CZK/€ 25.305 -0,06%

CZK/$ 23.413 +0,02%

CZK/£ 29.594 +0,24%

CZK/CHF 25.911 +0,38%

Text: Petr Fejtek

24. 01. 2008

102 komentářů

OVB je stále lídr trhu

 


 

Na frankfurtské burze v červenci vydalo OVB holding ag své akcie. U nás jsem ale nezaznamenal nějaké road show nebo publikované informace. Jak to tedy dopadlo?
GG: Road show proběhla ve všech pro nás důležitých evropských zemích a tudíž samozřejmě i v České republice. V Praze ji konkrétně 13. července pořádal v hotelu Rennesaince hlavní manažer emise, privátní investiční banka Sal Oppenheim. Nabídka byla omezená – nebyla určena široké veřejnosti, tak se to u nás nijak veřejně nepropagovalo. V Německu ale ano, proběhla poměrně velká informační kampaň. Mimochodem v německém tisku byla v této souvislosti mnohokrát zdůrazňována úspěšnost OVB v zahraničí – zejména na Slovensku a v Čechách. IPO byla velmi úspěšná. A jak to dopadlo – podívejte se na stránky frankfurtské burzy. Je to poměrně příjemný pohled.

U nás si mohli někteří vaši spolupracovníci tak tyto akcie koupit… Má centrála přehled, kdo a kolik si akcií koupil?
GG: Ano, v posledních několika letech si spolupracovníci mohli akcie holdingu kupovat. Pražská centrála má samozřejmě o jejich podílech přehled a mohu říci, že jde o téměř 150 lidí. Někdo samozřejmě svůj podíl prodal celý, protože to bylo pro něj velmi výhodné. Někdo prodal část, hodně bylo takových, kdo akcie neprodal žádné. Mohu však říci, že prodeje nebyly masivní – máme v České republice stále mnoho akcionářů. Pokud bych chtěl celou záležitost shrnout několika slovy: byla to velmi výhodná investice!

Když jsme vás požádali, pane Gramlichu, o rozhovor, vymínil jste si přítomnost Martina Gardavského. O jeho postavení ve vaší společnosti a důvodech jeho angažmá se mezi odbornou veřejností velmi hovoří. A přiznejme si, i spekuluje. A mimochodem, jak spolu hovoříte.
GG: Pokud se spekuluje, tak úplně zbytečně. Jsme standardní akciovou společností a vzhledem k tomu, že máme jen jednoho vlastníka umožňuje nám obchodní zákoník mít dvoučlenné představenstvo. Předsedou představenstva jsem já a pan Martin Gardavský je členem představenstva. Z toho snad jasně vyplývá, že je druhým mužem ve firmě. Jako v každé firmě mají i u nás členové představenstva rozděleny oblasti, kterým se věnují a za které zodpovídají. S panem Gardavským jsme se na takovém rozdělení dohodli, vzájemně se informujeme a mám pocit, že vše funguje k oboustranné spokojenosti. No a postupně se já budu stále více věnovat golfu a Martin řízení společnosti (smích).

MG: Jak spolu mluvíme? Někdy je to docela dobrodružné. Günther německy, já česky, oba anglicky a taky rukama a nohama. Faktem je, že se učím německy, něco si už i přeložím a pan Gramlich mnoha věcem v češtině rozumí. A máme k dispozici na centrále několik lidí, kteří oběma jazyky hovoří plynule. Takže se o nás nebojte!

Řízení firmy máte tedy kompetenčně rozdělené. Nabízí se otázka: kam se posunula role slečny Martincové? Do nedávné minulosti byla přece ona tou dvojkou v teamu!
MG: Vlaďka Martincová je prokuristkou společnosti. Z toho vyplývají její kompetence. Nic víc, nic míň. A navíc, my si nějak moc na ty jedničky, dvojky a trojky nehrajeme. Snažíme se pracovat jako team. Já si práce Vlaďky Martincové vážím a snažím se její zkušenosti využívat. Bez ní bych svoji práci v začátcích, po příchodu do OVB, jen velmi složitě zvládal. Na druhou stranu, jsem už docela velkej kluk (smích), a zejména v posledních dvaceti letech se rozhoduji hodně samostatně. Stačilo vám to tak pane šéfredaktore? Jak to máte zařízeno u vás v redakci? Vidím, že se paní Šístková usmívá.

REKLAMA

No to ona se směje pořád. Stačilo, stačilo. A když už jste Martine Gardavský v tak dobré náladě, tak vám ji trochu zkazím. Jak to bylo s analýzou, kterou jste zadali paní Jedličkové. Myslím tu o které se psalo s tak velkým úspěchem na serveru Honzy Majera, INVESTUJEME.CZ?
MG: Vy mně Petře Fejtku náladu kazíte jen občas svými příliš jednostrannými soudy na téma životní pojištění, jinak ne. Paní Jedličková byla najatá k tomu, aby pro nás zpracovala analýzu vnější a vnitřní komunikace. Jako odborníka bych ji hodnotil spíše pozitivně, bohužel jí chybí něco co bych nazval "vztahovou obratností". Nepadla s několika lidmi u nás do oka, jestli to bylo chybou jejich nebo její nevím, navíc to nyní nemá smysl hodnotit. Spolupráce prostě dál nebyla možná, a tak paní Jedličkové bylo nabídnuto, zcela v souladu se smlouvou, aby práci v dohodnutém termínu dokončila. Tak se také stalo, paní Jedličková dostala zaplaceno a nebýt té nešťastné záležitosti, mohli bychom být všichni spokojeni. To by ovšem bylo příliš jednoduché. Paní Jedličková chtěla mít svoji malou satisfakci, pan Majer senzační článek pro vznikající finanční server a co je asi nejdůležitější, pan Nejedlý z Fincentra potřeboval další argumenty pro nespokojené OVBáky. Moc se mu to hodilo do té jeho pohádky o hodném malém šikovném FINCENTRU a zlé velké nešikovné OVB. Někteří malověrní se dali možná i nachytat. Článek vedle popisu některých nedostatků, jichž jsme si dobře vědomi, obsahuje i mnoho polopravd a dokonce i čisté smyšlenky.

GG: Já považuji postup paní Jedličkové za velmi neprofesionální a myslím, že v jejím případě neměl Martin Gardavský příliš dobrou ruku. Její následné vystoupení mě mrzí, ale to je tak vše, co se k tomu dá poznamenat …

Dotknul jste se, Martine Gardavský, věci, která tento měsíc hýbe poradenským světem, obchodní války velkých firem o spolupracovníky. Týdeník EURO nás o tom obsáhle informoval. Podle téhož zdroje jste se měli sejít s panem Nejedlým z Fincentra. Máte k tomu dnes co říci?
MG: Stále to stejné. OVB žádné obchodní války nevede. Rozhodně nám vadí, pokud nám některý z našich konkurentů přetáhne, odloudí nebo chcete-li "přesvědčí" námi vyškolené spolupracovníky – obchodní zástupce. Může nás sice utěšovat, že byli vyškoleni dobře, když je o ně takový zájem, ale to je jen chabá útěcha. Mně osobně to štve. Ze dvou důvodů. Kvůli firmě ve které pracuji a které věřím, a také kvůli klientům, kteří hodně často na divoké přestupy pojišťovacích a investičních zprostředkovatelů doplácejí svými penězi. Pokud někdo chce odejít jinam, ať klidně jde. Ale v souladu se smluvními podmínkami. Podám výpověď, informuji své klienty, dám jim možnost se rozhodnout, zda chtějí zůstat klienty firmy, pro kterou jsem doposud pracoval. S prací pro novou centrálu počkám až mně vyprší výpovědní lhůta. A hlavně! Nebudu klientům hromadně rušit a uzavírat nové smlouvy jen proto, že jsem změnil dres a chci další provizi. Znám navíc i případy, kdy rádoby "poradce" pracuje pro dvě poradenské firmy současně a v jedné z nich je dokonce veden v systému pod "krycím" jménem. To nám velmi vadí! Fincentrum "žongluje" s procentuálním rozložením provize mezi centrálu a jednotlivé poradce, tvrdí, že má nejlepší klientský informační systém. Možná. Když ptáčka lapají, pěkně mu zpívají. To známe asi všichni. Na druhou stranu ovšem platí, že spokojený člověk neodchází. Naše politika bude proto jednoduchá. Postupně dotvoříme takové servisní a další podmínky pro naše spolupracovníky, že žádný z nich nebude chtít odejít ke konkurenci. Tvrdě na tom již nyní pracujeme. A předesílám, že si hodně rozmyslíme, koho vezmeme zpět!

GG: Mohli jsme samozřejmě udělat v minulosti i chyby. Ve strukturální firmě s mnoha tisíci spolupracovníky je to pravděpodobné. V současné době připravujeme nové smluvní dokumenty a nový "kariérní" řád, ve kterých zpřesňujeme a zprůhledňujeme podmínky spolupráce firma – obchodní zástupce. Velmi zvažujeme i úpravu tzv. konkurenční doložky. Připravujeme změny ve vzdělávacím systému OVB Česká republika. Martin Gardavský a další spolupracovníci přicházejí se spoustou nápadů jak využít naší velikosti pro zlepšení podmínek práce našich lidí. Takové nápady a myšlenky mají nejen moji vlastní podporu, ale setkávají se pozitivní odezvou i v Kolínské centrále. Budujeme přece moderní evropskou firmu!

REKLAMA

Když jsme u organizační struktury – kolik je vlastně dnes zemských ředitelství? A kolik je zaměstnanců na centrále?
GG: Zemských ředitelů je dnes pět. A do dvou, tří let přibudou nejméně další dva nebo tři. Firma jednoznačně roste. Zaměstnanců centrály je 43. Ke konci roku jich bude odhadem téměř 50. Tam někde se už zastavíme, bude to optimální počet pro naše účely. Posilujeme oblast back office, zejména oddělení klientských reklamací, oddělení reklamací spolupracovníků a oddělení IT, připravujeme rozjezd oddělení vnějších vztahů. Začíná nám velmi dobře pracovat oddělení compliance, které také v dohledné době ještě posílíme. Je to nutné, vždyť obratem se brzy přiblížíme miliardě korun. Máme pěknou vlastní budovu centrály ve které nám ovšem začíná být těsno. Zvažujeme i určité stavební úpravy.

