ale všiml jsem si, že pozorně poslouchá ty, kteří mají dobře vyargumentovaný názor. Pokud bych měl jít proti svým hodnotám, tak to dělat nebudu.

Jste známý jako podporovatel časopisu Reportér. Jaroslav Kmenta píše nejen do Reportéra skvělé texty, jen se v nich velmi často objevuje jméno Andreje Babiše v konotacích, které mu nejspíš nejsou po srsti. Nepřipomíná vám to začarovaný kruh?

Nezávislou profesionální žurnalistiku považuji za důležitou součást demokratické společnosti. Nesmí sklouzávat k aktivismu tím či oním směrem. S Robertem Čásenským se znám ještě z Mafry, kde jsme společně před lety pracovali, a vím, že je profesionál. S Reportérem mu pomáhám od roku 2013. Má podpora Reportéru trvá a nehodlám samozřejmě nic rušit. Svět je barevný, ne černobílý.

Petr Stuchlík

Narodil se v roce 1977 ve Zlíně. Vystudoval management na Vysoké škole ekonomické v Praze a marketing na Erasmus Universiteit Rotterdam/RSM. Je jedním ze tří českých absolventů prestižního programu OPM na Harvard Business School. V dubnu 2000 spoluzakládal Fincentrum. V letech 2002–2006 pracoval také ve vedení společnosti MAFRA (Lidové noviny, MF DNES, iDNES, TV Óčko). Před lety napsal první českou knihu o internetové reklamě.

Ve Fincentru se věnuje strategickému řízení společnosti. Je členem představensta Fincentrum a.s. (Česká republika) a Fincentrum a.s. (Slovenská republika).

Ve volném čase pilotuje sportovní letadla.

Článek vyšel na serveru Peníze.cz

Loading

Vstoupit do diskuze 33 komentářů

Zdroj a více informací: CII750.cz


Související články


Diskuze k článku

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna, vyžadované informace jsou označeny hvězdičkou.

Napsat komentář: Honza Zrušit odpověď na komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

 
 
 

 
  • Petr

    21 července, 2018

    Nevzal si Stuchla toho koksu už trochu moc?

    Odpovědět

  • Rostislav Pečený

    22 července, 2018

    Otázka je, jaký lubrikační gel nakupují na pražském magistrátu.
    https://www.prozeny.cz/clanek/jogurt-ano-vazelina-ne-cim-se-da-nahradit-lubrikacni-gel-48987?dop-ab-variant=3&seq-no=4&source=hp

    Odpovědět

  • Pavel Hanzl

    22 července, 2018

    Pane Pečený, to je ubohé. Urážet někoho z té skupiny 4% lidí je strašně snadné, jenomže oni se s tím už narodili. Nemohou za to. Mají – tak jako i vy – právo najít si své místo na slunci a vyrůst, což pan Petr umí. Pan Petr to vzal přes ramena finančních poradců. Jsem přesvědčen, že lidé s tak velikou schopností působit na lidi, motivovat je a přesvědčivě mluvit o etické práci mají vstupovat do politiky. Petr Stuchlík je velmi schopný. Fincentrum se k poradcůch chová slušně. Firmě se daří. Jenom to není finanční poradce, při vší úctě k němu, je jistě mnohem lepší letec.

    Pokud jde o nadpis článku, je pro mne zcela čitelné i pochopitelné, že jakýsi druhý břeh v podobě lidí okolo pana Babiše, spoustu lidí štve. Ale buďme realisty. Hnutí ANO drtivě vyhrává volby a je výtahem k moci pro osoby, kterým to je nabídnuto. Tohle mi vůbec nevadí. Je to normální všude ve světě a pokud někomu vadí jakési účelové pokusy, jak někoho politicky likvidovat přes trestní onámení (a to se dá objednat, nehledě na tristní kompetenci soudců, kteří jsou úplatní, což se s prvkem neurčitosti v hodnotě 100% projeví u soudů), nechť se odstěhuje někam do pouště, kde se jistě žije spravedlivěji.

