Pátek 27. listopadu. Svátek má Xenie.

Michal Bureš: Kvůli podrazu od klienta jsem chtěl s poradenstvím skončit

Michal Bureš pracuje ve finančně poradenské společnosti Fincentrum osm let. Se svým bratrem Davidem tvoří unikátní dvojici. Navzájem si pomáhají, a když je problém, oba ví, s kým si například o nepříjemných klientech popovídat a jak situaci řešit. Jak tedy Michal Bureš jedná se svými klienty a co je tajemstvím jeho úspěchu?

Jak mluvíte se svými klienty o finančních produktech?

Vždy otevřeně, nic nezatajuji, vše se jim snažím vysvětlit. Důležité je pochopit základ a rozumět jejich záměru. Raději jim vše vysvětlím i několikrát, dokud si nejsem jistý, že klient všemu opravdu rozumí. Bohužel ne vždy se to povede. Takové případy potom řeším alternativně.

A na co tedy upozorňujete při sjednávání finančních produktů? 

 Je potřeba mít z úvěrů velký respekt a vše dobře promyslet. Dále vždy klienty upozorňuji na to, že úroková sazba je pouze jeden z faktorů, který o hypotéce něco říká, ale není to ten hlavní ukazatel. To si řada klientů vůbec neuvědomuje. Snažím se je vždy upozornit na to, čeho si normálně nevšimnou, kolik je co stojí a co je čeká.

Hodně apeluji na zdravý rozum a také na to, aby si dali velký pozor na reklamy, jedná se často pouze o KLAM. Bohužel to klient často pochopí až s odstupem času. Často upozorňuji a kladu důraz na správné nastavení hypotéky a její začlenění do osobních financí. Pokud se hypotéka špatně nastaví, stojí to klienta potom mnoho zbytečných peněz nejenom v rámci hypotéky, ale i v rámci zbytečně ušlých budoucích kapitálových rezerv.

Člověk z takového setkání musí mít s prominutím hlavu jak pátrací balon?

Ano, to určitě. Jedná se o hodně informací ale je potřeba si uvědomit, že si nekupuji rohlík za pár korun, ale nemovitost za miliony korun. S klienty mám vždy dohodu, že pokud jim není něco jasné, tak to musí říci. Mohou mi kdykoliv zavolat, napsat nebo se raději znovu několikrát sejdeme a vše znovu probereme. Vždy se vcítím do situace, kdy bych třeba já měl jít kupovat nový notebook… také si musím nechat poradit a občas mi některé věci nejsou dlouho jasné.

Určitě ale máte zkušenosti i s nepříjemnými klienty. Máte nějaký konkrétní příklad?

Já jsem velice spokojený a za těch mnoho let této práce si vzpomínám a vybavuji naštěstí pouze na případ jednoho klienta a to hned na počátku mé činnosti. Klienta jsem zachránil před zabavením nemovitosti, před finančním úpadkem, vytáhl jsem ho tzv. z bláta. Když mu potom otrnulo, tak mě podrazil. Potom jsem pochopil, proč byl tam, odkud jsem mu pomohl. Je to klient, jehož případ si asi budu pamatovat ještě dlouho.

Tehdy jsem byl ještě hodně mladý a nezkušený, takové jednání mě zklamalo natolik, že jsem chtěl z tohoto oboru odejít. Můj bratr mi to vysvětlil z jiného úhlu pohledu, já jsem dal opět na jeho rady a naštěstí jsem to neudělal. Až s odstupem času jsem si uvědomil, že tato situace pro mě vlastně byla cennou zkušeností. Dnes se tomu směji a vždy si s nadhledem říkám, pokud někdo nestojí o mé zkušenosti a o mou práci, je to pouze jeho chyba, ne můj problém.

Kdo je Michal Bureš?

Michal Bureš pracuje ve společnosti Fincentrum od roku 2007 a od roku 2010 zastává nejvyšší poradenskou pozici exkluzivní poradce. V oboru finančního poradenství pracuje od roku 2000, nejdříve jako asistent svého bratra při studiu na vysoké škole a od roku 2003 jako samostatný hypoteční konzultant. Od roku 2005 se každým rokem umisťoval na prvních místech v realizovaných obchodech v rámci Hypoteční banky (dříve ČMHB), což plynule přešlo i do Fincentra. Vystudoval Vysokou školu oboru Technologická zařízení staveb na ČZU Praha. Michal Bureš je ženatý, má dvě dcery a mezi jeho zájmy patří cestování, sport, závody na horských kolech, dobré jídlo a hlavně jeho rodina.

V minulém roce prodal nejvíce hypoték za společnost Fincetrum. Celkem jich bylo 63, a to v hodnotě 173 milionů korun. Průměrná prodaná hypotéka byla zhruba ve výši 2,74 milionu korun.

8 komentářů: “Michal Bureš: Kvůli podrazu od klienta jsem chtěl s poradenstvím skončit”

  1. cml11 napsal:

    Nějak mi chybí podstata článku. Tedy konkrétní příběh toho, jak byl na panu Burešovi spáchán „podraz od klienta“. Zatím jsem četl jen o podrazech ze strany „poradců“. Doufal jsem, že si čtivo obohatím příběhem z opačné strany barikády. Nestalo se a zůstalo u obecné fráze. Tak snad příště…

    • petr.f napsal:

      Je pravda, že mohl svůj příběh rozvést, aniž by jmenoval, ale může být zajímavé pro nás vědět, jakých podvodů se klienti dopouštějí. Tady mě napadá snad jen, že falšoval nějaké listiny, pracovní smlouvu nebo tak…

  2. David napsal:

    Dobré PR, ale moje zkušenost s firmou Fincentrum a.s. jako spolupracující osoby je zcela jiná, téměř nepublikovatelná. Ostatní varuji.

  3. Peetea napsal:

    Je opravdu nutné psát takovéto nadpisy článku?

  4. petr.f napsal:

    Nepochopil jsem, proč je půlka rozhovoru na hypoindex.cz a druhá půlka na investujeme.cz :-D

    • zamecnik napsal:

      Rád vám to vysvětlím. Část rozhovoru se týká především hypoték, proto je na Hypoindex.cz, kde má bližší čtenářskou základnu. A část týkající se více finančního poradenství je na Investujeme.cz ze stejného důvodu. A koho zajímají obě části, může se snadno dostat z jedné na druhou a o nic nepřijde.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.