CZK/€ 25.305 -0,06%

CZK/$ 23.413 +0,02%

CZK/£ 29.594 +0,24%

CZK/CHF 25.911 +0,38%

Text: Jan Majer

24. 01. 2008

20 komentářů

OVB se poprvé setkala s novináři

 


 

OVB bude více komunikovat s veřejností, prosadí pravidla pro podnikání ve finančním poradenství, zlepší servis pro své obchodní zástupce i pro klienty. To jsou kroky, které mají podle generálního ředitele OVB Günthera Gramlicha upevnit postavení OVB jako jedničky na českém finančně-poradenském trhu.

GARDAVSKÝ PŘEVEZME OVB
Gramlich předá v dohledné době vedení OVB do rukou svého nástupce Martina Gardavského. "Volba pana Gardavského byla tím nejlepším rozhodnutím, jaké jsme mohli udělat," uvedl Gramlich.

Günther Gramlich

Sám sebe označil s nadsázkou za fosílii finanančně-poradenského trhu. V oboru působí už čtyřicet let. Přesný termín, kdy svoji funkci uvolní Gardavskému, dosud neuvedl. "Vedení OVB předám panu Gardavskému za rok nebo za dva," řekl dnes novinářům.

Martin Gardavský

Již několik týdnů vyhrocenou situaci mezi konkurenčními poradenskými firmami komentoval smířlivě. "Nerad používám slovo konkurence. V němčině používáme mnohem vhodnější termín spolusoutěžitel," řekl Gramlich. Zdůraznil, že si přeje, aby na poradenském trhu zavládla gentlemanská atmosféra.

DOHODA S FINCENTREM
Druhý muž OVB Martin Gardavský jmenoval konkrétní kroky, které by měly vést ke zklidnění situace. "Některé společnosti nemají tak propracovaný systém vzdělávání svých obchodních zástupců, a proto častěji loví již vyškolené poradce v jiných firmách. Je to samozřejmě zdroj sporů, ale my jsme nechtěli jít cestou žalob a výhrůžek," říká Gardavský.


Poprvé zveřejnil informaci, že OVB uzavřela dohodu se společností Fincentrum finanční poradenství. "Nemáme nic proti tomu, aby si poradci mohli svobodně vybrat, se kterou firmou budou spolupracovat. Musí to však mít jasná pravidla. S Fincentrem jsme se dohodli na dodržování těchto pravidel. Stejně férové vztahy chceme nastavit i s ostatními firmami."

Gardavský potvrdil, že OVB bude upravovat smlouvy s obchodními zástupci tak, aby z nich zmizela některá kritizovaná ustanovení, týkající se například velmi diskutovaných konkurenčních doložek. Podle Gardavského by mělo být například zkráceno omezení činnosti v oboru po ukončení spolupráce s OVB.

STRUKTURA PRODUKCE
Společnost OVB má v současné době zhruba 4100 aktivních obchodních zástupců. Největší příjmy (50%) má letos z investičního životního pojištění. Ostatní typy pojištění jsou na ústupu. Zatímco v červnu 2005 tvořily 30% procent provizních příjmů, letos je to pouze 19%.

Významný růst zaznamenává centrála v oblasti investic do podílových fondů. Loni tvořily provize ze zprostředkování 5,3%, letos je to již 15,7% příjmů.

OVB uzavřela v České republice historicky smlouvy se 700.000 klienty a eviduje 1,5 milionu smluv.

ÚSPĚŠNÝ VSTUP NA BURZU
O okolnostech vstupu společnosti OVB Holding AG na burzu referoval Aleš Hrnčíř, zástupce společnosti Sal. Oppenheim, která akci zajišťovala. OVB byla investorům představena jako přední evropský finanční zprostředkovatel se silným růstem ve východní Evropě. Vstup na burzu se podle Hrnčíře povedl mimo jiné proto, že tato charakteristika investory oslovila.

Aleš Hrnčíř

Okolnosti přitom v době nabídky nebyly ideální, připomněl. Potíže mohly způsobit především výkyvy na trzích v měsících květnu a červnu. Cena akcií OVB se však vyvíjela příznivě. První kurz byl stanoven na 21,40 euro, aktuální kurz je na 24,80 euro.

Loading

Vstoupit do diskuze 20 komentářů

Zdroj a více informací: CII750.cz



Diskuze k článku

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna, vyžadované informace jsou označeny hvězdičkou.

