CZK/€ 25.305 -0,06%

CZK/$ 23.413 +0,02%

CZK/£ 29.594 +0,24%

CZK/CHF 25.911 +0,38%

Lukáš Štork je evropská „hvězda“

 


 

Německá asociace finančních poradců VOTUM se prostřednictvím evropské federace FECIF dotazovala české asociace AFIZ na kauzu „Štork“. Co bylo motivem tohoto dotazu? 

AFIZ je významným členem FECIF a patří k jednomu z nejaktivnějších. Otázky etiky podnikání na finančním trhu jsou středem zájmu v celé EU a není to tedy nějaké specifikum ČR. Vzhledem k tomu, že jsem členem Boardu FECIF a tedy i v běžném kontaktu s ostatními kolegy, je přirozené, že se dělíme o své zkušenosti na jednotlivých trzích. Koneckonců stejným způsobem se diskutují témata mezi členy na půdě asociace i federace.

Jaké informace měla asociace VOTUM o vyloučení Lukáše Štorka z AFIZu

Členem Boardu FECIF je i zástupce významné německé asociace VOTUM. Celkem podrobné informace jsou dostupné i na webu v našich tiskových zprávách.

Asociace VOTUM obdržela ale rozdílné informace o vyloučení Lukáše Štorka a odchodu OVB z AFIZu od německé OVB, která byla informována českou OVB, než od AFIZu. V čem se informace těchto dvou zdrojů lišily? 

Rozdílnost názorů na celou záležitost je koneckonců patrná i z uveřejněných komentářů OVB v mediích. Konkrétní informace, které měla či má asociace VOTUM skrze centrály OVB k dispozici, nemohu hodnotit, protože je neznám. Předpokládám však, že i tato kauza bude na programu dalšího jednání FECIF, kde je potvrzena účast i kolegy z německé asociace.

REKLAMA

Lukáš Štork dále působí ve finančně poradenském oboru a pracuje i nadále pod hlavičkou společnosti OVB. Obracejí se na AFIZ i po vyloučení Lukáše Štorka jeho klienti se stížnostmi? 

Vzhledem k tomu, že pan Štork ani společnost OVB již nejsou členy AFIZ, není řešení případných stížností již v naší kompetenci. Případné stěžovatele proto odkazujeme jak na centrálu společnosti OVB, tak i na ČNB – odbor ochrany spotřebitele.

Kolik klientů, kteří se cítí poškozeni Lukášem Štorkem, se na AFIZ po vystoupení OVB obrátilo? 

Řádově jednotky případů.

Jak mají postupovat klienti, kteří se cítí být poškozeni jednáním finančního poradce? 

REKLAMA

V první řadě by se měli obrátit na centrálu společnosti, pro kterou poradce pracuje. V oblasti pojišťovnictví zodpovídají firmy ze své poradce od 1. ledna 2005, v oblasti investic od 1. dubna 2009. Každá rozumná firma se snaží oprávněné stížnosti vyřešit „doma“ .

Nicméně pokud klient neuspěje a poradce či společnost, pro kterou pracuje, je členem AFIZ, může se klient obrátit na nás. My si samozřejmě vyžádáme stanovisko příslušného poradce či společnosti a pokud dospějeme k závěru, že klient je v právu, snažíme se věc řešit smírnou cestou v rámci naší služby AFIZ SMÍR. Již v několika případech se nám podařilo dojednat smírné řešení – tedy vyrovnání mezi klientem a poradcem.

Nezávisle na tom se případem zabývá Etický výbor AFIZ, který může zahájit disciplinární řízení. V něm lze udělit fyzické osobě pokutu do 100 000 Kč, právnické do 1 000 000 Kč, popřípadě člena vyloučit. Samostatnou sankcí je zveřejnění provinění s uvedením konkrétního jména poradce.

Má AFIZ možnost ovlivnit kvalitu práce finančních poradců působících v členských společnostech AFIZu? Jakým způsobem? 

Členské společnosti mají jasně stanovenou disciplinární odpovědnost za všechny své poradce. Pokud tedy poradce není sám členem AFIZ, lze za jeho provinění postihnout členskou společnost.

REKLAMA

Všichni naši členové tak vědí, že jim za nekvalitní práci hrozí sankce na půdě AFIZ, což určitě kladně působí na kvalitu jejich práce. Pokud zjistíme nějaký systémový problém u členské společnosti, máme možnost ji vyzvat k nápravě a do doby zjednání nápravy třeba pozastavit její členství. To byl právě případ OVB – tam jsme chtěli doložit nastavení mechanizmu vnitřní kontroly dodržování odborné péče o klienty, tedy mimo jiné i systémové opatření centrály, které by řešilo nápadně vysoké platby do IŽP a ověřovalo, zda je takové řešení pro klienta optimální a hlavně zda je seznámen se všemi poplatky s tím souvisejícími.

Dalším účinným nástrojem jsou naše vnitřní předpisy – od 1. ledna platí například předpis o informování klientů o průběhu rezervotvorných životních pojistek – to je předpis, který přímo zasahuje do každodenní práce našich členů s klienty a přímo tak ovlivňuje kvalitu jejich práce.

Byl předmětem dotazu asociace VOTUM také odchod OVB z AFIZu na podzim loňského roku? 

Jistě, OVB je členem VOTUM a samozřejmě kolegy z Německa mimo jiné zajímá, jakým způsobem se jejich člen chová na jiných trzích.

Jedním ze základních poslání FECIF je dbát na dodržování etických pravidel při poskytování služeb finančního zprostředkování a poradenství. Každá asociace má pak své etické kodexy a věřím, že kolegové taktéž dbají na to, aby tyto kodexy byly ze strany jejich členských společností dodržovány.        

Jaké informace o odchodu OVB z AFIZu měla německá asociace? 

Obdobně jako v případě vyloučení L. Štorka.

Může mít vystoupení OVB z AFIZu důsledky i na evropské úrovni? 

Samozřejmě, že může, ale to ukáže čas.

Děkuji za rozhovor.

Loading

Vstoupit do diskuze 105 komentářů

Zdroj a více informací: CII750.cz


Související články

Bezpečnostní kamery - součást ochrany spotřebitelů

Na úspěch skutečné ochrany spotřebitelů

Evropská federace finančních poradců a finančních zprostředkovatelů FECIF byla vytvořena 30. června 1999 královskou vyhláškou belgického ministerstva spravedlnosti na žádost zakladatelů: dvou obchodních asociací, tří distribučních sítí a správců majetku ze Spojeného království, Francie a Lucemburska.

Text: Vincent J. Derudder

23. 04. 2019


Diskuze k článku

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna, vyžadované informace jsou označeny hvězdičkou.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

 
 
 

 
  • z pojišťovny

    28 března, 2009

    Lukáš Štork = OVB Česká republika. Ve všech ohledech. Pomohl jí vyrůst a pomůže ji (OVB) pohřbít. Pavel Uzel je zoufalý manažer, který svými neschopnostmi nic nezmění. Zvlášť když si hrabe jenom pro svoji vzdělávací firmu. Ale začal to už Gramlich, jenž jednoduše usnul na vavřínech.
    OVB má mnoho schopných manažerů a poradců, víc než jakákoliv jiná firma v oboru v Česku nebo na Slovensku. Jenže: usnula na vavřínech a nepochopila, že poradenství 2009 je úplně jinde než „poradenství“ 1999. Žemla, Hanička Slezáková, Křen (Štork), Zoubek. Super, ale v jiném století. Teď frčí skutečně poradenství o které se prý snaží Partners nebo Fincentrum. Ne vždycky to těm kluků jdem, Lukeš je moc MLM a má blbé manažery, Nejedlý+Stuchlík sou moc idealisti. Ale úplní idealisté typu Záruba nebo Kalvoda jsou skvělí, jenže nemají sílu kapitálu.
    Čas ukáže, jestli vyhrají Parnerts nebo Fincentrum, Uzel (=OVB) je looser už teď. Kdo může, z kola ven! Múj typ je, že OVB = 1970-2010. 40 let vydělávání peněz končí. Deutshe borse auf wiedersehen!

