CZK/€ 25.305 -0,06%

CZK/$ 23.413 +0,02%

CZK/£ 29.594 +0,24%

CZK/CHF 25.911 +0,38%

Petr Hrubý: Jsme zodpovědní za naše poradce

 


 

Etika finančního poradenství

Častým tématem je etika finančního poradenství a kontrola etiky koncových finančních poradců ze strany společnosti. Jakým způsobem kontrolujete práci vašich finančních poradců?

Naše společnost je členem Unie společností finančních poradců a zprostředkovatelů a v rámci ní máme etické standardy. Mezi ně např. patří hlášení jakéhokoli byť potenciálního prohřešku a zároveň navržení řešení. Máme tady tak určitou veřejnou kontrolu z orgánů Unie. Tím předcházíme situaci, kdy by musela nějaká záležitost přerůst do řešení na úrovni Etické komise.

Jsme zodpovědní za naše poradce. Dodržování našeho etického kodexu a etického kodexu Unie je pro nás prioritní.

Jaké nástroje využíváte ke kontrole finančního poradenství vašich lidí? 

Ke kontrole slouží celá řada principů a nástrojů. První a nejdůležitější je Finanční plán, což je unikátní software, webová aplikace. Používáme ji jako první poradenská firma na trhu. Umožňuje náhled všech nadřízených na konkrétní obchodní případ podřízeného finančního poradce. To znamená, že já osobně se mohu podívat na práci všech našich konzultantů. Můžeme sledovat, jaká doporučení vzešla z homogenizovaného prostředí programu a jaké řešení bylo ve skutečnosti realizováno.

Chceme klientům poskytovat pouze špičkové služby. Proto využíváme zvláštní monitoring podezřelých smluv. Např. smlouvy nad 3 tisíce Kč ve spořícím pojištění podléhají zvláštnímu dohledu, kdy dochází k reportingu až na představenstvo. Chceme vidět, proč má náš klient takovou smlouvu, zda za tím není třeba snaha obohatit se na úkor klienta. V těch případech máme zvláštní režim výplaty provize, takže náš spolupracovník nemá motiv takové smlouvy sjednávat.

REKLAMA

Za nejdůležitější ale považuji jednotný systém vzdělávání a formování lidí firemní kulturou. Lidé chtějí být dobří a chtějí dobře pracovat. Naše firemní kultura sama vyloučí lidi, kteří pracují nestandardně.

Jak postupujete v případě lidí z akvizic?

U nově příchozích lidí z jiných společností je větší riziko, že vybočí ze směru, kterým chceme jít. Můžou mít jiný styl práce. Vždy domlouváme na transparentním a měřitelném akčním plánu postupného zavádění našich standardů. Nejsme netrpěliví. Lidé nejsou stroje.

Podařilo se nám velmi dobře začlenění lidí z IFS. Sladili jsme potřeby společnosti a požadavky jednotlivců. Produkce bývalého IFS, lidí, kteří jsou u nás téměř čtyři roky, se zvýšila čtyřikrát. Jsem na ně hrdý.

USF ČR a AFIZ

Broker Consulting je členem USF ČR. Proč právě USF a ne AFIZ?

V době sloučení AFIZu a AFPZ jsme do AFIZu vstoupili. Po roční neúspěšné snaze vyladit společné zájmy, pro rozdílné hodnoty, které jsme vyznávali, jsme se rozhodli odejít. Je možné, že se AFIZ za tu dobu vyvinul správným směrem, ale stále vnímáme určité rozdílnosti.

Měli jsme jasnou vizi, jak má fungovat profesní sdružení a kam má směřovat. Po odchodu z AFIZu jsme si vzali půl roku pauzu pro diskuze a vylaďování pravidel nové organizace. Zjišťovali jsme společné zájmy s dalšími firmami a to nakonec vyústilo v založení Unie. Ta splňuje to, co jsme si předsevzali. Je to především komunikační platforma s dohledem a regulátorem, je to platforma, na níž vznikají etické standardy směrem ke klientům. Je to platforma, na které můžeme diskutovat o vývoji finančně poradenského trhu a která má sílu ho posunout vpřed.

REKLAMA

Obecně vzato Unie vznikla jako profesní sdružení firem, které jsou blíže poradenství než prodeji produktů.

A co AFIZP na Slovensku?

Na Slovensku jsme se právě stali přidruženým členem tohoto profesního sdružení a na příští rok plánujeme plné členství. Vývoj legislativy a etiky související s poradenstvím nám ani v dalších zemích není lhostejný. Chceme se na něm podílet. Víme, že nás to bude stát čas a peníze, ale v určité fázi vývoje se rozhodneme ke vstupu do profesního sdružení na každém trhu, kde působíme.

Na Slovensku působí jen jedna profesní asociace. Nebyla by lepší jedna asociace i v České republice? 

Určitě ano, v případě shody na hodnotách a jiném historickém vývoji. Ale protože máme určité shodné oblasti a jiné, kde se s AFIZem rozcházíme, může současný stav naopak přispívat k tomu, abychom efektivně komunikovali.

V některých oblastech s AFIZem spolupracujeme. Oblast spolupráce je víceméně neformální. Slučování ale v každém případě není na pořadu dne.

O možném sloučení se spekulovalo v souvislosti se vstupem Partners do AFIZu, kdy došlo, řekněme, k převážení jazýčku vah ve prospěch AFIZu, jakožto větší profesní asociace. Ani toto není impuls pro uvažování o sloučení?

REKLAMA

Nevidíme souvislost mezi vstupem firmy, o které hovoříte, do AFIZu a slučováním asociací.

Klientské zájmy a zkvalitňování služeb na trhu se nejlépe prosazují v profesním sdružení, které pracuje na principu scházení se vrcholných představitelů z každé společnosti u jednoho stolu, kde sami tvoří určitý postup komunikace a vše efektivně řeší s advokátní kanceláří. Takto funguje USF. S tou tvoříme odborná stanoviska ke klíčovým věcem jako je například MiFID. Máme také například vzorovou dokumentaci pro zvládnutí požadavků MiFID, která je k dispozici všem členským firmám. To má přímý pozitivní dopad na poradce z členských firem. Necítíme potřebu vyjadřovat se všude a ke všemu, ale jen ke klíčovým oblastem, jako je regulace, etika a vzdělávání veřejnosti v našem oboru. Tam chceme působit a tam směřujeme naše aktivity.