Napsat komentář: prispivatel Zrušit odpověď na komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

 
 
 

 
  • prispivatel

    5 září, 2006

    ahoj lidi, cekam na Vaše názory, co si o tomto článku myslíte???

    Odpovědět

  • Igor Březina

    5 září, 2006

    Že to je PR článek jako vyšitý. 😉

    Odpovědět

  • Fr. Toman

    5 září, 2006

    Odpovědět

  • Fr. Toman

    5 září, 2006

    Omlouvám se za předešlý překlep. Naprosto s tebou souhlasím. To že OVB se poprvé za 13 let své existence otevřela je co říct a to o to víc se starým dobrým ŠEDIVÝM VLKEM v čele. Můj osobní názor a pohled je na věc, že výše jmenovaného „golfistu“ k tomu přiměl Mr. Gardavský (alias původního zaměření kontrarozvědák) a toho k tomu dotlačila stále více bušíci na dvěře konkurence alias v podobě FINCENTRA. Úsměvné na tom všem je jak nám vždy v OVB tvrdili a tvrdí např. v Lukešovo struktuře, že největším konkurentem OVB je AWD, ale skutečnost v ČR je úplně jiná. Asi každý dobře ví, kdo hejba dnes a denně žaludkem OVB, jakej makléř to asi může být. Abych nezapomněl na pár důležitých věcí, které považuji za důležité zveřejnit. Nedávno jsem se dozvěděl, že můj díkybohu exšéf krmí (pěstuje) ve svých nových, stávajících ovéčkách určité antipatie vůči Fincentru. Na poslední poradě se z ničeho nic rozhovořil o Fincentru (a to je opravdu co říct, ale hlavně jak tvrdí svým ovečkám, že pro ně FCT konkurence není), prý co to je za společnost když má tak velkou stornovost u IŽP ze 3000 uzavřených smluv je celých 1800 stornovaných. (osobně jsem si tuto věc nechal prověřit) a zjistil jsem, že tento BLÁBOL, který krmí svým věrným ovečkám je z dílny Mr. Petulky Hrubého, který tuto fámu roznáší mezi makléři o p. Kašparovi, kterého vyhodil a tak se mu mstí a tvrdí o něm, že měl takovou stornovost, což samzřejmě není pravda. Podle informací což jsem zjistil, byla stornovost okolo 7 % (pokud se mýlím at mě p. Kašpar omluví). Podle toho co zmínil můj exšéf vychází stornovost cca. 60% což je opravdu naprostý blábol. Pro informaci OVBáků stornovost FCT byla nyní kolem 5% a to díky určitému výkyvu, jinak se normálně bohybuje cca. 1%. A vzkaz pro mýho exšéfa, pokud budeš toto mílý Jiříku někdy číst, tak prosím nelži svým ovečkám a chovej se jako korektní a čestný poradce, tak jak to Magduš říká (prý čestnějšího poradce v OVB nezná = po tomhle jsem málem spadl ze židle). A to, že se snažíš napadnout FCT, že nedélá kvalitní poradenství a co si o takovým poradenství můžou OVBáci myslet, pak se nedívím že ti ty tvé mystifikace „ovečky“ přímo hltají. Já si osobně myslím, že tyto nezkušení lidé mají právo na „objektivní“ info a ne pouze brainweshing v podobě BL Mr. mystifikátora Kováře. Pokud by jsi milý Jiříku trochu znal důkladněji fungování FCT, tak by jsi možná valil oči jaké možnosti tady poradci mají a teprve by jsme se bavili o kvalitním poradenství, zázemí atd. a ne o zkostnatělé OVB.

    Odpovědět

  • Petr Šafránek

    6 září, 2006

    Pane Tomane, mohu se zeptat, jaká byla Vaše profese, než jste potkal to „nemožné“ OVB? Nebo chcete-li jinak: Kdo konkrétně Vás přivedl na myšlenku poskytovat službu finančního poradce-zprostředkovatele? Děkuji předem za pravdivou odpověď.

    Odpovědět

  • Jan Majer

    6 září, 2006

    Pane Březino, nejde o PR článek, ale o klasickou zprávu z tiskovky. Nekomentovaná, objektivní informace o tom, co bylo novinářům sděleno.
    Pane Tomane, domnívám se, že existenci Fincentra obrátila OVB dokonale ve svůj prospěch. Kdyby Fincentrum na trhu nebylo, neměl by myslím pan Gardavský mnoho šancí prosadit během pár měsíců změny, o nichž je v článku řeč.

