CZK/€ 25.305 -0,06%

CZK/$ 23.413 +0,02%

CZK/£ 29.594 +0,24%

CZK/CHF 25.911 +0,38%

Text: Luboš Svačina

25. 05. 2009

40 komentářů

Martin Novotný: V prvním roce můžeme garantovat 14,3% zhodnocení

 


 

Na co si musí dávat investor, zejména málo zkušený, při investici do diamantů největší pozor?

Málo zkušený investor je zcela odkázán na informace, které mu poskytne prodávající strana. Proto by bylo dobré, aby se obracel jen na firmy, které kromě prodeje diamantu nabídnou i něco navíc – jakýsi produkt dlouhodobějšího partnerství, zda mají dobré zázemí, jsou schopni odpovědět na všechny položené otázky, mají dlouhou historii nebo partnera s dlouhou historií. Což je náš příklad. Na trhu jsme relativně krátkou chvíli, ale našim partnerem je společnost MOSHE NAMDAR, která patří mezi deset největších světových diamantových společností.

Které diamanty z hlediska 4c jsou dnes nejvýhodnější pro investici a proč?

Na tuto otázku není tak jednoduchá odpověď. V první řadě je důležité ujasnit si, jaký cíl má taková investice naplnit. Chci dosáhnout maximální zhodnocení v krátkém čase, například tří let? Nebo je to investice pro mé děti, tedy v horizontu desíti let? Nebo chci jen relativně malou částku uložit do diamanů, abych je ochránil zejména před sebou samým a touhou tyto peníze utratit za jiné věci, které nemají žádnou, nebo velmi krátkodobou hodnotu? Chci mít rychlou likviditu, nebo jsem ochoten si počkat?

V kontextu těchto a mnoha dalších otázek může mít smysl investovat i do šperkové velikosti 0,3 ct. Každopádně, pokud můj plán zahrnuje čistě pasivní zhodnocení, mám zaručenu likviditu a mířím k horizontu pět a více let, tak je nejlepší zaměřit se na diamanty o velikosti minimálně 1ct, barva D,E,F, čistota VVS1, VVS2. Tyto parametry barvy a čistoty rostly v uplynulých 25 letech nejvíce. Osobně nedoporučuji mířit na dokonalou čistotu – parametr IF, nárust ceny oproti VVS1 je enormní a málokdo je ochoten toto zaplatit.

Ceny diamantů vytrvale rostou desítky let, v posledních letech některé dokonce přidávaly desítky procent ročně. Koncem minulého roku však i zde došlo k poklesu. Myslíte si, že by mohla současná recese výrazněji ovlivnit i trh s diamanty?

REKLAMA

Recese je příležitost k nákupu. To platí u všech komodit, stejně jako u diamantů. I přes pokles si diamanty udržely nárůst ceny o cca 10 % za rok 2008. Je pravda, že konec roku 2008 a začátek roku 2009 přinesl velmi tichý trh v oblasti diamantů, každopádně žádné ztráty se nekonaly. Tento fakt se začal promítat do opětovných nárůstů a například v uplynulých dnech jsme zaznamenaly nárůsty cen u diamantů velikosti 0,5 ct až 1 ct, což je naprosto mimořádný okamžik, který naznačuje možné vytváření nového trhu – trhu velmi malých investorů. To je trh, kam míří i DGI ve své obchodní politice. Ale i například 10ct diamanty narostly od začátku roku o téměř 3 procenta.

Pro koho jsou investiční diamanty (brilianty) vhodné a jaká je minimální doporučovaná suma investice?

Jakkoliv to může znít lakonicky, tak opravdu pro každého. O diamantech se dlouho tradovalo, že je to byznys pro tzv. velké hráče – investice v řádech stovek tisíců. Stejně jako u investic do akcií nebo futures se ale možnosti kvalitní investice otevírají i směrem dolů, tedy k investorům s částkami pod 100 000 Kč. Tomu napomáhají nejen nové obchodní modely, které máme pro naše klienty my, ale zdá se, že celý trh tomuto trendu hodně pomáhá. Diamanty prostě prokázaly svoji schopnost nejbezpečnější a nejstabilnější investice a dnes o nich přemýšlí téměř každý.

Jaké diamanty si u nás lidé nejčastěji pořizují? Šperky, nebo investiční diamanty?

