Neděle 25. února. Svátek má Liliana.

Pavel Ronovský: Zpracováváme v průměru 350 smluv denně

O uzavírání smluv on-line hovoří v rozhovoru Pavel Ronovský, ředitel společnosti Top-Pojištění.cz. Top-Pojištění.cz je nezávislý pojišťovací makléř nabízející svým uživatelům porovnání jednotlivých pojistných produktů a jejich uzavření on-line.

Jakou pozici má internetový portál www.top-pojisteni.cz na českém pojistném trhu?

Portál Top-Pojištění.cz zahájil provoz 1. 11. 2005 a byl tak prvním porovnávačem povinného ručení na českém internetu. Za tři roky svého působení si také získal a udržel pozici nejnavštěvovanějšího portálu o pojištění s měsíční návštěvností více než 80 000 unikátních uživatelů. V současné době naši operátoři zpracují každý den v průměru 200 objednávek pojištění povinného ručení.

Uvádíte 200 objednávek, kolik to bylo před rokem?

V loňském roce to bylo touto dobou přibližně 100 smluv. Meziročně se nám zatím daří růst opravdu 100% tempem. A můžu říci, že když jsme před 3 lety začínali, tak jsme měli 20 objednávek týdně. Takže toto je naše dosavadní tempo růstu.

Před nedávnem jste začali nabízet také havarijní pojištění. Jak se vám daří v této oblasti?

Se zprostředkováním havarijního pojištění jsme začali letos v červnu a zatím jsme ve fázi testování. V současnosti nabízíme havarijní pojištění od tří pojišťoven a zjišťujeme, co klienty zajímá a co ne. A na základě těchto zjištění nyní provádíme vnitřní úpravy systému, doplňujeme další pojišťovny s tím, že cílový stav je mít v nabídce 10 pojišťoven k 1. lednu 2009. A havarijní pojištění bude hlavním tématem roku 2009.

Nabízíte také cestovní pojištění. Kolik lidí denně obsloužíte?

Cestovní pojištění je částečně sezónní záležitost. Největší zájem o tento typ pojištění bývá v letních měsících, kdy sjednáváme nějakých 350 smluv denně. Nyní je to zhruba 100 pojistných smluv.

Ve vaší nabídce povinného ručení máte 13 pojišťoven, chybí vám zde jediná…

A tou je pojišťovna DIRECT.

Můžete nám prozradit, proč tomu tak je?

Jednání s pojišťovnou DIRECT probíhají a zatím nejsem schopen říci, zda se také produkty této pojišťovny objeví v naší nabídce. Ale může se to stát.

Kolik lidí v současnosti pracuje ve vaší společnosti?

Je nás celkem sedm. Takto nízký počet je dán tím, že řadu procesů máme zautomatizovaných. Díky tomu dosahujeme relativně vysoké efektivity. Jen pro porování: na trhu existuje jedna pojišťovna, která smluv dělá přibližně polovinu a na tuto práci zaměstnává 160 zaměstnanců…   

Jak probíhá například sjednání povinného ručení přes internetový portál Top-Pojisteni.cz?

Velice jednoduše a během maximálně 7 minut. Stačí mít u sebe technický průkaz o vozidle a případně doklad o dosavadním pojištění. Vše zadáte do formuláře na našich stránkách. K dispozici máte samozřejmě také všechny pojistné a smluvní podmínky. Po odeslání objednávky obdržíte pojistnou smlouvu, doklad o pojištění a zelenou kartu na svůj e-mail. Můžete tedy hned druhý den vyrazit na cestu. Zároveň nejpozději do dvou dnů zasíláme originály poštou. Stačí jen podepsat a poslat zpět. Nic neplatíte (ani poštovné) a vše za vás vyřídíme my.

Kdo je tvůrcem vašeho softwarového řešení? Odkud jste získali know-how?

Základní myšlenka pojištění on-line a systém základních procesů vznikl v naší sesterské společnosti v Maďarsku, která v tomto oboru již funguje sedm let. My jsme převzali základní systém a ten jsme si modifikovali podle specifik českého trhu, protože odlišností jednotlivých trhů je spousta. Na vývoji se podílíme tedy cca 50:50. Celý systém ještě dále zdokonalujeme a zapracováváme do něho požadavky našich zákazníků či potencionálních klientů. Za tímto účelem si děláme celou řadu průzkumů.

Děkuji vám za rozhovor.

Máte zkušenosti s online sjednáním některého z finančních produktů?

Zobrazit výsledky

Nahrávání ... Nahrávání ...

2 komentáře: “Pavel Ronovský: Zpracováváme v průměru 350 smluv denně”

  1. klient napsal:

    Pane Ronovský, jen tak pro porovnání:
    1. Když si sjednáte pojištění v pojišťovací kanceláři, můžete vyrazit na cestu ihned.
    2. Kdyby těch 160 lidí nepracovalo ve zmiňované pojišťovně, možná by byli bez práce, nekoupili by si auto a vy byste jim nesjednali autopojištění. Jo, správný, tzv. úspěšný, pojišťovák nadává na přezaměstnanost, přitom mu ale vyhovuje.

  2. dave napsal:

    Jednak tolik operátorů u Directu smlouvy nezpracovává, ale vy tolik objemů také neděláte, výsledky nemáte ani poloviční, tak nelžete!

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.