    Odpovědět

  • Robert

    28 března, 2009

    Řekl bych, že jste ta samá osoba která reagovala na článek „Fincentrum není na prodej“ Tipoval bych Vás na člověka z Generali. Každopádně je přes 80 tis. ppz. a to je ohromná síla mlm, takže se domnívám, že rok 2010 pohřebním nebude. Tipoval bych 2020. Klienti jsou neustále finanční mimina a lidé typu Štork mají pořád velký prostor. Jsou jich desetitisíce a postupně budou vymírat. jak sem psal výše, 2020 je celkem reálné…

    Odpovědět

  • like.n0.other

    28 března, 2009

    kolego, sledoval jste vubec vyvoj kurzu OVB na burze v poslednich nekolika mesicich? podle meho hovori trochu o necem jinem, nez vy rikate.
    jinak souhlasim, ze v hodne vecech je OVB pozadu – vyse provize, nejednotny system vzdelavani, neexistence jednotneho poradenskeho databazoveho systemu,ktery uz je leta slibovany a nejaky interni audit.Pokud se toto napravi, nevidim duvod, proc by OVB nemohla uspesne vkrocit do nove ery financniho poradenstvi.Pokud ne, stejne k tomu bude casem konkurenci dotlacena.
    Jinak co se tyce kauzy Stork, podle me je to zbytecne vyhrocene medii. Nerikam, ze Stork je ferovy poradce; nevim jestli byl, osobne ho neznam, ale lidi jako je on, je podle me spousta i v ostatnich poradenskych firmach. Zde se akorat o neco vic angazovala media a PR oddeleni konkurencnich firem.

    Odpovědět

  • insider

    28 března, 2009

    evidentně jste neviděl ty případy. jinak byste takto nemluvil. nedělám si iluze o prodejcích či poradcích na tomto trhu, ale to co dělá Štork jsou dlouhodobé pravidelné a zcela úmyslé krádeže. já jich viděl jen pět, ale všechny mají stejné prvky – zakládání vysokých ižp či kžp s ročními či dvouročními platbami, jejich následné snižování a nahrazování kvalitnějšími, rušení jednorázových investic, zakládání pravidelných akciových či dynamických investic s předplácením na 30 let a následné nevyužívání tohoto zaplaceného poplatku. všechny tyto klienty si vodil jako psíčky a ždímal 2 – 3 roky.

    jsem přesvědčen, že Štork je na našem trhu pouze jeden.

    Odpovědět

  • out

    28 března, 2009

    Naprosto ve všech bodech souhlasím, jsou pravdivé, znám tyto případy osobně i Štorka. Pohřbí to OVB. Neměli ho podržet. Do konce roku uvidíte, co přijde, nechte se překvapit..Bude to mela!

    Odpovědět

  • v OVB nejsou všichni stejní

    29 března, 2009

    Piště si co chcete, ale nejsou všichni poradci takoví jako Štork. Sám se s jeho prací neztotožňuju, ale vím, že takových Štorků je víc v jiných MLM společnostech jako Partners, Fincentrum, AWD. Nedávno mi třeba jeden bývalý kapitolák popisoval jak to chodí tam. Že jsou učeni a tlačeni svým manažerem lhát klientům. Prý se ale už něco chystá na nějakýho vysokýho manažera z ČL. Tak uvidíme. Třeba něco vyplave.

    Odpovědět

  • Ondřej Záruba

    29 března, 2009

    Firma má takovou pověst,jakou má pověst její nejslabší článek.

    To bude platit vždycky.Každý solidní poradce firmy musí být ohromně diskvalifikován,jestliže některý z jeho kolgegů páchá zvěrstva a je to o něm veřejně známo.Veřejnost si nepamatuje jména poradců,ale jména firem.V tomto kontextu neústálé omýlání frází,že všechno je o lidech,je naprosto zcestné.

    Odpovědět

  • Ondřej Záruba

    29 března, 2009

    Ach ta moje čeština.Samozřejmě omílání.Asi to pramenilo z podvědomí.Chtěl jsem pravděpodobně mýt špinavé prádlo.

    Odpovědět

  • Robert

    29 března, 2009

    🙂 Mi výme, chtěl jste to tvrdě zdůraznyt! 🙂 Fšak f pořátku, opčas se človjek zmílí… 🙂

    Odpovědět

  • like.n0.other

    30 března, 2009

    Pane Zarubo, jste vedle jak ta jedle. Klientum je naprosto ukradene, pro kterou spolecnost pracujete. Ja sam na analyzach ani jmeno sve spolecnosti nezduraznuji a vetsina lidi se vubec nepidi po tom, ktera to ve skutecnosti je. A pokud uz se zepta, tak mu to bez problemu sdelim. Ale proc davat zbytecne prostor predsudkum, kdyby klient treba nahodou na tuto spolecnost nekdy slysel nejakou spinu..
    Svuj obchod a poradenstvi stavim na svem jmene a ne na jmene znacky, ktera pro klienty sama nedela prakticky vubec nic.

    Odpovědět

  • Ondřej Záruba

    31 března, 2009

    Zas tak vedle zase ne.Vaše firma klientovi zanechá mnoho vzpomínek.Souhlas se zpracováním osobních údajů,loga na smlouvách,investiční dotazníky…Význam firmy je v právní rovině,která je minimálně stejně důležitá jako ta osobní,kde vjem vytváříte vy.Také jsem si prošel tou fází,ve které jste vy,že netajím ale ani nezdůrazňuji.U drobné klientely se to se skřípěním zubů dá,ale zkuste si domluvit spolupráci s nějakým developerem a říct,že jste z OVB.Nikdo se s Vámi ani nebude bavit.

    Odpovědět

  • like.n0.other

    31 března, 2009

    to ano, ale bezny klient se o toto skutecne prilis nezajima.Obcas ho ani prilis nezajima,co podepisuje, coz uz me lehce desi…
    Ja se pohybuji vicemene mezi retailovou a drobnejsi podnikatelskou klientelou, zde se na jmeno spolecnosti vetsinou hrat nemusi. I u te podnikatelske klientely neni prilis vysoke povedomi o fungovani financne poradenskych siti a jejich trznim zastoupeni. Pokud zanecham dobry dojem, ziskam si duveru, zapusobim jako ferovy obchodni partner a predlozim zajimavou nabidku, vetsinou se klient dale nepta na organizacni detaily me prace.
    Co si vzpominam, i z podnikatelskych kruhu jsem se setkal pouze jednou s otazkou, pro jakou firmu pusobim. Klient mel ale spatne doporuceni a domnival se, ze jsem zastupce OCP, kdyz jsem mu vysvetlil, ze jsem financni poradce, rekl mi, ze ani nevedel, ze tu funguji nejake poradenske site, ze si myslel, ze poradenstvi dela kazdy sam na sebe.

    Dalsi vec je, ze pokud se nepletu, stoji za vami, pane Zarubo, vase vlastni firma. V tomto pripade bych take urcite jmeno firmy nezatajoval 🙂
    Ja v teto situaci nejsem, proto se mi prilis nechce delat reklamu znacce, pro kterou pracuje i rada prasatek 🙂

    Odpovědět

  • nezavisly

    29 března, 2009

    No každy ma sve techniky prodeje a proto bych nesoudil kdo lže a kdo ne. Většina lidí je přesvědčena že politici lžou a stejně je dokola pořád chodí volit. To samé je to u poradců. I když poradci lžou, lidé jim stále důvěřují, podléhají a kupují. Možná by se to dalo přirovnat ke kospiračním teoriím.

    Odpovědět

  • Radek

    29 března, 2009

    Ano. Každý má své techniky prodeje. Ale v civilizovaném světě tyto NESMÍ být založeny na lži a klamání zákazníků. Zvláště ve financích ne. A pokud je lež něčí prodejní nástroj, tak ho klidně odsoudím.