Existuje prostor pro spolupráci s AFIZem na určitých tématech, kde máme průnik zájmů.

Společnost Partners, než vstoupila do AFIZu, uvažovala i o možnosti vstupu do USF. Nakonec se rozhodla pro AFIZ. Sdělili vám oficiální důvod svého rozhodnutí? 

Nám žádný oficiální důvod sdělen nebyl.

A proč si myslíte, že se rozhodli pro AFIZ?

Jejich rozhodnutí plně respektujeme.

Děkuji za rozhovor.

Loading

Vstoupit do diskuze 50 komentářů

Zdroj a více informací: CII750.cz


Související články


Diskuze k článku

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna, vyžadované informace jsou označeny hvězdičkou.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

 
 
 

 
  • Mike

    14 listopadu, 2008

    Unikátní finanční plán typu 10 A4 tabulek, kde jsou dosazena čísla z kalkulaček finančních institucí. Hlavně IŽP s nadstandardním zhodnocením okolo 10 %.

    Bylo by dobré se podívat na finanční plány všech větších poradenským firem.

    Odpovědět

  • pohadkař

    14 listopadu, 2008

    Cho cho, chu chu, chi chi

    A jsem vysmaty

    Odpovědět

  • Miky

    14 listopadu, 2008

    Kolego, tech 10% jste prehnal… ja jsem videl „pouze“ 9% a na otazku, proc to tak clobrda nastavil, mi bylo odpovezeno, ze to vypocitali jejich analytici a ze s tim takto pocitaji ;D…

    Odpovědět

  • total brokers consulting

    14 listopadu, 2008

    Vážený,
    to jako chcete, abychom Vám raději předávali 10 stránek s omalovánkami (vím, že v případě existence dětí odpovídajícího věku by to bylo užitečnější)? To za prvé. A za druhé těch 10 % přece vypadá lépe než procent 5. To snad připustíte.

    Odpovědět

  • Anonym

    14 listopadu, 2008

    Jo on plan je vlatne jenom takovy PR material. ;-))) Takze to udelame tak, aby to vypadalo co nejlepe. ;-))

    P.S. Omlouvam se, ze se micham do diskuze. Plan BC jsem nikdy nevidel, nemohu soudit. Jen me rozesmal tento prispevek.

    Odpovědět

  • Ondřej Záruba

    14 listopadu, 2008

    Ještě lepší je,že nikdo z těch prodejců ani neví,co je podkladové aktivum takové investice.O to je to vtipnější,když tam pak nějaký borec vymaluje 10% p.a.

    Mě vždyky pobaví ty řeči typu:to je na klienta příliš složité.Ten chce slyšet je to podstatné.Že dostane těch svých 10%.

    Odpovědět

  • chk

    14 listopadu, 2008

    mne prijde, ze 10% p.a. je dlouhodoby vynos akciovych titulu vyspelyho sveta. ten investicni plan je tedy asi smes akciovych titulu/fondu?:))

    Odpovědět

  • Ondřej Záruba

    14 listopadu, 2008

    Ukažte mi akciový mix z vyspělého světa,který dlouhodobě dělá 10% p.a. po odečtení správních poplatků?A investujete do něj ještě skrze OPF nebo IŽP.Takový produkt v ČR nemá nikdo.

    Odpovědět

  • Anonym

    14 listopadu, 2008

    Proč by mělo nějak zásadně jít o akciový mix z vyspělého světa? Rezervotvorná pojistka je dlouhodobý produkt. Odvažujete se tvrdit, že taková Čína, Indie či Brazílie budou za dvacet let ještě nadprůměrně volatilní a že budou patřit mezi typické rozvíjející se trhy? Nesmíme zapomínat na to, že klienta zajímá výstup produktu na konci, nikoliv až tak poplatky. Jde o obrovské a v mnohém nenasycené trhy. Proto mě zděšené úvahy o přehnanosti projektovaného průměrného růstu 10% p.a. po odečtení poplatků nechávají chladným. Ovšem pozor, jen velmi málo pojišťoven pro svá IŽP umožňuje fondy založené na těchto podkladových aktivech. Myslím, že s rostoucí vyspělostí našich klientů převáží při volbě konkrétní pojistky (v komunikaci mezi poradcem a klientem) výkonnost fondů ve spořící složce pojistného produktu nad úvahami o systematické volbě nízkonákladového produktu. Tím ale současně neříkám, že je mi je lhostejný neustálý růst provizní spirály. V tomto je nutno firmě Partners velmi poděkovat, že trh šokovala obráceným trendem, snahou o spolupráci s pojišťovnami při vývoji pojistek.

    Odpovědět

  • Anonym

    14 listopadu, 2008

    A proc sporit pres pojistovnu???!!!

    Odpovědět

  • Ondřej Záruba

    14 listopadu, 2008

    To je fakt.Proč?

    Odpovědět

  • Anonym

    15 listopadu, 2008

    Bzzzzzzz (!)

    Odpovědět

  • Anonym

    15 listopadu, 2008

    To byl jen pokus zjistit, zda jste nezmenil svuj postoj k IZP. Odpoved je naprosto dostacujici. Spiralu nekonecnych diskuzi zde nerozjizdejme.