    Mně vadí jiný druhý břeh, na který Petr Stuchlík přešel. Svou alokací prostředků, které nabyl v roce 2013, její částí, která má generovat zisk bez skrupulí, protože být spolumajitelem firmy, která má sice v názvu Fair, ale přímo z definice, poskytováním drahých půjček (krátkodobých, finských, s RPSN ve stovkách procent ročně a dosaďte si cokoliv chcete) fair ke klientům v nouzi být nemůže. Je irelevantní, zda jde o regulovaný subjekt pod ČNB, je zbytečné bránit narušení svatozáře pana Petra tím, že ta firma zodpovědně půjčuje, atd., přičemž není na trhu v tomto segmentu sama… Je typické, že lidé z firem toho typu se za tuto službu nestydí. Je zaměřena na ty nejchudší, na těch se krásně bohatne, jiný pan Petr, co vytvořil Home Credit, by mohl vyprávět. Petr Stuchlík má prostě rád peníze. To pro mne není překvapením. Na druhé straně je třeba na jeho obranu říct, že Petr Stuchlík nikdy nebyl finanční poradce. Je to podnikatel v tomto oboru, umí řídit, motivovat a vést sítě lidí. Má zkušenosti z Mafry, má nadstandardní vzdělání a je velmi chytrý. Pokud investoval do Fair Credit a nyní s tím má v médiích potíže, je to jeho politický boj. Jistě jej vyhraje, protože umí manévrovat. Lidé většinově zvolí ANO, pak se vytvoří koalice v zastupitelstvu Prahy a volba primátora je prakticky jen řemeslo demokracie. Dají se vyhrát různé boje, peníze mnoha lidem nesmrdí a řeči o kvalitním finančním poradenství mnohem více zavazují finanční poradce první linie obsluhy, než finanční podnikatele, kteří vyrostli na ramenou těch poradců.

    Klobouk dolů, pan Petr Stuchlík je schopný muž. Věřím, že svůj politický boj vyhraje a také mu fandím, že vyhraje i další boje, v zájmu rozvoje Prahy. Zbývá mi trpké připomenutí vám všem, že existují horší druhé břehy než tábor pana Babiše, kam Petr Stuchlík přešel. Tipuji, že do měsíce již nebude spoluvlastnit to, co je jeho nepříjemným druhým břehem… a bylo jen finančně – podnikatelsko – politickou chybou. Co se divíte? Chyby dělá každý a spoustu rozhodnutí děláme, aniž bychom tušili, že nás in future Andrej Babiš pozve na oběd.

    Odpovědět

  • Pietro

    22 července, 2018

    Myslím, že největší hrozbou vstupu milionářů do politiky je to, že řídí své okolí povýšenecky a když někdo neskáče, jak pískají, tak ádios a ještě mu pěkně naložím na odchod. Dále jsou to obratní řečníci, klamači, nebojí se soudů, … A taky samozřejmě fakt, že sice nemusí být zkorumpovatelní, ale do politiky jdou ze zištných důvodů. Aneb zatlačím na změnu zákonů, ze kterých profitují mé firmy, přihraju si nějaký pořádný byznys, zjistím důležité informace a v budoucnu z toho vytěžím díky mému byznys plánu, který mám promyšlený už 5 let dopředu.

    Pokud by to bylo jinak, hodně mile by mě to překvapilo!
    Hodně bych se divil, kdyby budoucí primátor Prahy opravdu, ale opravdu kopal za občany a neřešil prospěch svůj nebo nějakého spřízněného okolí. Rád bych se ale mýlil.

    Pokud se ale kdokoli řídí heslem dělám to, co není zákonem / pravidly zakázané a tím pádem je to obhajitelné a etické (hlavně, že to nese profit), tak to je mi krajně nesympatické.

    Udělejte každý rok studii, kolik a jakých zákonů a pravidel politik pomohl změnit ve prospěch svých byznysů (nebo byznysů svých přátel) a to bude pak teprve vypovídající. Problém ale je, že tito lidé mají tak široce rozhozené sítě, že by bylo možné je podezřívat téměř z jakéhokoli kroku :-)…

    Odpovědět

  • Karel

    22 července, 2018

    Tak přechod na stranu trestně stíhaného dotačního podvodníka, toho kdo vyrostl na dotacích a složkách STB , toho, který se opírá o komanče…to se fakt neodpouští. Nebudu Vám vůbec fandit…

    Odpovědět

  • Pavel Hanzl

    22 července, 2018

    Tak milý pane Karle, primitivní antikomunismus byl módní někdy do roku 1995, jeho méně vypjaté formy do roku 2010. Jestli jste si nevšiml, komunisté v parlamentě disponují mnohem chytřejšími zastupiteli, než ČSSD (například Filip, Kováčik). Komunisté nejsou ve vládě už 29 let, tedy od té sametové revoluce, to je pro jejich přemýšlení, že přes ozbrojené třídní násilí cesta k blahobytu nevede, docela dost času. Na místní úrovni vládli už mnoho let, jdou postupnými krůčky, aby získali/udrželi voliče. Přestože je nevolím, mají můj respekt – daleko vyšší, než mnohé straničky. Ječ jen otázkou času, než budou znovu ve vládě. Pokud jste proti, málo jste v roce 1991 křičel na náměstích, že je má zákon zakázat (oni se ovšem umějí dobře schovat v ilegalitě a toho se OF bálo).