    Odpovědět

  • Fr. Toman

    6 září, 2006

    Máte pravdu, že kolos se musel rozhýbat, aby se konečně něco pohlo k obrazu poradců a nejen k obrazu papalášů z Kolýna nad Rýnem. Což samozřejmě přispěje, aby se tak v některých společnostech nedocházelo k rychlejšímu utahování opasků než mají nejmenovaný představitelé v plánu. Záměrně tady nechci jmenovat tyto lidi. Vy sám o tom si můžete nebo jste si udělal vlastní názor. Pokud chcete si o tomto popovídat tak bych volil raději vhodnější formu komunikace např. mail.

    Odpovědět

  • Jan Majer

    6 září, 2006

    Už jsem to tady párkrát napsal – ono mě to téma už nějak nebere. Jestli moje reakce vyzněla tak, že si o tom potřebuju s někým popovídat, tak se omlouvám.

    Odpovědět

  • Fr. Toman

    6 září, 2006

    Vážený pane Šafránku, k této profesi mě přivedl můj exšéf na jednom studenstkém večírku, kdy dělal tzv. volnou akvizici. Budete se divit, ale já ho opravdu „žral“ vše co dělal tak jsem ho obdivoval nebo spíše bral vážně a pochopitelně jsem si ho bral i za vzor, ale čím více času strávite ve společnosti a přestáváte být zelenáčem tak se dozvídáte více informací a ta obliba (vzor) v nadřízeném pomalu klesala. Možná se p. Šafránku budete divit, ale jaká mohla být moje předešlá profese než STUDENT. Odkud by měla brát ta jednička na trhu lidi než z řad nováčku tedy studentů, ano jsou v OVB lidi, kteří se již nějaké práci věnovali (většinou trochu jiný obor), ale z drtivé většiny jsou to lidé z řad studentů, ale to vy jako bývalý exOVBák určitě víte 🙂

    Odpovědět

  • EXOVB

    10 září, 2006

    Pokud vím, tak pan Toman byl svým obdivovaným bývalým šéfem vyhozen pro neschopnost a nečinnost..Sledoval jsem ho vždy jen z povzdálí, ale musím se přiznat, že na mě působil spíše jako značně nevychovaný cholerik, který více než k poradenství, tíhnul k neustálé kritice čehokoli a svoje vlastní klienty nazýval termíny jako “ svině “ a “ krysy „. Tak nevím..Pod jeho nadřízeným jsem nepracoval, takže nemohu soudit, ale reakce pana Tomana vypadají spíše jako tzv. zhrzená láska.. Ukřivděný, nechtěný, odkopnutý p. Toman, léčící si komplex přes internetové diskuze..
    Já jsem v OVB také neuspěl, ale žádná traumata z toho nemám.

    Odpovědět

  • Fr. Toman

    10 září, 2006

    Vážený pane EXOVB, nevím kdo se schovává za touto přezdívkou, ale k tomu Vám řeknu následující. Musím se opět smát ….. vyhozen pro neschopnost a nečinnost tak to může znít v podání lidí (vedoucích) z OVB. Pane EXOVB, můžu Vás ubezpečit, že rozhodnutí skončit bylo čistě mé rozhodnutí i když z velké části k tomu přispělo houževnaté vyhrožování mého exšéfa, že mě vyhodí když neudělám to nebo tamto. Nejistota byla veliká, nevěděl jsem co dál škola, práce která mě baví, určité období s těmi vyhrůžkami se dalo vydržet, ale když mě přitlačil exšéf ke stěně v podobě toho, že mi sebere klíče od vchodových dvěří, abych se nedostal do kanclu, který si platím a to mimo jiné že se nesmím přiblížit ke společným prostorám na metr bylo už mojí krajní mezí. Pro jistotu jsem navštívil právníka a poté ještě konzultoval s vedením společnosti v Praze, za jakých okolností mě mohou vyhodit, spíš se ve vedení společnosti divili, že mi někdo takto vyhrožuje výpovědí a celé toto skončilo tím, že upozornili na to nadřízeného mého šéfa. Když mi šéf do sms poslal, že končím aspon mi tak uhlehčil práci. Pro informaci pana EXOVB: já nejsem a nebyl jsem zaměstnancem mého exšéfa, měl jsem stejnou mandátní smlouvu jako můj šéf. Mandatní smlouva pokud dobře vím byl vztah mezi OVB a mnou, takže takové povídačky o svojí firmě, tim se mohu dnes jen smát. OVBáci mají takovou tradici, že když někdo odejde z firmy tak o něm říkají že ho vyhodili, že nemakal, ale pravda bývá částo úplně někde jinde. Skončit v OVB, často bylo rozhodnutí samotných lidí tak jako i v mém případě kdy jsem OSOBNĚ SÁM poslal e-mail (a písemnou žádost) a ptal se na centrále OVB jak to mám udělat, abych mohl rozvázat spolupráci , ale jak je vidět tak tradice se neminula účinkem a OVBáci jsou vždy a chtějí být „na koni“, jak umí s člověkem (poradcem) zatočit když nebude po jejich. Poslední příkladem budiž ukončení spolupráce jednoho člověka, kdy moje exkolegyně tvrdila o něm že dělal h….. a proto ho vyhodila, ale zase pravda bylo tak trochu jinde. Jestli někdo umí dobře mystifikovat tak to jsou ty pánové a paní z OVB s kterými jsem měl tu čest (dnes již nečest) spolupracovat. Na druhou stranu chci říct, že ne všichni jsou stejní, takže jsou lidé kterých si v OVB vážím a který se umí chovat ke svým spolupracovníkům tak, aby je respektovali a byli jim příkladem a proto tam ty lidé také do teď jsou. Často bývá důvodem k odchodu člověka právě problém v komunikace se svým nadřízeným.