Někdy byly slyšet stížnosti, že centrála s lidmi "dole" nekomunikuje…
MG: Někdy opravdu komunikujeme těžkopádně. Není to ovšem úmysl. Důvody jsou jak objektivní, tak i subjektivní. Postupně tu naši těžkopádnost odstraňujeme. Je to naštěstí jen otázka času. Nejsem schopen posoudit, jak to bývalo… Jediný mail, který dostanu, nezůstane bez odpovědi, každý spolupracovník se mnou může hovořit. Každý týden jsem někde v "terénu". A v poslední době volají také častěji zvědaví novináři a s těmi je to vůbec těžké! (smích)…

Myslíte, že dnes je role centrály a zemských struktur či ředitelů – jak bych to řekl nejlépe – vyvážená nebo ona dělba činností optimální?
GG: Úspěšnost OVB je – ať se to komu líbí, anebo nelíbí – právě v tom, že obchodní zástupci mají značnou autonomii. Mají silnou pozici, což jim umožňuje přinášet klientům i firmě to nejlepší, co v nich je. Proč úspěšný koncept měnit? Na druhou stranu jsou oblasti, které je nezbytné sjednocovat. Silná evropská firma musí ctít evropské standardy.

MG: Uvědomme si, že v každém případě jsme u nás v branži největší a téměř každý, kdo na trhu něco znamená, u OVB začínal. Mnoho lidí se s firmou v minulosti rozešlo v dobrém a někteří ve zlém. Tak to přece v životě i podnikání bývá. Ale v každém z nich něco zůstalo a v těch úspěšných zůstalo mnoho pozitivního. Dělbu práce považuji za optimální, vyzkoušenou a není na ni třeba mnoho měnit.

REKLAMA

Jak je to s doporučováním centrály jednotlivých produktů?
MG: Ne, centrála nikdy nedoporučuje nebo nepreferuje jeden produkt. Máme portfolio hodně rozsáhlé a pracujeme na tom aby bylo ještě širší. Je to i jakýsi filtr a doporučením bychom možná jen zvyšovali sílu provizí. Často také o úspěšnosti prodeje toho kterého produktu rozhoduje servis, osobní vztahy atd., zkrátka to, jak je poradce s tím kterým produktem spokojen. Má pocit, že mu dobře rozumí, a tím se mu také lépe prodává. Má tento dobrý pocit i před klientem. U mnohých poradců funguje i prestiž – chtějí se vzdělávat, chtějí porozumět i složitějším produktům a trhům.

Počítáte s nějakou pravomocí sledovat kvalitu poradců, nebo aby to dělali pořádně? A jak řešit konfliktní situace, které ve strukturách nutně vznikají?
GG: Spouštíme celý systém komplexního sledování kvality a zaměstnáváme na to i odborníky. Sledujeme počty stížností, jak jsou řešené, oč v nich jde. Jaká jsou storna, jaký je vývoj uvnitř jednotlivých ředitelství, jak tam pokračuje vzdělávání atd. Z toho se po určité době dá vyhodnotit mnoho. Máme nejen poměrně rozsáhlý software, ze kterého lze dostat mnoho zajímavých informací, ale posílíme i oddělení compliance, které se tím bude mj. zabývat. Musím říci, že jsme si vzali poučení z auditu, který u nás provedl AFIZ. Prozatím zkoušíme a hledáme model, podle kterého budeme postupovat. Chováme se tak, jako by k nám přišla kontrola ze státního dohledu. A navíc ještě namátkou vybíráme klienty a testujeme jejich spokojenost.

MG: Pokud máte nadřízené, kteří vám pomáhají růst, tak většinou žádné problémy nejsou anebo jsou skutečně jen technického rázu. Jakmile se však vyskytnou problémy komunikační nebo přímo osobní – tam samozřejmě vzniká potenciál nespokojenosti. Pocit, že se "nadřízený" nechová dobře, nebo že svou pozici zneužívá. To se většinou týká kariérního řádu a také zde se systém vyvíjí. Připravujeme nový kariérní řád a chci říci, že ve vedení panuje jednoznačná shoda na tom, že se bude velmi striktně dodržovat. V současné době žádný takový nový konflikt neznám, ale některé mají kořeny v minulosti… Důležité jsou vztahy – jakmile jsou již příliš zkalené, nemůže to "spravit" žádný administrativní zásah. Často je to jako s lidským organismem – některé choroby lze řešit razantně, jiným snad pomůže konzervativní léčba, někdy i trpělivost a čas.

Jaký je váš názor na tzv. konkurenční doložky, k nimž dokonce nedávno AFIZ přijal usnesení, že by se měly dodržovat? A nevíte jak ošetřit nebezpečí změny pro klienta?
MG: Otázka skutečně je, zda se nejdřív nemělo diskutovat o jejich obsahové stránce, ale zahájili jsme obecnou dohodou, že smlouvy se mají dodržovat. Vedeme i v OVB vnitřní diskusi a chceme do ní zapojit vedoucí spolupracovníky, jak to vlastně s těmi doložkami uděláme. Známe každý řadu případů, kdy se někomu v jeho "firmě" nelíbí, že se mu dobře nepracuje, ať už z hlediska konkrétní činnosti firmy nebo kvůli nadřízenému. Nebo potká někoho jiného, kdo se mu líbí víc nebo je mu příjemnější. Ať tedy jde – ale ať to má nějaký slušný rámec. Faktem na druhé straně je, že smlouvy mají být takové, aby se mohly reálně dodržovat. Tím narážím třeba i na náš "zákaz" dva roky vykonávat poradenství – tím by vlastně musel obchodní zástupce v oboru skončit. Mimochodem můj osobní názor, podotýkám, že velmi radikální – je takový, že bychom konkurenční doložky měli zrušit, zejména u nižších kategorií.

GG: Ano, budeme se jednoznačně snažit o to, abychom klienty na možnosti zneužití při přechodu poradce upozornili s tím, že jim nabídneme adekvátní kvalitní náhradu. Tady se totiž dokonce dostáváme k problematice odborné péče. A doufám, že i tím se budou zabývat profesní asociace a měl by se tímto problémem zabývat i dohled.

Na druhou stranu je ale jasné, že do nováčka firma něco investovala, takže určité "školné" by mělo logiku…
MG: Možná ano, ale jak určit jeho výši? Možná tady je právě téma pro profesní asociaci.
Znova opakuji jde i o ochranu klienta! Nekvalitně připravený, nevyškolený a málo vzdělaný poradce je pro klienta nebezpečný. Nebezpečný je i pro kvalitní byznys. To si všichni dobře uvědomují a někteří si vzdělávací práci zjednodušují a "okrádají" své schopnější konkurenty.

Ministerstvo financí předložilo k diskusi rozsáhlý materiál o východiscích úpravy distribuce finančních produktů. Máte na něj vy či AFIZ nějaký názor?
MG: Podle mne jde o dobrý analytický materiál – dokonce první tak rozsáhlý a důsledný. Na to je Zdeněk Husták odborník a je vlastně první, kdo to dal dohromady. Respektujeme názor AFIZu k tomuto materiálu. AFIZ se nestaví k materiálu negativně, ale upozorňuje na praktické aspekty. Je nutno jít postupně bod po bodu a zvažovat všechny aspekty.

A osobní pocit z práce za poslední půlrok?
MG: Jednou větou. Jsem spokojen. Spoustu věcí jsme nastartovali, mnohé již dotahujeme, další připravujeme. Něco jde pomaleji, než jsem doufal, protože to zejména technicky není vždy tak jednoduché, jak to zdálky vypadá. Chystáme velké změny a pokud chceme být úspěšní, musíme na ně být systémově připravení. Základy máme již vytvořeny a tak říkám: do roka a do dne! Docela se těším jak naši spolupracovníci zareagují na některé připravované novinky.

Článek vyšel v časopise Finanční poradce.

Loading

Vstoupit do diskuze 102 komentářů

Zdroj a více informací: CII750.cz



Diskuze k článku

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna, vyžadované informace jsou označeny hvězdičkou.

Napsat komentář: Marcel Zrušit odpověď na komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

 
 
 

 
  • Jozef Šulík

    24 srpna, 2006

    V tomto příspěvku mne velice zaujala myšlenka o zrušení konkurenční doložky. Není to ale, tak trochu, pod vlivem usnesení Nejvyššího soudu ČR sp. zn. 32 Odo 659/2005, ze dne 12. července 2006? K této problematice doporučují přečíst si článek:
    Profipravo.cz / Obchodněprávní shrnutí 15.08.2006
    K neplatné konkurenční doložce ve smlouvě o obchodním zastoupení. Ve kter0m se mimo jiné píše, že:
    Účastníci smlouvy o obchodním zastoupení si mohli před 1. 1. 2001 (tj. před účinností novely obchodního zákoníku provedené zákonem č. 370/2000 Sb. ? viz § 672a ObchZ) i při absenci právní úpravy sjednat konkurenční doložku, avšak při respektování jejího smyslu – ochrany zastoupeného – nemohlo být touto doložkou popřeno právo zástupce na svobodné podnikání.
    Vymezení zákazu konkurence v konkurenční doložce, kterou byl v posuzované smlouvě obchodnímu zástupci uložen zákaz výkonu činnosti v oblastech „obdobných“, v níž vyvíjel obchodní zástupce činnost a zákazu prodeje „obdobných“ výrobků a zboží, je široké a neurčité; nevymezení zákazu konkurence na určité území je pak nepřiměřeným zásahem do práva svobodného podnikání žalovaného, což je v rozporu se zásadou rovnosti účastníků. Taková konkurenční doložka se svým obsahem příčí dobrým mravům a je podle § 39 občanského zákoníku neplatná.

    Odpovědět

  • Lubomír Krajíček

    25 srpna, 2006

    Dobrý den. Rád bych „potvrdil“ slova pana Gardavského o komunikaci s lidmi „dole“. Za tu poměrně krátkou dobu co je ve vedení OVB jsem měl šanci se s ním párkrát potkat, posedět a popovídat si pracovně i soukromě. Udělal na mě velmi dobrý dojem a posílil moji víru v to co dělám i v OVB samotné. Přeji mu touto cestou mnoho úspěchů v profesním i soukromém životě!