    Pokud jde o slovní spojení dotační podvodník, opět jste mimo. Zákon byl obejit a dotace byla získána legálně.

    Pokud jde o StB, Státní bezpečnost evidovala kdekoho, tomu nezabráníte, i když spolupráci odmítnete, nebo jste po vázacím aktu pasivní, to se stalo mnoha lidem, aby přežili.

    Pro dnešní české voliče je rozhodující, zda je pan Andrej schopný muž – a to on nepochybně je. Mají plné zuby těch, kdo do politiky přicházejí prvotně zbohatnout. Petr Stuchlík je realista a jistě bude v politice úspěšný. Já mu v tom fandím. Kdyby jej oslovila nějaká malá stranička, asi by tam ztrácel čas. Jak říkám, primitivní antikomunismus, či politika Antibabiš, to se rétorům z tradičních stran neosvědčilo. Nikdo by Andreji Babišovi ani Petru Stuchlíkovi neměl závidět majetek – spíše bych doporučil něco ve stylu: „Pánové Kružík, to je ale frajer! Vrata Kružík pro každou rodinu a firmu, pro každý kriminál, i pro každý úřad vlády! Z nuly na miliardu, kdo jste pánové frajer jako on?“ Úspěšným lidem se v Čechách závidí – je to asi nějaký lotr, co vše jen nakradl, že? A když nic nenajdete, zkusíte jej urazit, to je ta ubohost, to mi tu vadí….

    Odpovědět

  • Karel

    22 července, 2018

    Já miluji když mi někdo cpe čemu mám věřit, co je to správné a jak jsem „mimo mísu“ (naposledy to byli soudruzi a teď tady asi soudruh Hanzl)… 🙂 A tento Hanzl tady strašně brojil proti jakékoliv regulaci a kdo byl MF, když se naposledy událo? 🙂 Posloucháte občas Filipa s Kováčíkem co blejou?? Chcete opravdu tuhle práci dělat i nadále??Klidně si milý Hanzle obdivujte soudruha Bureše,Kováčíka, Filipa.. ale mě to prosím necpěte. A kde jste z mého příspěvku přišel na to, že Stuchlíkovi závidím majetek??

    Odpovědět

  • Pavel Hanzl

    22 července, 2018

    No to jste mě rozesmál! Nepsal jsem o ideologii komunistů, ale o tom, že mají můj politicky nepřátelský, ale přeci jen respekt, protože to nejsou titíž aparátčíci, co kdysi, ti jmenovaní nejsou blbečkové, jako jsou v jiných stranách. Klidně bych Kováčikovi svěřil nějaké to ministerstvo, třeba práce a sociálních věcí. Komunisté mají pomýlenou ideologiii, historicky je to dokázáno. Naposledy mě soudruhu oslovili na vojně v roce 1988. Já nesouhlasím se zdaněním církevních restitucí, je to nesmysl, restituce mají povahu náhrady škody, nejsou zdanitelným příjmem. Nesouhlasím s neustálým zvyšováním minimální mzdy, protože to bere práci spoustě lidí, práce je tu strašně předražená, víte? Tak podobně nesouhlasím se spoustou a nejen jejich levicových názorů, protože levicové myšlení vede k chudobě rodin. A moje poznámka o závisti se netýkala nějak adresně jen vás. Týkala se všech Čechů. A ano, chci tuhle práci dělat i nadále. Chtěl jste mi to zakázat?

    Pokud jde o můj postoj k regulacím na finančním trhu, do puntíku se vybarvila pravda, před kterou jsem varoval, že bude stále hůře, když se pan Babiš nechá politicky vydírat.

    Odpovědět

  • Karel

    22 července, 2018

    Opravdu velká ztráta času s Vámi. Už mi prosím nepište a já Vám také nebudu…

    Odpovědět

  • Spořící IŽP

    23 července, 2018

    Pavle, už prosím nepište ani nepřispívejte. Slovo od slova, větu od věty se jen více a více mediálně shazujete. Svými příspěvky jen škodíte sám sobě. Myslím si, že člověk Vašeho formátu přece nemá zapotřebí rektálního horolezectví. Omlouvám se, ale takto na mě Vaše příspěvky působí. Chápu, že pan Stuchlík byl po jistou dobu Váš chlebodárce, ale….no nic, škoda slov.