My chystáme zahájit prodej šperků a otevřít diamantové butiky nejdříve za tři roky. Je to dáno dlouhodobým záměrem, který máme a jehož součástí jsou naši klienti. V tuto chvíli nejsem schopen exaktně vyhodnotit, jaký poměr je mezi diamanty ve špercích a tzv. investičními diamanty.

REKLAMA

Každopádně, konečným smyslem života každého diamantu je šperk nebo jiná forma odhalující jeho krásu. Proto osobně nemám moc rád pojem investiční diamant. Každý diamant má svůj smysl a každý ze své podstaty je investicí.

S oblibou diamantů u nás roste také počet firem, které se zabývají jejich prodejem. Čím chcete přilákat své klienty?

Použiji slova jednoho z nejlepších diamantových obchodníků na světě – „Máš velký zisk, když koupíš diamant, ale velkou ztrátu, když jej neprodáš.“ DGI je výsledkem mé osobní snahy dopátrat se této pravdy. Když jsem nakupoval svůj první diamant od jednoho českého prodejce, tak moje otázka byla jednoduchá – jak a komu jej prodám, až budu potřebovat peníze zpět? Odpověď mě šokovala, protože mi na to vlastně neuměl odpovědět.

Začal jsem tedy pátrat, navazovat kontakty a tvrdě pracovat na tom, abych princip diamantového obchodu pochopil. Výsledkem je obchodní systém DGI, který klientovi zaručuje velký komfort a jistotu.

My se soustředíme zejména na tři velikosti diamantů o naprosto přesných specifikacích. S každou z těchto velikostí máme dlouhodobé plány a jsme je schopni v rámci systému rychle obchodovat. Proto, pokud se rozhodnete do jednoho z nich investovat, dostanete záruku okamžité likvidity za téměř bezkonkurenčních podmínek, dostanete servis v podobě bezpečného uchování, pojistky apod. Navíc se možná jako jediní soustředíme na opravdu malé investory, kterým i při investici 20 000 Kč můžeme první rok garantovat zhodnocení 14,3 %.

REKLAMA

Jakým způsobem u vás probíhá nákup (kde a od koho kupujete diamanty) a prodej diamantů? Jak předcházíte tomu, aby se k vašim klientům nedostaly tzv. krvavé diamanty z Afriky?

Nakupujeme prostřednictvím společnosti MOSHE NAMDAR. Prodáváme většinou tak, že převádíme na klienta vlastnická práva a diamant necháváme nadále v úschově v zahraničí. Takový diamant pojistíme s vinkulací na klienta a chráníme jej proti krádeži, zneužití, válce, terorismu a zničení. Žádný showroom v ČR ani na Slovensku nemáme, protože v tuto chvíli jej nepotřebujeme. 1. července otevřeme kanceláře v Brně, ale opět se bude jednat zejména o administrativní prostory. Butiky, showroomy přijdou v budoucnu. Pochopitelně vám ale dokážeme prodat diamanty všech velikostí, a pokud si klient bude přát, tak mu jej přivezeme do ČR, předáme mu jej a on si můžete tento kámen odnést domů. Otázka je, jestli to je nezbytně nutné.

Ohledně tzv. konfliktních diamantů – od představitelů MOSHE NAMDARU mám osobní záruky, že jejich diamanty nepochází z konfliktních oblastí.

Mezinárodní obchod s diamanty je ovlivňován prakticky dvěma společnostmi, které dokonce spolupracují. Hodně se proto spekuluje o tom, že cena diamantů je uměle navyšována omezováním jejich nabídky. Co si o tomto tvrzení myslíte?

Obchod s diamanty je obchod, který je řízen směrem k zisku. Úvahy o tom, jakými nástroji je tohoto záměru dosahováno, jsou pouhými spekulacemi. Pokud ale vidím, že například deBeers jsou v době tzv. recese ochotni a zejména schopni několika opatřeními podržet obchodníky nad vodou, pak mi to – i jako investorovi, dává dobrý pocit.

V poslední době se stále více zmiňují umělé diamanty, které se svými vlastnostmi prakticky vyrovnají těm přírodním. Může to mít v budoucnu nějaký vliv na cenu přírodních kamenů?

Výborná otázka, jedna z mých nejoblíbenějších. Diamanty jsou obchodem, kde velkou roli hrají emoce, uspokojení, ego a mnoho dalších lidských vlastností. Stejně jako umělá kůže versus pravá kůže. Je to jen o tom, jaký z toho máte pocit.