    Odpovědět

  • Jan Lener

    10 září, 2006

    1) Pane EXOVB, na tomto serveru je zvykem se podepisovat! A mimochodem, vlastním jménem. Činí tak dokonce i pan Gardavský 🙂
    2)Vyhrožování v ovb je poměrně známým a častým jevem. Je to totiž jediná cesta, jak se zbavit „nevhodného“ člověka“, musí odejít sám. Pokud píšete výkony, tak LD a odpovědný pracovník na centrále výpověď nepodepíše (čímž celá šaškárna končí), hádejte proč…
    3)Mandátní smlouva, firma ve firmě atd…evergreen, co?
    4)Zkreslování odchodů má opravdu zřejmě tradici, například já už v oboru prý údajně nepracuji :-), nevím, co teď se mnou bude :-). Měl jsem dojem, že tak intenzivně jako nyní jsem již dlouho nepracoval…
    5)Mystyfikace a umění manipulace jsou základním hodnotícím znakem OSVČ ve strukturách. Kolikrát slyšíte rozhovory na téma, „jaktože tobě to klient podepsal a mě ne, co říkáš jinak mu“…Je to podivné, logičtější mi přijde, „cos tomu klientovi připravil a proč, že to tak rád podepsal“…
    6)S posledními větami naprosto souhlasím.
    7)Myslím však, že Honza Majer se už odstřelí
    A)musí tyhle dlouhé příspěvky číst
    B)stále to samé dokola
    🙂

    Odpovědět

  • Angel Bratovanov

    8 září, 2006

    MUHEHE a BIG LOL k tomu

    Odpovědět

  • Pavel Meyer

    10 září, 2006

    Dobrý den pane Tomane, četl jsem si pozorně Váš příspěvěk ohledně názoru na společnost OVB a Fincentra, a velice jsem se pousmál. Kdyby jste byl úspěšný v OVB, zůstal by jste u firmy, pokud jste přešel, tak asi z osobních nebo pocitových důvodů. Jak jistě víte,naším, tedy i Vaším cílem je pomoci klientům v otázkách financí a určitě jste dostal informaci na školeních, že klient soudí naši společnost podle nás samotných poradců. Klientyaž tak nezajíma storno kvóta smluv u nás nebo u Vás, především je zajíma zdali dokážete splnit skutečně to co slibujete a zda zase po roce nezměníte zase jinou firmu. Já vím, že na obou stranách se najdou chyby, ale maximum chyb dělají poradci,ať už jsou z které koliv společnosti, s tím budete asi se mnou souhlasit. Se systémem společnosti to nemá nic společného, naopak mne velice sedí náš systém a pokud je poradce pracovitý, vytrvalý….. má svou budoucnost jistou a je jedno v které společnosti pracuje. Vážený pane Tomane, já Vám samozřejmě přeji mnoho úspěchů ve Fincentru,ať si v životě splníte vše co chcete, protože pracujete v dobré společnosti a není to špatná společnost a ať je pro Vás tou pravou,
    nicméně jedna rada do života,pokud člověk nustále přechází z firmy do firmy za účelem, že se lépe prosadí, tak se nikdy neprosadí, neboť nikdy pořádně nezačne. To je dlouholetá praxe a mílka je jen v pěti procentech.Pavel M.

