CZK/€ 25.320 +0,18%

CZK/$ 23.408 +0,56%

CZK/£ 29.523 +0,28%

CZK/CHF 25.813 +0,21%

Text: Ondřej Záruba

29. 10. 2008

40 komentářů

Lék na bolavé investice? Díl II: UnitedHealth Group

 


 

Trocha Historie

Firma vznikla původně jako Charter Med incorporated v roce 1974. UnitedHealth byla založena o tři roky později a záhy Charter Med spolkla. Roku 1979 startuje firma svůj ekvivalent k veřejné zdravotní péči zaměřený především na seniory. O pět let později se z UHG stává IPO. Další zlom přichází roku 1988. To přišla na svět dcerka v podobě Diversified Pharmaceutical Services Incorporated, která začala prodávat benefit programy pro velké firmy. Tato dcera byla za pouhé 4 roky prodána firmě SmithKline za 2,3 mld.USD. Část těchto prostředků(1,65 mld. USD) byla investována do velmi zajímavé akvizice MetraHealth Companies, která do té doby outsourcovala zdravotnické služby pro významnou pojišťovny Metlife a Travelers Insurence company.

Současnost

Dnes už seba sama nenazývá UNH pouze „diversified health company,“ nýbrž připojuje i přívlastek „well-being.“ Ve výroční zprávě uzavírající rok 2007 se dočteme, že celý koncern obsluhuje jen těžko uvěřitelných a představitelných 70 milionů Američanů. A teď se chyťte klávesnice ať neupadnete: Celý koncern zaměstnává jen 67 tisíc zaměstnanců. To je sympatický poměr.

Struktura Byznysu UNH:

1)Healthcare Services

a)United Healthcare – prodává benefit programy zaměstnavatelům menších a středně velkých firem. Touto cestou obsluhuje 15 milionů klientů. Těm umožňuje využívat zdravotní péči celkem v 4800 nemocnicích a u 560  000 soukromých lékařů.

b)Uniprise – v podstatě dělá to samé jako United Healthcare, ale tyto programy prodává velkým firmám s tisíci zaměstnanci. Ani tady není zanedbatelný počet klientů. Celkem obsluhuje 415 zaměstnavatelů. Z toho jich je 175 z Fortune 500! Tomu se říká klientela. Zajímalo by mě, zda je mezi nimi Wallmart. Neměl jsem čas to vypátrat, ale myslím, že s těmi svými 1,2 mil zaměstnanci by byl zajímavým klientem.

c)Ovations – je služba, kterou UHG poskytuje klientům ve věku 50 let a více. Cílem je reflektovat specifické zdravotní potřeby tohoto segmentu. Zahrnuje preventivní i akutní péči a léčbu chronických onemocnění. Tato služba vyžaduje poměrně tvrdý obchodnický tah na branku v podobě přímého oslovení či nátlaku přes zaměstnavatele (to ale nejde u těch nejstarších).

REKLAMA

2)Optum Health

Celkem 58 milionů klientů využívá služby Optum Health  prostřednictvím 4 základních produktů:

a)Care Solutions

Tento program umožňuje individuální přístup ke klientovi jak po stránce vyloženě léčebné, tak po stránce tzv. well-being, tedy určitého zlepšení kvality života. Prostřednictvím Care Solutions jsou řešeny náročné programy léčby rakoviny, neplodnosti, dlouhodobých srdečních onemocnění nebo transplatance orgánů. Celkem Care Solutions využívá 40 milionů zákazníků. Tvoří tak páteř divize Optum Health

b)Behavioral Solution

Velmi významný je i tento program. Využívá ho celkem 35 milionů lidí především prostřednictvím svých zaměstnavatelů. Cílem tohoto programu je bojovat s psychyckými onemocněními, jako jsou závislost na navýkových látkách, chronický stres, deprese, schizofrenie a mnohé další. Firmy mnohdy platí svým zaměstnancům tento „healthcare plan“ s úmyslem zvýšit produktivitu práce.

c)Specialty Benefits

REKLAMA

Už z názvu vyplývá, že se jedná o nástroj, pomocí kterého se firmy snaží udržet si své zaměstnance. Do speciálních benefitů mohou firmy zakomponovat zubařskou péči (UHG má cca spolupracujících 85 000 dentistů). Rovněž bychom zde mohli využít něco na způsob pojištění krátkodobé pracovní neschopnosti.

d)Financial Services

Prostřednictvím OptumHealth banky se poskytuje UHG finanční služby pro své zákazníky – zaměstnavatele ale i koncové pojištěnce. Dříve tato finanční divize fungovala pod hlavičkou banky Exante. Částečně je tato služba outsourcována i na Utah-chartered industrial bank.

3)Ingenix

Ingenix je služba zajišťující data management, vývoj softwaru a zdravotnické konzultace pro největší firmy světa. Klientela Ingenixu je asi 5000 nemocnic, 240 000 praktických lékařů, 1500 zaměstnavatelů ( z toho jich je 245 mezi Fortune 500), 250 vědeckých týmů a cca 150 státních úřadů. Byznys Ingenixu se dále dělí na dvě části:

a)Information services

Smyslem této služby je práce s daty. Shromažďování informací o klientech, vytváření zdravotnických benchmarků, analytické oddělení řízení nákladů atd.

REKLAMA

b)i3

i3 je služba, kterou využívají především farmaceutické a biotechnologické společnosti. Pomáhá jim jejich léky dostat do nemocnicí a k pacientům. Příprava klinických testů, lobbing na příslušných úřadech, právní pomoc…Působnost i3 je 53 zemí a terapeutické zaměření je především onkologie, léčba centrálního nervového systému, respiračních a infekčních chorob a endokrinologie.