    Odpovědět

  • nezavisly

    29 března, 2009

    pak by musela bručet polovina světa. 🙂

    Odpovědět

  • OVB

    29 března, 2009

    souhlasím, ale takoví podvodníci kazí jméno a príci nám všem…kdybych mohl, tak se takových podvodníků zbavím…bohužel ale přinášejí smlouvy svým majitelům, kteří jsou posraní z toho je vyhodit…možnými průkopníky mohou být pánové z fincentra…tam manažer „kradl“ a je pryč…jestlipak se stejně zachovají i ostatní firmy…mají své zástupce v etickém výboru, ale ti zástupci krijí prasárny svých spolupracovníků…pak jsou jen nastrčený loutky…nás možná i díky Štorkovi vyloučili z Afizu a já i mí kolegové které považuji za dobré poradce se stydíme…ještě že o tom klienti moc neví…hodně štěstí všem

    Odpovědět

  • OVB

    29 března, 2009

    souhlasím, ale takoví podvodníci kazí jméno a príci nám všem…kdybych mohl, tak se takových podvodníků zbavím…bohužel ale přinášejí smlouvy svým majitelům, kteří jsou posraní z toho je vyhodit…možnými průkopníky mohou být pánové z fincentra…tam manažer \“kradl\“ a je pryč…jestlipak se stejně zachovají i ostatní firmy…mají své zástupce v etickém výboru, ale ti zástupci krijí prasárny svých spolupracovníků…pak jsou jen nastrčený loutky…nás možná i díky Štorkovi vyloučili z Afizu a já i mí kolegové které považuji za dobré poradce se stydíme…ještě že o tom klienti moc neví…hodně štěstí všem

    Odpovědět

  • Robert

    30 března, 2009

    Kolego, všude jsou prasata stylu Štork a jim podobní. Jde jen o čas a zrno od plev se vyčistí. Pokud se stydíte za vaši společnost, není nic jednoduššího, než ji změnit. Vaše práce u jiné společnosti bude oceněna jiným způsobem než jste zvyklí. Přeji hodně zdaru.

    Odpovědět

  • OVB taky

    30 března, 2009

    A co takhle konkurenční doložka? I kdyby by byla neplatná,jak se tady píše, tak stejně si nemůžeš odvézt sebou svůj kmen. A když máš třeba kmen, který čítá 250 lidí jako já, tak se dost těžko odchází.

  • Radim

    30 března, 2009

    Radim L ukázal, že můžeš vytáhnout i 500 lidí a OVB neudělá vůbec nic.

  • lupič

    30 března, 2009

    tak to cinkni do pflp šak oni ti pomůžou,maj na to (čÓrování) jiných struktur oddělení…budeš mít prašulí a budeš dělat to samý jako v ovb – stejný prezentace na školeních,stejný materiály jen s Jinou hlaviškou (i ten swoosh disajn z ovb akorát natřeli na zeleno:-) a můžeš klíďo prodávat to samý,akorýt budeš mít investička Jinak drahý…jdi do toho..

  • Robert

    30 března, 2009

    Kolik lidí pohořelo na konkurenční doložku? O nikom nevím… Máte-li 250 klientů a za svou práci se nestydíte, obvolejte je, pošlete dopisy a je to. Pokud máte s klientem vytvořený vztah, tak máte vyhráno! Kdo Vám dokáže to, že si smlouvy které uzavřete skenujete pro vlastní potřebu, potažmo pro klienta. Opět nikdo! Možnosti jsou vždy, jen je potřeba nepodlehnout tlakům dané společnosti a jak se říká, nepos… se! Neberte to jako výtku, ale je to tak! Máte-li 250 klientů, tak telefonický kontakt s nima Vás přijde na cca 2.tis. Kč a to za tu práci stojí, nebo ne???

  • OVBák

    30 března, 2009

    Jak si ale chceš vzít s sebou svůj kmen? Podle smlouvy jsi se zavázal ho centrále „vrátit“. Když Ti klient napíše do pojišťovny, že chce Tebe i po odchodu z OVB, tak ho pojišťovna stejně „nepřepíše“ pod jinou poradenskou firmu a

  • OVBák

    30 března, 2009

    následné provize putují dál do OVB. Ledaže by poradce smlouvu zrušil a udělal pak novou u nové poradenské firmy,ale je to vůči klientům prasárna

  • Robert

    30 března, 2009

    Je pravda, že násl.provize musí člověk oželet, ale je otázkou, kolik Vám to na násl.provizích hodí. Děláte-li investice, tak násl. provize nejsou v řádech desetitisíců. Věřte, že těch neobsloužených klientů je strašná spousta a Vašich 250 klientů je kapka v moři. Buďme vděční za „poradce“ z pojišťoven a jejich „poradenství“. Pořád je co dělat! Čím víc Vás nespokojených ve firmě bude, tím líp pro trh, protože se jednoho dne odvážíte k odchodu a půjdete pracovat tam, kde Vám dají prostor pro kvalitní práci. Čím dříve to bude, tím lépe pro Vás!

  • Veronika H.

    30 března, 2009

    Než jsem odešla z OVB, nechala jsem si udělat analýzu smlouvy ohledně konkurenční doložky a převodu klientského kmene od poměrně reenomované právní kanceláře. Vzhledem k tomu, že smlouva o spolupráci OVB je založena na Obchodním zákoníků, není možné zcela vyloučit úspěch OVB při vymáhání pokut. To, že to OVB zatím neudělala na tom nic neměmí. Ráda bych tedy své kolegy „přeběhlíky“ raději varovala at jsou velmi obezřetní. To, že Lukeš ukradl kmen neznamená, že ho za to dříve nebo později nebude OVB stíhat. Možná jen centrála OVB vyčkává.

  • Lojza

    31 března, 2009

    to jsou hlouposti. nestrašte tady lidi vážená ovbačko. konkureční doložka OVB je neplatná a každý člověk má právo vybrat si svého poradce a stejně tak firmu, pro kterou pracuje.

    Lukeš neukradl žádný kmen. pouze poradci dále komunikovali se svými klienty.

    OVB už v této věci navíc několik soudů prohrála.

  • Pavel K.

    31 března, 2009

    Jen tak na okraj, z čeho usuzujete, že je konkurenční doložka neplatná? Nejen OVB, ale i další molochy ji uplatňují ve svých smlouvách. Ve smlouvě ji mají i Partners

  • Lojza

    31 března, 2009

    Prostě nemůžete někomu bránit v podnikání v oboru, který umí a nezaplatit mu za toto omezení. a usuzuji na základě všech soudních sporů na toto téma. včetně soudních sporů mezi několika poradci Partners a OVB.

    U Partners je to doložka trošku jiného druhu. pokud chcete pokračovat v jiné společnosti tak můžete, ale měl byste se vyplatit a to částkou, která se rovná 3x průměrné měsíční provize za poslední půl rok (myslím, že tak nějak). tímto si zkrátíte výpovědní dobu z tří měsíců na měsíc a nemáte zákaz konkurence plus si můžete vzít svůj tým poradců i klientský kmen. Jde to samozřejmě obejít tím, že se necháte vyhodit pro neaktivitu. 🙂 nebo si jinak snížit provize. Ale vychází to z filozofie, že Partners přece jen do poradců i manažerů nemálo investuje. Ostatně toto také nabídli kdysi Lukeš s Borkovcem OVB, že se vyplatí.

    a upřímně i tento ty „doložky“ by byl těžko vymahatelný.

  • like.n0.other

    31 března, 2009

    Mozna mate pravdu. Z logiky veci vyplyva, ze vas k tomuto nikdo nemuze nutit, ale znate to – kolik je pravniku, tolik je vykladu prava. Pokud se chcete poustet do podobneho kroku, je nutne byt pripraven na to, ze kroky popsane ve smlouve mohou nastat. Vase myslenka muze byt spravna, nicmene je potreba mit potom schopneho pravnika, ktery tuto myslenku podpori v pripadnem sporu. A pozor, tedka uz se nepohybujeme v radech tisicu korun.
    Je hlavne dulezite si uvedomit, ze v pripade soudniho sporu proti vam bude stat velice silna protistrana – at uz je to OVB nebo jina poradenska spolecnost, myslim, ze zcela jiste bude mit kvalitni pravni oddeleni.
    A to, ze OVB zatim po nikom smluvni pokutu nechtela, opravdu neznamena, ze to neudela ani v budoucnu. Podle meho staci mensi natlak z nemecke centraly a prebehlici maji dopisy ve schrankach..
    Mne osobne uz byly nabizeny prestupy z me poradenske spolecnosti; lakali me na vyssi provizi, ale skutecne nevim, jestli to za ten pripadny risk stoji. Ani presne nevim, jak velke rozdily v provizich jsou.