    Odpovědět

  • Jan Lener

    10 září, 2006

    Vážený Pavle Mayere, opravdu mě zaráží, jak někdo může dávat dohromady 2 věci „péči o klienta a situaci uvnitř poradenských firem“ v takové souvislosti jako Vy.
    Nevím, čím to je, ale podle toho, co čtu,musí být v kancelářích ovb velmi veselo, protože po každém přečteném příspěvku se ofaubák pousměje. Alespoň mám ten dojem. Možná byste měl také vědět, že odcházejí i celé struktury, tedy i ofaubácky úspěšní jedinci. To je pouhé konstatování reality. Další krutá pravda je ta, že klienty nezajímá,jestli jste z té, či oné firmy, ale právě jestli jim splníte, co chtějí. Pouze při prvním kontaktu hraje roli hlavička firmy a to pouze odrazující, popřípadě pokud klient sám hledá poradce tak tu pozitivní. Zkuste si někdy sednout s klientem a nevypustit z úst ovb, uvidíte to co vždy, normální schůzku s klientem. Věřte mi už u ovb mi to fungovalo 🙂 . A jak říká jeden můj klient se stotisícovým příjmem, „člověk se nesmí bát změnit práci a přijmout novou výzvu a životní styl.“

    Odpovědět

  • Pavel Meyer

    10 září, 2006

    Máte z části pravdu pane Lenere, přecházejí i celé struktury a tomu asi nikdo a nikdy úplně nezabrání, já sám jsem měl několik nabídek a věřte, že provize přímo skvělé. Nesměji se proto, že jedna společnost haní druhou, beru to jako konkurenční boj. A´t chcete nebo ne OVB jestále největším poskytovatelem finančních služeb a to zatím nikdo nezmění. Tak jako u nás jsou velice schopní lidé, tak zároveň jsou i v konkurenčních společnostech a já si těchto lidí nesmírně vážím a mají mé uznání, neboť vím, že tato práce není jednoduchá. ALE ZA JEMÉNO OVB SE ROZHODNĚ NESTYDÍM A JSEM HRDÝ NATO, ŽE PRACUJI V OVB. A proč jsem se smál? pokud úspěšný poradce přejde ke konkurenci bude zase dobrý, prostě to v něm je, ale ten kdo se o něco pokouší a stále přechází, pozná, že aby se stal úspěšný, musí pracovat a navíc, pokud se jedná o jedince, musí začít znovu od začátku. Já se nebojím říct klientovi, že jsem poradce z OVB, to je jen mé zázemí, jistota v budoucnu, ale pro mého klienta jsem já OVB!!! A za vše se cítím plně zodpovědný. Ono pohanit konkurenci u klienta je až moc jednoduchý, stačí když Vám klient maličko věří a těžko začne věřit té společnosti znovu. Respektuji historii, velikost a zázemí konkurenční společnosti, její obrat nebo stornokvóta mne až tak nezajímá, ale co mne zajímá, jestli např. klient konkurence má správně postaveno jeho fin. portfolio, jestli může být opravdu v pohodě a nebo se tam jen nesmyslně spoří třeba na životkách a při tom není dostatečně kryt. O tom jaký je rozdíl mezi druhy pojištění psát myslím nemusím, rozdíly jsou u všech obdobné. A co se týče ohledně situace uvnitř firem, všichni jsme svobodní podnikatelé, věřím, že někde to není úplně ono, ale to není systémem firmy, vše je dáno smlouvou s OVB, ale povahou lidí a od toho se odráží jednání těch kteří přecházejí. Nemyslím si, že přecházejí jen poradci z OVB, ale i od konkurence.O OVB je to nejčastější, protože je nás v ČR nejvíc a každá firma by měla ráda dobře vyškoleného poradce ve své firmě, vždyť jeho vzdělání musel někdo zaplatit Pane Lenere, určitě jste zažil, když jste začínal nebo jste již úspěšný ve světě financí, že byli i tací co Vám úspěch nepřáli a snažili se vás pohanit, viz Radim Lukeš, on něco dokázal, ten za žádných okolností by svou firmu nezměnil, ale někdo, kdo pravděpodobně nedokázal to co on, tak si myslí, že jinde to bude snažší. Pro mne je Radim také konkurence, nejsem ani v jeho ředitelství, ale vím, že on už něco dokázal, může si splnit co v životě chtěl a bude chtít. V jeho postavení ho jentak nikdo neohrozí. Raději se budu učit od těch nejlepších, abych dokázal to co oni a byl i lepší, ale sám velice těžko dokáži, proto jsem v OVB,směji tomu, kdo opravdu se chce prosadit, že přechází k člověku, který “ možná tolik nedokázal ???“ Pane Lenere, já jsem na tento server narazil úplně náhodou a řada věcí mne tu překvapila a to i s nadsázkou, Vás ne? Pavel M.