4)Prescription Solutions

Pod touto divizí se skrývá tzv. Pharmacy Benefit Management (PBM). Cílová skupina jsou stejní klienti jako v případě Healthcare, ale tentokrát se jedná o farmaceutické benefity pro zaměstnance či příslušníky odborů. Tato divize je poměrně mladá (*2007), ale již teď obsluhuje 10,3 milionu klientů skrze 64 000 lékáren.

Struktura obratu UHG

Zisk UnitedHealth

(v mld. USD)

Investorské ukazatele:

 Zdroj:
finviz.com

  

Závěr

UnitedHealth Group je absolutní špička mezi americkými firmami. Její význam je srovnatelný s nejvěhlasnějšími bankami nebo Microsoftem. Byznys UNH je závislý na hospodářském cyklu. Pramení to z toho, že obrat této společnosti je zkorelován s úrovní zaměstnanosti v USA. Když firmy propouštějí své zaměstnance, ztrácí UNH své klienty. Pokud přijímají nové, získávají nové. Bojovat s tím UNH může prostřednictvím posilování svého tržního podílu.

Další věc jsou náklady. UNH je poměrně citlivá na finanční náklady. Od roku 2003 se každoročně zvyšuje debt to capital ratio, před 5ti lety byl na hodnotách cca 27,4%, dnes je skoro na 40%. To vede k tomu, že se zvyšuje tlak zvýšení finanční nákladů. V dnešní době určitě trochu problém.

Na UNH považuji za rozumné aplikovat oceňovací modely. A prakticky všechny pro něj hovoří vesměs pozitivně.

Od UNH se nečeká rapidní nárůst zisků v následujících letech, avšak je to bezpečný titul, který by se mohl dostat do potenciálních problémů snad jedině díky cashflow.

Pokud by volby v USA vyhrál Obama, nebyla by to pro UNH zřejmě pozitivní zpráva. Ten se totiž nechal slyšet, že by americké zdravotnictví rád reformoval (neboli posocialističtěl).

Pozitivní faktor není ani dividendová politika.

Přesto přeze všechno se domnívám, že investor, který nakoupí akcie UNH, dostane do rukou aktivum s hodnotou, která je vyšší než současná tržní cena. Zdravotnictví v podání této firmy je věčný a zdravý byznys.

Loading

Vstoupit do diskuze 40 komentářů

Zdroj a více informací: CII750.cz



Diskuze k článku

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna, vyžadované informace jsou označeny hvězdičkou.

Napsat komentář: Anonym Zrušit odpověď na komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

 
 
 

 
  • Ondřej Záruba

    29 října, 2008

    Ačkoliv je UnitedHealth na biotechnologii navázán,biotechnologickým titulem není,jak se může zdát v anketě pod článkem.

    Odpovědět

  • Daniel Kuchta

    29 října, 2008

    Dobrý den, máte pravdu, takže jsem tu anketu poupravil.

    Odpovědět

  • mva1

    29 října, 2008

    Super informace…
    jako ostatně Váš celý seriál Investorský zeměpis..
    pro mě jako „sběrače informací“ bych uvítal na ICZ více podobných článků….

    Odpovědět

  • Anonym

    29 října, 2008

    Ondreji, na zaklade ceho se domnivate, ze „investor, který nakoupí akcie UNH, dostane do rukou aktivum s hodnotou, která je vyšší než současná tržní cena?“

    Mozna s hodnotou, ktera nekdy v budoucnu bude vyssi nez soucasna trzni cena. Ale ze by dnes byla vyssi? Vzdyt P/B udavate 1,4. Nebo co myslite tou hodnotou aktiva? Ucetni hodnota to asi nebude.

    Mne tato akcie podhodnocena neprijde. Kvuli dividendam bych ji urcite nekupoval. Rustova take neni. Tak proc takovou akcii kupovat??? Protoze je to nejvetsi firma sveho druhu? To preci neni duvod k investici.
    Pri cene odhadem 15 USD uz by mohlo jit o docela zajimavou prilezitost. Ale dnes bych nekupoval.

    P.S. Jinak ale tradicne velmi dobry a informacemi nabyty clanek.

    Odpovědět

  • Ondřej Záruba

    29 října, 2008

    Určitě jsem nemyslel P/BV ani P/TBV.Ani proto,že je největší(nic takového jsem nepsal).Napsal jsem,že považuji za vhodné použít oceňovací modely.Za vhodné proto,že se jedná o relativně rozvinutý byznys ve stření fázy svého života.Doporučení na koupi vyplývá z toho,že považuji UNH za zdravý( a to doslova!)byznys.Upozornil jsem na potencální problémy s likviditou,rostoucí finanční náklady i na malou dividendu.

    Odpovědět

  • Anonym

    29 října, 2008

    Na zaklade ceho se tedy domnivate, ze „investor, který nakoupí akcie UNH, dostane do rukou aktivum s hodnotou, která je vyšší než současná tržní cena“ ???

    Napsal jste to hezky. Jen nechapu, jak jste z celeho predchoziho textu vyvodil tento zaver.
    Nepolemizuji s Vami, zda je firma „zdrava“. Na to nemam dostatek informaci, abych mohl rikat takove zavery. Otazka jasne zni, proc je podle vas hodnota firmy vetsi nez jeji aktualni trzni hodnota?

    Odpovědět

  • Ondřej Záruba

    29 října, 2008

    Nemám pro své tvrzení žádný ukazatel.Vycházím čistě z toho,že pozitivní faktory u mě převládají nad negativními.Nejsem si jistý,že existuje něco,čím by se to dalo jasně změřit.Pokud o něčem,co funguje ,víte,rád se od Vás něco naučím.

    Odpovědět

  • Anonym

    29 října, 2008

    Ted uz Vas vubec nechapu.