Syntetické diamanty trhu s pravými diamanty naopak velmi pomáhají, protože jasně definují hranici mezi průměrností a vyjímečností. Až budete manželce kupovat prsten se syntetickým diamantem a vedle uvidíte prsten s pravým diamantem, tak ten pocit, co budete cítit sám v sobě, bude ten rozdíl, který pravým diamantům zaručuje věčnou slávu.

Děkuji za rozhovor.

Loading

Vstoupit do diskuze 40 komentářů

Zdroj a více informací: CII750.cz



Diskuze k článku

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna, vyžadované informace jsou označeny hvězdičkou.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

 
 
 

 
  • Adraj

    26 května, 2009

    JAK a ČÍM garantujete 14.3% ???

    Odpovědět

  • NEO

    6 srpna, 2009

    Je to průměrné roční zhodnocení z předchozích deseti let..

    Odpovědět

  • Pepa Vyskotsch.

    26 května, 2009

    byly dva články v tisku.Jeden o tom, že diamanty poslední rok klesly v ceně caa 30% a druhý o výrobě umělých. Ty jsou samozřejmě levnější a jsou nerozpoznatelné od pravých. Pouze specialista je umí rozlišit.Unikátní ceny mají unikátní diamanty.

    Odpovědět

  • Madla

    29 května, 2009

    Už chápu, proč pan Novotný shání investory a slibuje pěkné zhodnocení. Asi to bude takový nový tunel na hloupé lidi. Hlavně ponechat diamanty v úschově tam, kde jsou. Možná jsou umělé, možná neexistují.
    Do takovéto investice bych šla stejně ráda, jako kdyby mi někdo nabídl vyházet úspory z rozhledny.

    Odpovědět

  • waylon

    1 června, 2009

    Asi by si chtělo pořádně přečíst článek. Pokud jsem tomu dobře rozuměl, mohu nechat diamant v úschově NEBO si ho nechat přivézt.

    Odpovědět

  • TOVIboy

    21 července, 2009

    To sice joooo,ale až po jeho splacení,Vám ho pokud budete chtít dovezou-pokud ovšem tento Váš diamand není pouze fiktivní záležitost s fiktivní pojistnou smlouvou!!!Mno byl jsem na semináři a řeknu Vám vypadalo to celkem seriozně…a toho se právě děsím!!Seriozní podnik ano či ne toť otázka!Mno zaujalo mne to,ale dříve než do toho půjdu si ověřím jestli opravdu DGI spolupracuje s tím Moshem Mahdam či jak,pak si proklepnu zda bude můj budoucí diamand je opravdu pojistěn a pak se už mi nezbude nic jiného než modlitba za opravdu kvalitní diamand,který budu nějaký ten čas splácet!!!

    Odpovědět

  • Boris Jurovičsky

    1 srpna, 2009

    Zdravim ,takových pár detailů
    1. je to firma MOSHE NAMDAR
    2. když si ten diamant nechám dovíst a nejsem 100% přesvědčený o jeho pravosti,tak si ho nechám v laboratoři prověřit.
    když by se jednalo o padělek, tak by firma DGI skončila dřív než by začala ,nemyslíte?
    A hlavně kdyby firma DGI obchodovala s padělky ,tak by poškodila společnost MOSHE NAMDAR a to už by chlapci mohli rovnou sepsat závěť. Takže bych si s pravostí diamantu nelámal hlavu.
    věřím ve zdravý rozum. Boris Jurovičsky

    Odpovědět

  • Radek

    26 května, 2009

    Investuji do všeho možného – do vzdělání, akcií, zlata, nemovitostí,… ale že bych chtěl přibrat diamanty? Ne, děkuji. Pokud nejsem schopen rozeznat přírodní od umělého, což nejsem, tak se k takovému hazardu nepřipojím.

    Odpovědět

  • Ondřej Záruba

    26 května, 2009

    Tak pouhým okem to s jistotou asi nepozná nikdo.Jsou samozřejmě přístroje,které měří tepelnou vodivost,lom světla…A když víte,jaké máte naměřit hodnoty,tak to není tak hrozné.Taky si můžete poslat kámen do gemologické laboratoře.

    Odpovědět

  • Radek

    26 května, 2009

    To máte jistě pravdu. Diamanty, zlato a podobné investice ale vidím jako způsob, jak uchovat část investičního portfolia pro případ krizových scénářů – válka, nové „VŘSR“ apod. A pak komodita, kterou potenciální kupec nerozezná, není podle mého názoru k tomuto účelu vhodná.