    Odpovědět

  • Pavel Hanzl

    23 července, 2018

    Pane Spořící IŽP, vy jste také omezený. Poradím vám, jak na to. Údaje o své identitě naleznete v občanském průkazu, v sekcích Příjmení / Surname a Jméno /Given names. Pokud se touto prostou radou nebudete řídit, jste jen NULA, jen štěk ve veřejném prostoru, ubožák který má co skrývat a o co se bát.

    Pokud jde mé příspěvky, je to má věc. Velmi se mýlíte, moji stávající i noví klienti mají radost, že píšu a jak píšu. Pokud nemáte dost znalostí, zkušeností a bystrého úsudku, abyste mým textům rozuměl, nemusíte je ani číst, ani hodnotit. Správně píšete, škoda slov, protože vy tomu prostě jen nerozumíte. Na českém území je neobvyklé, že někdo dobře mluví o svém bývalém působišti. Nepotřebuji na Fincentrum a na Petra Stuchlíka hrnout kopce hnoje. To asi potřebuje nějaký sprostý anonym, který tam neuspěl. Petr Stuchlík vybudoval a prodal/prodává dobrou firmu a já mu fandím. Nic od pana Petra nedostanu, ale tomu byste stejně nerozuměl. Jednoduchá logika vám velí, že něco dostanu…. Je to strašně jednoduché: pan Petr má můj velký respekt a obdiv, je majitelem dnes už konkurenční firmy, ale mohu si ho vážit, což jinde nemohu. Poradce z jeho firmy běžně porážím, no a co? Porážím i jiné. Pořád platí, že Fincentrum je dobrá firma a pan Petr je frajer. Na trhu jsou totiž mnohem, mnohem horší poradenské firmy a jejich poradci.

    Odpovědět

  • Ondřej

    23 července, 2018

    Pane Karle, každý má právo na svůj názor, a proto ten Váš respektuji. Pouze podotknu (a zamyslete se nad tímto), že v době komunismu mohl pan Babiš podepsat dokument, že bude podporovat složky STB třeba proto, aby mohl studovat nebo z jiných rodinných důvodů. Také to neznamená, že jakékoli informace „donášel“. Vy jste daný spis četl nebo jste s panem Babišem o dané situaci mluvil? Myslím si, že by bylo vhodné, aby všichni, kteří roznášejí podobné drby si zametli před vlastním prahem. Jen abych to upřesnil, tak politicky nepodporuji pana Babiše.

    Odpovědět

  • Pavel Hanzl

    23 července, 2018

    To je správný názor.

    Odpovědět

  • 24 července, 2018

    Ok, možná máte pravdu a možná to tak i bylo. Nestačilo by tedy normálně chlapsky přiznat ano, podepsal jsem to s StB, abych mohl to či ono (já, manželka, moje děti…), ale na nikoho jsem nedonášel, nikdo kvůli mě nebyl perzekvován, vyslýchán, vězněn ? Všichni máme svoje lidské slabosti, to nikdo nikomu nebere, stačí se k tomu postavit jako chlap. O víkendu legendární zpěvačka paní Marie Rottrová na festivalu Colours 2018 veřejně před publikem přiznala, že svého času podepsala Antichartu. Reakce ? Potlesk a obrovský aplaus. Člověk, který podepsal Chartu je samozřejmě obrovský charakter. Ale člověk, který přizná, že měl normální lidský strach a podlehl tlaku, tomu smekám hlubokou poklonu. To je to, oč tu běží.

    Odpovědět

  • Popcorn & Cola

    23 července, 2018

    Koukam, ze pan Hanzl se nam po dlouhodobem odbornem striptyzu nyni odhaluje i politicky a osbnostne.
    Bravo.
    Jen houst a vetsi kapky 🙂

    Odpovědět

  • Pavel Hanzl

    23 července, 2018

    Člověče, vy jste ale hloupý!

    Odpovědět

  • Pavel Hanzl

    23 července, 2018

    Jste patrně debilní. Takové jméno používat, to je opravdu příklad vyspělé osobnosti.

    Odpovědět

  • Ruprecht

    23 července, 2018

    Na jedné straně je nutné říci, že ANO se prosadilo díky slabosti „tradičních“ stran, zejména ČSSD, ODS a KDU-ČSL.