    Bavime-li se o tom, zda koupit ci nekoupit akcii UNH, pak dle Vaseho nazoru prevladaji pozitivni faktory, takze byste koupil. To bych jeste chapal, i kdyz se s takovym postupem neztotoznuji. Osobne kdyz kupuji akcii, tak musim mit jasne duvody, proc se domnivam, ze cena poroste (a nebo ji kupuji kvuli dividendam). Samozrejme ne vzdy se pak ocekavani naplni.

    Ale my se nebavime o tom, zda je dobre koupit ci nikoliv, zda poroste nebo neporoste. Vy tvrdite, ze hodnota akcie je vyssi nez jak ji ocenuje trh. Proc? To preci nejde zduvodnit tim, ze dle Vaseho nazoru prevladaji pozitivni faktory. Jaka je podle Vas „hodnota“ akcie UNH, kdyz je vyssi nez trzni? A jak jste k takovemu cislu dosel? Ucetni hodnotu jste tim nemyslel. Tak co za „hodnotu“ jste mel tedy na mysli?

    Odpovědět

  • Ondřej Záruba

    29 října, 2008

    Přiznám se,že dneska už na nějakou slovní bitku sílu nemám…

    Cílem Investorského zeměpisu je seznámit čtenáře s významnými veřejně obchodovatelnými firmami.Jako bonus se snažím čtenářům u některých pro mě čitelných titulů naznačit budoucí směr jejich vývoje.

    Hodnoty,na jaké byl UNH oceněn významnými světovými brokery – 35 až 70 USD.Tak si vyberte.Já se snažím čtenáře nemystifikovat(čas od času se mi to stane).Neumím ocenit UNH.Ne snad,že bych neuměl počítat,ale vybrat správnou metodu je dneska docela kumšt.Vy to umíte?

    To,že řeknu,že investor získá do ruky aktivum s hodnotou vyšší než je ta současná tržní,se dá vyložit i tak,že předpokládám,že dojde k pohybu tržní ceny směrem nahoru,pokud o větu předtím zmíním,že dividenda je malá.

    Odpovědět

  • Anonym

    29 října, 2008

    Ok, nebudu Vas vice trapit. Jestli to dobre chapu, tak proste verite v rust ceny teto akcie a s „hodnotou“ firmy to nema nic moc spolecneho.

    Brokeri davaji standardne temer u vsech akcii cilovou cenu zhruba na dvojnasobek, to nemuzete brat jako verohodny ukazatel. 😉

    Dobrou noc

    Odpovědět

  • OTTO

    30 října, 2008

    V dobách krize se tradičně vždy daří firmám vyrábějící léky, alkohol, cigarety a zábavu.

    Samozřejmě neplatí, že každá firma spadající do jmenovaného odvětví bude v dobách krize prosperovat, ale v těchto vodách je třeba v dobách krize hledat.

    A perlička nakonec

    Ať je krize, nebo konjunktura posledních 100 let jde cena diamantů neustále nahoru, ale v dobách krize cena diamantů skokově roste.

    Rok 2007 byl pro diamanty abnormálně výnosný.

    3 karátové diamanty + 20%

    4 karátové diamanty + 48%

    5 karátové diamanty + 57%

    Toto zhodnocení se týká diamantů brusu Round, barvy D-G, a čistoty VVS1-VVS2

    Odpovědět

  • TM

    30 října, 2008

    OTTO, to mi připomínka PR DIC, neseznámil jste se s nimi? 🙂
    Nezapomeňtě ještě napsat, kolik by 5ti karátový kámen ve výborných 4C stál. Od 180 000 do 210 000? Dolarů, samozřejmě. 🙂
    Výborná investiční příležitost, pro spoustu lidí. 🙂
    Ale je fakt, že pokud by to bylo někde kolem 5% mého majetku, určitě bych investoval.

    Odpovědět

  • OTTO

    31 října, 2008

    Ještě jsem neměl tu čest se s PRDICem seznámit.
    Podle vašeho smajlíka usuzuji, že vy jste rád, že jste tu čest už měl.
    Nic ve zlém, ale na mé investice do diamantů nemá vliv jestli PRDICe znám, nebo ne, ikdyž nepopírám, že zatím všechna setkání s lidmi z diamantové branže byla velice inspirující.
    Co se týká vámi uvedené ceny 180 000 až 210 000 dolarů za 5ti karátový diamant s výbornými 4C tak za takovou cenu je koupím okamžitě.
    Před pár dny jsem nějaké kupoval a cena se pohybovala mezi 200 až 500 tisíci Euro bez DPH.
    Taky bych rád nakupoval za vámi udávané ceny.
    Pokud se nejedná o krvavé diamanty, ale o diamanty s platným certifikátem pošlete mi prosím kontakt na otto777@seznam.cz
    Přece nebudu platit dvojnásobek za stejné zboží.
    Díky OTTO

    Odpovědět

  • FL

    1 listopadu, 2008

    OTTO, velmi rad si ctu Vase prispevky, ale mluveni tu o castkach v set tisicich a jeste k tomu v euro,me docela vyrazi dech:o)
    Znate ten pribeh, jak bezdomovec se postavi s vozikem na parkovisti pred chlapka ve Ferrari a povida mu : Ja Vam neuhnu, dokud mi nereknete jak si na nej vydelat? 😉
    (ja zatim delam krucky,kroky, tradim intradenne indexy/komodity,ted se ucim i forex a raduju se ze jsem udelal + 7 % za tento mesic- obchoduju na zivo presne pul roku, ziju si svuj sen, neni nad to , delat doopravdy co cloveka bavi, zkouset fin.poradenstvi byla jen pretvarka,konecne jsem se nasel :)) Venuju tomu 10-15 hodin denne,obchoduju,kdyz neobchoduju tak si ctu, vrazedne tempo,pripadam si jak podnikatel co je od rana do vecera v praci. Za poslednich par mesicu jsem sel nahoru a neustale zjistiju, ze svaty gral je obchodnik sam a trading je vnitrni psycho souboj a myslim,ze nic neni tak duleziteho jako psycho.pak samozrejme mm a vystupy,ale pokud bych mel jit ted na nejaky seminar nebo si neco cist snad jen psycho. jaky na to mate nazor Vy?