    Odpovědět

  • Dafe

    26 května, 2009

    Zlato lze „padělat“, nemovitosti mohou mít skryté vady,které zničí celou investici, atd. Myslím, že je to úplně jedno, vždy se spoléhám na informace prodávajícího + vlastní intuici + dostupné informace.

    Odpovědět

  • alen1

    26 května, 2009

    Vždy jsem velmi opatrná, když se mě snaží někdo podsunout větu:“můžeme garantovat zisk “ nad 10%.
    Ráda bych znala od M. Novotného přesnou definici této garance a co za tím stojí.
    Je možné požádat o vysvětlení?Děkuji

    Odpovědět

  • OTTO

    26 května, 2009

    Tak to jsme dva.
    10% ročně je zcela nezajímavé zhodnocení.
    Před pár dny mi nabídli investici s garantovaným zhodnocením skoro 500 % ročně.
    Přiznám se, že to jsem zpozorněl a musel jsem si vše pečlivě prověřit.
    Zjistil jsem, že vše je OK pouze zhodnocení je ve skutečnosti okolo 720% ročně.

    Odpovědět

  • Ondřej Záruba

    27 května, 2009

    Otto mě by stačilo těch 10% každý rok s garancí.Za předpokladu 2 až 3% inflace by to byl dobrý byznys,ne že ne.

    Odpovědět

  • OTTO

    27 května, 2009

    Vy se přeci pohybujete v investicích tak je mi divné, že by jste dal za vděk 10% p.a.
    Vždyt je spousta investic zcela bez rizika se zhodnocením mezi 30-60%.
    Ano přiznávám, že je k tomu potřeba finanční IQ na určité úrovni, jinak by tyto investice byly vysoce ryzikové, ale to finanční IQ vy pravděpodobně máte.

    Odpovědět

  • Ondřej Záruba

    27 května, 2009

    Kouzlo je slovíčku garance pane Otto.

    Tak zcela bez rizika 30-60% p.a. asi není.Je spousta druhů rizik.Pevný výnos ještě neznamnená jistotu.To je jako kdybyste řekl,že ti Rusové co jim banka dává přes 15% na běžném účtě,to mají také garantované.Ovšem to,že moskevské banky padají jak švestky a nebo že oni svými penězi nedobrovolně nemohou disponovat po několik měsíců,to je ta druhá stránka věci.

    Na téma rizika investice připravuji poměrně obsáhlý článek.

    Odpovědět

  • OTTO

    27 května, 2009

    Já v tom kouzlo nevidím.
    Máte pravdu, že je spousta druhů rizik i třeba přejít přez cestu na druhou stranu je riziko a to smrtelné pokud jste se nenaučil jak ulici správně přecházet.
    Tento příklad je ostatně stejně od věci jako váš příklad s bankami.
    Když mluvíme o garancích tak je rozdíl mít garanci jen na papíře a v případě krachu společnosti zjistit, že vlastně žádnou nemáte a zcela jiná situace je mít garanci opravdovou, kdy své peníze i zisk dostanete ikdyby společnost zkrachovala.
    Investice bez rizika jsou ovšem jen ty které sám řídíte a za předpokladu, že jste skvělý řidič.

    Na článek o riziku z vašeho pohledu se samozřemě těším.

    Odpovědět

  • Anonym

    27 května, 2009

    Ony ty garantovane vynosy maji vdzy jednu podstatnou vadu na krase… vzdy je tu riziko, ze protistrana nedodrzi svuj zavazek garance. Takze ve skutecnosti je slovo „garantovany“ jen takovy marketingovy trik. ;-))

    Cim vyssi potencialni vynos, tim vyssi riziko musi investor podstoupit, akorat ne vzdy jsou vsechna rizika na prvni pohled videt. Plati to i u „garantovanych“ vynosu. Cim vyssi „garantovany“ vynos, tim vyssi riziko, ze ho nebude dosazeno.