    Na straně druhé – muž ve vedení ANO a jako premiér ČR je ukázkovým případem conflict of interest, který ČR vrátil zpět mezi země typu Ukrajina, apod.
    Rozepisovat vše je nadlouho. Jde u muže, který velmi pravděpodobně spolupracoval s komunistickou StB. Tady nejde o antikomunismus, ale o charakter tohoto člověka. Praxe a postupy při budování Agrofertu, zneužívání dotací… Tím že lidé podporují ano, podporují další ničení svých motorů v autech biosložkami v palivu. EU už chtěla snižovat limity (asi uznala chybu), ale ČR pod vedením jistého člověka to odmítla.
    Jak jsem uvedl, je to nadlouho, než by se zde seriózně popsala škodlivost ANO. Pan v čele nedělá v podstatě nic jiného, než jeho protivníci. Ale dostal pod kontrolu jisté bezpečnostní složky státu, které měly možnost vyšetřit jeho zločinnost. Takže nic.
    Člověk, který toto tvrdí o tom pánovi, který je zmiňován v článku, tímto klesá na jeho úroveň a obhajuje trestné činy. Ono pokud se podívám na profil (psychologický a jiný) nového politika, vlastně se nelze divit. Zařadí se mezi ostatní neoblíbené politiky. Finanční poradci a politici jsou lidmi považováni za odpad ve společnosti. Díky mnoha činům celkem oprávněně. Ta menšina mezi politiky a poradci bohužel trpí díky většině.

    Odpovědět

  • Josef

    23 července, 2018

    No to se jeden tady nestačí divit. Největší mravokárce a bojovník proti regulacím tady adoruje Babiše, který poslední regulaci životek schválil. Dále je nadšen z komunistů…hmmm….ti kdyby mohli, tak zregulují zase úplně vše a máme zde zase jednu Českou státní pojišťovnu. Jo a váš guru Stuchlík jde do politiky = nekriticky na něho budeme koukat a jsme fakticky podobná sekta jako Anofert. Tak si to užívejte dokud to tady ČNB za tichého souhlasu pana Babiše naskrz zreguluje a pak to tady přejmenujete na „regulujeme.cz“

    Odpovědět

  • 24 července, 2018

    Pan Hanzl si tu dlouhodobě odporuje ve vícero věcech, ale budiž, třeba jen v rychlém sledu mění názory, na což má pochopitelně svaté právo. Že adoruje a chová obdiv k někomu, kdo mu zreguloval i čisté rizikovky, u kterých to absolutně nedává smysl (jen pojišťovnám, pochopitelně), to mi hlava nebere. Dávno jsem u pana Hanzla přestal sledovat logiku jeho argumentů či alespoň konzistentnost v jeho názorech. Je pro mne naprosto nečitelnou osobou, neboť jeden den napíše to, druhý den k témuž opačné ano. A protože se v tom už nevyznám, tak ho neberu vážně, ale za přečtení to vždy stojí (myslím tím jeho sáhodlouhá slohová cvičení). U pana Stuchlíka si myslím, že mu jeho poskytování drahých „fair“ půjček ve finále zlomí u voličů vaz, ale mohu se mýlit. Očekávám, že s blížícím se termínem komunálních voleb se strhne mediální lavina na toto téma, kde se bude osoba pana Stuchlíka propírat horem dolem. Vzpomeňte si na poslední volby, kdy se doslova pár dní před otevřením volebních místností masivně medializovala těžba lithia, kterou podepsal ministr za ČSSD. V mém okolí se nemluvilo o ničem jiném, než o tomto podvodu století z dílny ČSSD a všichni nakonec víme, jak ve volbách slovutná ČSSD dopadla. Domnívám se, že něco podobného stihne i pana Stuchlíka, ale berte to prosím jako můj ryze osobní názor či pohled na věc, mohu se pochopitelně mýlit (= vše může dopadnout úplně jinak).

    Odpovědět

  • Pavel Hanzl

    24 července, 2018

    Pane Já, srdečně vás zdravím! Abyste lépe rozuměl vy i další čtenáři, vysvětlím vám to. Právě potom co něčemu nerozumíte, píšete ty věty o nekonzistentnosti mých názorů. Budu psát z pozice finančního poradce, i když je silná pravděpodobnost, že jste ta identita, která naši existenci dlouhodobě neguje, protože jsme prý jen prodejci pár vybraných finančních produktů a máme vymřít.

    Za prvé, ohledně poznámek o Andreji Babišovi: Od poloviny roku 2015 jsem intenzivně sledoval štvavou kampaň pana poslance Šincla proti nám všem, tehdy byl AB ministrem financí. Na to téma jsem napsal stohy textů, z principu jsem proti regulacím a hlavně proti těm plošným, které postihují všechny poradce. Všichni jsme byli svědky toho, jak se nechal AB politicky vydírat, jaký byl na něj postupně vyvíjen stále větší tlak, aby se z politiky stáhl.