    Odpovědět

  • blé

    26 srpna, 2006

    Odhaduji:
    obrat cca 800mil
    centrála 320mil
    náklady:
    1)renty SLD cca 35mil (cca 7 rent) – odhad, možná je jich víc směr SSLD Německo
    2)platy centrála 23mil
    3)platy VM+GG+MG 8mil
    4)akce – FKT atd… 10mil
    5)auta 2mil
    6)PH 1mil
    7)E+pošta 1mil
    8)IT 10mil
    9)STORNA 64mil
    10)rezerva 20mil
    dovolené pro obchodní zástupce – platí produktový partneři.l
    Zbyde asi 150mil – kde ty peníze mizí?

    Odpovědět

  • Petr Šafránek

    26 srpna, 2006

    Tady se člověk opravdu pobaví! Pisatel se zřejmě domnívá, že akcionáři zakládali v ČR OVB jako charitu. Co se děje se ziskem a.s.? Především se zdaní a pak už záleží na akcionářích. Mohou si ho rozdělit formou dividend, ponechat ho jako nerozdělený zisk minulých období nebo ho investovat. Co je na tom, proboha, divného? Pisateli doporučuji, aby se obdobně šel zeptat třeba do ČEZ nebo telekomunikačních operátorů, kam „mizí“ miliardy jejich zisků…. Jak je vidět, socialismus je v některých lidech zakořeněný víc než dost….

    Odpovědět

  • Martin Podolák

    26 srpna, 2006

    Chci v tuto chvíli obrovsky poděkovat společnostem jako je Fincentrum, AWD, Broker Consulting a pod. Páni představitelé výše zmíněných společností a všichni, kteří jste doposud opustili vody společnosti OVB, děkuji. V době, kdy jsem v OVB začínal byly tyto firmičky malé rybičky na našem trhu. Nyní chtějí víc! A to naprosto oprávněně – kdo by ostatně chtěl usnout na vavřínech, že? Co to ovšem vyvolává je, že právě společnost, se kterou mám tu čest být spojován, je nucena začít zlepšovat i mé pracovní podmínky. A nyní se začíná lámat chleba! Tam kde malým rybičkám už dochází dech – ať mluví za toto třeba čísla finanční nebo personální, se OVB teprve rozjíždí! Obrovská nadnárodní společnost má oproti konkurenci v ČR nesrovnatelné možnosti! Byli bychom hloupí, pokud se necháme připravit o místo 1 na tuzemském trhu. Proto se snažím i já velice aktivně „otravovat“ naše vedení s náměty, nápady a připomínkami – a vyzývám tímto i ostatní spolupracovníky naší společnosti! Pokud chceme něco změnit, tak to musíme udělat i my! Nepřihlížejme, ale konejme! Myslím, že nebude dlouho trvat a bude tu „Modrá revoluce“! A já chci být u toho!

    Odpovědět

  • Jan Lener

    26 srpna, 2006

    🙂 Až přijde 3.světová obrátíme se na řečníky z OVB, aby povzbudili lid a vedli jej do lítých bojů! Za lepší zítřek a zítřek může přijít! Tam, kde ostatním dochází dech je ovb v bezvědomí. Držme se prozatím faktů. U ovb probíhá revoluce permanentně, neboť v lidech udržuje pocit, že zítřek může přijít a bude lepší. Více než plamenné řeči chci vidět účetní výkazy. Ostatně GG slibuje každý rok obrovský růst, zatím mu roste tak fluktuace.

    Odpovědět

  • Jan Majer

    26 srpna, 2006

    Já beru Martinův příspěvek jinak – s povděkem, že si tady začínáme rozumět. Pro poradce z OVB je opravdu dobré, že se o ně zajímá konkurence. Jejich firmu to nutí po letech uspokojení a rutinního provozu centrály začít pro poradce vytvářet lepší podmínky. OVB má opravdu v mnoha ohledech navrch, jak říká Martin. Konkurenční prostředí donutí centrálu, aby tu výhodu nepromarnila. Bude to „z nouze ctnost“ na poslední chvíli, ale to je ve výsledku jedno. Jen mi dodnes hlava nebere, jak si mohla firma s třicetiletými zkušenostmi nechat utéct takovou hromadu schopných lidí, kteří po odchodu posílili nebo přímo založili konkureční firmy.

    Odpovědět

  • Jan Lener

    26 srpna, 2006

    Souhlasím, komentoval jsem motivy a způsob vyjadřování.

    Odpovědět

  • Martin Podolák

    28 srpna, 2006

    Honzo (Majere) a Tobě díky za reakci. Tak jsem to skutečně myslel!

    Odpovědět

  • Martin Podolák

    28 srpna, 2006

    Honzo, koukám, že jsi vděčným návštěvníkem jakékoliv stránky, kde se něco děje a píše o OVB… Tvoje zbraně? – pošpinit, nalhat, upravit, mystifikovat – skvělé vlastnosti pro „profesionálního“ finančního konzultanta! Víš, možná kdybys uměl motivovat lidi, vidět věci pozitivně, bojovat za to, v co věříš, a snažil se věci změnit k lepšímu než zbaběle utéct, tak bys třeba dnes taky byl schopen pronášet podobné „plamenné“ řeči. Kariéra by u Tebe znanala také mít tým spolupracovníků a ne být sám jako v plotě kůl. Také bys dokázal připustit, že jako vedoucí pracovník neseš za tyto lidi odpovědnost, přestože jsou ve spolupráci s Tebou jako OSVČ. A proto bys dělal vše pro zlepšení nejen ve svůj prospěch… Jenže to bys musel vidět dál než do své peněženky a mít něco, čemu se říká empatie, abys dokázal lidi řídit. To je moje poslední reakce na Tvé neustálé námitky a stěžování si a navážení se do OVB.

    Odpovědět

  • Jan Lener

    28 srpna, 2006

    Martine,
    1)Jsem rád, že je to Tvůj poslední příspěvek. Nechci se bavit s člověkem, který nezná míru toho, co ještě může napsat. Pamatuj si – já nelžu. A co se týká měnění věcí k lepšímu – od loňských prázdnin jsem se snažil…marně…A ten zbytek?..škoda času u klávesnice.

    Odpovědět

  • Marcel

    27 listopadu, 2006

    Se nediv, Honzo, Tvejch 50 bankovních jednotek měsíčně, které si psal u OVB, mohlo opravdu skončit jen a jen „fluktuací“, ale Tvojí…… pak to pokračovalo „frustrací“ a co bude následovat, to opravdu nevím!

    Odpovědět

  • Jan Lener

    26 srpna, 2006

    Ještě drobná poznámka:
    Již není možné ze strany vedoucích ovb nepřiznat, že centrála moc nefunguje. Nezbývá nic jiného než pro mladé (služebně) a nejisté spolupracovníky napsat pár hrdých příspěvků. Proč ale konkurenci špinit, když jí můžu poděkovat, že? To zní dobře. Menší firmy děkují ovb za neschopnost a ovb děkuje ostatním firmám za schopnost. Není to krásné na tom českém hřišti?:-)Bohužel fakticky není nic, co by mohlo vedoucím posloužit jako argument. A tak se opět hovoří o vizích a plánech a používají se velká slova. Aby se začátečníci cítili zapojeni, jsou jako partyzáni vyzváni k boji, ke konání. Cituji: „Pokud chceme něco změnit, tak to musíme udělat i my!“ Znamená to, že centrála sama o sobě neudělá nic? Hmmm 🙂 A je zajímavé, že poslední dobou se hodně hovoří o tom, že ovb ztratí pozici jedničky na našem trhu. To je jasný signál, který struktury jejichž přežití je závislé na silném růstu asi nepotěší.

    Odpovědět

  • Angel Bratovanov

    27 srpna, 2006

    kam vy na ty frky chodíte ???

    Odpovědět

  • zinfo

    28 srpna, 2006

    MODRÁ REVOLUCE? To myslíte konkurenci nejmenované stavební spořitelny? Možná jednička na našem trhu, ale jinak stále trpaslík.

    Odpovědět

  • Martin Podolák

    28 srpna, 2006

    Přesně tak…

    Odpovědět

  • Luboš

    28 srpna, 2006

    Souhlasím, ale jak? V OVB jsem 6 let a občas mě nějaké vylepšení napadne. Kam však svojí myšlenku (ať už dobrou, nebo ne) směřovat? Kromě toho že jsem dostal už asi 4 nabídky ze strany Fincentra na přestup, jsem se „v terénu“ s Fincentrem ani AWDéčkem nesetkal, většinou jen s OVB nebo bohužel s Kapitolem, který se za finanční poradce jen (neoprávněně) vydává. Proto si myslím, že stále jednička trhu je OVB. Jde o to to udržet a služby vylepšit. Ať se má konkurence zase do čeho navážet. Takže jak na to?

    Odpovědět

  • Jiří Klaban

    28 srpna, 2006

    Vážený Luboši,
    zajímalo by mne, jakým způsobem a na základě jakých parametrů definujete oprávněnost/neoprávněnost honosit se titulem finanční poradce? Domnívám se, že ve skutečnosti jsme všichni a je třeba si to přiznat, prodejci finančních produktů, někteří jedné finanční skupiny, jiní dvou nebo tří. V praxi pak dominuje prodej „jedné“ finanční skupiny (někdy i produktu) i u těch, kteří jsou dle Vaší metodiky oprávněnými finančními poradci. Nelogickým aspektem pak je to, že „letí“ prodej produktů nikoli vyjímečně výhodných pro klienty, ale nejvíce bodovaných – rozuměj zprovizněných v strukturálních systémech. Skutečnost, že při prodeji samozřejmě i radíme na základě jeho situace, tedy možností a potřeb, hledáme argumenty proč je ten či onen produkt výhodný pro klienta je jasné. V prostředí státních podpor u penzijního připojištění, stavebního spoření, životního pojištění a úroků z úvěrů na bydlení na straně jedné a na straně druhé takřka uniformních produktů všech finančních institucí (mimo oblast IŽP a HÚ) je „hraní“ si na poradce úsměvné. Je pravda, že máme nabídku limitovanou nabídkou Kooperativy a České spořitelny, nicméně právě tato skutečnost nutí tyto instituce k výrobě takových produktů, se kterými v konkurenčním srovnání uspějeme. Váš výrok o tom, že jste se setkal pouze sám se sebou, nebo s námi, mne pouze utvrzuje v tom, že jsme schopni s „oprávněnými“ finančními poradci v pohodě držet krok a naše nabídka je konkurenceschopná.