  • Veronika H.

    31 března, 2009

    Konečně trochu rozumný názor! Jediný bod smlouvy, který právní oddělení jednoznačně potvrdilo jako nevymahatelný, je nutnost písemně oznamovat OVB, že v oboru dělají vaši nejbližší a když toto neoznámíte, rovněž platíte pokutu. Vaší povinností není pátrat po svém přpříbuzenstvu, zda-li se oboru finančního zprostředkování náhodou nevěnují. Nikde totiž není dáno, že Vám ti Vaši nejbližší toto musí o sobě vůbec říct. Vy nejste v roli soukromého detektiva. Prostě tento bod by neprošel. Jinak konkurenční doložka by byla vymahatelná podle Obchodního zákoníku, ale není jasné , zda-li by soud potvrdil OVB právo na ten váš miliónek pokuty.

  • poradce

    31 března, 2009

    Fincentrum je bez jakýchkoliv omezení, žádné doložky nebo postihy. Co vím, tak z Fincentra odchází velmi malý počet poradců ke konkurenci. Osobně o nikom nevím… Ti co odešli, byli vyhozeni z nějakého závažného důvodu. Tím netvrdím, že je Fctr. TOP, ale žádná manipulace se tam neděje! O.. by po Vás mohlo chtít náklady které do Vás investovali, školení – (nikoliv produktové), obchodní dovednosti, apod. Myslím si, že O.. nebude dělat dusno, protože nechce rozdmýchat lokomotivu, která ji poté přejede. Těch nasekaných životek bez poj.ochrany a podobných prodejů by jim moc velkou reklamu neudělalo…

  • Lojza

    31 března, 2009

    Ve Fincentrum Vám jen zadrží provize a to okamžitě.

  • poradce

    31 března, 2009

    Vy tu zkušenost máte?

  • Jan Bartoš

    2 dubna, 2009

    Bohužel a nejen to, přestanou Vám zasílat evidenci Vašich obchodů a vypnou přístup do systému, takže úplně ztratíte přehled o všech údajích, nejen co se týče provizí.

  • bývalý OVB

    31 března, 2009

    Domnívám se, že před časem i Petr Šafránek z AFIZU doporučoval poradcům raději dodržet konkurenční doložku. Není možné slučovat smlouvy podle Občanského zákoníku s těmi podle Obchodního.Obchodní zákoník nevylučuje jednostrannost smluv.

  • like.n0.other

    31 března, 2009

    dale tu ale mame pravo na podnikani zakotvene v listine prav a svobod, ta by mela byt nad vsechny zakoniky. Otazkou ovsem je, zda je v tomto smyslu zastupovani maklerske spolecnosti brano jako plnohodnotne podnikani, to podle meho neni.

  • Dan

    31 března, 2009

    Jak to tak čtu, nemůžu zapomenout na památný výrok našeho oblastního ředitele:“ Pamatujte, že všechny společnosti jako BC,Fincentrum, AWD atd. atd. ukradli OVB její know-how. Nebýt OVB, tyto společnosti by vůbec nevznikly“. Nevím, jestli tím obhajoval ty milionové pokuty v konkurenční doložce, ale Frahnert by z něj měl radost:-)

  • like.n0.other

    31 března, 2009

    V tom mate pravdu. Pred OVB nebylo nic 🙂
    mozna nejake poradenske spolecnosti v USA, ale tam to funguje take trochu jinak.
    Jeji problem ale je, ze trochu zaspala dobu

  • prázdnota

    1 dubna, 2009

    ..před OVB nebylo nic – před OVB v 70letech které ptodávalo 2pojistky stavebko a jednu investici a z čech se jezdilo na slavné školení tšchto 4 zázraků do rakouska bylo na trhu dost firem,které dávno před oVb používali cross-selling – takové firmy typu capitol dávno byly,takže ovb-tedy ti čtyři borci(houslista,tenista..)se inspirovali JINDE ..hlavně ne poradadenstvím,ale boucháním,u kterého zůstali a jen posledních pár let se po Wágnerovo školení snaží své manipulace a cross-sell. zabalit do A P S..
    O ničem,omezené,průhledné ale pro ovečky je dostatečné že už s výučním listem budou pařit“ playstationa ..stačí přiníst BJ,stačí prodat cokoliv – 10 pojistek nebo 1 investičko za trojčičku či kilečko rořně,viď Štorku..

  • habakuk

    1 dubna, 2009

    Teda prázdnoto ty seš magor. Kde si ty bláboly o OVB sebral? To může být jenom z tvý hlavy. Jen tak mimochodem ani jeden ze zakladatelů nebyl houslista nebo tenista. Se dvěma jsem se setkal osobně a jsou to osobnosti s velkým O a akademickým vzděláním. Že závidíte Štorkovi je váš problém, ne jeho.

  • No nevim

    1 dubna, 2009

    Nás taky na inf uučily že ovb založily 4 persony MIMO finanční sféru..Osobnosti čeho? prodeje a oblbování možná,etiky,cti nee..takové si nechte..proč ty vaše osobnosti neprokoukli O Helwag,O štorka ..habakuku kuku kukačka ti do mozku zanesla špatné vejco..

  • like.n0.other

    31 března, 2009

    jenom na ne, preju jim to. Nejsem nejak nabrouseny vuci konkurenci, ale kapitol ani za konkurenci poradenskych firem povazovat nelze. To je firma, jejiz jmeno samotne me zveda ze zidle.
    Nejlepsi je, ze u klienta delaji z poradcu podvodniky, pritom sami maji na vizitce „financni poradce“ a jejich „financni poradenstvi“ se sklada z cca 4 produktu, z nichz mozna jeden bych mel zaludek prodavat. A ti jejich manazeri, na to uz clovek opravdu musi mit koule. Ti jsou pro me tim nejhorsim svinstvem financniho trhu. Nechci hazet vsechny do jednoho pytle, ale muj nazor je takovy, ze tuto praci skutecne nemuze delat slusny a ferovy clovek.

    Odpovědět

  • Gekko

    28 března, 2009

    daří tak ty lidi lámat. Hypnóza či tak něco. Podotýkám, že ho neznám, jen mě zaujalo, že se o něm tolik píše, jako by to byl nějaký super prodejní manipulátor. Popiště mi prosím někdo kouzlo jeho „úspěchu“. P.S. je to takévý ten frajírek s tou pěknou kočičkou, co tady kdysi měl foto na serveru? Nevíte jestli jsou ještě spolu 🙂

    Odpovědět

  • Sir William

    28 března, 2009

    dělá to tak, že LŽE ..jak prosté,jak ovbácké,jak multilevlově prodejně jednoduché..

    Lže o tom jak skvělé řešení-prodejní produkty přináší a pak tuto nabídku prostě cross-sellingem a výplachy „emotional big point“ nechá podepsat..úspěch je v tom,že se své klioše stará:-) a za pár měsíců jim změní kombinaci,zkontroluje platby,pošimrá po šrajtofli ..

    to je Štork-to je OVB a mlm prodavači na provizi – mají omezené možnosti nejen v produktech,možnostech ale hlavně svědomí..

    Největší sranda je ta, že 30 let se ovb naučila svýmy výplachy a manipulací s fakty fakt dobře NAPROGRAMOVAT své ovce,oni si fakt myslí že to dělají dobře a od GST výše jsou navíc ještě zotročeni“ leasingem a náklady na kanceláře,že i když si to dost „v rámci možností“ dobrých gst uvědomuje,nemůže jednoduše z kola ven..