    Spousta podnikatelů jej například nenávidí kvůli EET. To je způsob, jak zabránit krácení daňových příjmů, tedy krást na neodvedené dani z příjmu. Mám klienta, má 6 firem na Chebsku, mimo jiné provozuje veřejnou jídelnu. A ten říká, že EET mu významně zvedlo obrat, protože na trhu výrazně ubylo podvodníků, co obědové menu nabízejí za 65 Kč. Za tyhle výnosy se to legálně prostě dělat nedá.

    Jedním z nástrojů politiky Antibabiš byl případ Čapí hnízdo, kde byl účelově obejit zákon a dotace byla získána legálně. V Evropě jsou tisíce Čapích hnízd, jakožto variace podobného účelového jednání, příprava na žádost o dotaci zahrnuje sice neetické, ale legální chování. U politika to najednou strašně vadí. Jsem přesvědčen, že soud se vysloví naprosto stejně.

    Podrazy v koaliční politice, neustálé osočování, do toho zhrzená a slabá pravicová opozice, fenomén Kalousek… samozřejmě se pere veškeré spodní prádlo na veřejnosti. Neustálé urážení pana AB. AB jistě ke svému vzestupu v podnikání používal i drsné praktiky, nepřátelské převzetí atd, ale podnikání je nebezpečné a vyloučit drsné techniky, důsledek něčího působení na naše živobytí nikdo nemůžeme. Například nám někdo neustále utahuje regulační šrouby. A nakonec nás AB prodal, protože tak mu byl nabídnut ten politický obchod: ty něco dáš nám a my za to něco dáme tobě. Samozřejmě se na něj zlobím. Ale chápu jej. Regulace provizí ze životních pojištění je útokem pojišťoven proti zájmům zprostředkovatelů i klientů. A pokud si představím jiné premiéry, málokdo byl skutečná silná politická osobnost, v té funkci mi imponoval jen pan Klaus.

    Oponenti AB stavějí na pojmech jako: usvědčený estébák, dotační podvodník, nenasytný miliardář, ačkoliv zřejmou pradvou je pouze to, že AB je miliardář. To o statní ještě nepotvrdil soud (a obecně soud nejvyšší instance v Evropě, kam to AB bude muset dotáhnout, protože o českém soudnictví panuje obecné povědomí, že je mírně řečeno nevýkonné, nekompetentní, úplatné a proto nespravedlivé).

    Za druhé o Petru Stuchlíkovi: Byl jsem ve Fincentru 8 let, od června 2006 do února 2014. Znám pana Petra velmi dobře. Mnohokrát jsem s ním mluvil a byly i doby, kdy jsme spolu nesouhlasili. Vcelku mohu uvést, že on i jeho společník Martin Nejedlý vytvořili firemní kulturu, kde poradce je chápán jako klient Fincentra, firma se k nim chová slušně. Mnoho let jsem se s tou značkou identifikoval a mám ji rád. Proto je snad pochopitelné, že si mohu dovolit ze svého pohledu napsat, že panu Petrovi přeji úspěch i v politice. Petr Stuchlík drží slovo, je schopný muž a do politiky patří.

    Za třetí ohledně poznámek o komunistech: Vůbec s jejich ideologií nesouhlasím. Je nebezpečná a jen v prostoru Čech a Moravy od svého vzniku v roce 1921 způsobila našemu národu obrovské ztráty. Je to politika vzniklá jako reakce na dosavadní (soudobou) málo úspěšnou opoziční i koaliční politiku sociální demokracie, radikalizovala pracující lid, teoretické jádro jejich politiky je otevřený třídní boj. Mezi komunisty řadím i Miloše Zemana, který je natolik dobrým rétorem, že se dokázal prezentovat spíše jako socialista, tím spíše že kdysi z prachu pozvedl soc. dem. brzy poté, co do ní vstoupil. Protože to je strana podrazáků, o čemž může vyprávět AB i MZ, vážím si jejích osobností daleko méně, než těch v komunistické straně. Ale podrazáci jsou i v jiných stranách. Třeba takový Miroslav Kalousek, který před jedněmi volbami tvrdil, že daně se zvyšovat nebudou a po volbách to coby MF prosadil. Na obranu rétora baziliška Kalouska uvádím, že alespoň není rusofilem a neleze do zadku východním hned dvěma mocnostem.

    Doufám, že i nadále budete číst mé texty. Někdy jim jen nerozumíte. Jste poradce a debil určitě nejste. To jsou tu jiní. Přeji vám krásný den!