    Odpovědět

  • Jan Valachovič

    28 srpna, 2006

    Vážený Jirko,
    zaměňujete příčiny a důsledky. Zástupce kapitolu z principu nemůže být poradcem (a věřte, že produkty pojišťoven nejsou tak uniformní jak si myslíte). Zatímco v AWD, OVB, BC již má z čeho vybírat (ve Fincentru pochopitelně také a to z více partnerů, ale vlastní firmu chválit netřeba:-) a to jestli se tak děje nebo ne, je jen otázka na daného pracovníka….
    Typický příklad je klient s p. připojištěním, které ma od roku 1998 u Winterthuru a chce si zvýšit úložku. Co můžete udělat vy – poslat ho dál, převést k ČS (TŘEBA NALÁKAT NA ZHODNOCENÍ atd.). OVBák mu ho může navýšit (a něco málo utrží) nebo také převést a poškodit. MÁ VOLBU – VY NE………

    Odpovědět

  • Jiří Klaban

    29 srpna, 2006

    Vážený Jene,
    prosím, přečtěte si to ještě jednou. Říkám, že nejsme poradci, stejně jako vy-Vy, nebo kdokoli jiný. Říkám, jsme prodejci finančních produktů, kteří přitom radí, atd. nebudu se opakovat. Mimochodem, ještě neznamená, že když nemůžu navýšit jiný PF, že klientovi tak neporadím. Pak následuje otázka, kdo mu radí a kdy ho viděl naposledy…:-) Kdyby „nezávislé finanční poradeství“ a byly značné rozdíly mezi produkty, jak tvrdíte, pak by musel dramaticky dominovat jeden produkt z každé oblasti. Proč to tak ve skutečnosti není, co myslíte?

    Odpovědět

  • Jan Valachovič

    29 srpna, 2006

    Není třeba číst 2x, zřejmě nikdy nepochopíte, že rozdíl mezi společnostmi typu kapitol a výše jmenovanými je vcelku zásadní (SPOLEČNOSTMI- mezi poradci bohužel být nemusí). Promiňte mi, ale mám dojem že si sedíte na vedení – to že masa prodejců prodává to co nejvíc sype nebo jen ten jeden produkt který umí přece zdaleka nevypovídá o kvalitě produktů. Jestli si skutečně myslíte. že rozdíly nejsou, porovnejte si třeba RŽP od „vaší“ Kooperativy, ING, Allianz a pokud ani potom nepochopíte………

    Odpovědět

  • Pavel Hulák

    29 srpna, 2006

    Nepochopí…:-)

    Odpovědět

  • Luboš

    3 září, 2006

    Koukám, že jsem tu rozjel docela zajímavou diskuzi. Takže zpátky, nemám nic proti tomu aby zástupci Kapitolu používali titul poradce. Nelíbí se mi ale, používají-li titul „finanční“ poradce. Místo toho by bylo vhodné používat titul pojišťovací poradce, protože co jsem zažil na vlastní oči, to nemělo s finančním poradenstvím moc společného. Můj klient mě žádal o pomoc, že mu neustále volá někdo od Kooperativy a chce si s ním dojednat schůzku a upozornění, že již má klient svého poradce, nebere vážně. Proto (vydávaje se za souseda) jsem byl nakonec tomuto jednání přítomen. Ten dotyčný nebyl samozřejmě od Kooperativy, ale od Kapitolu. Pokud bych nebyl věci znalý, tak by klientovo portfolio bylo zcela špatné, protože:
    PF ABN AMRO už zkrachoval, jako i jiné PF (ze 47 fondů již jich je jen 10)
    Pojišťovna Uniqa patřila zkrachovalé Union bance
    Klient má špatně udělanou úrazovku, takže nejlepší je mu udělat 4x (slovy čtyřikrát) smlouvu Bonus 777 od Kooperativy.
    Penzijní fond i Quatro od Uniqa zrušit a nahradit nejvýnosnějším pojištěním – důchodovkou 40RG.
    Stavební spoření už nemá cenu dělat, už je to nevýhodné
    Spolupracovníkům OVB se nemá věřit, jeho známý zainvestoval do OVBáckého „penzijního“ fondu Pionnera peníze a má z toho jen 40%.
    Tak takovýhle „finanční rady“ můj klient od „finančního“ poradce z Kapitolu dostal. Naštěstí mám klientovou důvěru a vše zůstalo v původním stavu. Bonus 777 a RG od Kooperativy mohu také zprostředkovávat, ale jelikož se se považuji skutečně za finančního poradce tak za RG děkuji, ale nechci….

    Odpovědět

  • Jan Lener

    3 září, 2006

    Bohužel i takovýto poradci si myslí, že s námi kopou vyšší ligy. Myslíte, že ten „poradce“ byl
    a)sjetý?
    b)neznalý?
    c)ulhaný?
    Uděláme soutěž? Schválně, která varianta vyhraje?
    Anebo, cožpak není možné takového konkrétního člověka nějak řešit? AFIZ, soudy, dozor…

    Odpovědět

  • Jan Majer

    3 září, 2006

    Bé je správně, řekl bych. A nesoudný + drzý byl ten pán z Kapitolu. Jenže: před dvěma týdny jsem se tady zmiňoval o klientce, které slečna z jedné poradenské firmy doporučovala pomocí podobných argumentů rušení stávajícího portfolia a nahrazení novými produkty. Minulý týden mi volal kamarád a konzultovali se mnou neskutečnou… a já to musím napsat… PRASÁRNU, kterou mu vnucoval poradce ze stejné firmy. Mohl bych ty klienty i konkrétní poradce jmenovat a popsat stejně jako Luboš jejich „poradenství“. Ale nebudu jmenovat ani tu poradenskou firmu, pro kterou dělají. Jen si představte, že bych to udělal. Bylo by to fér vůči jejich kolegům, kteří dělají dobrou práci? Když jsem si přečetl Lubošův komentář, řekl jsem si, že právě v tomhle asi vězí to velké nedorozumění, které vyvolává diskuse na našem webu. Obviňujeme i hájíme firmy. OVB vs. Fincentrum vs. AWD vs. Kapitol vs. Broker Consulting atd. Problém je ale v jednotlivcích. Máme společného nepřítele, ať jsme z té či oné firmy.

  • Jan Lener

    3 září, 2006

    Jo, to máte celkem pravdu, pane Majere. Vůči klientovi je to z velké části o jednotlivcích. Ale mimochodem, pane Majere, co se týče té poradkyně, která doporučovala rušení portfolia, o níž se zmiňujete, před 14 dny jste hlavičku její firmy naprosto naplno prásknul – mělo to 3 písmenka. 🙂
    Nicméně, alibisticky jen říkat, že je to o lidech…vždyť v těch firmách není vůle po nějakých kontrolních mechanismech, nebo po ohodnocování a vyzdvihování kvality, či etiky. Jsou ohodnocovány jiné hodnoty. Vemte to takhle – hlava (vrcholný představitel) struktury nemá odpovědnost za kvalitu poradenství, ale bere z něj peníze – a jsme u jádra problému. V normální firmě, když se něco zkazí, tak padají dvě hlavy – panďulák, co to způsobil a manažer odpovědný za výsledek, ve strukturálním světě ne.

  • Anonym

    3 září, 2006

    A přimlouvám se za to, že ani OVB, ani AWD, ani BC, ni FC si nezaslouží býti dáváno na roveň s Kapitolem.

  • Jan Majer

    3 září, 2006

    Souhlasím, můj předchozí komentář bych sám uměl parádně strhat:-)

  • Jan Majer

    3 září, 2006

    …a k tomu „prásknutí naplno“ – tehdy jsem se ptal, jestli v té firmě skutečně existuje nějaké oddělení, které připravuje doporučení pro poradce v terénu. To je, uznejte (nebo si to znovu přečtěte), jiný případ, než uvedení konkrétního zvěrstva a vyřčení ortelu nad celou firmou.

  • Jan Lener

    3 září, 2006

    Ok, konvergujeme k souhlasnému výsledku. 🙂

  • Petr Šafránek

    4 září, 2006

    Řešit lze konkrétního člověka, nikoliv anonymního „pána z Kapitolu“. Zkušenost ukazuje, že když někoho z takovýchto diskusí vyzvete, aby dodal konkrétní údaje, dělá mrtvého brouka….
    Nedávno jsem zaznamenal na jiném serveru obsáhlou stížnost na zástupce ZFPA od údajné klientky, která se ZFPA podle svého tvrzení uzavřela několik smluv. Autorka vypadala věrohodně, uváděla e-mail a zdánlivě pravé jméno. Bohužel – na e-mail nereagovala a dotyčné jméno mezi klienty ZFPA vůbec nefigurovalo….

  • Luboš

    4 září, 2006

    Jméno toho člověka si dodnes panatuji, ale nebudu ho zde uvádět. Ještě ten den večer jsem poslal na něj stížnost Tomášovi Kučerovi (bývalý školitel Kooperativy) a svému vedení. Tomáš stížnost přeslal dál, dostal jsem i odpověď od nějaké odpovědné pracovnice, ta odopvěď ale nic neřešila, dokonce jsem z ní pochopil, že ten dotyčný choval naprosto správně. Samozřejmě že ten pán byl předem (po svém extempore) upozorněn kdo jsem a byla mu nabídna možnost buď pohovoru s oblastním vedoucím OVB, nebo stížnost na Koop. Zvolil druhou. Honzo (Majere) ty si myslíš že byl neznalej? Já bych teda na základě tý zkušenosti volil odpověď ulhanosti.

  • Jan Lener

    4 září, 2006

    V jste tohoto člověka chtěl rekrutovat?