    Odpovědět

  • FL

    1 listopadu, 2008

    Uh na tohle by se dalo rozepsat, tak jen ve zkratce: Ono i zde plati neustale opakovana veta stylu “ Jste produktem vasich myslenek“ , coz mimochodem tvrdil clovek ktery skolil v roce 1950 +- a do dnes to vsichni opakujou na skolenich,kazdopadne co se tradingu tyce, jen to taky jen o mysleni, napr. v hlave budu mit co budu obchodovat,ze nic neni nemozne,ze to funguje atd naopak clovek(95% cr populace) ktera bude tvrdit,ze na burze clovek ztrati vsechno a ze to je desne na nic, jak si myslite,ze asi takovy clovek dopadne i kdyby mel profitabilni system,stejne se bude chovat tak,ze vse poztraci,uz jen diky tomu,ze to ma v hlave.na tradingu je bezvadna vec to,ze clovek se v tom najde,odrazi se v tom uplna osobnost ,clovek pozna svoje silny a slaby stranky, svoje emoce atd,dle toho si najit system atd,ja jsem nalezl treba to,ze jsem v beznem zivote netrpelivy, v tradingu se to zrcadlilo tak,ze jsem se snazil obchodovat pozicne,na dny,tydny,jak to asi dopadlo?po par hodinach vyjimacne 1-3 dnech jsem utikal pryc.opravdu trapeni a jeste do minusu.reseni?Zacal jsem 5-10-15min grafy,trpelivost mam na cekani na svuj signal,nikoliv na drzeni obchodu x dni,takze si klidne pul dne pockam na „to sve“, par minut podrzim,nastavim PT, a mam svych x % uctu co jsem riskoval nebo daval jako pt… a nemam zadne dilema uz , tehle kroku delam spousty a neustale se z toho raduji, urcite znate sam:)

    Odpovědět

  • Anonym

    1 listopadu, 2008

    FL, par podnetu k premysleni…

    1) Jste si jisty, ze jste se nasel? Opravdu Vas to bavi? Nenamlouvate si jen neco?

    2) Obchodujete primarne proto, ze Vas to bavi, ze potrebujete adrenalin? A nebo proto, abyste efektivne vydelaval?

    3) Je podle Vas tech 10-15h denne efektivne vyuzitych?

    Vic nechavam na Vas.
    Jste mlady, nadseny, rekl bych dokonce nadrzeny (v dobrem slova smyslu). Ale vsadim boty, ze do peti let se budete na tuto epochu zivota divat podobne jako nyni na Vase pokusy s financnim poradenstvim. 😉

    Odpovědět

  • FL

    1 listopadu, 2008

    Jane Traxlere 1) ano, venuji tomu a studiu v tomto smeru dobrych 5let, ptz me to proste bavi a bavilo me to i kdyz ani neslo jeste o penize,ale fascinuje me tehle svet tohoto byznysu.Chci se dostat mezi bohate lidi a dal se od nich vzdelavat
    pro svuj trading pripadne investice
    2) obchoduju proto,ptz to je to nejlepsi podnikani na svete avsak velmi tvrdej byznys,nejsem zadne prase co obchoduje bez SL nebo neumerne riskuje,ptz zacinam, nebo spis nejsem zadny profiku,drzim zatim risk 0,5-1% na obchod nez se mi to uplne vryje pod kuzi co obchoduju.Urcite sen kazdeho tradera,je mit tak velky ucet aby stacila napr hodina denne/cca obchod denne/tydne/mesicne zalezi na stylu a mel vydelano na luxusni zivobyti.

    3)pro zatim investuji svuj cas,urcite by se to dalo zefektivnit,ale chapu to tak,ze rozjizdim svoji firmu a svoje podnikani a nemuzu bez prace chtit hned byt profitabilni. Uz zacinam zvedat pomalu ucet a beru to jako prvni perlicky a zene me to o to vic dal abych uspel.
    Vsadit se muzeme 😉

    Odpovědět

  • Anonym

    2 listopadu, 2008

    Nepochopil jste me, ale to je fuk, casem na to prijdete sam.

    Odpovědět

  • OTTO

    1 listopadu, 2008

    Rád bych řekl svůj názor, ale nevím přesně na co se ptáte.
    Jestli na to, že se věnujete tradingu a věnujete tomu 10-15 hodin denně, nebo že svatý grál je obchodník sám, nebo že trading je vnitřní psycho, nebo jestli jet na seminář, nebo vás zajímá můj názor na ještě něco jiného co mi z vašeho příspěvku uniklo?
    Omlouvám se, ale přesto, že jsem to dotáhl myslím hodně daleko jsem jen obyčejný člověk s výučním listem bez maturity.
    Když něco nechápu nestydím se zeptat.
    Napište mi prosím trochu konkretněji vaši otázku.
    Rád odpovím.
    Otto

    Odpovědět

  • FL

    1 listopadu, 2008

    OTTO , uz jen to, co sam rikate, jak obycejny clovek s vyucakem, jak to dotahne az k diamantum za xset tisic eur:) pro inspiraci me to zajima =) Vy mate daleko lepsi myslenky a nazory nez kdejaci radoby „skolitele“ uspechu a podobni kecalove 😉

    Odpovědět

  • OTTO

    2 listopadu, 2008

    Zapoměl jste napsat svoje otázky.
    Co se týká myšlenek tak každý se sám svobodně rozhoduje jaké myšlenky přijme za své a jaké odmítne.