    Hezky den

  • Anonym

    16 listopadu, 2008

    Jene, ať se mi to líbí či nelíbí, IŽP se staly náhradní superměnou. Aby bylo zcela jasné, kdyby u nás fungovala teorie „efektivních trhů se službami finančních poradců“, nebylo by zapotřebí kočkopsů, ani komárů. Hezky bychom si notovali, jak je ten klient vyspělý, že nám ochotně platí několik tisíc Kč za hodinu práce. Klient by investoval i v době, kdy ve všech médiích slyší o krachu bank a akcií, nebo rovnou o krachu kapitalismu. Poradce by měl na chleba i v době, kdy … viz výše. Zcela něco jiného je brutální decimování klientů škůdci, jako je Lukáš Štork. Dnes obsluhuji už 5 klientů, které jsem převzal z jeho péče, jednoho mi dokonce dodala konkurenční poradenská firma, takže vaše poznámky určitě nejsou na místě. Škoda již přesahuje 2 a čtvrt milionu korun. A také jsem povečeřel s panem Uzlem, šéfem české OVB. Nna jeho žádost jsem se od konce řína až do naší schůzky zdržel mediálního působení vůči OVB. Bohužel musím smutně prohlásit, že po 3 hodinách alibistických výkrut pana Uzla jsem dospěl k názorui, že bouchači v OVB mají na své bouchání právo. Pan Uzel je podrží. Odbyt je až na prvním místě a klienti si prý mají poslechnout 3 různé poradce, než něco podepíší. A my co poštěkáváme okolo se o tom máme přesvědčit kdykoliv, kdy projíždíme Legerovou ulicí, etika a slušnost nejsou v OVB v módě. A tak nezbývá, než spojit síly. Proto se brzy osobně sejdu s většinou osobností poradenské branže. Všichni, nejen poškození klienti mají právo na reklamní antikampaň. Přeji pěkné zažití nedělního oběda. Speciální pozdrav též panu Uzlovi.

  • Anonym

    16 listopadu, 2008

    Pavle, ja si treba v teto dobe moc nevydelam, protoze kde neni zisk, nemuze byt ani podil na zisku. Ale tak je to podle me spravne. Proc bych mel vydelavat, kdyz nevydela klient? To by nebylo fer. Zaroven ale vim, ze na stavajici situaci pujde velmi slusne vydelat, jen to muze par let trvat. A cim vic vydelaji klienti, tim vic vydelam ja.

    Jak uz jsem zde mnohokrat psal, zmena ze strany klientu je pomala a stejne se nikdy nedozijete doby, kdy by Vam nekdo chtel platit za hodinu. Tohle zalezi jen na poradci, jak je schopny a o co si rekne. Jsou i jine zpusoby nez provize. Ale 99,9% poradcu voli pochopitelne cestu provizi a vyuzivani IZP, protoze to je cesta nejpohodlnejsi, cesta jak dostat rychle velke prachy za vypsani prupisneho formulare a usmivani se na klienta. Avsak klienti budou klast stale vetsi naroky, budou chtit stale lepsi sluzby.

    Nerikam, ze jste spatny poradce. Ale Vy sam moc dobre vite, ze to jde delat lepe, ze jsou pro klienty i daleho vyhodnejsi cesty nez IZP. Ted se chcete pustit do boje proti evidentnimu zneuzivani IZP. Ale dejte si pozor, aby se jednou neobratila takova kampan proti Vam. I Vy jste zaryty obhajce IZP. Nedelate s nim extremni praseciny, ale stale je to stejne IZP. Za nekolik let je budou vsichni poradci rusit, stejne jako se dnes rusi vsechny KZP. Produkty se meni, ale hra zustava stejna. A Vy jste pesak, ktery se dobrovolne hry ucastni a pritom krici na jineho pesaka, ktery se hry nejen ucastni, ale ktery ji dokonce zneuziva ve svuj prospech. I Vy jste ale pesakem ve stejne hre, pozor na to.

  • Ondřej Záruba

    15 listopadu, 2008

    ???

    Chápu,že Vás to nudí debatovat o tomhle tématu,ale opravdu bych rád slyšel o výhodách tohoto pro mě alternativního způsobu spoření,zvláště v kontextu dnešní sitace na trzích.Slibuji,že nekonečnou a agresívní nikamnevedoucí diskusi rozdmýchávat nebudu.

  • Ondřej Záruba

    14 listopadu, 2008

    1)Reagoval jsem na předchozí příspěvek.

    2)Přehnané to je,pokud se podívám na složení těch portfolií.Jak správně tvrdíte,těch která tyto volatilnější a potenciálně lepší investice nabízejí je menšina.

    3)To,že rostou některé země rychleji a jiné pomaleji je věc jasná,avšak i pořadí v tomhle závodě se mění.Spoléhat na to,že právě Brazílie bude 30 let mezi elitou nebo Indie…

    4)Rostoucí vyspělost klientů.Jasně,ale přece jen se jim ta vyspělost a informace dávají po kapkách.Výkonnost fondů je spekulace.Poplatky jsou fakt.Kvalita správy v pojistných produktech nebývá zrovna valná.Většinou velmi pasivni,poplatky jako za aktivní.Chci-li pasivní investici,tak koukám na to,aby byla levná.Proč bych měl platit za něco víc,když váhy portfolia se odvíjí od složení nějakého indexu.To nedává logiku.

    Anebo půjdu cestou aktivní správy investice.Ovšem zavírat svou investiční pozici po třiceti letech bude ,mírně s nadsázkou, výjimečné.

    Tak jako tak poplatky řešit budu,protože vždy srazí kvalitu a výkonnost mé investice.

    O tom,že se však počítá čistý zisk v absolutních číslech,žádná.

    5)Provizní spirála vyrostla díky tomu,že se zjistilo,že tento málokdo pozná a že to má spíše pozitivní vliv na prodej než negativní.Partners mají možná nižší provize,ale upřímně říkám,že si nemyslím,že to trh nějak posunulo k lepšímu.Ono vše dobré je i k něčemu zlé.Třeba teď máme tu čest potkávat davy nabůstovaných mladíků,kteří tvrdí,že všichni ostatní jsou zlí(OVB hlavně) a že oni jsou spása.Ve své horlivosti a nadšenosti pro jistotu přebouchnou i ty smlouvy,které jsou okej.Centrála může být svatá,ale záleží na exekutivě.Tuhle za mnou přišel kamarád,který tvrdil,že nechá školy,protože se chystá vydělávat milion měsíčně.To vše po náboru,který absolvoval v Partners.Neříkám,že je to běžná praxe,ale tyto věci se tam dějí.Tohle přece trh nikam neposouvá.Nebo myslíte,že ano?

    6)Pojišťovnám nic jného nezbývá.Jejich období masívních akvizic rezervotvorných pojistek se chýlí ke konci.Tonoucí se stébla chytá.