    Evoluce je zajímavá tím,že se vytvoří ze zkušeností úplně něco nového,inovativního(ne překábatěné ovb ve formě partners či fincentrum..) ale nový vývojový druh – něco jako „KalvodoHanzloZárubo..“ konzultant s kapitálovou podporou nenecený na provuzi lhát aby nebyl hlad“..
    Obdobný případ je v realitách – např.jedna velká sviňárnama profláklá rk Prolux se stovkou prodejců má díky podvodům (už mají svůj web na právník.cz)-tak ta na sto prodejců má 100 prodejů a obrat 1000, zatímco asociace AČRK menších dle pravidel jedoucích kanceláří má na 100 prodejců 134 prodejů a 1250 obrat…vidíte tu ideu?

    Stačí pár let,pár KalvodoHanzZáru.. spojených v jedné asociaci s přísnými normami,slušné PR podpořené fakty a analýzami a středněbohatý mecenáš krijící kapitálem a ve chvíly kdy si jednotlivé společnosti vypouštějící produkty(pojištovny se svými ižp..atd) spočítají že mají díky výše popsanému vetší obrat,menší storna a jejich jméno nekoluje po evropě spojeno s nějakou prasárnou ..tak pak přijde odříznutí nebo inovace(oopravdová) mlm prodejců od trhu .. dle mého názoru to nepřežije právě OVB jako zkostnatělá a ve vedení prohnilá firma,pak zfp a a část partners-staré ovb struktury neschopné sebereflexe,kompletní-né této“ jen za podivným PR schované“ změny JINAK ..

    fandím tvůrcům UFP nebo jak se to jmenuje,pokud udrží ideu a vysoké standarty,přejdou z mlm firem stovky dobrých poradců a budou klidně nakupuvat své „zboží“ ne přes své krkavčí centrály,ale v nějakém poolu ..

    Odpovědět

  • OVBák

    30 března, 2009

    Tak koukám, že podle Vás je všechno špatně:-)
    Počítám, že doma koukáte na TV a všechny kritizujete a na všechno nadáváte. Vlastně jste pan Dokonalý:-)
    Zase vidím, že veškeré komentáře jsou o ničem a píšou je neschopní pisálkové.
    S pozdravem spokojený OVBák:-)

    Odpovědět

  • habakuk

    30 března, 2009

    Bože to je ale vůl!

    Odpovědět

  • Radim

    30 března, 2009

    …no, na vola bych ho neviděl, něco na tom je, ale po pravdě je to trošku utopie a má v tom prsty naivita či neznalost trhu,který je tak zaprasený,že se jen tak nevyčistí a hlavně ta třípismenková firma co ji vykmitly z Afizu přežije snad i tunel na prezidenta..

    Odpovědět

  • OVBák

    31 března, 2009

    Dobrý den,
    ani naivita nebo neznalost!
    Důležité je, jak se člověk chová ke klientovi a spolupracovníkovi a podle mě je jedno kde člověk dělá, ale důležité je jak to dělá!!!

    Odpovědět

  • OVBák

    31 března, 2009

    Vůl jseš ty!
    A urážej si někoho jiného.
    A co děláš ty, že tak soudíš? Asi nic, viď:-)

    Odpovědět

  • habakuk

    31 března, 2009

    Když nepoznáš jak jde vlákno a na koho to byla reakce, tak je mi tě líto. I když jsi taky OVBák.

    Odpovědět

  • OVBák

    31 března, 2009

    Mě je líto všech, co tady píšou, protože to jsou tragédi:-)

    Odpovědět

  • like.n0.other

    31 března, 2009

    presne tak, sup sup, honem bezte shanet nove klienty a neplkejte tu nesmysly 🙂

    Odpovědět

  • Taky Ovbák...

    2 dubna, 2009

    Prosimtě, OVBáku, jeden detail… Souhlasím s tebou, že tyto diskuze jsou o ničem a nikam nevedou, souhlasím s tím, že většinu těchto lidí nikdy nepřesvědčíš o tom, že v OVB jsou také lidé, kteří svou práci dělají tak jak se má, ale jen drobnost… Většina těchto lidí jsou opravdoví odborníci na finance, kterých si nesmírně vážím za práci, kterou dělají a já doufám, že oni si taktéž nesmírně váží mé práce, i když ji nejspíš neviděli, protože pak by psali o OVB nejen v negativech… Nezapomeň na jedno pravidlo, nikdy nikoho nepřesvědčíš, dokud se on nepřesvědčí sám… Prosím bez urážek tedy…

    Odpovědět

  • Libor

    31 března, 2009

    Docela by bylo zajímavé nahrát schůzku s tímto prodejcem a konfrontovat to na internetu.

    Stejně by mě docelo zajímalo, jak může tento člověk prodat 10 smluv během jedné schůzky?

    Odpovědět

  • like.n0.other

    31 března, 2009

    je to evropska hvezda ne? 🙂
    takovy copperfield v oblasti prodeje financnich produktu..

    Odpovědět

  • Nabírám lidi!

    31 března, 2009

    Více zde: http://www.youtube.com/watch?v=fYAvDNHh50w

    Odpovědět

  • Bomba.

    31 března, 2009

    650 milionu lidi ceka, az jim Stork poradi… to se povedlo :-))))))))

    Odpovědět

  • like.n0.other

    31 března, 2009

    jezisi, to je trapas…

    Odpovědět

  • radimek

    31 března, 2009

    nechci se vyjadřovat slovy trapas…ale je fakt (/) (prd.el)
    Znění propagandičky : hej ty nezdělanej dělníku s výúčákem, pojd bouchat investička! hej ty prodavačko,leštičko monitorů,pojd leštit Křenovi..a ve finále se tito velmi erudovaní finanční odborníci zajímají o „manažerský mor-choleru drahého času každého podnikatele-časožroutské hry na playstationu/wii ..tak to je vážení přesně úrověň OVB- nabrat každou trubku“,švihnout po štorkovsku ižpéčko a pak se povalovat u telky a vytahovat před vytrínou pohárů „bouchač,šéf bouchačů a šéf zbídašenejch ovbáků 75% jich je na méně než 12.000 hrubého provizi …super video , chytte šanci !

    Odpovědět

  • like.n0.other

    31 března, 2009

    pozor na to, to video je sestrihane, to s tim playstationem by tam snad nedalo ani tak neschopne PR jako je v OVB..kazdopadne je to neskutecne ubohe, zamerene na nejnizsi socialni tridy lidi.
    za tohle bych se opravdu stydel

    Odpovědět

  • Video z originalu

    1 dubna, 2009

    Tak to pozor, videl jsem nedavno original tohoto naboroveho a ta scena s playstationem tam rozhodne je:) Vlastene vsechno tam je, jen jsou tady vystrihane nektere nudne scenky 😀

    Odpovědět

  • like.n0.other

    1 dubna, 2009

    tak to nevim, nemel jsem tu cest videt origo. Prislo mi to nejake podezrele, jak tam nenavazuji ty vety. Ale pokud je to pravda, tak je to jeste horsi nez jsem cekal. Jak chce tato firma uspet mezi profesionaly, kdyz si neumi ani reklamu udelat na nejake dustojne urovni?

    Odpovědět

  • Paul Knoten

    1 dubna, 2009

    Original (v turecke verzi) je treba tady: http://www.youtube.com/watch?v=7xJwTWvFHZo . Stork je king i pro turecke OVB, je tam 06:10…. OVB ma tolik skvelych spolupracovniku, proc davaji na odiv ty nejhorsi? Je miz toho smutno, R2.

    Odpovědět

  • R3

    1 dubna, 2009

    Z hlediska podnikatelského zaměření společnosti OVB je Štork špička v oboru. Alespoň z právního hlediska je OVB zprostředkovatel prodeje finančních prokuktů. Má statut pojistného agenta a investičního zprostředkovatele. U OVB a u dalších podobných společností nejste placen za poradenství, ale za PRODEJ. Ten Štork dělá geniálně a já, přestože s jeho praktikami úplně nesouhlasím, ho respektuji. Proč by se ho měla OVB zbavovat? Vždyť úspěšně prodává a každý, kdo je u OVB je tam proto, protože se rozhodl být podomním prodejcem a prodávat finanční produkty. Přečtěte si laskavě knihy Ivo Tomana a Štork vám bude méně ležet v žaludku. Dnes je úspěšný prodejce ceněn zlatem u kterékoliv společnosti a jen blázen by se zbavoval špičových prodejců. Viděl jsem jedno Štorkovo IŽP za 60 000 Kč roční platby. Přepočítával jsem si to na kalkulačce ISOS a při nastavení všech dalších připojištění to na těch 5 litrů měsíčně vychází.Prostě není to levné, ale pokud Štork klienta přesvědčí, aby si klient 30 let někam dával 5000 kč měsíčně, tak proč by ne.