  • Jan Majer

    4 září, 2006

    No jestli si Luboš myslí, že ten pán věděl, která bije, a jen klienta šikovně manipuloval, tak ho asi chtěl přivést na správnou cestu. Mimochodem, Luboši, vždyť ty sám jsi nejúspěšnějšího člověka ve vaší skupině označoval za agenta Kapitolu. Jestlipak se už kolega napravil? Asi ano, když poukazuješ na tytéž nešvary v Kapitolu.

  • Luboš

    5 září, 2006

    Dlouhou chvíli mi trvalo si vybavit, koho jsi tímto měl na mysli, pak mi došlo na kohopak jsi to mířil. Po pravdě řečeno, vidím ho pouze jednou za čas na hromadnějších akcích… jak nyní skládá finanční porfolio už vůbec netuším, ale tipnul bych si že už prohlédl. Opravdu ale netuším, nejsem jeho řídící pracovník.

  • Jan Majer

    6 září, 2006

    S produkcí šel dramaticky dolů, takže se asi napravil:-)

  • Jan Majer

    28 srpna, 2006

    Milý Luboši, tebe byl centrále čert dlužen. Tak pan Gramlich s panem Gardavským prezentují, jak se všechno mění k lepšímu, komunikace a tak, a ty se tady ptáš čtenářů, co máš dělat, kam máš své zlepšováky směřovat. No přece Přemkovi, Marii, Muchovi nebo přímo panu Gardavskému, jestli na tebe bude mít nervy:-)

    Odpovědět

  • Jan Lener

    28 srpna, 2006

    V některých strukturách ovb dostali od ředitelů vedoucí doporučení, aby nepouštěli nováčky na Investujeme.cz. Žádám proto všechny přispěvovatele, aby se k ovb vyjadřovali s rezervou, striktně věcně, hezky, aby nováčkům ovb byl zpřístupněn alespoň jeden nezávislý objektivní zdroj informací a odborných článků. Sám se pokusím být v zájmu kvality finančního zprostředkování u nás mírnější a diplomatičtější.

    Odpovědět

  • Petr Šafránek

    28 srpna, 2006

    Tomu přece nemůžete ani sám věřit! To si jako myslíte, že „vedoucí“ z OVB půjdou nováčkům domů zablokovat IP adresu investujeme.cz jako se dětem blokují erotické stránky? Nebo jak si v praxi představujete formulaci „nepouštěli nováčky“? Připadá mi, že ve své nenávisti k OVB už ztrácíte veškerou soudnost…..

    Odpovědět

  • Jan Lener

    28 srpna, 2006

    Vážený pane Šafránku, jste člověk, který má u mě nějaké jméno. Mrzí mě tedy, že se zrovna Vy navážíte do mé soudnosti. K mému vyjadřování ohledně ovb. Pouštím ven informace, které se v ovb komunikují zkresleně, nebo nekomunikují. Mám na to i od lidí z ovb kladné reakce, i od bývalých lidí z ovb. Není to tak, že bych osamocen dlouhé dny seděl u klávesnice…probíhají další debaty osobní, nebo po mailech. Evidentně se tak trefuji do míst, která někoho trápí, ale jsou zamlčena. Chci také říct, že si některých lidi v ovb vážím, respektuji je. Vždy mi ovšem principielně vadí jakékoliv zkreslování informací a to jak před klientem, tak před OSVČ ve struktuře. Mimochodem s Martinem Podolákem jsme v zimě řádili na letišti na sněhu a byli rychlejší než polozávodní auta. Čili v osobní rovině to není, opravdu. Pokud se ovšem dotkneme našeho oboru, prosazování určitých principů vidím jako důležité. IP adresy nezablokují. Samozřejmě. Krom jiného se příležitostně věnuji novinářské práci (sport) a v této souvislosti bylo spojení „nepouštěli nováčky“ trošku „jako z bulváru“ připouštím. Každopádně pokud chcete důkaz můžu Vám poslat mail od ředitele, který byl poslán do struktury vedoucím, kterým ten ředitel doporučuje investujeme vynechat a hlavně se nezmiňovat poradcům a také nováčkům o jeho bytí. Divte se, ale nováčkové prostě o investujeme.cz vůbec neví, pokud jim to někdo neřekne. V tom mailu je očerňován investujeme.cz, diskuze na této stránce a má osoba a to tvrdým podlézavým způsobem se špetkou nadřazenosti. Dál o tom sem v tuto chvíli psát nechci. Ale jak jsem již napsal, já nelžu. Tak co Vy na to, pane Šafránku?

    Odpovědět

  • Petr Šafránek

    29 srpna, 2006

    Pane Lenere, dovolil jsem si pouze reagovat na formulaci „nepouštěli nováčky na investujeme.cz“, která mne opravdu pobavila… Nic víc, nic míň. Kdybyste napsal např. „neříkali nováčkům o investujeme.cz“, neměl bych na co reagovat, neboť si dovedu představit, že takovéto krátkozraké pokyny mohou v sítích skutečně kolovat….

    Odpovědět

  • Jan Lener

    29 srpna, 2006

    To beru, pane Šafránku, pokusím se příště vyjadřovat méně skandálně a absolutně správně a přesně.

    Odpovědět

  • Martin Nejedlý

    29 srpna, 2006

    Pane Lenere, docela by mě zajímala formulace toho mailu. Mohl byste mi ho, prosím, poslat? Klidně můžete konkrétní jména vymazat. Díky a zdravím

    Odpovědět

  • Fr. Toman

    28 srpna, 2006

    Vážený p. Šafránku, osobně mohu říct sám za sebe, že se na mě takový jeden nováček obracel, abych mu dal tak informace z druhé strany, tedy nejen rub mince jak to někdy dělá OVB nováčkům, mám na mysli dokonalý brainwashing. Mám na mysli konkrétní případ např. v Lukešovo struktuře, kdy nováčkům např. představují ostatní konkurenční firmy na trhu v podobě AWD, Kapitolu, ZFP či snad Sophia Finance, s tím že jejich opravdoví konkurenti jsou podle jejich slov AWD, ale že by zmínili např. Broker Consulting či dokonce Fincentrum jaksi opomíjejí buď nevědomky nebo (podle mého) názoru účelně. Beru to z pohledu nováčka, nováček nemá dostatek informací, rohoduje se na základě toho co mu řekne jeho modla (vedoucí) a když modla pronese v podobě např. mého díky bohu bývalého šefá již dalším novým nováčkům, že sice někde může mít člověk za svoji práci trochu více peněz (a to je už pokrok, že to dokonce řekne exšef, ps: asi ví proč to říka, aby tak odradil, první nájezdníky na jeho „nové ovečky“), ale na druhou stranu je tu firma, která má kvalitnější poradenství, propracovanější systém atd, což opak bývá pravdou. Když jsem přišel do Fincentra a seznamil se s tím co mi nabídna firma od začatku ať co se týče zázemí, přes anal. oddělení a konče přes finData, tak jsem jen byl mile překvapen, že konkurence (Finct.) i když je jen 5. na trhu dokáže být co konkurenceschopna, ba naopak ještě lepší, ale to myslím Vy dobře víte jako fundovaný člověk. I když často nevím co si mám myslet o Vaší práci, protože Váš životopis neznám, tak ani nevím jestli jste někdy tuto práci dělal.

    Odpovědět

  • Fr. Toman

    28 srpna, 2006

    PS: ještě jsem zapomněl zmínit jak je na jednotlivých odborně zaměřených školeních krmí, že speciálně pro OVB jednotlivé společnosti vyvíjí produkty (viz. např. kooperativa), ale že by zmínili, že tyto „modifikovane“ produkty jsou často někdy pro klienta dražší, to už nezmíní. Ale hlavně, že se to nováčkům honosně podá. PS: vzkaz pro Lukešovo strukturu JSI CHATAŘ NEBO PORADCE 🙂 🙂 🙂

    Odpovědět

  • Jan Lener

    28 srpna, 2006

    Nic proti nikomu. Ale co dělá kvalitativní lídr Sophia Finance mezi Kapitolem a AWD, nebo dokonce ZFP opravdu nechápu. Může mi to někdo vysvětlit?

    Odpovědět

  • Luboš

    3 září, 2006

    No úžasný, Ty aby sis polívčičku nepřihřál… To víš, že i na tyhle místa občas svý nápady směřuju…

    Odpovědět

  • Pavel Hulák

    29 srpna, 2006

    Vážený pane Podoláku, vím, že máte s neúnavným správcem tohoto webu dobré vztahy, tak se budu snažit být co nejkorektnější. Nespojujte prosím naši značku s něčím, co se nazývá AWD, Broker Consulting a vlastně ani s tou Vaší x-tou z oblíbených třípísmenkových. Stavíme firmu trochu jinak (to jen eufemicky), ve skutečnosti hodně odlišně a díky vybudování webu http://www.fincentrum.cz, projektům jako Banka roku či Zaměstnavatel roku se cítíme být opravdu (opět eufemicky) „trochu“ někde jinde. A chápeme, že to budí rozruch. Tak zpátky k těm odborným tématům, po kterých Honza Majer v diskusi tak marně volá:-)

    Odpovědět

  • Petr Šafránek

    30 srpna, 2006

    Vážený pane Huláku, Vaše tzv. zaměstnanecké výhody jsou stejný stroj na provize jako používají v jiných obalech Vámi kritizované firmy. Meziprovize u Vás fungují též, pouze máte menší počet přerozdělovacích úrovní…. Tak o co Vám jde?

    Odpovědět

  • Jan Majer

    30 srpna, 2006

    Reakce na komentář Pavla Huláka – Pavle, Fincentrum není jinde než konkurence. Relevantní je srovnávání divize Osobní finance, kde má Fincentrum dobře našlápnuto, ale v podstatě jako firma teprve začíná. Jinde je jistě divize zaměstnaneckých výhod, ale to je jiný job. Úplně jinde je Banka roku a Zaměstnavatel roku (ty jsou ale tak jinde, že nevím, proč je v té souvislosti zmiňuješ). A také web Fincentrum.cz je jinde – doslova, patří už někomu jinému.