    Odpovědět

  • Partner(s)

    16 listopadu, 2008

    Dobrý večer Ondřeji,

    s těmi „namotivovanými“ nováčky v MLM firmách typu Partners, OVB, AWD a podobně bych to neviděl tak růžově. Shodou okolností v jedné z nich pracuji a není to tak žhavé, jak se to prezentuje. Souhlasím s tím, že nováčci mají po náboru popř. po nějakém tom školícím motivačním víkendu vymyté mozky vidinou mnoha set tisícových výdělků měsíčně, ježděním v posledním modelu v AUDI A8 v plné palbě, luxusními dovolenými, které jim pochopitelně zaplatí centrála za jejich úspěšné budování fungujícího a výkonného týmu….atd. Jaká je realita ??? Do jednoho roku od nástupu k firmě odpadne (odejde) 87% „poradců“ a ve druhém roce z těch zbývajících 13-ti odejde dalších 50%…a to se chlubíme tím, že patříme mezi dvě největší poradenské firmy na trhu v ČR !!! Fluktuace je vysoká, poradce nejdříve osloví a pojistí rodinné příslušníky, pak známé, kamarády a poté, co tento okruh lidí vyčerpá, tak vesměs končí. Nedělám si tedy iluze,že by počínání Partners nějak ovlivnilo stávající situaci na trhu. Ke cti jí budíž osvěta, odborné články a jiné aktivity vedoucí k pozvednutí finanční gramotnosti našeho obyvatelstva. A nedělám si iluze, že stejná situace ohledně fluktuace je i v jiných firmách, potažmo pak pojišťovnách. Jsem hluboce přesvědčen, že nikomu z pojišťoven ani poradenských firem na našem trhu nejde o jeho kultivaci ani o seriózní, férový prodej těchto produktů. Pojišťovny tu jsou od toho, aby vydělávaly pro svoje akcionáře, manažeři tu jsou od toho, aby na ně vydělávaly jejich měsíční statisíce jejich týmy, a poradci jsou tu od toho, aby si vydělaly peníze sjednáváním pojistných produktů…takže nedělejme z klientů, prosím, pitomce, i oni užívají zdravý selský rozum.

    Odpovědět

  • Anonym

    16 listopadu, 2008

    Pane Partner(s), velmi jste mě zklamal. Čekal bych úplně jiná čísla. Pokud si vaše firma tolik věří, jistě musíte mít mnoho set poradců, kteří již nováčky nejsou. Navrhuji, aby školitelé vaše nováčky začali učit úplně jinak. Známé a rodinu obsloužit nejdříve za rok. Zuby si vylámat na cizích kontaktech, alespoň se před rodinou a známými neshodíte a vedle toho od nich nikdy nezískáte respekt, pokud vás znají jako smolaře z předchozí profese. A hlavně se naučit ty kontakty získat. Samozřejmě je tento způsob obtížný, ale vede k úspěchu. První 2 roky je nesmírně obtížné získat spontánní reference a říkat si o ně když jezdíte ve Fabii je k smíchu. Není dobré nováčky moc oslnit. A8 v plné palbě je nesmyslná laťka. Úplně stačí Škoda Octavia. Hlavně ty nováčky učte finanční odbornosti, aby měli co nabídnout, učte je komunikaci, psychické odolnosti, dobrému myšlení, slušnému chování, oblékání a hlavně je učte že bez tvrdé dřiny ty statisíce nikdy nebudou trvale vydělávat. Bohužel mám podezření, že z nich chcete mít hlavně manažery, budovatele poradenských struktur, aby co nejdříve měli meziprovize a mohli se poflakovat. Nějak mi to připomíná jinou firmu. Poradce nesmí být prosebník, co žadoní o 500 měsíčně do Rentiéra a o 300 měsíčně do T100P. A nesmí ignorovat, že klient pro ty smlouvy potřebuje i nějaký ten model… sakra, nechápu co dělají vaši školitelé, když pořád myslím na břídily, kdykoliv vidím práci někoho od vás. Upozorňuji, že to říkám v kontextu nepřesvědčivého řešení konkrétního portfolia, kde se nadále spoří na běžném účtu a ve stavebkách. Chce to tah na branku, neprosit a správně ochránit příjmy klientů, správně jim investovat zbytek, něco je naučit,…, nebát se a nekrást, nechci se opakovat. Přeji pěkný večer!

  • Lucifer

    16 listopadu, 2008

    Pane Hanzle, nesmíte skočit na „lep“ každému pokusu konkurence o rýpnutí do Partners…. je jasné, že je to hrozně pohodlné (btw. A8 v plné palbě v Partners nemá nikdo z vedoucích pracovníků) se na tom povozit… A co se týká těch „břídilů“, když se, jak říkáte, potkáváte s naší prací, nevím jakým adjektivem potom nazvat práci některých Vašich spolupracovníků se kterou se denně potkávám zase já a mí kolegové…. Ale nehodlám se snižovat na Vaši úroveň… A co Vás učí Vaši „školitelé“, p. Lánský, Nejedlý a Stuchlík ??? Nešlo si nevšimnout, jak každý převzal jedno „zemské ředitelství“ s jehož vybudováním neměli nic společného a teď se bijí v prsa jak jsou úspěšní…(viz poslední zpravodaj Fincentra) A pardon, Stuchlík vlastně ještě jedno dostane na Slovensku… (a budováním nemyslím kupování neúspěšných struktur z jiných firem, abychom si rozuměli, ale jejich opravdové vybudování od základu…..)

  • Anonym

    16 listopadu, 2008

    Děkuji za přátelské upozornění pane Lucifere. Máte pěkné umělecké jméno, jistě máte i občanské křestní jméno a též i příjmení a dost odvahy uvést je tady, nebo do mého mailu, najdete jej v mém profilu. To aby bylo zcela v pořádku, že si stojíte za svými slovy, protože se rád scházím s vašimi šéfy. Jmenoval jste konkrétní osoby, žádného Blekotu, ani Jekotu. Velmi rád vás osobně potkám. A nemusíte mít obavy, že bych si dělal nějaké iluze o jiných firmách, třeba i o velké části Fincentra. Jen je tu drobný detail: když už někoho popisuji, nebojím se za tím stát. Třeba se ale bojíte, že vám někdo z těch pánů dá facku a tak docela chápu, že se skrýváte.

