Úterý 20. února. Svátek má Oldřich.

Peníze.CZ chtějí konkurovat finančním poradcům

Na serveru Peníze.CZ se rozjíždí nový online market finančních produktů. „Začínáme s cestovním pojištěním, ale připravujeme kompletní nabídku,“ říká MAREK PICEK.

Projekt, který je součástí serveru Peníze.CZ, bude spuštěn také jako samostatný mezinárodní portál na doméně Salve24.eu. Během úvodních týdnů zkušebního provozu se prodávalo prakticky jen cestovní pojištění.

KOMPLETNÍ NABÍDKA
"V létě je to produkt první volby. Všichni odjíždějí na dovolenou a online prodej tohoto produktu se už dříve osvědčil," říká manažerka projektu Ewa Wlazlowska. V červenci podle ní server zprostředkoval i několik hypoték a investic do podílových fondů.

V nabídce bude brzy například povinné ručení, havarijní pojištění či životní pojištění a další pojistné produkty.

Právě online prodej životního pojištění by mohl být velmi zajímavý, soudí obchodní a marketingový ředitel Marek Picek. Zájem podle něj bude především mezi movitějšími zákazníky.

"Přes internet si bude životní pojištění pořizovat specifický typ klientů. Předpokládáme, že půjde o velmi zajímavé smlouvy," říká Picek.

V další fázi provozovatel předpokládá zvýšený zájem zákazníků o další nabízené produkty, například stavební spoření či různé typy úvěrů.

A NĚCO NAVÍC
Výhodou online "prodejny" je přehledné srovnání produktů. Podle ředitele portálu Peníze.CZ Jana Komedy právě tato jasná řeč čísel přiměje společnosti nabízející předražené produkty, aby srovnaly krok s konkurencí. "Vydělá na tom samozřejmě především klient," říká.

Návštěvník serveru se bude moci při nákupu poradit s call centrem po telefonu, prostřednictvím elektronické pošty, anebo může požádat o osobní návštěvu finančního poradce. Stejnými komunikačními kanály bude zajištěn i následný servis, tedy konzultace během trvání smlouvy či investice.

Projekt má ambice stát se mezinárodním portálem pro online nákup finančních produktů bez ohledu na hranice. Na Slovensku bude portál spuštěn již v srpnu.

Dál chce Salve Group s projektem expandovat do Polska, Maďarska, Rumunska a na Ukrajinu. Zákazníci přitom budou mít možnost zakoupit prostřednictvím portálu produkt nabízený v jiné zemi.

AKTUÁLNÍ PŘEHLED PORTFOLIA
Portál umožní vedle srovnání nejlepších nabídek také online kalkulace pro finanční plánování. Jakmile se klient rozhodne, může nákup realizovat pomocí různých typů platebních karet či převodem z banky. Veškeré dokončené transakce jsou okamžitě potvrzovány e-mailem.

Kdykoli se pak klient přihlásí na stránku, otevře se mu přehled a aktuální stav jeho investic. Například problém s nutností podepsat smlouvy o nákupu podílových listů při investici do fondu dokáží podle Jana Komedy některé investiční společnosti vyřešit uznáváním elektronického podpisu.

V ostatních případech je nutné podepsat při první investici "skutečný papír", a při všech následných investicích již stačí zadávat pokyny přes internet. Podpis lze vyřídit poštou nebo za asistence finančního poradce.

BUDE TO FUNGOVAT?
Během setkání s novináři zazněly pochybnosti o prodejnosti některých produktů přes internet. Podle šéfredaktora měsíčníku Finanční poradce Petra Fejtka se například životní pojištění "nekupuje, ale prodává".

Jinými slovy, klient si bez impulzu od zprostředkovatele či poradce sám pojištění nepořídí. Podobně to může být s investicemi do podílových fondů.

7 komentářů: “Peníze.CZ chtějí konkurovat finančním poradcům”

  1. jan napsal:

    marek picek je debil

  2. jan napsal:

    picek je kretén

  3. Jan Lener napsal:

    Degradovat finanční poradenství na úroveň prodeje DVD po internetu… Hmm, gratuluju. Chybí jen slogan. Pomáháme lidem dělat špatná rozhodnutí…

  4. Ivan Špirakus napsal:

    nevím, možná jsem se nedíval pozorně, ale na stránce http://www.penize.cz/online/sekce/pojisteni/ jsem nikde nenalezl údaje o zprostředkovateli, které vyžaduje zákon 38/2004, zejména pak §21 2) Osoba provozující zprostředkovatelskou činnost v pojišťovnictví na území České republiky prostřednictvím systému umožňujícího dálkový přístup je povinna zabezpečit veřejnou dostupnost údajů o svém zápisu v registru, zejména číslo, pod kterým byla podle tohoto zákona zapsána v registru, rozsah zprostředkovatelské činnosti podle pojistných odvětví a území, na kterém může být tato činnost provozována, a den zahájení této činnosti.

  5. Petr Šafránek napsal:

    V článku se taktně mlčí o cenách produktů v této samoobsluze. Je stejná, jako všude jine? Pokud ano, je to podle mne mrtvý projekt. Pokud si mám vše sám sjednat přes internet, očekávám nižší cenu – tak to ostatně chodí ve všech internetových obchodech. Vím, že je to zatím trochu problém v pojišťovnictví – tam platí nesmyslné ustanovení zákona 38/2004Sb. zakazující zprostředkovatelům dělit se s klientem o provizi. Ustanovení o to nesmyslnější, že zaměstnanci pojišťoven to zakázáno nemají. Nicméně ve stavebním spoření a penzijním připojištění takové omezení neplatí. Bude zde tedy k dispozici stavební spoření třeba za 0.5% z CČ nebo PP s prvním měsíčním příspěvkem připsaným na účet klienta zprostředkovatelem?

    • Marek Picek napsal:

      Ceny u produktů jsou od finančních institucí od začátku tak, že jsou při uzavření on-line výhodnější než při uzavření na přepážce. A když jsi ještě připočítáme úsporu času a prostředků na cestu na pobočku, pak je uzavření smlouvy on-line rozhodně výhodnější 🙂

      • Petr Šafránek napsal:

        To je hodně obecná odpověď, která není vlastně žádnou odpovědí…. Například u penzijního připojištění neexistuje žádný poplatek, pojem „cena od finanční instituce“ tak ztrácí smysl. Jde jen o to, kolik zprostředkovatel „pustí“ ze své provize. Totéž platí pro všechny typové pojistné produkty!!! U investičních nástrojů je to opět o tom, jak vysokou provizi si dohodne zprostředkovatel, podle toho pak „finanční instituce“ případně sníží vstupní poplatky. Obdobně stavební spoření – tam vím dokonce o případech, kdy se stavební spořitelny pod tlakem přímých sítí bránily inkasovat menší poplatek za uzavření smlouvy on-line. Rozhodně tedy nesouhlasím s tím, že o cenách při on-line prodeji rozhoduje poskytovatel produktu, tedy finanční instituce. Rozhoduje o něm provozovatel portálu tím, o jaký podíl na své provizi se podělí s klientem. Pro finanční instituci je to smlouva jako každá jiná a nemá důvod ji „automaticky“ dávat levněji….

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.