    Odpovědět

  • Radek

    24 července, 2018

    „příprava na žádost o dotaci zahrnuje sice neetické, ale legální chování. U politika to najednou strašně vadí“
    – ano, u politika to strašně vadí. Nechci, aby o zákonech téhle země rozhodovali politici, kteří se neštítí účelově zákony ohýbat ke svému prospěchu. Politická reprezentace by měla být i etickým příkladem, ne jen příkladem, jak prostřednictvím zákonů legálně ždímat stát a evropské dotace.
    – můžete věřit politikovi, který ohýbá stávající zákony ve svůj prospěch, že nové zákony nebude psát s tímtéž úmyslem? Osobně o tom pochybuji a na příkladu prodloužení dotací na řepku jako příměsi do motorů, z níž jeho Agrofert vytáhne dalších 5 mld. Kč, je to i patrné.

    Odpovědět

  • 24 července, 2018

    Nezlobte se na mne Radku, ale chtít po našich politicích, aby byli „etickým příkladem“, je hodně naivní představa. Netuším, kolik Vám je let, ale já v těchto věcech naprosto ztratil jakékoliv iluze. V čele státu trestně stíhaný premiér, bývalá ministryně spravedlnosti, u které jsou obě dvě diplomové práce prokazatelným plagiátorstvím a která do poslední chvíle odmítala dobrovolně odstoupit (prý účelová kampaň na její osobu). Politika už dávno není služba občanům a státu, spíše naopak. Zkuste dnes někoho opravdu poctivého, zásadového a seriózního dostat do politiky, někoho s obyčejným, zdravým selským rozumem. Nepochodíte, do té špíny se nikomu nechce a když už tam náhodou je, tak ho to během pár týdnů či měsíců tak semele, že sám odchází. Více než trefně pojmenoval svoje rozčarování z politiky bývalý ministr obrany pan Stropnický, který řekl: „Ve sněmovně sedí lidé, kteří vám řeknou: víme, že je váš návrh potřeba, ale přeci pro to nezvednu ruku, když to navrhuješ ty. Počkáme si, až to navrhneme my. Ale nic ve zlým, kamaráde… V tomto „kazisvětě“ skutečně neumím pracovat. Mám rád normální práci, i nesouhlas a hádku, ale procedurální finty, obstrukce a křivárny neumím. Patrně moje chyba.“ To nepotřebuje žádný komentář.

    Zdroj: https://www.lidovky.cz/v-kazisvete-pracovat-neumim-pro-politiku-mi-schazi-urcite-geny-rika-stropnicky-gd0-/zpravy-domov.aspx?c=A180508_153945_ln_domov_ele

    Odpovědět

  • Pavel Hanzl

    24 července, 2018

    „Politika už dávno není služba občanům a státu, spíše naopak.“

    To jste krásně trefil. Politik je v naší demokracii téměř neomezeným vládcem. Není služebníkem lidu, přinejmenším se jím necítí být a podle toho se ve funkci chová. Formálně se zodpovídá zase ale jen politikům, tedy poslanecké sněmovně dané kvality (entitě osob s libovolnou etickou výbavou osobnosti). Voliči si dají gulášek a volí se dál co čtyři roky. Voliči mají co 4 roky obrovskou moc, ale jsou to jen lidé, co podléhají účinkům politického marketinku… Jen okaté případy, kdy někdo do politiky přichází prvotně značně zbohatnout, povedlo se mu to a třeba při tom nikoho ani nezabil, voliči neprominou – jinak politikům projde spousta věcí a také proto, že lidský mozek vytěsňuje nepříjemné vzpomínky.

    Res Publica, věc veřejná, to je ten náš stát, ale jeho význam se posunul. Je spíše pečovatelem a dohlížitelem nad našimi životy. Neustále ukrajuje z našich svobod. Ale i význam slova politik se v posledním století posunul jinam, než byl původně. Z jakýchsi obecně známých důvodů daná politická strana (třeba dosazuji ANOfert) dostane nejvíce hlasů ve volbách a pak je stát i jeho občané, nejen tedy voliči, rukojmím nějaké koalice, která si rozděluje posty. Dělají se politické obchody, odtud v roce 2016 vzešel ten podraz AB na finanční poradce. Dále je tu problém v tom, že národní vláda je ve spoustě věcí podřízena té evropské a musí do naší legislativy stransponovat její legislativní zvěrstva, která mají ve jménu ochrany spotřebitele uregulovat finanční poradce k smrti, jinými slovy mají klienty zachránit před jejich službou, protože na přepážkách s kamerami a prefabrikáty produktů pod jednou střechou se jim jistě dostane lepší služby (budou ochráněni před možností, že by z toho něco měli i oni).