    Odpovědět

  • Ondřej Záruba

    1 dubna, 2009

    Tak běžte prodávat hrnce,když je to jen prodej.A nezamořujte finančnictví přiblblými řečmi o právu na úspěch.Prodej mi nevadí,ale vy si hrajete na objektivní majetkové poradenství.Prodej v prezentaci firmy nezazní ani jednou.Rada je v každé druhé větě.

    Odpovědět

  • Veronika H.

    1 dubna, 2009

    Dobrý večer pane Zárubo,
    dívala jsem se na vaše stránky a jste též bývalý OVBák. Jestli si dobře pamatujete na obsah smlouvy o spolupráci s OVB, každý spolupracovník tam vystupuje jako „obchodní zástupce“. Jinými slovy „dealer“ a to dealer finančních produktů. O poradenství tam není ani slůvka. Poradenství je pouze zástěrka. Partners si také v médiích říkají „krotitele dluhů“, a nikoho tím nepobuřují.Štorkovi systém práce OVB vyhovuje a jak se zdá, u OVB mu nikdo vysokou produkci také příliš „nevyčítá“.

  • Ondřej Záruba

    1 dubna, 2009

    Dobrý večer.

    1)Mé stránky?Pokud vím,tak žádné nemám:-)
    2)Dealer je každý FP,který pracuje za provize.Ale poradenské firmy se prezentují jako poradenské a ne dealerské.Některé kombinují do svého sytému poradenské prvky jako je sjednocení provizí v kategorii produktů.Jiné zakomponovali do svého systému i přímý honorář.
    3)Zatímco u BC,FC nebo PFLP vidím snahu o inteligentní prezentaci sebe sama a prvky,o kterých jsem psal výše,tak u OVB vidím stále ty stejné laciné lákání na jednoduché sny.Mechanik,který sní o Lambu…šťastná rodinka bohatého poradce v Audi si může dovolit dalšího člena…Hedvika Gabrielová vypráví o svém několikanásobném příjmu…Čistá duše Štork prodává produkty,o nichž zhola nic neví…Proboha proberte se v tom OVB!Žijete v 21.století.Tyto metody akvizice poradců připomínají svou předvídatelností totalitní propagandu.Dnes vyhrají firmy,které osloví mladé a vzdělané lidi.Koho myslíte,že osloví tato kampaň?Vysokoškoláka?Tohle je tak na úřad práce v Chomutově.
    4)Krotitelé dluhů se mi jako pořad nelíbí.A myslím si,že to pozitivně ani nevnímají všichni z Partners.Orientace na předlužené chudáky mi přijde samaritánství.Já takové klienty rád nemám.Přijde mi to póza.Na druhou stranu chápu Partners.Proniknout do TV s tématem zajímavého investování je nesrovnatelně těžší a je lepší tam být takto než vůbec.Jinak si firmy PFLP vážím zejména díky Janu Majerovi a Pavlovi Kohoutovi a lidí z Finmagu.Dělají toho pro očištění dobrého jména finačního poradenství v ČR více než kdokoliv jiný.Za to jim velké díky.Tihle dva by jen těžko tleskali Štorkovi,ikdyby pracoval v Partners.

  • Lamka...

    2 dubna, 2009

    Jen hloupý dotaz pane Zárubo, říkáte, že v Partners by Štorka nebrali… Možná ano, možná ne, ale pana Netušila např. vzali… A to i přes to, že ho kvůli podvodům a machinacím z Fincentra vyhodili… Takže je to otázka času, kdy by po něm někdo šáhnul… Mám pocit, že i když by pana Štorka vyhodili, tak by se nabídkami na spolupráci od konkurenčních společností jeho pracovní stůl jen hemžil…

  • Lamka...

    2 dubna, 2009

    Tím samozřejmě neříkám, že s jeho stylem práce souhlasím… Naopak…

  • Ondřej Záruba

    2 dubna, 2009

    Pana Netušila neznám.Neviděl jsem jeho práci.Viděli jsme s Markem práci borce z Fincetra,který se nebál udělat IŽP k hypotéce s odloženou splatností kolem 20 tis měsíčně.Na druhou stranu znám pana Hanzla,který je také z Fincentra.A ten je pro mě solidní a vážený kolega.Já bych řekl,že jestli by po někom jako je Štork někde skočili,tak v AWD.

  • Martin

    29 dubna, 2009

    Pokud si dobře pamatuji, tak spoluzakladatelé Partners p. Lukeš a p. Borkovec ve svých strukturách ještě v době jejich působení v OVB dávali všem svým ovečkám Štorka za příklad. Lidem s nejvyšším výkonem byla slíbena večeře nebo víkend s panem Štorkem atd. Myslím, že Partners by ho brali všemi deseti.

  • PB

    29 dubna, 2009

    to jsou pěkný žvásty.

  • Hana (OVB R3)

    29 dubna, 2009

    S Lukášem Štorkem jsem se nedávno bavila o těch jeho „průšvizích“. On mi odpověděl, že to v podstatě ani nechápe. Na investujeme.cz ho posílají do pekel, přitom řada poradenských firem včetně pojišťoven ho ustavičně lanaří do svých řád pod příslibem „finančních nabídek, které se neodmítají“. Prostě je to vše naprosto směšné. Každý prodejce, který přináší měsíčně statisíce své mateřské firmě, bude vždy hýčkán. OVB by musela být opravdu hloupá, aby se někoho takového zbavila. Lukášova výkonnost nemá v Evropě obdoby a v Německu jsou si toho moc dobře vědomi.

  • Svěrkoš Zd.

    18 června, 2009

    OK, to není cílem zpochybňovat. Ale víte, o co jde ?? O naprostou diskreditaci pojmu finanční poradce. U nás prostě je pořád všechno na jedné hromádce. Bylo tady přes 200 tisíc finančních poradců. Mnozí z nich dělali jen stavebko, možná penzijko v rámci jedné finanční skupiny. Otevřete server nabídky práce a čtete: Hledáme rodinného finančního poradce Modré pyramidy (tímto se MP omlouvám, nejde o jejich titul, může tam být klidně dosazen jiný název). Dokud tady bude poradce,výhradní prodejce, úvěrář (v lepším přípdě na bydlení) apod. všecho dáváno na jednu hromadu, tak budou nekonečné třenice pořád. Že řada poradenských firem vč. pojiš´toven pana Štorka lanaří není nic podivného. Spíš by bylo, kdyby tak nečinily. Jde o to, co má pan Štork na vizitce. Rozhodně by tam nemělo stát „finanční poradce“. Nic víc ani míň. A z velké části to není jeho chyba, nutno říct otevřeně a nahlas. Prodejcem je v do určitého rozsahu každý. Nejde to ani v poradenství bez prodeje vůbec. Dobrý poradce potřebuje nejprve – prodat sebe sama…. Jde ale o to, co je vašim zbožím v jádru. Jestli produkt – IŽP, úvěr, podílový fond ten či onen…. anebo rada dát financím v životě jiný řád, tok, smysl bez ohledu na produkt červený nebo modrý….. v tom je v tuzemsku , bohužel , stále binec, z hlediska pojmu „finanční poradce“.

  • R3

    2 dubna, 2009

    pokud Štork klientovi prodá pojistku při PČ několika mega a pojistí ho na všechno, co kolonky smlouvy dovolují a to ještě na ty největší částky, není divu, že se měsíční pojistná částka vyšplhá třeba až na 7 nebo 8 tis měsíčně.