    A nyní k podstatě věci: mám asi smůlu, že jsem zatím neobjevil klienta Partners, jehož poradce bych chtěl za kolegu v našem ředitelství. Byl bych opravdu rád, kdybych nemusel budit podeření, že se přidávám k nějakému rýpání, protože o konkurenční boj mi tu nejde. Spíše o povzdech, že je strašně málo poradenských osobností a velmi mnoho lidí má pod kůží, jak to říct, myšlení vedoucí k prodeji, nikoliv k dlouhodobému respektu. A nebojte se, nenapíšu o tom článek a nejsem naivka, píšu jen o tom co mohu dokázat a co jsem sám prožil. To abychom si rozuměli.

  • Martin

    17 listopadu, 2008

    Dobrý den pane Hanzle,

    aniž bych znal či se chtěl zastávat přispěvatele pod názvem Partner(s), musím plus mínus souhlasit s čísly, která byla v jeho příspěvku uvedena. Když se podívám, kolik lidí k nám (podotýkám, že nejsem z Partners) každý měsíc nastupuje a s kolika z nich se za půl roku opět setkám, tak mi to vychází dle mých propočtů velmi podobně. Ruku na srdce, s kolikati z kolegů se setkáváte Vy, řekněme do 1 roku od jejich nástupu ? Se třetinou ? S polovinou ? S více jak polovinou ? Přiznejme si, že fluktuace je skutečně velká a dlouhodobě (a slušně) se naším oborem živí jen málo z těch, co příjdou. Je to pochopitelně v pořádku, chápu, že to nemusí být ten správný šálek kávy pro každého, bohužel, dle mého názoru je na vině způsob, jakým se při náboru náš obor prezentuje, to jest rychlé a snadné vydělání velkého balíku peněz. K výše napsanému podotýkám, že v oboru působím již devátým rokem a jenom mými nadřízenými prošly v uplynulých dvou třech letech stovky nováčků…z nichž dnes v oboru stále působí dle mého soukromého odhadu tak cca 5-7%. Ještě podotýkám, že firma, ve které pracuji, funguje stejně jako Partners či výše zmíněné firmy na principu multi level marketingu.

  • Ondřej Záruba

    17 listopadu, 2008

    Dobrý večer,pane kolego.Předem bych Vám chtěl poděkovat za reakci.Právě ta fluktuace,o které píšete je to,co nám,kteří v oboru nejsme jen na návštěvě,velmi škodí.Já nedokážu pořád pochopit,proč poradenské firmy potřebují mnoho stovek poradců.Efektivita práce je obecně děsivě malá,zrovna tak jako úroveň odbornosti.Zisk je okej.Nikdo nechce být samaritán.Tady se jedná ale o parazitismus.Vydělávájí se těžké hrachy tím,že lže klientům(v lepším případě úspěšně vykresluje jinak realitu).Parazituje tak na jméně všech,kteří dělají svou práci dle principu WIN-WIN.Z toho důvodů vítám jakékoliv snahy významných osobností z branže o rekultivaci českého finančně-poradenského trhu,neboť to nejhorší,co můžeme udělat,je rezignovat na status quo.

  • bývalý OVBák

    18 listopadu, 2008

    Co nemůžete pochopit pane Zárubo?? MLM potřebují stovky poradců právě kvůli té fluktuaci. Každý nováček nejprve nabouchá všem rodinným příslušníkům a kamarádům IŽP a po té, co zjistí, že to u cizích už jde hůře, tak to dříve nebo později zabalí (o fluktuaci v MLM systémech píše ve svýcj knihách dobře Alexander Svijaš). Manažéři v MLM strukturách jsou si tohoto moc dobže vědomi, proto nechávají své nováčky nastavovat vysoké měsíční platby IŽP, aby se na rozdílovkách vydělalo co nejvíce a vykryly se náklady na nábor. Jakl prosté. Nováček to může přece dříve nebo poději zabalit a manažér bude dále investovat do náboru. Copak Vy jste si toho u OVB kdysi dávno sám nevšimnul??

  • Anonym

    18 listopadu, 2008

    Poradce by to nezabalil. Balí to zoufalci, rychlokvašky. Ti bez vize. Ti, co se vzdávají. Ti bez názoru. Ti chudáci, co nepochopili, jak moc lidi skutečné poradce potřebují. Ti, kdo nepoznali tajemství jak uspět. Je mi jich líto.

  • MLM poradce

    18 listopadu, 2008

    A mě je pane Hanzle líto Vás. Pochopte, že ne každý se pro tuto práci hodí a ne každý má nad sebou nadřízeného šéfa, který má Váš pohled na věc. V MLM strukturách je obecně velmi silný tlak na produkci, a to mnohdy za jakoukoliv cenu, to si nezastírejme. Jede se jen a jen po produkci, bodových jednotkách a z toho plynoucích provizí a meziprovizí…no a jak to dopadá ? Buďto se nováček chytne a má na to, nebo se nechytne a nemá na to. Váš komentář, že je Vám těchto poradců líto, je zcestný. Není důvod, aby Vám jich bylo líto. Líto by Vám mělo být, jakým způsobem a stylem celý ten šílený MLM moloch funguje a co na výstupu dělá s naším oborem, potažmo s „poradci“. V naší firmě jsou všichni doslova posedlí být co nejdříve manažery, aby mohli v poklidu pobírat vysoké meziprovize z práce poradců pod sebou a sami již (ideálně) téměř nic nedělat. Proto se nabírají taková kvanta lidí, protože je snazší je nechat svévolně projít sítem, vždyť on se někdo chytne, než se člověku intenzívně rok dva věnovat a doslova ho vypiplat a teprve poté z něj mít finanční užitek. Všichni by chtěli úspěch hned, ideálně bez práce, a to ještě dnes s tím, že včera již bylo pochopitelně pozdě. Píšete:“Ti bez vize. Ti, co se vzdávají. Ti bez názoru. Ti chudáci, co nepochopili, jak moc lidi skutečné poradce potřebují. Ti, kdo nepoznali tajemství jak uspět.“ Promiňte, ale zkuste člověka přesvědčit o tom, co citujete, když kolem sebe ve firmě vidí každý den a u každého člověka přesný opak. Máte krásné ideály, ale doba je jiná, je to doba dravců a tvrdých loktů. Jak říká náš manažer nováčkům po skončení vstupních školení:“….přestaň přemýšlet nad takovýma blbostma a mazej nabouchat pár investiček, ať máš příští měsíc z čeho žít…“. Toto je pane Hanzle realita, nikoliv Vaše vznešené ideály a následné pocity lítosti nad poradci, ktrým chybí vize, názor apod.