    Potencialni vynos a riziko spolu velmi uzce souvisi, panuje mezi nimi prima umera, jedno neroste bez druheho.
    Castecne se teto problematiky dotykam zde:
    http://www.finez.cz/odborne-clanky/detail/diverzifikace-a-efektivni-investovani/

    Jan Traxler
    FINEZ Investment Management

    P.S. Ondreji, to nevysvetluji Vam, muj prispevek je urcen ostatnim ctenarum. 😉

    Odpovědět

  • OTTO

    27 května, 2009

    S tím se dá souhlasit pouze v případech, kdy dáváte svoje peníze někomu cizímu, který vám slibuje, že je zhodnotí.
    Riziko je v tom, že nemáte možnost nijak ovlivnit jak a co bude s penězi dělat.
    Když se mu to nepovede příjdete o peníze.
    Je to vysoce rizikové a lidé to dělají protože sami zhodnotit peníze neumí.
    Pak musí jít do rizika a já toto riziko vnímám jako 100%-ní.
    Je to stejné jako před časem diskutované APL.
    Dal jsem tam peníze, ale nemám kontrolu nad tím co se s nimi děje. Přestože APL vydělává pěkné p.a. výnosy je to stejně 100% riziková investice jako každá jiná kde někomu svěříte peníze a nemáte nad nimi ani nad společností kontrolu.

    Zcela bezrizikové jsou jen investice, kde máte naopak vy 100%-ní kontrolu a můžete ovlivnit pozitivní výsledek investice, ale to jen za předpokladu, že umíte dobrou investici najít a kvalitně ji kontrolovat.
    Jistě chápete, že nemluvím o akciích a fondech pro které platí první varianta, tedy 100% – ní riziko.
    Vyjímka je pouze když vlastníte majoritní balík akcií a můžete do chodu firmy aktivně zasahovat a umíte kvalitně zasahovat.
    Však víte, že ze 100 firem které vzniknou, jejichž majitelé aktivně firmu řídí a zasahují do pěti let zkrachuje 99 firem.

    Mít možnost řídit auto, přestože řídit neumím je sice pěkná možnost, ale skončí stejně jako tech 99 firem ze sta a to dřív než za 5 let.

    Odpovědět

  • Anonym

    29 května, 2009

    Ano, to mate pravdu. Ja jsem to myslel na pripady, kdy Vam nekdo slibuje „garantovany“ vynos. Tady je to vzdy nesmysl, protoze ten, kdo slibuje, take nemusi svuj zavazek dodrzet.

    Samozrejme se shodneme na tom, ze s riziky se vzdy da pracovat, daji se ruzne eliminovat. Cim vetsi kontrolu nad investici clovek ma, tim lepe muze kontrolovat take rizika (musi to ale take umet). Nicmene bych nikdy nerikal, ze je neco 100% bezrizikove. Mame take rizika, kterym se obecne rika geopoliticka… firmu jde napriklad znarodnit. Nebo muze byt Vas majetek znicen nasledkem teroristickeho utoku (ktery je samozrejme ve vyluce pojisteni). Atd.

    Ja vim, jak to myslite, a s myslenkou souhlasim. Jen mi proste nesedi ten vyraz „zcela bezrizikova“, protoze zcela bezrizikoveho neni nic, ani to prejiti pres ulici.

    Dekuji za priklad s rizenim auta, moc se mi libi. 😉

    Hezky den

    Jan Traxler
    FINEZ Investment Management

    Odpovědět

  • Boris

    1 srpna, 2009

    OTTO , ty seš přesnej příklad člověka kterej žije beztak na pokraji chudoby a akorát tady rozdává moudra a rozkresluje vzdušný zámky. dokonce bych se vsadil že si členem té sekty amway. 500%-720%? ze zisku. pokavaď si ještě nenavštívil svého lékaře ,tak by si měl tak učinit pokud možno co nejdříve.Jak pro svoje zdraví tak pro zdraví svého okolí. A hlavně si uvědom , že tadyto není obchod s nějakýma hrncema ,šámponama a nebo dokonce s dekama. zamysli se nad tim co tady píšeš

    Odpovědět

  • OTTO

    2 srpna, 2009

    Je evidentní, že z tebe mluví závist a nevzdělanost.
    To, že pokládáš Amway za investici je důkaz tvojí nevzdělanosti.
    Amway je podnikání, byznys, práce.
    Investice je, že něco vlastníš co ti vydělává peníze aniž bys pracoval, nebo podnikal.
    Investice ti vydělává peníze, ikdyž jsi po smrti.
    Jakou mají souvislost investice s tebou zmiňovanými hrnci, šampóny a dekami?
    Nemám nic proti tomu, když tyto věci prodáváš, ale uvědom si, že to není investice, ale prodej.
    PS: Jelikož se neznáme tvoje tvrzení o mé chudobě, sektě i lékaři je jen dalším důkazem o stavu tvého ega a charakteru.