  • Ondřej Záruba

    2 dubna, 2009

    No jo,ale pokud mám správné informace,tak takhle to rozhodně on nedělá.

  • Veronika H.

    2 dubna, 2009

    Dobrý den,
    1) viděla jsem před časem váš portrét na webu „přátelé Vítka Kalvody“, omlouvám se tedy za nepřesnost
    2) proč vidíte problém, že např. automechanik nemusí být úspěšný finanční poradce, v době, kdy ještě opravoval auta nemusel třeba o svých schopnostech vůbec vědět. Já jsem odešla od OVB kvůli vyhazovu z Afizu a hlavně kvůli špatnému mediálnímu obrazu. Na druhou stranu jsem se tu setkala se spoustou velice schopných kolegů, kteří odvádějí kvalitní práci.

  • Radek

    2 dubna, 2009

    Ano, i automechanik se může vypracovat na schopného finančního poradce, pokud se zajímá o finanční trh a věnuje se studiu. Jenže… kolik takových automechaniků je? A cílit na tuto skupinu náborovou reklamu? To mi přijde hodně s prominutím ulítlé. A svědčí to o zadavateli reklamy.

  • Ondřej Záruba

    2 dubna, 2009

    Neříkám,že nemůže být úspěšný v tom významu,jak je to prezentováno,tedy měřeno penězi.Ale myslím,že jeho předpoklady být úspěšný ve smyslu být skutečný odborník a mít bonitní a společensky prestižní klientelu jsou nízké.Jeho potenciál je v tom pohybovat se v okruhu lidí s nízkým povědomím o financích a být tzv. jednookým králem mezi slepými.To ale není skutečný finanční poradce.Neštěstí je,pokud narazíte na klienta,který toho o financích ví víc než vy.A když takový klient není profesionální finančník,tak si jen sotva můžete říkat profesionál.Já nebýt OVB,tak jsem do teď naiva.Tam jsem teprve pochopil,jak se věci mají.Do té doby jsem měl svět financí zidealizovaný ve smyslu,že se v něm pohybují profesionálové.Těch lidí,kteří v rámci OVB odvádí slušnou práci je rozhodně výrazně méně než polovina.

  • like.n0.other

    2 dubna, 2009

    Dulezite je si uvedomit, ze pokud by OVB i jine poradenske firmy nabiraly pouze vystudovane odborniky v oblasti financi, tezko by pres tyto poradce ( v reci cisel zlomky z dnesnich poctu) pokryly trh o milionech potencialnich klientu. Predstavte si ty miliardy, ktere by takova firma ztratila na provizich. I kdyby si nechala klientem platit sebevic, tezko by udelala takovy byznys jako system, ktery je nastaveny ted. A co se tyce vami popisovane kvality – pul roku fungujici poradce dokaze obslouzit naprostou vetsinu retailove klientely vcetne nutne argumentace. A na tyto klienty jsou preci site typu OVB zamereny. Jak proste…
    zde nezafunguje nic jineho, nez silny tlak konkurence. Podle meho bude poradenstvi za 10 let uz na trochu vyssim levelu nez tedka. Ale proc to menit, kdyz to zatim funguje vyborne?? 🙂

  • Ondřej Záruba

    2 dubna, 2009

    Za půl roku v OVB (a nejen v OVB,abych nekřivdil) nikdo nikdy nikoho kvalitně neobsloužil.Ani toho obyčejného klienta.Cílová skupina OVB je trouba,který o financích nemá páru.To je totiž jediný člověk,který se nebude smát přiblblým reklamám,naučeným slovním spojením a papírové subvenční analýze.Každý,kdo v OVB za něco stojí,používá vlastní kalkulačky a vlastní materiály.Zkrátka je z pohledu toho „fungujícího“ systému je rebel bez příčiny.

  • habakuk

    2 dubna, 2009

    Téměř půl roku mi dlužíte odpověď na otázku proč je cena akcií OVB taková jaká je, při odchodu Lukeše jste tvrdil, že to je konec OVB a akcie budou bezcenné. Co vy na to?

  • Ondřej Záruba

    2 dubna, 2009

    Já akcie OVB nesleduji a pochybuji tedy,že jsem konkrétně k akciím OVB vyjádřil ve stylu jako to dělám u svého seriálu.

    Můžete mi poslat link,abych navázel na naší diskusi?

    Kouknul jsem se na vývoj akcií OVB teď a jsem dost překvapen.Zřejmě se OVB vede lépe v zbytku Evropy než u nás.

  • Kolemjdouci - lehce v obraze

    3 dubna, 2009

    ad 1) to byl JT — http://www.investujeme.cz/clanky/soap-opera-nebo-kriminalni-psychodrama/

    ad 2) no comment — http://www.investujeme.cz/kratke-zpravy/ovb-uzavira-rok-2008-se-zretelnym-narustem-obratu-a-hospodarskeho-vysledku/

  • spokojený OVB

    3 dubna, 2009

    Prostě OVB je úspěšná. Věřím, že pan Záruba je z toho asi nesvůj. Jen tak mě napadá, pane Zárubo, uděláte u té své Sophie za měsíc stejný obrat jako Štork u OVB? Kdyby ano, asi by jste měl sotva čas psát soudy o nejlepším OVBákovi v Evropě. Prostě Lukáš je jednička. Kdyby jste trochu více sledoval branži, tak by jste věděl, že v devadesátých letech exceloval na evropském trhu polský pojišťovák Jan Warzecha, který je dnes váženým občanem (viz YouTube). Ten dělal stejné obraty jako Štork u v Čechách a taky ho nikdo za jeho úspěchy nepranýřuje!!!!

  • To jsi originál program ovb

    4 dubna, 2009

    Co to prosim tě meleš?
    Produkce má nějakou souvilost s kvalitou? Nebo vůbec s poradenstvím,což je na rozdíl od prodeje v ovb to co dělá např.Sofia..
    Excelovat v pojištovnictví,v branži plné lží to je teda úspěch..no pro vás ovb číšníky a mechaniky tedy ano,takže se omlouvám:-)

    Definuj „úspěch“ – nevytvořil a nevybudoval nic,pomoc druhým nic, podnikatelské zkušenosti nic,, společenská vážnost ve vyšších než mlm kruzích nic – ovb úspěch/śtork je jen deset stránek výplachu a lhaní v praxi:-) za provizi…Super,díky,nechci..

  • Ondřej Záruba

    4 dubna, 2009

    To teda ani náhodou neudělám.

    Kdyby měl Štork dělat ten svůj obrat 5000 BJ například hypotékama,tak by jich musel udělat měsíčně za 66 milionů!To dnes nejsou měsíční tržby nějakého velkého developera,natož pak zprostředkované úvěry jednotlivce.

    A to těch BJ dělá dneska možná už víc ne?

  • ANTI ŠTORK

    5 dubna, 2009

    TYPICKÝ PŘÍKLAD ŠTORKOVI OBSLUHY KLIENTA JSEM DAL SEM:

    http://www.edisk.cz/stahni/68771/Stork.doc_58.5KB.html

    už mě to nebaví a děsí, kolik lidí zde neví co a jak Štork dělal a dále dělá. TAKŽE SI TO POŘÁDNĚ PŘEČTĚTE. STEJNÝCH PŘÍPADŮ MÁM DALŠÍ ČTYŘI a to je jistě zlomek.

  • FL

    5 dubna, 2009

    to je teda maso 🙂

  • like.n0.other

    1 dubna, 2009

    tohle je nesmysl. Malokdo jde do OVB bouchat investicka. Vetsina lidi tam jde s vidinou nejake dobre myslenky s slusneho vydelku. To, ze se potom zkazi, je vec jina.
    Pokud je ale clovek ferovy a vidi, jak se dela „poradenstvi“ ala stork, asi se mu moc do takove firmy chtit nebude. A pokud jde clovek do firmy kvuli bouchani pojistek, proc radsi nezvolit kapitol? Pokud jde clovek prodavat a ne radit, nema smysl chodit do poradenske spolecnosti, ve vetsine pojistoven dostane reprezentant vice na provizi a k tomu fix, castokrat i lepsi podporu a zazemi.