    Odpovědět

  • Pavel Hulák

    30 srpna, 2006

    Shrnul jsem jen, na čem jsme se podíleli a co nám tvoří dobré jméno, o které se tady leckdo otírá. Zároveň bych „Reakci na příspěvek Pavla Huláka“ navrhoval správci webu vymazat (jako v jiných diskusích) coby informačně nehodnotný:-)

    Odpovědět

  • Jan Majer

    29 srpna, 2006

    Přestřelky mezi poradci OVB a jejich bývalými kolegy jsou možná rok od roku sofistikovanější, den ode dne odvážnější, ale v každém případě začínají být otravné. Na vlastní kůži jsem si zkusil oba dresy. O co víc člověk kopal za OVB, o to důsledněji pak poukazuje na nepravosti a hlouposti, které ho odtud donutily odejít. Po čase dojdete k závěru, že už to není vaše věc.

    Odpovědět

  • Jan Lener

    29 srpna, 2006

    🙂 Pokud se Vaši inzerenti, pane Majere, vyrovnají s poklesem čtenosti, navrhuji zkusit obrátit poměr odborných a filosofických diskuzí. Již včera jsme s kolegy řešili, že se dostáváme někam, kde nechceme být. Opakuji svou včerejší větu: Žádám proto všechny přispěvovatele, aby se k ovb vyjadřovali s rezervou, striktně věcně, hezky. Sám se pokusím být v zájmu kvality finančního zprostředkování u nás mírnější a diplomatičtější.

    Odpovědět

  • Jan Majer

    29 srpna, 2006

    Ty bouřlivé diskuse by nám chyběly, to máte recht… K odborným tématům se moc nediskutuje. Leda že by odborný článek napsal člověk z OVB, to by mohlo nějaké komentáře vyprovokovat. Ale když je řeč o odbornosti – nemyslím si, že by OVB poskytovala horší poradenství či zprostředkování než ostatní srovnatelné firmy. Interní „chyby v matrixu“ oslabují jen tu firmu, nás se opravdu netýkají.

    Odpovědět

  • Angel Bratovanov

    3 září, 2006

    Odpovědět

  • Angel Bratovanov

    3 září, 2006

    nejak to uteklo 🙂
    ne maji poradci s fincentra pravdu jsme nuly nic neumime a ti nejlepsi odesli k vam. tady ´vam nabizim porovnani meho poradenstvi s vasim pojistnym analytykem panem Šidlem 🙂 http://www.investujeme.cz/?object=toptema&sid=121&sekce=0060

    Odpovědět

  • Jan Majer

    3 září, 2006

    Nějak nevím, na co reagujete, pane Bratovanove. a) o kvalitě poradenství kolegů z OVB se zde vyjadřuji neutrálně (myslel jsem, že dokonce pozitivně – viz předchozí nit komentářů) … b) oslovujete někoho z Fincentra – koho máte na mysli? Tady jste vedle.

    Odpovědět

  • Angel Bratovanov

    5 září, 2006

    to tak ynebylo myšleno na vás osobně. jen že všude čtu a psolouchám jak je FC nejlepší a OVB za zenitem a pak ču pár článku od vašeho analytika, který předpokládám má na starost výběr partnerů, minimálně z oblastí pojištění a zjišťuji, že na tom nebudeme (OVB) tak zle. 🙂 Já vždy tvrdím, že je to o lidech a ne o firmách 🙂 doufám, že jsem na všechyn otázky tímto odpověděl.

    Odpovědět

  • Zachrdla - TriMan

    5 září, 2006

    Tou větou „je to o lidech, ne o firmách“ jste otevřel poměrně zásadní problematiku. Poskytujete poradenství jako fyzická osoba Bratovanov a nebo jako poradce společnosti OVB? Jak to prezentujete klientům, jde o Vaše osobní rady a nebo rady OVB? Kdo, v případě chybného poradenství, nese odpovědnost?
    Doufám, že to nevezmete jako útok na sebe či na OVB, takto to v žádném případě myšleno není. Tato problematika se dotýká obecně všech poradenských firem. Odpovědnost za poradenství je to nejzásadnější, co bychom si měli ujasnit a co bychom měli do budoucna jednoznačně vyřešit.

    Odpovědět

  • Jan Lener

    5 září, 2006

    Přesně tak. Když fotbalisté prohrajou na mistrovství světa, nemůže Karel Brückner přijít s tím, že jsme sice hráli špatně, ale Nedvěd a Rosický hráli dobře a to je důležité. Úsměvné, že? Pokud firma jednoznačně nedeklaruje, že se odpovědnosti za své poradce vzdává, pak je prostě lidmi vnímána jako celek. Copak je možné tuto otázku hodit za hlavu s tím, že je to přeci o lidech? Pokud budete mít právnickou kancelář o 15 právnících a jeden bude kupit chybu za chybou, rychle si bude muset hledat nový flek. Mimochodem dle mých zkušeností to funguje prý tak, že poradce je zodpovědný za poradenství, ale klientský kmen je té společnosti. 🙂

    Odpovědět

  • angel bratovanov

    2 října, 2006

    V první řadě vystupuji z asebe, a myslím, že 90% mých klientů vám neodpoví, ani že zatsupují OVB. sice to mají na mé vizitce, ale není to pro ně nijak podstatné…

    Odpovědět

  • Pepa

    2 září, 2006

    Herlag,Herlag, Herlag, Herlag,Herlag, Herlag,Herlag,Herlag, Herlag, Herlag,Herlag, Herlag,Herlag,Herlag, Herlag, Herlag,Herlag, Herlag,Herlag,Herlag, Herlag, Herlag,Herlag, Herlag,

    Odpovědět

  • Anonym

    3 září, 2006

    Na vysvětlenou – Pepa sem napsal asi 30 x za sebou „Herlag“, nic víc. Takovéto projevy „inteligence“ budeme opravdu nekompromisně mazat, aby jejich autory přestalo bavit diskuse zde „zahumusovávat“.

    Odpovědět

  • čtenář

    5 září, 2006

    Bylo by důslednější ještě vymazat i těch cca 300 vkladatelů podvedených OVB tzv. zn. Helvag.

    Odpovědět

  • také čtenář

    5 září, 2006

    Co tím chtěl básník říct?

    Odpovědět

  • čtenář

    5 září, 2006

    Bísník chce říci pouze to, že finanční poradenství a péče o klienty byla vskutku na odpovídající úrovni, když OVB po uplynutí 7 let od zahájení prodeje produktu zn. Helvag zahájilo prověřování právního postavení Spolku Helvag a jeho majetkových poměrů. Básník dále doplňuje, že evropská jednička na trhu / přes písemné a ústní proklamace o monitorování situace v helvagu / nebyla schopna v l. 2002-2005 zjistit, že Helvag byl již v r. 2002 zrušen s likvidací a v lednu r. 2005 byl prohlášen na jeho majetek konkurz. Básník ještě podotýká, že již od r. 2002 bylo známo, že proti představitelům skupiny Helvag je vedeno vyšetřování pro zločinné spolčení, podvody s kapitálovými vkladu zpronevěru a další skutky a neučinilo nic, co by zabránilo vytunelování majektu Helvagu. To chtěl básník říci.

    Odpovědět

  • Luboš

    5 září, 2006

    Básníku, Vaše báseň nepěje pravdu… Jsem v OVB už téměř pozici rašeliny a tak Vám tímto sděluji, že už v koncem roku 2001 nám bylo mými řediteli sděleno, že máme okamžitě přestat nabízet Helvag (stejně ho v tý době nikdo z nás už nenabízel, protože tehdy se naše portfolio rozrostlo o další dva kvalitní smluvní partnery z investiční oblasti).
    Tohle mimochodem Vám snad může potvrdilt i šéfredaktor těhle stránek, nemýlím-li se tak někdy koncem roku 2001 v OVB začínal, že Honzo?

    Odpovědět

  • Básník

    6 září, 2006

    Ale pane Luboši, Vy hovoříte o něčem jiném. Je mi jedno, kdy OVB vydala pokyn produkt dále nenabízet ( pro úplnost, když nedorazily pro OVB peníze-provize ze Švýcarska, neboť vlastní provize jsou u OVB na prvním místě ). Já hovořím o tom, že zájem OVB o tzv. své klienty končí v okamžiku, kdy OVB za zprostředkování dostane zaplaceno. Klient OVB v podstatě nezajímá, klient je pouze zdrojem jeho příjmů. Po vyřazení tzv. Helvagu z nabídky OVB o skutečné situaci v helvagu pouze mlčela, v lepším případě mlžila a horším lhala. Všichni vkladatelé do Helvagu skutečně oceňují profesionální přístup OVB při prověřování svých produktů / údajné zahraniční korespondeční a advokátní kanceláře / pouze OVB unikla bohatá kriminální minulost některých představitelů Helvagu, taktéž uniklo, kdo a jak se vklady naložil-ukradl a co bylo s Helvagem v l. 2002 – 2005. Třešničkou na dortu je snaha OVB přenést svou odpovědnost za Helvag na bývalou prodejní síť. Z Vaší prezentace a chvalozpěvů, jak jste dobří a úspěšní je mi špatně a jde o výsměch všem těm nešťastníkům, kteří díky OVB přišli minimálně o 200.000,- Kč, řada z nich o přátele, rodinu a také zdraví.

    Odpovědět

  • přihlížející

    6 září, 2006

    Na těchto stránkách se má OVB chválit a nikoliv kritizovat, pokud zazní kritika můžete být příteli vymazán, pozor na to !!

    Odpovědět

  • Jan Majer

    6 září, 2006

    No tak to vidíte. Kolegové z OVB se tady cítí napadáni, a vy nám pane zase vyčiníte za pravý opak. Díky za názorný příklad objektivity investujeme.cz:-)
    Jinak níže uvedený komentář vymazal kolega Šafránek, pověřený „moderováním“ diskuse. Naprosto s výmazem souhlasím – kdosi rozesel po našem webu nesmyslné výkřiky do tmy. Kazí to úroveň diskuse, to jistě chápete.