    Nepamatuji se, že bych od tebe na investujeme.cz četl nějaký zajímavý příspěvek tak teď máš možnost to změnit a napsat něco co náš všechny čtenáře poučí a o čem by stálo vést diskusi.
    Zatím jsi předvedl jen štěkání ke kterému se uchylují jen lidé, kteří nemají co říct.
    Založ si blog a napiš něco zajímavého!!!

    Odpovědět

  • Tomáš S

    2 srpna, 2009

    jsi trapnej

    Odpovědět

  • OTTO

    2 srpna, 2009

    Vidím, že také nemáš co říct :o)

    Odpovědět

  • Kateřina Svobodová

    10 srpna, 2009

    Pane OTTO , možná se mi to jenom zdá, ale příjde mi že se snažíte pošpinit jméno firmy. pokud se pletu, tak mne opravte

  • OTTO

    11 srpna, 2009

    Paní Kateřino myslíte jméno firmy DGI, nebo máte na mysli jinou firmu z těch o kterých jsem se ve svých příspěvcích zmiňoval?

    Každopádně mám pro vás dvě zprávy.
    Jedna je dobrá a druhá špatná, ale dá se vnímat i jako dobrá zpráva.

    Dobrá zpráva je, že nemám důvod se snažit pošpinit jméno firmy DGI, ani to opravdu dělat.

    Špatná zpráva je, že nejsem členem DGI, nikdy nebudu a jejích služeb nikdy nevyužiju.
    Důvod je jednoduchý a to, že marketing DGI, služby i servis je zaměřen na cílovou skupinu do které nepatřím.
    Není v tom ponižování ani chlubení.
    Je to zkrátka jen o tom, že využívám služeb jiných firem z diamantové branže.

    Důvod proč je špatnou zprávu možné brát i jako dobrou, je že DGI bude mít místo mě jistě jiné zákazníky, kteří patří do cílové skupiny DGI.

    Jak se vám líbil víkendový seminář co byl teď ve Štemberku?

    Pozdravujte pana Drechslera.

  • Martin Novotný

    26 května, 2009

    Dobrý den, rád odpovím na Vaše otázky. Použijte prosím můj email martin (zavináč) dgi.cz

    Bližší informace o produktu KONTRAKT, na který se váže možnost avizovaného zhodnocení v prvním roce bude podrobněji vysvětlen v průběhu týdne na našem webu http://www.dgi.cz.

    Odpovědět

  • chk

    26 května, 2009

    pan novotny je mne znama persona, takze ja rozhodne s nim investovat nebudu. a garantovat takovy urok? pokud rekne A, melo by ihned nasledovat B…

    Odpovědět

  • kolibrik

    30 července, 2009

    Vzhledem k tomu že v této firmě figuruje pan Čumalo tak bych nevěřil ani náhodou

    Odpovědět

  • Gekko

    26 května, 2009

    A – koupím diamant jehož hodnota a zastupitelnost je velmi diskutabilní díku umělé cenotvorbě gigantu DeBeers a díky tomu, že lze vyrobit synteticky nerozpoznatelná kopie kamene.
    B – ještě ho vlastně ani neuvidím, neboť mne přesvědčí o tom, že je lépe nechat ho u nich v sejfu v zahraničí.
    C – a nakonec je to korunováno prezentací konzervativní jisté investice s garantovaným výnosem 14 %.
    D – trochu matematiky: kolik je 14 % z nuly?
    E – o panu Novotném jsem již také něco zaslechl 🙂

    Odpovědět

  • janula

    28 května, 2009

    chcem len upozornit na toto…http://ekonomika.sme.sk/c/4050794/z-uveru-kupili-sluby.html….ono je to ako so zlatom, ked kupujete zlaty sperk, tak sa zapocita praca, umelecke prevedenie apod., ked sa predava, tak len cista vaha materialu

    Odpovědět

  • Lenka

    14 června, 2009

    nevím jestli tady ještě zareaguje někdo na můj příspěvek, ovšem osobně jsem se o diamanty začla zajímat sice nedávno, ovšem s jinou firmou (českou) a podle mě jednoznačně buď věřit chcete či nechcete. A závisí potom už jen skutečně na Vašem IQ, samozřejmě že když budu investovat do diamantu, něco si o tom zjistím, nechám si ověřit certifikaci samotného kamenu atd., na to mám plné právo a u firmy která nemůže svoji věrohodnost potvrdit platnými papíry si přece opravdu nemusím nic kupovat. A navíc jako svůj první diamant ho chci vidět a pak teprve za něj utratit.
    Pokud jde o pana Novotného, neslyšela jsem o něm nic a diamanty řeším s jinou společností a s jinými lidmi.
    To je všechno vlastně.