    Odpovědět

  • Anonym

    1 dubna, 2009

    Spíše pudy nežli třídy

    Odpovědět

  • Tomáš Kruber

    24 září, 2010

    Vážený pane \“Radímku\“, předpokládám, že máte s OVB určitě podloženou špatnou zkušenost. Nicméně házet celou společnost do jednoho pytle není rozumné, vždyť vy jste toho krásným příkladem – kdybych si přečetl vaše komentáře, tak bych neviděl rozdíl mezi nevzdělanou opicí a lidskou bytostí. Naštěstí všichni poradci z OVB nejsou špatní a naštěstí všichni lidi nejsou opice.

    Odpovědět

  • radimek

    31 března, 2009

    nechci se vyjadřovat slovy trapas…ale je fakt (/) (prd.el)
    Znění propagandičky : hej ty nezdělanej dělníku s výúčákem, pojd bouchat investička! hej ty prodavačko,leštičko monitorů,pojd leštit Křenovi..a ve finále se tito velmi erudovaní finanční odborníci zajímají o \“manažerský mor-choleru drahého času každého podnikatele-časožroutské hry na playstationu/wii ..tak to je vážení přesně úrověň OVB- nabrat každou trubku\“,švihnout po štorkovsku ižpéčko a pak se povalovat u telky a vytahovat před vytrínou pohárů \“bouchač,šéf bouchačů a šéf zbídašenejch ovbáků 75% jich je na méně než 12.000 hrubého provizi …super video , chytte šanci !

    Odpovědět

  • poradce

    31 března, 2009

    Pánové, tak tohle je nálož! Měl jsem zato, že toto jsme vídali před 15-ti lety kdy byla společnost nasáklá socialismem a každá pozitivní reakce byla vnímána jako něco grandiózního! Paráda…

    Odpovědět

  • Tomáš V.

    3 dubna, 2009

    Viděl jsem dnes docela zajímavý finanční plán, no nedalo mi to se o něj s vámi nepodělit… 🙂
    Klučina, 2 roky, naspoření peněz do 20.roku:

    IŽP – 1000Kč měsíčně, 4000Kč PČ na smrt, ostatní pojištění „vypnuté“, do 65 let
    ovšem teďka pozor na prodejní argumenty:
    65 let – nutné podle ČNB k daňovému odpočtu pro jeho otce-podnikatele
    1000Kč – k dosažení maximálního daňového odpočtu (daňová optimalizace byla prioritou)
    4000Kč pojistná částka – aby se co nejvíc naspořilo

    proč zrovna IŽP – aby se mohl v cca 10 letech pojistit na úraz za výhodných podmínek a aby mohl jeho otec uplatnit daňový odpočet

    Je zajímavé, k jakým pěkným materiálům se člověk dostane 🙂

    Odpovědět

  • Robert

    4 dubna, 2009

    Moc pěkné. Jakýpak to poradce doporučoval?

    Odpovědět

  • Tomáš V.

    4 dubna, 2009

    Znám jej osobně, dělá v oboru cca rok a půl. Je to ostuda

    Odpovědět

  • Pája

    5 dubna, 2011

    Tak to je mazec:-) taky jsem měl podobný
    fin.plán :-)díky bohu že mám jiného poradce
    a to je borec nedám na něj dopustit přináší jen radost a hodně peněz :-))))))ještě že ho mám :-)))
    tak jak on pracuje to je radost pozorovat :-)))
    škoda že tak nepracují všichni:-(((

    Odpovědět

  • Pája

    5 dubna, 2011

    Tak to je mazec:-) taky jsem měl podobný
    fin.plán :-)díky bohu že mám jiného poradce
    a to je borec nedám na něj dopustit přináší jen radost a hodně peněz :-))))))ještě že ho mám :-)))
    tak jak on pracuje to je radost pozorovat :-)))
    škoda že tak nepracují všichni:-(((

    Odpovědět

  • Inside swamp

    4 dubna, 2009

    Jestli pak víte,že ten slavný Štokr má prima dohodu s „vedením“ o předávání bonitních klientů právě jemu,aby jim „nabouchal“ a vytřískal tak svými „schopnostmi“ více?!!!!! To není sranda,jeho klienti už dávno svá doporučení“ obvolali,že je to lump, tak mu dávaj „ze zhora“ databázi těch, které má „obsloužit“,což je nejen prima kšeft pro něj,ale hlavně nahoru jdou obrovské meziprovize za „nic“ a kryjou si tak záda před tím,aby se psalo,že v ovb jich takhle prasácky bouchá víc..Jsou v tom prašule napříč strukurou(směr nahoru do štorka),maj „čistý“ svědomí-špínu za ně udělá štork,vydělává jim mooc tak ho v tom podrží..radši pryč z afizu,co kluci?

    Odpovědět

  • Tomáš Kruber

    24 září, 2010

    Spousta nepodložených fakt a dohad. Určitě byste mohl napsat nějakou konspirační teorii, tam by těch vašich žvástů ani nebyla škoda.

    Odpovědět

  • Robert

    24 dubna, 2009

    Zdravím všechny, přečetl jsem si zde mnoho vašich názorů ohledně ovb. Nechci zde psát OVB je dobrá nebo že je špatná, ať si názor udělá každý sám. Jen bych chtěl podotknout to, že na světě neni jediná společnost, která se zabývá finačním poradenstvím stoprocentní! To prostě nejde, tak jako fabriky vyrábí občas zmetky, tak je logické, že ovb a jiné firmy také něco pokazí. Když máte špatné zkušenosti s někým, tak nepomlouvejte společnost ale finančního poradce! Nezapomínejte, že v OVB jsou struktury ( je to jako, kdyby Liberec hrál příšerně a vy byste zde psali, že celá gambrinus liga je strašná. OVB se kritizuje protože je největší, ale zdaleka neni nejhorší! Podívejte se kolik má partnerů a porovnejte to třeba s Capitolem, kteří chodí a za každou cenu se snaží bouchat klientům 4BN, dnes už 6BN KOOP. A proč mluvím o Capitolu ? Byli u nás doma a IZP 4BN KOOP nám modelovali na 13% zhodnocení. Na otázku jestli o tyto peníze můžu někdy přijít mi odpověděli, že šance je 1: 1000 0000 , protože fondy nešli nikdy pod 8%. Zavolal jsem tedy kamarádovi do Prahy a on mi poslal aktuální grafy jak si fondy vedou, tak jsem jim to jestě na té schuzce ukázal. Koukali, jak kdyby to nikdy neviděli a jestě mě prosili, ať jim to nechám vytisknout, že sebou mají přenosnou tiskárnu a stále se ptali, kde jse tyto info získal, že oni takové informace ani nemají. Od té doby jim řikám Jehovisti, něco jim nebulíkujou do hlava a pak s tím choděj za lidma. To se snažili jeste moji mamku zlákat do Capitolu a vyprávěli jí o bezvadném školícím systému. Koukám, že vyškoleni jsou opravdu dobře, když je utře 19 letý kluk studující management.

    Odpovědět

  • anonym

    18 června, 2009

    Musím plně souhlasit, sama pracuji ve finančním poradenství a to co tady píšete, tak to bych si nikdy nedovolila. Dát 13% zhodnocení, to je děs a běs…

    Odpovědět

  • Svěrkoš Zd.

    18 června, 2009

    To není děs běs. To je na odejmutí registrace. Bez odvolání. A nejen danému jednotlivci, i společnosti, kterou zastupuje. Jde o to, že těžko poznáte u jednotlivce, zda jedná vědomě podloudně nebo má vymytou hlavu a jedná v nejlepším přesvědčení. Myslet své si můžete, samozřejmě. Nutno jít i ke kořenům, nikoliv jen k jednotlivci, co prošel interním školením. Ptám se – proč na takovém semináři, sezení, školení není přítomen zástupce regulátora trhu ?? Že je to hloupý dotaz? No tak se pak nedivme výkonům v terénu …. Spotřebitel bude chráněn, pokud se nenechá ukolébat a neskočí na špek. To je sice pravda, ale nemůže si to dovolit říct regulátor…

    Odpovědět