    Odpovědět

  • Novák

    8 září, 2006

    Vážený pa Majer, souhlasím s tím, že 30x napsat slovo a ještě zkomolené je projevem poněkud zvláštním. Projev je však vymazán a nikomu nezpůsobil škodu. Na druhou stranu projev-jednání OVB vůči bývalým dealerům a vkladatelům není zvláštní, je podlé, nemorální a nepochopitelné. Od pokynu centrály OVB ze dne 27.9.2001 o stáhnutí produktu Helvag odeslala Doležalová poškozeným vkladatelům do r. 2005 celkem 4 dopisy /heroický výkon, hodný obdivu/, z nichž např. dopis ze dne 15.8.2002 obsahuje perlu: věříme, že budete moci ocenit podporu OVB a její snahu o hájení práv investorů. Tu tedy všichni oceňujeme. Snad by mohli zde čtoucí pánové z evropské jedničky OVB říci, v čem spočívala tato podpora a snaha OVB a jaký byl její konkrétní výsledek. Třeba jsem něco přehlédl a tedy neocenil. Snad by nám OVB, ten evropský gigant, který pracuje s nejcenějším, kterým je důvěra klienta, také mohla vysvětlit, proč škoda vznikla, když všechny produkty OVB jsou pečlivě prověřovány a proč nebylo hrozící škodě ve Švýcarsku a Lucembrsku zabráněno. Asi to bude tím, že podnikání není pouze o zářivých úsměvech, naučených frázích, slušivých oblečcích, sebechvále a falešném, avšak o to silnějším sebevědomí, jaká jsem jednička, ale také o skutečných profesních schopnostech, solidnosti, profesionalitě a určitých morálních vlastnostech. Co Vy na to pánové.

    Odpovědět

  • Jan Majer

    8 září, 2006

    Pane Nováku, souhlasím, že Helvag byl průšvih, se kterým se OVB bude muset nějak popasovat.

    Odpovědět

  • Novák

    12 září, 2006

    S Helvagem se OVB už popasovává více než 4 roky, Výsledkem této snahy je zaryté mlčení a úporné přenášení vlastní odpovědnosti na své, také OVB podvedené, spolupracovníky. Pokud by další mimořádný produkt OVB zkrachoval, nepřeji nadšencům OVB stejnou zkušenost, jakou zažívají Ti, co Helvag se stejnou jiskrou v oku jako současní dealeři OVB ( abych se nedotkl – finanční poradci ) nabízeli.

    Odpovědět

  • Harpagon

    19 září, 2006

    Výsledkek je pro OVB zcela uspokojivý: uplynutí 4 leté promlčecí lhůty podle obchodního zákoníku. Tím pádem se OVB s ničím, mít méně s poškozenými klienty, nebude popasovávat. To musí být p. Majerovi zcela jasné.

    Odpovědět

  • Petr Šafránek

    6 září, 2006

    Maže se velmi výjimečně – v tomto případě se „diskusní“ příspěvek skládal z 30x napsaného slova „Herlag“. Snad každý soudný člověk uzná, že to není názor, ale projev šílenství….

    Odpovědět

  • Jan Lener

    6 září, 2006

    Co takhle se podepsat?

    Odpovědět

  • OVB

    8 září, 2006

    příslib G.G.: A předesílám, že si hodně rozmyslíme, koho vezmeme zpět!
    reakce : Myslím, že o tom, po těch zkušenostech s Helvagem, ani nebudete muset rozmýšlet, nebude nad kým.

    Odpovědět

  • OVB

    19 září, 2006

    G.Gramlich „A navíc ještě namátkou vybíráme klienty a testujeme jejich spokojenost“.
    Dotaz : Pane Gramlichu, nemůžete také vybrat a testovat některé klienty investující do Helvagu / databázi máte k dispozici / a jejich názor poté zveřejnit ? Možná by na těchto stránkách mohli svůj názor – spokojenost s OVB vyslovit investoři do helvagu, kterých je stovky, spíše tisíce. Ta zkušenost s Vámi a Vaším OVB je k nezaplacení a jistě Vám za ní rádi poděkuji.

    Odpovědět

  • Jan Majer

    19 září, 2006

    To je trochu krkolomné, nemyslíte? Nespokojení klienti přece mají na těchto stránkách prostor k vyjádření… Mám k tomu jeden postřeh – dost lidí, kteří investovali do Helvagu, jsou dál klienty OVB. Věřte nevěřte, mohu jmenovat. Dál investují do fondů, financují přes OVB bydlení apod. Je to v těch případech, kde vztah poradce – klient dlouhodobě funguje, jak má. Může vás poškodit doktor, advokát, daňový poradce. Něco opomenou, něco nevědí, něco přehlídnou… Poradci, kteří zprostředkovali Helvag, něco nevěděli a byli Helvagem poškozeni stejně jako jejich klienti (mnohdy v důsledku ještě víc). Pokud se k tomu chybující dodavatel služby postaví férově (omluví se, komunikuje s klientem), pak je šance, že spolupráce s může dál fungovat. Možná také proto není tolik slyšet poškozené klienty.

    Odpovědět

  • Jan Lener

    19 září, 2006

    Tady bych podpořil názor pana Majera a přiklonil se na stranu poradců z OVB. Možná pro někoho překvapivě. Skutečně jsou klienti (spokojení), kteří dále spolupracují se svými poradci z ovb, kteří jim doporučili Helvag. Ono totiž pokud do toho „produktu!“ šlo třeba 10-15%, tak to na jejich investici celkovou mělo podobný dopad jako větší akciová korekce, což investor přežije i s poradcem. Pokud tam měl někdo všechno…konkrétní případy neznám. Tento příspěvek nijak nevyjadřuje můj názor na nositele odpovědnosti v kauze Helvag a nebagatelizuje dopad na poškozené klienty.

    Odpovědět

  • OVB

    25 září, 2006

    Vážený pane Majer, není to krkolomné. Nespokojení klienti se na těchto stránkách nevyjadřují, neboť v mnoha případech o těchto stránkách ani nevědí.Souhlasím s tím, že řada tzv. poradců, i když o jejich eruditě lze s úspěchem pochybovat, přišla také o své finance a jsou také poškozenými. Pouze se v případě Helvag pozastavuji nad přístupem nikoliv těchto poradců, ale vedení OVB, kterou nelze označit jinak, než arogantní a bezcharakterní jedince, kteří pouze zneužívají důvěru lidí, včetně vlastních spolupracovníků, ke svému prospěchu. Dále se pozastavuji nad tím, že ještě někdo může vystupovat pod hlavičkou OVB, když již dnes přesně ví, že pokud dojde u těch OVB pečlivě prověřených a skvělých produktů k problému, tak veškerou odpovědnost bude OVB přenášet opět na svou prodejní síť. OVB je partner pro život skutečně mimořádný a mít takový gigant za sebou, nebojím se ničeho a nikoho. Jinak na okraj, neslyšel jsem ze strany vedení OVB žádnou omluvu za Helvag a ani náznak snahy o nápravu škod, která vkladatelům vznikla. Pouze stále zaznamenávám, jaká je jednička na trhu, co všechno skvěle dělá, co se daří a jak roste její síla. Slabším povahám je z toho špatně.

    Odpovědět

  • Jan Majer

    25 září, 2006

    Škoda, že se nepodepíšete. Píšete pěkně a má to hlavu i patu. Líp by se mi s vámi diskutovalo. Píšete, že pokud dojde k problému, odpovědnost ponese prodejce. Správně. Důležité je, že dnes už tohle obchodní zástupci vědí. Žádná finančně-poradenská firma na trhu nepřevezme v tomto směru za poradce odpovědnost. Smiřte se s tím, že kolos OVB tady je a bude. Pokud vám jde o blaho národa, držte té firmě palce, aby se jí podařilo zrealizovat plánované změny.

    Odpovědět

  • Jan Lener

    25 září, 2006

    Cha Cha Cha. Dlouho jsem se takhle nesmál! Ale ono to asi nemělo znít ironicky, že? 🙁

    Odpovědět

  • Jan Majer

    25 září, 2006

    No, on tam pro ironii nikde není prostor:-)

    Odpovědět

  • OVB

    26 září, 2006

    Vážený pane Lener, jsem skutečně rád, že jsem Vás tak pobavil, až jste se po dlouhé době pěkně od srdce zasmál. Úplně před sebou vidím smějicí se vedení OVB a některé jeho další tzv. poradce, když společně s Helvagem okradli vkladatele o cca 500. 000.000,- Kč /to je legrace, když lidi přišli o své peníze/, ze kterých připadla OVB zajímavá částka. Znám řadu bývalých tzv. poradců OVB, kteří se upřímně snažili svým klientů pomoci / to určitě nebyl Váš případ / a obstarávali informace o Helvagu, kde se dalo. Nemusím připomínat, že vedení OVB jakékoliv dotazy svých spolupracovníků, natož vkladatelů, k Helvagu odmítalo a pod sankcí zakázalo o Helvagu hovořit. Vám pane Lener pouze připomenu, že i v podnikatelském prostředí by měla, mimo jiné, vládnout obyčejná lidská slušnost, poctivost a také určitá pokora, když už se něco nepovede. To jsou však pojmy pro Vás /a některé další skvělé odborníky z OVB/ zcela neznámé.

    Odpovědět

  • Zachrdla

    26 září, 2006

    Nejste tak zábavný, jak se domníváte :-). Pana Lenera rozesmál pan Majer, nikoli Vy. Jinak bych ještě dodal stejně jako pan Majer: Škoda, že se nepodepíšete, to co říkáte má hlavu a patu.

    Odpovědět

  • Anonym

    26 září, 2006

    Ano skutečně mě pobavil pan Majer, takhle holt vznikají nedorozumění. Nevím však z čeho jste usoudil, že „to nebyl můj případ“. Tady mi to úplně uniká. Z čeho jste to vzal. Naše názory na kauzu Helvag jsou poměrně podobné. Zajímavé je však Vaše tvrzení, že „pod sankcí zakázalo“, máte důkaz, komu, kdo, výše sankce, to byb bylo hodně ostré, pokud je to pravda. Když se ovšem nepodepisujete ztrácí Vaše příspěvky hodnotu a důvěryhodnost. Měl jsem vždy dojem, že právě etika je mou konkurenční výhodou a doménou. Z Vašeho příspěvku to nemusí vyplývat, ale zdánlivě ano, proto uvádím, že nejsem z ovb. Nepletete si mě s někým?

    Odpovědět

  • Jan Lener

    26 září, 2006

    Pardon, zapomněl jsem se podepsat.