    Odpovědět

  • OTTO

    14 června, 2009

    Máte pravdu.
    V ČR je několik společností včetně některých bank, které vám zajistí nákup diamantu.
    V Evropě je několik stovek společností přes které se dají diamanty koupit.
    Je na každém, aby si zvolil přez koho bude diamanty kupovat.
    Obezřetnost je určitě na místě.

    Odpovědět

  • Lenka

    15 června, 2009

    chci se zeptat, jestli Vy osobně máte nějaké zkušenosti se společností DIC? …pokud je zde tato otázka nevhodná, pochopím když bude tento příspěvek smazán administrátorem

    Odpovědět

  • OTTO

    15 června, 2009

    Znám tuto společnost. Byl jsem u nich v show roomu v Praze a povídal si s majiteli ale to je vše takže zkušenosti s ní nemám.

    Odpovědět

  • Anonym

    24 července, 2009

    1.Na tuto otazku jsem se ptal Pavla Drexlera (Obcodní ředitel společnosti DGI a.s.) a vlastne mi neodpovedel ale vim jedno rozhodne to udelam protoze jiz s touto společností spolupracuji.
    2.Diamant si opravdu muzu nechat dovezt, ale přicházím tím samozřejmě o pojistku diamantu.
    3.Včera dnes a ani zítra není nic garantované a pokud chci garanci čehokoliv nikdy se nepohnu z boédu a do bodu b Jednoduse risk je výhra nebo prohra.
    4.Vize Martina Novotného je otevřít síť obchodů se šperky a tato vize mi přidává na důvěře seriozního obchodu.
    5.Martin Novotný zdůrazňuje že je zde jistá thlina v obchodu s diamanty a to jsou služby s nimi spojené. On měl za cíl vytvořit společnost která tyto služby (Odkup diamantu do 48 hodin z 80% jeho ceny,Pojištění diamantu do doby koupě max 14 měsíců, Pojištění diamantu již koupeného na 5let proti krádeži,terorismu a válce bohužel mě trápí že bude v bance v Israeli) poskytne a je logicky výhodná nabídka spolupráce s nimi.

    Odpovědět

  • OTTO

    2 srpna, 2009

    Je zarážející, že vám nebyl schopen odpovědět, když by měl o diamantech a všemu okolo nich povinně vědět.
    Podívejte se na http://www.gemology.cz
    Jsou to stránky české gemologycké laboratoře.
    Klikněte vlevo nahoře na ikonu Expertní činnost a naleznete jak Certifikát osvědčující pravost a kvalitu diamantu ( 590Kč až 1480Kč podle třídy obtížnosti ), tak i Znalecký posudek diamantu ( od 1000Kč nahoru podle obtížnosti ). Všechny služby provádějí do 5-ti pracovních dní.

    Není vám divné, že toto pan ředitel neví?

    Odpovědět

  • NEO

    6 srpna, 2009

    Každý diamant dodávaný společností DGI, a.s. je s certifikátem od nejuznávanějších světových firem.

    Odpovědět

  • OTTO

    11 srpna, 2009

    Otázka však nebyla jestli DGI dodává každý diamant s certifikátem od nejuznávanějších světových firem, ale kde a za kolik se dá ověřit, že diamant je pravý a to co je na certifikátu je pravda.

    Vy i já víme, že gemologických laboratoří je na světě pravdu pár a všechny jsou zárukou toho, že to co je na certifikátu je pravda.

    Toto, ale většina lidí, kteří nikdy před tím s diamanty do styku nepřišli neví.

    Pro ně zní věta, že diamant má certifikát od nejuznávanějších světových gemologických laboratoří jen jako laciný slogan z TV shopingu.

    Je třeba se vžít do jejich situace pane NEO.

    Odpovědět

  • FERY

    13 srpna, 2009

    kdo si mysli,ze na to ma at da i mozna vydela a kdo si mysli,ze ti spadne vse az do naruce tak at chodi do kolbenky

    Odpovědět