    Tohle divadlo jménem demokracie je často komickou karikaturou vlády lidu. Asi se to nezmění, spíš se to bude prohlubovat (bude například i jinde ve světě platit, že z politické funkce se neodstupuje jaksi ihned, ale až poté, co rozhodne soud). Ale ihned potom, co tohle napíšete, vyrojí se celkem oprávněně mnohé hlasy, že na světě jsou mnohem horší způsoby vlády. Nelíbí se vám žít ve státě s trestně stíhaným premiérem, vadí vám tahle forma demokracie? Můžete emigrovat do polopouště. Je-li totiž politikem občan, právem se dovolává presumpce neviny. Etiku v tom nehledejte, politika je už dávno neetická. Podobně soud neřekne, že AB patří za katr, protože sice neeticky, dotace na Čapí hnízdo byla ale získána legálně. Soud si možná v odůvodnění rozsudku povzdechne nad etikou, ale je povinen rozhodovat podle zákona, ne podle pocitů. Etika a právo jsou dvě různé věci, víte?

    Odpovědět

  • Karel

    24 července, 2018

    Ty soudy byly slovenské https://www.irozhlas.cz/zpravy-svet/andrej-babis-stb-slovensko-nejvyssi-soud_1806080720_ako
    Ostatní vaše úvahy??…to musí fakt sillný matroš…

    Odpovědět

  • Petr

    25 července, 2018

    Pane Hanzl : účelové obcházení zakona je tzv. Zneužití prava a jsou za to i dost velké nepodminene tresty, tzn. Ze to rozhodne není legalní 🙂

    Odpovědět

  • Pavel Hanzl

    26 července, 2018

    To jsem zvědav, jak si ta naše justice poradí. Chce si někdo se mnou vsadit?

    Odpovědět

  • Honza

    25 července, 2018

    pane Hanzle, už to nehulte. Jste člověk bez jakýchkoli morálních hodnot.

    Odpovědět

  • Pavel Hanzl

    26 července, 2018

    Pane Honzo, vskutku jsem nekuřák. Jako obvykle se mýlíte. A nyní byste mi mohl podrobně vyjmenovat důvody, proč jsem člověk bez jakýchkoliv morálních hodnot. Patrně nejste dost informován o mé pravidelné dobročinnosti postiženým dětem. Nápověda: vadí vám politický realismus a rád byste žil v pohádce.

    Odpovědět

  • Vladimír Kos

    27 července, 2018

    Stuchlíku, ty jsi na žádný druhý břeh nepřešel. Jsi stále na tom samém, kde okrádáš lidi. Nejdříve rafinovaněji přes MLM prodej „investiček“, teď již otevřeně přes lichvu skrz „Fair“ Credit, takže další etapa okrádání lidí přes přisátí na veřejné rozpočty je jen „kariérní růst“ ve stylu tvého guru STBáka Bureše.

    Odpovědět

  • BuBuBu

    27 července, 2018

    Pojišťují si miliardářští developeři kandidáta ANO Petra Stuchlíka na primátora Prahy?

    https://www.novinky.cz/domaci/478977-pojistuji-si-miliardarsti-developeri-kandidata-ano-na-primatora-prahy.html

    Odpovědět

  • 6 srpna, 2018

    Tak měl pan Hanzl ve svém odhadu pravdu, pan Stuchlík, lídr pražské kandidátky hnutí ANO pro podzimní komunální volby, po silném mediálním tlaku prodal svůj podíl ve firmě Fair Credit, zaměřené na krátkodobé půjčky s vysokým úrokem. Jak v rozhovoru pro Aktuálně.cz uvedl, 24,8 %přenechal svému kolegovi Martinovi Nejedlému za 24,8 milionu korun.

    https://zpravy.aktualne.cz/domaci/politika/stuchlik-krnacove-se-par-veci-i-povedlo-babis-neni-arcidabel/r~7a110346971311e895620cc47ab5f122/

    Odpovědět

  • tvl

    14 srpna, 2018

    Že by to Stuchlík zase dal?

    Z dat agentury Phoenix research pro ParlamentníListy.cz vyplývá, že velmi silnou pozici si po změně lídra udržuje hnutí ANO. To se rozhodlo nedávno nahradit poslance Nachera podnikatelem Stuchlíkem. Ten si připsal aktuálně vysoký zisk 22,7 procenta.

    https://www.parlamentnilisty.cz/arena/monitor/Exkluzivni-pruzkum-pro-PL-V-Praze-sili-ANO-a-ODS-Padaji-Pirati-a-nedari-se-socdem-KSCM-a-SPD-546812

    Odpovědět