    Odpovědět

  • Jan Lener

    10 září, 2006

    Vážený Pavle Meyere, to co jste napsal možná nesouhlasí s mými pohledy na věc, ale má to hlavu a patu. Pokud se tedy o klienty staráte dobře, přeji Vám ať se daří.

    Odpovědět

  • eva.nejedla

    20 září, 2006

    Dobrý den pane Meyre, plně s Vámi souhlasím, že je jedno, pod jakou značkou firmy člověk pracuje, důležité je, co je to za člověka a co umí a čeho chce dosáhnout. V každé firmě najdete dobré a špatné poradce. Ale nesouhlasím s Vámi, že když člověk přestupuje ke konkurenci, že musí být automaticky neschopný a že ve své domovské firmě se nedokáže prosadit. Bohudík, opak je pravdou. Přetahují se hlavně schopní lidé a moc by jste se divil, kolik takových lidí je i z řad OVB. Pro tyto schopné lidi je důležitá nejen výše provizí, ale i to, jaké zázemí pro něj a jeho tým daná společnost dokáže zajistit. Důležitá je i perspektiva a možnost zapojit se do budování firmy, což je obrovským motivem pro mnohé poradce. Ale většinou giganty jako OVB a AWD mají zaběhnutý systém a bohužel se s ním jen těžce hýbe. A já nechci být jen ovce, kterou někdo řídí a říká jí, co má dělat, ale mám chuť i tvořit. Mohla bych psát mnohem déle, ale doufám, že jste pochopil, co jsem tím chtěla říci. Žádná špína či pomluvy, ale možnosti.

    Odpovědět

  • Pavel meyer

    30 září, 2009

    dobrý den paní (slečno) Nejedlá, ano, souhlasím s Vámi, konkurence má zájem o schopné lidi, na druhou stranu beru v úvahu možnosti pro klienta, tedy velkou škálu partnerských společností a jejich různorudých programů, jejich kombinací mohu vytvořit maximálně nejlépe možné portfolio klientovi, tak aby čerpal maximum výhod. Souhlasím s tím, že menší společnost dokáže být daleko pružnější než OVB, ale nyní se dějí u nás velké pozitivní změny… proto věřím, že ten kdo vytrvá ……určitě víte co tím myslím. přeji Vám mnoho úspěchů jak pracovních tak i v osobním životě. Pavel meyer

    Odpovědět

  • Jozef Šulík

    6 září, 2006

    Stejně jako v článku: „OVB je stále lídr trhu“ i v tomto článku mne znovu velice zaujala myšlenka o zrušení konkurenční doložky. Proto se znovu ptám:
    Není to tak trochu, pod vlivem usnesení Nejvyššího soudu ČR sp. zn. 32 Odo 659/2005, ze dne 12. července 2006?
    Odpoví mi tentokrát někdo?
    K této problematice doporučují přečíst si článek:
    Profipravo.cz / Obchodněprávní shrnutí 15.08.2006
    K neplatné konkurenční doložce ve smlouvě o obchodním zastoupení. Ve kterém se mimo jiné píše, že:
    Účastníci smlouvy o obchodním zastoupení si mohli před 1. 1. 2001 (tj. před účinností novely obchodního zákoníku provedené zákonem č. 370/2000 Sb. ? viz § 672a ObchZ) i při absenci právní úpravy sjednat konkurenční doložku, avšak při respektování jejího smyslu – ochrany zastoupeného – nemohlo být touto doložkou popřeno právo zástupce na svobodné podnikání.
    Vymezení zákazu konkurence v konkurenční doložce, kterou byl v posuzované smlouvě obchodnímu zástupci uložen zákaz výkonu činnosti v oblastech „obdobných“, v níž vyvíjel obchodní zástupce činnost a zákazu prodeje „obdobných“ výrobků a zboží, je široké a neurčité; nevymezení zákazu konkurence na určité území je pak nepřiměřeným zásahem do práva svobodného podnikání žalovaného, což je v rozporu se zásadou rovnosti účastníků. Taková konkurenční doložka se svým obsahem příčí dobrým mravům a je podle § 39 občanského zákoníku neplatná.

    Odpovědět