    Úspěch začíná myšlením.

    To co si o sobě myslíte to jste.

    To co si myslíte o světě, životě a o lidech je pro vás realita, která se zhmotní.

    Úspěch je definování reality, která se vám líbí a cílená změna myšlení, konstruktivně podporující tuto realitu.

    Myšlení produkuje slova v souladu s myšlením a slova produkují činy v souladu se slovy.

    Činy pak vytvoří realitu, která byla na začátku pouze ve vaší mysli a to poskytne hmatatelný důkaz vašmu myšlení a posílí vaší víru, která na začátku věřila jen něčemu co se ukrývalo ve vaší mysli a nebylo ještě hmatatelné.

    Když posloucháte slova lidí, bezpečně poznáte jak myslí a dokážete bezpečně předvídat jejich činy
    a realitu, kterou díky tomu hmotně vytvořili.

    Všichni žijeme na jednom světě, přesto všichni žijeme v odlišných světech.

    Většina lidí myslí, že realitu vytváří někdo mocný a oni se s ní musí vyrovnat a nějak v ní přežít.

    Myslí, že zlepšit život mohou svými činy, ale nedbají na svá slova a na myšlení už vůbec ne.

    Diví se proč se jim nedaří jejich činy zdárně dosáhnout vytouženého cíle.

    Vždy se jim okolnosti postaví do cesty a oni jsou nuceni dělat věci jinak, nebo jim je zabráněno věci dělat tak jak chtějí a výsledek se jim nelíbí.

    Mají nepřítele o kterém neví.

    Chtějí naplnit svoje sny a činy, které k nim vedou se jim nedaří realizovat, protože pořád narážejí na nepřekonatelné překážky.

    Jejich myšlení vidí důkazy toho co mají v mysli a proto je jejich víra posilněna, že se budou dále dít ty věci, které mají v mysli.

    Einstein řekl, že problém se nedá vyřešit na stejné úrovni myšlení na, které vznikl.

    Tajemství úspěchu je změna myšlení, které je v souladu s tím co od života chcete.

    Potom ať se děje cokoliv okolnosti vás vedou k tomu, že dosáhnete té reality, která odpovídá vašemu myšlení.

    Myšlení je ta nejtěží činnost na světě, ale má zaručené výsledky.

    Pro názornost uvedu příklad.

    Když je myšlení člověka nastaveno na cestu letadlem z Prahy do New Yorku tak jeho slova a činy tohoto člověka uvěznily v letícím letadle na lince Praha New York.

    On je v letadle a přesto, že by rád dělal úplně něco jiného,jediný výsledek bude, že zjistí, že mimo letadlo se nejde dostat.

    Nakonec skončí na letišti v New Yorku ikdyž zkoušel všechno možné, aby tam neskončil.

    Prostor v letadle byly mantinely ve kterých se zoufale snažil zvrátit realitu, která ho vedla do New Yorku.

    Pokud by, ale v letadle změnil myšlení, teleportoval by se tam kde by chtěl být a tam by opět byly mantinely, které by ho, ale v tomto případě chránily, protože ať by se dělo cokoliv stejně by skončil tam kde chtěl být.

    Tragédie většiny lidí, je že zjistili, že někam letí, že pohyb je limitován na prostory letadla a oni neví kam to letadlo letí.

    Každý to svádí na někoho, kdo může za to, že se ocitli v letadle aniž by tušili kam letí.

    Pravda je taková, že oni sami do něj nastoupili a nezjišťovali kam letí. Když se ptají ostatních cestujících zjišťují, že také nevědí kam letadlo letí a slyší podobné příběhy o tom kdo za to může, že se ocitli na palubě.

    Když se nakonec od letušky dozví kam letadlo letí jen se snaží co nejvíce si užít let, který končí tam kam letět nechtěli.

    Největší problém je, že když letadlo přistane a oni vystoupí čeká na ně na letišti smrt.

    Letadlo je život.

    Narozením jsme se dostali na palubu a přistáním končí náš život.

    Změna letadel je možná jen teleportováním se a to se dělá změnou myšlení, které si definuje kam chce letět.

    Kam chcete letět vy???

    Odpovědět

  • FL

    3 listopadu, 2008

    Otto, mimochodem chvalim, co nazor, to perla, opet si ukladam;-)
    Nuze, prvni co me napadlo = proc se omezovat na nejake letadlo, teleportovat se mimo mantinely a nad ramec mysleni, zivot neni jen letadlo.
    Ja dnes mam zvlastni naladu,ale nak se mi nelibi,ze me omezujete zit na jedne palube,at se Vam to libi nebo ne ja nechci jen letet,chci plout,vznaset se, jezdit,plavat, behat kulatet sea kde co jeste, Odmitam se bavit s ovcema na te Vasi palube;) Kam chci letet? Za jasnym cilem treba az na konec sveta kde pristanim zivot zacina. 😉

    Odpovědět

  • OTTO

    3 listopadu, 2008

    Letadlo bylo jen podobenství, které mělo ukázat, že člověk, který je v letícím letadle má omezený pohyb a omezené možnosti, které mu velikost a vybavení letadla nabízí.
    To nejdůležitější je však směr letu.
    Ve chvíli kdy nastoupil do letadla a ono vzlétlo se odsoudil, že skončí tam kam letadlo letí, ikdyby v průběhu letu zjistil, že tam skončit nechce.

    Prostor letadla, jeho vybavení a směr letu je vaše myšlení.