  • Anonym

    18 listopadu, 2008

    Podívejte, nejsem manažer, nikoho přímo nevedu, jsem spíše k dispozici týmu, než jeho šéf. Poradím jak uspějete, ano? Máte-li klienta, na první schůzku se dostavte jako suverén kterého netrápí, že rodina je spokojena s jinými třemi poradci. Nic neprodávejte, je n představe sebe a firmu. Na druhé schůzce udělejte důkladnou analýzu všeho, moje analýza trvá i 5 hodin. Pak se důkladně připravte na třetí schůzku s modelacemi všeho co již klient má a co by měl mít. Moje příprava trvá i 8 hodin. Na té schůzce mluvím skoro jen já a zabere mi 2 hodiny. Nechám tam spoustu materiálu a také návrhy nových nebo náhradních smluv, protože klient má právo je před podpisem pochopit. Na čtvrté schůzce zodpovězte dotazy a upřesněte společné řešení. Noste klientům osvětové články z finančních serverů, sledujte denně internet několik hodin a dostanete se do situace, že na nenadálé otázky ihned spatra reagujete. Klienta do procesu vtáhněte, uvádějte příklady. Musíte se stále chtít zdokonalovat. Vytvářejte si vlastní pomůcky pro práci. Musíte si od první vteřiny budovat respekt. Na páté schůzce mějte vše již předvyplněné a k podpisu, kromě zdravotních dotazníků. Odcházejte s 10 smlouvami a jen 2 budou IŽP. O doporučení si řekněte až klient bude vědět koho a jakou práci má doporučovat. Musíte klienta naprosto šokovat tím, že důsledně řešíte jeho potřeby. Zapomeňte na své hladové šéfy. Budujte si vlastní image. Publikujte. Jako nějaký „MLM poradce“ jste jen výkřik ze tmy. A své klienty voďte na stránky, kde publikujete. Nebojte se konkurence. Ona se vás sama začne bát. A jako bonbónek si vás sama začne vážit a chválit vás. No není to krása? Pochopil jste?

  • Ondřej Záruba

    18 listopadu, 2008

    A to Vám přijde okej?Líbí se Vám žít a pracovat v takovém prostředí?Asi ne.Jinak byste před svůj nick nepsal „bývalý“.Tedy za předpokladu,že jste netransferoval do jiného molochu.

  • Partner(s)

    18 listopadu, 2008

    Dobrý den Ondřeji,
    myslím že není zač děkovat, situace v MLM firmách je, myslím si, každému poradci používající svůj vlastní ZSR (zdravý selský rozum) dostatečně známá. I já jeden čas pobýval v nejmenované MLM firmě do té doby, než jsem zjistil, jak krásně finančně živ je z mojí práce nadřízený manažer. Neuměl dle mého názoru vůbec nic, navíc se choval velmi arogantně a hlavně, byl ve firmě přece dříve než já, což ho opravňovalo k tomu, aby měl z mojí produkce v průměru 45%. Firmu jsem poté po dvou měsících opustil a dnes spolupracuji s finančními institucemi napřímo, bez jakéhokoliv mezistupně (užívám osobního termínu darmožrout). Jsem velmi spokojený a za poslední rok jsem si vydělal velmi slušný peníz, ke kterému byl v předchozí MLM firmě přišel ne za rok, ale minimálně za dva až dva a půl roku. Dnes již není problém, pokud má člověk odpovídající zkoušky, certifikáty a oprávnění, si nasmlouvat přímou spolupráci s pojišťovnami, podílovými fondy, bankami, penzijními fondy apod. A není dle mě ani zapotřebí mít v nabídce všechny a všechno. Já například prodávám svým klietům pojištění výhradně jako nástroj pro zajištění rizik, nikoliv jako rezervotvorný spořící produkt. Z tohoto pohledu mi tedy vyšla jako nejlepší Pojišťovna České spořitelny, která má dle mě jedno z nejširších krytí pojistných rizik za rozumný peníz. Podílové fondy jsem si nasmlouval u HSBC, Franklin Templeton, ING, Conseq apod. Kéž bych používal svůj ZSR již před dvěma lety :0)
    Zdravím Vás Ondřeji a přeji mnoho úspěchů.
    P.S: Občas Vás potkávám s vašimi kolegy zde v Brně v OC TESCO za hotelem BOBY, tak snad někdy dáme řeč :0)

  • Ondřej Záruba

    18 listopadu, 2008

    Do Brna vyjíždím jen občas na pozvání Vítka Kalvody,avšak pokud budete chtít dát řeč někdy v Praze,jsem pro.Z toho,co píšete,jste mi sympatický.

    Přeji rovněž mnoho pracovních úspěchů a užívejte života.

    Ondřej

  • Jan Dvořák

    14 listopadu, 2008

    Aritmetický nebo geometrický průměr? Bacha na to.

    Ve většině prezentací, co se mi dostala do ruky jsem viděl pracovat s aritmetickým průměrem.
    Jenomže realita je o geometrickém průměru.

    Odpovědět

  • Mike

    14 listopadu, 2008

    Konkrétní finanční plán byl složen ze 4 IŽP a 1 pravidelné investice. Proto, že se jednalo o klienta na jehož příjmech je dostatečný počet lidí zavislý, tak mě překvapilo zajištění srmti pouze úrazem.

    Odpovědět

  • total brokers consulting

    14 listopadu, 2008

    Stejný svinstvo vytvořili „borci“ z AWD. Jednalo se o tzv. nováčka, kterému radil protřelý vedoucí pracovník. Taky zrušili smrt z jakéhokoli důvodu a nahradili ji úrazovou. Ona je totiž větší provize z těch spořeníček, že jo zástupci BC, AWD, Partners, a čertví, jak se vůbec všichni jmenujete.