    Odpovědět

  • OVB

    27 září, 2006

    Vážený pane Lener, omlouvám se Vám, pokud jsem nedopatřením spojoval Vaši osobu s OVB a přisuzoval Vám jednání někoho jiného. K Vašemu dotazu…..
    dealeři OVB, kteří si dovolili o exkluzivní zn. Helvag zapochybovat již v r. 2001 obdrželi dopis od právničky Doležalové s přátelským upozorněním, cituji : jako spolupracovníka OVB Vás žádám, aby veškeré kroky ve vztahu k investorům byly činěny jednak s ohledem na ochranu jejich práv, ale i s ohledem na zachování dobrého jména a ochranu zájmů OVB…. Očekávám proto Váš profesionální přístup a žádám, aby veškeré kroky byly předběžně konzultovány s centrálou OVB Allfinanz , spol. s r.o. Jinými slovy, dealeři mlčte a pokud chcete něco říci, tak až po předchozím souhlasu centrály OVB. Co se týče anonymity, zatím je nutná, Helvag ještě pro OVB neskončil a zcela jistě zatím neskončí. Víte pane Lener třeba to, že vklady do švýcarska vůbec nešly na účet Spolku a Spolek ve Švýcarsku nesmí být založen z důvodu hospodářského prospěchu ?. Je známo, že Spolek, akciovka a správce majetku Spolku měli stejnou adresu Kolinplatz 1, jedná kancelář, tři židle, 3 lidé a představení začalo. Ovšam takovou maličkost experti OVB a její korespondeční ( do dneška nevím co to je korespondenční kancelář ) a advokátní kanceláře nezaregistrovaly. Experti OVB dále jaksi /možná úmyslně/ přehlédli, že Dr. Graf, klíčová postava Helvagu opustil brány věznice / pro podvody / v r. 1998, tedy v době, kdy OVB produkt pečlivě prověřovalo a Klefisch byl odsouzen v r. 1999, tedy v době, kdy naplno probíhal lov OVB na exkluzivní produkt Helvag. Vrcholným kouskem profesionality OVB je sdělení právničky Doležalové, že s odstupem několika let po ukončení nabídky Helvagu začala OVB zkoumat právní pojem Spolku a jaký majetek vlastní. Po těchto zkušenostech je má důvěra nejen v OVB, ale celý zprostředkovatelsko-finanční trh bezmezná.

    Odpovědět

  • Jan Rettich

    27 září, 2006

    Příspěvek se mi velice libí, ale mám zásadní prosbu. Vždy když vidím oslovení typu „Vážený pane Lener“ vstávají mi všechny chlupy na těle.
    Stejně jako pří oslovení neříkáme Vážený pane Jan, nebo pane Honza nepoužíváme oslovení pane Lener, ale pane Lenere.
    Potom Vaše příspěvky budou téměř perfektní.
    Díky moc a pěkný večer

    Odpovědět

  • Jan Lener

    28 září, 2006

    Reaguji na příspěvek od OVB, anonymního pisatele (možná samotný pan Gramlich
    :-)))))) ), omluva přijata, takové věci se stávají, člověk se přehlídne. Vaší reakci bych chápal, pokud by můj příspěvek byl psán Vám. OK. Záležitosti, o kterých se zmiňujete jsou poměrně zásadní. Jediné, co nevím je, zda jste důvěryhodný zdroj a v tuto chvíli nevím, kde si tyto informace ověřit. Myslím, že nejsem sám. Dopisům od centrály se nedivím (tomu, že byly poslány 🙂 ), Chápu, že jste ztratil důvěru v OVB, ale celý zprostředkovatelský trh si ztrátu důvěry ani u nás nezaslouží. V tak špatném stavu není. Co myslíte.

    Odpovědět

  • OVB

    2 října, 2006

    Vážený pane Lenere, zde uvedené informace lze ověřit z písemných materiálů, kterými OVB vybavila dealerskou siť po prodej poduktu Helvag, řada informací o kriminální minulosti bankéřů z Helvagu byly zveřejněna již v r. 2002 na zahraničních net. stránkách, konkr. novinář Poletti odkryl minulost Dr. Grafa a Kelfische. K zamyšlení je také skutečnost, že sám Helvag založil v r. 1997 v ČR společnost Helvag s.r.o. se sídlem v Jesenici u Prahy, společníkem a jednatelem byl náš známý Klefisch.Nabízí se otázka proč akvizici báječného a mimořádného produktu nezajistila sama tato Helvag s.r.o.. Odpověď je prostá: pokud by produkt Helvag na trhu nabízela zcela neznámá s.r.o., určitě by produkt na trhu neuspěl. Proto musela akvizici produktu Helvag převzít evropská jednička OVB a byla za to odpovídajícím způsobem zaplacena. Evropská jednička nabídku Helvagu vyšperkovala tvrzeními o jeho jedinečnosti, prověřeními atd. Pokud by evropská jednička četla alespoň Stanovy Spolku / nebo je četla a o závažných vadách taktně pomlčela, vždyť provize byly zak lákavé /, tak by se musela pozastavit nad zcela nepochopitelnými podmínkami Spolku a dalších ujednáních mezi Spolkem a akciovkou Helvag. Hitem Stanov je např. ujednání, dle kterého je valná hromada Spolku usnášeníschopná, pokud jsou přítomni alespoň 3, slovy: tři členové Spolku. Tři lidé nad kávou mohli rozhodnout o nakládání se stamilionovými vklady a o svých odměnách /a také rozhodli, vklady jsou pryč/, to nemluvím o dalších perlách. Evropský gigant, jehož mateřským jazykem je jazyk německý dokonce i špatně překládal německý originál do jazyka českého, když výraz rechtsanwalt překládá jako notář, /ale zase to pěkně zní /, některé odst. zcela chybí a pod.. Od r. 2004 OVB překládá německé rozsudky do jazyka českého, do dnešního dne se to jedničce nepovedlo, chápu to, je to mimořádně složité a rozsáhlé. Zkrátka profesionální přístup OVB ve všech oblastech a za všech okolností.

  • Jan Lener

    2 října, 2006

    Jo jo. Mimochodem v branži se proslýchá, že za protlačením produktu stojí LD Žemlička…Nicméně podotýkám, že se jedná o spekulaci…jak jsem koupil, tak prodávám…

  • Gottlieb

    1 října, 2006

    Do společnosti OVB jsem nakrátko vstoupil v r.1995. Jednou s podmínek bylo, že musím jako tzv. zápisné uzavřít 3 pojistné smlouvy, které si však na postup (včetně provize) přivlastnil nadřízený (Mostecko). Po obdržení smlouvy s podmínkami jsem zjistil, že takové praktiky jsou výslovně zakázány. Sepsal jsem stížnost osobně na Centrálu p. Gramlichovi, ale samozřejmě zůstala bez odpovědi a neřešena. Tuto společnost jsem okamžitě opustil.Ještě řadu měsíců mi chodily provizní výpisy, jak naskakovaly provize za mnou sjednané produkty, ale peníze na můj účet nikdy nedorazily. V jednom z rozhovorů zástupce OVB zmiňuje, že provize mají poradci i po skončení spolupráce…. V mém případě to rozhodně nfungovalo. Tato skušenost, spolu s ječtě negativnější zkušeností s firmou Makler service Bohemia, kde se ke mně nedostávaly provize ani běhen aktivní spolupráce, ve mně natrvalo zakořenily nechuť pracovat pro jakoukoli makléřskou firmu, kde je základem multilevel-marketing. Navíc některé jejich praktiky by byly hodnotným podmětem pro Antimonopolní úřad.

    Odpovědět

  • OVB

    3 října, 2006

    Vážený pane, budiž Vám útěchou, ač jste svůj profesní život déle nespojil s OVB, že jste nepřišel nejen o své peníze, ale i Vaše známé a přátele, kterým by jste skvělý produkt Helvag v r. 1997 určitě doporučil. Jak z Vašeho příspěvku vidmo, pan Gramlich svůj svérazný přístup vůči okolí nastavil již minimálně od r. 1995, když zásadně s nikým nekomunikuje a není zde žádná jeho vůle cokoliv řešit. Provize o kterých se zmiňujete zřejmě naskakovaly někde jinde, on takový golf, reprezantativní sídlo, zahraniční prezentace a další akce něco stojí a někdo to musel zaplatit.

    Odpovědět

  • Jan Majer

    3 října, 2006

    Prosím, nevkládajte do diskusí na tomto webu anonymní komentáře. Redakce už nebude anonymitu tolerovat.

    Odpovědět

  • Gottlieb

    4 října, 2006

    Odpovědět

  • Gottlieb

    4 října, 2006

    Omlouvám se za překlepy, četl jsem to po sobě až dnes /skušenost nahrazuji zkušeností/, aby mě někdo nepovažoval za nevzdělance.Děkuji.

    Odpovědět

  • Adamec

    18 ledna, 2007

    Pro poškozené činností OVB sděluji, že bylo koncem minulého roku založeno občanské sdružení poškozených tzv.zn. Helvag s názvem Investoři Helvag. Sdružení připravuje celou řadu kroků, které povedou k objasnění pozadí podvodu zn. Helvag a zprostředkovatele OVB, taktéž je připravováno zřízení vlastních http://www.stránek, kam bude možné zasílat připomínky k produktu Helvag a přístupu OVB k tomuto problému.
    Dotazy k této záležitosti je možné zasílat na e-mail sdružení : helvag@volny.cz. Děkuji provozovateli tohoto webu za možnost zveřejnění této zprávy.
    Adamec Jiří, sdružení Helvag

    Odpovědět

  • člen sdružení

    25 ledna, 2007

    Vloudila se chyba, i to se stává, adresa správně zní : helvag@seznam.cz
    Děkuji.

    Odpovědět

  • Gábina

    4 července, 2008

    Vážení, dodám pro všechny jen upozornění. Pokud Vám nějaký poradce OVB doporučí nějaké pojištění, informujte se o podmínkách přímo u té které pojišťovny. Mám negativní zkušenost. Neučinila jsem to a jsem tam za 9.tisíc. Poradkyně OVB mne informovala špatně, vlastně lživě. Dávejte si proto pozor, ať také nenaletíte. Gábina

    Odpovědět

  • Hrachovec

    18 prosince, 2011

    každý člověk by si měl vše přečíst než něco podepíše..

    Odpovědět