    Změnit let, se dá změnou myšlení a to vás teleportuje na palubu jiného letadla letícího jiným směrem ( Vytvoříte novou mysl, nové myšlení a tím nový směr ).

    Tzn. vaše mysl se promění v jiné letadlo letící jiným směrem.

    To je vše co měl příklad s letadlem ukázat.

    To že chcete mimo létání ještě plout, vznášet se atd. atd je vpořádku ale to jsou činnosti, které chcete vykonávat fyzicky což je rozdíl mezi podobenstvím o letadle, které mělo jen vysvětlit podstatu myšlení a co s tím souvisí.

    Napsal jsem otázku kam chcete letět, aby jste si na ni konkretně odpověděl vy a podle toho změnil myšlení, které poletí daným směrem a nic ho nezastaví.

    Pro vás je důležité konkrétně vědět kde se chcete ocitnout a pak podniknout potřebné kroky na změně myšlení.

    Nikomu nemusíte říkat kam chcete letět. Pokud to řeknete sobě a podniknete potřebné kroky ke změně myšlení které vede tím směrem povede se to.

    Vy jste totiž středem vašeho vesmíru.

    Eintein řekl – dejte mi pevný bod ve vesmíru a pohnu jím.

    Je to klíč, který funguje už od počátku světa všem lidem, kteří ho znají a praktikují.

    Vy jste ten pevný bod ve vesmíru a proto můžete vesmírem pohnout, a nebo sám sebe za pevný bod nepokládáte a pak vesmír pohne vámi a to příjemné není.

    Proto tolik lidí věří v nadpřirozeno.
    Vesmír jimi hýbe a děje se to opravdu nadpřirozeně.

    Nedá se to nazvat náhodou, protože se to stále dokola opakuje celý život a okolnosti se vždy v nejméně vhodný moment nadpřirozeně spiknou. Je to zázrak, který, ale působí noční můru těm, kteří ho prožívají.

    Odpovědět

  • Jan

    3 listopadu, 2008

    Vesmírem?Nebylo to v souvislosti s kladkostrojem?Newton řekl,dejte mi pevný bod ve vesmíru a pohnu zemí.

  • habakuk

    3 listopadu, 2008

    Proč dáváte na obdiv světu svou nevzdělanost?
    U Otty to není jen nevzdělanost, tam je to ještě vážnější.

  • Jan

    3 listopadu, 2008

    Ovšem,Archimédes.Proč jste ho nejmenoval?

  • habakuk

    3 listopadu, 2008

    Dal jsem vám šanci, bravo!

  • FL

    4 listopadu, 2008

    OTTO, mate pravdu,
    v posledni dobe opravdu neustale zjistuji,
    ze veskery konani a cinnosti se odvyji od mysleni,
    v tradingu to je videt v $, me prijde,ze trading je v zasade „jednoduchy“ avsak nejvetsi boj je ten s emocemi, neco jsem si s mini riskem otevrel na demo uctu, za tyden jsem i s minimem zvedl ucet o 25%. Jednoduche?naprosto. na realu?neskutecny boj s chamtivosti,strechm,impulz.jednani,trpelivosti atd,
    spoustra lidi tvrdi „obchodujte a trenujte na demu“ pritom,ja si myslim,ze nejvetsi skola,je real ucet aspon s miniloty.
    Otto, jak jste se ptal na otazky,jsme v rovinne teoreticke, ja momentalne resim svoji situaci prakticky, veci se maji asi tak, ze zacinam new life, stehuju se od rodicu s 0 kc na uctu, spise s minusem , s nicim do zacatku,(penize na obchodovani – na ty nehodlam jeste dlouho sahat)
    Stojim pred dulezitym rozhodnutim, jak zacit novy zivot, jak si zajistit zakladni prijmy atd, s financemi mi houri tudiz koudel u zadku,ale radeji pujdu pro zacatek delat skladnika, nez se pripravovat o svuj sen a zaroven cil a vybirat si penize z tradingu. Byl jste tez pred podobnym velkym krokem a jak jste jej resil? 😉

  • FL

    4 listopadu, 2008

    Oprava
    ***s financemi mi houri tudiz koudel = s financemi mi hori tudiz koudel u …:))

  • FL

    4 listopadu, 2008

    OTTO, prosim o odpoved:) viz.vlakno

  • OTTO

    4 listopadu, 2008

    Je skvělé, že začínáte new life.
    Každý začátek v sobě nese trochu tajemna a nejistoty, ale i odhodlání, víry a naděje.
    V životě jsem stál hodněkrát v situacích jako vy, jen to bylo o to horší, že to bylo v zahraničí, kde jsem ještě neměl vybudované zázemí.
    Moje rada je jednoduchá.
    Pokud budete hledat způsoby uspějete.
    Pokud budete hledat důvody tak neuspějete.
    Spalte mosty a uvědomte si, že jediné co vás teď zajímá je dosáhnout toho co chcete.
    Nenechávejte si zadní vrátka pro případ neúspěchu.
    Zadní vrátka si nechávají lidé, kteří nevěří, že uspějí.
    Vítěz ví, že zadní vrátka nepotřebuje, protože ať se stane cokoliv a ať se mu do cesty postaví cokoliv vždy najde způsoby řešení a vrhne se s chutí do toho, aby se zase o kousek blíž přiblížil svému snu.
    Díky tomu, že jsem byl v životě na mnoha takových křižovatkách jsem zjistil jediné.
    Zocelilo mě to a vím jedno.
    Je to těžké, ale koho to zajímá???
    Když neuděláte to co je třeba, aby vaše situace dopadla dobře tak to neudělá nikdo jiný a nikomu na tom nezáleží.
    Rodiče a blízcí vás mají rádi, ale možná si představovali, že svůj život budete žít jinak – podle jejich představ.
    Když se tak neděje stejně vás mají rádi, ale místo aby mluvili o tom co vás v životě zajímá a čeho chcete dosáhnout vy, mluví o tom co zajímá je a co by si přáli oni aby jste v životě dosáhl.
    V horším případě vám nadávají, že jste se neztotožnil s jejich vizí pro váš život a chcete dělat něco v čem oni vidí jen promrhaný čas a nebezpečí.
    Bojujte, hledejte řešení a zvítězíte a rodina i blízcí na vás budou hrdí, protože oni chtějí aby jste uspěl, pouze nevěří, že se dá uspět v něčem co oni neznají a nemají s tím zkušenosti.
    Zkrátka vás chtějí ochránit před neúspěchem a proto si představovali, že zvolíte jistotu.
    Některé jistoty, ale už dnes jistotami nejsou, ale to oni ještě neví a pokud ví, i přesto je to nejlepší co znají a o čem ví.
    Dokažte jim, že se o sebe umíte postarat a že uspějete, ikdyž se pouštíte do vod které oni neznají