    Odpovědět

  • Petr Plojhar

    14 listopadu, 2008

    No, myslim, ze to neni otazka provize, protoze na pojistkach je stejna, ale rozumnejsiho uvazovani, nez maji pojistovaci. Pojistovat 30 leteho chlapa bez deti na umrti nemoci je fakt hovadina. Ve 30 letech zemre nemoci 1 z 10.000 lidi na nemoc, ale na urazovou smrt to je 20. Pojistovaci ale pojistuji vse, i kdyz to klient nepotrebuje a nebo tam ani neni riziko.

    Odpovědět

  • total brokers consulting

    14 listopadu, 2008

    Jednalo se o sice mladšího člověka, ale s rodinou. Až Vám takový člověk umře z přirozených příčin, jsem zvědav, jak budete u pozůstalých argumentovat statistikou. To je první věc.
    Za druhé se u mladého člověka může stát, že opustí kraj a ztratí s Vámi kontakt. A už mu tu pojistku nikdo neopraví, když se mu změní rodinná situace. Znám takové lidi. Proto je furt lepší tam (= do pojistky) zavést i minimální pojištění na přirozenou smrt. Nemluvě o možnosti změny zdravotního stavu. Pořád je lepší pojištění na smrt s pojistnou částkou 100 000 coby pozůstatkem z doby svobodného života, než když vlastní rodina nedostane nic.

    Odpovědět

  • Petr Borkovec

    15 listopadu, 2008

    S tím nemůžu souhlasit. I když ještě před 2 lety bych výhradně souhlasil, ale položte si otázku.

    Kolik toto zajištění toho 30ti letého muže stojí? odpověď: minimum. Proč? protože z Vaší statistiky vychází cena rizika a pojišťovna s tím počítá.

    a položte si další otázku:

    jak pravděpodobné je, že se mi běhěm 10ti či 20ti let stane něco, co mi pojistku v pozdější době extrémně zdraží nebo mě učiní nepojistitelným? už se nám to stalo, takže vím, jak nepříjemné to je.

    Závěr: ten 30ti letý muž se v podstatě pojišťuje, proti téměř nulovému riziku smrti a hlavně proti riziku, že v budoucnu se mu zvýší pojistné či bude nepojistitelný – a to už je pravděpodobnost vyšší – často způsobeno jen tím úrazem či nemocí a to už jsou vyšší pravděpodobnosti než v případě Vámi uváděné smrti úrazem.

    Zbytečné je tedy pojišťovat na smrt 30ti letého muže pouze v případě, že víte, že nikdy v budoucnu na jeho příjmu nebo nikdo záviset.

    V praxi je vhodné kombinovat smrt úrazem a smrt nemocí dle možností klienta a také dle Vám dostupných produktů.

    pěkný den

    Odpovědět

  • Anonym

    15 listopadu, 2008

    Dobrý den pane Borkovče, rozumná argumentace až na to konstatování, že zbytečné je pojišťovat na smrt 30ti jetého muže pouze v případě, že víte, že nikdy v budoucnu na jeho příjmu nebude nikdo záviset. Stejnou logikou byste si totiž musel sjednat takřka jakékoliv pojištění pro nečekanou a vážnou událost ovlivňující váš přítomný i budoucí život. Nevím, jak vy, ale já vnímám pojištění jako sázku s pojišťovnou, kterou uzavírám z nějakého konkrétního důvodu. Pokud mi tento důvod chybí, nebudu uzavírat nějaké pojištění jenom proto, že v budoucnu může nastat situace, kdy by se mi podobný produkt mohl hodit. Obzvláště pak tehdy, je-li pravděpodobnost pojistné události i plnění velmi malé a cena za pojištění nepřiměřená. Dle mého názoru je „zdravé“ podstupovat i určitou míru rizika. Ale možná kdybyste se na to podíval optikou teorie užitku, obzvláště pak ve vztahu ke ztrátě i k subjektivnímu vnímání rizika, je možné, že byste za určitých okolností mohl mít i pravdu 🙂

    Sláva

    Odpovědět

  • Petr Borkovec

    15 listopadu, 2008

    Souhlasím. Zmiňovaný „argument“ nebyl myšlen jako argument – zase vzhledem k ceně rizika a pravděpodobnosti, že to tak skutečně bude či nebude. 🙂

    Odpovědět

  • Jan Lener

    14 listopadu, 2008

    V přehršli různě věcných příspěvků reaguji na „malování zhodnocení“. To právě díky elektronickému finančnímu plánu není možné. Ten totiž pracuje stále ze stejnými hodnotami, které odpovídají složení investic (tříd aktiv), které jsou nastaveny dle investičního profilu klienta, který je získán z dotazníku. Není tak možné zneužít čísla pro příliš optimistickou prezentaci při prodeji.

    Odpovědět

  • Martin Valtr

    15 listopadu, 2008

    Uznávám ale, že to je od pana Hrubého chytrý tah – pro každého ze svých klíčových partnerů vykazuje produkci, u klientů vytváří dojem odborného servisu (ta vysvětlení o tom, proč tři různá IŽP jsou geniálně vyargumentovaná) a navenek může tvrdit, že neprodávají vysoká IŽP. Gratuluji, pokrytectví dovedeno k vrcholu 🙂

    Odpovědět

  • oponent

    15 listopadu, 2008

    Proc se v rozhovoru uvadi, ze BC jako prvni v CR pouziva pro FP softwarovou aplikaci, kdyz uz davno pred ni ji pouzivaly a pouzivaji i jine firmy?
    Tyto zavadejici rozhovory jsou jen pro smich. Poradci a „poradci“ na spodnich prickach sekaji bez rozumu obchody a smlouvy hlava nehlava a celni predstavitele porad dokola jedou svoji pisnicku o etice, pomoci a boji za klienta. Smesne!