  • FL

    7 listopadu, 2008

    OTTO,
    rikate “ Spalte mosty a uvědomte si, že jediné co vás teď zajímá je dosáhnout toho co chcete “
    ja si tez nekdy tak pripadam,ze nevidim, neslysim a makam si na tom svym,ceho chci dosahnout,
    dokud to nemam nebo se aspon nepriblizuju.
    Ano, rodice i pribuzny casto do svych ratolesti vkladaji svoje casto hloupe a neuspesne idealy, velmi casto slysim „neda se nic delat, pracovat se musi, jinak to nejde,najdi si jistou praci ve fabrice,musi se zacinat od nuly, ty miris moc vysoko“ atd. Ano , ja mirim vysoko,ale to oni nemuzou pochopit,pokud mirit vysoko nebudu, NIKDY se tam dostat nemuzu. Mate pravdu,spoustu techto lidi mi do zivota dava „rady“ ale vetsinu tehle nesmyslu jen poustim druhym uchem ven a nezajima me to. Mimochodem jejich reci neni vize, ale navod na neuspech.NIKDO z me rodiny ani blizkych krom par vyvolenych,vlastne dvou lidi, nevi o mych cilech,snech do zivota, hlavne v tradingu a podobne. Ja s nima nechci o o tom mluvit v rovine „to by bylo krasne kdyby“ , ja vim,ze za nima jednou prijdu a reknu jim, „to je krasne ted a jak tomu bylo“
    Ale zvlastni,ze uz ted si se svymi 20+letymi vrstevniky moc nerozumim, nemuzu si pomoct,ale dost lidi meho veku mi prijde uz znacne poznamenanych radami rodicu a vseobecnymi nazory. Spousta lidi, i samozrejme mych znamych,zije stylem „10teho prijde vyplata,zaplatim ucty,koupim si nove pekne lcd, zajdu na pivo,nakoupim jidlo“ me se tenhle styl zivota uplne prici,je to cesta spotreby do nikam, proto radeji tyto veci s nikym neresim – nema to cenu. soustredim se na sebe.:)

  • OTTO

    7 listopadu, 2008

    Je těžké létat s orly, když máte okolo sebe krocany, kteří létat neumí.
    Seznamte se s orly, ti vám o létání rádi vše řeknou. Krocani vám budou jen dávat důvody proč létat nelze a jak je nebezpečné se o to pokoušet.

  • TM

    2 listopadu, 2008

    OK,
    a k čemu by Vám krvavé byli? Maximálně do šperku pro nějakou krásnou dámu … 🙂 (ale to bych osobně nejdříve musel rozdýchat původ kamene a použití peněz z něj získaných)
    Nicméně, koupě přímo od obchodníka na burze? Předpokládám, že byste neměl problém si udělat menší výlet.
    Ale čekal bych při obratu, o kterém píšete, daňovu optimalizaci někde venku, a ne zmínku o DPH.
    Dejte mi pár dní, Váš email mám a pokusím se zařídit.

    Odpovědět

  • OTTO

    2 listopadu, 2008

    Pár diamantů mám zasazených do šperků, přesto mají všechny kameny platný mezinárodní certifikát.
    Všechny kameny jsem koupil od obchodníků, kteří jsou členové některé z diamantových burz.
    Daňová optimalizace dobře funguje i v ČR a při mých objemech investic do diamantů zatím nepotřebuji daňovou optimalizaci v zahraničí.
    Jelikož slovo zatím znamená, že taková potřeba bude v budoucnu aktuální, velmi mě zajímají vaše návrhy.
    Nejvíce mě však zajímají vámi udávané ceny.
    Pokud si neděláte srandu a vše je tak jak píšete budu nakupovat pouze přez obchodníka, kterého znáte.

    Odpovědět

  • Radim Krutý

    30 října, 2008

    Dobry den vsem poradcum. Potrebuji znat vas nazor na zitrejsi vyvoj na prazske burze. Myslite si, ze po vcerejsi a dnesni rally prijde zitra vyprodej? Mnohokrat jsme toho byli svedky. Ja abych prodal…Dekuji moc.

    Odpovědět

  • Radek

    30 října, 2008

    Věšteckou kouli nemám, kdybych měl a věděl, tak bych zašortoval nebo koupil s pákou ;-).

    Jsem ale optimista, myslím, že propad nebude už tak silný.

    Odpovědět

  • OTTO

    31 října, 2008

    Už pár měsíců občas chodím na investujeme.cz a poradci kteří sem chodí do burzy nedělají.
    Určitě by vám poradily jakou pojistku, nebo penzijní spoření si uzavřít a které fondy mají v nabídce, ale ptát se jich na intradenní vývoj na pražské burze je stejné jako ptát se na kvantovou rezonanci varpového jádra.
    Obchoduji světové burzy, takže o pražské se vyjádřit nemohu.
    Každopádně jestli to správně chápu tak vás zajímá intradení obchodování a tam vždy platí

    1- Obchodujte pouze při jasném trendu. Obchodování při bočním trendu je pouze pro zkušenější tradery.

    2- Identifikujte hodnoty pivotů

    3- Zobrazte si fibonačiho retracement na největším low a high z 1-3 posledních dní. Cena se vždy dostene na druhou fibo linii která je 38%, někdy k třetí, nebo přez ní a ta je 50%. Pak se cena opět vrátí k původnímu směru.

    4- Když nevíte neobchodujte. Je lepší počkat na vhodný moment kdy budete vědět a vyděláte, než nevědět a přijít kvůli tomu o peníze nebo o celý účet.

    5-Největší pádce při tradingu, jsou vaše znalosti.

    6- Největší nepřítel při tradingu jsou vaše emoce, protože se vždy snaží převzít kontrolu nad znalostmi a chladným kalkulem.

    7- Když je burza ovládaná znalostmi je předvídatelná, ale když je ovládána emocemi jako v posledním období je to období jen pro zkušenější tradery, kteří jsou schopni náležitě zpřísnit money management v závislosti na titulu, který obchodují.

    PS: Moudrost je cennější než všechno stříbro a zlato tohoto světa.
    Vynalož všechny peníze a úsilí, abys získal moudrost a ona se ti bohatě odmění. ( Král Šalamoun )

    Odpovědět

  • Marek Poláček

    1 listopadu, 2008

    na serveru investor.blog.cz, který je již delší dobu nefunkčí byl tento článek o UNH

    Pojištění jedné čtvrtiny Američanů, financování půl milionu lékařů a pěti tisíc nemocnic. To je zdravotní pojišťona UnitedHealth Group ve zkratce. Stabilní subjekt se vyznačuje zdravou finanční politikou, dlouhodobým plynulým nárůstem obratu i zisku. Stárnoucí populace zvyšuje poptávku po nemocniční péči se zaměřením na diagnostiku i doplňkové služby a má čím zaplatit. Zatímco akcie UNH se obchodují se slevou vzniklou po obvinění bývalého managementu z podvodu s antedatováním opcí, investorům především leží v hlavě poměr tržeb pojišťovny a výdajů za lékařskou péči. Proto nereflektovali lepší než očekávanou hodnotu zisku za poslední čtvrtletí, která ještě zvýšila roční výhled a poslali kurz o 3,5 % níže.

    Z investičních elit čeká na zlepšení situace kolem interního skandálu s antedatováním opcí Glenn Greenberg (46 USD), který netrpí přílišnou zdrženlivostí při nákupu ani prodeji akcií, protože je jedním z mála kdo se řídí převážně kvalitativními atributy. Dlouhodobě praktikuje velice úzké portfolio do deseti titulů. Kontrastuje tomu ultrakonzervativní Warren Buffett (49 USD), který chce zůstat při stoupajících ziscích i obratech pojišťovny bezesporu co nejdéle. S PE pod pětiletým minimem v hodnotě 15, EVS 0.89, ROE 22.5 % a výší Margin of Safety 90 % se není co divit. Důvodem stabilní nízké dividendy jsou pravděpodobně etické pohnutky. Přes etický imperativ, který hodnotí většina zájemců o koupi akcií zdravotní pojišťovny, je dobré si uvědomit, že nemocní jsme občas všichni. Každý kdo UNH podporuje nemalými poplatky pojištěnce, měl by mít nárok na držení své části podniku a proto je správné, že se společnost konstituovala jako veřejná.

    Rizikem je přístup vládnoucích autorit k problematice zdravotní péče a jejich náchylnost k reformním krokům. Pokud ale při posledním slyšení Bena Bernankeho před Senátem bylo konstatováno, že se lékařská péče stává pro široké vrstvy obyvatel dostupnější, je to známka snížení nutnosti cokoliv na systému měnit.

    Defenzivní postoje investičního publika vyjádřil jeden z přispěvatelů Motley Fool, když v narážce na podvodné obohacování managementu glosoval: Kde je kouř, bývá i plamen. Otázkou zůstává jestli má individuální postup vedení negativní vliv na obecné finanční zdraví UNH. Těžko si představit, že by bývalý výkonný ředitel William McGuire, který způsobil pojišťovně dlouholetý vzestup, chtěl jí poškodit tak, aby plody svého úsilí zase zničil. Orientoval se jen na větší než přiměřenou porci lizu, která subjektu nebude chybět. Svým jednáním se dostal více do střetu s komisí pro cenné papíry a obchodníky s deriváty než s držiteli akcií UNH. Stejné praktiky se okázale přehlížejí u Steva Jobse, hlavy Apple Computer a podle amerického precedentního práva je jasné, že McGuire, ačkoliv vyhozen nebude odsouzen. Finanční zdraví firmy potvrzují objektivní údaje peněžního toku, když odpisy kopírují kapitálové výdaje a křivka čistého zisku se plynule zdvihá s téměř shodným nárůstem FCF. Pokud společnost bude nadále zlepšovat dosud progresivní finanční ukazatele za souběžné ignorace trhem, nevylučujeme příkup aktiv.

    Odpovědět

  • nodqsgtctqv

    24 září, 2010

    7zwhhx vxmgwfusoazu, [url=http://sbarupahtzgn.com/]sbarupahtzgn[/url], [link=http://gkdqxgcfurgh.com/]gkdqxgcfurgh[/link], http://mkhqnrfpczmz.com/

    Odpovědět