    Odpovědět

  • Bez zabran

    16 listopadu, 2008

    Už jen nadpisu se musím smát!!! A to z toho důvodu, že je to jen zase jedno z mnoha alibistických hesel a prohlášení. BC je velká, úspěšná společnost, stojící na mnohdy nemorálním a neetickém jednání svých poradců. Budiž jim omluvou to, že oni sami to nevědí, protože klientům opakují jen to, co jim bylo řečeno jejich nadřízenými a ti opakují výstupy od vedení. Jakékoliv použití vlastní hlavy ke svému úsudku se nedoporučuje. Prioritou je obrat smluv. Smutné. Moc smutné, Petře.

    Odpovědět

  • Anonym

    16 listopadu, 2008

    Statistika akciových, komoditních indexů a komodit k 14.11.2008 http://www.sweb.cz/Miroslav.Pitak/statistika.htm

    Omlouvám se, ale minulý týden jsem nebyl schopen dát dohromady data pro statistiku, neshody v datech na http://www.onvista.de byly velmi rozsáhlé.

    Odpovědět

  • Anonym

    20 listopadu, 2008

    BC se kasá velkým nárůstem obratu a megaseriozností svých lidí. To platí snad jen v případě Petra Hrubého. Jinak je BC obrat postaven na velkém zvýšení výkonu jedné struktury, a to lidí, kteří do BC odešli z HYPO stavební spořitelny dříve než by za podvody byli vyhozeni. Jména jako Arlt, Švec, Voltner, Pavlovič apod. a podvody tolerující ředitel pan Vašíček jsou známá mnoha klientům, které již dříve okradli o mnoho peněz. Je možné, aby se změnili. NE !!! IŽP psaná na 5 let s vklady min. 1000 Kč a zhodnocením 10% a více jsou běžnou součástí jejich práce a portfolia. Nejde o klienty, jde jim pouze a výhradně o osobní obohacení, splacení vysokých úvěrů a leasingů a klient se stává jen prostředkem k jejich výdělku. S heslem „PO NÁS POTOPA“ Nebo jim pro jistotu najde BC novou pojišťovnu, která vyrobí další super produkt, protože stávajícím partnerům již trpělivost dochází.

    Odpovědět

  • D.

    20 listopadu, 2008

    pane neznamy, muzete rozepsat trosku tema skruktury lidi z BC – hypo?I ja s jednim z techto panu mam nemilou zkusenost.

    Odpovědět

  • S

    20 listopadu, 2008

    Praktiky pana Pavlociče, ackoli mozna legalni, moralne vsak velmi pochybne znam na vlastni kuzi. Kez by se dala nektera rozhodnuti vzit zpatky… V pripade IZPcek za x tisic to proste nejde to proste nejde

    Odpovědět

  • Taky anonym

    22 listopadu, 2008

    Zajímavé, během 30 minut dvě reakce téhož formátu. Ty tam jsou doby, kdy jsem navštěvoval tyto stránky za účelem nasávání informací od pánu Kohouta, Kožúška apod. Hažte na sebe navzájem pánové a dámy špínu. Sám za sebe můžu většině zde diskutujících říct, že v případě potřeby čerpat jeden z bankovních či nebankovních produktů si zajdu přímo k poskytovateli (banka, pojišťovna investiční společnost). Tyto strány vřele doporučuji mým známým, kteří byli osloveni společnostmi ZFP, OVB, AWD, Partners apod.. A nejen to, doporučuji je i osobám začínajícím, nebo zvažujícím spolupráci s těmito společnostmi, aby tyto osoby zvážily působení v těchto institucích a zapojení se do vzájemného osočování a napadání, jež se stalo na tomto webu standardem. Světlou stránkou těchto stránek je snad jen to, že díky tomuto webu nebudu v budoucnosti vkládat důvěru ve vás a vaše kolegy, kteří by mne (tak jak na mne působí atmosféra těchto stránek) velmi rádi okradli. Do jisté míry je pro mne tento web raritou. Pravidelně navštěvuji zahraniční internetové portály nikde (Německo, Velká Británie, Švýcarsko, Rakousko, USA) jsem se však nesetkal s takovou mírou napadání se. Osobně jsem toho názoru, že články tohoto formátu jsou prospěšně pouze pro provozovatele těchto stránek, kterému jistě narůstá návštěvnost díky „akce chtivým“ lidem z oboru finančního poradenství.

    Odpovědět

  • Pavel Grulich

    22 listopadu, 2008

    Pane „Taky anonyme“, moc Vám děkuji za Vaši reakci a komentář, lépe a precizněji to napsat nešlo. Přiznám se, že i já jsem tyto stránky doporučil již třem zájemcům, kteří byli osloveni ohledně spolupráce u OVB a Partners. Dva ze tří po víkendovém prostudování http://www.investujeme.cz do těchto firem nenastoupili, což považuji za velký úspěch. Tyto stránky dělají pro případné zájemce o náš obor neocenitelnou službu, která je všude ve světě ojedinělá – velmi originálním způsobem odrazují od práce ve financích. Bravo, jen tak dál…

    Odpovědět

  • Anonym

    21 listopadu, 2008

    Jste jeden z dlouhé řady lidí, které zmínění pánové podvedli. Nestyděli se nikdy obírat staré babičky a dědečky o peníze na poplatcích a dělali vždy obchod, který měl pouze jednoho vítěze. Klient jím ale nebyl. Kus Moravy a prý i Východní Čechy by o jejich všehoschopné činnosti mohly vyprávět.

    Odpovědět

  • marek

    10 prosince, 2008

    Směšný příspěvek.Od BC mě v Plzni již několikrát navštívili.Neodbytní.Stále chtějí analyzovat smlouvy.Byl jsem zvědat.Dal jsem jim své smlouvy a „většina v době uzavírání byla oceněna řadou ocenění a vždy byla mezi poj.produkty v soutěžích do 3 místa“.Co jsem zjistil?Nejhoršího co jsem si mohl udělat,jsem si udělal.Vše rychle zrušit a udělat vše od BC,ti mají to nejlepší v republice.I mě dali podepsat předtištěný formulář s výpovědí.Jen podepsat a dopsat číslo smlouvy a oni vše zařídí.A na otázku o kolik přijd peněz?“Pane jistě o něco přijdete,když jste si udělal takové nesmysli“. BC již v životě ne

    Odpovědět